Onko teillä tiettyä siivouspäivää?

Anonyymi-ap

Itse siivoan silloin, kun näen häiritsevästi likaa. Se on sellaista täsmäsiivousta. Ei mitään tiettyä päivää, vaan koko ajan pikkuisen.

Sitäpaitsi mulla on uutukainen mikrokuitu moppi ja Dyson sykloni-imuri.

>simiti<

19

272

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun pölypalloja näkyy, katson olevan aihetta imurointiin. Pöly houkuttelee paperitoukkia.
      Minulle tulee roskia kun palaan hakemaan pari kertaa lähdön päälle jotain mikä unohtui enkä viitsi riisua kenkiä. Siihen toimii harja ja rikkalapio.
      Tuo täsmäsiivous on hyvä, eli silloin kun näkee likaa. Martat opettavat: siivoa heti kaikki se mikä kestää alle kaksi minuuttia. Noudatan.

• Anonyymi

Tiistaina siivoan huoneeni lattian lattiamopilla.
      Keskiviikkona herään klo 06.40 ja klo 07.30 siivoan muiden huoneiden lattiat lattiamopilla, kun ensin on vesi kuumennettu kotapadassa ja aamupuuro syöty.
      Joka toinen viikko imuroin matot, joita on vähennetty asunnossa.
      Pitäisi varmaan pyyhkiä pölyt kirjahyllysyä, kun pölyä on taas kertynyt.

• Anonyymi

Sellainen kirjava pitkä pölyhuisku on hyvä kirjahyllyyn. Sitä pitää osata käyttää, varovasti pyörittää että pölyt jäävät huiskuun ja sitten parvekkelta ravistella pöly taivaan tuuliin ja uusi kierros. Sillä itse vedän kaikki pöylyt, sitä voisi sanoa jopa hauskaksi siivoukseksi.

• Siivoan yleensä silloin, kun lapset vaihtavat kotia ja kestän ennemmin roskaisuutta kuin epäjärjestystä. Yksin ollessani pidän koko ajan tiettyä tasoa yllä.

• Anonyymi

Ei ole mitään tiettyä päivää, sillä aikataulut vaihtelevat niin paljon, että on vaikea siivota joka viikko samana päivänä. Eikä tee välttämättä edes mieli siivota aina, joten jollei tänään tee mieli, niin siivoan huomenna. Kerran viikossa sunnilleen siivoan joka tapauksessa koko kämpän läpi.

Usein ajoitan siivouksen sen jälkeen, kun poika on mennyt isälleen. Pysyy koti merkittävästi siistimpänä edes hetken. Poika kyllä siivoilee itsekin, mutta silti kämppä on aina täynnä kaikenlaista tavaraa, kun poika nauttii elämästään. On lenkkareita, urheiluvaatteita ja -varusteita, reppuja, kasseja, kuulokkeita.. Sellaista se teinin kanssa on, joten en stressaa tuosta sen kummemmin. Ihana kun kotona on elämää 🥰

Aletheias

• Ei ole mutta tietyt asiat teen työvuorojärjestelmän mukaan kymmenen päivän sykleissä.

Kahdesti imuroin ja vien matot ulos, tamppaan sekä pesen vessan.
      Kerran imuroin ja moppaan sekä pyyhin tasopinnat sekä pölyt.
      Yksi päivä on varattu tekstiilihuollolle eli pesu, kuivatus, silitys/mankelointi. Tämän lisäksi kierrätysasiat kuten kompostoritarkistus. Lehdet pahvit muovit jne poisvienti on myös ohjelmassa..

Nämä olen kirjannut kalenteriin samalla tavalla kuin työvurot, harrastukset tai luottamustoimet. Pyrin tekemään tietyssä rytmissä, halusi tai ei, sillä eipä ole koskaan jälkeenpäin tullut harmiteltua sitä että tuli siivottua.

Nyt lisäksi olen perannut kaappeja ja kylmästi heittänyt pois astioita joita en ole ainakaan pariin vuoteen käyttänyt.
      Aiemmin oli hiukan eri rytmi kun oli käytössä vanha vuorojärjestelmä.

• Mäkin oon heittänyt astioita paljon pois. En ymmärrä miks tälleen sinkkuna ja vielä miehenä on hankkinut jotain astioita. No osa niistä on ollu jotain perintöjuttuja. Ja en mä kaikkee roskiin oo laittanu. Parhaimmat vein tonne kierrätysliikkeeseen.

• JeroP kirjoitti:

Mäkin oon heittänyt astioita paljon pois. En ymmärrä miks tälleen sinkkuna ja vielä miehenä on hankkinut jotain astioita. No osa niistä on ollu jotain perintöjuttuja. Ja en mä kaikkee roskiin oo laittanu. Parhaimmat vein tonne kierrätysliikkeeseen.

Mulle jäi astiat erossa kun entinen vaimo muutti uuden miehen asuntoon. Lisäksi kun lapsien lähivanhemmuus jäi mulle niin hän ei halunnut ottaa mitään mukaan.

Lisäksi varauduin lasten poismuuttoon siten että ostelin heille astioita ja keittiötarvikkeita aina kun tarjouksessa oli. Ajatus oli että ottavat mukaan kun lähtevät. Kuulemma oli kuitenkin hankala kuljettaa julkisilla niin ostivat sitten itse mitä tarvitsivat.

• Anonyymi

Ei teen kun sattuu huvittamaan.

• Anonyymi

Juu on, aina kun saan projektin valmiiksi, niin siivoan jälkeni ja arkistoin järjestelmällisesti talteen.

Jostain syystä aina kun puhdasta astuu kuvaan mies, joka levittää pienoisjunaratansa, tai etäohjattavat pikkuautonsa keskelle pölyttömäksi kiillotettua pintaa.

Nytkin sillä on tanssihame lanteillaan ja lasso selässä kuin varuilta. Saas nähdä mitä se ehtii seuraavaksi levittää. Kenties sukuaarteensa ja muut killuttimet keskelle parhainta katseluaikaa, mut näillä mennään.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siistijä :) Cleaner.

Oh, no joo. Aika lentää.

Samuel Jackson elokuvassa Cleaner on ollut yksi ikimuistoisimmista hahmoista ja elokuvista jonka olen nähnyt.

Ja elämä jatkuu. ;)

• Tiukasti pidetään siitä kiinni, että sotkut siistitään heti pois!
      Mutta ei se auta.
      Ote lipeää ja suistutaan rappiolle.

• Anonyymi

Parisuhteessa voisi kysyä naiselta mikä päivä hän haluais siivota auton ja sit päättää esim tiistai on se päivä ja sen jälkeen aina tiistaisin nainen imuroi pesee ikkunat sisältä ja pyyhkii kojelaudan ym ja lumen puhdistus ja ikkuna skrapaus on joka päivä mut auton siivous olis aina tiistaisin

• Anonyymi

Perjantai on yleensä siivouspäivä. Lisäksi viikolla aina kun tuntuu siltä, koska siististä kodista tulee parempi mieli.

• Ei ole mitään tiettyä siivouspäivää. Joka päivä siistin ja järjestelen jotain nurkkaa. Vähän kerrallaan. Isompia suursiivouksia tehdään esim. jouluksi, keväisin ja syksyisin. Tavarakaaosta raivaan säännöllisesti. Hyväkuntoisia, käytöstä poistettuja tavaroita vien kierrätykseen ja/ tai olen myös myynyt kirpputorilla.

• Anonyymi

Siivosin tänään vessan ja vein peltipurkit metallikierrätyksen suuri määrä niitä olikin.

Samalla matkalla toin kaupasta lisää metallipurkkeja... kaljapurkkeja.

• Anonyymi

Mulla ei ole siivouspäiviä. Kodinhoitohommat (pyykit, ruoka, tiskaus) jää pääasiassa viikonlopuille.

Mulla on kyky sulkea ympäristö ulkopuolelle, tai siis olla havaitsematta kaaosta kotona, jollei mulla ole aikaa-halua-jaksamista siivoushommiin. Musta on hyvä etten stressaa yhtään siivouksesta. Välillä on niin paljon muuta tärkeämpää ja kun ei ole, niin täytyy saada välillä levätäkin.

Nyt on jatkettava lepäämistä... 💀

xLiner

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      150
      4029
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      15
      3909
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      3052
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      66
      3038
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      149
      2602
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      71
      2510
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2223
    8. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      30
      1619
    9. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      114
      1554
    10. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1405
    Aihe