Raamattu tuomitsee yksiselitteisesti sianlihan syönnin

Anonyymi-ap

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide.

Paavalin mielipiteellä ei ole mitään arvoa Jumalan mielipiteen rinnalla.

Jeesuskaan ei hyväksynyt sianlihan syöntiä.
Jeesus hyväksyi pesemättömillä käsillä aterioinnin, mutta hän ei ikinä kumonnut sianlihansyöntikieltoa, kuten lukemaansa ymmärtämättömät lukihäiriöiset väittävät.

36

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän jumalalla ja jeesuxella ole mitään mielipiteitä kuten ei myöskään muumilaakson asukkailla. Onkohan sulla nyt kaiki inkkarit samassa veneeessä?

• Anonyymi

Muumilaakson asukkaat veivät inkkareitten veneet ja inkkarit joutu nyt meneen uimakouluun.

• Anonyymi

🐷🆘 Apuva! Joulu tulee! Raamattu tuomitsee yksiselitteisesti minun syöntini!

• Anonyymi

Kyllä kieltääkin villinä kasvavan sian, joka tonkii kaatopaikoilta yms ruokansa sekä muutamia muitakin eläimiä. Mutta Raamattu (mm Paavali) kehottaa syömään kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, sillä se on tarkkaan tutkittua ja hyväksyttyä lihaa. Kauko-Idän villisika vuosituhansia sitten ja meidän kasvatussika nykyisin ovat kaksi aivan eri rotua tai jopa melkein eri lajiakin. Mutta muuten tietysti on hyväkin vähentää lihan syöntiä ja keskittyä valmistamaan kasvis- ja kalaruokaa välttäen kaikkea punaista lihaa.

k_v

• Anonyymi

Paavali opetti, että mikään, mikä tulee ihmisestä suuhun, ei saastuta häntä.
        Ilmeisesti siis suuseksi on ihan ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali opetti, että mikään, mikä tulee ihmisestä suuhun, ei saastuta häntä.
        Ilmeisesti siis suuseksi on ihan ok.

Kuka sinun kanssa haluaisi muka seksiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinun kanssa haluaisi muka seksiä?

Ehkä se sen joulusika, ennen manan majoille siirtymistään? 🐷Voi kun oli sika söpö!😭

• Anonyymi

• Anonyymi

Trollaat vain asialla toistuvasti tahallisesti vääristellen.
      Raamattu on kokonaisuus ja muissakin kohdissa korostuu vahvistukseksi, että kaikkea saa syödä. kunhan se ei loukkaa omatuntoa. Turhaan vääristelet Jeesusta.

• Anonyymi

🤔Ja kaappihomoilusi ei loukkaa omaatuntoasi?

• Anonyymi

Sen minkä kirjoitin, pitää paikkansa.
        Jeesus ei hyväksynyt sian syöntiä.
        Fariseus Paavali hyväksyi, vaikka kehui kuinka aina oli lakia noudattavana fariseuksena lakia noudattanut.
        Valehteli! Miten päin tahansa tuon hänen kommenttinsa tulkitsisi!
        Jeesus puolestaan puolusti opetuslapsiaan, fariseusten syyttäessä näitä pesemättömillä käsillä aterioinnista!
        Käsistä suun kautta vatsaan joutunut lika ulostuisi!
        Jeesus puhui käsistä tulleesta liasta, ei siasta tai muista muista eläimistä!
        Siansyöntikieltoa Jeesus EI IKINÄ kumonnut!
        PÄINVASTOIN!
        LAKIA PITI SIINÄKIN NOUDATTAA!
        Lue itse Raamatusta!
        Osaathan lukea, mutta ymmärrätkö lukemaasi?
        Vai etkö halua ymmärtää?
        Mitä hyötyä sinun siinä tapauksessa on Raamattua lukea, jos et halua lukemaasi ymmärtää?
        Vai oletko lukihäiriöinen?
        Jeesus ei sanonut hyväksyvänsä sian syöntiä!

• Anonyymi

ETTEI NE VAAN IOS LUKENU VÄÄRÄÄ PIPLIAA

• Anonyymi

Raamattua tulkitaan omista lähtökohdista.

Ikänsä lihaa syönyt ei ymmärrä että raamattu kieltää selkeästi mm. sian syömisen. Samaan aikaan tämä lihaa syövä heteromies väittää, että raamattu kieltää homouden vaikka koko kirjassa ei mainita siitä sanallakaan. Eli raamattua tulkitaan niin kuin huvittaa.

• Anonyymi

Uusi Testamentti on kokonaisuudessaan Jumalan Sanaa

• Anonyymi

🤔👍 Kiva kun niin tykkäät!

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Galatalaiskirje:
        3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Hebrealaiskirje:
        3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Hebrealaiskirje:
        4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

• Anonyymi

Minä tunnen luterilaisen papin joka oli naimisissa mutta erosi ja otti toisen naisen. Mitä Raamattu sanoo tästä, jos tällainen kysymys nyt edes on mahdollinen/järkevä?

• Anonyymi

Luterilainen pappi oli varmaan Mari Leppäsen tai Tapio Luoman kaveri.

• Anonyymi

joulukinkkua papitkin mässää

• Anonyymi

Onhan sinulla varmasti kotiraamattusi aitoina alkukielisinä alkuperäispainoksina, kääreinä yms., ei siis näitä myöhempien aikojen väärennöksinä, jotka paperille sepusteltiin munkkien sun muitten toheloitten toimesta?

• Anonyymi

Suurin osa kirjoituksista poltettiin v.324---
        Loput harvat muuteltiin, poistettiin tai lisäiltiin muuta niihin kuulumatonta tekstiä. Ei ole aitoa, uskottavaa.

• Anonyymi

Jumalaa ei palvella kirjaimessa vaan Hengessä ellei ymmärrä mikä niiden ero on ei ymmärrä Raamatusta yhtään mitään ja silloin vain höpöttelee omiaan ja eri tulkintoja ja eri kieliä ja käännöksiä, mutta Jeesuksella on vain yksi Henki Ja se on pyhä henki jota kirkastaa itse Rakkautta Jeesusta.

pysy sinäkin rakkauden Hengen puitteissa se kirkastaa sielusi

• Anonyymi

Kertoisiko aloittaja millä sivulla/sivuilla tuo kielto on luettavissa?
      Olen ateistina kerran lukenut raamatun kannesta kanteen mutta en tuota kieltoa muista.

• Anonyymi

Sietämätöntä sorkkia hammasvälejä piereskellen.

• Anonyymi

Eh... 🙄 ... 😳 ... joo ... kai ?!

• Anonyymi

ArtoTTT

Totta, Juutalaisuudessa ei saa syödä sianlihaa, jos siis olet juutalainen tai uskontosi on juutalaisuus, ei parane syödä sianlihaa.

• Anonyymi

Mutta juutalainen fariseus Paavali sanoo:

1.Korinttolaiskirje:
        10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Vaikka väittää tämmöistä:

Apostolien teot:
        26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
        3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta juutalainen fariseus Paavali sanoo:

1.Korinttolaiskirje:
        10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Vaikka väittää tämmöistä:

Apostolien teot:
        26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
        3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

ArtoTTT

Eli Paavali puhui useita lukuja ongelmasta voiko epäjumalille uhrattua lihaa syödä. Ongelma oli siinä että lihakaupoissakin myyty lihakin saattoi olla uhrilihaa eri uskontojen temppeleistä, sinä irroitat yhden jakeen ja väität että Paavali puhui sianlihasta. Juutalaisuudessa/juutalaiset eivät kuitenkaan syöneet sianlihaa. Pakanuudesta kristinuskoon kääntyneillä ruokarajoitukset ovat kuitenkin erilaiset.

1 Kor. 10:
        25Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä. 26»Herran on maa ja kaikki mitä siinä on.» 27Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. 28Mutta jos joku sanoo teille: »Tämä on uhrilihaa», jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.

Ap 21:25
        Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti. 25Uskoon tulleiden pakanoiden asian me jo olemme ratkaisseet. Me olemme kirjeitse ilmoittaneet heille, että heidän tulee karttaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja myös lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta.»

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Eli Paavali puhui useita lukuja ongelmasta voiko epäjumalille uhrattua lihaa syödä. Ongelma oli siinä että lihakaupoissakin myyty lihakin saattoi olla uhrilihaa eri uskontojen temppeleistä, sinä irroitat yhden jakeen ja väität että Paavali puhui sianlihasta. Juutalaisuudessa/juutalaiset eivät kuitenkaan syöneet sianlihaa. Pakanuudesta kristinuskoon kääntyneillä ruokarajoitukset ovat kuitenkin erilaiset.

1 Kor. 10:
        25Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä. 26»Herran on maa ja kaikki mitä siinä on.» 27Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. 28Mutta jos joku sanoo teille: »Tämä on uhrilihaa», jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.

Ap 21:25
        Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti. 25Uskoon tulleiden pakanoiden asian me jo olemme ratkaisseet. Me olemme kirjeitse ilmoittaneet heille, että heidän tulee karttaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja myös lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta.»

1.Korinttolaiskirje:
        10:25 SYÖKÄÄ KAIKKEA.....

EI PAAVALI ITSE KOSKENUT SIKAAN!

Paavali kierteli pakanoiden asuinalueilla, jossa sikaa myytiin ja syötiin.

Paavali EI OPETTANUT JEESUKSEN JA HÄNEN OPETUSLASTENSA OPPIA pakanoille!

PAAVALI EI OLLUT OIKEA JEESUKSEN SEURAAJA!

PAAVALI SOLUTTAUTUI TARKOITUKSELLA ALKUSEURAKUNTAAN, TUHOTEN SEN!!!

PAAVALI OLI IKÄÄNKUIN SALAINEN AGENTTI 666!!!

• Anonyymi

Onneksi en lue Raamattua, joten voin huoletta jatkaa grillaamista, ribsit rules

• Anonyymi

15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
      15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

• Anonyymi

Kumman Sana painaa enemmän, JUMALAN SANA vai Paavalin sana?
      Syyttäjä saisi selvittää sen, että syökö Päivi JUMALAN SANAN VASTAISESTI sikaa!
      Onko vannonut valoja?
      Onko sabattina matkustellut ja tehnyt töitä?
      Onko kuukautistensa aikana ja vielä viikon senkin jälkeen pysynyt kotonaan yksinäisyydessä? Vai onko Päivi rikkonut siinäkin JUMALAN KÄSKYÄ VASTAAN?

• Anonyymi

Kolossalaiskirje mm. auttaa ymmärtämään asioita.

• >>joulukinkkua papitkin mässää>>

Minä en.

• >>Jeesus hyväksyi pesemättömillä käsillä aterioinnin, mutta hän ei ikinä kumonnut sianlihansyöntikieltoa, kuten lukemaansa ymmärtämättömät lukihäiriöiset väittävät.>>

Saa sitä syödä pesemättömillä käsillä mutta tyhmää se on.

• Anonyymi

Juhlistamme Joulun syömällä sian kinkkua.
      Ja kyllä isä syö !
      Isä ja poika syö kinkkua. Nam nam. Erittäin hyvää se on.
      Kelpaisi sullekin.
      Nam nam, kinkku ja sianläski ja pekoni on arvostettu, suuri herkku ympäri maailmaa.

Jos joissain esim. basaari-kulttuuri maissa on muita uskomuksia, niin ne on sen alueen paikallisia omia juttuja.
      - uskoohan ne ihmiset myös, että lapset tulee silpoa sukpuolielimiltään, sekä että eläimet pitä raakasti viillellen kidutus teurastaa.
      - Että kaikenlaisia menneisyyden harhoja elää ja niillä pidetään kuria ja aiheutetaan traumoja jo lapsillkin. Se on erittäin raakaa, ei pyhää toimintaa.
      Taikauskoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      129
      14280
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      27
      5908
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      154
      5465
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      298
      4319
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      38
      4067
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      99
      3641
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      2
      3551
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      22
      3518
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      59
      2601
    10. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      92
      1387
    Aihe