Se yllätti

Anonyymi-ap

Mut. Botti hyökkäsi lähetillään diagonaalisesti samaan aikaan kuningastani ja torniani vastaan ♚♜. Lopputuloksena sille jäi torni ja ratsu ja mulle jäi silti lähettipari ♞♝♝. Nitistin sen ratsun vaikka jouduin antamaan toisen lähettini pois. Onnistuin silti syömään sen sotilaan. Lopulta sain vietyä sotilaani päätyyn ja se joutui antamaan torninsa pois siitä hyvästä. Vein vielä yhden sotilaani päätyyn kunnes voitin. Lähettini jäi henkiin.

Tota edeltäneessä pelissä mulle jäi ratsu ja sille torni. Tein sen kuitenkin tahallaan kun söin tarkoituksellisesti tornillani eka sen ratsun 🦄. Peli ei olisi muuten edennyt. Mulla oli pari sotilasta ylhäällä joita vastassa vastustajan yks sotilas. Sain keploteltua sotilaani päätyyn, jolloin se joutui antamaan torninsa veks. Sotilaitaan on hyvä puskea eteenpäin koska botti 🤖 joutuu keskittymään silloin puolustamiseen. Oma kuningas on vietävä niiden sotilaiden mukana ylös.

Jos on ratsu tai lähetti apuna niin ne voivat blokata vastustajan tornia tekemästä häiritseviä shakkeja kuningastasi vastaan. Laittaa siis oman nappulan niiden väliin. Tämä toimii vain jos laudalla on nappuloita vähänpuoleisesti sillä aina kun oma nappula on "pinned" kuninkaasi edessä 👑, niin hyökkäävä osapuoli voi lisätä painetta sitä nappulaa kohtaan ja voittaa sen. Mut jos on 1 vs. 1 arvokkaita nappuloita eikä vastustajan kuningaskaan oo lähellä niin se on yleensä ok. Sotilaitakin täytyy osata varoa.

Piti lisätä emojeja jotta teksti olisi vähemmän puuduttavaa luettavaa. Näin ikään - 🐶🐱🐭🐹🐰🦊🐻🐼🐻‍❄️🐨🐯🦁🐮🐷🐽🐸🐵🙈🙉🙊🐒🐔🐧🐦🐦‍⬛🐤🐣🐥🦆🦅🦉🦇🐺🐗🐴🦄. Pöllö on viisas eli se voisi voittaa ihmisen. Kana voitti Homerin Simpsoneissa kun ne pelas tammea keskenään ☝️. - Alter egoni, alias "-♟-" .

8

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On mulla täällä ihan fyysinenkin lauta. Kaksikin. Elämä on shakkia. Sä käytät oveluuttasi ja älykkyyttäsi manipuloidaksesi muita, jotta saat tahtosi läpi ylitse muiden. Jos et, niin tällöin vältät asioiden säätämistä ja säästät samalla itseäsi. Koskee kaikkia. -♟-.

• Anonyymi

Ehkä tän aamuinen pelini bottia vastaan näkyy teille tän linkin myötä - https://lichess.org/Hhgpqx6a . Pelasin valkoisella. Vuorolla 8. voi nähdä kuinka olin keskittänyt nappulani oikeaoppisesti keskelle. Se alkoi ahdistelemaan kuninkaani puolta joten päätin vähentää nappuloita laudalta puolin ja toisin. Magic happens vuorolla 29. eli torni a6:teen. Kun se siirsi kuningattarensa siirtoni vuoksi niin näin mikä advantage mulle suotuisi. Lähetti b5:teen ratkaisi pelin.

Uhrasin tahallaan kuningattareni syödäkseni hyvät nappulat ristiin botin kanssa. Mulla oli sotilasrykmentti kunnossa joten tiesin saavani sotilaani päätyyn asti. Jos se olisi puolustanut kuninkaallaan laudan vasenta puolta niin olisin puskenut oikealla laidalla olevan sotilaani päätyyn. Kuningas on hidas eli sillä ei olisi ollut mitään mahiksia mua vastaan. Pelin lopussa annoin sen yhden sotilaan jäädä henkiin välttääkseni epähuomiossa pattitilanteen eli tasurin. -♟-.

• Anonyymi

haHAA!!! https://lichess.org/gEOqx1go . Mä voitin kuin voitinkin botin. Pelasin mustalla eli linkin takaa oikealla alhaalla on asetusvalikko missä on kolme vaakatasoista viivaa. Sieltä pitää kääntää lauta jotta musta pelaa alhaalta ylöspäin. Siirtoni vuoron 25. päätteeksi teki tosta matsista hienon (fxg3). Uhrasin tarkoituksellisesti lähettini saadakseni syötyä vastustajan kuninkaan edestä sotilaat.

Vastustaja meni kuningattarellaan c1:teen puolustaakseen lähettiään. B2 olis muuten ollut hyvä mutta silloin oisin syönyt tornillani sen lähetin, jolloin olisin ollut kokonaisuudessaan paremmassa asemassa kuin se. Annoin materiaalia pois lisää vuorolla 31. (torni f2:teen). Tornihan on heikompi nappula kuin lähetti. Katsoin miten peli eteni ja voitin. En ollut laskelmoinut etukäteen niitä kaikkia siirtoja eteenpäin. Kuninkaani liikuttaminen g8:sta f7:mään oli multa hyvin tärkeä siirto. Vitamiinien voimalla voitin 💪. "Peukun" 👍🤣? -💊-.

• Anonyymi

Uus peli, pelasin jälleen mustalla. Linkki peliin - https://lichess.org/S45CuEkz . Jos botti aloittaa rohkeasti keskeltä niin itse on vastattava samalla mitalla. Jos botti siirtää C-linjaltaan sotilaan ylös heti pelin alussa niin itse on vastattava siihen liikuttamalla E:n sotilasta 5:teen. Siksi koska botti siirsi ajoissa A:n sotilastaan ja teki tilaa lähetilleen paeta, en hyökännyt ratsullani sen lähettiin. Muuten olisin tehnyt niin.

Kun botti meni ratsullaan d5:teen niin olin oikeastaan pakotettu syömään sen. Sen ratsu oli niin vaarallisessa ruudussa että halusin syödä sen. Siirsin kuningattareni h3:meen sillä näin potentiaalin että voisin siirtää ratsuni g4:jään. Sen ratsu ei voinut käytännössä liikkua sen jälkeen ja tilanne näytti hyvältä. Siirsin kuninkaani syrjään koska E-linja oli muodostumassa tulilinjaksi 🔥. Mun täytyi estää sen kuningatarta liikkumaan strategisiin paikkoihin.

Eilisen pelini tornin siirto blokatakseni vastustajan kuningattaren diagonaalisen liikkumisen oli hyvin tärkeä siirto ottelun lopussa. Tässä pelissä mun sotilas e4:jään sinetöi pelin. Mulla oli vieläpä varaa päättää tekisinkö voittosiirtoni kuningattarellani h2:teen vai g2:teen. G2 säästi enemmän nappuloita laudalta pelin päättyessä joten valitsin sen, koska se oli vastustajan kannalta nöyryyttävämpää. Sen kuningas vain jäi yksinkertaisesti trappiin eikä se voinut tehdä tilanteelle mitään. -💊-.

• Anonyymi

naislääkäereirä iwqlläni IN no qhkä jo niin jo ulqn hyxin woimqqn naisten kanssaq

• Anonyymi

Ei käy lekurias kateeksi ainakaan, palstaäijä

• Anonyymi

Tässä tuorein pelini - https://lichess.org/XTgZ9BVo . Lichessin sivuilla import ja lisää vain tiedostonsa niin se on siinä. Lauta pitää jälleen kääntää sillä pelasin mustalla. Avasin kuninkaani puolustusta tavallista enemmän ja se kannatti. Vuorolla 29. alkoi tapahtumaan. Vaalearuutuinen lähettini ei ollut suojattu joten dxe4 sijaan olisin voinut mennä heti lähetilläni e4:jään. Rytäkän seurauksena siltä lähti kumminkin ratsupari ja sotilas ja multa vain lähetti ja 2 sotilasta.

Kuningatarten syömisen jälkeen se ei voinut syödä tornillaan lähettiäni joten jätin lähettini puolustamatta. Jos se olisi syönyt lähettini, olisin syönyt tornillani sen tornin ja se olisi ollut samalla shakki. Tällöin botilla olisi ollut yksi torni ja mulla kaksi. Lähettini sijaan jos se olisi syönyt tornillaan mun tornini niin olisin syönyt tornillani sen tornin mikä olisi ollut voittosiirto (c1). Vuorolla 66. uhrasin tornini saadakseni kuningattaren laudalle. Vältin siirtämästä kuningatartani liian lähelle vastustajan kuningasta kun katkaisin sen kulkureitit, jottei tulisi vahingossa tasapeli. -💊-.

• Anonyymi
      UUSI

Pelasin valkoisella - https://lichess.org/TjzjQI2S . Pelasin mustalla - https://lichess.org/F4eOobqj . Onnistuin pelaamaan hyvin sotilaillani. Molemmissa peleissä oli hyvä että onnistuin poistamaan vastustajalta lähettiparin toisen lähetin ratsullani, vaikka ratsuni likvidoitiinkin sen myötä. Eristin hyvin mustalla pelatessani vastustajan ratsun. Ratkaisevaa oli kun siirsin sotilaani f3:een. Molemmissa matseissa näkyi hyvin se kuinka osaan ns. end gamen, tai sitten botti on vain niin heikko end gamessa. -💊-.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      150
      10999
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      39
      4023
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      64
      3918
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      191
      3634
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3461
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3320
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      72
      1967
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1277
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      958
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      268
      924
    Aihe