Juutalaiset tuomitsivat Jeesuksen jumalanpilkasta kuolemaan, koska hän sanoi olevansa Jumalan poika ja teki itsestään Jumalan veroisen.
Pilatus tuomitsi Jeesuksen kapinasta Roomaa vastaan, koska hän sanoi olevansa kuningas.
Jeesus tuomittiin sapattirikkomuksista kuolemaan
120
451
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun mukaan on ilmeistä, että tuomio tuli kuitenkin homoseksiin pakottamisesta. Juudas sai lopulta tarpeekseen.
- Anonyymi
Onko sinulla ote alkuperäisestä oikeuden pöytäkirjasta, vai oletko ihan vain huhupuheiden varassa?
- Anonyymi
Koko Raamattu on huhupuhetta.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?
- Anonyymi
Pilatus sanoi, ettei näe tässä miehessä mitään syytä ja juutalaiset kiihkoissaan huusivat ristiinnaulitse.
Mutta siksi saimme vapautuksen synnin ja lain orjuudesta.
Niin usko ei ole vai muiden herjaamista.- Anonyymi
Maailmankuvasi on höttöisten uskomusten ja huhupuheiden varassa.
En ymmärrä miten jonkun, mahdollisesti skitsofreenisen miespolon naulitseminen ristille voisi pestä minun pahoja tekojani puhtaiksi.
Kannan mieluummin itse vastuun siitä pahasta mitä teen. Minun vuokseni ei tarvitse jotain toista kiduttaa.- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
En ymmärrä miten jonkun, mahdollisesti skitsofreenisen miespolon naulitseminen ristille voisi pestä minun pahoja tekojani puhtaiksi.
Kannan mieluummin itse vastuun siitä pahasta mitä teen. Minun vuokseni ei tarvitse jotain toista kiduttaa.>>>En ymmärrä miten jonkun, mahdollisesti skitsofreenisen miespolon naulitseminen ristille voisi pestä minun pahoja tekojani puhtaiksi.<<<
Jeesus ei ollut tavallinen ihminen, Jokaisen tavallisen ihmisen veri on
synnin tahraamaa verta. Siksi olemme kaikki syntisiä ihmisiä. Syntinen
ihminen ei voi pelastaa toista syntistä ihmistä synnistä, kuten varmaan
käsität, ettei hukkuva voi pelastaa toista hukkuvaa.
Jeesuksen veri ei ollut, eikä ole, synnin tahraama koska Hän on taivasta
ja synnitön, Hän eli täysin synnittömästi ja niin täytti Jumalan pyhän
lain vanhurskauden vaatimuksen meidän puolestamme (Room 8:1-4).
Jeesus on taivaasta ihmisen lihaan ihmiseksi tullut Kaikkivaltias
Luoja Jumala. Ja koska Hän on taivaasta ja ihmisenä Hänen Isänsä
on Jumala, Hänen verensä on Jumalan veri; "ei ole tätä luomakuntaa".
Koska Jesuksen veri on Jumalan veri ja synnitön puhdas ja pyhä,
se veri puhdistaa Häneen uskovan ja Hänet vastaan ottavan
ihmisen kaikesta synnistä. Jeesuksen veren puhtauden ja pyhyyden
tähden se veri myös vanhurskauttaa ja pyhittää uskovan täysin
vanhurskaaksi ja pyhäksi, Jumalalle kelpaavaksi Hänelle rakkaaksi
lapseksi.
Apt 20:28 "Pitäkää siis huoli itsestänne ja koko siitä laumasta, johon
Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi paimentamaan Herran
seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen hankkinut."
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448539793
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>En ymmärrä miten jonkun, mahdollisesti skitsofreenisen miespolon naulitseminen ristille voisi pestä minun pahoja tekojani puhtaiksi.<<<
Jeesus ei ollut tavallinen ihminen, Jokaisen tavallisen ihmisen veri on
synnin tahraamaa verta. Siksi olemme kaikki syntisiä ihmisiä. Syntinen
ihminen ei voi pelastaa toista syntistä ihmistä synnistä, kuten varmaan
käsität, ettei hukkuva voi pelastaa toista hukkuvaa.
Jeesuksen veri ei ollut, eikä ole, synnin tahraama koska Hän on taivasta
ja synnitön, Hän eli täysin synnittömästi ja niin täytti Jumalan pyhän
lain vanhurskauden vaatimuksen meidän puolestamme (Room 8:1-4).
Jeesus on taivaasta ihmisen lihaan ihmiseksi tullut Kaikkivaltias
Luoja Jumala. Ja koska Hän on taivaasta ja ihmisenä Hänen Isänsä
on Jumala, Hänen verensä on Jumalan veri; "ei ole tätä luomakuntaa".
Koska Jesuksen veri on Jumalan veri ja synnitön puhdas ja pyhä,
se veri puhdistaa Häneen uskovan ja Hänet vastaan ottavan
ihmisen kaikesta synnistä. Jeesuksen veren puhtauden ja pyhyyden
tähden se veri myös vanhurskauttaa ja pyhittää uskovan täysin
vanhurskaaksi ja pyhäksi, Jumalalle kelpaavaksi Hänelle rakkaaksi
lapseksi.
Apt 20:28 "Pitäkää siis huoli itsestänne ja koko siitä laumasta, johon
Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi paimentamaan Herran
seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen hankkinut."
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448539793
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Mvh J - KJoo. Isättömyystraumainen teinitytön äpärä, skitsofreenikko ja sekakäyttäjähän se Jeesus tietysti oli.
Ja siitä jumalasta ei kun ole sen vertaa merkkiäkään . Jos se haluaisi hoitaa hommiaan niin epäilemättä se pitäisi lehdistötilaisuuden. Siinnä jäisi Trumppikin toiseksi. Vuan eipä ole ruojaa näkynnynnä. - Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Kannan mieluummin itse vastuun siitä pahasta mitä teen. Minun vuokseni ei tarvitse jotain toista kiduttaa.Jeesus oli neitseestä syntynyt, pyhä, Jumalan Poika. Hänen verensä on pyhä. Meidän syntisten tähden tarvittiin viaton, pyhä veri, Jumalan Uhrikaritsa.
- Anonyymi
Pilatus ei tuominnut Jeesusta mistään, vaan juutalaiset tuomitsivat Jeesuksen Jumalan pilkkaamisesta. Pilatus sanoi ylipapeille ja kansalle: "En minä löydä mitään syytä tässä miehessä".
Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
Laki kielsi ylipappia repimästä vaatteitaan. - Anonyymi
Antisemitistiset Jenkkilahkot syyttävat Juutalaisia Jeesuksen tappamisesta.
Jeesus oli juutalainen Rabbi, jota sapatinsännöt eivät edes koskeneet.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"
Matt. 12:5
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä.
PAKANAT, eli Rooman vallan edustajat tappoivat Jeesuksen, koska he pelkäsivät, että Juuda itsnäistyy ja Jeesuksesta tulee heidän kuningas. Tämä tuomion syy laitettiin näkyviin ristinpuuhun kirjoitamallla sinne INRI. (=Jeesus Kristus, Juutalaisten kuningas)
Luuk. 18:32
Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja TAPPAVAT hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.
Ajan tavan mukaan valtaapitävien tekemä murha laitettiin uskonkiistojen syyksi.- Anonyymi
Esim. Paavali oli Rooman hirmuvallan palkkaama palkkamurhaaja, jolla oli oikeus tappaa ihmisiä jos he ovat uhka Rooman vallalle. Kyse ei ollut pelkistä uskonkiistoista.
Paavalia ei saatu syytteeseen edes juutalaisen Stefanoksen murhasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Paavali oli Rooman hirmuvallan palkkaama palkkamurhaaja, jolla oli oikeus tappaa ihmisiä jos he ovat uhka Rooman vallalle. Kyse ei ollut pelkistä uskonkiistoista.
Paavalia ei saatu syytteeseen edes juutalaisen Stefanoksen murhasta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Eikä se Stefanoksen murha ollut miehen ainoa ansio..."silloinkin"...Paavali oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä se Stefanoksen murha ollut miehen ainoa ansio..."silloinkin"...Paavali oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.Paavali kehui fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan pelotellakseen ihmisiä.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji. Tarkoitus oli tappaa vastustaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kehui fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan pelotellakseen ihmisiä.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji. Tarkoitus oli tappaa vastustaja.Paavali olisi yhdellä nyrkin lyönnillä pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena palkkamurhaajana olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali olisi yhdellä nyrkin lyönnillä pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena palkkamurhaajana olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.Nyt syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali olisi yhdellä nyrkin lyönnillä pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena palkkamurhaajana olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.Paavalia ei saatu maalliseen vastuuseen mistään. Mutta Jumala lähetti hänet Saatanan haltuun kuritettavaksi ja demonin sidottavaksi ja lopulta Roomassa teloitettavaksi. Paha äkkikuolema.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi
Samoin meitä uskovia syytetään kaikesta mitä pahuuden rakastajat tekevät.
Jos teitä syytetään syyttömästi niin muistakaa että saatananpalvojat tekivät samoin Jeesukselle.
Mutta tuhoutuivat itse lopulta.
Armollinen Jumala antoi heille vielä aikaa 37 vuotta mutta sitten fariseusten Jerusalem tuhottiin.
Kosto tulee tämänkin ajan fariseuksille ja satanisteille kun heidän kaupunkinsa tuhotaan.
Ilmestyskirja:
16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.- Anonyymi
Ilmestyskirjassa puhutaan paljon historian tapahtumista, kuten Babyloniat.
- Anonyymi
Antisemitismi ilmenee mm. kiihkolahkojen korvausteologiana, jota ne levittää.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.- Anonyymi
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään pakanoiden osastoja. Paavalin nimeä ei edes mainita.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
"Uskovaiset" joka päivä valitsee arjessaan uskovatko Jumalaa vai maailmaa. Monet tykkää sodoman hyvinvoinnista ja tottelee kaikkea mitä Sodoman johtajat käskee mediassa ja uutisissa.
Mutta Jeesus varoitti Lootin vaimosta joka myös kaipasi takaisin Sodomaan vielä sen tuhoutuessakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskovaiset" joka päivä valitsee arjessaan uskovatko Jumalaa vai maailmaa. Monet tykkää sodoman hyvinvoinnista ja tottelee kaikkea mitä Sodoman johtajat käskee mediassa ja uutisissa.
Mutta Jeesus varoitti Lootin vaimosta joka myös kaipasi takaisin Sodomaan vielä sen tuhoutuessakin.Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeisessa oli tuhansia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeisessa oli tuhansia.
Mutta mistä se meteoriitti sen oikein tiesikään, 1600 vuotta ennen Jeesusta.
Kuinka se navigoi tyhjiössä 61 000 kilometrin tuntivauhdilla?
- Anonyymi
Koko tämä ketju on yhtä valehtelua ja raamatun kirjoitusten vääristelyä.
- Anonyymi
Mutta sitähän se raamattukin on!
- Anonyymi
Paavalin herjaajat aloittavat heti kun Raamatun totuuksista on kyse.
He eivät voi sietää Raamatun sanaa, vaan kaikki pitää itse selittää.
Se ei kuitenkaan muuta mitään vaikka miten ahkerasti valehtelisi vastoin sanaa.- Anonyymi
Raamatussakin riitelevät kuka on Paavalin , Apolloksen tai Jeesuksen puolella.
Nykyään vaan rikkaat ja hyvinvoivat uskovat valitsee Paavalin lauseita ja unohtavat kaikki Jeesuksen sanat ikäänkuin Paavali olisi heidän Jumala.
Jopa äänensävy muuttuu teeskentelystä sydämellisen rakastavaksi kun siirrytään tv7lla rahankeruun osioon.
Äänensävy kertoo että raha on kaikista rakkain asia.
Nämä on nähtyjä todellisuuksia eikä mitään haukkumista. Mutta toki saatte vapaasti rakastaa sodomaa ja sen rahoja. Jeesuskin vain varoitti tulevasta tuomiosta , ei vielä tuominnut vaikka tuomion aika tuleekin ajallaan. - Anonyymi
Miksi et valita Jeesuksen herjaajista? Onko Paavali sinun pelastaja? Onko Paavali Jumala?
- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
Ei edes Paavali itse halunnut sitä palvontaa jota hänelle osoitatte.
Galatalaiskirje:
1:8 Mutta vaikka ME, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. - Anonyymi
Olen ihmetellyt tätä Paavalin palvontaa mutta päädyin siihen oletukseen että Paavalin opetukset voidaan erinomaisesti soveltaa vallankäyttöön.
Eli ne jotka tykkää hallita muita valalla tykkäävät myös aina lainata VALIKOIDEN Paavalin lauseita.
Todellisuudessa luulen että Paavali jos eläisi niin hänet potkittaisiin ulos kaikista seurakunnista sillä hän oli EHDOTON oikean evankeliumin suhteen.
- Anonyymi
katin häntä- sapattirikkomuksista - vaan perinnäissääntöjen rikkomisesta.
Eikö aloittaja osaa lukea tekstiä
Samahan se on tänäänkin. Jeesusta tapetaan siitä ,että meillä on perinnäissäännöt ja minkä teemme lähimmäiselle, en teemme Jeesuta vastaan, eli tapetaan hänet.
on ooollesen puhetta- eli tapetaan sillä puheella.
jne. jne. jne...
osataanhan mekin tappaa- perinnäissäännöllä, emmekä rakasta veljeä
Onneksi olkoon me- ja taputetaan itseämme olkapäälle, eikös vain.
Muista taputtaa ja muistele- millä puukolla tapat Kristuksen--- rakkauden - Anonyymi
Johannes paljasti, että alkuseurakunta on joutunut roistojen valtaan ja sen loppu on lähellä. Se hajosikin lopullisesti samaan aikaan kun Jeruslemin temmpeli hajotettiin non v. 70 jKr.
Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Jeesus varoitti PAKANOIDEN molotusrukouksista, joihin ei tule mitään vastauksia.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- Anonyymi
Matt. 6:6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 6:6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.Ja uskovainen käyttäytyy kuin koiranpentu.... ja tuolla ohjeella!
- Anonyymi
Paavali oli juoni mies. Tekeytyi sekä apostoliksi että nasiiriksi, jotta pystyi eksyttämään sekä Kristittyjä että Juutalaisia.
Eksyttämisen ensimmäinen vaihe on luottamuksen hankkiminen ja sitten erehdyttäminen...
Apostoliksi itsensä julistaminen...
Vain Korintossa osa seurakuntaa piti Paavalia oikeana apostolina...
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.
Nasiirin roolilla eksytettiin Juutalaisia...
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
Johannes Kastaja oli viimeinen nasiiri, ei Paavali.
Eikä Paavali kuulunut oikeiden apostolien joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Suomessakin tehdään murhia aina silloin tällöin.
- Anonyymi
Tampereella helluntailainen mies näytti esimerkkiä.
- Anonyymi
Kasnsan murhaa kansan murhaa.
- Anonyymi
Olennaista Jeesuksen ristinkuolemassa nimenomaan se, että Jeesus kärsi lain määräämän rangaistuksen sapattista ja vapauttaa näin synnin ja lain orjuudesta.
Ja aivan sama onko fariseusten tuomio oikea vai väärä, sillä laki loppui jo silloin ja Jeesus poisti sen rangaistuksen kärsimällä rangaistuksen puolestamme.
Mutta siihen pitää uskoa että toteutuu. Valehtelijat jäävät orjuuteen.- Anonyymi
Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Pappeja ei sapatinsäännöt koskeneet.
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?
Jeesus ei rikkonut lakia eli ei tehnyt syntiä. Jeesuksen syyttäminen synnistä on Perkeestä, mitä tuo hokija hokee.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Helluntailaiset syyttä Jeesusta synnistä, kuten sapattirikoksesta.
Jeesuksen syyttämisellä synnistä pyritään kumoamaan Jeesuksen uhrityö, sillä vain synnitön ihminen oli kelvollinen syntiuhriksi. - Anonyymi
Jos tätä ei ymmärrä, ei Jeesuksen ristinkuolemalla ole mitään merkitystä jos ei tiedä mitä se merkitsee ja mitä Jeesus puolestamme teki. Ei Hän huvin vuoksi ollut ristillä ristillä, vaan aivan oikean asian ja syyn vuoksi ja sillä on meille suuri merkitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Pappeja ei sapatinsäännöt koskeneet.
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?
Jeesus ei rikkonut lakia eli ei tehnyt syntiä. Jeesuksen syyttäminen synnistä on Perkeestä, mitä tuo hokija hokee.
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Helluntailaiset syyttä Jeesusta synnistä, kuten sapattirikoksesta.
Jeesuksen syyttämisellä synnistä pyritään kumoamaan Jeesuksen uhrityö, sillä vain synnitön ihminen oli kelvollinen syntiuhriksi.Jeesuksen syyttäminen synnistä on Perkeleestä !
Hepr. 4:15
Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, KUITENKIN ILMAN SYNTIÄ. - Anonyymi
Jännä että Jeesus tuomittiin sapatin rikkomuksesta vaikka Raamattu ei puhu siitä mitään.
- Anonyymi
Helluntailaiset syyttää Jeesusta synnistä !
- Anonyymi
Hyvä viisauden alku. Toki pitkä tie kuljettavana.
Jeesus oli ihan tavallinen työtävieroksuva uskontokoijari.
- Anonyymi
Jeesusta ei tuomittu sapatin rikkomisesta. Se yksi tollo jankuttaa niin ja on väärässä. Avaus on oikein Raamatun mukaan.
- Anonyymi
Raamattu Jumalan sana kertoo kuten jokainen lukutaitoinen tietää yhtään mistään. Pilatus pesi kätensä sanoen, että Jeesus on syyttön. Juutalaiset huusivat silti ristiinnaulitse.
Ja fariseukset veivät Jeesuksen roomalaisten käsiin kun oli parantanut sairaan sapattina. Siitä Jeesus kärsi ja siksi meillä ei ole sitä tuomiota.
Miksi vatipäät ei osaa tätä lukea ja herjaavat outoja juttuja.
Lukisivat Raamattua.
- Anonyymi
Jeesusta ei siis tuomittu mistään, mutta sapatin vuoksi joutui ristille.
Voiko yksinkertaisempaa asiaa olla.- Anonyymi
Ei sapatin vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sapatin vuoksi.
Mitä muuta Raamattu sitten kertoo kuin sen tilanteen jossa Jeesus paransi sairaan sapattina ja että silloin fariseukset alkoivat tavoitella tappaakseen Hänet. Mistään muusta tilanteesta ei kerrota niin ja kun puhuivat muista asioista kun fariseukset yrittävät saada Jeesuksen sanoista kiinni, ei siinä ollut hermostuneisuutta eikä uhkauksia mukana, ei silloin kun eteen tuotiin syntinen nainen, että kivitä, kuten sana käskee, niin eivät fariseukset hermostuneet kun Jeesus ei kivittänyt että ajatelleet että tapetaan Jeesus tämän vuoksi. Mitään muuta tilannetta eikä syytä ei ollut. Eikä mitään muuta asiaa minkä vuoksi olisi pitänyt meidän vuoksi kärsiä. Jeesus kärsi siksi, että fariseukset syyttivät häntä sapattirikkomuksista ja siksi me olemme vapaat niistä syytöksistä. Niin Jeesus on täyttäny lain puolestamme.
Mikä siihen voi olla syynä että selviä asioita Raamatusta ei voi myöntää? Miksi pitää vääristellä Raamattua. Onko sitä samaa. harhaoppia missä Paavali valehtelee kaiken ja on yhä murhamies. Onko kyseessä sama oppi?
- Anonyymi
Jeesus tuomittiin kuolemaan vallankaappauksen valmistelun vuoksi, tuomion syy laitettiin näkyviin ristinpuuhun INRI. Se oli poliittinen murha, jonka pakanat tekivät.
Jeesuksesta huhuttiin tehtävän Rooman vallasta itsenäistyvän Juudan valtion kuningas.
Erilaisten lahkolaisryhmien huutelut olivat pelkkiä mielipiteitä uskonasioista.
Saatana iloitsi Jeesuksen murhaamisesta kaikkein eniten.
Luuk. 18:32-33
Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."- Anonyymi
Jeesus kun kuoli, niin Pyhä Henki poistui temppelistä ja tilalle meni Saatana ja repäisi esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen loistoaan ja kauneuttaa, viisauttaan ja ymmärrystään.
Saatana alkoi julistamaan evankeliumia Jeesuksesta ja lupasi pääsyn taivaaseen kun teet vaan sen uskonratkaisun.
Jeesus varoitti siitä ajasta, kun sanotaan, että lait on kumottu ja nyt vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla uskonratkaisuillaan. (ratkaisukristillisyys ja korvausteologia)
2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- Anonyymi
Mitäs muitakaan nämä lait kieltävät Jeesustelijat ovat kuin helluntailaisia?
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
- Anonyymi
Monet tulevat kieltämään Jumalan lait ja käskyt ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi
Eipä ole kyllä havaintoa noista viimeisimmistäkään, jumalasta nyt puhumattakaan.
- Anonyymi
Niin eivät harhaoppiset voi lukea Raamatun kertomuksia mitä niissä kerrotaan, vaan heittelevät noita samoja juttuja vaikka ikuisesti, jotka eivät merkitse yhtään mitään ja heidän mielestään tosiaan Paavali ei ole mitään kun ei heidän tavallaan ymmärrä sitä miten lakia pitää toitottaa, mutta ei noudattaa kun voi vaikka kansanmurhata kunhan vain toistelee sitä miten tärkeä laki on eikä Jeesus tehnyt mitään ristillä, vaan joutui sinne kun oli tehdä kapinan josta ei kuitenkaan ole mitään merkkiä Raamatusta.
Sellaisia velikultia nuo harhaoppiset, jotka eivät voi mitenkään hyväksyä Raamatun kertomuksia sellaisina kuin mitä ne ovat kirjoitettu eikä Paavalin kirjeitä siten kuten ne on kirjoitettu.
Sellainen todella outoa uskoa.- Anonyymi
Helluntailaisten uskon oppi-isät oli maallikoita, antisemitistejä ja tulivat kuuluisaksi ihan muista asioista kun Raamatun tuntemuksestaan.
Sekä Parhami että Olseni oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja, jotka vietiin vankilaankin niistä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten uskon oppi-isät oli maallikoita, antisemitistejä ja tulivat kuuluisaksi ihan muista asioista kun Raamatun tuntemuksestaan.
Sekä Parhami että Olseni oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja, jotka vietiin vankilaankin niistä asioista.Herodes pelkäsi valtansaa puolesta kun kuuli, että Jeesuksesta tehdään uusi Juudan kuningas. Suunnitteli Jeesuksen tappamista pitkään ja hartaasti. Tapatti ihmisiä, poikalapsia valtavan määrän.
1 Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
2 ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herodes pelkäsi valtansaa puolesta kun kuuli, että Jeesuksesta tehdään uusi Juudan kuningas. Suunnitteli Jeesuksen tappamista pitkään ja hartaasti. Tapatti ihmisiä, poikalapsia valtavan määrän.
1 Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
2 ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."Paavali esim. oli Roomanvallan hyväksymä palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali esim. oli Roomanvallan hyväksymä palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
Murhat puettiin uskonkiistojen syyksi, mutta valtaa pitävien ja Herodeksen vallanhimo ja rahanhimo oli niiden murhatekojen takana.
Ihan samanlaista menoa kuin nyt diktaattorit tekee monessa maassa. Siellä ihmisen hengellä ei ole mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali esim. oli Roomanvallan hyväksymä palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden.
Saulus kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielein yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa. Hän sai myös Rooman kansalaisuuden kuten isänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden.
Saulus kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielein yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa. Hän sai myös Rooman kansalaisuuden kuten isänsä.Roistoista tehdään jälkikäteen jopa marttyyreita, vaikka olisivat kuolleet murhahommissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roistoista tehdään jälkikäteen jopa marttyyreita, vaikka olisivat kuolleet murhahommissaan.
Alkuseurakunta joutui nopeasti roistojen käsiin.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herodes pelkäsi valtansaa puolesta kun kuuli, että Jeesuksesta tehdään uusi Juudan kuningas. Suunnitteli Jeesuksen tappamista pitkään ja hartaasti. Tapatti ihmisiä, poikalapsia valtavan määrän.
2 ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."Vai ei Herodes vihannut Jeesusta?
Matt. 2:16
Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut.
- Anonyymi
Harhaoppisilla on sepityksensä, mutta ei ne muuta Raamatun kertomuksia.
- Anonyymi
Tuo kirja on täynnä roistoja ja varkaita,jonkun ketaleen päiväkirja.
- Anonyymi
Johdonmukainen kertomus miten Jeesus sovitti synnit ja aloitti uuden liiton.
Ei vain käy harhaoppisten pirtaan.
- Anonyymi
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina.
Uusi liitto, sekä pojat että tytöt, liitto alkaa kasteesta, sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi vain kristillisessä kasteessa, mitä helluntailaiset eivät tunne eikä tunnusta ollenkaan.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Parhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa.
1. Moos. 14:21
Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle ihmiset. Karjan ja tavaran voit pitää itse." - Anonyymi
Harhaoppisten höpötyksillä ei ole mitään tekemistä sen kertomuksen kanssa miten Jeesus sovitti rikkomuksemme kärsiessään sen puolestamme ja aloittaen uuden liiton, jossa lain kirous ei ole päällämme eikä sen rangaistukset.
Harhaoppiset ei suo sitä iloa ihmiselle, vaan haluat vetää harhaan. - Anonyymi
Evankeliumeissa sapatti mainitaan yleensä niiden kiistojen yhteydessä, joissa Jeesusta ja opetuslapsia syytettiin sapattikäskyn rikkomisesta.
Mutta ei Jeesus eikä opetuslapset rikkoneet Raamatun sapattia vaan fariseusten laatimia omia sääntöjä sapatista. Ei Raamattu kiellä parantamasta sapattina tai syömästä nälkäänsä tähkäpäitä sapattina.- Anonyymi
Ei sillä ole mitään merkitystä rikottiinko sapatti vai ei, vaan se on merkityksellistä että niiden syytteiden vuoksi Jeesus meni ristille ja vapautti meidät siten lain syytösten orjuudesta, kärsien sen rangaistuksen ilman syytä lain rikkomisesta ja täytti siten lain. Miten muutoin hän olisi voinut mitään lakia täyttää, ellei olisi poistanut sen rangaistusta ikuiseksi ajoiksi ellei mennyt niistä syytöksistä ristille. Koko evankeliumin ydin on siinä., Ei ole mitään muuta sanomaa kuin se, että Jeesus vapautti meidät ristillä juuri lain ikeestä, aloitti niin uuden liiton ja mahdollisti sen, että seuraamme Häntä Hengessä eikä lain kuolleessa kirjaimessa mikä ei edes keltään koskaan onnistu.
Jeesuksen risti merkitsee uskovalle vain jotain jos uskoo siihen, uskoo sen merkitykseen, niin silloin vasta uusi liitto astuu voimaan. Muutoin jää vanhan liiton vanhgiksi eikä Jeesus silloin vapauta mistään, vaan jokainen piirto on voimassa eikä helpotusta tule mistään suunnalta.
Asia mikä todella kannattaisi uskossa ymmärtää.
>>Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja TAPPAVAT hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.>>
Ketkä antoivat? Juutalaiset.- Anonyymi
Matt.12:11 Niin hän sanoi heille: kuka on teistä ihminen, jolla olis yksi lammas, ja jos se sabbatina putoais kaivoon, eikö hän tarttuisi siihen ja vetäisi ylös? Luuk.14:5 Ja hän vastaten sanoi heille: kenenkä teistä nauta eli aasi putoo kaivoon, eikö hän kohta sabbatin päivänä häntä ota ylös? Biblia (1776)
- Anonyymi
Olennaista on ymmärtää miksi Jeesus joutui ristille ja mitä siitä seurasi.
Ilman sitä uskoa ei edes ole pelastusta eikä saa Pyhää Henkeä, jos ei edes usko sen olevan mahdollista. - Anonyymi
Ei vaan jumalanpilkasta ja kapinasta.
- Anonyymi
Niinkö Pilatus sanoi? Hän kenen käsisssä Jeesuksen tuomio oli .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö Pilatus sanoi? Hän kenen käsisssä Jeesuksen tuomio oli .
Juutalaiset tuomitsevat jumalanpilkasta ja Pilatus kapinasta Roomaa vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset tuomitsevat jumalanpilkasta ja Pilatus kapinasta Roomaa vastaan.
Varsinaista joutua tukkanuottaisille vähän kaikkien kanssa.
- Anonyymi
Juutalaiset hermostuivat sapatista eikä Pilatus tuominnut mistään. Oikein pesi kätensä siksi.
- Anonyymi
Pilatus tuomitsi Jeesuksen, koska tämä myönsi olevansa Israelin kuningas. Kapinallinen siis keisaria ja Rooman valtaa vastaan.
- Anonyymi
Ihme tapa harhaoppisilla väittää vastaan selkeää Raamatun sanaa vastaan.
"Niin Pilatus meni ulos heidän luokseen ja sanoi: "Mikä syytös ja kanne teillä on tätä miestä vastaan?" He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Jos tämä ei olisi pahantekijä, emme olisi antaneet häntä sinun käsiisi". Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa"; että Jeesuksen sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut, antaen tietää, minkälaisella kuolemalla hän oli kuoleva. Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen sinulle minusta sanoneet?"
Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen? Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä olet tehnyt?" Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä". Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." 38Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä. Mutta te olette tottuneet siihen, että minä päästän teille yhden vangin irti pääsiäisenä; tahdotteko siis, että päästän teille juutalaisten kuninkaan?" 40Niin he taas huusivat sanoen: "Älä häntä, vaan Barabbas!" Mutta Barabbas oli ryöväri."
Tarkemmassa kuvauksessa Pilatus vielä pesi kätensä ja sanoi ettei ota tämän miehen verta päällensä ja juutalaiset huusivat että tulkoon se meidän päällemme.
Roomalaiset eivät pitäneet Jeesus millään tavalla haitallisena henkilönä eikä kuoleman ansainneena. Juutalaiset halusivat sen sijaan tapaa Hänet sen vuoksi että ei viettänyt sapattia. Sama syy miksi myöhemmin alkuseurakuntaa vainottiin. Eivät he mitään kapinaa yrittäneet eivätkä pilkkanneet Jumalaa.
Mutta Raamattu pitäisi lukea siten kuten kirjoitettu on eikä selitellä siitä omia versioitaan.- Anonyymi
Tarkoitat varmaan että Jeesus ei viettänyt fariseusten sapattia !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan että Jeesus ei viettänyt fariseusten sapattia !
Ei Raamatussa ole jokaiselle omaa sapattia.
On vain Mooseksen välittämä sapatti, jonka vuoksi piti tappaa jos keräsi silloin polttopuita tai teki jotain omia askareitaan ja se koski kaikkia kaupungin asukkaita. Poista paha keskuudestasi oli käsky eikä siinä ollut erikseen mitään lievennyksiä tai kovennuksia kellekään ryhmälle. Sitä sapattia Jeesus ei viettänyt ja risillä täytti sen poistaen myös rangaistuksen niiden osalta, jotka uskovat niin tapahtuneen. Muiden täyttääkseen lain, pitää noudattaa sen jokaista piirtoa rangaistuksia myöten. Ei niitä kumottu tai poistettu, vaan Jeesus täytti ne niiden puolesta, jotka uskovat siihen.
Eikä Jeesus merkitse silloin mitään jos Mooseken antama sapatti vielä täytyy viettää kuten Toora sen käskee ilman lievennyksiä. Silloin Jeesus on turhaan kuollut, eikä ihminen saa silloin Pyhää Henkeä ohjaamaan, vaan joutuu oman lihallisen pahuutensa valtaan vaikka saattaa omasta mielestään olla lainkuulianen, mutta huomaa selittävänsä kohta miten saa kuitenkin tehdä mitä tahansa raakuuksia sekä herjata muita.
Vain Pyhä Henki antaa sen, että ihminen on Jumalan edessä kelvollinen ja juuri Jeesus mahdollisisti sen että niin voi tapahtua. - Anonyymi
Haista paska. Pilatuksella täytyi olla muodollinen syy tuomioon ja se oli kapina, koska Jeesus sanoi olevansa kuningas. Juutalaiset tapattivat Jeesuksen jumalanpilkasta, koska tämä sanoi olevansa Jumalan poika. Tämä sanotaan suoraan.
- Anonyymi
Ei se Mooseksen laki oli mihinkään hävinnyt, ei yksikään piirto, ei yhdenkään rangaistuksen täytäntöönpano eikä mikään viittaus yhtään mihinkään eikä siinä suvaita mitään kulttuurisidonnaisia selityksiä tai mitään mutakaan silloin kun lakia ryhdytään noudattamaan. Sen jokaista piirtoa pitää noudattaa ja jos yhtä kohtaa vastaan rikkoo, on syypää kaikkiin. Ja tuomio tulee sen mukaan.
Tämän Jeesus poisti niiden osalta jotka uskovat Jeesuksen ristinkuolemaan. Eikä poistanut siten, että hups, lakia ei ole, voit tehdä kansanmurhan, vaan antoi vastapainoksi Pyhän Hengen, jonka voimasta ja avulla saattoi olla Jumalan edessä muutakin kuin tekopyhä hurskastelija että minä se vasta lakia noudatan vaikka tappaakin kyllä saa.- Anonyymi
Sinä se tässä tekopyhä olet.
- Anonyymi
Jeesus ei rikkonut 10 käskyjä jos hän olisi yhdenkin käskyn rikkonut Hän olisi tehnyt syntiä.
- Anonyymi
Vanhurskas kuoli väärien edestä.
- Anonyymi
Kuten aloitus sanoo, Jeesus tuomittiin siitä, että antoi ymmärtää, että Hän oli Jumalan Poika, jostä puhutaan Danielin kirjassa:
"ja näin, miten taivaan pilvien keskellä
tuli eräs, näöltään kuin ihminen.
Hän saapui Ikiaikaisen luo.
Hänet saatettiin Ikiaikaisen eteen,
14ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus,
kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten
tuli palvella häntä.
Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa,
eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä."
Dan.7:13, 14.
Ei Häntä kukaan osoittanut syylliseksi sapatin rikkomiseen, vaan että Hän viittasi siihen, että Ihmisen poika tulee taivaan pilvien päällä. - Anonyymi
Nimenomaan Jeesus osoitettiin sapatin rikkojaksi ja sanoi itsekin, että tekee työtä koko ajan.
Jeesus on esikuva siitä miten vanhurskautetaan ilman lakia. Ellei niin olisi, ei meistä kukaan koskaan pelastuisi jos pitäisi noudattaa Mooseksen sapattisäädöksiä.
Uusi liito alkoi Jeesuksen veressä eikä sapattisäädöksissä.- Anonyymi
No onko se sapatti nyt sitten kumottu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onko se sapatti nyt sitten kumottu ?
Aika hassua se olisi jos joutuisi sitä Mooseksen lain mukaan viettämään. Se saattaisi käydä naapurin hengen päälle tai jonkin muun, joka ei sitä kaupungissa vietä ja paha pitäisi poistaa keskuudesta.
Tietysti harhaoppisia selittämällä se saatetaan muuttaa miksi tahansa patsasteluksi, mutta sitä ei vain Raamattu tunne, ei sitä missään opeteta muutoin viettämään tai pitämään kuin mitä Mooses käskyn piirtoineen antoi. - Anonyymi
Ei Jeesusta syytetty oikeudessa sapatin rikkomisesta. Pitäydytään Raamatun sanassa!
- Anonyymi
Kysymys ei ole siitä, rikkoivatko Jeesus ja opetuslapset raamatullisen käskyn, mitä he eivät tehneet, vaan rikkoivatko he ihmisten laatiman säännön, minkä he kyllä tekivät.
- Anonyymi
Ei ole kyse mistään saivartelusta, eikä ole edes tarvetta saivarrella sen suhteen että jos juutalaisille oli Toora heidän omalla kiellellään kirjoitettu, niin he eivät sitten olisi osanneet lukea ja tulkita sieltä miten sapatti piti viettää, vaan me kyllä sitten tietäisimme juuri sen mikä on raamatullinen käsky sen suhteen, millä tavalla piti tappaa sapattirikkomuksesta kun juutalaiset eivät sitä oikein tienneet.
Se, että Jeesusta ja opetuslapsia syytettiin sapattirikkomuksista ja Jeesus kärsi sen vuoksi, oli välttämätöntä sen vuoksi, että vain niin syyllisyys meidän päältä poistui. Vain niin Jeesuksen ristinkuolema oli meille merkityksellinen kun Jeesus kantoi meidän syyllisyytemme, ottamalla syyn niskoilleen tulematta silti tuomituksi mistään ristillä, vaan pelkkien syytösten vuoksi kantoi meidän syyllisyytemme. Ilman niitä ei meillä oli vapautta synnistä, ei meillä oli vanhurskauttumista ilman lakia, ei meillä olisi Pyhää Henkeä, vaan meillä olisi vain Tooran sapattisäädökset joista kiistelisimme kuten fariseukset.
On aivan naurettavaa väittää että meillä olisi joku parempi sapatti kuin sen ajan fariseuksilla ja kirjanoppineilla tai että meille olisi annettu joku parempi sapatti kuin mitä Mooses antoi Israelin kansalle. Ei sitä ole missään annettu, ei kukaan ole sitä mihinkään lain tauluun kirjoittanut, vaan se on kirjoitettu ainoastaan harhaoppisten päihin ja selityksiin.
- Anonyymi
Kun Jeesus tuli ihmiseksi, Israel oli ollut monen muinaisen Lähi-idän suurvallan orjuuttama. Huolimatta profeettojen lupauksista, että Israel saavuttaisi loistavan voiton vihollisistaan, kansa toisensa jälkeen oli alistanut juutalaiset. Lukiessaan profeettoja johtajat näkivät, että yksi syy siihen, miksi Israel ei ollut saanut luvattua kunniaa, oli, että heidän isänsä olivat rikkoneet sapatin. Ja niin juutalaiset johtajat päättivät olla toistamatta tuota erehdystä.
Heprealainen Raamattu ei anna ohjeita siitä, mitä sapattina pitäisi tehdä. Tämä epäselvyys ei koskenut ainoastaan sapattia vaan myös muita uskonnollisia kysymyksiä.
Tämän vuoksi rabbiinit loivat halakhan, laajan lakiaineiston, joka kattaa kaikki juutalaisuuteen liittyvät seikat, myös sapatin.
Satojen vuosien ajan oppineet kieltäytyivät kirjoittamasta muistiin näitä lakeja pelosta, että niitä ryhdyttäisiin pitämään pyhinä. Lopulta lait tulivat niin laajoiksi, että ne oli pakko kirjoittaa muistiin. Tästä lakikoonnoksesta kehittyi Talmud,
kuudenkymmenenkolmen kirjan eli "traktaatin" kokoelma, joka kattoi juutalaisen elämän. Kaksi traktaattia, Shabbath ja Erubin, käsittelee nimenomaan sapattia, ja muutkin traktaatit sivuavat sitä. Shabbat on traktaateista pisin.
Kuten Talmud osoittaa, juutalaiset rakastivat sapattia ja yrittivät Raamatun käskyn mukaisesti nimittää sitä "ilon päiväksi" Jes. 58:13 . Valitettavasti
heidän intonsa sai heidät juuttumaan mitä vähäpätöisimpiä seikkoja koskeviin loputtomiin yksityiskohtiin. Juutalaiset eivät esimerkiksi voineet puristaa hedelmästä mehua sapattina. Juutalainen ei saanut syödä sapattina munittua munaa. Sapattina mies ei saanut kantaa kiveä, mutta hän sai kantaa lasta, jolla oli käsissään kivi. Nämä säännökset muotoutuivat satojen vuosien kuluessa.
Mitkä säännökset olivat voimassa Jeesuksen aikana, sitä on vaikea sanoa. Joka tapauksessa sapatti oli tuolloin niin ihmisten laatimien sääntöjen kuormittama, että fariseukset olivat kadottaneet näkyvistään paitsi sapatin tarkoituksen myös sen Herran.
Historiaa. - Anonyymi
Jos lain rikkomisesta on määräyksensä kuolema, niin kyllä lain tulee olla selkeä, ei sitä voi noudattaa millään mututuntumalla, että jospa sitä vietän vaikka näin tai näin. Kyllä siihen oli Toorassa selkeä ohjeet eikä omia asioita saanut toimittaa sapattina. Jos ei saanut kerätä mannaa niin olisi ollut aika outoa jos olisi saanut sitten kiviä kantaa. Kyllä sellainen ilman muuta piti tappaa.
Eikä sapatti koskenut vain ihmistä itseään, vaan kaikkia hänen alaisiaan, palvelusväkeään, orjiaan, lapsiaan ja jos eivät viettäneet sapattia, niin tietenkin piti tappaa, piti poistaa sellainen paha keskuudesta. Koko kaupungin piti viettää sapattia. Ei se ollut mikään vapaaehtoinen asia, että vietin tai en miten satuin ennättämään, vaan henki siinä lähti jos ei viettänyt ja se oli Herran sana, se oli Herran käsky eikä siihen tarvinnut lisätä mitään perinnäissääntöjä.
Eikä sapattia voi olla ilman perinnäissääntöjä. Ei sitä voi viettää ilman niitä, että vietä miten vietät, kunhan vain vietät ja pidät sitä tärkeänä, niin hyvä tulee. Se ei vain ole raamatullinen sapatti eikä mikään sapatti. Se on harhaoppisten omia keksintöjä mikä sapatti meillä nyt on ja tämä se oikea mitä kukaan ei ole koskaan aikaisemmin keksinyt.
Jos viettää sapatin, niin pakko on tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Siis mitä ei saa sapatin vuoksi tehdä. Onhan hyvä olla tekemättä vaikka kansanmurhaa oli sapatti tai ei, mutta pitää perinnäissäänöistä tietää mitä sitä oikein voi tehdä että yleensä on sapatti tai sitten se on pelkkää kiivailua sen puolesta mutta ei sen viettämistä.- Anonyymi
Jeesusta ei oikeudessa syytetty sapatin rikkomisesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta ei oikeudessa syytetty sapatin rikkomisesta!
Nimenomaan Jeesusta ei tuomittu mistään, ei yhtään mistään, vaan Pilatus pesi kätensä kaikkien nähden ettei ota tämän miehen verta päällensä. Ja juutalaiset huusivat, että tulkoon meidän päällemme. Ja niin totisesti on tullut.
Siten Jeesus syyttömänä sai kuolemanrangaistuksen sapattisyytösten vuoksi ja sillä tavalla poisti meidän päältämme rangaistukset ja syytökset. Meitä ei voi enää syyttää sapatista kun meillä on Jeesuksen veren turva, laki on täytetty ja meidät pelastettu siten taivasten valtakuntaan kun syyttäjä ei voi syyttää jos uskomme Jeesukseen.
Jeesus on esikuva siitä miten uskon kautta vanhurskautetaan ja niin hän meni sapattisyytöksistä huolimatta syyttömänä tuomiolle ja vapautti meidät taivasten valtakuntaan samalla kaavalla. Voimme Jeesuksen vuoksi tulla uskon kautta vanhurskaiksi, siten miten laki ei voi tehdä eikä voinut ja tarvittiin eläinuhri. Nyt Jeesus on uhrattu meidän puolesta että meillä vapaus ja pelastus olisi.
On häijyä ottaa se pois ihmiseltä sapattihöpötyksillään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan Jeesusta ei tuomittu mistään, ei yhtään mistään, vaan Pilatus pesi kätensä kaikkien nähden ettei ota tämän miehen verta päällensä. Ja juutalaiset huusivat, että tulkoon meidän päällemme. Ja niin totisesti on tullut.
Siten Jeesus syyttömänä sai kuolemanrangaistuksen sapattisyytösten vuoksi ja sillä tavalla poisti meidän päältämme rangaistukset ja syytökset. Meitä ei voi enää syyttää sapatista kun meillä on Jeesuksen veren turva, laki on täytetty ja meidät pelastettu siten taivasten valtakuntaan kun syyttäjä ei voi syyttää jos uskomme Jeesukseen.
Jeesus on esikuva siitä miten uskon kautta vanhurskautetaan ja niin hän meni sapattisyytöksistä huolimatta syyttömänä tuomiolle ja vapautti meidät taivasten valtakuntaan samalla kaavalla. Voimme Jeesuksen vuoksi tulla uskon kautta vanhurskaiksi, siten miten laki ei voi tehdä eikä voinut ja tarvittiin eläinuhri. Nyt Jeesus on uhrattu meidän puolesta että meillä vapaus ja pelastus olisi.
On häijyä ottaa se pois ihmiseltä sapattihöpötyksillään.Sapatti on yksi kymmenestä käskystä. Tappaminenkin on siis sallittua, koska kymmenen käskyä on muka poistettu!
Mooseksen laki selitti esimerkiksi kuinka tappajaa piti rangaista hänen tekonsa perusteella eri lailla, riippuen siitä, oliko tahallinen teko vai vahinko. Eivät nämä ohjeet silti poistaneet itse käskyä!
Samoin muistakin käskyistä oli Mooseksen laissa ohjeita, kuinka niitä tuli tulkita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti on yksi kymmenestä käskystä. Tappaminenkin on siis sallittua, koska kymmenen käskyä on muka poistettu!
Mooseksen laki selitti esimerkiksi kuinka tappajaa piti rangaista hänen tekonsa perusteella eri lailla, riippuen siitä, oliko tahallinen teko vai vahinko. Eivät nämä ohjeet silti poistaneet itse käskyä!
Samoin muistakin käskyistä oli Mooseksen laissa ohjeita, kuinka niitä tuli tulkita.Ei tietenkään poistu käsky tappaa sapattirikkomuksista jos Mooseksen käskyt ovat voimassa. Ei niitä saa ihminen muutella mieleisekseen. Vain Jeesuksen uskon kautta vapautuu lain kirouksesta. Eikä se tarkoita sitä, että heti pitää kannattaa kansanmurhaa, vaan sitä, että saa uskosta Pyhän Hengen ja seuraa sitä, eikä pölvästejä selityksiä.
- Anonyymi
en tunne tarinoita tarkalleen, mutta jostain historia keskustelusta olen kuullut että jeesuksia oli siihen aikaan useita, tuomittuja, naulattuja, kun se kurinpito toimi oli niin yleinen silloin.
Ja että sitten tämä kertomus voi olla usean eri jeesuksen tarinoista yhdistetty tarina.
Sankari tarua konfliktista yksilö yhteiskunta.
Kuin hollywoodista. Ja muutkin tarinat aina ajanoloon kasvaa ja kehittyy.- AnonyymiUUSI
Olisi kannattanut silloin kuunnella tarinoita tarkemmin kun niistä puhuttiin ja ne tapahtui, niin ei tarvitsisi aprikoida.
- AnonyymiUUSI
Jos käskyt ovat voimassa, ovat myös rangaistukset.
Mitä järkeä olisi poistaa liikenerikkomuksista rangaistukset, mutta lait olisi voimassa. Kaikki ajaisivat kuin hullut.
Pyhä Henki on kuin autonominen ohjaus, se vie perille vaikkei tietäisi liikennesäännöistä mitään. - AnonyymiUUSI
Kun etsimme valoa ymmärtääksemme miten sapatti soveltuu nykyajan kristittyihin, meidän on ensin etsittävä Jeesusta. Mitä Jeesus sanoi sapatista, kun hän eli ihmisten keskuudessa ? Mikä oli hänen käskynsä ? Millaisen esimerkin hän antoi ?
Jeesus kutsui itseään sapatin Herraksi ja sapatin Herrana hän pysty paremmin kuin kukaan muu kertomaan, mitä Herra opettaa sapatistaan. - AnonyymiUUSI
Kumosiko Jeesus evankeliumeissa sapatin ? Asettiko hän sen tilalle uuden päivän ? Vai opettiko hän kansaansa viettämään sitä oikein ? Nämä pohdinnat koskettavat sapattikysymyksen ydintä Uudessa testamentissa, etenkin evankeliumeissa.
Monesti ajatellaan, Jeesus vietti sapattia, koska hän oli juutalainen, ja siksi hänen esimerkkinsä ei sovellu kristittyihin. Mutta sapatti ei ollut juutalainen asetus. Se oli
olemassa satoja jopa tuhansia vuosia ennen heitä. Jeesus vietti sapattia koska se oli Jumalan käsky, ei siksi että hän oli juutalainen. Hän sanoi: "Minä olen noudattanut Isäni käskyjä" Joh. 15:10
Jos Jeesus olisi elänyt roomalaiskatolisessa Irlannissa eikä juutalaisessa Palestiinassa, hän olisi silti pyhittänyt seitsemännen päivän sapatin samoin kuin hän olisi pitänyt käskyn joka kieltää varastamisen. Miksi ? Koska jos hän olisi rikkonut yhdenkin käskyn, sapattikäsky mukaan lukien, hän olisi tehnyt syntiä. Ja jos hän olisi tehnyt syntiä, hän ei olisi voinut olla virheetön ja tahraton karitsa joka tarvittiin syntiemme sovitukseksi. Jos Jeesus olisi rikkonut sapattikäskyn tai minkä tahansa muun käskyn, hän ei olisi voinut olla täydellinen siaisemme. Sen sijaan hän olisi meidän laillamme tarvinnut Vapahtajan, sillä hän olisi meidän laillamme ollut syntinen. Jeesus piti sapattikäskyn samasta syystä kuin hän piti käskyn, joka kieltää aviorikoksen: ei siksi, että ne olisivat leimallisesti juutalaisia, vaan siksi, että totelemattomuus olisi ollut syntiä, eikä Jeesus koskaan tehnyt syntiä.- AnonyymiUUSI
Sanassa on kirjoitettu: hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa. Siis Jumalan lepäsi omista teoistaan, ei jonkun toisen teoista, seitsemäntenä päivänä. Adventistit jäävät kieriskelemään toisten ja omista teoista lepäämiseen lauantaisin.
Mutta adventistit eivät ole koskaan päässeet Jumalan lupaamaan todelliseen lepoon: hän taas määrää päivän, "tämän päivän".
Jumalan sapatinlepoon voi päästä tänään, ei pidä, eikä tarvitse odottaa seitsemättä päivää.
Sana neuvoo tien lepoon: sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
Tottelemattomat, jotka tänään kuulevat Jumalan äänen, mutta paaduttavat itsensä eivät pääse lepoon, eikä heillä ole Jumalan antamaa lepoa, vaikka kuinka kerskaisivat sapatinvietollaan.
Seitsemännen päivän sijaan Jumalan antoi tämän päivä.
Sana todistaa: Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
Todellinen Jumalan lupaama sapatinlepo on Jeesuksessa. Mutta uskosta osattomat adventistit ovat Jumalan lupausten ulkopuolella. Adventistit ovat ottaneet Jeesuksen, todellisen lepopaikan oman lepopäivänsä, sapatin. He eivät ole alistuneet Jumalan tahdon alle.
Adventisti, poljet Sanan jalkoihisi.
- AnonyymiUUSI
Jeesus asetti sapatin sanomalla että tekee töitä alati.
- AnonyymiUUSI
Se joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään.
- AnonyymiUUSI
Kaksituhatta vuotta sitten juutalainen historioitsija Flavius Josephus kirjoitti:
"Ei ole sellaista kreikkalaisten tai barbaarien kaupunkia eikä ainoatakaan kansakuntaa, jonne tapamme levätä seitsemäntenä päivänä ei olisi tullut."
Juutalaisuuteen kääntyneet olivat jo selvillä sapatinvietosta, mistä johtui, ettei asiasta keskusteltu alkuseurakunnassa.
Historiaa. - AnonyymiUUSI
New Yorkin asukkaat ovat viettäneet joulua vuosikausia. Onko joulu siis vain New Yorkin paikallinen juhlapäivä ? Joulu on vanhempi kuin newyorkilaiset, sitä eivät keksineet newyokilaiset, sitä ei tehty nimenomaan newyorkilaisia varten ja muutkin kuin newyorkilaiset viettävät sitä.
Samoin on sapatin laita. Se on vanhempi kuin juutalaiset, sitä eivät keksineet juutalaiset, sitä ei tehty nimenomaan juutalaisia varten ja muutkin kuin juutalaiset viettävät sitä. Siksi sapatti ei kuulu yksinomaan juutalaisille sen enempää kuin joulu New Yorkille.- AnonyymiUUSI
Juutalaiset eivät silloin ole valittu kansa vaikka voivat sapattina tehdä kansanmurhaa.
- AnonyymiUUSI
Ei Jeesus sanonut olevansa kuningas. Hän sanoi,että hänen kuninkuutensa ei ole tästä maasta.
- AnonyymiUUSI
Niin ei Jeesusta tuomittu mistään kuninkuudesta tai kapinasta eikä sitä näytetty toteen. Ja miksi juutalaiset olivat tuoneet oman kansalaisen tuomittavaksi kuninkuudesta tai kapinasta, vaan olisi pitänyt vain yllyttää sellaiseen että olisivat päässeet vapaaksi Rooman vallasta. Eivät juutalaisetkaan niin hulluja ole, eivät niin maanpettureita.
Se mistä juutalaiset olivat vihoissaan oli yksin sapatti ja muut juutalaiset säädökset joita Jeesus ei noudattanut eikä opettanut. Sellainen piti heidän mielestään poistaa keskuudesta ja onnistuivat siinä vaikka Pilatus pesi asiasta kätensä.
Kun Jeesus joutui uskonnollisten syytösten vuoksi ristille, niin juuri sillä tavalla Hän vapautti meidät siitä taakasta. Paavalikin kirjoittaa ettei meitä voi mikään syyttää silloin kun elämme Kristuksessa ja siinä Hengessä, ei ole mitään syytöstä meitä kohtaan, koska meidät on vapautettu niistä vaikka miten joku selittäisi että pitää tehdä silloin ja silloin niin eikä niin saa tehdä. Ne ovat sitä missä on jumalallisuuden ulkokuori, mutta ei ole Henkeä eikä ole miksikään hyödyksi kuten Paavali kirjoittaa.
- AnonyymiUUSI
Juutalaiset tuomitsevat Jeesuksen jumalanpilkasta, koska hän sanoi olevansa Jumalan poika.
Pilatus tuomitsi Jeesuksen kapinasta, koska tämä myönsi olevansa Israelin kuningas.
Jeesusta ei tuomittu sapatin rikkomisesta.
Raamattu on tältä osin täysin selvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1834107Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1043715Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma433239Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest222567- 1892328
Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu281500- 981307
Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1361197Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja251194Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt691068