Taas pitää byrokraatteja häiritä

Meitä velvoitetaan hoitamaan eräs asia, joka ei ole meidän syytämme, eli suoraan tuli määräys, että hoitakaa.
Olisivat itse ensin kysyneet, että kenen vika se on ja kenellä on velvollisuus korjata tilanne, mutta on näköjään helpompaa pistää muut asialle.

(murmur)

(lisäksi ne ovat itse sählänneet erään jutun ja jos ryhdyn vaatimaan, niin niille tulee siitä kustannuksia)

16

197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiken maailman hankalia asioita työnnetään täysin syyttömien ihmisten niskaan. Onhan se helppoa käskyttää muita hoitamaan, kun itse eivät osaa/ viitsi/ kykene.
      Tuosta asian hoitamisesta tulee teille varmasti kuluja. Onko sovittu, kuka ne maksaa?

Kyllä on mennyt kummalliseksi, kun tyhjästä jaetaan vaan velvollisuuksia. Eikä edes oteta selvää, kenelle ne tehtävät oikeasti kuuluu.

Niiden vaatimuksessa on selvästi vääränlaista vallankäyttöä. Ehdottomasti vaadit heiltä kustannuksia, koska sinulta kuluu kallista aikaa tuon(kin) asian hoitamiseen.

• Toistaiseksi on tulossa vain puhelimella soittelua, mutta jos tulee oikeasti meidän hoidettavaksemme, niin siinä on päivän työt kuskille ja koneelle. Kilometrejäkin tulee siirtymisissä toista sataa ja kulut kuuluvat byrokraatin mielestä tietysti meille.
        Oikeasti niiden olisi pitänyt kysyä, onko kyseessä meidän vikamme, vai jonkun muun ja sitten kohteliaasti kysyä, voivatko laittaa poliisin tutkimaan asiaa, jos eivät itse saa vastuussa olevaa selville.
        Vastaava ongelma oli yhden kerran jo vuosikymmeniä sitten ja sitä setvittiin hallintoikeudessa siten, että ei kuulunut meidän hoidettavaksemme ja varsinkaan ei meidän maksettavaksemme.

Katsotaan nyt miten etenee ja kuinka ärtyneeksi ryhdyn (pohjustus on hyvä, sillä viimepäivinä on ollut runsaasti migreeniä).

• buddy-love kirjoitti:

Toistaiseksi on tulossa vain puhelimella soittelua, mutta jos tulee oikeasti meidän hoidettavaksemme, niin siinä on päivän työt kuskille ja koneelle. Kilometrejäkin tulee siirtymisissä toista sataa ja kulut kuuluvat byrokraatin mielestä tietysti meille.
        Oikeasti niiden olisi pitänyt kysyä, onko kyseessä meidän vikamme, vai jonkun muun ja sitten kohteliaasti kysyä, voivatko laittaa poliisin tutkimaan asiaa, jos eivät itse saa vastuussa olevaa selville.
        Vastaava ongelma oli yhden kerran jo vuosikymmeniä sitten ja sitä setvittiin hallintoikeudessa siten, että ei kuulunut meidän hoidettavaksemme ja varsinkaan ei meidän maksettavaksemme.

Katsotaan nyt miten etenee ja kuinka ärtyneeksi ryhdyn (pohjustus on hyvä, sillä viimepäivinä on ollut runsaasti migreeniä).

Yleensä sekin auttaa, kun heittäydyt oikein hankalaksi. Siihen kyllä kuluu valtavasti voimavaroja, mutta hyöty voi olla haittaa suurempi.

Ikävää teidän kannalta, että joudutte sietämään tuollaista käskyttämistä. Olen vahvasti sitä mieltä, että neuvottelemalla tuohon asiaan olisi saatu, kaikkia osapuolia tyydyttävä, sopuisa ratkaisu. Toivottavasti saatte sen selvitettyä.

• tosi.typy kirjoitti:

Yleensä sekin auttaa, kun heittäydyt oikein hankalaksi. Siihen kyllä kuluu valtavasti voimavaroja, mutta hyöty voi olla haittaa suurempi.

Ikävää teidän kannalta, että joudutte sietämään tuollaista käskyttämistä. Olen vahvasti sitä mieltä, että neuvottelemalla tuohon asiaan olisi saatu, kaikkia osapuolia tyydyttävä, sopuisa ratkaisu. Toivottavasti saatte sen selvitettyä.

Minulla pitäisi olla noiden keskuudessa jo mainetta, sillä viimeksi olisimme menneet oikeuteen, jos eivät olisi suostuneet toimimaan järkevästi (se järjetön systeemi oli tyrkytetty niille ulkopuolelta ja luulivat että juuri niin halutaan toimia). Ylempi päällikkö sitten totesi, että toimitaan sillä järkevällä tavalla, eli kuten me halusimme, eikä tarvinnut mennä oikeuteen.
        Siinä olisi yksi virkahenkilökin saanut syytteen virkavirheestä.

Me toimimme aina sovussa kun asioista halutaan reilusti neuvotella, mutta saneluun suhtaudumme hyvin negatiivisesti.

(lisäksi ne eivät ole tajunneet, että jos meidän kanssamme ei tulla toimeen, niin ryhdymme laskuttamaan asioista, jotka nuo saavat nyt ilmaiseksi)

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Minulla pitäisi olla noiden keskuudessa jo mainetta, sillä viimeksi olisimme menneet oikeuteen, jos eivät olisi suostuneet toimimaan järkevästi (se järjetön systeemi oli tyrkytetty niille ulkopuolelta ja luulivat että juuri niin halutaan toimia). Ylempi päällikkö sitten totesi, että toimitaan sillä järkevällä tavalla, eli kuten me halusimme, eikä tarvinnut mennä oikeuteen.

Me toimimme aina sovussa kun asioista halutaan reilusti neuvotella, mutta saneluun suhtaudumme hyvin negatiivisesti.

(lisäksi ne eivät ole tajunneet, että jos meidän kanssamme ei tulla toimeen, niin ryhdymme laskuttamaan asioista, jotka nuo saavat nyt ilmaiseksi)

Ootko sä nyt se uusi mafiapomo?

• Anonyymi kirjoitti:

Ootko sä nyt se uusi mafiapomo?

Ehkä tosiaan teen tarjouksen josta ei voi kieltäytyä.
        :)
        tai no, tietysti voi kieltäytyä, mutta se tulee niille kalliimmaksi ja varsinkin hankalammaksi.

(oikeasti tämä on pieni asia)

• buddy-love kirjoitti:

Toivottavssti siellä on, tälläkin kerta, joku ylempi päällikkö, joka älyää toimia oikein. Pitäisi ymmärtää asioita hieman laajakatseisemmin. Osa kulkee kuin muulit, laput silmillä, eivätkä tajua kokonaisuutta.

Laiha sopu on parempi, kuin lihava riita. Niille vaan pitää selittää asiat idioottivarmasti, juurtajaksaen, jotta hoksottimet alkavat toimia.
        Kyllä tuohon on joku kompromissi löydyttävä! Tuo ei voi yksin mielivaltaisesti päättää asioista ilman kunnollista neuvottelua.

• tosi.typy kirjoitti:

Toivottavssti siellä on, tälläkin kerta, joku ylempi päällikkö, joka älyää toimia oikein. Pitäisi ymmärtää asioita hieman laajakatseisemmin. Osa kulkee kuin muulit, laput silmillä, eivätkä tajua kokonaisuutta.

Laiha sopu on parempi, kuin lihava riita. Niille vaan pitää selittää asiat idioottivarmasti, juurtajaksaen, jotta hoksottimet alkavat toimia.
        Kyllä tuohon on joku kompromissi löydyttävä! Tuo ei voi yksin mielivaltaisesti päättää asioista ilman kunnollista neuvottelua.

Selasin laki a johon vetoavat ja sieltä löytyi yksi kohta, jonka vastainen tuo annettu määräys on ja toinen kohta, jota voi tulkita siten, ettei koko homma ole meidän asiamme hoitaa.
        Kyllä se tästä ja tämä on oikein piristävää (minulla on ollut viimeaikoina kovin tylsää).

• Anonyymi

Kuka määrää?

• Virkahenkilö määrää.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Virkahenkilö määrää.

Sitten vaan teet niin hyvin kuin pystyt. Tein aikoinaan paljon sellaista mikä virkahenkilön mielestä oli väärin, mutta siitä en välittänyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten vaan teet niin hyvin kuin pystyt. Tein aikoinaan paljon sellaista mikä virkahenkilön mielestä oli väärin, mutta siitä en välittänyt.

Ei, vaan pistetään systeemiä parempaan järjestykseen ja asioiden pitää toimi niin kuin kuuluu.

• Anonyymi

Itse kerran häiritsin viatonta taloyhtiön huoltomiestä. Soitin isännöitsijälle, että vessanpönttö hajosi, kun pieraisin niin lujaa.

Isännöitsijä tuumasi, että vesikalusteethan kuuluu taloyhtiön vastuulle ja nyt saatana tulee semmoinen pönttö, ettei edes NASAssa ole nähty.

Reppana huoltomies kantoi sen pöntön kolmanteen kerrokseen, asensi ja vielä vei särkyneen pois. Anteeksi.

>simiti<

>simiti<

• Anonyymi

Aika outoa. Me virkahenkilöt kun olemme fiksuja, lempeitä ja kaikin puolin mahtavia entiteettejä. Luulenpa siis, että keksit komeasta päästäsi kaikki nämä sanelmasi.

• Anonyymi

Olen ollut huomaavinani, että nykyajan byrograatit ovat joukko nuorija palvelualan työntekijöitä, joille pitää esittää rautalangalla, kas kun se näyttää toisinpäin tältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      136
      5816
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      396
      2619
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      135
      2561
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      10
      2100
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      14
      1610
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      68
      1222
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      1
      1081
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1072
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      52
      948
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      82
      875
    Aihe