23 6000 euroa verovapaata kilometrikorvasta. Ja ajot naurettavan halvalla pörssisähköllä. Yleensä yritysasiakkaiden luona tarjotaan ilmaista sähköä.
5000 euroa verovapaata päivärahaa.
Melkein 30 000 euroa verovapaata lisätuloa. Nettona tilille joka vuosi.
10 vuodessa tekee jo 300 000 euroa.
Kyllä sähköauto on aivan paras paljon työssää ajavalle.
0,59 eur x 40 000 km = 23 6000 euroa. Ja päivärahat päälle. Verovapaasti.
56
445
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä kelpaa ajella uudella sähköautolla ja tienata hurjia summia.
Vaikuttaa siltä että 60.000 sähköauto on ilmainen ja vielä jää yli rahaa säästöön.
Siis miten tämä rahantuleminen voi enään helpommaksi muuttua?
Miljonääriksi helposti sähköautolla jos älyy säästöt sijoittaa fiksusti.- Anonyymi
Ehkä kirjoittajan kannattaisi arvioida paljonko ovat Tampereen liiketalon kunnostus-kustannukset sähköauton oikosulun seurauksena !?
Summa saattaa nousta korkeahkoksi ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kirjoittajan kannattaisi arvioida paljonko ovat Tampereen liiketalon kunnostus-kustannukset sähköauton oikosulun seurauksena !?
Summa saattaa nousta korkeahkoksi ??Missä Tampereella on sähkäauto palanut?
Joku polttomoottorilla varustettu hybridiaudi paloi viime viikolla, mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, ettei erota sähköautoa hybridistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Tampereella on sähkäauto palanut?
Joku polttomoottorilla varustettu hybridiaudi paloi viime viikolla, mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, ettei erota sähköautoa hybridistä.Kun myyntimääristä puhutaan, niin sähköautoilija on niin tyhmä, että laskee ladattavat hybridit sähköautoiksi . Mutta onnettomuus tapauksessa takki kääntyy, ja hybridi ei olekaan sähköauto . Aika lapsellista meininkiä teillä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Tampereella on sähkäauto palanut?
Joku polttomoottorilla varustettu hybridiaudi paloi viime viikolla, mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, ettei erota sähköautoa hybridistä.Keravalla ja Salossa + tuo Tampereen hybridi eli puolisähkäri, jos tuolleen voipi mainita. Nuo kaksi alussa mainittua oli sitten niitä TÄYSsähkäreitä. Jostain kumman syystä Salon palo ei ylittänyt valtakunnan uutisia. No ihan sama, kun sähkäri (oli se täys tai puolu), on palo aina vaikeampi sammuttaa kuin polttomoottoriauto. Tätä et voi sinäkään kieltää. Näistä pitää ehdottomasti uutisoida, että ihmiset tietää, sillä tuhot on aina suurfmmsy.
- Anonyymi
Laskemaan voisit kuitenkin opetella.
- Anonyymi
Paljonko siitä työstä sinulle maksetaan? 10 €/tunti ja 4 tuntia/pvä. Työmatkaanhan menee jo 4 tuntia/pvä
- Anonyymi
Niinpä, käytäntöjä on monenlaisia mutta yleensä matka-ajalta ei makseta ainakaan täyttä palkkaa vastaavaa korvausta, joten km-korvaus on aika laiha lohtu menetetystä vapaa-ajasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, käytäntöjä on monenlaisia mutta yleensä matka-ajalta ei makseta ainakaan täyttä palkkaa vastaavaa korvausta, joten km-korvaus on aika laiha lohtu menetetystä vapaa-ajasta.
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
Riippuu alasta ja työehtosopimuksesta. Läheskään aina matkustamiseen käytetty aika ei ole 1:1 työaikaa rahamielessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu alasta ja työehtosopimuksesta. Läheskään aina matkustamiseen käytetty aika ei ole 1:1 työaikaa rahamielessä..
Esimerkkinä aamulla lähtö 1h matkustamista asiakkaalle, 8h töitä siellä, ja paluumatka 1h takaisin. Tuo yht. 2h matkustaminen ei ole työaikaa, eikä siitä myöskään makseta mitään erillistä korvausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
Yleensä 8 tunnin työpäivästä matka-aika mukaan laskettuna saa vain puolipäivärahan . Eikös tuo veroton km.korvaus myös pienene tietyn km määrän jälkeen . Oliko 25 000 km/ vuosi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkkinä aamulla lähtö 1h matkustamista asiakkaalle, 8h töitä siellä, ja paluumatka 1h takaisin. Tuo yht. 2h matkustaminen ei ole työaikaa, eikä siitä myöskään makseta mitään erillistä korvausta.
Kyllä minäkin saan palkan matka-ajalta ja saman alan kollegat myös. Loppuisi kyllä työnteko aika nopeasti, jos asia olisi toisin. Nimittäin matkustamiseen menee aika iso osa tunneista.
Mulla alla ID.7. Tosin liisari, koska kuuluu firmassa henkilöstön peruspakettiin. Mutta kilometrikorvaus silläkin tietysti juoksee. On kyllä paras auto mitä minulla on koskaan ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin saan palkan matka-ajalta ja saman alan kollegat myös. Loppuisi kyllä työnteko aika nopeasti, jos asia olisi toisin. Nimittäin matkustamiseen menee aika iso osa tunneista.
Mulla alla ID.7. Tosin liisari, koska kuuluu firmassa henkilöstön peruspakettiin. Mutta kilometrikorvaus silläkin tietysti juoksee. On kyllä paras auto mitä minulla on koskaan ollut.Saat km-korvausta, mutta käyttöetu-liisarilla vain 12 snt/km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
Kylläpä on raskas työpäivä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
6h matkustamista että voi tehdä 1h työtä, ei kuulosta kovin tehokkaalta... Mutta ehkä näitäkin tilanteita joskus on.
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa vihdoin myös Suomeen 😊
- Anonyymi
Onneksi kukaan ei täällä tee epätoivoista vetyauto propagandaa. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
- Anonyymi
Aika harva ajaa niin paljon , että sähköautolla säästöä syntyy . Jos invertteri , konvertteri tamu tai sähkömoottori hajoaa , mebee säästöt korjauksiin . Arvonalennus on tietenkin suurta paljon ajetuissa sähköautoissakin .
- Anonyymi
236.000 euroa.
Sillähän saa Espoosta uuden yksiön. - Anonyymi
Mummoko ostaa ja maksaa auton kulut?
- Anonyymi
Tyhjällä autollako joudut ajelemaan? Ota nyt joitakin työvälineitä edes mukaan, niin saat korotettua km-korvausta.
- Anonyymi
Nykyisen sähköauton pulmana on akusto !?
-painava, kookas ja kallis !?
-oikosulussa palaa auton lisäksi kiinteä omaisuus !?- Anonyymi
Kukaan ei pakota ostamaan VAGenia. Se Tampereella palanut auto mikä poltti kymmeniä muitakin autoja puolet rakennuksesta oli Q7 plugari.
Oliko tämä nyt sitten esimerkki plugarien tai sähköautojen paloherkkydestä vai VAG paloherkkyydestä ?
Varmaa on vain se että Q7 VAG plugari paloi. Tilastoista varmaan selviäisi onko vuoden sisään palaneet sähköautot ja plugarit tasaisesti eri merkkejä vai painottuuko jokin merkki.
Vain jos mikään merkki ei dominoi tilastoa kyse on teknologian ongelmasta mutta jos jokin merkki dominoi, kyse ei ole teknologiasta vaan merkin autohinsa tekemistä vioista.
Sama sia näkyy sähköautojen katsastuksissa. Niissä Teslan jousituksen nivelongelmat dominoi. Kyse ei siis ole siitä ettäkö sähköautot ei olisi laadukkaita ja menisi katsastuksesta läpi vaan vain siitä että Teslalla ongelma alustan kestävyyden kanssa.
Jokainen hiukankin koulua käynyt ymmärtää tämän eron selvästi.
- Anonyymi
Sillan menee renkaat kesässä
Samoin nuollut joka vuosi
Ja alustan kunnostus
Akku kohta paskana ja talvella lataushelvetti
Mun hybriidi range talvellakin 800 km
Kulut siinä 12 e 100 km
Telakalla 26 kWh / 100 km 7 e /100 km- Anonyymi
Ajan 40 tkm/v ja auton huoltoväli on 2v ilman kilometrirajaa, eli käytännössä ensimmäinen huolto 80 tkm ajettuna. Montakos kertaa sun hybridi käy huollossa ennen kuin siinä on 80 tkm mittarissa?
- Anonyymi
Eikö hybridisi ole vieläkään palanut? Nehän palaa 100-kertaa useammin kuin sähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö hybridisi ole vieläkään palanut? Nehän palaa 100-kertaa useammin kuin sähköautot.
Kuulut siihen porukkaan joka ei ymmärrä minkäänlaisia loogisia asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulut siihen porukkaan joka ei ymmärrä minkäänlaisia loogisia asioita.
Voit toki osoittaa loogisen päätyelyn virheen.
- Anonyymi
Joilla kioskilla joutuu auton vaihtaa ainakin joka vuosi jos luulee saavansa vaihdossa jokain
Auton vaihto myöskin ilmaista- Anonyymi
Sitä vähemmän vaihdoissa häviää mitä kauemmin samalla autolla ajaa.
- Anonyymi
Kun oikein liioittelee niin saa asiat näyttämään hyviltä.
- Anonyymi
Paljon ajavalle hyvä noissa hommissa, auto vaihtoon 2-3 vuoden välein. Vähän ajavalle bensapeli on paras.
- Anonyymi
Avaaja ei ole ihan terävin ja osaavin Persu.
Jotta saa työnantajalta kilometrikorvauksia, niin pitää itsellä olla auto ja sitten maksaa sen kaikki kulut ja jos niitä kilometrejä kertyy todella paljon, niin sitä pitää vaihtaa ja huoltaa ja siinä syntyy aikalailla kuluja ja varsinkin pääomakuluja.
Lisäksi pitää varmaankin saada työnantajalle jotain tuloja ja tulosta, että saa myös jonkinlaista palkkaa ettei ole pelkkien kilometrikorvausten varassa, hihii!- Anonyymi
Ei tässä näytä kukaan olevan kovin terävä.
Täysin triviaaleista asioista hirveä vänkääminen. Käyttääkä voimanne vaikka jonkun uuden asian tai busineksen keksimiseen. - Anonyymi
Ai, nyt tollo otti persu-kortin esiin. Valistan sinua hiukan. Kaikki ei saa työbantajiltaan työstään km-korvauksia. Ne laitetaan verotukseen.
Kannattaisi Sinun laajentaa elämänpiirisiä hiukkasen enemmän. MINÄMINÄ -asenne kertoo pikkuaivoisuudesta ja todellisesta tyhmyydestä.
- Anonyymi
Päivärahat saa riippumatta autosta ja sen tekniikasta, hihii!
On se surkeaa jos tili pitää tehdä kilometrikorvauksilla ja päivärahoilla ja silloin pitää muistaa, että se auto on silloin oma ja sen kulut tulevat itselle ja myös pääomakulut tai liisausmaksut jne...- Anonyymi
Yleensä näillä km-korvauksilla ja päivärahoilla kehuvilla se varsinainen palkka sitten onkin aivan paska. Eikä se 40 tkm/v (tms.) tien päällä kuitenkaan pidemmän päälle mitään herkkua ole.
- Anonyymi
Tyhmä työnantaja, ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
40 000 km työajoa vuodessa, eli keskimäärin 200 km per joka ikinen työpäivä.
Kyllä tuollaisesta persiinpuuduttamisesta pitää vähän saadakin extraa.- Anonyymi
Mieluummin istun nykyaikaisessa autossa ja tienaan moottoritiellä ylimääräistä 70,80 euroa tunnissa verovapaasti hyvästä musiikista nauttien kuin että istun kotikonttorilla. Ja tulee vielä ateriakorvaus, puolipäiväraha tai kokkopäiväraha verotta tilille. Ja nuo reissut vaikuttavat käytännössä henkilökohtaisiin ja tiimibonareihinkin.
Autohan mulle tulee firman henkilöstön peruspaketin mukana ja valitsin ID.7:n mikä on mahtava auto.
Nykyajan autot on niin mukavia ajaa. Talvella heti lämmin ja kesällä viileä. Menevät vakaasti kelillä kuin kelillä, ovat hiljaisia ja musiikki soi upeasti.
Joskus ennen ajaminen oli kustannus, nyt se on puhdasta tuottoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluummin istun nykyaikaisessa autossa ja tienaan moottoritiellä ylimääräistä 70,80 euroa tunnissa verovapaasti hyvästä musiikista nauttien kuin että istun kotikonttorilla. Ja tulee vielä ateriakorvaus, puolipäiväraha tai kokkopäiväraha verotta tilille. Ja nuo reissut vaikuttavat käytännössä henkilökohtaisiin ja tiimibonareihinkin.
Autohan mulle tulee firman henkilöstön peruspaketin mukana ja valitsin ID.7:n mikä on mahtava auto.
Nykyajan autot on niin mukavia ajaa. Talvella heti lämmin ja kesällä viileä. Menevät vakaasti kelillä kuin kelillä, ovat hiljaisia ja musiikki soi upeasti.
Joskus ennen ajaminen oli kustannus, nyt se on puhdasta tuottoa.Älä viitsi höpöttää tuollaisia ja valehdella. Löydätkö itse asian mikä ei tuossa tarinassasi pidä paikkaansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluummin istun nykyaikaisessa autossa ja tienaan moottoritiellä ylimääräistä 70,80 euroa tunnissa verovapaasti hyvästä musiikista nauttien kuin että istun kotikonttorilla. Ja tulee vielä ateriakorvaus, puolipäiväraha tai kokkopäiväraha verotta tilille. Ja nuo reissut vaikuttavat käytännössä henkilökohtaisiin ja tiimibonareihinkin.
Autohan mulle tulee firman henkilöstön peruspaketin mukana ja valitsin ID.7:n mikä on mahtava auto.
Nykyajan autot on niin mukavia ajaa. Talvella heti lämmin ja kesällä viileä. Menevät vakaasti kelillä kuin kelillä, ovat hiljaisia ja musiikki soi upeasti.
Joskus ennen ajaminen oli kustannus, nyt se on puhdasta tuottoa.Eli ajat työsuhdeautolla, jolloin saat kilometrikorvausta 12 senttiä/km.
Aika sälli olet kun ajat 590 kilometriä tunnissa, kova nopeus jopa moottoritielle 😎 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluummin istun nykyaikaisessa autossa ja tienaan moottoritiellä ylimääräistä 70,80 euroa tunnissa verovapaasti hyvästä musiikista nauttien kuin että istun kotikonttorilla. Ja tulee vielä ateriakorvaus, puolipäiväraha tai kokkopäiväraha verotta tilille. Ja nuo reissut vaikuttavat käytännössä henkilökohtaisiin ja tiimibonareihinkin.
Autohan mulle tulee firman henkilöstön peruspaketin mukana ja valitsin ID.7:n mikä on mahtava auto.
Nykyajan autot on niin mukavia ajaa. Talvella heti lämmin ja kesällä viileä. Menevät vakaasti kelillä kuin kelillä, ovat hiljaisia ja musiikki soi upeasti.
Joskus ennen ajaminen oli kustannus, nyt se on puhdasta tuottoa.Eikö ole aika noloa sepustaa tuollaisia tarinoita missä on selviä asiavirheitä?
- Anonyymi
200 km päivässä ei kyllä ole mitenkään hirmuisesti. Käyt jossain 100 kilometrin päässä tapaamisessa ja se on siinä. Tunti suuntaansa, ei paha.
Käytännössä ajaminen on niitä työpäivän leppoisimpia hetkiä. Musiikki soi ja maisema vaihtuu.😄 Tilipäivänä on sitten kivaa, kun on muutama tonni verotonta extraa. 👍🏻 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
200 km päivässä ei kyllä ole mitenkään hirmuisesti. Käyt jossain 100 kilometrin päässä tapaamisessa ja se on siinä. Tunti suuntaansa, ei paha.
Käytännössä ajaminen on niitä työpäivän leppoisimpia hetkiä. Musiikki soi ja maisema vaihtuu.😄 Tilipäivänä on sitten kivaa, kun on muutama tonni verotonta extraa. 👍🏻Joo ihan varmasti 😂Silloin tällöin 200 km voi olla ihan ok, mutta jos meinaat tilipäivänä saada muutaman tonnin verottomia korvauksia niin kyllä siinä saa istua autossa ihan urakalla, ja kelissä kuin kelissä.
Eikä ole kyllä kovin vaikea keksiä tuottavampaa/mielekkäämpää tekemistä kuin päivittäin tuntikaupalla autossa istuskelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ihan varmasti 😂Silloin tällöin 200 km voi olla ihan ok, mutta jos meinaat tilipäivänä saada muutaman tonnin verottomia korvauksia niin kyllä siinä saa istua autossa ihan urakalla, ja kelissä kuin kelissä.
Eikä ole kyllä kovin vaikea keksiä tuottavampaa/mielekkäämpää tekemistä kuin päivittäin tuntikaupalla autossa istuskelu.Ja vain harva myyntitykin ura on kovin pitkä jos kaikki työaika menee autossa istuen ja kilometrejä keräten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vain harva myyntitykin ura on kovin pitkä jos kaikki työaika menee autossa istuen ja kilometrejä keräten.
Tuon voi myös ilmaista myös niin että jotta se ura ei pääty lyhyeen, niin käytännössä sitä työtä tehdään se 7-8 tuntia, ja sitten siihen ne ajomatkat 3-4 tuntia päälle.
Ei missään hommassa pidemmän päälle makseta siitä että normaalista n. 8h työajasta iso osa menee pelkkään matkustamiseen.
- Anonyymi
Eiköhän 0,59 €/km x 400 km = 236 € ole taas lähempänä totuutta.
- Anonyymi
Eiköhän noihin verovapaisiin kilometrkorvauksiin tule sentti- ja km-yläraja seuraavan hallituksen aikana. Tuota yritettiin jo vuonna 2012. 15000 km jälkeen silloin korvausta ehdotettiin pudotettavan 25 senttiin /km.
- Anonyymi
Vasemmisto voisi tuollaisen tehdä kateuden takia, onhan kyse kuitenkin työssä käyvän väen verovapaasta etuudesta.
Onneksi iso osa päättäjistä nostaa itsekin sen verran muhkeaa km-korvausta, että ei mielellään poista sitä. 👍🏻 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmisto voisi tuollaisen tehdä kateuden takia, onhan kyse kuitenkin työssä käyvän väen verovapaasta etuudesta.
Onneksi iso osa päättäjistä nostaa itsekin sen verran muhkeaa km-korvausta, että ei mielellään poista sitä. 👍🏻Onhan tuo periaatteellisella tasolla perusteltua, koska kilometrikustannus kuitenkin pienenee mitä enemmän autolla ajaa.
Tuolloin 2012 kieltämättä oli huvittavaa kun aiemmin kehuttiin kilpaa miten km-korvauksilla tienaa ja tuon ehdotuksen jälkeen alkoi hirveä parku siitä että sen aikainen km-korvauskaan ei riitä auton kuluihin millään 😂
- Anonyymi
Ahkerin mitä olen kuullut niin 80 000 km vuodessa kilometrikorvauksella. Päivärahat tietty päälle niin reilusti yli 50 000 euroa puhtaana tilille normaalin palkan lisäksi. 10 vuodessa yli 500 000 euroa ekstraa. Ja siis normaali palkka tietysti tuohon päälle. 💪🏻 Kyllä noilla tuloilla sähköäautoa voi pitää ja ajaa.
- Anonyymi
Tyhmä työnantaja, jos ei vaadi jo työsuhdeauton hsnkintaa. No rahanpesua on kaikenlaista.
- Anonyymi
Eiköhän tuossa ole kyse ihan puhtaasta verokikkailusta ja "paperihommista" joista ennemmin tai myöhemmin narahtaa. 80 tkm vuoteen tarkoittaa kuitenkin 350 km ajoa joka ikinen työpäivä.
- Anonyymi
Sähköauto työsuhdeautona on ok !
Mutta, älkää missään nimessä hankkiko sitä omaksi !?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.623762Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883149Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin792374Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m671367- 891223
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401151Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55995- 47972