Olen autoillut pian 52 vuotta ja aina bensa tai diessel autoilla.
Olen myös ollut aiemmin köyhä ja tyhmä.
Aluksi ostin tonnin autoja markkaikana. Sitten sain hiukan rahaa ja ostin kalliimpia.
Nyt ajan edelleen alle tuhannen euron, tonnin autoilla.
Olen kokeillut sähköautoa, mutta koska olen edelleen köyhä ja tyhmä en halua osamaksuvelkaa, siksi ajan sillä vanhalla dieselautolla.
Autoni ovat aina olleet teini-iän ohittaneita, nyt alla on 18v nuorikko.
Autoista on kokemusta tekniikkakin on yllätyksetöntä.
Kun vielä peukaloni ovat kämmenen laidassa ei huollot tai pikku korjauksetkaan ole nekään ongelma.
Autotekniikkaa opiskelin lukemalla Jussi Juurikkalan Autokirjaa v. 1956 Ja Vallin Ojanen Uutta autokirjaa v. 1948.
Noissa kirjoissa puhutaan vain dnamosta ja käynnistinmoottorista.
Toisaaltä sähköstä en tiedä mitään, erityisesti suurnopeusmoottorit ja taajuusmuuttajat ovat utopiaa puhumattakaan niitä ohjaavista binääriteknisistä tietokoneista.
Olenko tyhmä vai mitä?
12
148
Vastaukset
- Anonyymi
Vastasit itse kysymykseesi,"koska olen tyhmä ja köyhä ajan edelleen....."
- Anonyymi
No jos olet autovalintoihisi ollut tyytyväinen niin ei kai ne sinusta tyhmää tee. Hankala sanoa oletko muuten tyhmä vai et. Yleensä kyllä tyhmä ei itseään tyhmäksi tunnista, niin saatat olla ehkä viisaampikin kuin luulet.
- Anonyymi
Kaverin loputtomat tyhjänpäiväiset sössötykset täällä eivät kyllä viittaa erityisesti älykkyyden suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverin loputtomat tyhjänpäiväiset sössötykset täällä eivät kyllä viittaa erityisesti älykkyyden suuntaan.
Sinun sössötyksesi ne vasta tyhmiä on. Taidat olla syntynyt sieltä mistä päivä ei paista eli PERRSEESTÄ !!
- Anonyymi
Iloinen veronmaksaja maksaa siitä tonnin dieselistä vuosittain auton arvon veroina valtiolle. Polttoaineverot ja arvonlisäverot huomioiden moninkertaisestikin. Ei ole mikään ihme, että olet pysynyt köyhänä. Tyhmänä en silti sinua pitäisi, koska et tee velkaa ostamalla auton velaksi. Se olisi tyhmää.
- Anonyymi
Riippuu miten tyhmä ja köyhä määritellään ? Jos ostaa 100 tuhannen patteriauton jolla ajaa johonki katukivetykseenm, kuoppaan seurauksena akkukoteloon lommo, edessä 20 tuhannen remontti jonka joutuu omasta pussista maksamaan niin sanoisiin että sekin on tyhmyyttä.
Eikä köyhyyttä voi aina rahassa mitata. Köyhä voi olla mieleltään ja henkisesti. Moni kuolee nuorena miljoona tilillä, ja moni köyhänä 100 vuotiaana terveenä. Itse valitsisin jälkimmäisen vaihtoehdon.
t: keskituloinen/ikäinen.- Anonyymi
Olipa taas tyhmää ja turhanpäiväistä sössötystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas tyhmää ja turhanpäiväistä sössötystä.
No niin on sinultakin.
- Anonyymi
Kylläpä POIKA kirjotti melkein hauskan avauksen.
Alkaako mielikuvitus ehtyä ja köyhtyä noin pahasti? - Anonyymi
Ei ole tyhmyyttä tuo ollenkaan. Tarkoitan tällä sitä, jos ei ole rahaa ja osaa korjata, miksei voi ajaa vanhallakin autolla. Sitä paitsi se on ympäristöteko , senhän todistaa tiedekin professorien suulla. Uusi auto on tietenkin uusi, mutta ei aina viisas valinta. On rikkaitakin jotka ajavat vanhoilla autoilla. Se ei ole heille välttämätön esittelylaite.
- Anonyymi
Itsehän olet todennut itsesi tyhmäksi, eli kerjäätkö myötätuntoa.
Pitäisi tuntea sinut paremmin jos asian voisi toiseksi kääntää.- Anonyymi
En kaipaa vielä tyhmempieni myötätuntoa.
Tyhmyyteni kiteytyy sarkasmina.
Myötähäpeaää tunnen niiden kohdalla jotka ylpeilevät katoavaisuudella.
Sic transit mundi.
Olen paitsi tyhmä myös vanha ja kun lisäksi olen köyhä on siinä minulla kestämistä.
Mutta vanhoista autoista ei kuitenkaan ole ollut koskaan harmia, iloa sen sijaan paljonkin.
Omin käsin tekemällä sanovat älykkyyden kasvavan.
Mieluummin kuuntelen kuusten huminaa metsäpalstallani kuin ajelen kalliilla sähköautolla.
Metsäni on omaisuutta, mutta autosta on "turhoo kulunkii", kuten edesmnennyt naapurini tapasi sanoa.
Ja lopuksi minua viisaammille:
Johann Wolfgang von Goethen runo
Vanitas Vanitaum Vanitas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972