Turha kysyä hellutailaisilta mitä Raamatussa mainittu käännynnäinen tarkoitaa.
Ei tyhmät mitään tiedä.
Käännynnäinen "uskova" !?
47
251
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkien Jenkkilahkojen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
Suurimmat Jenkkilahkot ja niiden perustajat:
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit
Mormonismi: Joseph Smith
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
Adventismi: Ellen G. White- Anonyymi
Suurimmat Jenkkilahkot ja niiden perustajat ja pyhät kirjat, mihin he oppinsa perustaa:
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit (Vartiotornilehdet)
Mormonismi: Joseph Smith (Mormonin Kirja, Opin ja liittojen kirjat)
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham (Raamattu kansalle, Parhamin novumit)
Adventismi: Ellen G. White (Suuri taistelu)
Kaikille niille tulee Jenkeistä valtava määrä uskonnollista kirjallisuutta, videoita, traktaatteja jne. aineistoa käännytystyötä varten. - Anonyymi
Miksi eivät lahkolaiset käännytä toisiaan ?
Vastaus > sama henkivalta vaikuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmat Jenkkilahkot ja niiden perustajat ja pyhät kirjat, mihin he oppinsa perustaa:
Kaikille niille tulee Jenkeistä valtava määrä uskonnollista kirjallisuutta, videoita, traktaatteja jne. aineistoa käännytystyötä varten."Helluntailaisuus: Charles Fox Parham (Raamattu kansalle, Parhamin novumit)"
Tässä on näyte pakkovauvakastettujen valehtelemisen sakramentista!
Parham ei ollut enää elossa, kun Novum julkaistiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille niille tulee Jenkeistä valtava määrä uskonnollista kirjallisuutta, videoita, traktaatteja jne. aineistoa käännytystyötä varten.Mitä jenkeistä tulee helluntaihin, kerro esm kun en tiedä ok ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Helluntailaisuus: Charles Fox Parham (Raamattu kansalle, Parhamin novumit)"
Parham ei ollut enää elossa, kun Novum julkaistiin!Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
Parhami oli voideltu kielimies, joka teki sitä poikatyötä, jota sitten jatkoi Suomeen sen liikkeen tuonut Gerhard Olsen-Smildt. - Anonyymi
Mene lääkärillesi kertomaan ongelmistasi.
Vihasi on tuhoava sinut, koska saatana yrittää tehdä syntiä kylvämällä vihaa. Kirjoitat vihakirjoituksia.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Helluntailaisuus: Charles Fox Parham (Raamattu kansalle, Parhamin novumit)"
Parham ei ollut enää elossa, kun Novum julkaistiin!Sydämesi puhuttaa sinua vihaalla.
HELL paastoojasta voipi kehittyä näännynnäinen.☠️
Stefanus oli käännynnäinen,
josta tuli kristitty.- Anonyymi
Stefanos oli Juutalainen Jeesuksen uskonveli kun hänet tapettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvalallle.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veljellä tarkoitetaan toista syntypäräistä Juutalaista.
Ap. t. 7:2
Stefanos vastasi: "Veljet, kansamme isät, kuulkaa minua. Kirkkauden Jumala ilmestyi isällemme Abrahamille, kun hän oli Mesopotamiassa eikä vielä ollut asettunut Harraniin. Käännynnäinen tarkoittaa Raamatussa
Vierasta tai Muukalaista,
joka on tullut Israelin kansan osaksi.
Ymmärrän niin,
että Stefanus oli
kreikkalainen käännynnäinen,
joka oli tullut osaksi Israelin uskontoa.
Ja selvästikin täyskäännynnäinen,
joka oli myös kastettu ja ympärileikattu.
Mutta sitten kun hän oli tullut
Jeesukseen uskovaksi,
niin hän oli jopa enemmän
kuin juutalaiset Jeesukseen uskovat
tullut osalliseksi Pyhästä Hengestä.
Häntä ei kuitenkaan kreikkalaisena
asetettu vanhimpien joukkoon
vaan diakoniksi.
Mutta tosiasiassa hän ymmärsi
Hengellisistä asioista jopa enemmän
kuin juutalaiset.
Kun hän aloittaa puolustuspuheensa
puhuen isistä,
niin ymmärrän hänen tarkoittavan sitä,
minkä Paavali myöhemmin
suoraan Jeesukselta saamansa
evankeliumin kautta
oli tullut ymmärtämään.
Eli Aabraham on
kaikkien uskovien isä.
Siis uskon isä.
Puheensa loppupuolella
Stefanus kuitenkin Pyhässä Hengessä
juutalaisten pitkän historian kerrottuaan
puhuu heistä muodossa "te".
Oli miten oli, niin vastaukseni
keskustelun avaajalle on se,
että käännynnäinen tarkoittaa
vierasta tai muukalaista eli pakanaa,
joka on otettu sisälle siihen liittoon,
joka on solmittu Israelin kansan
ja Jumalan välillä.
Nämä samat ihmiset
ottivat joukoittain vastaan sen evankeliumin,
jonka Paavali sitten julisti pakanakansoille,
kun taas juutalaiset eivät niinkään.
- Anonyymi
Kumpa pakkovauvakastetut tekisivät edes käännynnäisiä, mutta ei - he kastavat pakolla jumalattomia seurakuntaansa!
- Anonyymi
Ovatko hellarit noin typeriä.
- Anonyymi
Luterilaisuudessa estetään puhumasta ihmisille pelastuksen Sanaa. Pelastuksen Sanan sijaan tarjotaan kirkon palveluita, sakramentteja.
LUTERILAISUUS ON KAMMOTTAA PETOSTA JA EKSYTYSTÄ!
kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti.
JUMALA VIHA ON LUTERILAISEN KIRKKOLAITOKSEN YLLÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko hellarit noin typeriä.
Ne on lähes kaikki luttereista tulleita, eli typeryys on vanhaa perua !
- Anonyymi
Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
-uhri syntien edestä, Jeesus
-parannus ja kääntyminen Jumalan puoleen
-syntien tunnustaminen
Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaa päänkastelua kukaan ei pelastu!
LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ!- Anonyymi
Lidlin vesipullo muuttuu ateistipapin käsissä ihmeelliseksi taikavedeksi johon perisynti liukenee !
Vähän kuin itänaapurissa jossa pappi huiluttaa messikiristiä avannossa ja kansalaiset rientää pullottamaan siitä kotiapteekkiinsa votkapullon viereen ihmevettä.
Nähty on.
- Anonyymi
Miten helluntaissa rahastetaan kun kaikki on vapaaehtoista ?
Ylläoleva kokemusasiantuntija kertoo varmaan pian! - Anonyymi
Jokaisen tulee kääntyä pois pahoilta teiltään ja uskoa evankeliumi voidakseen pelastua. Lutkut eivät tätä ymmärrä ja turha on sitä heille opettaa.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni jatkoi pahoja tekojaan, ei ne mitään parannusta tehneet, eikä ketään niin pyytäneet tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni jatkoi pahoja tekojaan, ei ne mitään parannusta tehneet, eikä ketään niin pyytäneet tekemään.
Parhami vietiin vankilaan sodomiasta v. 1907 ja Olseni v. 1925 ja karkotettiin Norjaan, mistä karkasi takaisin julistamaan samaa ilosanomaansa. Karkotettiin uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, mutta mitä sitten?
Se oliheidän valintansa, sinä näytät valinneen panettelun ja vääristelyn, miksi niin teet ?
- Anonyymi
No luterilaisuus on poliittinen valinta kansan vahtimiseksi joskin sekin on loppunut, kirkko vahtii vain ettei kukaan tule uskoon.
Ei sillä ole mitään tekemistä raamatullisen kristillusyyden kanssa. - Anonyymi
Hellarit käyttävät käänyttämisetä termiä kalastaminen.
Se on rysötökalastusta lahkon jäseneksi uudestikastamalla.- Anonyymi
Nyt oli vähän heikko parjaus, mieti saisitko siitä parempaa versiota!
Luterit pakkokastoi aikanaan keihäsavusteisesti suomalaisia tökkimällä palttinahousuje n läpi takapuoleen, vähän kuin tuulastamalla ! - Anonyymi
Ei hellarir mitään käännytä, he julistavat evankeliumia joka itsessään toki kehottaa kääntymään pois pahoilta teiltä!
Eihän sen pitäisi olla huono asia vai mitä, poliisikin tekee samaa $ - Anonyymi
Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
- Anonyymi
Käännyttämistä. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Helluntailaisuus on yksi monista lahkoista jotka uudestikastavat rituaalikasteellaan.
Raamattu puhuu "yksi kaste."
Mutta lahkolaiset eivät usko Jumalan Sanaan.- Anonyymi
Yksi kaste on se kun evankeliumin vastaanottanut pyytää tulla kastetuksi Jeesukseen !
Kuusvuotias tajuaa sen kun kerran lukee apostolien teot!
- Anonyymi
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]- Anonyymi
Lutterit voisitte ottaa mallia ja tehdä samoin.
- Anonyymi
Niin, kannattaa lukea Raamatusta.
Kyselet, tunteeko Raamatun ilmoitus käännynnäistä uskovaa.
Vastaus on: Kyllä tuntee.
3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."
5 Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
6 ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä. ( Apt 6)
Antiokialainen Nikolaus, hänestä oli seurakunnasta (alkuseurakunta ) hyvä todistus.
Ja myöskin se, mitä käännynninen tarkoittaa tässä käy luvusta esille.
7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
Hän oli kääntynyt Herran puoleen, huutanut Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta.
Käännynnäinen Nikolaus oli täynnä Pyhää Henkeä.
Ja hänet valittiin diakoniksi, huolehtimaan vähäosaisten avustamisesta.
Mihin sinun viisautesi perustuu?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko Toivonen, luterilaisena sait uskon kirkon viranhaltijan toimittaman sakramentin kautta.
- Anonyymi
Myös jehovat tekevät käännytystyötään.
Samoin hellaritkin. - Anonyymi
Saisko rehellisen vastauksen miksi adventistit ja helluntailaiset uudestikastavat ?
- syötti ja koukku -- Anonyymi
Tässä sinulle vastaus: Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
- Anonyymi
Käännyttäminen tarkoittaa tätä: pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' - Anonyymi
Raamatussa varoitetaan "helvetin lapsien" tekemisestä käännyttämällä.
- Anonyymi
Käännyttäjät kuvittelevat että heidän lahkonsa on se ainoa oikea.
- Anonyymi
Ei kukaan käänny tai muutu, mutta aina voi oppia ajattelemaan selkeämmin. Se on kuitenkin jokaisen oma asia. Mihinkään seurakuntaan ei tarvitse liittyä eikä omasta elämästä selvitystä tehdä kenellekään.
- Anonyymi
Herran Jeesuksen mukaan ilman kääntymystä, ei kukaan ole Jumalan lapsi, perillinen.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Evankeliumi - kääntymys.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Itseensä luottava vs. Jumalan puoleen kääntyvä.
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." (Luuk 18)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran Jeesuksen mukaan ilman kääntymystä, ei kukaan ole Jumalan lapsi, perillinen.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Evankeliumi - kääntymys.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Itseensä luottava vs. Jumalan puoleen kääntyvä.
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." (Luuk 18)
Usko ToivonenPysyt kopioimaan Raamatun jakeita mielin kielin, mutta kuitenkin kaikki, mitä jumalisuuteen tarvitaanu tulee sinulle, Usko Toivonen, kirkkosi toimittamien sakramenttien kautta, niin usko kuin syntien anteeksisaaminenkin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä6610792Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13410221- 237973
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776404Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.395267- 704934
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1354235Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas63799Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1313514- 663227