Mä en ymmärrä. Ihan kamala se mukula kiviympyrä jossa ei näy edes kaistaviivoja. Välttelen viimeiseen asti siihen menoa, mutta muutamia kertoja olen ajanut siitä läpi ja vetänyt ihan tuurilla menemään. onneksi ympyrä on ollut tyhjä muista autoista silloin. En ole saanut mitään selkoa epämääräisistä kivirajauksita siis niistä väreistä jota siinä maassa näkyy. olen vain ajanut keskellä ympyrää ja kääntynyt haluamassa kohdassa.
Joo tää on varmaan väärä palsta, mutta ei tuu mitään.
Haminen raatihuoneen ympyrä. miten siinä ajetaan
20
359
Vastaukset
- Anonyymi
Ap jatkaa: ongelmia tavallisessa ympyrässä ei ole ja onnistuu täysin, mutta tuo on jotenkin todella epäselkeä ympyrä. Siinä näkyy kivissä jotkut rajaukset, mutta eihän niistä saa erkkikään selvää missä kuuluu ajaa.
- Anonyymi
Ei se olekaan liikenneympyrä vaan tavallinen katu, Raatihuoneentori. Oikealta tulevia pitää väistää.
- Anonyymi
No Haminan kaupunki on pyörällä kuin kysyjän pää.
- Anonyymi
En yhtään ihmettele aloittaja tulee haminasta.
- Anonyymi
Sun ei pitäisi olla minkään auton ratissa jos olet oikeasti noin kuutamolla. Nyt luovut autoilusta omaehtoisesti.
- Anonyymi
Nyt nyt. Kuuntele tarkkaan. se ei ole ympyrä. Varo oikealta tulevia sillä sinun kuuluu väistää niitä. Hybvä, että oli tyhjä sillä olisi luultavasti kolaroinut oikealta tulevan kanssa.
- Anonyymi
Ikävä kyllä aloittaja ei ole ainut pihalla oleva autoilija tuossa "ympyrässä". olen nähnyt kyseisen paikan kohdalla jos jonkin näköisiä ajosuorituksia. T. Haminalainen.
- Anonyymi
no helvettiäkö tuollaisia hämypaikkoja tehdään. En kovin usein ole törmännyt tuollaisiin missään muualla. anteeksi vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no helvettiäkö tuollaisia hämypaikkoja tehdään. En kovin usein ole törmännyt tuollaisiin missään muualla. anteeksi vaan.
Haminan ympyräkaava on kyllä aika ainutlaatuinen.
Miksi sellainen on tehty, kai se oli hiukan kokeilua vielä silloin satoja vuosia sitten.
Ei sitä ainakaan autoliikenteelle tarkoitettu, jalan ja hevoskulkuneuvoilla sillin on menty. - Anonyymi
Haminassa ajamisen pitäisi olla oma koulutus :D enkä vittuile. Ei ole suomessa ympyrkaupunkeja haminan lisäksi muita. En oikeasti ihmettele jos tuo aiheuttaa hämmennystä ihmisissä.
- Anonyymi
Se ei ole liikenneympyrä, vaan katu. Oikealta tulevaa väistetään.
- Anonyymi
Ei se ole edes paha kohta. Muistat vaan väistämisen ja tiedostat, että siinä on kaksi kaistaa, vaikka ei ole selkeää kaistaviivaa. Pari kertaa, kun ajat näillä tiedoilla niin alkaa sujua. Joo myönnän, että se on hieman hämäävä paikka.
- Anonyymi
muutin kotkan seudulle vuonna 2019 ja muistan itsekin eka kerran, kun ajoin tuohon ympyräkatuun käydessäni naapurikunnassa. Luulin tulevani ympyrään, mutta huomasin autojen väistävän minua. Ajattelin, että ahaa onko tää nyt joku ihmeellinen tasa-arvo ympyrä vai pelkkä pyöreä katu. seuraava ajatus olikin, että saako kääntyä vasemmalle. no järki sitten lopulta totesi, että ei, tämä lienee yksi suuntainen rinkula, mutta todellakin oli hieman epämääräinen paikka ja kaikki käy niin nopeasti ajat tuollaiseen paikkaan, ei siinä muista niin tarkkaa vilkuilla kyltejä joita ei muistaakseni edes ole siinä. Olin hieman pihalla, mutta en kolaroinut onneksi.
- Anonyymi
Haminalle on olemassakin lärpäke. Hamina ei (vielä) kuulu Kotkaan. Tai siis KotHam-cityyn.
Mutta se ei ole liikenneympyrä vaan tavallinen katu liikennesääntöjen puolesta. Vasemmalta tuleva siis väistää ja oikeanpuoleisen liikenteen mukaan oikealta puolelta tulevalla on etuajo-oikeus. Eli siis ympyrään ajavalla on etuajo-oikeus ja ympyrää ajava väistää. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt ja sen mukaan toiminut...- Anonyymi
Näin on asiat. 55vuotta sitten kun ajoin ajokortin , silloin oli liikenneympyröitä joka paikassa ja vasemmalta tuleva väisti. Nykyisin ne ovat kärkikolmioilla merkittyjä kiertoliittymiä jossa sisällä olevalla on etuajo oikeus. Haminassa on näköjään yksi liikenneympyrä käytössä, vasemmalta tuleva väistää.
- Anonyymi
Itse ajan reippaassa sivuluisussa.
- Anonyymi
Helppo kohta
- Anonyymi
Olen ajanut autoa elämässäni varmaan enemmän, kuin monikaan muu täällä. Kiertänyt pk seudut, pohjoisen ja jopa ympäri eurooppaa. En ole kovin usein tuon kaltaisiin paikkoihin töermäillyt. Ehkä lähinnä jossain suurilla piha-alueilla, mutta keskellä kaupunkia en juurikaan.
En äkkiseltään oikeastaan saa kiinni nyt yhtäkään eli moni on ihan oikeassa täällä, ettei tuo ole kovin yleinen juttu. Ehkä varsinkin haminaseudulla olisi hyvä punaviivata tuo kohta teoriaopinnoissa ja huomioida vielä ajossakin läpi. En sitten osaa sanoa onko näin asia haminan autokouluissa. - Anonyymi
Kotkassa on yksi naishenkilö jonka mielestä kukaan muu ei osaa ajaa Karhulaan Lidln Alkoon Jumalniemen rampilta kun HÄN
Viinikaappi tyhjänä ja viikonloppu lähellä, jatkuva jano ja..........- Anonyymi
Anna arvaan. Torjui sinut, olit liian kännissä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja15214486Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant408326Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va486072SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1695677Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3124447HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.694317Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm544068Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot263975"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153730Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan692713