Asiakspalvelun parhaat palat

Harmittaako nykyaikainen asiakaspalvelu?

Jurppiiko järjestelmät?

Sortaako porvari pientä ihmistä?

Kerätään parhaat tai pahimmat asiakaspalvelukokemukset tähän ketjuun.

19

180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalaisen asiakaspalvelun uudet tuulet eli asiakaspalvelutiskin jonotusjärjestelmä

Olettehan huomanneet, kuinka asiakaspalvelu on vain parantunut viime aikoina.

Esimerkiksi automaatista otettavat vuoronumerot asiakaspalveluun ovat vallan käteviä. Asiakkaat eivät pääse ikävästi painostamaan aspaa jonosta ja näin töitä voi tehdä mukavasti ilman pakkotahtisuutta. Tämä se on edistystä jos mikä!

PalstaTrolli on mennyt huonekaluliikeeseen tarkoituksenaan hankkia nahkainen nojatuoli kryptaansa. Vanha kun on kestänyt vain kolmekymmentä vuotta ja on vaihtovalmis. Tämän teon tekemisen tarkoituksessa hän joutuu turvautumaan asiakaspalveluun, koska nojatuoli pitää erikseen tilata tässä värissä tai jotain sellaista.

Koska PalstaTrolli on täysin pudonnut nykyajan kehityksen kelkasta, hän menee painamaan kosketusnäyttöä hellästi ja kuvittelee saavansa sieltä vuoronumeron.

Luonnollisestikaan mitään ei tapahdu ja PalstaTrolli painaa uudestaan. Ja sitten uudestaan hieman voimakkaammin. Ja sitten uudestaan hieman voimakkaamiin ja pidempään. Ja lopulta kohtuullista kovemmalla voimalla ja pidempään. Myöskään nopeampi naputtelujen sarja eri kohtiin näyttöä ei tuota vuoronumeroa.

Koska PalstaTrolli kokee, että hänen pitäisi kuitenkin mennä puhumaan aspalle, hän menee häiritsemään vapaata asiakaspalvelijaa ilman oikeaa vuoroa!

PalstaTrolli: Hei! Mitenkähän tänne saa vuoronumeron?
      Aspa: (Näyttää todella ttuuntuneelta idiootteihin) No tuolta sermin takaa.
      PalstaTrolli: Niin, siellä on todellakin automaatti. Mutta miten siitä saa vuoronumeron?
      Aspa: (Pyörittelee silmiään) Painaa sitä kosketusnäyttöä kevyesti.
      PalstaTrolli: Hankala uskoa. Voisitko vaikka tulla...
      Aspa: (Tuijottaa hetken tonnin setelinä, kääntää sitten selkänsä kesken PalstaTrollin mölinän ja kävelee pois. PalstaTrollillahan ei ole mitään oikeaa asiaa tai edes vuoroa, kunhan sönkkää joutavia. Ei aspan todellakaan tarvitse kaikkea sietää)
      PalstaTrolli: Tämähän hyvin sujuu, kuka sitä nojatuolia nyt olisi halunnutkaan?

PalstaTrolli poistuu liikkeestä yrittäen vielä kerran saada laitteesta vuoronumeron. Laite on kaatua, mutta numeroa ei vain tule.

PalstaTrollin olisi todellakin pitänyt ymmärtää, että nykyaikana asiakaspalvelijoita tai henkilökuntaa ei saa häiritä työajalla, on heillä ihan oikeaakin tekemistä! Myöskään väkivaltaista käytöstä laitteita kohtaan tai väärään aikaan puhumista henkilökunnalle ei todellakaan tarvitse suvaita asiakkaalta!

Mitä se nyt huonekalukaupalle kuuluu, jos aasiakas ei osaa edes kosketusnäyttöä käyttää? Sellaisilla aasiakkailla rupisine nojatuolihaaveineen ei ole enää nyky-Suomen dynaamisessa liike-elämässä mitään sijaa.

Mistä saataisiin parempia asiakkaitta näiden vuoronumerojärjestelmää ymmärtämättömien, hmm, harvinaisempaa nahkan väriä vonkuvien typerysten tilalle?

Ja kyllä kauppa saa valita asiakkaansa, ei se ole mikään ihmisoikeus saada ostaa nojatuoli huonekalukaupasta.

Eikä tässä vielä kaikki, PalstaTrolli kirjailee valituksen aspan käytöksestä hävyttömästi kehoittaen "Hiomaan asiakaspalvelun raa'at timantit hieman parempaan asiakaspalvelulliseen särmään työnjohdollisia toimenpiteitä käyttäen". Siis mikä ihme tämä PalstaTrolli oikein luulee olevansa! Tyytyisi nyt vaan siihen mitä saa eikä olisi vaivaksi kaikille värivaatimuksineen.

Tällaisille aasiakkaille ei todellakaan ole enää tilaa palveluyhteiskunnassa vuonna 2025!

• Anonyymi

Tjaahas. Noh, kerran menin lähikauppaan ostaan mannaryynejä. Oikean hyllykön löysin, mutten löytänyt.

Kysyin sitten paikalle pelmahtaneelta hyllyttäjämyyjältä, että missäs olisi mannaryynejä?
      Hieman hölmistyneenä katsoi minua, osoitti puolen metrin päähän ja tuumasi, että tossa olisi tommosia... 🤣

>simiti<

• Anonyymi

Kyllä minä mieleni pahoitin, kun ostin pakettijäätelöä ja kotona huomasin, että eihän tämä ole sellaista mitä haluan, niin ei kauppa hyväksynyt jäätelön palautusta, vaan infopisteessä totesivat, että jäätelö ei kuulu palautusten piiriin ja kehtasi infon
      nirppanokkainen nainen todeta, että tämähän on jo ihan sulanut, että ei tällaista voi edes myyntiin laittaa.
      Silloin otin minä lusikan ja koemnsin, että katso nyt, onko tämä muka pilalla, kun lusikalla kauhoin jäätelöä suuhuni.
      Siihen alkoi sitten viisastelemaan, että sinähän syöt sitä jäätelöä, ei sitä enää edes voitaisi laitaa myyntiin, kun olet sitä syönyt.

Kyllä sen myyntiin voi laittaa, ei pieni sulaminen mitään haittaa, jäätyy se pakkasessa uudelleen.

• Anonyymi

Kun menen vaatetus- ta kenkäliikkeeseen, myyjä sanoo: Katsele rauhassa ja pyydä apua jos tarvitset. Se on minulle parasta asiakaspalvelua.

• Anonyymi

Ej, ej, ei

Kyllä tuollaiset kyvyttömät asiakkaat pitää saada kotiinsa näpyttelemään nettiä. Jos tulee väärän värinen jakkara, niin se on vaan kuljetusliikkeille töitä ja kansantalous kasvaa!

Ensimmäinen virhe ko. liikkeeltä on se, että heillä on vielä kivijalkamyymälä mihin tuollaiset turjakkeet pääsevät astelemaan sisälle :)

• Anonyymi

Kerran menin pieneen hifi liikkeeseen. Kysyin siinä katselun lomassa, että onko heillä vessaa?
        Ei kuulemma ollut, joten paskansin lattialle.

Mokoma suuttui siitä! Noh, en sitten ostanut mitään ja kirjoitin nettiin, että siellä on pelkkää paskaa.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran menin pieneen hifi liikkeeseen. Kysyin siinä katselun lomassa, että onko heillä vessaa?

Mokoma suuttui siitä! Noh, en sitten ostanut mitään ja kirjoitin nettiin, että siellä on pelkkää paskaa.

>simiti<

Tuohan oli vale. Vai pöllitkö sinä ne hifit siellä paskalla ollessasi?

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Kerrankin uskottava tarina sinulta. Kiitos jakamisesta.

• Anonyymi

No onhan täällä edes joku ymmärtänyt, mitä aasiakaspalvelu todella on!

• Anonyymi

Viimeksi eilen Lidlin automaattikassalla painoin tarvitsetko apua -nappia. Painoin siis, mutta kukaan ei tullut, eikä mitään tapahtunut. Häiritsin vuoronsa lopettavaa kassaa, joka suostui kävelemään itsepalvelupisteelle. Jäi arvoitukseksi, olisiko mitään ilman sitä tapahtunut. Olisin perunut ostosten tekemisen, mutta siinä ei ollut sellaista nappia. Kerran aiemmin olen nähnyt joltakin toiselta kesken jääneet ostokset.

• Anonyymi

Nimeltä mainitsemattoman digitaalisia palveluita ja ratkaisuja tarjoavan yrityksen "palvelu" on niin onnetonta että. Jonotin puhelimessa yli puoli tuntia ja viimein palveluhenkilö vastasi. Hän ei edes kuunnellut mikä hätänä, vaan kehotti suoraan kääntymään maksullisen asiakaspalvelijan puoleen. En kääntynyt prkl. Tämä kyllä muistetaan pahalla.

- Sheena

• Jos asiakkaalla on yhtiön aiheuttama ongelma, niin asiakas maksaa siitä yhtiölle!

• Ei, kyllä mainittavammin harmita.

Yhä edelleen asiakaspalvelua saa, kun sitä osaa vaatia. Ja jotta vaatimus toimii, pitää itse käyttäytyä asiakaspalvelijaa kunnioittaen. Ei se sen kummempaa ole tai ainakin toimii itselläni. Ja edellisen lisäksi on hyvä oppia tunnistamaan ne tilanteet, joissa tolkullisen asiakaspalvelun saaminen ei ole lähtökohtaisestikaan mahdollista, niin tule itse itseään ajaneeksi nurkkaan, mikä taas kertoo puhtaasti omasta kärsimättömyydestä.

• Nykyisin on hemputin vaikea saada lääkärille aikaa. Siis tiettynä aikana vuorokaudesta klo:8-10 toimii takaisinsoitto järjestelmä.. eli odottelet sitten linjoilla klo:10-16 ja tietenkään ei ole takuita että ehtivät edes vastaamaan juuri sinun puheluusi. Tämäkin vielä kiireellisessä ajanvarauksessa. 🤯 Täysin naurettavaksi mennyt koko terveydenhuolto.

• Anonyymi

Js tuohon menee 1/3 Suomrn budjetista...sunkin veroista...

• Anonyymi

Olen itse palveluammatissa. Minuun ollaan yhteydessä lähinnä puhelimitse. Kohteita on monia. Mutta minua vaan yksi.
      Ihmiset saattaa soittaa peräkkäin ja yhtäaikaa, enkä yksinkertaisesti kerkeä vastaamaan sillä sekunnilla. Sitten kun asiakas saa vihdoin yhteyden, ollaan kiukkuisia, ihan kun olisi minun syy, etten voi vastata 5 asiakkaalle kerralla yhtäaikaa.

On totta, että palveluita on karsittu ja on robottivastaajia jne. Mutta muistakaa ihmiset, että se ei ole sen puhrlimeen tai tiskillä olevan vika. Hän tekee työnsä niin hyvin kuin vaan voi. Räyhäämällä saatte vaan huonompaa palvelua.

• Anonyymi

Mutta kenelle olisi valitettava, botta saisi parempaa palvelua?

Eivätkö valitukset mene kauttasi ylemmille tahoille? Se parantaisi omaa työturvallisuuttasi. Henkinen kuormitus on työssäsi todella korkea. Ei kukaan jaksa haukkumista asioista, joista ei voi itse vastata?

Miksi vastauspalvelut ovat alinitoitettuja. Ihmiset tuntevat vihaa jo ensimmäisestä robotin äänähdyksestä ja joutuessaan odottamaan yhtedenottoa, tietäen että ovat itse ehtineet sulkea omat muistikirjansa ja toisien palveluntarvitsijoiden käytössä, eivätkä voi irrottautua niistä tilanteista.

• Anonyymi

Aivan ovat nämä pahat kaikki. T TyyneTäti

• Anonyymi

Elän varmaan tässäkin asiassa jonkinlaisessa kuplassa, sillä en saa mieleeni yhtäkään asiakaspalvelutilannetta viime ajoilta enkä vähän kauempaakaan, kun olisin ollut tyytymätön palveluun. Mielestäni kaikkialla saa vähintäänkin asiallista palvelua. Joskus on joutunut ehkä odottamaan puhelimessa turhan pitkään asiakaspalvelijan juttusille pääsyä, mutta muutoin Suomen palvelutaso on mielestäni yleisesti hyvällä tasolla.

En myöskään osaa ehkä vaatia mitään huippupalvelua jokaisessa tilanteessa. Jos käyn kaupassa, niin minulle riittää kun kassa tervehtii ja ottaa hinnan, mutta nykyään joka paikassa toivotetaan hyvää päivänjatkoa tai mukavaa viikonloppua. Se on toki mukavaa, mutta ei minua haittaisi vaikkei näitä toivotuksia kuulisikaan. Vaatekaupoissa on joskus jopa ärsyttävän palvelevaa porukkaa, menen kyllä kysymään jos tarvitsen apua, mutta joskus tullaan kyselemään jopa pukukoppiin verhon taakse, että löytyyykö sopivaa vai tarvitaanko apuja. Kaikki pankki- vakuutus tms asiat ovat aina hoituneet ongelmitta.

Eräs ihan loistava asiakaspalvelukokemus jostain menneisyydestä tuli mieleen, kun piti saada apuja puhjenneen autonrenkaan takia ja tietysti kaikki rengaspaikat jo kiinni. Saimme kuitenkin eräästä pienestä autonhuolto-liikkeestä jonkun kiinni ja voitteko kuvitella, sieltä tultiin ystävän talon pihaan täyttämään rengas, jotta saatiin ajettua auto/rengas tutkittavaksi heidän pajalleen. Matkaa oli vajaa 10km heille eikä tästä veloitettu mitään.

Pidän myös siitä, että nykyään moni asia hoituu kätevästi sovellusten kautta. Matkaliput, pankkiasiat, vakuutukset, terveysjutut yms hoituu todella näppärästi sovellusten kautta niin ei edes tarvitse mitään asiakaspalvelutilannetta. Minä olen siis todellakin tyytyväinen järjestelmien/sovellusten käyttäjä.

Aletheias

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      85
      11808
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      98
      8956
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      94
      4792
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      36
      4095
    5. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      100
      4044
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      6
      3896
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3689
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      26
      3509
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      43
      3289
    10. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      51
      3103
    Aihe