Mistä tietää milloin Herra on läsnä ja milloin ei?

Anonyymi-ap

Etsikää Herraa silloin,
kun hänet löytää voidaan;
huutakaa häntä avuksi,
kun hän läsnä on.

Raamattu

19

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensinnäkin teksi on Jeasajan kirjasta joka oli lakiliiton profeetta. Hän julisti tulevaa Messiaan aikaa, mutta samalla kehoitti lakiliiton kansaa pysymään liitossa.

Toiseksi nykyaikana Jumalan voi kohdata Hänen Sanassaan jossa Hän on itsensä ilmoittanut.Hän on sellainen kuin on itsensä Sanassaan ilmoittanut , eikä toisenlainen. Ihmisen ajatuksen kuvailema jumala on epäjumala.

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan. (Pojassaan jonka Hän lähetti kun aika oli täyttynyt Gal.4:4-7.)

‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
      ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
      ‭‭
      Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
      ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
      ‭‭
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
      ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
      ------
      Lue Raamattua kohtaat Jumalan joka puhuu Sanassaan

‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
      , ”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän "
      ‭‭-------------
      ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
      -----
      Jesaja julisti Baabelin pakkosiirtolaisuudesta vapautuvalle kansalle."Iloiten te lähdette..."

”Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.”
      ‭‭Jesaja‬ ‭55‬:‭6‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Eikö milloinkaan?

• Anonyymi

Otsikko on tyypillinen luterilaisille jotka täällä kirjoittavat.

• Anonyymi

1Kor.13:9-10 Sillä me ymmärrämme puolittain, ja propheteeraamme puolittain. Mutta kuin täydellinen tulee, sitte vajaa lakkaa. Biblia (1776)9

• Anonyymi

Helppoa.
      Ei ole läsnä koskaan.

• Anonyymi

Mitä muitakaan nämä hurmostelijat ovat kuin Pentecostalismukseen uskovaisia?

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

>>>>>>Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.<<<<<

Ketkä joutuvat menemään pois? "Te laittomuuden tekijät". Mitä on " laittomuus"?

‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭19‬-‭20‬ ‭FB38‬‬
        ”Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.”

‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭8‬-‭11‬ ‭
        ”Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”

‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jumala on läsnä silloin kun herjaaminen ylimmällä tasolla.

• Anonyymi

Siitä, että tuntuu siltä että Herra on läsnä. Kun on sellainen hyvä olo, että ylistyttää, nostattaa käsiä ja puhuttaa kielillä. Kyllä uskovainen sen tietää ja vaistoaa.

• Anonyymi

Aloitukseen vastine Sanasta:

2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Kannattaa miettiä ja tutkia kunnolla.

• Anonyymi

Helpompi kun koettelee vain muiden uskon eikä välitä omasta tuon taivaallista.

Paavali kirjoitti niistä, jotka kinastelevat keskenään ja ovat puolueellisia, että niin pitää olla, että nähdään ketkä kestävät koetuksen. Ne eivät kestäneet, jotka sortuivat sellaiseen lihallisuuteen.

• Anonyymi

Täytynee lisätä tuohon itsensä koetteluun sen verran, että:

Tuota itsensä koettelua, että onko Herra minussa, on ihan turhaa sellaisen ihmisen tehdä, joka ei ole koskaan oikeasti syntynyt uudesti ylhäältä, eli joka ei ole koskaan syntynyt Hengestä, eli joka ei siis ole ns. uudestisyntynyt.

Siis esim. kirkkokuntaan kuuluva "uskovan", joka uskoo "vauvakaste pelastaa oppiin", on ihan turhaa yrittää löytää itsestään Kristusta.

Eli ohje on vain uudestisyntyneille, eli Hengellisille, mutta toki uudestisyntymätön voi ehkä sen kautta ymmärtää, ettei hänellä ole kaikki oikein ja hyvin.

Mutta uudestisyntyneen ei siis tarvitse etsiä Kristusta itsensä ulkopuolelta.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

• Anonyymi

Voihan tuon olon testata:
      Anna Jeesus sitä anna tätä.
      Ota tuota vähän pois
      kun Jumala antoi liikaa.

Mitä saitte ja mistä pääsitte?

• Anonyymi

Ei milloinkaan. On aina poissa. Olemattomuus haittaa paikalla oloa.

• Anonyymi

Suurelle osalle luterilaisille kysymys jää arvoitukseksi. Kysymys ei yllätä.

• Anonyymi

mikä katsotaan läsnäoloksi? nettiyhteyskin taivaasta maahan riittää?

• Anonyymi

Säyseästä olotilasta?

• Anonyymi

Kun kulkee pimeässä laaksossa vaille sähköä ei pelkää enempää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      4095
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      138
      2565
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      95
      2158
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      22
      1684
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1656
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      64
      1415
    7. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      12
      1411
    8. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1331
    9. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      68
      1317
    10. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      74
      1286
    Aihe