Jeesus on ihmisenä eri olento kuin Jumala

Anonyymi-ap

Ihminen on eri olento kuin Jumala. Ihmisellä on oma mieli, tahto, tunteet, ajatukset ja muisti, jotka tekevät hänestä ainoan laatuaan olevan yksilön, persoonan. Jeesus on ihmisenä eri olento kuin Jumala.

19

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus on ihmisenä sama persoona kuin Jumalana. Hän ei ole kaksi eri persoonaa tai kaksi eri olentoa. Tämä on mysteeri, johon pitää uskoa tai muuten joutuu helvettiin.

• Anonyymi

Jeesus on ihmisenä hyvin vajavainen Jumalaan verrattuna. Syntyessään hän ei osannut puhua eikä ajatella järkevästi. Mikä Jumala se sellainen on?

• Anonyymi

Jeesus oli Marian ja Joosefin poika.

Pyhä Henki siitti Marian munasolun Joosefin siittiösolulla, niin Maria tuli raskaaksi ja synnytti pojan, jonka nimeksi tuli laittaa Jeesus, mikä on ihan tavallinen miehen nimi.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

• Anonyymi

Jeesus ei syntynyt neitseestä. Yhdynnän tulos on Jeesus vauva.

• Anonyymi

Kuitenkin Jeesus on Jumala

• Anonyymi

Miten niin on? Jeesus on ihminen! Eri olento kuin Jumala!

• Anonyymi

Jumalalle ei ole kolmea muotoa, tai persoonaa, vaan Jumala on yksi ja ainoa. Jeesuksella on Jumalan muoto, ja Hän otti orjan muodon. Jeesus on myös alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa istuu valtaistuimen keskellä, Hän on Valo ja Elämän leipä ja tuomari.

• Anonyymi

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri persoonia, mutta yhdessä ovat yksi Jumala.

Kaikki ovat sitotuneet samoihin lakeihin ja käskyihin.

Ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja.

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (Yksi kaste, Ef.4:5)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (Yksi kaste, Ef.4:5)

On vain yksi Jumaala, ei ole kolmea erilaista Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Joh.5

200-luvulla oli kehitelty kolminaisuusoppia, mutta Konstantinus Suuri päätti pakottaa sen käyttöön 300-luvulla.
        Konstantinus Suuri määräsi kolminaisuusoppia varten koolle kirkolliskokouksen Nikeaan 325, jossa päätettiin ottaa se käyttöön ja perinteinen yksi-jumalainen oppi määrättiin harhaopiksi ja samalla Keisari määräsi perinteisen opin kannattajat maanpakoon.
        Ä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

200-luvulla oli kehitelty kolminaisuusoppia, mutta Konstantinus Suuri päätti pakottaa sen käyttöön 300-luvulla.
        Konstantinus Suuri määräsi kolminaisuusoppia varten koolle kirkolliskokouksen Nikeaan 325, jossa päätettiin ottaa se käyttöön ja perinteinen yksi-jumalainen oppi määrättiin harhaopiksi ja samalla Keisari määräsi perinteisen opin kannattajat maanpakoon.
        Ä

Kyllä Kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.

1.Joh.5
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.

1.Joh.5
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat

Jeesus Isän kuva, Hänen persoonansa. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

• Anonyymi

Lue ja ymmärrä:

7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Mutta eiväthän kaikki siis tunne Herraa, niin se vain on, ikävä kyllä !

Siten nämäkään Herran Sanat eivät välttämättä aukene, kun Usko puuttuu.

• Anonyymi

Jeesus on LORD, Yehovah, Minä olen, joka Minä Olen. Tämän voi itsekukin todeta tutkimalla hebreankielistä Vanhaa Testamenttia:
        Jeesuksen paluusta on kirjoitettuna: Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä. Sakarja jatkaa: Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Herra Sebaot on käännetty sanasta: Yehovah.
        Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
        Herra, siis Yehovah. Sakarja jatkaa kymmenennessä jakeessa: He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista. Siis lävistivät Herra, Yehovah...

• Anonyymi

UT on kreikkalaisten käännyttämiseksi tehty teos.

Kreikalaisten käsityksen mukaan kaikki tärkeät henkilöt ovat Jumalan poikia.

Siksi Jeesuksesta piti tehdä Jumala, vielä korkeampi henkilö.

• Anonyymi

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen

Saatana on Jumalan esikoispoika, joka haluaa pistää perinnöt jakoon. Esikoispojat haluavat kaksikertaisen perinnön, muihin perillisiin nähden.

Job 1:6

Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.

Job 2:1

Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
      2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".

• Anonyymi

Saatana/Perkele omistaa kaiken, perisynnn vuoksi kaikkien ihmisten sielut siirtyivät Saatanan omistukseen.

Matt. 4:8

Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston

Luuk. 4:6

ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.

• Anonyymi

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Salamanvalo sokaisi Paavalin Damaskontiellä.

Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2497
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      1518
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1323
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      843
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe