Hätäratkaisut ovat useimmiten lyhytikäisiä. Lopullinen tuomio on akkukehityksen varassa. Voi niitä onnettomia, jotka ovat jo sähköauton ostaneet
Miksi sähköauto on tuhoon tuomittu jo nyt
82
488
Vastaukset
- Anonyymi
Juu ei ole kiirettä s- auton hankinnalla.
Vety on parempi kaikin puolin.- Anonyymi
Miten vety on parempi? Miksi siitä on luovuttu monissa maissa, eikä se vaan näytä lähtevän käyntiin, ei sitten millään? Kallis kaksinkertainen tekniikka jossa on se "onneton" akkutekniikkakin, hihii! Lisäksi polttoaine on kaikkein kalleinta mahdollista, eikä sitä saa mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vety on parempi? Miksi siitä on luovuttu monissa maissa, eikä se vaan näytä lähtevän käyntiin, ei sitten millään? Kallis kaksinkertainen tekniikka jossa on se "onneton" akkutekniikkakin, hihii! Lisäksi polttoaine on kaikkein kalleinta mahdollista, eikä sitä saa mistään.
Sähköautoa on kehitetty 100 vuotta ja tulos ei ole kovin hääppöinen. Monessa suhteessa on menty takapakkia polttareihin verrattuna. Ja siksi myynti takkuaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa on kehitetty 100 vuotta ja tulos ei ole kovin hääppöinen. Monessa suhteessa on menty takapakkia polttareihin verrattuna. Ja siksi myynti takkuaa.
Vihreä siirtyminen on pakollista. EU:ssa vallitsee pakkohallinto. Paremmasta tekniikasta on pakko luopua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa on kehitetty 100 vuotta ja tulos ei ole kovin hääppöinen. Monessa suhteessa on menty takapakkia polttareihin verrattuna. Ja siksi myynti takkuaa.
Ei sähköautoon ole panostettu kovinkaan pitkään, höpö.
Kutenkin sähköautojen myynti kasvaa verrattuna polttiksiin kokoajan.
Harmittaako? - Anonyymi
Mutta kun niitä vetyautoja ei ole. Eikä ole vetytankkausasemiakaan.
Miten se sitten voisi olla parempi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa on kehitetty 100 vuotta ja tulos ei ole kovin hääppöinen. Monessa suhteessa on menty takapakkia polttareihin verrattuna. Ja siksi myynti takkuaa.
Polttomoottoria on kehitetty yli 100 vuotta, eikä sietä ole kovin hääppöiseksi saatu. yhä se päästää kaiken pakokaasun ilmaan kaikkinen törkyineen. Se vaatii jatkuvaa huoltoa ja on sangen monimutkainen sisältäen paljon liikkuvia osia ja vikamahdollisuuksia.
Akkutekniikan kehitys on mahdollistanut tehokkaat akut ja kehittynyt puolijohdetekniikka tarkan moottorin ohjauksen tehokkaille sähkömoottoreille. Nykyaikaista sähköautoa on kehitelty vasta reilut 15 vuotta, ja tulokset ovat loistavia. Poltttomoottorin käyttö henkilöautoissa tulee loppumaan seuraavan kymmenen vuoden aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoria on kehitetty yli 100 vuotta, eikä sietä ole kovin hääppöiseksi saatu. yhä se päästää kaiken pakokaasun ilmaan kaikkinen törkyineen. Se vaatii jatkuvaa huoltoa ja on sangen monimutkainen sisältäen paljon liikkuvia osia ja vikamahdollisuuksia.
Akkutekniikan kehitys on mahdollistanut tehokkaat akut ja kehittynyt puolijohdetekniikka tarkan moottorin ohjauksen tehokkaille sähkömoottoreille. Nykyaikaista sähköautoa on kehitelty vasta reilut 15 vuotta, ja tulokset ovat loistavia. Poltttomoottorin käyttö henkilöautoissa tulee loppumaan seuraavan kymmenen vuoden aikana.Sähköauton akusto on kivikautinen kehitykseltään !!
1. Liian suuri koko ja massa eli paino !?
2. Sitoo pääomaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle kohtuuttoman suuri riski !?
3. Suuri energiamäärä aiheuttaa oikosulkutilanteessa hallitsemattoman vaaratilanteen autolle ja ympäristölle !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautoon ole panostettu kovinkaan pitkään, höpö.
Kutenkin sähköautojen myynti kasvaa verrattuna polttiksiin kokoajan.
Harmittaako?Ei harmita koska bensa halpenee kun kysyntä laskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoria on kehitetty yli 100 vuotta, eikä sietä ole kovin hääppöiseksi saatu. yhä se päästää kaiken pakokaasun ilmaan kaikkinen törkyineen. Se vaatii jatkuvaa huoltoa ja on sangen monimutkainen sisältäen paljon liikkuvia osia ja vikamahdollisuuksia.
Akkutekniikan kehitys on mahdollistanut tehokkaat akut ja kehittynyt puolijohdetekniikka tarkan moottorin ohjauksen tehokkaille sähkömoottoreille. Nykyaikaista sähköautoa on kehitelty vasta reilut 15 vuotta, ja tulokset ovat loistavia. Poltttomoottorin käyttö henkilöautoissa tulee loppumaan seuraavan kymmenen vuoden aikana.Ei lopu ikinä. Muuten loppuu ruoka kaupasta ja työmatkaliikenne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautoon ole panostettu kovinkaan pitkään, höpö.
Kutenkin sähköautojen myynti kasvaa verrattuna polttiksiin kokoajan.
Harmittaako?Ensimmäinen auto oli sähköauto mutta polttari todettiin paremmaksi, koska akut 100 v sitten olivat surkeita. Eli 100 v on akkuja kehitetty ja vielä niitä vaan joudutaan kehittämään, koska niin surkeita ne ovat vieläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akusto on kivikautinen kehitykseltään !!
1. Liian suuri koko ja massa eli paino !?
2. Sitoo pääomaa 15000-40000€ joka on keskituloiselle Suomalaiselle kohtuuttoman suuri riski !?
3. Suuri energiamäärä aiheuttaa oikosulkutilanteessa hallitsemattoman vaaratilanteen autolle ja ympäristölle !?Hehhee
Liian suuri koko? Mahtaako monellekaan olla ongelma, kun suurikokoisia fossiilejakin ostetaan ja yhä enemmänkin ne ketkä fossiiliautoja vielä ostaa.
Sitoo pääomaa auton hinnan verran, kuten fossiiliautokin. Voi olla ongelma monille kesituloisellekin, mutta varmasti pienituloisille.
Voi toki rikkoontua ja jopa aiheuttaa vaaraakin, mutta huomattavasti harvemmin kuin fossiiliauto.
- Anonyymi
Kaikki uskoi hyvää vihreästä siirtymästä mutta eipä siltä näytä. Autojenkin suhteen menee kehitys päin persettä.
- Anonyymi
Autoista on tullut tehokkaita, kolariturvallisia, hiljaisia, ne pystyy kännykällä asettamaan jo ennakkoon sopivaan lämpötilaan ja ennen kaikkea, ne lataantuvat yön aikana kotona erittäin edullisesti…..on kyllä mennyt ihan päin persettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoista on tullut tehokkaita, kolariturvallisia, hiljaisia, ne pystyy kännykällä asettamaan jo ennakkoon sopivaan lämpötilaan ja ennen kaikkea, ne lataantuvat yön aikana kotona erittäin edullisesti…..on kyllä mennyt ihan päin persettä.
Nurkka-ajelevilla on omat sääntönsä mutta he eivät kuulu autoilijoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurkka-ajelevilla on omat sääntönsä mutta he eivät kuulu autoilijoihin.
Aivan, Ventspills onkin ihan tuossa nurkalla.
Sellaisessa ”nurkka-ajossa” ainkin Tesla toimii oikein mukavasti.
Missäpäin itse olet pakoputkiautollasi käynyt ajamassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurkka-ajelevilla on omat sääntönsä mutta he eivät kuulu autoilijoihin.
Kumma kyllä kun sähköautoilla ajetaan enemmän kilometrejä mitä polttiksilla keskimäärin. Taitaa johtua siitä, että se on paljon halvempaa ja aamulla on "tankki" valmiiksi aina täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, Ventspills onkin ihan tuossa nurkalla.
Sellaisessa ”nurkka-ajossa” ainkin Tesla toimii oikein mukavasti.
Missäpäin itse olet pakoputkiautollasi käynyt ajamassa?Dieselautoissani on ollut kaikki nuo herkut jo 20 vuotta ja range on ollut aina yli 1300 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselautoissani on ollut kaikki nuo herkut jo 20 vuotta ja range on ollut aina yli 1300 km.
Mitä iloa ja hyötyä turhan pitkästä rangesta on? Eikö dieseliä saa ihan joka kylästä ja teiden varsilta pienin välimatkoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä iloa ja hyötyä turhan pitkästä rangesta on? Eikö dieseliä saa ihan joka kylästä ja teiden varsilta pienin välimatkoin.
No Mersun oletustnakki on noin vähän päälle 40L. Toki ne yleensä myydään isommalla tankilla. Suomeen taidetaan pääasiassa tuodakin vain isommalla tankilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselautoissani on ollut kaikki nuo herkut jo 20 vuotta ja range on ollut aina yli 1300 km.
Ajoin dieselautoja, lähinnä citymaastureita uutena ostettujaparisenkymmentä vuotta, kunnes siirryin sähköcitymaasturiin. En todellakaan ole katunut enkä kaipaa yhtään mitään noista dieseleistä. Yhdenkään niistä range ei ollut 1300, yli tuhat kylläkin.
Sähköcittarini range on hieman vajaa 600 km.
Tuo 1300 range on käytänmössä täysin merkityksetön ominaisuus. Edes tuota vajaa 600 km:n rangea en ole kyennyt ’hyödyntämään’ eli pitkilläkään matkoilla en koskaan ole ajanut 600 km ilman taukoja, saati 1300 km.
Nykyinen autonikin ehdottaa taukoa noin parin tunnin ajon jälkeen. Ensin näytölle tulee ’keltainen’ kahvikupin kuva ja teksinä ehdotus tauosta. Ja noin puolen tunnin päästä ’punainen’ ja suorempi teksi tauko tarpeellinen. Sinänsä tarpeeton ominaisuus, kun itsekin kyllä ymmärrän taukojen tarpeellisuuden.
Ja vessakäynnit ja kahvikupposen aikana lataa helposti seuraavan kolmen tunnin matkan verran lisäenergiaa. Ja jos vielä nälkäkin, niin syönnin aikana lähes tyhjän akun täyteen helposti. Halvemmalla kuin ateria, jonka perheesi syö lounasbuffetista, saati annosravintoloissa. Huomattavastikin reippaasti halvemmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoista on tullut tehokkaita, kolariturvallisia, hiljaisia, ne pystyy kännykällä asettamaan jo ennakkoon sopivaan lämpötilaan ja ennen kaikkea, ne lataantuvat yön aikana kotona erittäin edullisesti…..on kyllä mennyt ihan päin persettä.
Kyllä, akusto sisältää erittäin paljon suoraa energiaa, joka oikosulun sattuessa purkautuu täysin hallitsemattomasti tuhoten auton ja ympäristöä !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, akusto sisältää erittäin paljon suoraa energiaa, joka oikosulun sattuessa purkautuu täysin hallitsemattomasti tuhoten auton ja ympäristöä !!
Sähköautoilijoilla tuntuu olevan hirveä tarve selitellä autossaan olevia ominaisuuksia uutena vaikke ne ovat olleet polttariautoissa jo kymmeniä vuosia Aloitetaanko autoilu nollasta, kun aloitetaan sähköautolla ajaminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, akusto sisältää erittäin paljon suoraa energiaa, joka oikosulun sattuessa purkautuu täysin hallitsemattomasti tuhoten auton ja ympäristöä !!
Jos bensatankki räjähtää, niin kyllä siinäkin tuhoutuu auto ja ympäristöä. Ja täysin hallitsemattomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijoilla tuntuu olevan hirveä tarve selitellä autossaan olevia ominaisuuksia uutena vaikke ne ovat olleet polttariautoissa jo kymmeniä vuosia Aloitetaanko autoilu nollasta, kun aloitetaan sähköautolla ajaminen?
Susta vaan tuntuu siltä, kun muutakaan et keksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselautoissani on ollut kaikki nuo herkut jo 20 vuotta ja range on ollut aina yli 1300 km.
Onko tankkikin aina täynnä dieseliä aamulla, vai pitääkö erikseen kaydä huoltoaseman tankilla täyttämässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä iloa ja hyötyä turhan pitkästä rangesta on? Eikö dieseliä saa ihan joka kylästä ja teiden varsilta pienin välimatkoin.
Huoltoasemia on huomattavasti vähemmän kuin latausasemia. Siis todella vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoasemia on huomattavasti vähemmän kuin latausasemia. Siis todella vähemmän.
Joo, ja aina niihin pitää erikseen mennä.
Latauspaikkoja löytyy kauppojen parkkiksiltä, kauppakeskuksista, nähtävyyksien parkkiksilta, kulttuuripaikkojen parkkiksilta asemilta, kahviloiden ja ravintoloiden parkkiksilta, kuntosalien parkkiksilta,, työpaikkojen parkkiksilta jne, jne… ja tietysti huoltoasemiltakin.
Ja tietysti taloyhtiöiden, kesämökkien ja omakotitalojen pihoilta, mutta ne eivät tietysti ole julkisia, kaikille avoimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijoilla tuntuu olevan hirveä tarve selitellä autossaan olevia ominaisuuksia uutena vaikke ne ovat olleet polttariautoissa jo kymmeniä vuosia Aloitetaanko autoilu nollasta, kun aloitetaan sähköautolla ajaminen?
Yleensä sähköauton ostajalla on ollut useita, tai jopa kymmeniä polttomoottoriautoja käytössä. Itselläni oli reilut 50 vuotta kaikenlaisia polttomoottoriautoaj, ennekuin ostin ensimmäisen sähköauton. Polttomoottoriautoja ei ole yhtään ikävä. Sähköauto on minun paras autoni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoasemia on huomattavasti vähemmän kuin latausasemia. Siis todella vähemmän.
Sähköautoille pitää olla latausasemia tosi tiheästi, koska muutenhan sähköautoilu ei olis mahdollista. Voi sitä autopalojen määrää, kun latauspaikkojakin on tuhkatiheässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoista on tullut tehokkaita, kolariturvallisia, hiljaisia, ne pystyy kännykällä asettamaan jo ennakkoon sopivaan lämpötilaan ja ennen kaikkea, ne lataantuvat yön aikana kotona erittäin edullisesti…..on kyllä mennyt ihan päin persettä.
Ovia ei saa auki kolarin jälkeen kun ne toimii sähköllä, jota ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, Ventspills onkin ihan tuossa nurkalla.
Sellaisessa ”nurkka-ajossa” ainkin Tesla toimii oikein mukavasti.
Missäpäin itse olet pakoputkiautollasi käynyt ajamassa?Texasissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin dieselautoja, lähinnä citymaastureita uutena ostettujaparisenkymmentä vuotta, kunnes siirryin sähköcitymaasturiin. En todellakaan ole katunut enkä kaipaa yhtään mitään noista dieseleistä. Yhdenkään niistä range ei ollut 1300, yli tuhat kylläkin.
Sähköcittarini range on hieman vajaa 600 km.
Tuo 1300 range on käytänmössä täysin merkityksetön ominaisuus. Edes tuota vajaa 600 km:n rangea en ole kyennyt ’hyödyntämään’ eli pitkilläkään matkoilla en koskaan ole ajanut 600 km ilman taukoja, saati 1300 km.
Nykyinen autonikin ehdottaa taukoa noin parin tunnin ajon jälkeen. Ensin näytölle tulee ’keltainen’ kahvikupin kuva ja teksinä ehdotus tauosta. Ja noin puolen tunnin päästä ’punainen’ ja suorempi teksi tauko tarpeellinen. Sinänsä tarpeeton ominaisuus, kun itsekin kyllä ymmärrän taukojen tarpeellisuuden.
Ja vessakäynnit ja kahvikupposen aikana lataa helposti seuraavan kolmen tunnin matkan verran lisäenergiaa. Ja jos vielä nälkäkin, niin syönnin aikana lähes tyhjän akun täyteen helposti. Halvemmalla kuin ateria, jonka perheesi syö lounasbuffetista, saati annosravintoloissa. Huomattavastikin reippaasti halvemmalla.600 km matkalla auton arvo putoaa 1200 euroa. Halpaa kuin mikä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
600 km matkalla auton arvo putoaa 1200 euroa. Halpaa kuin mikä.
Montako kertaa piti vielä pysähtyä lataaamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa piti vielä pysähtyä lataaamaan?
No, talvikeli kun oli niin 3 kertaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, talvikeli kun oli niin 3 kertaa
Jos ollaan hirveän optimistisia, voi sähköauto sopia max 40%lle autoilijoista. 60% lle autoilijoista sähköautot tuottaisivat enemmän tuskaa kuin iloa ja hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ollaan hirveän optimistisia, voi sähköauto sopia max 40%lle autoilijoista. 60% lle autoilijoista sähköautot tuottaisivat enemmän tuskaa kuin iloa ja hyötyä.
EI ole tarkoitus tuottaa iloa, paitti harrasteauton. Sen on vain tarkoitus olla mahdollisimman vähän epäkäytännöllinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos bensatankki räjähtää, niin kyllä siinäkin tuhoutuu auto ja ympäristöä. Ja täysin hallitsemattomasti.
Bensatankki-auto räjähtelee elokuvissa, mutta sähköauton akusto menee oikosulkuun aina silloin tällöin ja auton lisäksi tuhoutuu parkkihalli ym !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensatankki-auto räjähtelee elokuvissa, mutta sähköauton akusto menee oikosulkuun aina silloin tällöin ja auton lisäksi tuhoutuu parkkihalli ym !?
Elokuvat nyt liioittelevat. Todellisuudessa auto ei räjähdä vaikka ammuttaisiin suoraan bensatankkiin. Tätä on jopa testattu. Ehkä valojuova-ammuksilla voi juuri ja juuri saada bensan syttymään, mutta ei siitäkään elokuvien räjähdystä tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, akusto sisältää erittäin paljon suoraa energiaa, joka oikosulun sattuessa purkautuu täysin hallitsemattomasti tuhoten auton ja ympäristöä !!
Kaikki autot voivat rikkoontua ja aiheuttaa vaaraa ympäristölle. Fossiiliautot ovat huomattavasti herkimpiä tämän suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoille pitää olla latausasemia tosi tiheästi, koska muutenhan sähköautoilu ei olis mahdollista. Voi sitä autopalojen määrää, kun latauspaikkojakin on tuhkatiheässä.
Sähköauton range on bensa-auton luokkaa. Latauspaikkoja taasen on helppo perustaa, kun sähköä on kaikkialla. Ei tarvi tuoda tankkiautolla ties mistä kaukaa ja vähän väliä.
Sähköautoja palaa todella harvoin verrattuna fossiiliautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa piti vielä pysähtyä lataaamaan?
Lataan pitkillä matkoilla useinmiten aina kun pidän breikin. Tarvii sitä auto tai ei. Kusi/kahvitaukolataus riittää mainiosti seuraavaan breikkiin. Vajaassa puolessa tunnissa lataa helposti 300 kilometriä..
lataus on niin simppeliä ja vaivatonta tankkaukseen verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataan pitkillä matkoilla useinmiten aina kun pidän breikin. Tarvii sitä auto tai ei. Kusi/kahvitaukolataus riittää mainiosti seuraavaan breikkiin. Vajaassa puolessa tunnissa lataa helposti 300 kilometriä..
lataus on niin simppeliä ja vaivatonta tankkaukseen verrattuna.Tuo tauko vie ainakin minulla korkeintaan vartin. Enkä lisäksi juo kahvia millään huoltamolla. Useimmiten pelkkä mukana oleva vesipullo riittää ja lisäksi mahdollisesti jotain pientä evästä. En siis tarvitse ostaa mitään matkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselautoissani on ollut kaikki nuo herkut jo 20 vuotta ja range on ollut aina yli 1300 km.
Miten laitat kesäkuumalla sen dieselautosi jäähtymään kännykällä?
Miten tankkaat sen dieselisi kotona?
Ja edelleen, se dieselisi on hidas, koliseva paska, etkä varmasti pääse yhdellä tankillisella 1300 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovia ei saa auki kolarin jälkeen kun ne toimii sähköllä, jota ei ole.
Tiedän että joissain VAG bensa-ja dieselkulkineissa on sähkötoimiset lukot, joissa ei ole mekaanista avausta, toisin kuin sähköautoissa, joissa on sähköisen avauksen lisäksi myös mekaaninen avaus.
Harmittaako kun öyhötys tulikin omaan nilkkaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tauko vie ainakin minulla korkeintaan vartin. Enkä lisäksi juo kahvia millään huoltamolla. Useimmiten pelkkä mukana oleva vesipullo riittää ja lisäksi mahdollisesti jotain pientä evästä. En siis tarvitse ostaa mitään matkalla.
🤣😂🤣🤣😂😂😆😆😅😅😎😎😎
Kiihkeä ja hektinen elämäntyylisi mitä todennäköisimmin käy sulle vielä terveyden päälle. Ja liikenteessä olet mitä ilmeisemmin riskikuljettaja.
Tauko ja leppoisampi matkanteko tekisi sulle hyvää. Ja meille muille tielläliikkujille erityisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovia ei saa auki kolarin jälkeen kun ne toimii sähköllä, jota ei ole.
Ovet toimii sähköautoissa samanlailla kuin fossiiliautoissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤣😂🤣🤣😂😂😆😆😅😅😎😎😎
Kiihkeä ja hektinen elämäntyylisi mitä todennäköisimmin käy sulle vielä terveyden päälle. Ja liikenteessä olet mitä ilmeisemmin riskikuljettaja.
Tauko ja leppoisampi matkanteko tekisi sulle hyvää. Ja meille muille tielläliikkujille erityisesti.On minulla tauko, se vain kestää alle 10 minuuttia. Lisäksi en juo koskaan kahvia enää iltapäivän jälkeen, joten jos ajan illalla niin en juo kahvia. Ja syönkin vain pari kertaa päivässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On minulla tauko, se vain kestää alle 10 minuuttia. Lisäksi en juo koskaan kahvia enää iltapäivän jälkeen, joten jos ajan illalla niin en juo kahvia. Ja syönkin vain pari kertaa päivässä.
Ja muutenkin, miksi pitäisi ostaa mitään eurollakaan matkan aikana? Omat eväät riittää hyvin, jos edes niitä tarvitse. Ja 600-700 km matka menee helposti ilman eväitäkin.
- Anonyymi
Voi tätä köyhän tuskaa ja uuden ajan pelkoa ja vastustusta.
- Anonyymi
Näinhän se oli jo kehruujenninkin aikaan. Teknologin kehitys tuotti jo silloin tuskaa monille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se oli jo kehruujenninkin aikaan. Teknologin kehitys tuotti jo silloin tuskaa monille.
Näi on mutta sähkautoilla ei ole valitettavasti mitään teknisiä etuja verrattuna polttareihin. Vaan jopa päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näi on mutta sähkautoilla ei ole valitettavasti mitään teknisiä etuja verrattuna polttareihin. Vaan jopa päinvastoin.
Ilman poliittista sponssausta ja uhkailua, ei sähköautoja pahemmin ostettaisi. No ei niitä kyllä yritettäisi valmistaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näi on mutta sähkautoilla ei ole valitettavasti mitään teknisiä etuja verrattuna polttareihin. Vaan jopa päinvastoin.
Viiveetön ja nykimätön voimalinja nyt ensiksi. Itselle riitti S-tronic ja turboviiveet lopullisesti.
Toiseksi huomattavasti pienemmän kokonaispäästöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näi on mutta sähkautoilla ei ole valitettavasti mitään teknisiä etuja verrattuna polttareihin. Vaan jopa päinvastoin.
Eipä kehruujenny vastustajienkaan mielestä kehruujennyllä ollut mitään teknisiä tai muitakaan etuja vanhaan hyväksi koettuun tapaan. Tämä petiaatteessa sama vastustushan oli myös tietokoneita vastaan. Vielä ensimmäisten kotitietokoneidenkin vastustus oli melkoista tuossa 80-luvun alkupuolella.
Aina vastustusta on uusiin asioihin, joita koetaan syystä tai toisesta uhaksi tai muutennhalutaan periaatteessa pitäytyä vanhassa.
Ei sähköautojen vastustuksesta ole mitään uutta, jota ei jo olisi koettu aikojen kuluessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kehruujenny vastustajienkaan mielestä kehruujennyllä ollut mitään teknisiä tai muitakaan etuja vanhaan hyväksi koettuun tapaan. Tämä petiaatteessa sama vastustushan oli myös tietokoneita vastaan. Vielä ensimmäisten kotitietokoneidenkin vastustus oli melkoista tuossa 80-luvun alkupuolella.
Aina vastustusta on uusiin asioihin, joita koetaan syystä tai toisesta uhaksi tai muutennhalutaan periaatteessa pitäytyä vanhassa.
Ei sähköautojen vastustuksesta ole mitään uutta, jota ei jo olisi koettu aikojen kuluessa.Suurella osalla kotitalouksia ei ole vieläkään kotona tietokonetta tai myöskään televisiota. Jos joku ei osta kotiinsa tietokonetta niin kyse ei kotitietokoneiden vastustamisesta vaan siitä että ei vain sitä tarvitse. Eikä monet tarvitse kotitietokonetta nykyaikanakaan.
Aivottomat idiootit kuvittelevat aina sitä, että joku ei jotain tavaraa osta tuon tavaran vastustamiseksi. En minäkään vastusta älykelloja, en vain aio sellaista ikinä hankkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurella osalla kotitalouksia ei ole vieläkään kotona tietokonetta tai myöskään televisiota. Jos joku ei osta kotiinsa tietokonetta niin kyse ei kotitietokoneiden vastustamisesta vaan siitä että ei vain sitä tarvitse. Eikä monet tarvitse kotitietokonetta nykyaikanakaan.
Aivottomat idiootit kuvittelevat aina sitä, että joku ei jotain tavaraa osta tuon tavaran vastustamiseksi. En minäkään vastusta älykelloja, en vain aio sellaista ikinä hankkia.Aivan kuten Suomessakin on paljon ihmisiä, jotka eivät ikinä ole käyttänyt somea. Eikä tässäkään ole kyse somen vastustamisesta vaan siitä että some on heille turha.
- Anonyymi
Minulle riittää 150 km toimintamatka paremminkin kuin hyvin.Ei ole tarvetta ajella Helsinki - Vantaan lentokenttää kauemmas. Suomi on jo nähty, ei kiinnosta katsella pusikoita ja ränsistyneitä taloja. Jos olisi tarve mennä Lappiin, niin lentokone on keksitty.
- Anonyymi
Diesel-auton hankkimiseen suurin syy oli pitkä toimintamatka, joka vetää vertoja sähkö- ja bensiiniautoille. Peräti 55 % dieselin ostajista mainitsi tämän perusteluna. Toinen suuri syy, jonka 51 % mainitsi oli se, että auton auton tekniikka koetaan tutuksi ja luotettavaksi. Nämä syyt olivat ylivoimaisesti tärkeimmät, sillä seuraavina tulleet ajomukavuus (44 %), vääntö- ja vetokyky (43%) ja polttoaineen helppo saatavuus (41 %) jäivät jo selvän eron päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel-auton hankkimiseen suurin syy oli pitkä toimintamatka, joka vetää vertoja sähkö- ja bensiiniautoille. Peräti 55 % dieselin ostajista mainitsi tämän perusteluna. Toinen suuri syy, jonka 51 % mainitsi oli se, että auton auton tekniikka koetaan tutuksi ja luotettavaksi. Nämä syyt olivat ylivoimaisesti tärkeimmät, sillä seuraavina tulleet ajomukavuus (44 %), vääntö- ja vetokyky (43%) ja polttoaineen helppo saatavuus (41 %) jäivät jo selvän eron päähän.
Tuollaiset selitykset ovat ihan huuhaata. On tosi mukavaa istua huoltoasemalla kun akut latautuu täyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel-auton hankkimiseen suurin syy oli pitkä toimintamatka, joka vetää vertoja sähkö- ja bensiiniautoille. Peräti 55 % dieselin ostajista mainitsi tämän perusteluna. Toinen suuri syy, jonka 51 % mainitsi oli se, että auton auton tekniikka koetaan tutuksi ja luotettavaksi. Nämä syyt olivat ylivoimaisesti tärkeimmät, sillä seuraavina tulleet ajomukavuus (44 %), vääntö- ja vetokyky (43%) ja polttoaineen helppo saatavuus (41 %) jäivät jo selvän eron päähän.
Eli dieselin ostaneilla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautosta, kuten nuo syyt osoittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel-auton hankkimiseen suurin syy oli pitkä toimintamatka, joka vetää vertoja sähkö- ja bensiiniautoille. Peräti 55 % dieselin ostajista mainitsi tämän perusteluna. Toinen suuri syy, jonka 51 % mainitsi oli se, että auton auton tekniikka koetaan tutuksi ja luotettavaksi. Nämä syyt olivat ylivoimaisesti tärkeimmät, sillä seuraavina tulleet ajomukavuus (44 %), vääntö- ja vetokyky (43%) ja polttoaineen helppo saatavuus (41 %) jäivät jo selvän eron päähän.
Vaihdoin dieselautosta sähköautoon. Paluuta takaisin en haikaile yhtään. Tuolla rangellahan ei käytännössä ole yhtään mitään merkitystä. Lomamatkoilla, kun ajelen pitkiä matkoja edelleen, niin matka-ajat eivät ole yhtään pidentyneet sähköautolla. En harrasta lomamatkoilla noita ’ultrapitkiä’ ajomatkoja ilman taukoa, kuten täällä yksi hemmo muka kehuu tekevänsä. Kyllä kahden, korkeintaan kolmen, tunnin ajon jälkeen pidän aina taukoja. Syönkin lounaspaikoissa tai ravintoloissa. Noin kiire minulla ei ole.
Työssäkäyvänä nuo pitkät ajomatkat ajoittuvat loma-aikoihin. Arkipäivisin työ- ja asiointimatkat taasen sujuvat huomattavasti sujuvammin sähköautolla, kun lataus hoituu kotona ja aamulla on aina ’tankki’ täynnä. Silloin kun lataustarvetta on. ’Polttoainekustannukset’ jääköön nyt mainitsematta, se lienee jo niin tuttu juttu kaikille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset selitykset ovat ihan huuhaata. On tosi mukavaa istua huoltoasemalla kun akut latautuu täyteen.
Niin, eikä välttämättä tarvi istua edes huoltiksen kuppilassa istuskelemassa. Latauspaikkojahan on huima määrä verrattuna huoltiksen ympäri Suomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset selitykset ovat ihan huuhaata. On tosi mukavaa istua huoltoasemalla kun akut latautuu täyteen.
Ette te istujat pidä huoltoaseman baareja pystyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eikä välttämättä tarvi istua edes huoltiksen kuppilassa istuskelemassa. Latauspaikkojahan on huima määrä verrattuna huoltiksen ympäri Suomea.
Aika pakko niitä on ollakin enemmän, koska sähköauton lataaminen on todella hidasta. Jos niitä olisi yhtä paljon kuin polttoaineasemia niin lataamaan pääsemiseen pitäisi jonottaa monta tuntia.
Lisäksi valtaosa polttoaineasemista on nykyään kylmäasemia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset selitykset ovat ihan huuhaata. On tosi mukavaa istua huoltoasemalla kun akut latautuu täyteen.
Minäkin olen kerran kokeillut tuota, kun halusin kokeilla, miten pikalaturi toimii. Hyvin pelitti, eikä siinä varttia pidempään tarvinnut odotella. Yleensä auto latautuu pihassa halvan sähkön aikaan sen kummemmin vahtimatta, kuten myös mökillä. Tuon neljän tunnin matkan ajaa helposti yhdellä istumalla ja lataamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pakko niitä on ollakin enemmän, koska sähköauton lataaminen on todella hidasta. Jos niitä olisi yhtä paljon kuin polttoaineasemia niin lataamaan pääsemiseen pitäisi jonottaa monta tuntia.
Lisäksi valtaosa polttoaineasemista on nykyään kylmäasemia.Ihan sama juttu fossiilisen kanssa. Jos pumppuja olisi liian vähän, niin jonottamaan joutuisi tuntikausia pahimmoillaan.
Latausasemaa perustaminen on helppoa ja yksinkertaista, koska sähköä on jo valmiina kaikkialla. Ja halpaa. Se on lisäksi hyvä kilpailuvaltti esim kaupoille. Ja monille muillekin. Sitä ei tarvi myöskään erikseen tuoda kuten fossiilisen polttoainetta tankkiautoilla mistä lie kaukaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel-auton hankkimiseen suurin syy oli pitkä toimintamatka, joka vetää vertoja sähkö- ja bensiiniautoille. Peräti 55 % dieselin ostajista mainitsi tämän perusteluna. Toinen suuri syy, jonka 51 % mainitsi oli se, että auton auton tekniikka koetaan tutuksi ja luotettavaksi. Nämä syyt olivat ylivoimaisesti tärkeimmät, sillä seuraavina tulleet ajomukavuus (44 %), vääntö- ja vetokyky (43%) ja polttoaineen helppo saatavuus (41 %) jäivät jo selvän eron päähän.
Kun aikanaan, vuosikymmeniä sitten, siirryin bensa-autoista dieseleihin, niin selvästi pidemmällä rangellahan sinänsä mitään merkitystä. Ei, vaan aivan muut syyt, mm edullisuus, ja luotettavuus, mukavuus, jne…. Suunnilleen samoista syistä siirryin sähköautoonkin.
Rangellahan, kun ei ole käytännön merkitystä enää nykyisin, kun ne ovat sähköautoillakin ihan bensa-autojen luokkaa. Ei mitään järkeä ole ajaa yhteenputkeen edes tuota reilua 400-500 km:ää pitkilläkään matkoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama juttu fossiilisen kanssa. Jos pumppuja olisi liian vähän, niin jonottamaan joutuisi tuntikausia pahimmoillaan.
Latausasemaa perustaminen on helppoa ja yksinkertaista, koska sähköä on jo valmiina kaikkialla. Ja halpaa. Se on lisäksi hyvä kilpailuvaltti esim kaupoille. Ja monille muillekin. Sitä ei tarvi myöskään erikseen tuoda kuten fossiilisen polttoainetta tankkiautoilla mistä lie kaukaa.Et tainnut ymmärtää yhtään mitä tarkoitin. Sähköauton lataaminen jopa pikalaturilla on kymmeniä kertoja hitaampaa kuin polttiksen tankkaaminen. Ja 11 kW laturilla lataaminen, joita suuri osa julkisista latureista on, on satoja kertoja hitaampaa kuin tankkaaminen.
Jos sähköautojen määrä nousisi vaikka miljoonaan niin nykyiset laturien määrät eivät riitä alkuunkaan. Jotta laturille pääsisi yhtä nopeasti kuin bensapumpulle niin latureita tarvitaan Suomessa kymmeniä tuhansia.
"Se on lisäksi hyvä kilpailuvaltti esim kaupoille."
Laturit eivät tuo käytännössä yhtään asiakkaita. Voi olla, että jotkut taksit menevät noihin latureille, mutta normaalit sähköautoilijat eivät niitä lähes koskaan käytä. Ja nuo taksit vain lataavat autoaan laturilla ja menevät sitten takaisin töihin.
Laturit ovat kaupoille lähinnä rahojen vetämistä vessasta alas. Järkevä kauppias ei asenna yhtäkään laturia.
- Anonyymi
Nykyiset ulosteakut ovat jo sinetöineet vatkaimien kohtalon (joita lehdistö yhä ja edelleen jaksaa hehkuttaa ja ylistää jokaisessa vatkainarviossaan - riippumatta siitä painaako vatkain 2,5 vai 3 tonnia). Myös ohjelmiston raakileisuus on nykypäivän normi. Ulosteakut eivät tule enää parantumaan pätkääkään riippumatta siitä, kuinka monta innovaatiota ja mullistusta päivittäin ulos tungetaan propagandatuutista. Kaikesta parhaiten tilannetta kuvaa, että nykyiset ulosteakut ovat fyysisesti lähes samaa sontaa kuin 15 vuotta sitten ja ainut mikä on kehittynyt on ulosteakunhallintaohjelmisto.
- Anonyymi
Mitäs mieltä olet AdBlue järjestelmistä uudemmissa diesel autoissa?
Dieselautojen pakollinen AdBlue-järjestelmä on kallis korjata ja siksi monessa autossa se on otettu laittomasti pois käytöstä. Käytetyn auton ostaja saattaakin ajaa tietämättään autolla, josta voi seurata iso lasku.
https://www.autoliitto.fi/uutiset/moottori-selvitti-dieselautojen-adblue-jarjestelmista-voi-aiheutua-tuhansien-eurojen-lasku/
Miten se nyt taas meni näiden luotettavuus asioiden kansa?
Taitaa sähköautojen luotettavuus olla jo paljon parempaa kuin polttisten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs mieltä olet AdBlue järjestelmistä uudemmissa diesel autoissa?
Dieselautojen pakollinen AdBlue-järjestelmä on kallis korjata ja siksi monessa autossa se on otettu laittomasti pois käytöstä. Käytetyn auton ostaja saattaakin ajaa tietämättään autolla, josta voi seurata iso lasku.
https://www.autoliitto.fi/uutiset/moottori-selvitti-dieselautojen-adblue-jarjestelmista-voi-aiheutua-tuhansien-eurojen-lasku/
Miten se nyt taas meni näiden luotettavuus asioiden kansa?
Taitaa sähköautojen luotettavuus olla jo paljon parempaa kuin polttisten.Kuulemani mukaan AdBlue järjestelmä saattaa hyvinkin toimia vuosia, jos ei satu kylmää talvea kohdalle. Silloin vaihtovälinä voi pitää katsastusväliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemani mukaan AdBlue järjestelmä saattaa hyvinkin toimia vuosia, jos ei satu kylmää talvea kohdalle. Silloin vaihtovälinä voi pitää katsastusväliä.
Diesel moottorin SCR järjestelmään liittyvää adblue toimintoa ei kannata arvostella ennenkuin on selvittänyt miten se toimii ja mikä on sen tarkoitus ja rakenne !
Todettakoon tässä, että yleisimmät häiriön aiheuttajat adblue järjestelmässä ovat !
1. Lisätään väärää adblue-nestettä !
2. Lisätään epäpuhdasta adblue-nestettä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel moottorin SCR järjestelmään liittyvää adblue toimintoa ei kannata arvostella ennenkuin on selvittänyt miten se toimii ja mikä on sen tarkoitus ja rakenne !
Todettakoon tässä, että yleisimmät häiriön aiheuttajat adblue järjestelmässä ovat !
1. Lisätään väärää adblue-nestettä !
2. Lisätään epäpuhdasta adblue-nestettä !Yleisin Adblue järjestelmän ongelma on jäätyminen, joka rikkoo putket ja säiliön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleisin Adblue järjestelmän ongelma on jäätyminen, joka rikkoo putket ja säiliön.
Suosittelen tutustumista järjestelmään !
Auton ja järjestelmän suunnittelijoilla on tiedossa, että adblue urea jäätyy -11C lämpötilassa !
Mutta, järjestelmässä EI SAA olla epäpuhtauksia kuten vettä !?
Järjestelmän toiminnan kannalta -11C raja ei ole pulma koska auton ohjainyksikkö tietää sen ja kytkee sähköisen lämmityksen päälle !!
Mutta, järjestelmässä EI SAA olla epäpuhtauksia kuten vettä !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen tutustumista järjestelmään !
Auton ja järjestelmän suunnittelijoilla on tiedossa, että adblue urea jäätyy -11C lämpötilassa !
Mutta, järjestelmässä EI SAA olla epäpuhtauksia kuten vettä !?
Järjestelmän toiminnan kannalta -11C raja ei ole pulma koska auton ohjainyksikkö tietää sen ja kytkee sähköisen lämmityksen päälle !!
Mutta, järjestelmässä EI SAA olla epäpuhtauksia kuten vettä !?Edellinen autoni oli MB E200d 2017, joten järjestelmä on hyvinkin tuttu. Itse onneksi vaihdoin Mersun Teslaan, ennen toissatalven kovia pakkasia.
Siskoni samanlainen Mersu laski Adblue-nesteet pihalle. Uusi säiliö vaihtoineen olisi maksanut tuhansia euroja ja koska niitä oli hajonnut niin paljon, niin varastot olivat tyhjät ja uusia saatavilla kolmen kuukauden odottelun jälkeen.
Onneksi lopulta vain siirtolinja oli hajonnut ja sen vaihdosta selvisi n. 500€:lla.
Ja siskoni ei ollut itse koskaan lisännyt Adblue-nestettä, vaan se oli aina tehty Veholla.
- Anonyymi
Akkukehityksessä on tullut vastaan kemia ei auta ns. puolijohdeakut, koska nekin perustuvat ioinivaihtoon eli kemiaan
Ei saada akkua kevyeksi- Anonyymi
Niin, kukas se nyt aikoinaan sanoinkin, että kaikki on jo keksitty.
Muistaakseni jopa tunnettu it-gurukin joskus 80-luvun alussa totesi, ettei kotitietokone tarvitse koskaan enempää muistia kuin 64 megaa.
Hmm… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kukas se nyt aikoinaan sanoinkin, että kaikki on jo keksitty.
Muistaakseni jopa tunnettu it-gurukin joskus 80-luvun alussa totesi, ettei kotitietokone tarvitse koskaan enempää muistia kuin 64 megaa.
Hmm…Mitenkähän tuo liittyy akkutekniikkaan? Oletko kuullut mooren laista?
- Anonyymi
Nää nykyiset patteriautot on tavallaan autojen energiansäästölamppu vaihe. Kun hehkulamppujen tilalle alkoi tulla energiansäästölamppuja, niihin siirtymisellä piti pelastaa maailma, mutta nyt jo ne on poistuneet markkinoilta ja kiellettykin. Olivathan jo alun pitäenkin täysin susi tekniikka. Nyt sitten vähän isommin sama asia autojen osalta. Mikä lieneekin se autojen LED-valo, mutta kyllä sieltä joku tulee, sellainen jossa oikeasti on järkeä. Mutta siihen asti, ajelkaa patteriautoillanne, mä pärjään dieselillä.
- Anonyymi
Keskeneräisyys on hyvin ymmärrettävää mutta sen hyväksyminen on järjenvastaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskeneräisyys on hyvin ymmärrettävää mutta sen hyväksyminen on järjenvastaista.
Ja silti ostit uudet volkkarin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010