Miten on sukulaiset vaikeuttaneet elämääsi?

Anonyymi-ap

Onko pistetty hiekkaa rattaisiin tai kusetettu jakotilaisuuksissa ja vainajan pesänhoitajana hyötyminen/kieroilu.

10

352

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suku on kuulemma pahin en tiedä varmuudella mulla ei ole omakohtasta kokemusta

• Anonyymi

Hakeuduit kuitenkin suku on pahin foorumille.

• Anonyymi

Veli ei ole katsonut silmiin ja on kyräilevä kun näen. Taitaa muisti jo heittää on sen verran oudosti käyttäytyvä.

• Anonyymi

Muuttaessani pois kotoa olin uusavuton koska kotona ei opetettu elämän perustaitoja. Äiti kielsi jopa kesätyöt 15- vuotiaana. Ei ollut siis supportiivinen eikä edistänyt itsenäistä elämää. Kaiken hyvän elämässäni piti tulla heidän kauttaan enkä itse ollut ansainnut omilla ansioillani mitään. Tämä oli perusperiaate. Tavoite oli itsenäistymisen hankaloittaminen että huomaisin kuinka tyhmä olen enkä pärjää ilman vanhempiani. Vanhemmat itse poseerasivat uhrutuvina auttajina jotka laupiaasti jaksoivat kannatella tyhmiä ja huonoja lapsiaan. Nuorena tietysti luulin että minussa itsessäni on vikaa ja olen tyhmä. Vanhemmilla oli halu nolata ja nöyryyttää minua. He aiheuttivat tahallaan noloja tilanteita, juonittelivat ja vehkeilivät selän takana jotta saisivat minut näyttämään aivan naurettavalta. Heidän ystävänsä ja naapuritkin vittuilevat minulle kuinka riistän ja käytän iäkkäitä vanhempiani hyväksi. Ne ovat onnistuneet tekemään minusta julman aikuisen tyttären joka heidän laajan ystäväpiirinsä silmissä ei muuta teekään kuin tuottaa surua ja murhetta, alistaa ja riistää heitä päivästä toiseen.

Kesti aika kauan ennen kuin tietoisella tasolla tajusin etten voi luottaa perheenjäseniin. He ovat milloin tahansa valmiita työntämään minut bussin alle kun tilaisuus tulee. Koskee myös sisaruksia. Olen yrittänyt olla lojaali ja supportiivinen sisarusten kanssa koska en saanut sitä lojaliteettia vanhemmilta. Mutta huomaan että eritoten yksi sisaruksista tulkitsee sen mielistelyksi. Hän ilmeisesti luulee että yritän mielistellä häntä. Kun yritän tehdä hänen kanssaan yhteistyötä ja kun hänellä on vaikeaa olen hänen puolellaan pönkitän vain hänen itsekästä egoaan itseni kustannuksella. Jotain ihmeen mahtipontisia suuruuskuvitelmia hän mielessään elättelee omasta itsestään.

En ymmärrä perheenjäseniäni ollenkaan. En tajua heidän ajattelutapojaan.

• Anonyymi

Minä ymmärrän. Erotuksena se, että äiti pakotti minut hakeutumaan pimeästi työelämään, heti peruskoulun jälkeen. Syy, miksi pimeästi: korkeat verot. Syy korkeisiin veroihin: sai minusta orvoneläkettä. Tosin en saanut tietää summia, veti kaikki liiveihinsä. Sainhan asua kotona sentään. Alaikäisenä lähdin kiitämään kotoa pois. En saanut työttömyyskorvausta. Syy: orvoneläke. Lanttiakaan ei äiti antanut, kun kuului kuulema hänen leskeneläkkeeseen. Joskus myöhemmin elämässä sain tietää, millaisista summista oli kyse. En oikein ymmärtänyt noista raha-asioista. Poikaystävän luona sain asua.

Seuraava kusetus: perintö. Siitä en avaudu sen enempää tähän, mutta sukulaiset jälleen asialla. Tuomiota olisi voinut saada petoksesta 2 vuotta ehdotonta, mutta rikos oli jo vanhentunut kun "vahingossa" selvisi. En ole minun "hienon" suvun kanssa ollenkaan tekemisissä.

Minkä olen oppinut ihmisistä. Mitä varakkaampi, sen ahneempi. On joskus valmis viemään lähiomaiselta vaikka tuhkatkin pesästä. Tämä on myös syy siihen, miksi kartan bisneshenkisten ihmisten seuraa. Mielestäni raha on ainoastaan vaihdon väline. Siinä sen arvo. Raha turmelee ihmisiä. Olen itse mahdollisimman irti materiaalista ja keskityn henkisen puoleni kehittymiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ymmärrän. Erotuksena se, että äiti pakotti minut hakeutumaan pimeästi työelämään, heti peruskoulun jälkeen. Syy, miksi pimeästi: korkeat verot. Syy korkeisiin veroihin: sai minusta orvoneläkettä. Tosin en saanut tietää summia, veti kaikki liiveihinsä. Sainhan asua kotona sentään. Alaikäisenä lähdin kiitämään kotoa pois. En saanut työttömyyskorvausta. Syy: orvoneläke. Lanttiakaan ei äiti antanut, kun kuului kuulema hänen leskeneläkkeeseen. Joskus myöhemmin elämässä sain tietää, millaisista summista oli kyse. En oikein ymmärtänyt noista raha-asioista. Poikaystävän luona sain asua.

Seuraava kusetus: perintö. Siitä en avaudu sen enempää tähän, mutta sukulaiset jälleen asialla. Tuomiota olisi voinut saada petoksesta 2 vuotta ehdotonta, mutta rikos oli jo vanhentunut kun "vahingossa" selvisi. En ole minun "hienon" suvun kanssa ollenkaan tekemisissä.

Minkä olen oppinut ihmisistä. Mitä varakkaampi, sen ahneempi. On joskus valmis viemään lähiomaiselta vaikka tuhkatkin pesästä. Tämä on myös syy siihen, miksi kartan bisneshenkisten ihmisten seuraa. Mielestäni raha on ainoastaan vaihdon väline. Siinä sen arvo. Raha turmelee ihmisiä. Olen itse mahdollisimman irti materiaalista ja keskityn henkisen puoleni kehittymiseen.

Tarkoitin että ymmärrän sen, miten sinua on kohdeltu väärin 12:06:06. Niin minuakin. Pidin itseäni pitkään rumana ja tyhmänä. Kumpikaan ei ollut totta, mutta näin minulle uskoteltiin. - edellinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kokemut samaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös köyhyys turmelee ihmisiä. Köyhän on vaikea olla hyvä ihminen. Vanhemmillani oli paljon varakkaita ystäviä eikä heistä kaikki ole korruptoituneita ahneita paskiaista. Ja toisaalta köyhyyskään ei jalosta luonnetta. Ehkä siinä kuitenkin on jotain perää että varakkuus tässä maailmassa edellyttää potentiaalia ottaa tilaisuuksista vaarin ja oikeissa tilanteissa osata olla vilpillinen ja hyväksikäyttää eteen tulevia tilaisuuksia. Tilaisuus tekee varkaan ja totta on sekin että suuret omaisuudet on yleensä haalittu kasaan toisia riistämällä ja kusettamalla. Tuskin se kuitenkaan ihan noin mustavalkoista on rikkaat vs köyhät. Uskon että varakkaaksi voi tulla myös moraalisesti oikealla tavalla vaikka se varmaan onkin harvinaista.

Omassa perhekuviossa rahalla on pelattu paljon. Vanhemmat kuuluvat suuriin ikäluokkiin joilla oli töitä ja toimeentuloa enemmän kuin yhdelläkään aikaisemmista sukupolvista. Pihassa kolme autoa ja joka kesä ulkomaanmatkoja. Vaan omille lapsille ei haluttu taloudellista itsenäisyyttä ja hyvinvointia. Pistivät kapuloita rattaisiin minkä ehtivät. Kroisoksia eivät olleet mutta rahaa oli heillä sen verran että sillä oli hyvä pelata valtapelejä. Se ettei äiti suostunut siihen että olisimme 15- kesäisinä halunneet kesätöihin tienaamaan omaa rahaa kertoo että hän halusi meidän olevan riippuvaisia heistä taloudellisesti. Myös se ihmeellinen nöyryyttämistarve on ollut koko ajan pelin henki. Joku itsetunto- ongelma siellä taustalla on koko ajan oireillut. Me lapset olimme kuin jotain lemmikkieläimiä tai rekvisiittaesineitä HEIDÄN elämässään täyttämässä kaikenlaisia heidän omia tarpeitaan.

Onneksi nykyisin on paljon keinoja päästä parempaan ymmärrykseen omasta taustasta ja sen vaikutuksesta itseen. Ymmärryksen lisääntyessä voi päästä irti ainakin psykologisesti sellaisista taakoista kuin esim turha perusteeton syyllisyys ja vastuu asioista joista ei oikeasti ole vastuussa. Se voi olla suuri helpotus.

Oli esimerkiksi huojentavaa tajuta etten se ollutkaan minä joka oli tyhmä kun osaamattomuus johtui siitä että perusasioiden opettaminen laiminlyötiin. Lapsethan luulevat kaiken johtuvan aina heistä itsestään niin hyvässä kuin pahassa. Toisaalta totuuksien näkeminen sellaisina mitä ne ovat voi olla psyykkisesti kova kokemus. Kusetuksen tajuaminen ja sen vaikutuksen näkeminen jälkikätisesti omassa elämässä voi aiheuttaa aikamoista raivoa varsinkin jos vaikutukset ovat edelleen konkreettisia.

Mutta kuten sanotaan The Truth Will Set You Free. First it pisses you off but then it sets you free.

• Anonyymi

Ainakin pari kiinteistöä jää jäljelle. Joissakin vaan kuluja ja loputon tavara paljous. Tuskinpa saa edes myytyä.

• Anonyymi

Suku on pahin. Vääriä kanteluita. Omanedun taboittelua. Pyytäneet nimeä valtakirjaan, joka on laadittu laatijan eduksi eli ns huijausyritys, joka jäi yritykseksi kiitos oman hyvän lakimieheni. joka huomasi vedätyksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22