Yleensä omat pieruni tuoksuvat omaan nenääni varsin miellyttäviltä mutta eivät sentään aina. Varsin usein tuoksu on lähes huumaavan miellyttävä mutta joskus taas erittäin paha, sikalan tai sitten vaihtoehtoisesti rikkivedyn katkuinen.
Syöntirytmi ja mitä on syönyt vaikuttavat todella paljon. Esim. aamulla tulee ensin tyypillisesti lähes hajuttomia kuivia kaasuja kovalla paineella. Napostelu ja toinen ateria iltapäivällä johtavat hillittömiin ja pahanhajuisiin ilmavaivoihin. Näin on ollut koko ikäni. Muuten suolen toiminta on muuttunut iän karttuessa jopa liiankin säännölliseksi ja epäsosiaaliseksi. Aamulla ei oikeastaan enää uskalla lähteä ulos ennen kuin on käynyt tarpeilla. Nuorena miehenä tätä voi kontrolloida paljon laajemmin tilanteen mukaan ja pitää helposti päivän tai pari väliä, jos olosuhteet eivät olleet kohdallaan. Nyt se on jämpti, kun alkaa tulla aromeja aamupaukkuihin, silloin paras lähteä oikeaan suuntaan. Istunto on lyhyt ja paperityöt vievät suurimman osan ajasta.
Käsittääkseni koiria on opetettu tunnistamaan potilaiden erilaisia sairaustiloja, huumavia aineita jne. Suolistokaasujen hajuja voi aistia myös itse, halusi tai ei ja erojakin on havaittavissa. Olen jo eläkeiässä, mutta kokemukseni tästä eivät ole kauheasti muuttuneet vuosien varrella. Voikohan tästä hajuskaalasta päätellä esim. jotain suoliston terveyden tilasta?
Voiko pierujen tuoksusta päätellä suoliston terveyden tilaa?
6
237
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sä piereskelet koko ajan niin se ei ole normaalia. Mene lääkäriin koska toi ei ole normaalia .
- Anonyymi
En minä piereskele koko ajan, paitsi aika samanlainen pierumylly olen ollut koko ikäni.
Pieruja tulee aamulla ja ne loppuvat kun käy tarpeilla. Varsinkin nämä aamuiset tuoksuvat hyviltä, tosin aluksi ei miltään, ehkä viimeiset vähän rikkisiltä.
Sitten pieruja tulee sen mukaan miten syö. Pahinta on jos syö kaksi kertaa ennen kuin vatsa kunnolla tyhjenee tai napostelee jatkuvasti. Näissä iltapäiväpieruissa tuppaa olemaan semmoinen aika tiukka haju, epämiellyttävä. Jopa sekin menee muutamassa tunnissa ohi.
Yksi perusongelma on varmaan nykyisin, että syön yksinkertaisesti liikaa. Minun pitäisi laihtua vähintää 10 kg.
- Anonyymi
Oletko ajatellut että vältät ruokia jotka aiheuttaa ilmaa sun suolistoon. Vai pierettääkö kaikki ruuat sua
- Anonyymi
Ei, kaikki ei pieretä. Tiedän ne mitkä pierettää. Kaali, herneet ja pavut, todennäköisesti laktoosipitoiset maitovalmisteet.
Kahdesti syöminen on pahinta. Erityisesti jos jotain edellämainittuja on mukana runsaasti. Mutta kyllä se runsas syöminen jo itsessäänkin pierettää, jopa ihan leipäkin hiukan.
- Anonyymi
Haju riippuu sitä mitä syöt, lihansyöjän pierut haisee kalmalta.
- Anonyymi
Edellämainituista kasviksista tulee ne runsaimmat ja rikkisimmät kaasut. Liha ja kala eivät sinällään aiheuta kaasuja paitsi kun oikein syödä ruhtoo mutta eihän nyt kukaan pelkää lihaa tai kalaa syö. Siinä menee paljon muutakin sivussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585483Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT4334759Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483909KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1863443Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku142576Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222335Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182288Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1542101- 1282059
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241529