Varmaan en tule sitä päivää näkemään, mutta olisi ammattilaisten syytä kuunnella asiallaita, jotka on pakotettu käyttämään neuroleptejä.
Neurolepteistä
6
85
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Noistakin monia eri kokemuksia. Osa hyötyy ja osa ei niin. Samoin haittavaikutuksissakin erilaisia tilanteita. Mä en ikinä saanu mitään vaikka 550mg Leponexia korkeimmillaan. Väsymys oli ainut. Jokainen on kuitenkin yksilö tässäkin
- AnonyymiUUSI
Minulla on ollut eri injektioita. Nyt on Peratsin injektio. Olen pyörtynyt ja mennyt tajuttomaksi jokaisesta injektiosta. Siitä huolimatta sitä ei suostuta lopettamaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut eri injektioita. Nyt on Peratsin injektio. Olen pyörtynyt ja mennyt tajuttomaksi jokaisesta injektiosta. Siitä huolimatta sitä ei suostuta lopettamaan.
Ikävää. Mut kaikille ei toimi kaikki.
- AnonyymiUUSI
Vuosina 1990-2015 tuli kokeiltua varmaan kaikki markkinoilla olevat neuroleptit vuorollaan läpi. Usein oli kahta tai kolmea eri neuroleptiä samanaikaisesti käytössä.
- AnonyymiUUSI
Yksi erikoinen piirre näyttää liittyvän lähes poikkeuksetta jokaiseen psyykelääkkeeseen. Ne menettävät tehonsa jossakin vaiheessa. Lääkärit tekevät yleensä niin, että valmistetta vaihdetaan sitten. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lääkettä joudutaan vaihtamaan koko ajan.
Toinen asia, mikä liittyy psyykelääkkeisiin ovat niiden haittavaikutukset. Vaikka ne tiedetään ja tiedostetaan alan piirissä, niiden vaikutusta yksilön hyvinvointiin ja terveyteen vähätellään. Tehtyjä lääkemääräyksiä perustellaan ja puolustellaan sairauden hoidolla. Vaikka ne eivät varsinaisesti paranna mitään. Lääkkeillä myös yritetään "korvata" keskusteluhoitoja. Ajatellaan, että kyllä "lääkkeet hoitavat ja ja ratkaisevat kaikki yksilöllä olevat ongelmat".
Jotkut ns. arvostettuina pidetyt asiantuntijat ja lääkärit, professoreja myöten ovat viime aikoina nostaneet esille ( pakko?) injektioiden määräämisen mahdollisuuden. Minun mielestäni siihen liittyy enemmän eettisesti arveluttavia piirteitä. Kysehän olisi tavallaan sosiaalisesta kontrollista, ja pakkokeinoista, joita kohdistetaan tiettyyn väestöön. Lisäksi osalla esim. skitsofreniadiagnoosin saaneista on virheellisesti tehty diagnoosi. Monella heistä on enemmänkin traumataustaa ja traumakokemuksia. Joihin ei sitten edes tarjota mitään terapiaa. Psykiatrit sekottavat myöskin lääkkeiden potilaalle tulevat haittavaikutukset psyykkiseksi oireiluksi. Mikä on itse asiassa tajuttoman helppoa. Alalla nähdään potilaan kaikki oireet lähes poikkeuksetta psyykkisen sairauden oireina.
Ajatus siitä, että pakkoinjektiot tietyn sairauden omaaville tulisi pakollisiksi on minusta paitsi eettisesti arveluttavaa, myös eugenistista ja rasistista. Mutta tätähän siellä kaavaillaan, tai vähintäänkin tullaan todennäköisesti ehdottamaan. Mt-potilaiden oikeudellinen ja humaaninen asema näyttää todella huonolta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksi erikoinen piirre näyttää liittyvän lähes poikkeuksetta jokaiseen psyykelääkkeeseen. Ne menettävät tehonsa jossakin vaiheessa. Lääkärit tekevät yleensä niin, että valmistetta vaihdetaan sitten. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lääkettä joudutaan vaihtamaan koko ajan.
Toinen asia, mikä liittyy psyykelääkkeisiin ovat niiden haittavaikutukset. Vaikka ne tiedetään ja tiedostetaan alan piirissä, niiden vaikutusta yksilön hyvinvointiin ja terveyteen vähätellään. Tehtyjä lääkemääräyksiä perustellaan ja puolustellaan sairauden hoidolla. Vaikka ne eivät varsinaisesti paranna mitään. Lääkkeillä myös yritetään "korvata" keskusteluhoitoja. Ajatellaan, että kyllä "lääkkeet hoitavat ja ja ratkaisevat kaikki yksilöllä olevat ongelmat".
Jotkut ns. arvostettuina pidetyt asiantuntijat ja lääkärit, professoreja myöten ovat viime aikoina nostaneet esille ( pakko?) injektioiden määräämisen mahdollisuuden. Minun mielestäni siihen liittyy enemmän eettisesti arveluttavia piirteitä. Kysehän olisi tavallaan sosiaalisesta kontrollista, ja pakkokeinoista, joita kohdistetaan tiettyyn väestöön. Lisäksi osalla esim. skitsofreniadiagnoosin saaneista on virheellisesti tehty diagnoosi. Monella heistä on enemmänkin traumataustaa ja traumakokemuksia. Joihin ei sitten edes tarjota mitään terapiaa. Psykiatrit sekottavat myöskin lääkkeiden potilaalle tulevat haittavaikutukset psyykkiseksi oireiluksi. Mikä on itse asiassa tajuttoman helppoa. Alalla nähdään potilaan kaikki oireet lähes poikkeuksetta psyykkisen sairauden oireina.
Ajatus siitä, että pakkoinjektiot tietyn sairauden omaaville tulisi pakollisiksi on minusta paitsi eettisesti arveluttavaa, myös eugenistista ja rasistista. Mutta tätähän siellä kaavaillaan, tai vähintäänkin tullaan todennäköisesti ehdottamaan. Mt-potilaiden oikeudellinen ja humaaninen asema näyttää todella huonolta.Aloitukseen viitaten. Onko kyseisellä alalla ylipäätään koskaan kuunneltu itse potilaita? Ei. Kyllä niitä hassuja galluppeja on varmaankin palveluita käyttäville tarjottu. Silti siellä ei kysellä kehitysideoita. Tai jos kyselläänkin, niitä ei oteta juuri millään tavalla huomioon. Hoitolinjaukset, sekä diagnoosi ja lääkekeskeinen lähestymiskulma on säilynyt tänne asti ja taitaa tulla säilymään. Sama koskee myös potilaiden kertomia lääkkeistä tulevia haittavaikutuksia. Niitä vähätellään, eli ignoorataan systeemissä lähes systemaattisesti.
Alalla on minun mielestäni liikaa tiettyä ylimielisyyttä. Tehtyjä hoitopäätöksiä ja lääkemääräyksiä perustellaan "sairauden hoitamisella". Asian tekee kummalliseksi se, että jos ne lääkkeet oikeasti tehoaisivat, kyseiset sairaudet katoaisivat. Sitähän ne eivät tee. Suurimmaksi osaksi tietyn diagnoosin saamiseen riittää alalla oleva jo valmiiksi otettu asenne. Tietyt oireet tulkitaan joksikin psyykkiseksi sairaudeksi, vaikka ne voivat olla myös traumaoireilua.
Terveydenhuoltoalalla hierarkinen ja valtaan ja sen käyttämiseen perustuva ajattelu on tavattoman yleistä. Potilasparka on yleensä systeemissä alistetussa ja aliarvostetussa asemassa. Mikä näkyy ennen kaikkea siinä ajattelussa, jota siellä on. Potilaiden mielipiteitä ei juurikaan kuunnella, eikä oteta huomioon. Myös se ajattelu, että tietyn diagnoosin omaavan täytyy käyttää koko elämän ajan terveyttä ja hyvinvointia kenties enemmänkin heikentäviä lääkkeitä, on eettisesti arveluttavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1303877Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso83219Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai332877Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122762Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1332461- 492048
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For901245Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es611245Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t361129Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 781129