Palavasta sähköautosta tuli surmanloukku

Anonyymi-ap

32

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vertypommiautot ovat jo kuolleet., Näihin ovat takertuneet vain pari itäautovalmistajaa, joilla omistusjärjestely on monimutkainen -> kaikki strategiset linjaukset pitää hyväksyttää monen toisiaan ristiin omistavan yhtiön hallituksissa. Siksi kurssin kääntäminen on vaikeaa/mahdontonta hutivalintojenkaan jälkeen.

      Huihai on tällä hetkellä vaikeuksissa sukupolvenvaihdoksen kanssa ja on myös onnistunut törsäämään ison summan rahaa vetypommiautoihin. Jotka jo aikaa sitten havaittu tyhmäksi ideaksi.... mutta mielenkiinto jo muutaman vuoden suuntautunut täysin perintöveron välttelyyn. Konsernilla sen verran varoja, että veroa pitäisi maksaa melkoinen potti. Ei vaan vielä keksitty, miten summan saisi raavittua kasaan tai löytyykö jotain ratkaisua veron kiertämiseen.

      Jäänyt sitten autojen innovointikin vähän silleen vasurilla hoidetuksi ja laatuongelmia on ilmennyt runsaasta ainakin USA markkinoilla. Suomessa ei, koska ns. järkiautojen ostajat ei ikinä kehtaa tunnustaa, että tuli tehtyä hutiostos.

      Tolloloota tuntuu jämähtäneen paikoilleen polkemaan jo kauemman aikaa sitten. Ehkä samat haasteet sielläkin... (vrt. tohjon laatuongelmat ja halpuutus) tai sitten on vaan johtoporras täysin kalkkeutunut ja kuvittelee yhä elävänsä 90-luvulla.

      Vetypommiautojen turvallisuus.... niin, esim. Lontoossahan kokeiltiin vetypommibusseja jo 2000-luvun alussas. Hienosti palavat, uutiskuvien mukaan.

      USA:ssa on räjähtänyt pari vedyn tuotantolaitosta. Siitä sitten seurauksena polttoainepula ja osa vetypommiautoista kuukausia vailla polttoainetta. Tämä lie syynä siihen, että USAssa vetypommiautot lähinnä ongelmajätettä nykyään.

      "It started as kind of a bad bet by the state. Now, it has become a legacy zombie technology."

      Zombiteknologia = kuollutta hevosta piiiskataan kaatamalla vuodesta toiseen julkista rahaa, jotta saadaan asemat pidettyä aiku. 20 vuotta toiminta pyörinyt, mutta kaupallisesta kannattavuudesta ei tietoakaan. Ikuinen rahareikä.

      https://www.latimes.com/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere

      Norjassa räjähti tankkausasema muutama vuosi sitten
      https://www.electrive.com/2019/06/11/norway-explosion-at-fuel-cell-filling-station/

    • Anonyymi

      Hienoa että vetyautot tulevat 😊👍

    • Anonyymi

      Ihan hirveitä nuo sähköautot 😱

    • Anonyymi

      Vetyauto on sähköauto pienellä akulla ja palovaarallisella kaasusäiliöllä.

      • Anonyymi

        Todella järjetöntähän olisikin tehdä sähköä vedystä itse autossa, kun sähköä on helposti ja turvallisesti saatavilla.

        Ensin tankattaisiin autoon erityäin räjähdysherkkää vetyä, joka on toimitettu jottain keinoin tankkausasemalle. Useita riskipaikkoja tuossa toimitusketjussakin. Sitten auto tuottaisi siitä sähköä, jolla auto liikkuu. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

        Ja sitten tuota järjettömyyttä varten pitäisi luods vielä jakeluverkostokin koko maahan. Noita räjähdysherkkiä vetysäiliöitä olisi iso määrä pitkin Suomes. Ei järjen häivääkään…


    • Anonyymi

      Niin siitä tuli surmanloukku.

    • Anonyymi

      Kinkki on vaarallinen tuote.

    • Anonyymi

      Kyllä kyllä

    • Anonyymi

      Oho oho 😮

    • Anonyymi

      Sähköauto 🔥

    • Anonyymi

      Miten sähköauton sähköiset lukot poikkeavat polttisauton sähkölukoista?
      Niin, eivät mitenkään.

      • Anonyymi

        Eli noiden sähköautojen ovenkahvojen suunnittelijat ovat sitten vain aivokuolleita idiootteja. Varsinkin Teslan ovenkahvat ovat suunniteltu päin persettä.


      • Anonyymi

        Helpointa olisikin tehdä autojen sähkölukot laittomiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli noiden sähköautojen ovenkahvojen suunnittelijat ovat sitten vain aivokuolleita idiootteja. Varsinkin Teslan ovenkahvat ovat suunniteltu päin persettä.

        Huono ovien suunnittelu ei tietenkään mitenkään voi olla auton käyttövoimasta riippuva syy. Älä viitsi olla hölmö.
        Eihän auton käyttövoima mitenkään estä kunnollisten ja turvallisia ovia edes Teslaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono ovien suunnittelu ei tietenkään mitenkään voi olla auton käyttövoimasta riippuva syy. Älä viitsi olla hölmö.
        Eihän auton käyttövoima mitenkään estä kunnollisten ja turvallisia ovia edes Teslaankaan.

        Mutta nuo typerät sähköiset ovenkahvat ovat erityisesti sähköautojen ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nuo typerät sähköiset ovenkahvat ovat erityisesti sähköautojen ominaisuus.

        Niin, mutta ei ole mitenkään auton käyttövoimaan liittyvä juttu.

        Minun vm 2025 sähköautoni ovenkahvat ovat ihan tavallisia janiitä voi avata myös avaimella, joka on kaukosäätimessä. Sisäpuolellakin ihan tavalliset kahvat. Auto ei ole Tesla, vaan ihan eurooppalainen suosittu merkki.

        Edellisessä dieselissäni oli ihan vastaava eli sähköinen lukko, johon sopi myös avain. Ja sitä edellisessä ja sitäkin edellisessä. Myös vanhoissa bensa-autoissanikin luultavasti jo jostain 80-90-luvulta alkaen, en muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono ovien suunnittelu ei tietenkään mitenkään voi olla auton käyttövoimasta riippuva syy. Älä viitsi olla hölmö.
        Eihän auton käyttövoima mitenkään estä kunnollisten ja turvallisia ovia edes Teslaankaan.

        Ei estä mutta niitä tehdään vain sähköautoihin.


    • Anonyymi

      Ovien lukittuminen ei mitenkään ole sähköautoasia. Kyse on typeristä lukoista mitä ei saa ulkoa tai välttämättä edes sisältä auki jos sähköt katkeaa.
      Vastaavia virityksiä on yhtälailla polttiksissa.

      Tällä ei ole mitään tekemistä voimalinjan kanssa. Otsikointi on pelkkää huomiohuoraamista.

      • Anonyymi

        Eniten noita lukkoja on kuitenkin sähköautoissa.


    • Anonyymi

      Nykyisen sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa painoa ja pääomaa !?

      Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ joka on Suomalaiselle keskituloiselle liian suuri riski !?
      Akustoon liittyy myös turvallisuusriski, koska se sisältää erittäin suuren määrän suoraan valmista/käyttökelpoista energiaa, joka oikosulun sattuessa purkautuu hallitsemattomasti tuhoten auton ja ympäristöä auton sijaintipaikalla !?

      • Anonyymi

        Tuota samaa hömppää sinä se vaan jaksat toistella…. Etkö löydä mitään oikeaa asiaa trolleihisi?


    • Anonyymi

      Sähköautojen litiumioniakut sisältävät myrkyllisiä ja ympäristölle haitallisia aineita, mutta ne ovat turvallisia normaalikäytössä. Suurin myrkyllisyysriski liittyy akun rikkoutumiseen onnettomuudessa tai sen epäasianmukaiseen käsittelyyn, erityisesti kierrätyksen yhteydessä.
      Riskit onnettomuustilanteissa
      Myrkylliset kaasut: Vaurioitunut akku voi syttyä palamaan, jolloin siitä vapautuu erittäin myrkyllisiä kaasuja, höyryjä ja savua. Pelastushenkilöstö on koulutettu näiden vaarojen varalle.
      Vesi- ja maaperämyrkytys: Akusta vuotavat kemikaalit voivat saastuttaa maaperää ja vesistöjä. Vuonna 2019 tehdyn selvityksen mukaan sähköautojen omaisuusvahingot ovatkin perinteisiä autoja suurempia.

      • Anonyymi

        Höpö höpö nyt taas…


    • Anonyymi

      Tesla 🔥

    • Anonyymi

      tttt

    • Anonyymi

      Lommo akunpohjaan ja 40 te akkuremontti on tosiasia.

      Kiitos ei.

    • Anonyymi

      On niitä polttiksissakin jäänyt ihmisiä jumiin palaviin autoihin useastikin kun ovat ovat jumiintuneet.

    • Anonyymi

      Vetyauto vaikuttaa aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 😊

    • Anonyymi

      taitaa tuokin olla köyhien ongelma kun ostavat sähköromun käytettynä. ostaa auton ja ajaa kotia eikä pääse autosta ulos... kannattaa samalla ostaa tiepalvelu kun ostatte sähköauton,,näitä kun ei enää köydellä hinailla...

    • Anonyymi

      Niin se olisi ollut.

    • Anonyymi

      Vetyauto on ihana 💗

    • Anonyymi

      Tämähän on vallan hirveää 😱🔥

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      81
      2381
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1172
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      1005
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      49
      993
    Aihe