Kyllä taas tulee aika hömppää Pirkan lehden sähköauto liikenteessä palstalla sivu 27. Numero10. Myytti sähköauton huoltaminen on vaikeaa. Totuus koska sähköautoissa ei ole esimerkiksi polttoinejärjestelmää, moottoröljyä tai vaihdelaatikkoa, niin huoltaminen on itse asiassa melko yksinkertaista. Yleisimpiä huoltotoimenpiteitä ovat renkaiden, jarrujen ja akkujen tarkastaminen sekä ohjelmistopäivitykset. Näillä teksteillä tämä kirjoittaja vie kyllä ihmiset aivan kujalle. Joko kirjoittaja ei tiedä sähköautoista mitään, tai hän vaan haluaa luoda tunteen kuinka helppoja sähköautot ovat ja näinhän ei ole oikeassa elämässä. Ajoakku painaa 500kg jota yksikään huoltoaseman huolto ei lähde irrottamaan, sähköautoissa tulee korroosiovaurioita liittimiin joista vesi pääsee ajoakkuun ja tuhoaa sen komponentteja sen kautta pahimmassa tapauksessa ja sytyttää tuleen akun ollessa latauksessa. (vaihteisto) Kyllä sähköautossa on rattaita joilla se välitetään vetoakselille, kun korkeat sähkömoottorin kierosnopeudet on pudotettava alemmaksi ja kyllä näissä paikoissa on öljyt sisällä. Näissä on ihan särkyvät laakerit kuten muissakin autoissa eli kulutus tavaraa kuten sähkömoottorin päiden laakerit. Vakuutukset on kalliimmat kuin polttomoottoriautossa koska yleensä kolarissa mene pienemmästäkin kolhusta lunastukseen. Pieni muutaman millin lommo pohjassa aiheuttaa hylsyn 3 vuoden päästä ensi katsastuksessa ja akku menee useasti vaihtoon maahantuojan määräyksestä. Hintaa on montakymmentä tuhatta alv kanssa. Pysytään välillä maanpinnalla näitten mukamas ikiliikkuja sähköautojen kanssa ihan aikuisten oikeasti.
Pötypuheet parkkiin totuus sähköautoilusta
43
361
Vastaukset
- Anonyymi
Olipas raskasta tekstiä lukea enkä lukenut kuin puolet. Seuraavaksi jaksotat kirjoituksesi niin trollauksesi jaksaa ehkä joku lukeakin.
- Anonyymi
Olet se hyvä uskoinen ihminen joka on uskonut kaikki mainospuheet, niin tieto lisää tuskaa. Sähköautojen myyntiä on, niin paljon myyty huuhaa väitteitten pohjalta ja jos katsoo esim Kokkolan Autohuollon videoita, jotka ammatikseen painii sähköautojen vikojen kanssa niin alkaa aukeamasn asiat. Tietysti kun viellä näytettäisiin ne laskut mitä asiakkaalle tulee näistä korjauksista niin alkaisi ihmiset oikeasti ymmärtää missä oikeasti mennään. En trollaa vaan kerron tosiasit ja nämä voit myös tarkistaa aina googlaamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet se hyvä uskoinen ihminen joka on uskonut kaikki mainospuheet, niin tieto lisää tuskaa. Sähköautojen myyntiä on, niin paljon myyty huuhaa väitteitten pohjalta ja jos katsoo esim Kokkolan Autohuollon videoita, jotka ammatikseen painii sähköautojen vikojen kanssa niin alkaa aukeamasn asiat. Tietysti kun viellä näytettäisiin ne laskut mitä asiakkaalle tulee näistä korjauksista niin alkaisi ihmiset oikeasti ymmärtää missä oikeasti mennään. En trollaa vaan kerron tosiasit ja nämä voit myös tarkistaa aina googlaamalla.
Kokkolan autohuolto on ainoita yksityisiä huoltoja jotka yleensäkään korjaa sähköautojen akkuja ja moottoreita.
Tämän firman videoihin vetoaminen sähköautojen suurista ongelmista on lähinnä ymmärryksen köyhyyttä. Eli käytännössä akku, ja moottoriongelmia sähköautoissa lasketaan promilleissa sähköautokannasta. - Anonyymi
Totuus kirpaisee ja kossupullo auki, niin helpottaa.🥴
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokkolan autohuolto on ainoita yksityisiä huoltoja jotka yleensäkään korjaa sähköautojen akkuja ja moottoreita.
Tämän firman videoihin vetoaminen sähköautojen suurista ongelmista on lähinnä ymmärryksen köyhyyttä. Eli käytännössä akku, ja moottoriongelmia sähköautoissa lasketaan promilleissa sähköautokannasta.Niinpä. Kun Suomessa on yksi sähköautojen korjaaja ja sille riittää töitä ja vahingoittuneita sähköautoja sille tuodaan ympäri Suomea , ja sekin keskittynyt vahinkojen korjauksiin etupäässä, niin ei se nyt oikein todista mistään yhtään mitään.
Jokainen ymmärtää, että myös sähköautoa voi vahingoittaa omalla toiminnallaan. Kolari, pohjakosketus, väärinkäyttö, jne, jne….
Useimmat vakuutus korvaa, jos sellaisen on ottanut. Ja jos ei, niin voi voi…
- Anonyymi
Ajoakkua ei ole mitään syytä irroittaa huollossa, aivan kuten polttomoottoriakaan ei huollossa tarvitse irroittaa.
Sähköauton peräöljyt suositellaan vaihdettavaksi 100tkm:n jälkeen.
Eli huoltotarve on aivan mitätön, pakoputkiauton huoltotarpeeseen verrattuna.- Anonyymi
Hyvä jos päästään noihin km lukuihin, mutta takuun kautta sitten saadaan asiat kuntoon sillä kertaa, mutta takuuajan jälkeen tulee aika kalliita korjattavia ja autot on viellä nuoria suomen autokantaan verrattuna. Moni pystyy korjaamaan polttomoottoriautoja itse, jos on vaan paikka missä voi huoltoja tehdä. Sähköautot vaatii miljoonien eurojen tilat, kun niitä korjataan.
- Anonyymi
Akun moduuli vika yhdessä osassa akkua on aina 500kg /400 voltin akun irrotus sähköautosta ja samoin, jos tulee vesivuotoa ja liitimiä on vaihdettava akun sisältä korroosion takia. Suomen maantiesuola on suuri ongelma sähköautoille ja lämpötila eroista tuleva kondenssivesi. Nämä syövyttävät alumiinia.
- Anonyymi
Ei sähköauton huoltaminen ja korjaaminen välttämättä ole vaikeaa tai kallistakaan. Ongelma taitaa olla se, että huoltamatta/korjaamatta jättäminen on liian helppoa! Vaikea ymmärtää, miten pyöräntuennan ja jousituksen komponentit ajetaan hylkyyn asti, vaikka ongelmat ovat tiedossa. Johan tuo vaikuttaa reippaasti rengaskuluihinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä jos päästään noihin km lukuihin, mutta takuun kautta sitten saadaan asiat kuntoon sillä kertaa, mutta takuuajan jälkeen tulee aika kalliita korjattavia ja autot on viellä nuoria suomen autokantaan verrattuna. Moni pystyy korjaamaan polttomoottoriautoja itse, jos on vaan paikka missä voi huoltoja tehdä. Sähköautot vaatii miljoonien eurojen tilat, kun niitä korjataan.
Sähköautoa saa itse korjata vaikka omassa pihassa, taivasalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköauton huoltaminen ja korjaaminen välttämättä ole vaikeaa tai kallistakaan. Ongelma taitaa olla se, että huoltamatta/korjaamatta jättäminen on liian helppoa! Vaikea ymmärtää, miten pyöräntuennan ja jousituksen komponentit ajetaan hylkyyn asti, vaikka ongelmat ovat tiedossa. Johan tuo vaikuttaa reippaasti rengaskuluihinkin.
Aina jos remontit siirtyy sähkömoottoriin, niin sille ei paljoa tehdä sitä irrottamatta moottoria pukille ja sama se on 500kg akun kanssa, kun akkua korjataan, niin tämä vaatii steriilin oman tilan hallista, jos lain mukaan mennään. Tämä nostaa yksistään huoltokuluja. Alustan osat puslat, tukivarret, ja jarrut pystyy kyllä itse korjaamaan vaikka autotallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa saa itse korjata vaikka omassa pihassa, taivasalla.
Kyllä voi korjata pihassa, mutta yli 400 voltin sähköpuoleen en kyllä ihan pystymetsästä lähtisi korjaamaan mitää, tai on savuava kaveri auton vieressä. Jarrut ja tukivarret sekä puslat kyllä voi korjata vaikka pihassa ja tunkin täytyy olla vahvaa tekoa auton paino huomioiden ja nostopaikat on oltava just eikä melkein, ettei tee kymppitonnien vahinkoa tunkilla sähköauton pohjaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi korjata pihassa, mutta yli 400 voltin sähköpuoleen en kyllä ihan pystymetsästä lähtisi korjaamaan mitää, tai on savuava kaveri auton vieressä. Jarrut ja tukivarret sekä puslat kyllä voi korjata vaikka pihassa ja tunkin täytyy olla vahvaa tekoa auton paino huomioiden ja nostopaikat on oltava just eikä melkein, ettei tee kymppitonnien vahinkoa tunkilla sähköauton pohjaan.
Sähköauton akuston saa itse irroittaa ja korjata vaikka omassa pihassa.
Esim. Tesla 3 painaa n. 1600 kg, eli on kevyempi kuin suuri osa pakoputkiautoista.
Ellei tiedä mistä autoa tunkilla nostetaan, niin sitten jopa renkaanvaihto on liian vaativa tehtävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akuston saa itse irroittaa ja korjata vaikka omassa pihassa.
Esim. Tesla 3 painaa n. 1600 kg, eli on kevyempi kuin suuri osa pakoputkiautoista.
Ellei tiedä mistä autoa tunkilla nostetaan, niin sitten jopa renkaanvaihto on liian vaativa tehtävä.Tesloissa nyt on minimoitu kaikki paino ja se näkyy myös hyvin minimalistisessa ja oksettavan rumassa sisustuksessa. Tesla painaisi varnaan hieman yli tonnin jos se olisi polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesloissa nyt on minimoitu kaikki paino ja se näkyy myös hyvin minimalistisessa ja oksettavan rumassa sisustuksessa. Tesla painaisi varnaan hieman yli tonnin jos se olisi polttomoottoriauto.
Lisäksi kevennysinnnossaan monet Teslan osat on tehty hyvin heikkolaatuisiksi ja lyhyen aikaa kestäviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akuston saa itse irroittaa ja korjata vaikka omassa pihassa.
Esim. Tesla 3 painaa n. 1600 kg, eli on kevyempi kuin suuri osa pakoputkiautoista.
Ellei tiedä mistä autoa tunkilla nostetaan, niin sitten jopa renkaanvaihto on liian vaativa tehtävä.Tesla Model 3:n omamassa vaihtelee mallin ja varustelun mukaan, mutta se on tyypillisesti noin 1600–1800 kg uusimmissa malleissa, josta vanhemmat versiot voivat olla jopa 1611 kg tai yli 1800 kg riippuen variantista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi kevennysinnnossaan monet Teslan osat on tehty hyvin heikkolaatuisiksi ja lyhyen aikaa kestäviksi.
Tosin kolaritesteissä Tesla 3 ja Y on saaneet täydet pisteet, joka ei tue väitettäsi heikkolaatuisuudesta ja lyhyen aikaa kestävästä.
Mutta tavallaan ymmärrän kateellisuutesi, kun itselläsi ei ole rahaa edes käytettyyn Teslaan, niin jollain tavalla sitä pitää selitellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin kolaritesteissä Tesla 3 ja Y on saaneet täydet pisteet, joka ei tue väitettäsi heikkolaatuisuudesta ja lyhyen aikaa kestävästä.
Mutta tavallaan ymmärrän kateellisuutesi, kun itselläsi ei ole rahaa edes käytettyyn Teslaan, niin jollain tavalla sitä pitää selitellä.Kolaritesteissä auto hajoaa, joten ei se kerro osien pitkäikäisyydestä eikä laadustakaan yhtään mitään. Ja muutenkin Teslat on rakennettu niin että pienestäkin kolarista auto menee kierrätettäväksi, koska suurta osaa autosta ei voi korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolaritesteissä auto hajoaa, joten ei se kerro osien pitkäikäisyydestä eikä laadustakaan yhtään mitään. Ja muutenkin Teslat on rakennettu niin että pienestäkin kolarista auto menee kierrätettäväksi, koska suurta osaa autosta ei voi korjata.
Ja edelleen, kolaritestit kertovat vain ja ainoastaan sen kuinka miten turvallinen auto on kolarissa. Mitään muuta se ei kerro. Auto voi olla heikkolaatuinen romu ja hajota parissa vuodessa ja silti saada täydet pisteet kolaritestissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa saa itse korjata vaikka omassa pihassa, taivasalla.
Ehkä ei autokatoksessa tai parkkihallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin kolaritesteissä Tesla 3 ja Y on saaneet täydet pisteet, joka ei tue väitettäsi heikkolaatuisuudesta ja lyhyen aikaa kestävästä.
Mutta tavallaan ymmärrän kateellisuutesi, kun itselläsi ei ole rahaa edes käytettyyn Teslaan, niin jollain tavalla sitä pitää selitellä.Korin kestävyys on eri kuin osien kestävyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä jos päästään noihin km lukuihin, mutta takuun kautta sitten saadaan asiat kuntoon sillä kertaa, mutta takuuajan jälkeen tulee aika kalliita korjattavia ja autot on viellä nuoria suomen autokantaan verrattuna. Moni pystyy korjaamaan polttomoottoriautoja itse, jos on vaan paikka missä voi huoltoja tehdä. Sähköautot vaatii miljoonien eurojen tilat, kun niitä korjataan.
Takuuajan päättyminen ei tarkoita, että viat tulevat. Ja ettei vakuutus korvaisi vahinkoja. Ei tietenkään myöskään sähköautoissa kuten ei polttomoottoriautoissakaan. Ikä ja auton huoltojen ja muun kunnossapidon laiminlyönti tietysti näkyy myös sähköautoissa.
Lopulta hyvin harva enää nykyisin pystyy korjaamaan tai huoltamaan nykyaikaisia polttomoottoriautoja. Ja harvalla on siihen paikkaamaan ja tarvittavia varusteita. Ja se mitä voi itse korjata on esim lähinnä jarrupalat, yms mekaanisia juttuja, joita tietysti voi sähköautoissakin korjata.
- Anonyymi
Vakuuusmaksut sähköautoissa on aivan saman suuruiset, kuin pakoputkiautoissa. Tai omassa Teslassani jopa muutaman kympin halvempi, kuin edellisessä dieselautossani.
- Anonyymi
Tämän voi tarkistaa ja sähköauton vakuutus on kalliimpi ja, jos vakuutukset on identtiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän voi tarkistaa ja sähköauton vakuutus on kalliimpi ja, jos vakuutukset on identtiset.
Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.Tästä on ihan tutkimus tehty, niin vakuutukset on kalliimmat sähköautoon. Sähköautot ovat osallisina liikennevakuutuksista korvattavissa henkilövahingoissa 1,5 kertaa todennäköisemmin kuin polttomoottoriautot ja tästä tulee keskiverto hintoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.Voitko laittaa näistä hinnat mikä auto diesel ja mikä Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kohtaa kommentistani et ymmärtänyt?
Edellisen dieselmersuni vakuutus oli vuodessa muutaman kympin kalliimpi, kuin nykyisen Teslani vakuutus.
Lisäksi Teslani vakuutus on vielä kattavampi.Mikä vakuutusyhtiö?
- Anonyymi
Huono on muisti,se oli toisin päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko laittaa näistä hinnat mikä auto diesel ja mikä Tesla.
Tesla model 3, MB E200d 2017.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo kolme vuotta vanha uutinen ei näytä toteutuneen. Oleellisia eroja ei vakuutusmaksuissa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo kolme vuotta vanha uutinen ei näytä toteutuneen. Oleellisia eroja ei vakuutusmaksuissa ole.
Pätee kyllä edelleenkin sama asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo kolme vuotta vanha uutinen ei näytä toteutuneen. Oleellisia eroja ei vakuutusmaksuissa ole.
Syitä sähköautojen vakuutusten korkeampaan hintaan
Korkeammat hankintahinnat: Sähköautojen hankintahinta on usein korkeampi kuin perinteisten autojen, mikä näkyy vakuutusten hinnoissa.
Kalliimmat korjaukset: Sähköautojen erikoistuneet komponentit, kuten akut, ovat kalliita korjata tai vaihtaa, mikä nostaa vakuutusyhtiöiden kustannuksia ja heijastuu vakuutusmaksuihin.
Suurempi vahinkoriski: Vaikka vakuutusyhtiöt ovat kehittäneet ymmärrystään sähköautoihin liittyvistä riskeistä, sähköautot ovat yhä keskimäärin suuremmassa vahinkotiheydessä ja useammin osallisina henkilövahingoissa.
- Anonyymi
Sähköautojen arvonalenemasta - Tekniikan Maailma https://share.google/Te3vUkuKgVMAgez5Z
- Anonyymi
Sähköautojen tuhot on valtavia palaessaan ja noi, kun siiretään sähköautojen vakuutuksiin, niin tulee roimia korotuksia vakuutusmaksuihin.
- Anonyymi
Sähköauto kuskit ovat tunnettusti tyhmiä ja ylimielisiä mulk'kuja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1265676
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai984866Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1404824Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3952449- 1312370
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv22017- 1131942
- 2561627
- 3831387
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.601243