Olen aivan ymmälläni tästä kaikesta

Anonyymi-ap

Hei kaikille, olen uusi tällä palstalla, mutta pakko sanoa, että olen aivan ymmälläni tästä kaikesta. Miksi täällä niin moni valittaa siitä, ettei ole töissä – miksei vain mene töihin? En ymmärrä, miten tämä voi olla niin monelle ongelma.

Siis ihan oikeasti, töissä käymisessä on pelkkiä plussia. Saat rahaa joka kuukausi, ei tarvitse täytellä mitään tukilappuja tai odotella päätöksiä. Päivissä on rytmiä ja tekemistä – ei tarvitse pyöriä kotona miettimässä, mitä tekisi seuraavaksi. Ja ennen kaikkea, työpaikalla tapaa ihmisiä! Sosiaalinen puoli yksin tekee elämästä ihan erilaista kuin se, että istuu yksin kotona päivät pitkät.

En ymmärrä!

41

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Trollipellen uudet vaatteet- oireyhtymäinen taas oireilee.

• Anonyymi

Kyseessä on joku rikas sosiaalivirkailija joka viikonloppuisin haukkuu työttömiä somessa

• Anonyymi

Kokoomuslainen menkää töihin siellä vinkuu ja yrittää syöttää puolueen mantraa "Työttömyys on täysin ihmisestä itsestä kiinni ja mikään muu asia ei tähän voi vaikuttaa"

• Anonyymi

Minä en taas ymmärrä sitä miten töihin voi vain mennä?

Helppoa tietsyti mennä johkin isänsä firmaan jonne aloittaja on mennyt. Eikä mitään pelkoa siitä, että isäsi antaisi sinulle kenkää.

• Anonyymi

Stubb menetelmällä työnhakuun eli suhmuroiden suhteilla ja hyvä veli verkoston kautta pääsi unohtamatta Nepotismia. Näin toimitaan Kokoomuksessa.

• Anonyymi

"En ymmärrä, miten tämä voi olla niin monelle ongelma"

No et tietenkään, kun isukki on järjestänyt sinulle aina työpaikan ja olet suoraan vain mennyt sinne.

• Anonyymi

En ummarra. Miksi sinä olet täällä? Tämä palsta on työttömyydestä. Mene sinne töihisi. Jos ummartaisit siitä jotain?

• Anonyymi

toteutin aloittajan innoittamana "mene töihin" idean ihan käytännössä. Marketissa asioidessani (maitoa ja hk-sinistä) huomasin että yhdellä kassalla ei ollut ketään töissä. Eksistentiaalinen Työvoimapula. Vain lappu että " tämä kassa ei käytössä". Päätin siis mennä töihin. Palvelemaan asiakkaita. Työhaluja kun on. Hyvästi työttömyys. Hyppäsin kassatyöntekijän tuolille ja poistin "tämä kassa ei käytössä" lapun liukuhihnan päältä. Sanoin reippaalla äänellä. "rakkaat asiakkaat, kassa on avoinna, olkaa hyvä". Hetkessä putkahti asiakkaita paikalle. Liukuhihnalle lapattiin tavaraa. Mutta voi surkeutta. Kauaa ei työllistymiseni kestänyt. Äkäinen vartijankorsto nappaisi olkapäistäni kiinni. Minut retuutettiin liikkeen takahuoneeseen tentattavaksi. Poliisilla uhkailtiin. "Mene töihin" ei onnistunutkaan osaltani ollenkaan. Sain liikkeeseen porttikiellon.

• Anonyymi

Tarvetta siis työvoimalle olisi, mutta eihän nää rahan ahneet kokoomuslaiset kauppiaat halua ketään palkata, koska miljoonien voitoista hupenee pari tonnia kuussa.

• Anonyymi

Aloittaja voisi ottaa loparit sieltä isänsä firmasta ja mennä jonnekin muualle töihin!

• Anonyymi

En ole isäni firmassa töissä, vaan setäni perustamassa yrityksessä.

• Anonyymi

Työtön on useimmiten jotenkin ääliö joka ei ymmärrä selkeää asiaa vaan määrittää asiat kirjaimellisesti sekunnileen tapahtuvaksi toiminnaksi?

Kyseessä useimmiten vuosien toteutus kun "mennä töihin" eli ensi sen koulutuksen suorittaminen ja jatkossa hakeutua sinne missä sitä koulutusta vastaavaa työtä tarjolla!
      Joillekkin omituisen vaikea asia ymmärtää?

• Anonyymi

Ootko ite saanut töitä nyt vain menneinä vuosina? ja oletko töissä jossain muualla kuin isäsi firmassa. Ihan eri juttu oli saada töitä menneinä vuosina kuin nyt ja ihan eri juttu on mennä töihin suhteilla kuin hakea töitä ei suhteilla!

• Anonyymi

"Työtön on useimmiten jotenkin ääliö"

Tämä kuvaa hyvin oikeistolaista ajatusmaailmaa. Mutta tosiasia on, että työttömät ovat ihan fiksuja ihmisiä.

Kun yhteen työpaikkaan voi olla monta sataa hakijaa ja yksi otetaan, niin pitäisikö niiden joita ei valittu, ängetä väkisin sille työpaikalle?

Tässä aloituksessa aloittaja lienee ainoa tampio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kuvaa hyvin oikeistolaista ajatusmaailmaa. Mutta tosiasia on, että työttömät ovat ihan fiksuja ihmisiä.

Kun yhteen työpaikkaan voi olla monta sataa hakijaa ja yksi otetaan, niin pitäisikö niiden joita ei valittu, ängetä väkisin sille työpaikalle?

Jatkuvasti firmat irtisanoo porukkaa pihalle ja tätä kautta tulee lisää ja lisää työttömiä. Niin kävi minullekin. Eikä sinne uuteen työhön niin vain mennä,koska jokaiseen avoimeen työpaikkaan satoja hakijoita! Tämä ei kokoomuslaisen päähän mene. Eipä tietenkään, koska hän johatavassa asemassa eikä irtisano itse itseään tai sillä isän firmassa eikä ole mitään pelkoa siitä, että oma isä irtisanoisi oman poikansa tai tyttärensä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen senverran töissäkin ollut eri firmoissakin, että siellä niitä tampoita vasta onkin. Ihmettelen, että millä ihmeen perusteella ne on sinne valittu. Varmaan jollakin olen pomon sukulainen tai kaveri perusteella eikä kokemuksen osaamisen tai koulumenstyksen perusteella!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko ite saanut töitä nyt vain menneinä vuosina? ja oletko töissä jossain muualla kuin isäsi firmassa. Ihan eri juttu oli saada töitä menneinä vuosina kuin nyt ja ihan eri juttu on mennä töihin suhteilla kuin hakea töitä ei suhteilla!

Typpillistä kokoomuslaisille on myös se, että ne ei vastaa kun kysytään ksymys..
        Ihan sama työpaikkoja hakiessa! Ei vastausta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typpillistä kokoomuslaisille on myös se, että ne ei vastaa kun kysytään ksymys..
        Ihan sama työpaikkoja hakiessa! Ei vastausta!

Ne varmaan tekee trollin hommia. Käyvät postaamassa noita "ainoita oikeita totuuksiaan",ei tarkoitus ole keskustella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen saanut työpaikan +40v kestäneelle työsuhteella kun aikoinani annoin aikaa siihen haluamaani työhön pääsemiseen jossa meni alle 2 vuotta eli "menin töihin" minne halusin!

Mieti asiaa ihan ajan kanssa "mennä töihin" ja varsinkin mihin haluaa... Odottelulla se ei muutu, mutta itseään kehittämäälä se muuttu aina!

Ihan tietona se, että on harhaluuloa se, että sukulaisuhteet ovat avain työpaikkaan. Kyllä se on yrittäjälle rasite kun tulee vaikeat ajat ja samoin sille työyhteisölle jos sukulainen samassa työssä.... Mieti sitäkin ajan kanssa.

Työssä olevien suositukset ovat merkittävämpää asiaa toimintakykyyn ja osaamiseen ilman erillistä velvoitetta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen saanut työpaikan 40v kestäneelle työsuhteella kun aikoinani annoin aikaa siihen haluamaani työhön pääsemiseen jossa meni alle 2 vuotta eli "menin töihin" minne halusin!

Mieti asiaa ihan ajan kanssa "mennä töihin" ja varsinkin mihin haluaa... Odottelulla se ei muutu, mutta itseään kehittämäälä se muuttu aina!

Ihan tietona se, että on harhaluuloa se, että sukulaisuhteet ovat avain työpaikkaan. Kyllä se on yrittäjälle rasite kun tulee vaikeat ajat ja samoin sille työyhteisölle jos sukulainen samassa työssä.... Mieti sitäkin ajan kanssa.

Työssä olevien suositukset ovat merkittävämpää asiaa toimintakykyyn ja osaamiseen ilman erillistä velvoitetta!

Itse pitkänlinjan yrittäjänä tosin nykyään harrasteyrittäjä eläkkeen ohessa olen samaa mieltä sukulaisen palkkaamisessa.
        Sukulaisella on oletus että hän on erityisasemassa, olettaa myös että hänellä on varma työpaikka ja muita irtisanotaan aiemmin.
        Olettaa myös että hänellä on vapauksia ottaa löysemmin ja vapaus luistaa työajoista.
        Sukulainen helposti myös olettaa että hänellä on oikeus käyttää firman autoa ja muuta kalustoa milloin haluaa.
        Eli kaikenkaikkiaan sukulainen on se huomoin työntekijä monestikkin.

Eri asia on jos esim. omasta lapsesta koulitaan firman jatkajaa, silloin on siedettävä pikku tappiot jotta tulevaisuudessa on yeritykselle jatkaja.

Itse en halunnut lapilleni tätä raskaksta yrittäjän taakkaa joten en palkannut edes lapsiani töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen saanut työpaikan 40v kestäneelle työsuhteella kun aikoinani annoin aikaa siihen haluamaani työhön pääsemiseen jossa meni alle 2 vuotta eli "menin töihin" minne halusin!

Olipa yllätys, että olet vanhempaa ikäluokkaa ja "töihin menty" sata vuotta sitten.

Nykyään töiden saaminen on paljon vaikeampa ja nykyään vaan irtsinaotaan firmoista väkeä pihalle. Tälläistä menoa ei ollut tiellä silloin kuin te aloititte työuranne! Saitte vakitusiet työspimukset nuoresta eläkkelle. Nykyään ei tälläisiä tarjota kuin vain niille yrittäjien lapsille, Oudot naamat otetaan töihin vain vähäksi aikaa!

• Anonyymi

Toivottavasti aloittaja saa itse maistaa omaa lääkettään eli työttömyyttä.

Vai luuletko ääliö ihan oikeasti että suurin osa haluaa vartavasten elää köyhyydessä jossain KELA:n paskarahoilla?

Vittu te kokkareet olette pimeitä natseja.
      Onneksi monen firma menee nyt nurin ja saatte itse maistaa sitä paskaa oikein urakalla.

Me tavikset ollaan ostolakossa kun nostitte veroja sekä hintoja sekä aiheutitte työttömyyttä sekä sosiaaliturvan alasajon.

Jokainen duunari tavis ostaa vain bensaa ja ruokaa ja säästää pahanpäivän varalle hamaan tulevaisuuteen, kaikesta tingitään.

• Anonyymi

Hyvä palaute! Varsinkin kun ei tajua asioiden sisältöä mistä kyse!!!

Olen nauttinut työttömyydestäni +1100 kassapäivää eli kutakuin koronasta alkaen ja olen eläkeputkessa anssilla loppuun saakka!

Tämä on mahdollistuntu pitkällä työssäolemisella ei makoillessa! Mieti asiaa ajan kanssa!
        Kiitokset huomiostasi ja innostasi asiaan! Ei huono!

• Anonyymi

"Toivottavasti aloittaja saa itse maistaa omaa lääkettään eli työttömyyttä."

Se on totta, että yritys, jossa olen töissä, ei mene tällä hetkellä kovin hyvin. Mutta jos joudun työttömäksi, alan tekemään töitä yritykseni kautta. En edes tarvitse perustaa uutta yritystä, sillä minulla on jo osakeyhtiö. Tämä yhtiö tuottaa jo noin 5000 euroa vuodessa passiivista tuloa internetistä, joten jonkinlaisia tuloja on jo. Toivon kuitenkin, etten joudu ryhtymään täysipäiväiseksi yrittäjäksi.

• Anonyymi

Aloittaja ei ymmärrä. Eihän töihin vain mennä. Ei ole olemassakaan työtä johon kävellään.elämme nykypäivänä yhteiskunnassa jossa kaikkeen vaaditaan koulutusta.

• Anonyymi

Nää vanhukset elää ihan meneessä mailmassa. Kun ne itse" meni töihin" vuonna 1980 niin he luulevat, että vuonna 2025 se käy yhtä helposti! ja siellä saa olla nuoresta elkkäälle ihan samanlailla tänäpäivänä niinkuin heilläkin oli nuorena!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nää vanhukset elää ihan meneessä mailmassa. Kun ne itse" meni töihin" vuonna 1980 niin he luulevat, että vuonna 2025 se käy yhtä helposti! ja siellä saa olla nuoresta elkkäälle ihan samanlailla tänäpäivänä niinkuin heilläkin oli nuorena!

En elänyt 1980 enkä ollut vielä silloin syntynytkään, mutta voisin kuvitella, että täällä ei silloin ollut ainuttakaan maahanmuuttajaa. Kun töihin otettiin niin ne olivat kaikki kanta suomalaisia eikä kenelekkään tullut silloin mieleenkään, että hei potkitaas suomalaiset pellolle ja oteaan mamuja tekeen työt halvemmalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En elänyt 1980 enkä ollut vielä silloin syntynytkään, mutta voisin kuvitella, että täällä ei silloin ollut ainuttakaan maahanmuuttajaa. Kun töihin otettiin niin ne olivat kaikki kanta suomalaisia eikä kenelekkään tullut silloin mieleenkään, että hei potkitaas suomalaiset pellolle ja oteaan mamuja tekeen työt halvemmalla!

ja siirretään työt halpamaihin

• Anonyymi

Menen joka päivä töihin, mutta eivät laske ovesta sisään kun en ole palkkalistoilla.

• Anonyymi

Pääsispä sellaiseen työpaikkaan missä saisi työskennellä aivan yksin eikä tapaisi ketään muita ihmisiä.

• Anonyymi

Työtön ei tarvitse kuin toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen, jossa palkka on sellainen että se riittää elämään ilmaan yhteiskunnan tukia. Työtön itse valitsee, määrittelee työnantajan, ammatin & työn.

Muistakaa myös että kun puhutaan Työllistämisestä niin tarkoittaako tämä palkkatyötä vai "Työllistämistä" eli työtä ilman palkkkaa josta korvauksena on yhteiskunnan minimituet.

• Anonyymi

Ajatelkaa miten tyhmiä päättäjät ovat. Veronmaksajille tulee PALJON kalliimmaksi se että sosiaaliturvalla teetetään töitä ja touhuhääräilytoimintaa. Tulee ylimääräisiä kustannuksia ylläpitokorvauksista joita maksetaan sosiaaliturvan lisäksi sekä työttömälle ETTÄ KUNNALLE. Tiedättekö että myös kunnalle maksetaan ylläpitokorvausta työllistämistoimiin pakotteista työttömistä? Kolmannen sektorin pajapellet toimivat kokonaan verorahoilla.

Halvemmaksi tulee kun työttömien vain annetaan olla rauhassa kun ei kerta niitä paljanmaksuhaluisia työnantajia ja hyviä työpaikkoja ole.

• Anonyymi

En ummarra! Missä työpaikka. Huomenna olisin lähdössä heti aamusta.

• Anonyymi

Heti Aamusta Arkadianmäelle kovaan ääneen vaatimaan konkreettista työpaikkaa, eivät voi käännyttää pois koska Purrahan on sanonut että menkää töihin!

• Anonyymi

Luuletko että töitä saa kun vaan kävelee johonkin firmaan sisään. Oiskin niin helppoa, mutta ei ole. Aina on vähintään 200 hakijaa kun olen palautetta saanut. Ei ole helppoa pitkäaikaistyöttömänä päästä mihinkään kun aina on joku "parempi" vähemmän aikaa työttömänä ollut.

• Anonyymi

Kannattaa tutustua myös palstaan työelämä -> Työn hakeminen. Siellä on ihmisten kokemuksia työn hakemisesta ja työhaastatteluista! Että ei sitä työtä niin vaan nykypäivänä saa. Paitsi tienkin ne johtajien ja yrittäjien lapset suhteiden kautta!

• Anonyymi

plus ihmiset jotka ovat luoneet oman suhdeverkostonsa itse. Heitäkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

plus ihmiset jotka ovat luoneet oman suhdeverkostonsa itse. Heitäkin on.

On kyllä ihmmellistä jos jostain astioden tiskaamisestakin vaaditaan aiempaa kokemusta. Mikä se sitten on se työ josta työura aloitetaan? Nuorella vasta valmistuneella ei voi olla vielä mitään kokemusta joten jostain se on aloitettava! Jostain työstä tämä astoiden tiskaamisesta aiempaa kokemusta vaativakin on aloittanut!

Samaa mieltä myös suhde pelleilystä. Tottakai titenkin sitten kelpaa töihin ilman kokemuksia jos on työnantajan lapsi tai vaikka presidentin poika!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kyllä ihmmellistä jos jostain astioden tiskaamisestakin vaaditaan aiempaa kokemusta. Mikä se sitten on se työ josta työura aloitetaan? Nuorella vasta valmistuneella ei voi olla vielä mitään kokemusta joten jostain se on aloitettava! Jostain työstä tämä astoiden tiskaamisesta aiempaa kokemusta vaativakin on aloittanut!

Samaa mieltä myös suhde pelleilystä. Tottakai titenkin sitten kelpaa töihin ilman kokemuksia jos on työnantajan lapsi tai vaikka presidentin poika!

Stubb menetelmällä työnhakuun eli suhmuroiden suhteilla, hyvä veli verkoston kautta pääsi ja ei pidä unohtaa Nepotismia. Näin toimitaan oikeistolaisissa puolueissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin joskus ravintolassa tiskarina. Siellä oli 15 vuotta tiskarina toiminut tyyppi. Ei osannut tiskata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin joskus ravintolassa tiskarina. Siellä oli 15 vuotta tiskarina toiminut tyyppi. Ei osannut tiskata.

varmaan ravintoloitsijan mielestä hyvä ja paras tiskari. Muutoinhan hän olisi saanut äkkiä fudut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      128
      11148
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10324
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8040
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      191
      6555
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      53
      5651
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5081
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      148
      4400
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4236
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      70
      4067
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      133
      3624
    Aihe