Olen miettinyt välillä millaista muiden avioliitossa olevien seksielämä on.
Meillä on lapset 3v ja 14v ja seksiä on mielestäni liian harvoin noin 0-7 kertaa / kk.
Minä (mies) myös yleensä teen aina aloitteen seksiin, vaimo ei innostu oikeastaan ikinä ainoastaan silloin kun olen hänelle asiasta maininnut tai riidelty asiasta.
Sen jälkeen kun rauha on maassa pari kertaa hän voi tehdä aloitteen asian eteen.
Minusta seksi on hyvää hänen kanssaan ja myös koitan huomioida hänen tarpeitaan, nuolen pillua, puhun tuhmia, suutelen ym.
Ehkä meillä on sitten niin eri tarpeet tai hän on niin väsynyt ettei jaksa tai kiinnosta, pettämiseen en jaksa uskoa.
Onko muilla pareilla paljonkin erilaiset seksi tarpeet?
SEKSI SUHTEESSA.
10
273
Vastaukset
- Anonyymi
Mikään ei vie seksihaluja yhtä tehokkaasti kuin riiteleminen ja painostaminen.
- Anonyymi
Onko aina ollut näin vai viimeaikoina?
Osa kiihottuu ajatuksesta ja osa vasta silloin, kun saa kosketusta ja stimulaatiota. Huomioitko, että yleensä naisen kiihottuminen kestää kauemmin kuin miehen. On yksilökohtaisia eroja mistä kukakin nauttii.
Jotkut nauttivat tuhmien puhumisesta ja kuulemisesta. Imo en liiemmin perusta, jos minua nartutellaan tai muutoin jutustellaan tuhmia. Tai ehken ole vielä kohdannut miestä, joka teksisi sen uskottavasti.
Painostaminen ja riitely ovat äärimmäisen huonot keinot saada seksielämää vilkastumaan. Senkin aistii, jos ollaan huomaavaisia tai erityisen huomaavaisia hetken aikaa, jotta saisi seksiä. Kyllä hellyyden ja huomioinnin pitäisi olla jatkuvasti läsnä, kuten kotitöiden jakamisen ja keskusteluyhteyden jne.
On tutkittu, että naiset, jotka tekevät eniten kotitöitä, haluavat vähiten seksiä. Eli miehen todellakin kannattaa tarttua imuriin, viedä roskat pyytämättä ja pyrkiä hurmaaman ensin keittiön puolelle ennen kuin siirtyy iholle.
Jokainen on yksilöllinen seksuaalisuuden osalta ja siksi tämä on keskustelu, joka sinun pitäis käydä vaimosi eikä palstalaisten kanssa.- Anonyymi
Tulin vain sanomaan että täydellisyyttä hipova kommentti, moni pointti ihan naulan kantaan. Juurikin riitely saa sen fiiliksen ettei huvita kauheasti toiselle kauneintaan antaa, sehän olisi kuin palkinto kaikesra. Olen miettinyt että eikö mies todella koskaan ihmettele että "wau, puoliso hoitanut työn, lapset, kodin, ruoan ym ja sitten vielä tulee houkuttelemaan seksiin kun olen saanut nukkua päiväunet raskaan työpäivän päätteeksi ja katsoa illan pelit tv:stä, niin nyt on vielä muhinoinnit/suihinotot edessä, tämän täytyy olla taivas" niinku daa, kuka jaksais toista palvrlla päibästä toiseen 🤣🤣 ja nykyisin nainen vielä usein tasa-arvon nimissä maksaa laskuista puolet ja teker myös 100%työaikaa, mutta perinteisiin rooleihin vedoten saa kyllä yksin hoitaa kodin ja lapset. Siis älkää nyt miehet viittikö. Kokeilkaa vaihtaa hommat viikoksi/kuukaudeksi ja sanokaa sitten että huvittaa vielä antaa sille sohvalla makaavalle, syömässä käyvälle ja sitten tvtä tuijottavalle jotain extrahuomioo 🤭🙈
- Anonyymi
Vetäydyttyämme etuaikaisesti työelämästä ja vaimoni siirryttyä liukkariaikaan sovimme, että hän päättää ajankohdat ja kanssakäymisen muodot.
Vaimo oli selvillä mieltymyksistäni.
Vaimoni oli päiväharrastuksissaan maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.
Minä olen aina ollut sitä mieltä, että päivisin parasta päiväpeiton päällä.
Päädyimme tiistai,- torstai- ja lauantaipäiviin.
Sovitin oman harrastukseni siten, että edelliset päivät olivat vähemmän rasittavia.
Vuosien saatossa oli luovuttava liukkarista ja jatkoimme ilman perinteistä penetratiota pervoilemalla muuten.
75v tienoissa vaimon terveydentila lopetti harrastuksen kokonaisuudessaan.
Läheisyyden kaipuu kuitenkin jäi.- Anonyymi
Joku vittasi kotitöiden jakautumiseen.
Vaimoni hoiti kotityöt kunnes jäin itse kokoaikaisesti kotiin 57v ikäisenä. Vaimoni oli 52v.
Minulle oli selvää, että vastavuoroisesti ryhdyin hoitamaan suurimman osan siivouksista.
Aloitus huonekalujen siirtelystä koska olen vahvempi. Siitä eteen päin riippuen siivouksen tasosta. Vaimo hoiteli seuraavia vaiheita. Siirtelyn alettua hän aloitti imuroinnin. Siirtelyn jälkeen minä jatkoin imurointia ja vaimo aloitti moppauksen johon en puuttunut.
Minä käsittelin matot alusta loppuun.
Sapuskahuolto. Minä suunnittelin, hankin, valmistin ja katoin tekemäni sapuskat pöytään.
Tunnen ravintoaineiden koostumuksen ja tarpeen paremmin ja sapuskan valmistus on jonkin tason harrastus minulle.
Intiimielämä? Aivan liittomme alkuajoista lähtien toteutimme eri muotoisia virikkeitä ja variaatioita.
Aivan viime vuosina niiden merkitys kasvoi ja osa jäi pois luonnollisista syistä.
Eräs oleellisen tärkeä asia oli vaimoni ilmaisu erään keskustelun loppuvaiheessa.
Hänen lausumansa "minä nautin siitä kun näen sinun nauttivan" oli minulle varsin velvoittava ilmaisu.
- Anonyymi
Noilla kilometreillä jo harvinaista että on useammin kuin kerran vuodessa mutta millaisia tuhmia tarkoitat naiset ei yleensä niistä tykkää pitkässä parisuhteessa varsinkaan vaikka olisivatkin jossain kohtaa ehkä tykänneetkin
- Anonyymi
Voit kokeilla hieroa selkää ja niskaa jos naisesi tykkää siitä. Öljyllä voi hieroa koko vartaloa. Kehua, miten hyvälle iho tuntuu ja kuiskia korvaan jotain romanttista. Katso naista niin, että hän tuntee, että arvostat ja välität hänestä. Ole kiinnostunut siitä, mitä hänelle on päivän aikana tapahtunut, kuuntele ja kysele asioita. Lähde ajattelemaan niin kuin nainen ajattelee… uskon, että löydät tien naisen sydämeen jos se on löydettävissä vielä.
- Anonyymi
Yhdys sanat.
Itse asiasta: Lapset on tehty, vaimosi on biologisen tehtävänsä täyttänyt.
Et tule koskaan enää näkemään seurustelun alkuaikojen määrää seksiä, päinvastoin.
Kolmen-neljän vuoden päästä joudut olemaan seksittä.
Syitä moiseen saat kuulla lukemattomia, mutta taustalla on kehitys, joka tapahtuu käytännössä kaikissa suhteissa.
Ja nyt: Valmistaudu vetämään käteen. - Anonyymi
Ensimmäiset 30 vuotta olivan hyvinkin intohimoisia aikoja ja ei ollut erilaisia tarpeita tai jos oli, oltiin siitä huolimatta - kumpikaan ei niin sanotusti pihistellyt koska emme näe yhtäkään syytä olla olematta jos toisella mieli tekee.
Pikkuhiljaa kerrat väheni ja se oli molempien mielestä ookoo. Nyt ollaan molemmat 7-kymppisiä ja seksiä on ehkä kerran vuodessa mutta läheisyyttä sitäkin enemmän.
Luultavasti olemme onnekkaita koska seksi on meille ollut aina tärkeää ja mukavaa.- Anonyymi
Kaunis historia ja yhteisymmärrys teillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1202372Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from401962Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301897- 1021887
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276481886Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581169- 1171085
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20953- 54890
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857