Pötypuheet parkkiin totuus sähköautoilusta

Anonyymi-ap

Kyllä taas tulee aika hömppää Pirkan lehden sähköauto liikenteessä palstalla sivu 27. Numero10. Myytti sähköauton huoltaminen on vaikeaa. Totuus koska sähköautoissa ei ole esimerkiksi polttoinejärjestelmää, moottoröljyä tai vaihdelaatikkoa, niin huoltaminen on itse asiassa melko yksinkertaista. Yleisimpiä huoltotoimenpiteitä ovat renkaiden, jarrujen ja akkujen tarkastaminen sekä ohjelmistopäivitykset. Näillä teksteillä tämä kirjoittaja vie kyllä ihmiset aivan kujalle. Joko kirjoittaja ei tiedä sähköautoista mitään, tai hän vaan haluaa luoda tunteen kuinka helppoja sähköautot ovat ja näinhän ei ole oikeassa elämässä. Ajoakku painaa 500kg jota yksikään huoltoaseman huolto ei lähde irrottamaan, sähköautoissa tulee korroosiovaurioita liittimiin joista vesi pääsee ajoakkuun ja tuhoaa sen komponentteja sen kautta pahimmassa tapauksessa ja sytyttää tuleen akun ollessa latauksessa. (vaihteisto) Kyllä sähköautossa on rattaita joilla se välitetään vetoakselille, kun korkeat sähkömoottorin kierosnopeudet on pudotettava alemmaksi ja kyllä näissä paikoissa on öljyt sisällä. Näissä on ihan särkyvät laakerit kuten muissakin autoissa eli kulutus tavaraa kuten sähkömoottorin päiden laakerit. Vakuutukset on kalliimmat kuin polttomoottoriautossa koska yleensä kolarissa mene pienemmästäkin kolhusta lunastukseen. Pieni muutaman millin lommo pohjassa aiheuttaa hylsyn 3 vuoden päästä ensi katsastuksessa ja akku menee useasti vaihtoon maahantuojan määräyksestä. Hintaa on montakymmentä tuhatta alv kanssa. Pysytään välillä maanpinnalla näitten mukamas ikiliikkuja sähköautojen kanssa ihan aikuisten oikeasti.

43

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipas raskasta tekstiä lukea enkä lukenut kuin puolet. Seuraavaksi jaksotat kirjoituksesi niin trollauksesi jaksaa ehkä joku lukeakin.

      • Anonyymi

        Olet se hyvä uskoinen ihminen joka on uskonut kaikki mainospuheet, niin tieto lisää tuskaa. Sähköautojen myyntiä on, niin paljon myyty huuhaa väitteitten pohjalta ja jos katsoo esim Kokkolan Autohuollon videoita, jotka ammatikseen painii sähköautojen vikojen kanssa niin alkaa aukeamasn asiat. Tietysti kun viellä näytettäisiin ne laskut mitä asiakkaalle tulee näistä korjauksista niin alkaisi ihmiset oikeasti ymmärtää missä oikeasti mennään. En trollaa vaan kerron tosiasit ja nämä voit myös tarkistaa aina googlaamalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet se hyvä uskoinen ihminen joka on uskonut kaikki mainospuheet, niin tieto lisää tuskaa. Sähköautojen myyntiä on, niin paljon myyty huuhaa väitteitten pohjalta ja jos katsoo esim Kokkolan Autohuollon videoita, jotka ammatikseen painii sähköautojen vikojen kanssa niin alkaa aukeamasn asiat. Tietysti kun viellä näytettäisiin ne laskut mitä asiakkaalle tulee näistä korjauksista niin alkaisi ihmiset oikeasti ymmärtää missä oikeasti mennään. En trollaa vaan kerron tosiasit ja nämä voit myös tarkistaa aina googlaamalla.

        Kokkolan autohuolto on ainoita yksityisiä huoltoja jotka yleensäkään korjaa sähköautojen akkuja ja moottoreita.
        Tämän firman videoihin vetoaminen sähköautojen suurista ongelmista on lähinnä ymmärryksen köyhyyttä. Eli käytännössä akku, ja moottoriongelmia sähköautoissa lasketaan promilleissa sähköautokannasta.


      • Anonyymi

        Totuus kirpaisee ja kossupullo auki, niin helpottaa.🥴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkolan autohuolto on ainoita yksityisiä huoltoja jotka yleensäkään korjaa sähköautojen akkuja ja moottoreita.
        Tämän firman videoihin vetoaminen sähköautojen suurista ongelmista on lähinnä ymmärryksen köyhyyttä. Eli käytännössä akku, ja moottoriongelmia sähköautoissa lasketaan promilleissa sähköautokannasta.

        Niinpä. Kun Suomessa on yksi sähköautojen korjaaja ja sille riittää töitä ja vahingoittuneita sähköautoja sille tuodaan ympäri Suomea , ja sekin keskittynyt vahinkojen korjauksiin etupäässä, niin ei se nyt oikein todista mistään yhtään mitään.

        Jokainen ymmärtää, että myös sähköautoa voi vahingoittaa omalla toiminnallaan. Kolari, pohjakosketus, väärinkäyttö, jne, jne….
        Useimmat vakuutus korvaa, jos sellaisen on ottanut. Ja jos ei, niin voi voi…


    • Anonyymi

      Ajoakkua ei ole mitään syytä irroittaa huollossa, aivan kuten polttomoottoriakaan ei huollossa tarvitse irroittaa.
      Sähköauton peräöljyt suositellaan vaihdettavaksi 100tkm:n jälkeen.
      Eli huoltotarve on aivan mitätön, pakoputkiauton huoltotarpeeseen verrattuna.

      • Anonyymi

        Hyvä jos päästään noihin km lukuihin, mutta takuun kautta sitten saadaan asiat kuntoon sillä kertaa, mutta takuuajan jälkeen tulee aika kalliita korjattavia ja autot on viellä nuoria suomen autokantaan verrattuna. Moni pystyy korjaamaan polttomoottoriautoja itse, jos on vaan paikka missä voi huoltoja tehdä. Sähköautot vaatii miljoonien eurojen tilat, kun niitä korjataan.


      • Anonyymi

        Akun moduuli vika yhdessä osassa akkua on aina 500kg /400 voltin akun irrotus sähköautosta ja samoin, jos tulee vesivuotoa ja liitimiä on vaihdettava akun sisältä korroosion takia. Suomen maantiesuola on suuri ongelma sähköautoille ja lämpötila eroista tuleva kondenssivesi. Nämä syövyttävät alumiinia.


      • Anonyymi

        Ei sähköauton huoltaminen ja korjaaminen välttämättä ole vaikeaa tai kallistakaan. Ongelma taitaa olla se, että huoltamatta/korjaamatta jättäminen on liian helppoa! Vaikea ymmärtää, miten pyöräntuennan ja jousituksen komponentit ajetaan hylkyyn asti, vaikka ongelmat ovat tiedossa. Johan tuo vaikuttaa reippaasti rengaskuluihinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos päästään noihin km lukuihin, mutta takuun kautta sitten saadaan asiat kuntoon sillä kertaa, mutta takuuajan jälkeen tulee aika kalliita korjattavia ja autot on viellä nuoria suomen autokantaan verrattuna. Moni pystyy korjaamaan polttomoottoriautoja itse, jos on vaan paikka missä voi huoltoja tehdä. Sähköautot vaatii miljoonien eurojen tilat, kun niitä korjataan.

        Sähköautoa saa itse korjata vaikka omassa pihassa, taivasalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sähköauton huoltaminen ja korjaaminen välttämättä ole vaikeaa tai kallistakaan. Ongelma taitaa olla se, että huoltamatta/korjaamatta jättäminen on liian helppoa! Vaikea ymmärtää, miten pyöräntuennan ja jousituksen komponentit ajetaan hylkyyn asti, vaikka ongelmat ovat tiedossa. Johan tuo vaikuttaa reippaasti rengaskuluihinkin.

        Aina jos remontit siirtyy sähkömoottoriin, niin sille ei paljoa tehdä sitä irrottamatta moottoria pukille ja sama se on 500kg akun kanssa, kun akkua korjataan, niin tämä vaatii steriilin oman tilan hallista, jos lain mukaan mennään. Tämä nostaa yksistään huoltokuluja. Alustan osat puslat, tukivarret, ja jarrut pystyy kyllä itse korjaamaan vaikka autotallissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoa saa itse korjata vaikka omassa pihassa, taivasalla.

        Kyllä voi korjata pihassa, mutta yli 400 voltin sähköpuoleen en kyllä ihan pystymetsästä lähtisi korjaamaan mitää, tai on savuava kaveri auton vieressä. Jarrut ja tukivarret sekä puslat kyllä voi korjata vaikka pihassa ja tunkin täytyy olla vahvaa tekoa auton paino huomioiden ja nostopaikat on oltava just eikä melkein, ettei tee kymppitonnien vahinkoa tunkilla sähköauton pohjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi korjata pihassa, mutta yli 400 voltin sähköpuoleen en kyllä ihan pystymetsästä lähtisi korjaamaan mitää, tai on savuava kaveri auton vieressä. Jarrut ja tukivarret sekä puslat kyllä voi korjata vaikka pihassa ja tunkin täytyy olla vahvaa tekoa auton paino huomioiden ja nostopaikat on oltava just eikä melkein, ettei tee kymppitonnien vahinkoa tunkilla sähköauton pohjaan.

        Sähköauton akuston saa itse irroittaa ja korjata vaikka omassa pihassa.
        Esim. Tesla 3 painaa n. 1600 kg, eli on kevyempi kuin suuri osa pakoputkiautoista.
        Ellei tiedä mistä autoa tunkilla nostetaan, niin sitten jopa renkaanvaihto on liian vaativa tehtävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton akuston saa itse irroittaa ja korjata vaikka omassa pihassa.
        Esim. Tesla 3 painaa n. 1600 kg, eli on kevyempi kuin suuri osa pakoputkiautoista.
        Ellei tiedä mistä autoa tunkilla nostetaan, niin sitten jopa renkaanvaihto on liian vaativa tehtävä.

        Tesloissa nyt on minimoitu kaikki paino ja se näkyy myös hyvin minimalistisessa ja oksettavan rumassa sisustuksessa. Tesla painaisi varnaan hieman yli tonnin jos se olisi polttomoottoriauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesloissa nyt on minimoitu kaikki paino ja se näkyy myös hyvin minimalistisessa ja oksettavan rumassa sisustuksessa. Tesla painaisi varnaan hieman yli tonnin jos se olisi polttomoottoriauto.

        Lisäksi kevennysinnnossaan monet Teslan osat on tehty hyvin heikkolaatuisiksi ja lyhyen aikaa kestäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton akuston saa itse irroittaa ja korjata vaikka omassa pihassa.
        Esim. Tesla 3 painaa n. 1600 kg, eli on kevyempi kuin suuri osa pakoputkiautoista.
        Ellei tiedä mistä autoa tunkilla nostetaan, niin sitten jopa renkaanvaihto on liian vaativa tehtävä.

        Tesla Model 3:n omamassa vaihtelee mallin ja varustelun mukaan, mutta se on tyypillisesti noin 1600–1800 kg uusimmissa malleissa, josta vanhemmat versiot voivat olla jopa 1611 kg tai yli 1800 kg riippuen variantista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi kevennysinnnossaan monet Teslan osat on tehty hyvin heikkolaatuisiksi ja lyhyen aikaa kestäviksi.

        Tosin kolaritesteissä Tesla 3 ja Y on saaneet täydet pisteet, joka ei tue väitettäsi heikkolaatuisuudesta ja lyhyen aikaa kestävästä.

        Mutta tavallaan ymmärrän kateellisuutesi, kun itselläsi ei ole rahaa edes käytettyyn Teslaan, niin jollain tavalla sitä pitää selitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin kolaritesteissä Tesla 3 ja Y on saaneet täydet pisteet, joka ei tue väitettäsi heikkolaatuisuudesta ja lyhyen aikaa kestävästä.

        Mutta tavallaan ymmärrän kateellisuutesi, kun itselläsi ei ole rahaa edes käytettyyn Teslaan, niin jollain tavalla sitä pitää selitellä.

        Kolaritesteissä auto hajoaa, joten ei se kerro osien pitkäikäisyydestä eikä laadustakaan yhtään mitään. Ja muutenkin Teslat on rakennettu niin että pienestäkin kolarista auto menee kierrätettäväksi, koska suurta osaa autosta ei voi korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolaritesteissä auto hajoaa, joten ei se kerro osien pitkäikäisyydestä eikä laadustakaan yhtään mitään. Ja muutenkin Teslat on rakennettu niin että pienestäkin kolarista auto menee kierrätettäväksi, koska suurta osaa autosta ei voi korjata.

        Ja edelleen, kolaritestit kertovat vain ja ainoastaan sen kuinka miten turvallinen auto on kolarissa. Mitään muuta se ei kerro. Auto voi olla heikkolaatuinen romu ja hajota parissa vuodessa ja silti saada täydet pisteet kolaritestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoa saa itse korjata vaikka omassa pihassa, taivasalla.

        Ehkä ei autokatoksessa tai parkkihallissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin kolaritesteissä Tesla 3 ja Y on saaneet täydet pisteet, joka ei tue väitettäsi heikkolaatuisuudesta ja lyhyen aikaa kestävästä.

        Mutta tavallaan ymmärrän kateellisuutesi, kun itselläsi ei ole rahaa edes käytettyyn Teslaan, niin jollain tavalla sitä pitää selitellä.

        Korin kestävyys on eri kuin osien kestävyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos päästään noihin km lukuihin, mutta takuun kautta sitten saadaan asiat kuntoon sillä kertaa, mutta takuuajan jälkeen tulee aika kalliita korjattavia ja autot on viellä nuoria suomen autokantaan verrattuna. Moni pystyy korjaamaan polttomoottoriautoja itse, jos on vaan paikka missä voi huoltoja tehdä. Sähköautot vaatii miljoonien eurojen tilat, kun niitä korjataan.

        Takuuajan päättyminen ei tarkoita, että viat tulevat. Ja ettei vakuutus korvaisi vahinkoja. Ei tietenkään myöskään sähköautoissa kuten ei polttomoottoriautoissakaan. Ikä ja auton huoltojen ja muun kunnossapidon laiminlyönti tietysti näkyy myös sähköautoissa.

        Lopulta hyvin harva enää nykyisin pystyy korjaamaan tai huoltamaan nykyaikaisia polttomoottoriautoja. Ja harvalla on siihen paikkaamaan ja tarvittavia varusteita. Ja se mitä voi itse korjata on esim lähinnä jarrupalat, yms mekaanisia juttuja, joita tietysti voi sähköautoissakin korjata.


    • Anonyymi

      Vakuuusmaksut sähköautoissa on aivan saman suuruiset, kuin pakoputkiautoissa. Tai omassa Teslassani jopa muutaman kympin halvempi, kuin edellisessä dieselautossani.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tämän voi tarkistaa ja sähköauton vakuutus on kalliimpi ja, jos vakuutukset on identtiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän voi tarkistaa ja sähköauton vakuutus on kalliimpi ja, jos vakuutukset on identtiset.

        Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
        Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
        Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
        Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
        Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.

        Tästä on ihan tutkimus tehty, niin vakuutukset on kalliimmat sähköautoon. Sähköautot ovat osallisina liikennevakuutuksista korvattavissa henkilövahingoissa 1,5 kertaa todennäköisemmin kuin polttomoottoriautot ja tästä tulee keskiverto hintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
        Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
        Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.

        Voitko laittaa näistä hinnat mikä auto diesel ja mikä Tesla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
        Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
        Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.

        Mikä vakuutusyhtiö?


      • Anonyymi

        Huono on muisti,se oli toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko laittaa näistä hinnat mikä auto diesel ja mikä Tesla.

        Tesla model 3, MB E200d 2017.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://yle.fi/a/3-12549859

        No tuo kolme vuotta vanha uutinen ei näytä toteutuneen. Oleellisia eroja ei vakuutusmaksuissa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo kolme vuotta vanha uutinen ei näytä toteutuneen. Oleellisia eroja ei vakuutusmaksuissa ole.

        Pätee kyllä edelleenkin sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo kolme vuotta vanha uutinen ei näytä toteutuneen. Oleellisia eroja ei vakuutusmaksuissa ole.

        Syitä sähköautojen vakuutusten korkeampaan hintaan
        Korkeammat hankintahinnat: Sähköautojen hankintahinta on usein korkeampi kuin perinteisten autojen, mikä näkyy vakuutusten hinnoissa.
        Kalliimmat korjaukset: Sähköautojen erikoistuneet komponentit, kuten akut, ovat kalliita korjata tai vaihtaa, mikä nostaa vakuutusyhtiöiden kustannuksia ja heijastuu vakuutusmaksuihin.
        Suurempi vahinkoriski: Vaikka vakuutusyhtiöt ovat kehittäneet ymmärrystään sähköautoihin liittyvistä riskeistä, sähköautot ovat yhä keskimäärin suuremmassa vahinkotiheydessä ja useammin osallisina henkilövahingoissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sähköautojen tuhot on valtavia palaessaan ja noi, kun siiretään sähköautojen vakuutuksiin, niin tulee roimia korotuksia vakuutusmaksuihin.

    • Anonyymi

      Sähköauto kuskit ovat tunnettusti tyhmiä ja ylimielisiä mulk'kuja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3788
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      93
      2413
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1639
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1182
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1011
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1010
    Aihe