Mitä teette ensimmäisenä, jos liukastutte ja kaadutte?

Anonyymi-ap

Kohta on taas jännät ajat piikkipohja- lattioiden pilaaja- pelkoluuserit tulee naureskelemaan kaatujille.

Ne haurasluiset pellet tokikaan ei edes kestäisi mitään kolhua. Jopa kunnon pieru murtaa niiden haurasluiden luurangon. Itse olen sellaisista kolhuista selvinnyt, ettei tätä hybridiluurankoa riko enää mikään.

Niin mutta siihen asiaan mitä teette ensimmäisenä? Minä ainakin katson ympärille toivoen, ettei kukaan nähnyt. Sen jälkeen vasta tarkastetaan vauriot.

>simiti<

48

606

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo voi olla vaarallista. Juuri tänään lenkillä todistin tilannetta, kun teinipoikajoukko polki pyörillään tien yli. Yksi pojista kaatui pyörällään keskelle tietä. Sen sijaan että olisi nopeasti siirtynyt polkupyörineen pois ajoradalta, kääntyi katsomaan taakseen näkikö joku. No minä sieltä kauempaa näin, mutta ei siinä mitään. Ehkä tuo on joku automaatio, jonka häpeän tunne herättää. Mutta hei, kaikki kaatuu joskus. Kannattaa alkaa purkamaan sitä omaa häpeän ohjelmointiaan, turvallisuus ennen kaikkea.

• Anonyymi

Näin se monesti on, itse olen nuorempana luistellut luistimilla paljon ja se on ilmeisesti opettanut liikkumista jäällä myös ilman luistimia, harvemmin kaadun ja käytän Icebug- kenkiä silloin kun on oikein jäiset kelit. Ennakoiva varautuminen on aina hyvästä.

Joskus se liukkaus toki voi yllättää, kun tuki jalka luistaa alta, silloin on helposti nurin. Näitä välillä kokenut ja läheltä piti tilanteita, jotka aina vähän säikäyttää itseäkin. Olkaa varovaisia, yllättävät tilanteet ovat aina niitä pahimpia, joihin ei aina ehdi reagoida riittävän hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se monesti on, itse olen nuorempana luistellut luistimilla paljon ja se on ilmeisesti opettanut liikkumista jäällä myös ilman luistimia, harvemmin kaadun ja käytän Icebug- kenkiä silloin kun on oikein jäiset kelit. Ennakoiva varautuminen on aina hyvästä.

Joskus se liukkaus toki voi yllättää, kun tuki jalka luistaa alta, silloin on helposti nurin. Näitä välillä kokenut ja läheltä piti tilanteita, jotka aina vähän säikäyttää itseäkin. Olkaa varovaisia, yllättävät tilanteet ovat aina niitä pahimpia, joihin ei aina ehdi reagoida riittävän hyvin.

Ei siellä liukasta ollut. Kunhan kaatui. Sopi vaan niin hyvin aloitukseen, kun ihmiset ottaa niin pirun vakavasti itsensä. Kaikki kaatuu joskus ja se on ok, kunhan ei loukkaa itseään. Itsekin pyllähdin metsässä loppukesästä, kun polussa oli vähän kuljetumpi kohta ja alaspäin vietti. Yhtään en loukannut, kun vähän siellä pyllyssä pehmustetta, mutta harmitti kun lempparihousut repesi.

• Nousen pystyyn tietenkin. Kerran liukastuin oikein pää edellä katuun ja ohut pipo ei hirveesti vaimentanu. No kyllähän multa melkein taju lähti, mutta pakko oli sen verran kävellä, ettei vastaantulijat ois huomannu. Sitten sivukadulle ja siinä sai hetken tasailla, ennen kuin pääsi jatkaan. Oli ainakin pari viikkoo niskat pirullisen kipeenä.

• Anonyymi

Me ollaan niin tyypillisiä suomalaisia. Ei käynyt kuinkaan ja Pää-asia, ettei kukaan nähnyt. 🤣

Potkupalloilijat tosin loukkaa ja voivottelee ilman osumaakin. Jos sattuu tulemaan vapaapotku, niin tapahtuu ihmeparantuminen tuomarin armosta.

Tosin kerran filmaamisen ansiosta voitin pitkävedosta 250mk, joten en voi kommentoida neutraalisti.

>simiti<

• Anonyymi

Itsekkin kun olen joskus elämäni aikana kadulla liukastunut ja kaatunut maahan niin aina ensimmäisenä katsonut ympärilleni että eikai vaan kukaan nähnyt. Sitten vasta kokeillut että menikö ranne poikki tai vaikka polvi paskaksi. No ei ole vielä ainakaan mennyt.

KilttiMies89

• Anonyymi

Niin ja nytten tunnustus. Kerran tulin kaupasta ja lensin persuksellineni. Toki katsoin näkikö kukaan ja pahus!
      Joku tyyppi oli parvekkeella tupakalla ja hihitellen katsoi mua. Kokosin itseni ja nousin ylös. Näytin hihittelijälle 👌
      Moni ei tiedä, mutta kyseinen käsimerkki tarkoittaa peräsuolta, eli se on keskisormeen verrattavissa.

>simiti<

• Anonyymi

Mitä siinä ny vois muka jos kun jalat alta lähtee

https://youtube.com/shorts/W6ZE9wjjgJI?si=Mb7ndGW5LF2Jmepu

Muutama talvi taakse lensin nurin tipuin maahan lapaluut edeltä silti oli kylki selän puolelta kipeä ei silti tullu mustelmaa sain sentä pään pidettyä ylhäällä etten takaraivoa lyöny jäähän/asfalttiin

• Anonyymi

Huudan rahaa rahaa rahaa ei oo hiekoitettu ja eläke eläke niskaan sattuu selkä murtu eläkkeelle eläkkeelle nyt maailma menetti kovan työläisen halusaisin paiskii hommia mut ei eläkkeelle rahaa eläkkeelle minä vaadin rahaa

• Anonyymi

Sekopää kakarajunttipelle... menisit töihin, niin voisit perusjuntti päästäkkin joskus työeläkkeelle. Vai pitääkö eläkeläisten verorahoilla elättää sua pummia koko elämäsi?

• Anonyymi

Nauran. Sitten katselen moniko näki. 🫣
      Ei ole vielä sattunut kun käsi ja selkä silleen liukkailla, nytkähtäen.

Luut on vahvat, mutta nytkähdyksiä tulee.

Jasu

• Anonyymi

Kaksi välilevytyrää on nytkin rangassa, muttei ne paina hermoja niin ei tartte tehä mitään. Paitsi varoa repimästä niitä lisää. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi välilevytyrää on nytkin rangassa, muttei ne paina hermoja niin ei tartte tehä mitään. Paitsi varoa repimästä niitä lisää. 😅

Jasu

Voi sinua. Kantsii ostaa 450cc krossimonkijä ja ajaa satkua päin lohkaretta ilman kypärää. Loppuu ne pikkuvaivat.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua. Kantsii ostaa 450cc krossimonkijä ja ajaa satkua päin lohkaretta ilman kypärää. Loppuu ne pikkuvaivat.

>simiti<

Eiku pitää nimenomaan varoa nytkähdyksiä. Ettei ne tyrät repee ees taas. 😂

Ei pahentaa tilannetta. Luulen, että polyneuropatia riittää riittävän isoksi vaivaksi tekemään haastetta elämääni.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiku pitää nimenomaan varoa nytkähdyksiä. Ettei ne tyrät repee ees taas. 😂

Ei pahentaa tilannetta. Luulen, että polyneuropatia riittää riittävän isoksi vaivaksi tekemään haastetta elämääni.

Jasu

Noh joo. En tokikaan oikeasti suosittele moista.

Monesti vasta itse kunnolla vammauduttuaan loppuu ne "mene töihin" huutelut ja katkeruus eläkeläisiä kohtaan. Eläke muuten on nykyään 40% palkastasi. Hinnat ja verot on kuitenkin yhtä isot ilman työvähennyksiä.

Te kakarat siis ette tuo budjettiin mitään, vaan kulutatte verorahoja. Eläkeläiset sen sijaan pitää tätä kaatuvaa kokoomusjunttitaloutta pystyssä vielä.

Romahdus on oikeiston osaamattomuuden ja oikriston hillittömän velanoton lopputulos. Populismiin erehtyneet junttivajakit hokee marinia, ihan tietämättömyydessään.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh joo. En tokikaan oikeasti suosittele moista.

Monesti vasta itse kunnolla vammauduttuaan loppuu ne "mene töihin" huutelut ja katkeruus eläkeläisiä kohtaan. Eläke muuten on nykyään 40% palkastasi. Hinnat ja verot on kuitenkin yhtä isot ilman työvähennyksiä.

Te kakarat siis ette tuo budjettiin mitään, vaan kulutatte verorahoja. Eläkeläiset sen sijaan pitää tätä kaatuvaa kokoomusjunttitaloutta pystyssä vielä.

Romahdus on oikeiston osaamattomuuden ja oikriston hillittömän velanoton lopputulos. Populismiin erehtyneet junttivajakit hokee marinia, ihan tietämättömyydessään.

>simiti<

En kuitenkaan haluaisi eläkkeelle vielä viiskymppisenä, niinpä toivon että se mitä ikinä syyksi selviääkään saisi hoidettua siihen kuntoon, että voin kävellä ilman apuvälineitä ja hermokipuja pitkin kehoa.

Olisi kuitenkin kivempi tienata vielä itse rahaa, kun olla sairas ja eläkkeellä. Vaan tuskin kukaan haluaa vaihtaa kanssani osiakaan. Elämä on helpompaa kun ei ole minun nahoissani.

Jasu

• Anonyymi

Katson myös ympärilleni, että näkikö kukaan.

• Anonyymi

Mitä se vihervassari taas uhoaa siellä itsemurhakuutiossaan? Lumihiutale spede.

• Anonyymi

0/5

• Anonyymi

Kestä kommari yhtään mitään. Täydellinen pellehän sinä olet vtun vajakki. Kypärää vaan päähän ja vähän polvisyndiä.

• Anonyymi

Voisitko öö luokan junttioikeistotrolli jo lopettaa
        ? Olet pellémpi, kuin pölyimurikauppiaat. Mummosikin vihaa sua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko öö luokan junttioikeistotrolli jo lopettaa
        ? Olet pellémpi, kuin pölyimurikauppiaat. Mummosikin vihaa sua.

Jätä mummot rauhaan vasemmistolais hullu.

• Anonyymi

0/5

• Anonyymi

Sanon kenties ruman sanan. Koen nolostumisen.
      Katselen ympärilleni, onko kohteliaita miehiä, jotka sankoin joukoin rientävät auttamaan ladyn ylös.
      Vilma

• Anonyymi

Mjoo

Tää on ihan hyvä hyvä aloitus, sillä kypärä ei sovi kaikille.

Naisille (miksi ei miehillekin) on hahmoteltu realiteetiksi pyöräilyyn panta.

(Hiljaisuus)

Tämä panta on poksahtavaa mallia, sillä siitä tulee kypärä äksidentin osuessa kohdalle.

Sairaan kallis, mutta toimii.

(hihitystä)

• Anonyymi

Oletko juossut päin seiniä? Kokeeksi?

• Anonyymi

Sinäkö tukit ketjut?

• Anonyymi

Ensimmäisenä katson että ei kai kukaan nähnyt. Samoin toimin kun putosin jäihin joskus 90- luvulla.

• Kiroilen niin helvetisti

• Anonyymi

Nousen ylös. Kerran torilla jalkani jäi kiinni yläputkeen, kaaaduin selälleni. Piti mennä sanomaan parille kauppiaalle, etten ole humalassa.

• Anonyymi

Mulla on varmaan ollut suojelus enkeli, kun selälleni olen kaatunut, että roskapussi on kauas lentänyt, kun roskia vein ja oli jään päällä lunta ja loiva alamäki, niin jalat lähti alta ja selälleen nurin.
      Siinä olisi kyllä kallo haljennut, jos olisi jäiseen maahan kolahtanut, mutta mitään luita ei katkenut, eikä murtunut.
      Yhden kerran kaaduin maastopyörällä keväällä, kun oli paksusti sohjoa tiellä ja eturengas jotenkin vaan pyörä vippasi ja nurin mentiin.
      Kädet ja jalat oli koko ajan pyörässä kiinni, kuin liimattu ja kaaduttua nousin ylös ja jatkoin matkaa, ei mitään vaurioita tullut.

Monesti olen pääni lyönyt johokin, mutta nykyään ei edes tunnu päässä mitään, kuin pää olisi tunnoton, ei tunnu, vaikka on pää törmänyt sellaisiin rappusten kulmiin ja muuhun joka päätä satuttaa, varmaan mun pää on muuttunut kivipääksi.

• Anonyymi

Persujen junttimodet eivät poista selkeitä kunnianloukkauksia. Suoli24 on siis suljettava ja mainosrahoittajat vaadittava korvausvastuuseen moderoinnin epäonnistumisesta ja tuhansista kunnianloukkauksista.

• Yritän nousta mahdollisimman nopeasti ylös. Jälkishokki ja säikähdys tulevat vasta jälkijunassa. Tunnustelen, olenko edelleen yhtenä kappaleena? Sattuuko mihinkään?
      Hengitän syvään, selvitän ajatuksia ja jatkan matkaa.

• Keväällä kaatuilen jään päällä oleviin vesilätäköihin. Jos mahdollista, ensimmäisenä vaihdan kuivat vaatteet.

• Anonyymi

Ai ulkona?

• Anonyymi

Riippuu täysin miten ja missä kaatuu. Suunta on kuitenkin aina ylöspäin. Minulle on se ja sama näkikö kukaan. Mutta silloin, kun kaaduin pahiten, ei ollut ketään missään, pakkasta -20 ja yö.

- Sheena

• Anonyymi

Persu hyppää uuden voltin.

• Anonyymi

No diis ole selityksen velkaa tölväisystäni.

Kaatuminen on vahinko, osoitus varomattomuudesta ja omasta arviointikyvystä, vaikkei se aina olekaan aina.

Persujen vankka usko omaan aatteeseen on sitä.

En usko, etteikö Halla-Aho olisi ymmärtänyt sitä jo. Ellei ole, niin joutaa samaan poliitikkojen koppaan. Se jää nähtäväksi. Vähän jänskättää mikä hän on miehiään. Samoin se sinetöity viesti, joka avataan jälkipolville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No diis ole selityksen velkaa tölväisystäni.

Kaatuminen on vahinko, osoitus varomattomuudesta ja omasta arviointikyvystä, vaikkei se aina olekaan aina.

Persujen vankka usko omaan aatteeseen on sitä.

En usko, etteikö Halla-Aho olisi ymmärtänyt sitä jo. Ellei ole, niin joutaa samaan poliitikkojen koppaan. Se jää nähtäväksi. Vähän jänskättää mikä hän on miehiään. Samoin se sinetöity viesti, joka avataan jälkipolville.

Halla-aho on Soinin persuna keksimien sanojen mukaan ituhippi ja fillarikommunisti.

Sitä faktaa ei persutrollijuntiktaan voi vääntää vasemmiston syyksi.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halla-aho on Soinin persuna keksimien sanojen mukaan ituhippi ja fillarikommunisti.

Sitä faktaa ei persutrollijuntiktaan voi vääntää vasemmiston syyksi.

>simiti<

No sitä minäkin. Kuuntelin sen bodcastin ja pidin, vaikken olisi uskonut. Valta turmelee ihmisen, mutta pystyn odottamaan. Ei se ole minulta pois, vaikka erehtyisinkin. Toivon tietysti muuta, mutta aika näyttää.

• Anonyymi

Oikeastaan minulla on pieni kokoelma erilaisia kaatumisia, suksien kanssa, pyörän kanssa tai ilman, jäisellä väylälläjne.
      Kaikkein eniten tulee näppyjä kun istuu alamäessä ällänmuotoisessa asennossa ja joku tulee kysymään, että sattuiko?
      Vilma

• Anonyymi

Jos polullani satun kaatumaan, hurmettani vuodattamaan, en aio ommella kiinni haavaa, nousen ja paranen, reunoistaan kuroutuu umpeen haava, nousen ja paranen...matkaan

Ai jaa täällä pitäisi kuulemma keskustella 😛, noh ei onnistunut tällä kertaa pahoittelen

• Ai ekana? Koitan päästä ylös ja mietin mihin kaikkialle kolahti. Sitten alkaa tarkastus minne sattui vai minnekään ja onko vaatteet suunnilleen ehjät. Sitten ympärisötn tarkastus, miksi oli niin stanan liukasta vai mokailinko tyhmyyttäni. Se ei kiinnosta pätkääkään näkikö joku, koska se on täydellisen epäolennaista ja osoittaisi ääretöntä typeryyttä.

• No esimäisenä päästän vaistomaisesti liudan kirosanoja. Sen jälkeen tarkastan, että onko kaikki luut ehjänä. Sitten jatkan matkaa. Minulle ei ole tullut mieleenkään, että joku voisi pitää kaatumista nolona.

• Anonyymi

Vassari ulisee ja jakaa neuvojaan siellä kolmen asukkaan kylässä. Mene sinne sisäsiittoisiin iltahiihtoihisi ja etsi itsellesi se täydellinen kommariämmä niin voitte yhdessä pysyä vtussa täältä.

• Anonyymi

7:12
        Surullinen, raivoa täynnä oleva purkaus.
        Ja koulutus oli?

• Anonyymi

Inhoan teitä kauhtuneissa kuteissa kulkevia vassarivajukkeita. Kävelkää sinne venäjälle kun on teidän luvattu maa.

• Anonyymi

7:13
        Ei sinunkaan kauppasi älyn valia loista.
        Ja koulutus oli?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3173
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3153
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2815
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      157
      2706
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2089
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      10
      1743
    7. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1357
    8. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      11
      1330
    9. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1296
    10. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1267
    Aihe