"Polttomoottoriautojen kielto saattoi juuri kaatua"
Saksa eli EUn suurin talous asettui vastustamaan voimakkaasti 2035 suunniteltua polttisten myyntikieltoa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/431634ba-bbc3-496b-b397-4b161af2…
Epätoivo alkaa jo iskemään sähköautoilijoihin - vaaditaan hitaampaa tankkaamista bensa-asemilla jotta sähköautoilla olisi mitään mahdollisuutta yleistyä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/04b0257d-65a2-4fbf-b064-8dc6180f…
Kaiken kukkuraksi sähkönhinta pilvissä, yli 70c kwh hinnalla tyypillisellä 20kwh/100km kulutuksella ajo maksaa 14€/100km. Esim 6l kuluttavalla bensa-autolla 1,70 hinnalla maksaa 10€/100km.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430a56af-648b-430b-a286-c04be41d5ad3
Sähköautoilijalle surkeiden uutisten päivä
28
195
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän polttiksia kannata kieltää, kyllä ne katoavat aivan ilman kieltoakin. Samalla sähkiksiin tulee hinnan alennuspaineita. Käytännössä hyvin harva sähkikseen tottunut huolii enää polttista omaksi autokseen, vaan vaihtaa uuteen sähkikseen.
- Anonyymi
Aivan. Älyköt nauravat näille myyntikiellon poistamisille, kun kukaan ei osta vuonna 2030 enää polttomoottoriautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Älyköt nauravat näille myyntikiellon poistamisille, kun kukaan ei osta vuonna 2030 enää polttomoottoriautoa.
Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi https://share.google/wSdI6VZw2kZVOmykS
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?:))
Mistä niitä älyköitä nyt äkkiä löytyisi maahamme?
Epätoivo kurkkii nurkan takana. - Anonyymi
Minä ajoin 2 vuotta sähköautolla. Sen jälkeen en ole huolinut sitä elämääni kun eroon pääsin. Helpompaa tankata kuin ladata siinä syy vaihtoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siiis sähköautoa. Tuskin enää edes myydään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin uusia polttimoottoriautoja koska niitä ei saa myydä?
- AnonyymiUUSI
Polttisten valmistus alkaa uudestaan, kun myyntikielto poistuu.
- Anonyymi
Humanisti- sosialisti- älyköt sahasivat oksansa poikki.
Sähkärin ostajia ei Saksassa löydy.
Mikä hauskinta, demarit lakkauttivat Germaanian ydinvoimalat, mistä sähköä olisi tullut markkinoille loputtomasti.
HaHa
humanisteja ei tarvitse kukaan.
Eikä sähköautoja.
Menkää typerät hönöt uudelleen kouluun.
Ai mutta tehän olette jo niin vanhoja ettei se kannata. - Anonyymi
"Polestarin pääjohtaja Michael Lohscheller kannattaa polttomoottoriautojen myyntikieltoa 2035". Tietysti näin, koska Polestar on kiinalaisten omistuksessa. Täytyhän hänen kiinalaisia avittaa. Eiköhän tämän tiedä kaikki. Volvo ja Polestari poitikkoon.
- Anonyymi
Kyllä nyt lähti päälle täydellinen "poitikko" kun täällä niin vaadit.
- Anonyymi
Saksan autoteollisuudella ei ole mahiksia kilpailla Kiinalaisten sähköauton valmistajien kanssa tuskin edes tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan autoteollisuudella ei ole mahiksia kilpailla Kiinalaisten sähköauton valmistajien kanssa tuskin edes tulevaisuudessa.
Ja vain aivottomat idiootit ostavat kiinalaisen auton, koska Kiina on fasistinen paskamaa. Itse ainakin vältän kaikkea Kiinassa ja ostan kaiken suomalaisista kaupoista.
- Anonyymi
Mitä tuolla on merkitystä sähköautoilijalle? Hän on jo valintansa tehnyt, vaikka ei ole ollut pakko, vaan ihan omalla päätöksellään.
- Anonyymi
Inhan se ollut selvää jo kauan, ettei mitään uusien polttisautojen kueltoa tule ainakaan 2035., Ei EU voi ampua noin pahasti molempiin jalkoihinsa ei talous ja työpaikat.
- Anonyymi
Avaapa hiukan miten tuo polttiksien täyskiellon siirtyminen vaikuttaa sähköautoilijaan?
Onko tämä jokin kilpailu vai mitä tarkoitat?- Anonyymi
Sähköautot ei yleistykään ja esim latausmahdollisuudet ei koskaan kehity kunnolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ei yleistykään ja esim latausmahdollisuudet ei koskaan kehity kunnolla
Mitä sillä on merkitystä sähköautoilijalle tänä päivänä kun latauspaikkoja on jo runsaasti.
Suomi on Suomi ja Italia on Italia.
- Anonyymi
Miten muka ’surkeiden uutisten päivä’ ?
Tuo Saksan autojättien mahdollinen vaatimushan ei mitenkään kosketa minua ja sähköautoilua. . Miten muka se minua koskisi?
Sekin on minulle täysin yhdentekevää miten sinä fossiiliautoasi tankkaat. Minua se ei mitenkään kiinnosta eikä koske, koska olen jo siirtynyt sähköautoiluun ja pumpun vieressä seisominen on mulle jos menneen ajan juttuja.
Ajoin tänään hieman vajaat 300 km ja olin ladannut autoni nollahintaisella sähköllä viikonloppuna mökilläni. (Siirtohinta tietty pitää maksaa siitäkin).
Eli laskemaasi korjataan minun osaltani siten, että kustannukseksi tulee 0 euroa/100 km. (Siirtohinta lisäksi, mutta eipä sitä sinunkaan laskelmassasi ollut).
Bensalla maksat 10€/ 100km
Tuo hetkellinen sähkön hintapiikki ei vaikuta käytännössä juuri kenenkään sähköautoilijaan. Jos pörssisähkösopimukselaisennon juuri tuon kalleimman tunnin aikana pakko ladata, niin tietenkin menee julkiseen latausasemalle, jossa yleisesti saa vaihtovirtalatauksella 22 senttiin/kwh tai tasavirtalatauksella eli pikalatauksellakin 36 s/kwh.
Ymmärrän, ettet fossiiliautoilijana oikein ymmärrä näitä modernin autoiluun liittyviä asioita, joten yritin ’rautalangasta vähän vääntää asiaa’ sulle, mutta en ole varma ymmärrätkö sittenkään. Rautalankavarastoni ovat kovasti rajalliset, joten en tuhlaa sinuun niitä enempää- Anonyymi
Hyvää tulevaisuuden huolehditusta ympäristöstä;Maapallo "tykkää"
- Anonyymi
Suomalaisen ritsikkahomeläävän asukkaan on vaikea ymmärtää, että isossa maailmassa suuremmalla osalla autoilijoista ei ole autolle latauspaikkaa ja siihen omaa edullista sähköliittymää.
- Anonyymi
Iso maailma ei ole Takalutikkavaaran kirkonkylän ainoan kerrostalon rikkinäinen lämmitystolppa.
- Anonyymi
Hyvähän se vaan on, eipähän pääse latauspaikat ruuhkautumaan. Ja kenellekäs sitä sitten saisi edes vittuilla ja omaa ylemmyyttään julistaa jos ei polttarikuskeja enää olisi?
- Anonyymi
Nyt kun ostaa sähköauton niin 5 vuoden kuluttua siitä ei kukaan maksa vaihdossa yhtään mitään. Tekniikka vanhenee käsiin muutamassa vuodessa.
- Anonyymi
Ei ole sähköautoa eikä tule, kuitenkin pitäisi olla aina se polttomoottoriauto lisäksi jos ei ole aikaa odotella puolta päivää latausta.
- Anonyymi
Minä taas siirryin sähköautoon, kun ei ollut aikaa eikä haluja ajella huoltiksille tarkkailemaan, kun latauksen voi tehdä kotipihassa vaikka yöaikaan.
- Anonyymi
"Epätoivo alkaa jo iskemään sähköautoilijoihin - vaaditaan hitaampaa tankkaamista bensa-asemilla jotta sähköautoilla olisi mitään mahdollisuutta yleistyä."
Toimivien autojen toimintaa pitää haitata, jotta toimimattomat eivät enää erottuisi huonompina.
"Saksa eli EUn suurin talous asettui vastustamaan voimakkaasti 2035 suunniteltua polttisten myyntikieltoa."
Eurooppalaiset vastustavat EU:n harjoittamaa elämän vastustamista. - AnonyymiUUSI
Uutta DIESEL polttista olen ostamassa.Mersua alle vaan ja vatkaimet voitte tunkea sanonkominne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst21414195Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i555967Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58695143Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat2913926Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1413658PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1233655Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.852160Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis171517Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1581321Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3261269