Helsingissä taas

Ja raahasin mukanani sen television, joka sattui jäämään firman myynnistä. Kenenkään ei ikinä kannata ostaa LG:n ruutuja. Tämä on uudehko, mutta tässä on jo ihan hirveä kuva. Oli kiinni seinätelineessä ja liekkö kolistelleet tätä kulkiessaan, mutta ruudun alareunasta tulee sinisiä kaistoja ja koko alareunan mitalla näkyy jotain väriaaltoilua..
Jos olisi Sony tai Panasonic, niin olisi kunnossa.
(ei ihme, että henkilökunta ehdotti, että otan tämän mukaani)

Nyt sitten mietin, etä viitsinkö ottaa takakannen auki ja tutkia onko ruutu jotenkin puristuksissa ja auttaako sen asettelu väriongelmiin.

Pöh.

((mutta se aiempi ongelma, jossa meille varsinaisesti kuulumaton asia olisi ollut meidän riesanamme, on nyt ilmeisesti kunnossa ja oikealle syylliselle on lähdössä postia))

21

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oot sitten aika lähellä mua nyt.
      Ei oo ikinä selvinnyt mikä se joku toinen paikka on missä sä olet kun et oo stadissa.
      Haleja sulle 🤗

      • Kiitän haleista (ja takaisin sinnekin).
        Ei se toinen tai se kolmaskaan paikka välttämättä selviä koskaan, sillä täytyyhän minulla olla salaisuuksia.
        Muutoin olisin nyt Helsingissä enemmånkin, mutta äiti on vallitsevan tilanteen takia hiukan vaihtelevassa kunnossa, eli kaipaa tukea.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Kiitän haleista (ja takaisin sinnekin).
        Ei se toinen tai se kolmaskaan paikka välttämättä selviä koskaan, sillä täytyyhän minulla olla salaisuuksia.
        Muutoin olisin nyt Helsingissä enemmånkin, mutta äiti on vallitsevan tilanteen takia hiukan vaihtelevassa kunnossa, eli kaipaa tukea.

        Kiitos buddy 😊
        Ihana kuinka huolehit äidistäs!
        Muista huolehtia myös itsestäsi, joohan?
        Eli ei pelkkää suklaata ja leipiä..
        Ja muista nukkua!
        🤗 jos tuntisin niin pyytäisin kahville.
        Ja että voisitko tehdä suklaakakkua meille.
        Sellasen jonkun oikein överisuklaakakun
        🍫🎂🍫


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos buddy 😊
        Ihana kuinka huolehit äidistäs!
        Muista huolehtia myös itsestäsi, joohan?
        Eli ei pelkkää suklaata ja leipiä..
        Ja muista nukkua!
        🤗 jos tuntisin niin pyytäisin kahville.
        Ja että voisitko tehdä suklaakakkua meille.
        Sellasen jonkun oikein överisuklaakakun
        🍫🎂🍫

        Valitettavasti erakoitumisasteeni haittaa niin monia asioita.
        Yritän kyllä vähentää sitä.
        (ja myös parantaa syömistä ja nukkumista)


    • Tässä on tasan 2 vaihtoehtoa. Koska olet jo nähnyt vaivaa ja raahannut sen LG:n television kaupunkiasuntoosi, joko avaat sen takakannen ja tarkistat mikä siellä mättää (korjaat sen vian), tai teet siitä vekottimesta leijan ja pudotat sen katukivetykseen.
      Eihän rämällä vekottimella tee mitään? Kuvan aaltoilu ja väriseminen laukaisee migreenin. Vielä bonuksena ärsytyskynnyt ylittyy ja kiukku kasvaa vilisevää ruutua katsoessa.

      Hyvä, että se ongelmatilanne selvisi ja postia lähtee oikeaan kohteeseen.

      • buddy-love

        Ruudussa on vielä yksi lisäongelma, eli koska se oli seinässä kiinni, niin siihen tuli mukaan väärä jalusta (eli se ainut joka sattui olemaan siinä varastossa olevassa laatikossa, mutta silti väärä).

        Ehkä avaan sen, sillä minulla on laitepatologistinen taipumus.

        (olisi pitänyt testata sitä silloin kun se oli vielä paikallaan, mutta siellä oli kaikkea sekalaista kesken, niin en ehtinyt edes miettiä asiaa)


      • buddy-love kirjoitti:

        Ruudussa on vielä yksi lisäongelma, eli koska se oli seinässä kiinni, niin siihen tuli mukaan väärä jalusta (eli se ainut joka sattui olemaan siinä varastossa olevassa laatikossa, mutta silti väärä).

        Ehkä avaan sen, sillä minulla on laitepatologistinen taipumus.

        (olisi pitänyt testata sitä silloin kun se oli vielä paikallaan, mutta siellä oli kaikkea sekalaista kesken, niin en ehtinyt edes miettiä asiaa)

        Arvasin, että uteliaisuutesi nousee pintaan ja haluat avata sen tv:n. Laitepatologinen taipumuksesi ei anna periksi jättää ongelmaa ratkaisematta.

        Voisiko sellaisen oikeanlaisen jalustan löytää vaikka romikselta, tai kierrätyksestä? Jos on aikaa, niin poikkea katsomaan. Välillä voi tehdä löytöjä.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Arvasin, että uteliaisuutesi nousee pintaan ja haluat avata sen tv:n. Laitepatologinen taipumuksesi ei anna periksi jättää ongelmaa ratkaisematta.

        Voisiko sellaisen oikeanlaisen jalustan löytää vaikka romikselta, tai kierrätyksestä? Jos on aikaa, niin poikkea katsomaan. Välillä voi tehdä löytöjä.

        Kyläsaaren kierrätyksessä oli ennen se sekalaisen rakennustavaran myymälä ja sieltä usein tein hyviä sähköpuolen löytöjä. Nyt juuri ne ovat tehneet sinne jonkin Uusix torin, jossa on huolellisesti aseteltuja tavaroita sievillä hyllyillä, eli pilanneet koko jutun, enkä nyt saa esimerkiksi epätavallisia ruuveja tai kiinnittimiä niistä entisistä romulaatikoista.
        Siellä on tietysti joku toimistohenkilö käynyt ja todennut, ettei paikka näyttänyt läheskään tarpeeksi uuden tavaran myymälältä ja päätti ettei sitä sekalaista romua enää myydä.
        Pöh ja pöh.

        Mutta jalusta ei sinänsä olisi ongelma, sillä sellaisen rakentaa helposti itse,ihan vain raudasta.

        Laitepatologina olen nyt perehtynyt tuohon televisioon ja vika on selvillä. Ruudun takana olevat ledit ovat vaurioituneet ja niiden valon taso on muuttunut ja myös värisävy (aivan liian sinistä). Eli siis, niiden pinnalla on fosforikerros, joka muttaa sinisen valon valkoiseksi ja se on nyt pilalla ja ilmeisesti se valoa tuottavakin osa alkaa useimmissa noista olla kohta lopussa.
        Ovat ilmeisesti pitäneet sitä jatkuvasti päällä ja ehkä noissa on myös valmistusvirhe.
        Ledejä saa todennäköisesti tilattua, mutta täällä niiden vaihto on hankalaa, sillä täällä ei ole työkaluja. Ruudun raahauksessa taas on vaivaa.
        Harkitsen viitsinkö ryhtyä korjaamaan.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Arvasin, että uteliaisuutesi nousee pintaan ja haluat avata sen tv:n. Laitepatologinen taipumuksesi ei anna periksi jättää ongelmaa ratkaisematta.

        Voisiko sellaisen oikeanlaisen jalustan löytää vaikka romikselta, tai kierrätyksestä? Jos on aikaa, niin poikkea katsomaan. Välillä voi tehdä löytöjä.

        Kyläsaaren kierrätyksessä oli ennen se sekalaisen rakennustavaran myymälä ja sieltä usein tein hyviä sähköpuolen löytöjä. Nyt juuri ne ovat tehneet sinne jonkin Uusix torin, jossa on huolellisesti aseteltuja tavaroita sievillä hyllyillä, eli pilanneet koko jutun, enkä nyt saa esimerkiksi epätavallisia ruuveja tai kiinnittimiä niistä entisistä romulaatikoista.
        Siellä on tietysti joku toimistohenkilö käynyt ja todennut, ettei paikka näyttänyt läheskään tarpeeksi uuden tavaran myymälältä ja päätti ettei sitä sekalaista romua enää myydä.
        Pöh ja pöh.

        Mutta jalusta ei sinänsä olisi ongelma, sillä sellaisen rakentaa helposti itse,ihan vain raudasta.

        Laitepatologina olen nyt perehtynyt tuohon televisioon ja vika on selvillä. Ruudun takana olevat ledit ovat vaurioituneet ja niiden valon taso on muuttunut ja myös värisävy (aivan liian sinistä). Eli siis, niiden pinnalla on fosforikerros, joka muttaa sinisen valon valkoiseksi ja se on nyt pilalla ja ilmeisesti se valoa tuottavakin osa alkaa useimmissa noista olla kohta lopussa.
        Ovat ilmeisesti pitäneet sitä jatkuvasti päällä ja ehkä noissa on myös valmistusvirhe.
        Ledejä saa todennäköisesti tilattua, mutta täällä niiden vaihto on hankalaa, sillä täällä ei ole työkaluja. Ruudun raahauksessa taas on vaivaa.
        Harkitsen viitsinkö ryhtyä korjaamaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kyläsaaren kierrätyksessä oli ennen se sekalaisen rakennustavaran myymälä ja sieltä usein tein hyviä sähköpuolen löytöjä. Nyt juuri ne ovat tehneet sinne jonkin Uusix torin, jossa on huolellisesti aseteltuja tavaroita sievillä hyllyillä, eli pilanneet koko jutun, enkä nyt saa esimerkiksi epätavallisia ruuveja tai kiinnittimiä niistä entisistä romulaatikoista.
        Siellä on tietysti joku toimistohenkilö käynyt ja todennut, ettei paikka näyttänyt läheskään tarpeeksi uuden tavaran myymälältä ja päätti ettei sitä sekalaista romua enää myydä.
        Pöh ja pöh.

        Mutta jalusta ei sinänsä olisi ongelma, sillä sellaisen rakentaa helposti itse,ihan vain raudasta.

        Laitepatologina olen nyt perehtynyt tuohon televisioon ja vika on selvillä. Ruudun takana olevat ledit ovat vaurioituneet ja niiden valon taso on muuttunut ja myös värisävy (aivan liian sinistä). Eli siis, niiden pinnalla on fosforikerros, joka muttaa sinisen valon valkoiseksi ja se on nyt pilalla ja ilmeisesti se valoa tuottavakin osa alkaa useimmissa noista olla kohta lopussa.
        Ovat ilmeisesti pitäneet sitä jatkuvasti päällä ja ehkä noissa on myös valmistusvirhe.
        Ledejä saa todennäköisesti tilattua, mutta täällä niiden vaihto on hankalaa, sillä täällä ei ole työkaluja. Ruudun raahauksessa taas on vaivaa.
        Harkitsen viitsinkö ryhtyä korjaamaan.

        Täällä on näköjään vika, sillä tulee ilmoituksia, ettei viesti lähtenyt.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Alkujuttuun tuosta näytöstä: niin jos se on integroitu se näyttöpiiri koko härdelliin, niin vaikea on korjata, kun veli toi minulle katsottavaksi jotain näyttöjä että mikä vika: niin juuri mahdoton korjata ellei vaihda koko sitä piirilevyä uudeksi kokonaan joka sitten kalliimpaa kuin kokonaan uusi näyttö.

      ihan tulessa oli ollut palanut sisältä komponenttipiiri..

      • Tuo vika on enimmäkseen ruudun asennuksessa, eli se taitaa olla puristuksissa tai kolhittu. Ei siis varsinainen elektroniikkavika, mutta katsotaan nyt.


    • Anonyymi

      Kuules buddy. Olehan ylpeä ainutlaatuisesta telkkarista ja sen tarinasta. Kaikillahan jotain tusina marketti telkkuja on, mutta sun telkulla on sentään historiaa ja nähtyä elämää.

      >simiti<

      • Vähän turhan paljon on ehtinyt jo nähdä ja jos minulta olisi kysytty, niin tätä mallia ei olisi edes hankittu.
        Mutta on totta, että tietyn nostalgian se sisältää:


    • Anonyymi

      Varovasti sitten avaat tuon saatanallisen laitteen, ettei ruudun takaa pääse valloilleen kaikki ihmiskuntaa vaivaavat kiroukset.

    • Anonyymi

      Höh, roskiin tuollaiset turhakkeet! Tai siis ser-keräykseen, josta kulkeutuvat kehittyviin maihin, joissa pienet lapset niitä polttamalla tiristävät muutaman atomin harvinaisia maametalleja. Tulee parempi mieli kaikille.

    • Anonyymi

      Jaahas.. minun vanhasta LG telkusta näkyy suorastaan mielettömän hyvä kuva eikä siinä ole koskaan ollut mitään vikaa.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Mulla on ollut jo kaksi LG:n Oled- töllötintä. Ei mitään vikaa koskaan. Paneelithan noissa uusissa suurissa lituskoissa ovat kuljetuksissa aina vaarassa, kun eihän niitä saisi edes nostaa väärin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe