Kyllä se niin on, että Tesla on paras sähköauto hintaluokassaan. Pari vuotta, niin kiinalaiset myynnissä kakkosena koska nyt jo päihittävät euroautot laadullisesti ja tekniikaltaan. Ainoa jarru on ennakkoluulot kiinan tuotteita kohtaan.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/059a4ba8-9feb-49e5-bff5-fa12b163a97b
Tesla taas ykkönen
35
298
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä on taas normaali kaava Teslalla. Tesla lähettää autot aina kvartaalin lopussa jolloin sen myynti näyttää väliaikaisesti korkeilta. Seuraavina kahtena kuukautena Tesla ei top 10-listalla ole.
- Anonyymi
Anteeksi, kuvittelin että juttu olisi ollut syyskuun luvuista. Mutta joka tapauksessa merkkinä Tesla ei myy läheskään niin paljon sähköautoja kuin VW, jolla on paljon malleja. Teslalla on tasan yksi malli joka myy paljon. Jos lasketaan VW-konsernin sähköautot yhteen niin VW on myynyt monta kertaa enemmän sähköautoja tänä vuonna kuin Tesla. Itse asiassa vaikka laskettaisiin pelkkä VW-brändi niin VW brändinäkin myy enemmän sähköautoja kuin Tesla. Ja tarkoitan siis täyssähköautoja.
Eli vaikka Tesla mallitilaston kärjessä on sen takia, että Teslalla on vain yksi hyvin myyvä malli niin VW murskaa Teslan sähköautojen myynnissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, kuvittelin että juttu olisi ollut syyskuun luvuista. Mutta joka tapauksessa merkkinä Tesla ei myy läheskään niin paljon sähköautoja kuin VW, jolla on paljon malleja. Teslalla on tasan yksi malli joka myy paljon. Jos lasketaan VW-konsernin sähköautot yhteen niin VW on myynyt monta kertaa enemmän sähköautoja tänä vuonna kuin Tesla. Itse asiassa vaikka laskettaisiin pelkkä VW-brändi niin VW brändinäkin myy enemmän sähköautoja kuin Tesla. Ja tarkoitan siis täyssähköautoja.
Eli vaikka Tesla mallitilaston kärjessä on sen takia, että Teslalla on vain yksi hyvin myyvä malli niin VW murskaa Teslan sähköautojen myynnissä.Teslahan on pienimja nikinen ei mkesmahdu sisään
Midel s on ainoa jojin mahtuu etuoenkille ei takapenkille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, kuvittelin että juttu olisi ollut syyskuun luvuista. Mutta joka tapauksessa merkkinä Tesla ei myy läheskään niin paljon sähköautoja kuin VW, jolla on paljon malleja. Teslalla on tasan yksi malli joka myy paljon. Jos lasketaan VW-konsernin sähköautot yhteen niin VW on myynyt monta kertaa enemmän sähköautoja tänä vuonna kuin Tesla. Itse asiassa vaikka laskettaisiin pelkkä VW-brändi niin VW brändinäkin myy enemmän sähköautoja kuin Tesla. Ja tarkoitan siis täyssähköautoja.
Eli vaikka Tesla mallitilaston kärjessä on sen takia, että Teslalla on vain yksi hyvin myyvä malli niin VW murskaa Teslan sähköautojen myynnissä.Tesla on vaan ykkönen bikatilastoissa ja kaikenlaissa katsastu hylky ja korjausomhelmissa
Katsokaa jisku asikkaiden tekemiä tube videoita asioista niitä riittää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, kuvittelin että juttu olisi ollut syyskuun luvuista. Mutta joka tapauksessa merkkinä Tesla ei myy läheskään niin paljon sähköautoja kuin VW, jolla on paljon malleja. Teslalla on tasan yksi malli joka myy paljon. Jos lasketaan VW-konsernin sähköautot yhteen niin VW on myynyt monta kertaa enemmän sähköautoja tänä vuonna kuin Tesla. Itse asiassa vaikka laskettaisiin pelkkä VW-brändi niin VW brändinäkin myy enemmän sähköautoja kuin Tesla. Ja tarkoitan siis täyssähköautoja.
Eli vaikka Tesla mallitilaston kärjessä on sen takia, että Teslalla on vain yksi hyvin myyvä malli niin VW murskaa Teslan sähköautojen myynnissä.Mitä ihmettä horiset? VW on ihan pikkutekijä verrattuna Teslaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä horiset? VW on ihan pikkutekijä verrattuna Teslaan.
Ja silti VW myy 5 kertaa enemmän autoja kuin Tesla. Tesla ei ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti VW myy 5 kertaa enemmän autoja kuin Tesla. Tesla ei ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa.
Ja, kyllä, VW on brändinä myynyt tänä vuonna paljon enemmän pelkkiä täyssähköautoja Suomessakin kuin Tesla.
- Anonyymi
En ymmärrä miksi kukaan väkisin haluaa kiinalaista autoa. Kiinahan on fasistinen paskamaa ja Venäjääkin pahempi valtio. Ihmisten pitäisi pikemminkin boikotoida kiinalaisia tuotteita. Itse en kiinalaista autoa aio ikinä ostaa. En ole esimerkiksi koskaan ostanut kiinalaisista verkkokaupoistakaan. Toki kiinalaiset verkkokaupat myyvät lähinnä romua.
Muutenkin USA on oikeilla jäljillä kun yrittää pakottaa tuotantoa takaisin USA:han. Myös EU:n pitäisi laittaa tuontitulleja ja pyrkiä saamaan tuotantoa takaisin EU:hun. Kiinassa tehdyille autoillekin voisi laittaa vaikka kohtuullisen 50% tuontitullin. Jos haluaa välttää tullin niin siirtäköön tuotannon Eurooppaan.- Anonyymi
Politikointi on valtiovallan asia, ei yksittäisen kansalaisen.
Monelle kuitenkin on merkitystä maksaako saman tehoinen ja saman laatuinen auto 50 vai 80 k€. Ja saako siihen 2 vai 6 vuoden takuun.
Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ + lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta.
Suomalaiset verkkokaupat tilaavat nuo tuotteet Temusta tms. ja välittävät edelleen huimalla katteella. Hyvä bisnes, ja asiakas tyytyväinen kun osti tuotteen suomesta. Myös Amazon ja muut isot myyjät toimivat samoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politikointi on valtiovallan asia, ei yksittäisen kansalaisen.
Monelle kuitenkin on merkitystä maksaako saman tehoinen ja saman laatuinen auto 50 vai 80 k€. Ja saako siihen 2 vai 6 vuoden takuun.
Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta.
Suomalaiset verkkokaupat tilaavat nuo tuotteet Temusta tms. ja välittävät edelleen huimalla katteella. Hyvä bisnes, ja asiakas tyytyväinen kun osti tuotteen suomesta. Myös Amazon ja muut isot myyjät toimivat samoin.Kyllä. Tilasin amatsonilta dremellin teriä. Paketissa luki made in chaina. Pienellä etsimisellä löysin täysin samoja teriä samanlaisessa pakkauksessa kiinasta murto-osalla maksamastani hinnasta, ilman lähetyskuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politikointi on valtiovallan asia, ei yksittäisen kansalaisen.
Monelle kuitenkin on merkitystä maksaako saman tehoinen ja saman laatuinen auto 50 vai 80 k€. Ja saako siihen 2 vai 6 vuoden takuun.
Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta.
Suomalaiset verkkokaupat tilaavat nuo tuotteet Temusta tms. ja välittävät edelleen huimalla katteella. Hyvä bisnes, ja asiakas tyytyväinen kun osti tuotteen suomesta. Myös Amazon ja muut isot myyjät toimivat samoin.Se Kiinan kaupasta ostettu halpis tavara ei ole sama .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Tilasin amatsonilta dremellin teriä. Paketissa luki made in chaina. Pienellä etsimisellä löysin täysin samoja teriä samanlaisessa pakkauksessa kiinasta murto-osalla maksamastani hinnasta, ilman lähetyskuluja.
Ne terät ei silti ole samaa laatua . Kiinalaisella ei ole mitään ongelmaa kopioida myös myyntipakkausta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politikointi on valtiovallan asia, ei yksittäisen kansalaisen.
Monelle kuitenkin on merkitystä maksaako saman tehoinen ja saman laatuinen auto 50 vai 80 k€. Ja saako siihen 2 vai 6 vuoden takuun.
Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta.
Suomalaiset verkkokaupat tilaavat nuo tuotteet Temusta tms. ja välittävät edelleen huimalla katteella. Hyvä bisnes, ja asiakas tyytyväinen kun osti tuotteen suomesta. Myös Amazon ja muut isot myyjät toimivat samoin.Temussa olevat tuotteet ovat toki halpoja koska ovat surkeaa kertakäyttöpaskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne terät ei silti ole samaa laatua . Kiinalaisella ei ole mitään ongelmaa kopioida myös myyntipakkausta .
Täysin samaa tavaraa ovat ja nyt tullut käytettyä sekä amazonista että kiinasta tilattuja teriä vuorotellen, ei mitään eroa, ja terävyys kaikissa pysyy hyvin. Huomasithan että amazonin terätkin olivat kiinalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Temussa olevat tuotteet ovat toki halpoja koska ovat surkeaa kertakäyttöpaskaa.
Jotkut on, jotkut ei. Kiinasta tullutta tavaraa nämä eurooppalaiset verkkokaupatkin myyvät ja ottavat 500% voitot. Vain hölmö maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa tavaraa ovat ja nyt tullut käytettyä sekä amazonista että kiinasta tilattuja teriä vuorotellen, ei mitään eroa, ja terävyys kaikissa pysyy hyvin. Huomasithan että amazonin terätkin olivat kiinalaisia.
En tilaa mitään Amazonistakaan, joten vertailu ei toimi. En osta mitään ulkomaisista verkkokaupoista. En käytä Amazonia enkä mitään kiinalaista verkkokauppaa. En tule ikinä tilaamaan mitään kiinalaisista verkkokaupoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut on, jotkut ei. Kiinasta tullutta tavaraa nämä eurooppalaiset verkkokaupatkin myyvät ja ottavat 500% voitot. Vain hölmö maksaa.
Ja vain hölmö tukee Kiinaa. Järkevät eivät ikinä osta mitään kiinalaisista verkkokaupoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut on, jotkut ei. Kiinasta tullutta tavaraa nämä eurooppalaiset verkkokaupatkin myyvät ja ottavat 500% voitot. Vain hölmö maksaa.
Siksi ostankin pääosan tavarasta kotimaisista kivijalkakaupoista. En ole pitkään aikaan tilannut mitään tuotetta netistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politikointi on valtiovallan asia, ei yksittäisen kansalaisen.
Monelle kuitenkin on merkitystä maksaako saman tehoinen ja saman laatuinen auto 50 vai 80 k€. Ja saako siihen 2 vai 6 vuoden takuun.
Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta.
Suomalaiset verkkokaupat tilaavat nuo tuotteet Temusta tms. ja välittävät edelleen huimalla katteella. Hyvä bisnes, ja asiakas tyytyväinen kun osti tuotteen suomesta. Myös Amazon ja muut isot myyjät toimivat samoin."Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ + lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta."
Todellisuudessa ostit piraattituotteen etkä alkuperäistä tuotetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politikointi on valtiovallan asia, ei yksittäisen kansalaisen.
Monelle kuitenkin on merkitystä maksaako saman tehoinen ja saman laatuinen auto 50 vai 80 k€. Ja saako siihen 2 vai 6 vuoden takuun.
Ostat kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen, maksat siitä esim. 30€ lähetyskulut
Huomaat, että kiinalaisesta verkkokaupasta olisit saanut täysin saman tuotten hintaan 5€ lähetyskuluitta.
Suomalaiset verkkokaupat tilaavat nuo tuotteet Temusta tms. ja välittävät edelleen huimalla katteella. Hyvä bisnes, ja asiakas tyytyväinen kun osti tuotteen suomesta. Myös Amazon ja muut isot myyjät toimivat samoin.Temu on huijariyritys eikä sitä kannata käyttää. Itse asiassa järkevä asiakas ostaa tuotteensa kivijalkakaupoista. Itse tuen kivijalkakauppoja enkä mitään vidun verkkokauppoja. Esimerkiksi vaatteita en ikinä ostaisi verkkokaupasta, koska vaatteet on helpompi sovittaa vaatekaupassa. Lisäksi pakettien palauttelu on vaivalloista ja saastuttavaa.
- Anonyymi
No ei näitä nyt voi vuoden periodilla väärin laskea.
Sitäpaitsi mitä sillä on väliä mitä myydään eniten ?
Pitäisikö kaikilla neuvosto- euroopassa olla samanlaiset kengät ?
Voi saatanan saatana.- Anonyymi
Merkkinä kuitenkin Tesla ei ole lähelläkään sähköautovalmistajien kärkeä, ei ainakaan koko vuoden tilastossa. Tuo harha tulee vain, koska Tesla myy nykyään lähinnä Model Y:tä ja jopa Model 3:n ovat tippuneet aika paljon.
- Anonyymi
- Anonyymi
Tuohon vaikuttaa ajotyyli. Käytä kaikki +400hv jokaisessa liikennevalossa niin tuo on tulos oli sitten minkä merkkinen tehokas auto hyvänsä.
Mulla vm. -19 Tesla model 3 ajettu nyt 190 tkm. Edelleen korjaamaton alkuperäinen alusta ja katsastuksesta huomautuksitta läpi. Huoltoihin kulunut 520€ koko aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon vaikuttaa ajotyyli. Käytä kaikki 400hv jokaisessa liikennevalossa niin tuo on tulos oli sitten minkä merkkinen tehokas auto hyvänsä.
Mulla vm. -19 Tesla model 3 ajettu nyt 190 tkm. Edelleen korjaamaton alkuperäinen alusta ja katsastuksesta huomautuksitta läpi. Huoltoihin kulunut 520€ koko aikana.Just noin, mulla vasta 120 000km ajettu alkuperäisillä nivelillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon vaikuttaa ajotyyli. Käytä kaikki 400hv jokaisessa liikennevalossa niin tuo on tulos oli sitten minkä merkkinen tehokas auto hyvänsä.
Mulla vm. -19 Tesla model 3 ajettu nyt 190 tkm. Edelleen korjaamaton alkuperäinen alusta ja katsastuksesta huomautuksitta läpi. Huoltoihin kulunut 520€ koko aikana.4 vuotiaista 3 Tesloista hylätään katsatuksessa tuon vian takia 49 % . Tämä on fakta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 vuotiaista 3 Tesloista hylätään katsatuksessa tuon vian takia 49 % . Tämä on fakta .
Varmaan näin. Tehokas auto, niin varmaan puolet on siitä tehosta myös nauttivia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 vuotiaista 3 Tesloista hylätään katsatuksessa tuon vian takia 49 % . Tämä on fakta .
Ferrarin alusta korjataan tyypillisesti 30 000 km.n välein hinta 10 000e. Teslan tyypilliset nivelet vaihdettuna 400€. Tuosta pienestä asiasta tehty suuri juttu. Ei oteta huomioon, että muilla merkeillä tuo 400e uppoaa vuosihuoltoon mitä teslalla ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ferrarin alusta korjataan tyypillisesti 30 000 km.n välein hinta 10 000e. Teslan tyypilliset nivelet vaihdettuna 400€. Tuosta pienestä asiasta tehty suuri juttu. Ei oteta huomioon, että muilla merkeillä tuo 400e uppoaa vuosihuoltoon mitä teslalla ei ole.
Ferrarin ostajat ovat superrikkaista joten he eivät piittaa korjausten kustannuksista. Teslan omistajat eivät pääosin ole rikkaita. Varsinkin Model Y ja 3 ovat tavisautoja, verrattavissa pikemminkin Corollaan.
- Anonyymi
Jos tykkää ajaa muovisella ämpärillä josaa katto natisee ja nitisee tasasellakin ajettaessa ja liikkeestä kerrotaan että se on ominaisuus niin siitä vaan.
- Anonyymi
No ei mun 190 tkm ajettu Tesla kyllä nitise mistään. Vaimon 80 tkm ajettu golf nitisee kyllä, ja huoltoihin ja korjauksiin uponnut jo 2800€ vs. teslan 520€.
Teslaan ottaa näköjään eniten kantaa ne, joilla ei ole mitään kokemusta ko. autoista.
- Anonyymi
Suomessa tehdyt vaatteet on tosiaan suomessa tehty. Mutta kankaat ja langat sekä napit ja vetoketjut tulee 100% kiinasta tai muusta halpamaasta.
- Anonyymi
Ei määrä ratkaise, vaan laatu ja sitä ei Tesla pysty antamaan.
- Anonyymi
Sanoo hän, joka ei ole muuta kuin joskus nähnyt Teslan, kun sellainen on eksynyt irtärajan korpeen.
- Anonyymi
Kolarissa Teslan ovet menevät lukkoon. Omassa autossani kolaritilanteessa lukot aukeavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972