Kahvikeskustelu kahvin mausta

Anonyymi-ap

Palstalla on ollut suuri keskutelu makkaroista ja kahvinmaku keskustelu olisi hyvä.
Miltä se kahvi maistuu ja maistuuko erilaiselta eri ympäristössä.
Kahvin maun kokemuksiin vaikuttaa moni asia.
Kahvipannun puhtaus, kahvi, vesi, missä kahvia juodaan, mitä kahviin lisätään ja juodaanko yksin vai suerassa.
Yksin kurrin kassa kahvia juomalla kahvi varmaan maistuu huonoimmalta.
Kurrin tarjoaminen kahvin kanssa, jos on vaikka kylässä on pyhäinhäväistys kahvia kohtaan.

Kaupassa olin täytekakku kahvitarjoilussa ja tarjolla oli kahvia, joka maistui yhtä hyvälle, kuin kahvilassa tarjottava kahvi, joskus harvoin kahvilassa kahivlla olen käynyt.
Kahvi oli kultamokkaa, mutta ei kotona kyllä maistu yhtä hyvälle se kulta mokka.
Silloin, kun vielä kyläiltiin eli ennen 2000 lukua, niin kylässä tarjottu kahvi maistui paremmalle, kuin kotona keitetty kahvi.
Muistan, kun nuoruudessa olin metsää harventamassa tai kalastamassa, niin nokipannukahveja keitettiin, talvella lumesta ja kesällä, niin nokipannukahvi maistui ainakin 10 kertaa paremmalle, kuin kotona kahvinkeitimellä keitetty kahvi.
Tai sitten oli kahvia termospullossa ja sitä metsässä nautittiin, niin paremmalle se maistui, kuin kotona keitetty kahvi.

Kahvin sekaan en yleensä laita sokeria tai kermaa, vaan sinistä maitoa.
Ei se kahvi hirvesäti maistu silleen juotuna, mutta äkkiä aamulla sen alas hotasen.
Illalla kahvia juon, niin laitan siihen vähän sokeria ja joskus kermaa, niin kylläpäs kahvin maku heti muuttuu paljon paremmaksi ja kahvin kanssa jopa herkuttelen itse leivotun pullan kanssa, jota en aamulla tee.

Aamulla keitän kahvin ja illalla kahvin lopun lämmitän.
Ihan se kahvi menee, ei tarvi olla vastakeitettyä kahvia ja sitäpaitsi mitä järkeä on keittää 1,5 kupillista kahvia aamulla ja ilalla, siihenhän menee joka kerta uusi suodatinpussi ja vuodessa 365 suodatinpussia lisää.
Kestosuodatin olisi tietenkin vaihotehto,mutta en ole sellaista hankkinut.

Ätmi

8

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melkeempä kahvi kuin kahvi menee. Kunhan ei ole hirvittävän laihaa, sillon jää juomatta.
      Sit joku halpismerkin kahvi oli niin kitkerää ja karseeta kissanpissaa et ei jatkoon,
      Mut sillee jonku tovin yli ajan keittimessä seissytkin kahvi on vielä omaan makuun ihan kelvollista. Jotkut mun veljistä taas on niin hienohelmoja ettei tämmöstä "palaneen makuista" kahvia pysty juomaan😃
      Maitoa en laita kahviin vaan juon mieluiten mustana, joskus harvoin kerman kanssa ja sitäki harvemmin herkkuna kerman ja sokerin kanssa

• Anonyymi

Juon kahvini raakana samalla muristen. Mutta tokihan nuotiokahvit maistuu parhaalta. Oli se sitten nuotiolla uutettua, tai termarista.

>simiti<

• Anonyymi

kahvi maistuu pahalta . En tykkää

• Anonyymi

Sama täällä. Mutta minulle kahvi onkin kahvin, hienon sokerin ja täysmaidon seos, ja juon vain aamulla ja tietysti pitää olla jotain syötävää, viime aikoina pullaa, tosin kelpuutan vain Truben puolikkaan kilopitkon.

• Kahvi on kamalaa ainetta ja maistuu pahalta jopa leivonnaisiin käytettynä.

• Anonyymi

Nykyään kahvi on kamalaa onkohan kahvinkorviketta tai sikuraa kun ei vuosiin ole keittäessä kahvi samoin avaa paketin ja haistaa ei haise kahvi ja maku kamalaa mutta eikö jossakin lukenut että kahvi tehdään laboratoriossa ennen vanhaan tuoksui kahvi sitä halusi lisää ja lisää se oli kahvii mutta nykyään ei ole vaan sikuraa myrkkyy pahaa ja tämän tietää kaikki yli 40v eli 20vuotta sitten kahvi oli kahvia

• Anonyymi

Noin sellaisnaan en pidä kahvin mausta. Juon kahvini aina reilulla (kaura)maidolla ja silloin sillä itse kahvin maulla ei sitten enää olekaan suurta merkitystä. Kahvi on kahvijuomassani melkeinpä vain mauste ja makuaine, vaikka toki sitä nyt siinä hieman reilu puolet on.

• Anonyymi

Ai niin ja minuun kahvi(juomaani) ei saa laittaa sokeria. Kahvi sokerilla maistuu mielestäni ihan karmealta. Sokeri nostaa pintaan ja oikein tehostaa sitä kahvin katkeraa j epämiellyttävää makua, josta en pidä. Jos kahviin laittaa sokeria, niin sitten en saa sitä alas edes reilun maidon kera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      128
      5744
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      396
      2559
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      134
      2477
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      7
      2066
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      12
      1323
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      58
      1055
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1042
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      912
    9. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      825
    10. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      815
    Aihe