Siunattu vapaus

Anonyymi-ap

Nyt olen lopultakin päätynyt sellaiseen olotilaan jossa en kaipaa parisuhdetta, läheisyyttä, yhteenkuuluvuutta enkä seksiä. Elämä on helpottunut ja parantunut uskomattoman paljon. Siihen aikaan, kun haaveilin parisuhteesta ja yritin löytää sellaisen, olin koko ajan tyytymätön ja levoton. Luulin että miehen tai naisen puute vaikeuttaa elämää. Asia ei ole niin. Todellisuudessa miehen naisen kaipaaminen vaikeuttaa elämää. Kun ei kaipaa, asiat ovat hyvin.

En kerro sukupuoltani ettei tästä tule perinteistä riitaa siitä kummat ovat hankalampia, miehet vai naiset. Kummatkaan eivät ole jos on vapautunut riippuvuudesta. Tiedoksi että olen heteto joten kaipauksen kohdistui vastakkaiseen sukupuoleen. Enää ei kohdistu. En tarvitse parisuhdetta enkä seksiä. Olen onnellisempi ilman.

5

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo kaikki on selkeämpää ja yksinkertaisempaa ilman suhdetta ja suhteen kaipausta. Näinhän se on, mutta se miksi se on näin, johtuu omista käsittelemättömistä asioista. Ihmissuhde pakottaa epämukavuusalueelle ja asiat ei ookaan toisen kanssa niin kontrolloitavissa. Mitä enempi käsittelemättömiä asioita, sitä enemmän sekamelskaa omassa päässä, kun ollaan suhteessa.

Voimme valita. Pitkään valitsin suhteettomuuden, yksin asumisen, kaikki sujui, oli selkeää, kunnes ystävyys ja kaverisuhteetkin alkoivat sekoittaa ja kuormittaa.

Sitten alkoi sen tajuaminen, että oman elämän rakentaminen hallituksi, ei toimi. Etten halua erakoitua. Tosi asiassa yksin en oppinut yhtään mitään.

Nyt sitten olen valinnan edessä, vaaliako omaa näennäistä mielenrauhaansa vai hypätäkkö tuntemattomaan, suostuako siihen, että uusi suhde sekoittaa ja luottaako, että osaa kulkea sen läpi ja oppia samalla jotain itsestään. Olen valitsemassa jälkimmäisen, koska tiedän yksin eletty kontrolloitu tie ei toimi.

• Anonyymi

Täällä ap. Kiitos vastauksesta.

En tarkoittanut että kannattaa katkaista kaikki ihmissuhteensa. En ole tehnyt niin. En koe esim. ystävyyttä tai sukulaisia kuormittavaksi asiaksi elämässäni. Ystävät ja sukulaiset eivät komentele eivätkä rajoita minua. He ovat rikkaus. He ovat saatavilla mutta eivät tunge liian liki. He antavat minulle tilaa. He eivät vie hengitysilmaani.

Parisuhdekumppanit ovat tehneet niin, jokainen heistä, parhaatkin. Jokaisella uudella kumppanilla on ollut oma teoriansa siitä miten parisuhteessa toimitaan. Jokainen on laatinut minulle omat sääntönsä joita minuun on ollut pakko noudattaa ellen halunnut tulla hylätyksi. Jouduin tinkimään omista tarpeistani ja omasta ajankäytöstäni. Jokaisella uudella kumppanilla oli omat vaatimuksensa, usein päinvastaiset kuin sillä edellisell. Olin kuin mikäkin kameleontti joka aina mukautuu. Esimerkiksi: yksi kumppani halusi seksiä viisi kertaa päivässä ja jos minä en halunnut niin usein, kuulin olevani hankala ja
        vika oli minussa. Seuraava kumppani halusi seksiä kerran puolessa vuodessa ja jos minä olisin halunnut useammin, kuulin taas olevani hankala ja vika oli taas minussa. Kumppanien vaatimukset koskivat tietysti muitakin asioita, kuten sitä miten paljon yhteistä aikaa meillä oli.

Parisuhde tarkoitti että jouduin luopumaan itsestäni. Tiesin ja tajusin asian ja kärsin siitä. Itsekunnioitus oli matalalla kun tajusin millainen nöyristelijä olin, mutta kaipaus läheisyyteen oli niin suuri että annoin periksi. Itsekunnioituksen menetys oli se hinta jonka maksoin parisuhteesta, ja se hinta oli liian korkea.

Rakastuminen on vankeutta!

Nyt tuota kaipausta parisuhteeseen ei enää ole. Olo on kuin entisellä tupakoitsijaalla joka yhtenä päivänä hoksaa että enää ei tee edes mieli tupakkaa! Ei siis ole kiusausta polttaa. Olo on kevyt ja huojentunut.

Minulla on paljon läheisiä ja hyviä ihmissuhteita. Viihdyn sekä yksin että seurassa. Elämänlaatu on parantunut 100 prosentilla kun vapauduin parisuhderiippuvuudestani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä ap. Kiitos vastauksesta.

En tarkoittanut että kannattaa katkaista kaikki ihmissuhteensa. En ole tehnyt niin. En koe esim. ystävyyttä tai sukulaisia kuormittavaksi asiaksi elämässäni. Ystävät ja sukulaiset eivät komentele eivätkä rajoita minua. He ovat rikkaus. He ovat saatavilla mutta eivät tunge liian liki. He antavat minulle tilaa. He eivät vie hengitysilmaani.

Parisuhdekumppanit ovat tehneet niin, jokainen heistä, parhaatkin. Jokaisella uudella kumppanilla on ollut oma teoriansa siitä miten parisuhteessa toimitaan. Jokainen on laatinut minulle omat sääntönsä joita minuun on ollut pakko noudattaa ellen halunnut tulla hylätyksi. Jouduin tinkimään omista tarpeistani ja omasta ajankäytöstäni. Jokaisella uudella kumppanilla oli omat vaatimuksensa, usein päinvastaiset kuin sillä edellisell. Olin kuin mikäkin kameleontti joka aina mukautuu. Esimerkiksi: yksi kumppani halusi seksiä viisi kertaa päivässä ja jos minä en halunnut niin usein, kuulin olevani hankala ja
        vika oli minussa. Seuraava kumppani halusi seksiä kerran puolessa vuodessa ja jos minä olisin halunnut useammin, kuulin taas olevani hankala ja vika oli taas minussa. Kumppanien vaatimukset koskivat tietysti muitakin asioita, kuten sitä miten paljon yhteistä aikaa meillä oli.

Parisuhde tarkoitti että jouduin luopumaan itsestäni. Tiesin ja tajusin asian ja kärsin siitä. Itsekunnioitus oli matalalla kun tajusin millainen nöyristelijä olin, mutta kaipaus läheisyyteen oli niin suuri että annoin periksi. Itsekunnioituksen menetys oli se hinta jonka maksoin parisuhteesta, ja se hinta oli liian korkea.

Rakastuminen on vankeutta!

Nyt tuota kaipausta parisuhteeseen ei enää ole. Olo on kuin entisellä tupakoitsijaalla joka yhtenä päivänä hoksaa että enää ei tee edes mieli tupakkaa! Ei siis ole kiusausta polttaa. Olo on kevyt ja huojentunut.

Minulla on paljon läheisiä ja hyviä ihmissuhteita. Viihdyn sekä yksin että seurassa. Elämänlaatu on parantunut 100 prosentilla kun vapauduin parisuhderiippuvuudestani.

Kiitos vastauksesta. Kuulostaa nuo olleet suhteet sellaisilta, että toinen osapuoli on etsinyt vain tietynlaista puuttuvaa palaa elämän yhtälöönsä ja sitten yrittänyt alkaa veistää sinusta sellaista. Ja sinä olet ollut kuin muovailuvahamöykky, joka on mukautunut😊

Minäkin oon ollut suhteissani muovailuvahaa ja iso syy on ollut, etten ole tunnistanut omia tarpeita ja että toisella osapuolella on ollut tarkemmat ja äänekkäämmät suunnitelmat ja enemmän sellainen projektiasenne suhteessa. Kumpaakin osapuolta on ohjannut pelko jota ei ole terveellä tavalla tunnistettu. Ei ole ollut avointa tilannetta, jossa edettäisiin sopivan hitaasti, että kummallakin on aikaa tulla näkyväksi ja kuulluksi, vaan pakonomainen mekaaninen tarve luoda jonkinlainen parisuhdekaava.

Toistaiseksi itse olen sitä mieltä, että haluaisin rakastua, sekoittua rakastumisesta ja opetella toisen ihmisen kanssa yksilönä olemista yhdessä. Vielä ei ole sellaista ihmistä elämässä, joka itsetuntemus/yhteinen tutkimusmatka pohjalta olis halunnut tunteen paloissa lähteä surffailemaan.

Jos sellaista en kohtaa, sekin on hyvä vaihtoehto. Niin monet parisuhteessa olevista näyttävät lopulta jotenkin nääntyvän kuvioissaan, että eivät selvästikään voi hyvin, vaikka suhde näyttäisi ihan hyvin pyörivän. Sellaista en kyllä halua.

Haluaisin suhteen, jossa molemmat voivat elää virtaavana ja jossa suhde ruokkii tätä eloisuutta.

• Anonyymi

Kuitenkin täällä nettideittailu sivulla kirjoittelet

• Anonyymi

Niinpä. Lähinnä prosessoin sitä mikä sai minut aikoinaan olemaan riippuvainen vastakkaisen sukupuolen huomiosta, parisuhteesta ja seksistä. Ja miksi paranin.

Kun luen tältä palstalta muiden kokemasta yksinäisyydestä ja kaipauksesta, suhteutan sitä entiseen itseni. Tunnistan muiden teksteistä sellaista mitä itse joskus koin. Kun olin riippuvainen parisuhteesta ja kärsin, en koskaan ymmärtänyt että ongelma ei ole parisuhteen puuttuminen vaan riippuvaisuus parisuhteesta. Aivan kuten alkoholistin ongelma ei ole viinan puute vaan riippuvuus viinasta.

Yritän ymmärtää entistä itseäni. Kun luen täällä muiden kuvauksia omasta seksuaalisesta turhautumisesta, , yksinäisyydestä, surusta, katkeruudesta ja ahdistuksesta,?tuntuu kuin lukisin entisen itseni kirjoittamia juttuja.

Jos tietäisin miten riippuvuudesta vapaudutaan, kertoisin siitä täällä. Mutta vaikka se tapahtui minulle, en silti ymmärrä milloin ja miten se tapahtui. Mikä sai minut vapaaksi riippuvuudesta? Yritän selvittää senkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22