Sähköauto syttyi palamaan kesken ajon.
Ovet lukittuivat palossa ja kyydissä olleet ihmiset kokivat erittäin tuskallisen kuoleman 😱😱😱
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/fff587f1-0f24-4c38-b6c6-5e417fd329b9
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat vihdoin tulossa myös Suomeen 💗💗💗
Palavasta sähköautosta tuli surmanloukku
21
243
Vastaukset
- AnonyymiVertypommiautot ovat jo kuolleet., Näihin ovat takertuneet vain pari itäautovalmistajaa, joilla omistusjärjestely on monimutkainen -> kaikki strategiset linjaukset pitää hyväksyttää monen toisiaan ristiin omistavan yhtiön hallituksissa. Siksi kurssin kääntäminen on vaikeaa/mahdontonta hutivalintojenkaan jälkeen. 
 Huihai on tällä hetkellä vaikeuksissa sukupolvenvaihdoksen kanssa ja on myös onnistunut törsäämään ison summan rahaa vetypommiautoihin. Jotka jo aikaa sitten havaittu tyhmäksi ideaksi.... mutta mielenkiinto jo muutaman vuoden suuntautunut täysin perintöveron välttelyyn. Konsernilla sen verran varoja, että veroa pitäisi maksaa melkoinen potti. Ei vaan vielä keksitty, miten summan saisi raavittua kasaan tai löytyykö jotain ratkaisua veron kiertämiseen.
 Jäänyt sitten autojen innovointikin vähän silleen vasurilla hoidetuksi ja laatuongelmia on ilmennyt runsaasta ainakin USA markkinoilla. Suomessa ei, koska ns. järkiautojen ostajat ei ikinä kehtaa tunnustaa, että tuli tehtyä hutiostos.
 Tolloloota tuntuu jämähtäneen paikoilleen polkemaan jo kauemman aikaa sitten. Ehkä samat haasteet sielläkin... (vrt. tohjon laatuongelmat ja halpuutus) tai sitten on vaan johtoporras täysin kalkkeutunut ja kuvittelee yhä elävänsä 90-luvulla.
 Vetypommiautojen turvallisuus.... niin, esim. Lontoossahan kokeiltiin vetypommibusseja jo 2000-luvun alussas. Hienosti palavat, uutiskuvien mukaan.
 USA:ssa on räjähtänyt pari vedyn tuotantolaitosta. Siitä sitten seurauksena polttoainepula ja osa vetypommiautoista kuukausia vailla polttoainetta. Tämä lie syynä siihen, että USAssa vetypommiautot lähinnä ongelmajätettä nykyään.
 "It started as kind of a bad bet by the state. Now, it has become a legacy zombie technology."
 Zombiteknologia = kuollutta hevosta piiiskataan kaatamalla vuodesta toiseen julkista rahaa, jotta saadaan asemat pidettyä aiku. 20 vuotta toiminta pyörinyt, mutta kaupallisesta kannattavuudesta ei tietoakaan. Ikuinen rahareikä.
 https://www.latimes.com/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere
 Norjassa räjähti tankkausasema muutama vuosi sitten
 https://www.electrive.com/2019/06/11/norway-explosion-at-fuel-cell-filling-station/
- AnonyymiHienoa että vetyautot tulevat 😊👍 
- AnonyymiIhan hirveitä nuo sähköautot 😱 
- AnonyymiVetyauto on sähköauto pienellä akulla ja palovaarallisella kaasusäiliöllä. - AnonyymiTodella järjetöntähän olisikin tehdä sähköä vedystä itse autossa, kun sähköä on helposti ja turvallisesti saatavilla. 
 Ensin tankattaisiin autoon erityäin räjähdysherkkää vetyä, joka on toimitettu jottain keinoin tankkausasemalle. Useita riskipaikkoja tuossa toimitusketjussakin. Sitten auto tuottaisi siitä sähköä, jolla auto liikkuu. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
 Ja sitten tuota järjettömyyttä varten pitäisi luods vielä jakeluverkostokin koko maahan. Noita räjähdysherkkiä vetysäiliöitä olisi iso määrä pitkin Suomes. Ei järjen häivääkään…
 
- AnonyymiNiin siitä tuli surmanloukku. 
- AnonyymiKinkki on vaarallinen tuote. 
- AnonyymiKyllä kyllä 
- AnonyymiOho oho 😮 
- AnonyymiSähköauto 🔥 
- AnonyymiMiten sähköauton sähköiset lukot poikkeavat polttisauton sähkölukoista? 
 Niin, eivät mitenkään.- AnonyymiEli noiden sähköautojen ovenkahvojen suunnittelijat ovat sitten vain aivokuolleita idiootteja. Varsinkin Teslan ovenkahvat ovat suunniteltu päin persettä. 
- AnonyymiHelpointa olisikin tehdä autojen sähkölukot laittomiksi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eli noiden sähköautojen ovenkahvojen suunnittelijat ovat sitten vain aivokuolleita idiootteja. Varsinkin Teslan ovenkahvat ovat suunniteltu päin persettä. Huono ovien suunnittelu ei tietenkään mitenkään voi olla auton käyttövoimasta riippuva syy. Älä viitsi olla hölmö. 
 Eihän auton käyttövoima mitenkään estä kunnollisten ja turvallisia ovia edes Teslaankaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Huono ovien suunnittelu ei tietenkään mitenkään voi olla auton käyttövoimasta riippuva syy. Älä viitsi olla hölmö. 
 Eihän auton käyttövoima mitenkään estä kunnollisten ja turvallisia ovia edes Teslaankaan.Mutta nuo typerät sähköiset ovenkahvat ovat erityisesti sähköautojen ominaisuus. 
 
- AnonyymiOvien lukittuminen ei mitenkään ole sähköautoasia. Kyse on typeristä lukoista mitä ei saa ulkoa tai välttämättä edes sisältä auki jos sähköt katkeaa. 
 Vastaavia virityksiä on yhtälailla polttiksissa.
 Tällä ei ole mitään tekemistä voimalinjan kanssa. Otsikointi on pelkkää huomiohuoraamista.- AnonyymiEniten noita lukkoja on kuitenkin sähköautoissa. 
 
- AnonyymiNykyisen sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa painoa ja pääomaa !? 
 Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ joka on Suomalaiselle keskituloiselle liian suuri riski !?
 Akustoon liittyy myös turvallisuusriski, koska se sisältää erittäin suuren määrän suoraan valmista/käyttökelpoista energiaa, joka oikosulun sattuessa purkautuu hallitsemattomasti tuhoten auton ja ympäristöä auton sijaintipaikalla !?- AnonyymiTuota samaa hömppää sinä se vaan jaksat toistella…. Etkö löydä mitään oikeaa asiaa trolleihisi? 
 
- AnonyymiSähköautojen litiumioniakut sisältävät myrkyllisiä ja ympäristölle haitallisia aineita, mutta ne ovat turvallisia normaalikäytössä. Suurin myrkyllisyysriski liittyy akun rikkoutumiseen onnettomuudessa tai sen epäasianmukaiseen käsittelyyn, erityisesti kierrätyksen yhteydessä. 
 Riskit onnettomuustilanteissa
 Myrkylliset kaasut: Vaurioitunut akku voi syttyä palamaan, jolloin siitä vapautuu erittäin myrkyllisiä kaasuja, höyryjä ja savua. Pelastushenkilöstö on koulutettu näiden vaarojen varalle.
 Vesi- ja maaperämyrkytys: Akusta vuotavat kemikaalit voivat saastuttaa maaperää ja vesistöjä. Vuonna 2019 tehdyn selvityksen mukaan sähköautojen omaisuusvahingot ovatkin perinteisiä autoja suurempia.
- AnonyymiTesla 🔥 
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424905
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161693
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011428
- 1521311