23 6000 euroa verovapaata kilometrikorvasta. Ja ajot naurettavan halvalla pörssisähköllä. Yleensä yritysasiakkaiden luona tarjotaan ilmaista sähköä.
5000 euroa verovapaata päivärahaa.
Melkein 30 000 euroa verovapaata lisätuloa. Nettona tilille joka vuosi.
10 vuodessa tekee jo 300 000 euroa.
Kyllä sähköauto on aivan paras paljon työssää ajavalle.
0,59 eur x 40 000 km = 23 6000 euroa. Ja päivärahat päälle. Verovapaasti.
37
209
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä kelpaa ajella uudella sähköautolla ja tienata hurjia summia.
Vaikuttaa siltä että 60.000 sähköauto on ilmainen ja vielä jää yli rahaa säästöön.
Siis miten tämä rahantuleminen voi enään helpommaksi muuttua?
Miljonääriksi helposti sähköautolla jos älyy säästöt sijoittaa fiksusti.- Anonyymi
Ehkä kirjoittajan kannattaisi arvioida paljonko ovat Tampereen liiketalon kunnostus-kustannukset sähköauton oikosulun seurauksena !?
Summa saattaa nousta korkeahkoksi ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kirjoittajan kannattaisi arvioida paljonko ovat Tampereen liiketalon kunnostus-kustannukset sähköauton oikosulun seurauksena !?
Summa saattaa nousta korkeahkoksi ??Missä Tampereella on sähkäauto palanut?
Joku polttomoottorilla varustettu hybridiaudi paloi viime viikolla, mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, ettei erota sähköautoa hybridistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Tampereella on sähkäauto palanut?
Joku polttomoottorilla varustettu hybridiaudi paloi viime viikolla, mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, ettei erota sähköautoa hybridistä.Kun myyntimääristä puhutaan, niin sähköautoilija on niin tyhmä, että laskee ladattavat hybridit sähköautoiksi . Mutta onnettomuus tapauksessa takki kääntyy, ja hybridi ei olekaan sähköauto . Aika lapsellista meininkiä teillä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Tampereella on sähkäauto palanut?
Joku polttomoottorilla varustettu hybridiaudi paloi viime viikolla, mutta eihän kukaan ole niin tyhmä, ettei erota sähköautoa hybridistä.Keravalla ja Salossa + tuo Tampereen hybridi eli puolisähkäri, jos tuolleen voipi mainita. Nuo kaksi alussa mainittua oli sitten niitä TÄYSsähkäreitä. Jostain kumman syystä Salon palo ei ylittänyt valtakunnan uutisia. No ihan sama, kun sähkäri (oli se täys tai puolu), on palo aina vaikeampi sammuttaa kuin polttomoottoriauto. Tätä et voi sinäkään kieltää. Näistä pitää ehdottomasti uutisoida, että ihmiset tietää, sillä tuhot on aina suurfmmsy.
- Anonyymi
Laskemaan voisit kuitenkin opetella.
- Anonyymi
Paljonko siitä työstä sinulle maksetaan? 10 €/tunti ja 4 tuntia/pvä. Työmatkaanhan menee jo 4 tuntia/pvä
- Anonyymi
Niinpä, käytäntöjä on monenlaisia mutta yleensä matka-ajalta ei makseta ainakaan täyttä palkkaa vastaavaa korvausta, joten km-korvaus on aika laiha lohtu menetetystä vapaa-ajasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, käytäntöjä on monenlaisia mutta yleensä matka-ajalta ei makseta ainakaan täyttä palkkaa vastaavaa korvausta, joten km-korvaus on aika laiha lohtu menetetystä vapaa-ajasta.
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
Riippuu alasta ja työehtosopimuksesta. Läheskään aina matkustamiseen käytetty aika ei ole 1:1 työaikaa rahamielessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu alasta ja työehtosopimuksesta. Läheskään aina matkustamiseen käytetty aika ei ole 1:1 työaikaa rahamielessä..
Esimerkkinä aamulla lähtö 1h matkustamista asiakkaalle, 8h töitä siellä, ja paluumatka 1h takaisin. Tuo yht. 2h matkustaminen ei ole työaikaa, eikä siitä myöskään makseta mitään erillistä korvausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
Yleensä 8 tunnin työpäivästä matka-aika mukaan laskettuna saa vain puolipäivärahan . Eikös tuo veroton km.korvaus myös pienene tietyn km määrän jälkeen . Oliko 25 000 km/ vuosi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkkinä aamulla lähtö 1h matkustamista asiakkaalle, 8h töitä siellä, ja paluumatka 1h takaisin. Tuo yht. 2h matkustaminen ei ole työaikaa, eikä siitä myöskään makseta mitään erillistä korvausta.
Kyllä minäkin saan palkan matka-ajalta ja saman alan kollegat myös. Loppuisi kyllä työnteko aika nopeasti, jos asia olisi toisin. Nimittäin matkustamiseen menee aika iso osa tunneista.
Mulla alla ID.7. Tosin liisari, koska kuuluu firmassa henkilöstön peruspakettiin. Mutta kilometrikorvaus silläkin tietysti juoksee. On kyllä paras auto mitä minulla on koskaan ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin saan palkan matka-ajalta ja saman alan kollegat myös. Loppuisi kyllä työnteko aika nopeasti, jos asia olisi toisin. Nimittäin matkustamiseen menee aika iso osa tunneista.
Mulla alla ID.7. Tosin liisari, koska kuuluu firmassa henkilöstön peruspakettiin. Mutta kilometrikorvaus silläkin tietysti juoksee. On kyllä paras auto mitä minulla on koskaan ollut.Saat km-korvausta, mutta käyttöetu-liisarilla vain 12 snt/km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
Kylläpä on raskas työpäivä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle on aina maksettu matka-ajalta palkka. Jäisi muuten työtuntien määrä aika vähäiseksi, jos ajaa aamupäivästä 3 tuntia yhteen suuntaan, tunnin tapaaminen, lounastauko ja iltapäivällä takaisin toiset 3 tuntia.
6h matkustamista että voi tehdä 1h työtä, ei kuulosta kovin tehokkaalta... Mutta ehkä näitäkin tilanteita joskus on.
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa vihdoin myös Suomeen 😊
- AnonyymiUUSI
Onneksi kukaan ei täällä tee epätoivoista vetyauto propagandaa. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
- Anonyymi
Aika harva ajaa niin paljon , että sähköautolla säästöä syntyy . Jos invertteri , konvertteri tamu tai sähkömoottori hajoaa , mebee säästöt korjauksiin . Arvonalennus on tietenkin suurta paljon ajetuissa sähköautoissakin .
- Anonyymi
236.000 euroa.
Sillähän saa Espoosta uuden yksiön. - Anonyymi
Mummoko ostaa ja maksaa auton kulut?
- Anonyymi
Tyhjällä autollako joudut ajelemaan? Ota nyt joitakin työvälineitä edes mukaan, niin saat korotettua km-korvausta.
- Anonyymi
Nykyisen sähköauton pulmana on akusto !?
-painava, kookas ja kallis !?
-oikosulussa palaa auton lisäksi kiinteä omaisuus !?- Anonyymi
Kukaan ei pakota ostamaan VAGenia. Se Tampereella palanut auto mikä poltti kymmeniä muitakin autoja puolet rakennuksesta oli Q7 plugari.
Oliko tämä nyt sitten esimerkki plugarien tai sähköautojen paloherkkydestä vai VAG paloherkkyydestä ?
Varmaa on vain se että Q7 VAG plugari paloi. Tilastoista varmaan selviäisi onko vuoden sisään palaneet sähköautot ja plugarit tasaisesti eri merkkejä vai painottuuko jokin merkki.
Vain jos mikään merkki ei dominoi tilastoa kyse on teknologian ongelmasta mutta jos jokin merkki dominoi, kyse ei ole teknologiasta vaan merkin autohinsa tekemistä vioista.
Sama sia näkyy sähköautojen katsastuksissa. Niissä Teslan jousituksen nivelongelmat dominoi. Kyse ei siis ole siitä ettäkö sähköautot ei olisi laadukkaita ja menisi katsastuksesta läpi vaan vain siitä että Teslalla ongelma alustan kestävyyden kanssa.
Jokainen hiukankin koulua käynyt ymmärtää tämän eron selvästi.
- Anonyymi
Sillan menee renkaat kesässä
Samoin nuollut joka vuosi
Ja alustan kunnostus
Akku kohta paskana ja talvella lataushelvetti
Mun hybriidi range talvellakin 800 km
Kulut siinä 12 e 100 km
Telakalla 26 kWh / 100 km 7 e /100 km- Anonyymi
Ajan 40 tkm/v ja auton huoltoväli on 2v ilman kilometrirajaa, eli käytännössä ensimmäinen huolto 80 tkm ajettuna. Montakos kertaa sun hybridi käy huollossa ennen kuin siinä on 80 tkm mittarissa?
- Anonyymi
Eikö hybridisi ole vieläkään palanut? Nehän palaa 100-kertaa useammin kuin sähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö hybridisi ole vieläkään palanut? Nehän palaa 100-kertaa useammin kuin sähköautot.
Kuulut siihen porukkaan joka ei ymmärrä minkäänlaisia loogisia asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulut siihen porukkaan joka ei ymmärrä minkäänlaisia loogisia asioita.
Voit toki osoittaa loogisen päätyelyn virheen.
- Anonyymi
Joilla kioskilla joutuu auton vaihtaa ainakin joka vuosi jos luulee saavansa vaihdossa jokain
Auton vaihto myöskin ilmaista - Anonyymi
Kun oikein liioittelee niin saa asiat näyttämään hyviltä.
- Anonyymi
Paljon ajavalle hyvä noissa hommissa, auto vaihtoon 2-3 vuoden välein. Vähän ajavalle bensapeli on paras.
- Anonyymi
Avaaja ei ole ihan terävin ja osaavin Persu.
Jotta saa työnantajalta kilometrikorvauksia, niin pitää itsellä olla auto ja sitten maksaa sen kaikki kulut ja jos niitä kilometrejä kertyy todella paljon, niin sitä pitää vaihtaa ja huoltaa ja siinä syntyy aikalailla kuluja ja varsinkin pääomakuluja.
Lisäksi pitää varmaankin saada työnantajalle jotain tuloja ja tulosta, että saa myös jonkinlaista palkkaa ettei ole pelkkien kilometrikorvausten varassa, hihii!- Anonyymi
Ei tässä näytä kukaan olevan kovin terävä.
Täysin triviaaleista asioista hirveä vänkääminen. Käyttääkä voimanne vaikka jonkun uuden asian tai busineksen keksimiseen. - Anonyymi
Ai, nyt tollo otti persu-kortin esiin. Valistan sinua hiukan. Kaikki ei saa työbantajiltaan työstään km-korvauksia. Ne laitetaan verotukseen.
Kannattaisi Sinun laajentaa elämänpiirisiä hiukkasen enemmän. MINÄMINÄ -asenne kertoo pikkuaivoisuudesta ja todellisesta tyhmyydestä.
- Anonyymi
Päivärahat saa riippumatta autosta ja sen tekniikasta, hihii!
On se surkeaa jos tili pitää tehdä kilometrikorvauksilla ja päivärahoilla ja silloin pitää muistaa, että se auto on silloin oma ja sen kulut tulevat itselle ja myös pääomakulut tai liisausmaksut jne... - Anonyymi
Tyhmä työnantaja, ei voi muuta sanoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173613Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313119Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1342663En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152193Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142082Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2022048- 361995
- 1201850
- 291821
- 351804