Nyt tarvitaan siis luetun ymmärtämistä!
Laitetaan siis Teuvollekin tämä kohta uusiksi.
”Sillä sana rististä on hullutus NIILLE, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka USKOVAT,
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
me taas saarnaamme RISTIINNAULITTUA KRISTUSTA, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
1 Kor 1:18-31
Sana rististä on hullutus NIILLE, JOTKA EIVÄT USKO
33
180
Vastaukset
- Anonyymi
”Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.”
1 Tim 3:16 - Anonyymi
Jumalan ristin sanoman ymmärtämiseen tarvitaan hengellistä, Pyhän Hengen vaikuttamaa viisautta, jota jumalattomalla ei voi olla.
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli murhamies.
Murhamiesten ei kannattaisi olla liian varma sinne taivaaseen menosta.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.- Anonyymi
1. Piet. 1:17
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, JOKA HENKILÖÖN KATSOMATTA TUOMITSEE KUNKIN HÄNEN TEKOJENSA MUKAAN, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi
Voi sinua Teuvo! Et siis todellakaan usko, että Jeesus antaa syntejä anteeksi. Olethan itsekin väittänyt saaneesi huorintekosi anteeksi, kun petit vaimosi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua Teuvo! Et siis todellakaan usko, että Jeesus antaa syntejä anteeksi. Olethan itsekin väittänyt saaneesi huorintekosi anteeksi, kun petit vaimosi!
Älä ole noin kateellinen, jotkut vaan saa välillä vierastakin. Vain idiootti jättää tilaisuuden käyttämättä.😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ole noin kateellinen, jotkut vaan saa välillä vierastakin. Vain idiootti jättää tilaisuuden käyttämättä.😄
Sananl. 28:13
Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananl. 28:13
Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.Joka perua pidättää, sillä on muutakin salattavaa.
- Anonyymi
Ps. 5:7
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus. - Anonyymi
Hulluja ovat ne, jotka satuja uskovat.
- Anonyymi
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.- Anonyymi
Säälin sinua Teuvo. Teet juuri niinkuin apostoli Pietari sanoi: väännät apostoli Paavalin sanoja OMAKSI KADOTUKSEKSI. Lisäksi jatkat valehteluasi.
- Anonyymi
Sinä ITSE ELÄT VALHEESSA TEUVO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ITSE ELÄT VALHEESSA TEUVO.
Mestarin sotilas on taivaassa.
- Anonyymi
Veljellä tarkoitetaan toista Juutalaista. Juutalaisen tappaminen on Jeesuksen tappaminen. Sitä ei saa anteeksi. Sillä vetää ikuisen kirouksen päällensä.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.- Anonyymi
Ei viimeisellä tuomiolla enää mitään anteeksiantoja julisteta, vaan kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, mitä Jumalan laki siitä teosta määrää tuomioksi.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
- Anonyymi
Kristityt ovat elämän tuoksu niille jotapelastuvat, kuoleman tuoksu jotka menevät kadotukseen.
- Anonyymi
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Israelin 12 heimoon kuuluvia ihmisiä.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi
Pakanat tappoivat Jeesuksen. Ei Juutalaiset.
Luuk. 18:32-33
Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET.
Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.- Anonyymi
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]1. Kun. 19:17
Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.
Netanjahu on tämän ajan profeetta Elisa.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]
- Anonyymi
Aloittajan kannattaisi tunnustaa omat syntinsä, eikä vain syytellä toisia synneistä.
- Anonyymi
Ehkä se kuvittelee saaneensa valtuudet, toimia jonkinlaisena "hoitomiehenä" tällä palstalla.😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se kuvittelee saaneensa valtuudet, toimia jonkinlaisena "hoitomiehenä" tällä palstalla.😀
Eikös ne "hoitomiehet" heittele siellä ihmisiä Saatanalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne "hoitomiehet" heittele siellä ihmisiä Saatanalle?
Se kai kuuluu, niiden toimenkuvaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kai kuuluu, niiden toimenkuvaan.
Eräs aikoinaan Saatanalle heitetty, on ryhtynyt itse ns.hoitomieheksi.
- Anonyymi
Niinhän se on, että valheisiin turvautuneella Paavalilla on vaikeata kampittaa Jeesuksen ja Jeesuksen kanssa eläneiden oikeiden apostoleiden opetuksia.
- Anonyymi
Näin se vaan on, että Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi
Vain osa Korinttolaisista piti Paavalia oikeana apostolina.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Apostolin roolin lisäksi Paavali tekeytyi Korintossa nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain osa Korinttolaisista piti Paavalia oikeana apostolina.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Apostolin roolin lisäksi Paavali tekeytyi Korintossa nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]Johannes Kastaja oli viimeinen oikea Nasiiri.
Johannes Kastaja ei saanut uskoaan kuulosta saarnojen vaikutuksen alaisena, vaan lapsena kohdussa Pyhän Hengen pysyvänä ominaisuutena.
Oikea usko on Hengellinen asia, ei mikään käännyttämällä aikaansaatu päänusko, mitä kovasti markkinoidaan. Uskon huutokauppakeisarit levittävät päänsuskoa ja vievät ihmisten rahat.
- Anonyymi
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
Paavali sokaistui salamanvalosta.- Anonyymi
Hevosetkin säikähti, kun salaman valo välähti murhakoplan päällä Damaskontiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hevosetkin säikähti, kun salaman valo välähti murhakoplan päällä Damaskontiellä.
Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan...
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1339603Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1686112Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1725441Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El335387MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny64462Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään574337Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m883541Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783499En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102981Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1262937