Ihmisen oma tahto vs. Jumalan tahto

Anonyymi-ap

>>> Oma tahto ja Jumalan tahto taistelevat joka päivä keskenään.

"Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen."

Mikä on mielestäsi Jumalan tahto ?

9

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

>>>>"Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen."<<<
      Jos ensin opettelisit lukemaan ja tulkitsemaan Raamatun tekstejä terveellä tavalla ettet eksyttäisi itseäsi?

Katso ja näe mikä on siteeramasi tekstin asia yhteys? Mitä Paavali siinä tahtoo sanoa?
      M ikä on tekstin välitön asiayhteys? (Room.9:1-33.) Entä laajenpi?( Room. luvut 9-11.)

Sitten historiallinen tausta, missä tilanteessa?( juutalaisten pelastus, paatumuksesta huolimatta, Jumala säästi faraon jonka olisi voinut heti tuhota.Jumala on säästänyt Israelin kansan jonka olisi voinut tuhota heidän kovasydämiseetynsä tähden, )

Ja kohde kenelle? Jumalalle esirukous juutalaisten puolesta ,Ja heille evankeliumin julistus että heidän "silmänsä avautuisivat" ja kääntyisivät omavanhurskaudesta Kristuksen puoleen.

”Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭14‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
      -----------
      Ja sitten vasta onko siinä jotakin sovellettavaa nykypäivään? Kova sydämisenkin ihminen voi pelastua . Jumala pitkä mielisyydessään säästää ihmistä mutta ei loputtomasti. Ihminen voi itse kovettaa sydämensä lopulta omaksi kadotuksekseen. Siksi tänään on pelastuksen päivä . Huomisesta emme tiedä .

Jumala voi kovasydämisen ei juutalaisen "pakanankin" pelastaa mutta Hänen pitkä mielisyytensä ei jatku loputtomiin.

Ketä Jumala armahtaa ? Syntistä Hän armahtaa . Omavanhurskaat eivät tunnusta olevansa armahtamisen tarpeessa.

Armahti ‭‭Esikuvana kovasydämisen faraon jonka olisi voinut heti tuhota jotta Israelin kansa olisi voinut lähteä egyptistä. Mutta Hän armahti faraota säästämällä hänet ( toistaiseksi)
      Niin myös Israelin kansa kovasydämisyydessään Jumalan ollessa pitkämielinen heitä kohtaan tulee (jäännöksenä ) pelastumaan evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisrn

Kenet Hän paaduttaa ( paadutti) Faraon. Jumalan tahto on ihmisen pelastus. Farao itse paadutti itsensä , ja sai lopulta sen mitä halusi.
      ----------

”Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta, samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭23‬-‭36‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Miksi halveksut toista ja nostat itseäsi ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi tähän tyyliin:

" Jos ensin opettelisit lukemaan ja tulkitsemaan Raamatun tekstejä terveellä tavalla ettet eksyttäisi itseäsi? "

Tuollainen pilaa kaiken !

Ja samalla onnistuit tuomitsemaan itse itsesi, sillä tämä on selvästi väärä käännös:

Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

Mitään pakanoiden täyttä lukua tai sen saavuttamisesta ei ole kyse, eikä sitä tule.

Raamattu ei opeta missään muualla tuollaista, vaan ihan muuta.

Joten voisitko itse tutkia Raamattuasi kunnolla ja syvällisemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi halveksut toista ja nostat itseäsi ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi tähän tyyliin:

" Jos ensin opettelisit lukemaan ja tulkitsemaan Raamatun tekstejä terveellä tavalla ettet eksyttäisi itseäsi? "

Ja samalla onnistuit tuomitsemaan itse itsesi, sillä tämä on selvästi väärä käännös:

Mitään pakanoiden täyttä lukua tai sen saavuttamisesta ei ole kyse, eikä sitä tule.

Jotta et turhaan ala vänkäämään vastaan, niin tässä pari muuta käännöstä:

25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

Biblia 1776
        25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,) että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis.

King James
        25 For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness of the Gentiles be come in.

Siis ei "täysi luku", vaan "täydellisyys /täyteys" " fullness" .

Ja samassa luvussa juutalaisten kohdalla se on käännetty ihan eri tavoin:

12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

12 Mutta jos heidän lankeemisensa on maailman rikkaus ja heidän vähennöksensä on pakanain rikkaus; kuinka paljoa enemmin heidän täydellisyytensä?

12 Now if the fall of them be the riches of the world, and the diminishing of them the riches of the Gentiles; how much more their fulness?

Ja tämän väärän käännöksen ja siitä johtuvan väärän opin vuoksi on pyritty vain määrään, eikä laatuun.

Mutta jos tutkimme Jeesuksen omaa toimintaa, niin Hän ei etsinyt määrää, vaan laatua, eli todellisia Jumalan lapsia, jopa näinkin rajusti Herra itse rajasi seuraajiaan:

48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        !!!
        64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
        65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        !!!

Eli Herra itse ei vain kerännyt seuraajia, vaan karsi heitä kovalla kädellä !

Mutta nythän seurakunnat ottavat ihan kaikki vastaan, tutkimatta edes kunnolla, mitään karsintaa ei tehdä, sillä etsitään vaan sitä määrää, eikä ns. laatua.

Siksi seurakunnissa on itse asiassa paljon uskosta osattomiakin.

Ja tämä Sana sivuutetaan totaalisesti:

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Näin huomaamme sen, että jo pienikin opillinen virhe, johtaa pahaan vääristymään toiminnassa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakanoiden täyteys "pleroma"

• Anonyymi

Tottelemattomuus Jumalaa kohtaan ei ole hyvä asia.

Hepr 4:6: "Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,"

Hepr 4:11: "Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä."

• Anonyymi

1Moos.3:22 Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti. Biblia (1776)

• Anonyymi

>>>>Mikä on mielestäsi Jumalan tahto ?<<<<
      Eihän Jumalan tahto ole mielipide kysymys?

Jumala on tahtonsa ilmoittanut Sanassaan. Lukemalla Jumalan Sanaa asia kaiketi selviää ilman mielipiteitä?
      Sitten on vain kyse tahtooko olla Jumalan Sanalle kuuliainen vai asettua sitä vastaan omassa viisaudessaan.

• Anonyymi

Kun ymmärtää Jumalan tahdon ja toimii sen mukaan on hyvä asia.

• Anonyymi

Heikot sortuu uskomuksiin katteettomien lupausten vuoksi. Tämä jeesusarpa ei voita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      432
      3644
    2. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      117
      2692
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      3
      2411
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      42
      2259
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      16
      2192
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      23
      2039
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1627
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      49
      1574
    9. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      75
      1559
    10. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      54
      1455
    Aihe