Edessäni oli risteyksessä Volvo EX40 katumaasturi. Risteyksessä on loiva nousu ja kun autot meni ja hänen piti mennä niin ei päässytkään vaan pyörät suti. Katsoin että onko sillä kesärenkaat vaikka lunta oli tullut jo melkoinen määrä ja plussalle heittänyt joten liukasta oli. Mutta ei vaan nastat näytti olevan. Kyllä se siitä sitten pääsi mutta kovin vaikeasti. Sitten pysähdyin itse siihen koska STOP ja ajattelin että miten tässä käy, etuveto ja kitkarenkaat. Ei mitään ongelmaa, pyörät ei sutinut lainkaan.
Luulin että katumaastureilla mennään sieltä missä etuvedoilla ei pääse mutta ei se olekaan niin vaan ne onkin huonompia jopa tavallisella talvikelillä.
Olen luullut että katumaasturit on hyviä liukkailla
61
463
Vastaukset
- Anonyymi
Noinhan nuo lehtien testitkin ovat vuosia todistaneet.
- Anonyymi
EX40 on takavetoinen tai nelivetoinen.
Katumaasturi on vain mainostekstiä, - Anonyymi
Katumaasturit eivät olekaan oikeita maastureita sillä yleensä ovat vain etu tai taka vetoisia!!!
Huom. Volvo EX40 leikkii maasturia takavetoisena,,,- Anonyymi
mikä se sitten on joku takaveto bemari vai ja lippis päässä
- Anonyymi
Eikös tuollaiset Volvot olleet etuvetoja alkuun, nyt takaveto/neliveto.
- Anonyymi
Volvo EX40 on takavetoinen BEV, voit käydä Volvon sivuilla tarkistamassa,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo EX40 on takavetoinen BEV, voit käydä Volvon sivuilla tarkistamassa,,,
Tai neliveto mutta se pitää kytkeä päälle. On oletuksena takaveto.
"Tehokas neliveto
Twin Motor- ja Twin Motor Performance-voimansiirrot perustuvat oletusarvoisesti takavetoon tehokkuuden vuoksi. Kytke neliveto päälle jatkuvaa käyttöä varten."
https://www.volvocars.com/fi/cars/ex40-electric/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai neliveto mutta se pitää kytkeä päälle. On oletuksena takaveto.
"Tehokas neliveto
Twin Motor- ja Twin Motor Performance-voimansiirrot perustuvat oletusarvoisesti takavetoon tehokkuuden vuoksi. Kytke neliveto päälle jatkuvaa käyttöä varten."
https://www.volvocars.com/fi/cars/ex40-electric/Jos katsoo EX40:n peksejä niin autosta löytyy myös pari vain takavetoista mallia,,,
https://www.volvocars.com/fi/cars/ex40-electric/specifications/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos katsoo EX40:n peksejä niin autosta löytyy myös pari vain takavetoista mallia,,,
https://www.volvocars.com/fi/cars/ex40-electric/specifications/Kukaan ei sanonutkaan etteikö sitä olisi myös vain takavetoisena. Joillekin pitää kaikki vääntää rautalangasta. Alkaa rautalanka loppumaan.
- Anonyymi
Minulla on ollut etu-taka- ja nelivetoisia, ja kaikilla pärjää, kun osaa ajaa. Viime talvena seurasin kerran, kuinka tumma mies kiipesi autollaan loivaa mäkeä kovalla vedolla polttamalla tien pinnan jäätä sentti kerrallaan pois nastojen raapiessa. Pääsi lopulta ylös renkaat höyryten. Minä pääsin saman mäen ylös ilman renkaan luistamista kitkoilla.
- Anonyymi
No pääsee sitä nastoillakin kun vaan tajuaa olla luistattamatta niin kuin tummamies.
- Anonyymi
on teillä ja ongelmat lapsukaiset
- Anonyymi
Jooemmätiiä mutta kerran ihmettelin kun rav4 ei pärjännyt takavetomersulle lähdössä. Melko tasainen risteys oli mutta tosi liukas niin että hyvin hiljaa hipsuttaen pääsi liikkeelle. Ei varmaan tojotistikaan niin hitaasti ihan tarkoituksella kiihdytä.
- Anonyymi
Toyota kateus on sairaus
Toyotalla ajetaan kun muut on huollossa korjattavana
Katsastuksessa kesällä
Toyota läpi, Tesla hylätty
- Anonyymi
Tunnetusti amispojuilla on muutaman vuoden kestävä autokiima-aika,,,
- Anonyymi
Kitkarenkaan pito on noissa tilanteessa merkittävästi parempi kuin nastarenkaan.
Ai miksi? No nastarenkaan nastat kaivavat jäähän urat nastojen kohdalle eikä nasta enää ylety jäähän. Ja nastarenkaan jääpito on nastojen varassa.- Anonyymi
PikkuPoikuli voisi vähän paremmin tutustua aiheeseensa ennen kuin laukoo reikiäNuppiinsa,,,
- Anonyymi
Luuletko ettei nastarenkaassa ole niitä samoja lamelleja , kuin kitkarenkaassa ?
- Anonyymi
Nelivetoinen Rav 4 Plug-in vetää 1500 kiloisen moottoriveneen jyrkkää ramppia ylös kuin tyhjää vain. Tulipahan testattua ja hyväksi todettua. Rav4 on venelijöiden unelma-auto. Se on reissuautona todella mukava ja suorituskykyinen. 306 hv ja 618 newtonin vääntömomentti on hyvä resurssi liikenteessä.
- Anonyymi
Mulla oli joskus takavetoinen tehokas auto jolla vedin venetraileria ja venettä. Ei ollut mitään luistonesoa siinä autossa. Yhdessä syrjäisessä kalapaikassa oli veneenlaskupaikka varmaan lapiolla tehty, hemmetin jyrkkä ja vesikelien jälkeen liukas. Otin veneen kyytiin siitä ja joku vääräleuka siihen tuli kettuilemaan että en ikinä pääse ylös kun nelivetokin meinasi jäädä siihen. Sanoin ukolle että katotaanko ja ajoin ilman sutimisia ylös. Oli ukko ihmeissään kun aloin sitomaan venettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli joskus takavetoinen tehokas auto jolla vedin venetraileria ja venettä. Ei ollut mitään luistonesoa siinä autossa. Yhdessä syrjäisessä kalapaikassa oli veneenlaskupaikka varmaan lapiolla tehty, hemmetin jyrkkä ja vesikelien jälkeen liukas. Otin veneen kyytiin siitä ja joku vääräleuka siihen tuli kettuilemaan että en ikinä pääse ylös kun nelivetokin meinasi jäädä siihen. Sanoin ukolle että katotaanko ja ajoin ilman sutimisia ylös. Oli ukko ihmeissään kun aloin sitomaan venettä.
miekii ajoin kerran suon yli taunuksella vaikka sinne suohon oli uponnut monta neli veto off road autoa snorkkeleineen ja maasto renkaineen
- Anonyymi
RAVin neliveto on tunnettu ja naurettu jos alusta ei ole kaikkien renkaiden alla pitävä.
Yksikin rengas sutaisee tyhjää ja liike loppuu siihen. YOUTUBE on täynnä noita testejä joissa tuo on testattu ja naurettu Toyotan surkeutta. - Anonyymi
Toyota on vieläpä paras ja luotettavin japanilaismerkki. Rav4 on todella suorituskykyinen auto. Seuraavaksi paras merkki japskeista on Honda.
- Anonyymi
Monet ovat hyviä liukkailla.
- Anonyymi
tehokkailla moottoreilla olevat sutii herkästi ja luistonestoa nakkelee päälle mäessä jos pysähtyy . ...toinen mikä on huono yhdistelmä lumi, sose ja leveä rengas.. kerran ajelin nissanin lava autolla metsätiellä jossa oli lunta 30 cm leveät renkaat,,,ei päässyt mihinkään lumella ja auto leijaili lumen päällä,,kun taas tnissanin padfinder meni samalla tiellä ilman ongelmia kapeammilla renkailla,,toki paino auttoi varmaan asiaa..mutta on ennenkin huomannut ettei liian leveillä renkailla tee mitään talvella ,varsinkaan sose kelillä...leija ,mikä leija
- Anonyymi
Moottorin tehoilla ei ole mitään merkitystä tuossa asiassa, vaan sillä kuinka luistonesto ja muut avustimet on säädetty ja onnistuneet kyseisessä autossa.
Renkailla on iso merkitys, tietenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorin tehoilla ei ole mitään merkitystä tuossa asiassa, vaan sillä kuinka luistonesto ja muut avustimet on säädetty ja onnistuneet kyseisessä autossa.
Renkailla on iso merkitys, tietenkin.kyllä on..et saa vauhtia jos luistonesto päällä lievässä ylämäessä vaan luiston esto pudottaa tehot moottorista..näin ainakin printterissä oli työmaalla...piti peruuttaa kauemmas että sai vauhtia..
- Anonyymi
Korimalli ei auta liukkaalla kelillä mutta nelivedosta on apua liikkeelle lähdössä.
- Anonyymi
Toyotan viritykset tällä alueella ovat olleet naurunaiheena jo pitkään.
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU- Anonyymi
Puhutko tosissas? Tiedätkö minkälainen peli on Land Cruiser maastossa? Et taida tietää. Se on ominaisuuksiltaan ylivoimainen maastoauto ja lisäksi ainoa, joka kestää kovaa käyttöä. Kyllä Ravilla veneet vetää, mutta ei sillä mastoon kannata mennä.
- Anonyymi
Ullatus, vaiko sittenkään. Ei ole yllättävää, että ajoneuvon paino vaikuttaa asioihin.
- Anonyymi
Teho se pistää pyörät sutimaan jos ottaa luistoneston pois päältä.
Volvokuski on vain leikkinyt.
Single Motor
Jopa 175 kW / 238 hv
Single Motor Extended Range
Jopa 185 kW / 252 hv
Twin Motor
Jopa 300 kW / 408 hv
Twin Motor Performance
Jopa 325 kW / 442 hv
Vääntö tulee sähköautossa heti, ei viivettä.
Taas polttis häviää 100-0 kaikessa.
Mitä jos neljä moottoria sähköautossa miten polttis pärjää?- Anonyymi
Juuri luistonesto estää usein autoa liikkumasta liukkaalla.
Lisäksi noilla tehoilla ei ole tässä tilanteessa paskankaan väliä. Usein 50 hv autokin liikkuu paremmin ylämäessä kuin 500 hv auto. Auton liikkuminen liukkaassa ylämäessä riippuu enemmän muista asioista kuin tehosta. Idiootti sähköautofanaatikko toistaa vain noita teholukemia joilla ei ole mitään väliä oikeassa elämässä eikä liity mitenkään asiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri luistonesto estää usein autoa liikkumasta liukkaalla.
Lisäksi noilla tehoilla ei ole tässä tilanteessa paskankaan väliä. Usein 50 hv autokin liikkuu paremmin ylämäessä kuin 500 hv auto. Auton liikkuminen liukkaassa ylämäessä riippuu enemmän muista asioista kuin tehosta. Idiootti sähköautofanaatikko toistaa vain noita teholukemia joilla ei ole mitään väliä oikeassa elämässä eikä liity mitenkään asiaan.Taas polttistyperys joka ei ymmärrä tekniikasta eikä fysiikasta yhtään mitään.
Sähköauto pystyy natiivisti jakamaan liukkaalla voimaa vetäville pyörille paljon järkevämmin kuin polttis.
Käytettävissä oleva vääntö ja sen säädön nopeus riippumatta renkaan pyörintänopeudesta antaa sähköautoille ylivoman tässä asiassa. Sähköautossa voi olla täysin oma voimanhallinta jokaiselle renkaalle joka ylittää polttiksen kyvyt täysin. Varsinkin kun lähdetään paikaltaan liukkaalla.
Vain tekninen tumpelo ei ymmärrä tätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas polttistyperys joka ei ymmärrä tekniikasta eikä fysiikasta yhtään mitään.
Sähköauto pystyy natiivisti jakamaan liukkaalla voimaa vetäville pyörille paljon järkevämmin kuin polttis.
Käytettävissä oleva vääntö ja sen säädön nopeus riippumatta renkaan pyörintänopeudesta antaa sähköautoille ylivoman tässä asiassa. Sähköautossa voi olla täysin oma voimanhallinta jokaiselle renkaalle joka ylittää polttiksen kyvyt täysin. Varsinkin kun lähdetään paikaltaan liukkaalla.
Vain tekninen tumpelo ei ymmärrä tätä."Vain tekninen tumpelo ei ymmärrä tätä."
Sen teknisen tumpelon näet kun katsot peiliin. Tämä on jokaiselle selvää kun kommenttisi lukee.
Ei sen patteri härpäkkeen voimansiirrossa ole mitään eroa polttomoottoriseen verrattuna. Monessa testissä ja autoesittelyssä on todettu sähköhärpäkkeen alustan ja voimansiirron olevan suoraan vastaavasta polttomoottorisesta mallista lainattua.
Oletko aivan varma , että käyttämäsi natiivisti sana on sopiva nyt kyseessä olevaan asiaan?
- Anonyymi
Ei se ole korin muodosta kiinni vaan vetotavasta ja renkaista, sekä siitä onko luostonesto päällä. Jos on synkronoitu neliveto tai lukot niin kyllä lähtee 😆
- Anonyymi
Kyllä se vaan on niin, että kuskista se on kiinni, eikä autosta, oli sitten neliveto, etuveto tai takaveto, niin ratin takana on se, joka määrää mihin ja miten mennään.
- Anonyymi
Väärin, jos auton ominaisuudet ei riitä johonkin olosuhteeseen, niin ei kuski ihmeitä pysty tekemään. Toki myös toisin päin.
- Anonyymi
No sanopa mitä kuski olisi voinut tehdä tässä toisin että tojota ei olisi jäänyt jumiin?
Kun paremmilla autoilla riittää että painaa kaasua ja auto liikkuu.
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, jos auton ominaisuudet ei riitä johonkin olosuhteeseen, niin ei kuski ihmeitä pysty tekemään. Toki myös toisin päin.
Silloin ei pidä lähteä ajamaan. Eli jälleen kerran se on kuskista kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sanopa mitä kuski olisi voinut tehdä tässä toisin että tojota ei olisi jäänyt jumiin?
Kun paremmilla autoilla riittää että painaa kaasua ja auto liikkuu.
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yUViisas ei joudu tilanteeseen, josta tyhmä ei selviydy. Ei kannata laittaa noita mainoslinkkejä, viisas kuski ei niitä seuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisas ei joudu tilanteeseen, josta tyhmä ei selviydy. Ei kannata laittaa noita mainoslinkkejä, viisas kuski ei niitä seuraa.
"Viisas ei joudu tilanteeseen, josta tyhmä ei selviydy. "
Suurin tyhmyyshän tuossa on Toyotan ostaminen. Muilla autoilla neliveto toimii. Toyota jää jumiin eikä auta vaikka kuski tekisi mitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Viisas ei joudu tilanteeseen, josta tyhmä ei selviydy. "
Suurin tyhmyyshän tuossa on Toyotan ostaminen. Muilla autoilla neliveto toimii. Toyota jää jumiin eikä auta vaikka kuski tekisi mitä.Toyota on maailman luotettavin auto ja paras mulla on kokemusta
Toyota Volvo, Fiat ja Peugeot, nyt kolmas rav4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on maailman luotettavin auto ja paras mulla on kokemusta
Toyota Volvo, Fiat ja Peugeot, nyt kolmas rav4Luotettavan Toyotan nelivedosta täysin turha maksaa jos se jää jumiin heti kun on vähänkin liukasta.
Toyotan viritykset tällä alueella ovat olleet naurunaiheena jo pitkään.
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU
Ja näin lähtee liukkaalta oikea neliveto.
https://www.youtube.com/watch?v=Z5L7s9jz_jM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on maailman luotettavin auto ja paras mulla on kokemusta
Toyota Volvo, Fiat ja Peugeot, nyt kolmas rav4Siinä sinulle luotettavuutta, hihii!
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/
Onko sinulla hybrid? Joko 6000 euron kaapeliremppa on tehtynä, vai vaihdatko aina 2-3 vuoden välein uuteen RAViin ja nautit kaikkein kalleimman tyylin autoilusta?
- Anonyymi
Nastarengas kuin sutaisee paikallaan, niin siihen jää. Alustaan tulee urat nastojen kohdalla eikä nastat enää osu alustaan. Kitkarengas antaa paljon paremmin anteeksi sutimisen.
- Anonyymi
Vai nastarengas jää omien nastojen tekemien urien uhriksi paikoilleen, onko tyhmempää juttua kukaan keksinyt. Eikö se auto kuitenkin liiku ja liikahda eteen tai taaksepäin ja renkaan alle tulee uutta ja pitoa antavaa jäätä? Hihii!
- Anonyymi
Onhan noita kalliimpia katumaastureita nöyryytetty Dusterillakin. Siinä taitaa olla paras nelikko. Hintaa sopivasti ja menee vaikka mistä. Toinen on Lada Niva. Putini voisi alkaa niitä valmistaa meille.
- Anonyymi
Jos tarvitsee maasturin pitoa ja ominaisuuksia, silloin ostetaan maasturi ja jos haluaa henkilöauton tyylistä pitoa ja ominaisuuksia, niin silloin hankitaan henkilöauto tai perusautosta korkeampi versio, eli SUV.
- Anonyymi
Oikeasti ei noissa SUVeissa ole muuta erilaista ja hyvää kuin suurempi maavara ja parempi näkyvyys kun istuu korkeammalla jos nuo ovat mieleisiä ominaisuuksia. Toisaalta SUVen kyyti on useimmiten huojuvampaa ja ne kallistelee kaarteissa enemmän ja ovat herkempiä tuulien kanssa ja siksi huonompia.
- Anonyymi
Hyvin on tavallisella henkilöautolla pärjännyt jo 50 vuotta kesä sekä talviliikenteessä.
Tuo neliveto on vain sitä varten että pääsee jumiin yhä pahempiin paikkoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on tavallisella henkilöautolla pärjännyt jo 50 vuotta kesä sekä talviliikenteessä.
Tuo neliveto on vain sitä varten että pääsee jumiin yhä pahempiin paikkoihin.Kun ei paremmasta tiedä, tuo sanonta pitää kohdallasi paikkansa paremmin kuin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on tavallisella henkilöautolla pärjännyt jo 50 vuotta kesä sekä talviliikenteessä.
Tuo neliveto on vain sitä varten että pääsee jumiin yhä pahempiin paikkoihin.Heh, nelivedolla varmaan pääseekin sellaiseen kuseen että sieltä pois pääsemiseksi tarvitaan joku metsäkone tms. järeämpi vehje :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on tavallisella henkilöautolla pärjännyt jo 50 vuotta kesä sekä talviliikenteessä.
Tuo neliveto on vain sitä varten että pääsee jumiin yhä pahempiin paikkoihin.Väärin, nelivedolla pääsee paljon paremmin liikkeelle, eikä jää kiinni niin helposti. Perheessä on etuvetoinen ja nelivetoinen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, nelivedolla varmaan pääseekin sellaiseen kuseen että sieltä pois pääsemiseksi tarvitaan joku metsäkone tms. järeämpi vehje :D
Tuo on niin vanha vitsi että koen muötähäpeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on tavallisella henkilöautolla pärjännyt jo 50 vuotta kesä sekä talviliikenteessä.
Tuo neliveto on vain sitä varten että pääsee jumiin yhä pahempiin paikkoihin.Metsurit ajoi aikoinaan palstoille auraamattomia teitä pitkin kuplalla. Pohja kun oli melko tasainen niin enne syvempää kinosta otti hyvän vauhdin niin auto liukui sen yli.
Itse tein omalla Folkkarilla samaa kun ajelin auraamattomie teitä töihin. Folkkari tosin oli-99 Polo. Se oli paras talviauto ikinä ja meni mistä vain. Ei uskoisi espanjalaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on tavallisella henkilöautolla pärjännyt jo 50 vuotta kesä sekä talviliikenteessä.
Tuo neliveto on vain sitä varten että pääsee jumiin yhä pahempiin paikkoihin.No tavallaan pärjää kyllä, mutta on se nelikolla vaan niin paljon helpompaa ja mukavampaa. Esimerkiksi omilla kotikulmilla ihan kaupunkialueella on joka talvi isomman lumipyryn jälkeen ennen lumiauran käyntiä tiet siinä kunnossa että kaksivetoiset ovat siellä kiinni. Tuolla kelillä ihan normaalilla maavaralla oleva nelikko taas kulkee ilman mitään ongelmia.
- Anonyymi
Katumaastureista puheenollen, tai ehkä tuo Mersun G-Wagon on luettavissa perinteisen erillisen runkonsa vuoksi jopa rehdimmäksikin maasturiksi.
Italiassa ajaneet kovan kolarin jossa kyseisenlaisen Mersun G-Wagonin kori on irronnut rungosta ja lentänyt katolleen, kun toisena osapuolena olleen Opel Corsan keula on kasassa, mutta matkustamo näyttää säilyttäneen muotonsa melko hyvin. 7 loukkaantunutta, yksi vakavasti:
https://youtu.be/rIuXHhTv92o
Olisi pikemminkin luullut että pikku-ooppeli olisi ihan liiskana ja Mersu tuskin moksiskaan, mutta korin irtoaminen rungosta on kyllä aika hurja seuraus kolarista. Corsassa taas keula siististi kasassa kuin oppikirjan mukaisessa törmäystestissä.
Tosielämä osaa olla taruakin ihmeellisempää!- Anonyymi
Mesen kori on hyvässä muodossaan edelleen vaikka onkin irronnut rungostaan.
- Anonyymi
Joo. Cittis on hyvä liukkailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 487996
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1176106Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka593879Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu913839- 983589
- 553233
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod743205Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint352593IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk2232383- 521718