Jos pitäisi seuraavin speksein valita paras uusi sähköauto, mikä se olisi?
- hinta talvirenkailla ja vetokoukulla max 45 k€, mieluummin vähemmän
- range minimissään 270 km vaikka olisi millainen sää tai kuinka hirveät olosuhteet
- mahtuu 195 cm pituinen kuskin paikalle
- vetomassa 1200 kg tai enemmän
Peugeot E-3008 polttelisi itseäni eniten, mutta kuunnellaan muitakin ajatuksia.
Kysymys patteriteroille
23
265
Vastaukset
- Anonyymi
Esim. ID4 -ID7. Rangea riittää tuon verran paukkupakkasillakin, mutta iso kärry perässä ei riitä - tuskin riittää missään sähkiksessä. Tiedä sitten mitä ne hirveät olosuhteet ovat, kokemusta on toistaiseksi vain -25 keleistä.
Osta pari vuotta vanha vähän ajettu, saat sellaisen ~20 te halvemmalla kuin uuden.- Anonyymi
Kärry perässä jos pääsee 150-170 km, sekin riittää.
On vähän kehnoja kokemuksia volkkareista… Ei millään huvittaisi sellaista enää hankkia. Tesla Model Y ennemmin, jos käytettynä pitäisi ostaa. Samoin käytettyä en uskalla ostaa, kun takuuasiat menee helposti monimutkaisemmiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärry perässä jos pääsee 150-170 km, sekin riittää.
On vähän kehnoja kokemuksia volkkareista… Ei millään huvittaisi sellaista enää hankkia. Tesla Model Y ennemmin, jos käytettynä pitäisi ostaa. Samoin käytettyä en uskalla ostaa, kun takuuasiat menee helposti monimutkaisemmiksi.Teslat kiertäisin kaukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärry perässä jos pääsee 150-170 km, sekin riittää.
On vähän kehnoja kokemuksia volkkareista… Ei millään huvittaisi sellaista enää hankkia. Tesla Model Y ennemmin, jos käytettynä pitäisi ostaa. Samoin käytettyä en uskalla ostaa, kun takuuasiat menee helposti monimutkaisemmiksi.Ei teslaa se on romu aina. Surkeita vehkeitä , työsuhdeautona oli pari. Rumakin on. Ihan mikä muu vain vaikka tuo ID7 josta ei kyllä kokemusta. Ariya , ehkä uusi bzx jos se on parantunut lastentaudeista. Bemarit aika hyviä, mutta hinta sitten kyllä pompsahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei teslaa se on romu aina. Surkeita vehkeitä , työsuhdeautona oli pari. Rumakin on. Ihan mikä muu vain vaikka tuo ID7 josta ei kyllä kokemusta. Ariya , ehkä uusi bzx jos se on parantunut lastentaudeista. Bemarit aika hyviä, mutta hinta sitten kyllä pompsahtaa.
Ariya kiinnostaa myös, hintaa vain kumppitonni liikaa. Todella mukava koeajolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei teslaa se on romu aina. Surkeita vehkeitä , työsuhdeautona oli pari. Rumakin on. Ihan mikä muu vain vaikka tuo ID7 josta ei kyllä kokemusta. Ariya , ehkä uusi bzx jos se on parantunut lastentaudeista. Bemarit aika hyviä, mutta hinta sitten kyllä pompsahtaa.
Jauhat tuubaa.
2019 model 3 ajellu nyt 230tkm. Alusta korjattu kerran ja lämmitin uusittu. Siinä viat.
Huollossa käytetty 2 kertaa. Korjaus ja huoltokulut yhteensä 1972€. Millään muulla omistamillani 18 autolla ei ole päässyt läheskään noin pienillä korjauksilla noilla kilometreillä. Akun soh kuukausi sitten 89%. Enkä todellakaan ole ainoa jolla samat kokemukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauhat tuubaa.
2019 model 3 ajellu nyt 230tkm. Alusta korjattu kerran ja lämmitin uusittu. Siinä viat.
Huollossa käytetty 2 kertaa. Korjaus ja huoltokulut yhteensä 1972€. Millään muulla omistamillani 18 autolla ei ole päässyt läheskään noin pienillä korjauksilla noilla kilometreillä. Akun soh kuukausi sitten 89%. Enkä todellakaan ole ainoa jolla samat kokemukset.Alustan puslia vaihdettiin urakalla osat putoilivat matkalla, ei todellakaan fuulaa. Tesla on romu varsinkin alkupäästä. Nykyiset ovat erittäin rumiakin. Sisustaa karmeita iso televisio pilaa kojelaudan jne. Sinä puhut fuulaa.
- Anonyymi
Minäkin silmäilin noita ID4 ja vastaavia Skodia.
Ei ole verkkovirtaa Mikkelissä.
Epäselväksi jäi, paljonko se range sitten käytännössä on,
jos vaikka paahtaa Kehä III lta Mikkeliin päin 130 mittarissa?!
Ei taida Graaniin saakka päästä, jossa voisi tehdä ostokset.
Uutta sähköä tarvittaneen jo Kuortissa.
Haluaisin sellaisen, jolla keväästä syksyyn pääsee sen 300 km.- Anonyymi
77 kWh ID4 GTX:llä pääsee plussakelillä Savonlinnasta Vantaalle (310 km) 100% täyteen ladatulla akulla ja rangea jää vielä 50 km ajoon. 130 km/h motarista en tiedä, mutta 120 km/h, niin riittää hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
77 kWh ID4 GTX:llä pääsee plussakelillä Savonlinnasta Vantaalle (310 km) 100% täyteen ladatulla akulla ja rangea jää vielä 50 km ajoon. 130 km/h motarista en tiedä, mutta 120 km/h, niin riittää hyvin.
Kiitos tiedoista, ID4 GTX!
Ymmärrän kyllä, ettei kiireestä ole hyötyä, mutta kun olen vielä
kerran vuodessa jaksanut käydä Saksassakin, niin siellähän saisi
painella lintta tiskissä ja silti olisi koko ajan muiden tiellä! - Anonyymi
Pakko sanoa, etten huoli VAG-konsernin tuotteita pihalle. Mikä tahansa muu ennemmin, paitsi ehkä bz4x… Solterra voisi menetellä.
Jotenkin ranskalaiset on onnistuneet sähköautoissa aika hyvin. Järkeviä pelejä järkevällä hinnalla. Scénic, Megane, 3008 esimerkkeinä. Hinta-laatusuhde tuntuu olevan kohdillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko sanoa, etten huoli VAG-konsernin tuotteita pihalle. Mikä tahansa muu ennemmin, paitsi ehkä bz4x… Solterra voisi menetellä.
Jotenkin ranskalaiset on onnistuneet sähköautoissa aika hyvin. Järkeviä pelejä järkevällä hinnalla. Scénic, Megane, 3008 esimerkkeinä. Hinta-laatusuhde tuntuu olevan kohdillaan.Mulla toisin päin. Parista ranskiksesta niin huonoja kokemuksia, ettei ne säväytä sähkökäyttöisenäkään. VAG-konsernin tuotteita olen kuullut moitittavan, mutta omalla kohdalla ei ole ollut mitään ongelmia. On ollut 2 kpl diesel-golffia, 1 diesel transporter ja 2 l bensa superb. Joskus aikonaan oli parikin kuplaa ja kaksi kleinbussia.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa "Ei ole verkkovirtaa Mikkelissä"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedoista, ID4 GTX!
Ymmärrän kyllä, ettei kiireestä ole hyötyä, mutta kun olen vielä
kerran vuodessa jaksanut käydä Saksassakin, niin siellähän saisi
painella lintta tiskissä ja silti olisi koko ajan muiden tiellä!Tuttavapariskunta reissaa syksyisin pitkin Eurooppaa ID nelosella ja kuulemma ilman murheita. Totta, vai tarua, siihen en sano mitään.
Saksassa ja muuallakin Euroopassa tullut ajeltua melkoisesti. Ei siellä tukkona ole, vaikka ajelisi Suomen nopeuksilla, kunhan vaan älyää pysyä siellä motarin oikeanpuolimmaisella kaistalla.
Ilmeisesti teholataus on melko arvokasta, muistelen 50 snt/kWh keskihintaa, mutta joillain sopimuksilla voisi saada hieman halvemmallakin.
50 snt/kWh alkaa olla sillä rajalla, onko sähköautoilu enää taloudellisessa mielessä järkevää.. Kulutus ~20 kWh sataselle, niin sähkö maksaa 10 €. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
77 kWh ID4 GTX:llä pääsee plussakelillä Savonlinnasta Vantaalle (310 km) 100% täyteen ladatulla akulla ja rangea jää vielä 50 km ajoon. 130 km/h motarista en tiedä, mutta 120 km/h, niin riittää hyvin.
Jos haluaa päästä id.4:llä hieman pidemmälle, voi valita miedomman Pro takavetomallin. Sen kulutus on pienempi, mutta ei silläkään jalkoihin jää. Se on myös useita tonneja halvempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla toisin päin. Parista ranskiksesta niin huonoja kokemuksia, ettei ne säväytä sähkökäyttöisenäkään. VAG-konsernin tuotteita olen kuullut moitittavan, mutta omalla kohdalla ei ole ollut mitään ongelmia. On ollut 2 kpl diesel-golffia, 1 diesel transporter ja 2 l bensa superb. Joskus aikonaan oli parikin kuplaa ja kaksi kleinbussia.
Ranskan autotuotanto ajaa markkinoille pelkkää sekundaa. Eivät toimi uutena eikä vanhana.
Hupaisaa paskaa!
- Anonyymi
Kannattaa kysellä/katella jostain muualta kokemuksia sähköautoista kuin täältä Suoli24 kanavalta.
https://www.youtube.com/watch?v=2rIbjDdg3h4- Anonyymi
Eipä kovin paljon kehuja saanu tuo Pösö e-3008 Siintomaalta. Kova alusta, mittariston range/kulutus näyttää mitä sattuu, ei akun esilämmitystä, hipaisukytkimet elää omaa elämää jne jne..
Jos 1000kg vetomassa riittää niin Skoda Elroggi varmaankin parempi valinta. Isolla akulla hinta vähän alle 45 tuhatta.
- Anonyymi
Kiitos vinkistä, edellinen!
- Anonyymi
50 vuotta autoa ajaneena täytyy sanoa, että tämä nykyisen 320e:n
valikot ovat aika hankala oppia - silloinkin kuin käyttöohjeen kanssa
pitkään istuu autossa ihmettelemässä.
Oletusarvohan on se, että kaikkia voisi helposti käyttää, eikä asetuksiin tarvitsisi
esim. ajaessa puuttua.
Kenelle on hyötyä siitä, että minulle kerrotaan renkaissa olevan ilman lämpötila?
Joskus tiedän etukäteen, milloin lähden, en siis enää aina aamulla.
Km-lukeman pitäisi silloin olla 45 -50, mutta muutamassa yön pakkasasteessa ladattuna lukema ei ole kuin 30!
Lienee helppo ajastaa se akunlämmitys latauksen kanssa yhtäaikaa tapahtuvaksi.
Ehkä vielä opin sen.- Anonyymi
BMW 320e, vai mikä? Jos Bemu, niin se on ladattava hybridi. Ihan normi lukemia pikkuakkuiselle hybridille, pienestä akusta ei oikein ole pakkaskeleille.
- Anonyymi
Osta uusi Tesla Model Y Long Range RWD. Takatuuppari, mutta rangea paljon.
- Anonyymi
Jos Toyota saanut tuon bzx mallin ongelmat kuntoon.uudessa mallissa kuten väittävät se olisi hyvä valinta. Yllättävän hyvä ajettava vanhakin, mutta esilämmitys ja rangepuute haittana. Huoltovarmuus toyotalla kuitenkin aika hyvä Suomessa . Subaru solterrahan on sama laite. Tietysti jos häpeää Toyota pihassa kuviota voi ottaa vaikka kiinavehkeen joissa epävarmuutta huoltojen osalta. ID. Vw on myös huollon osalta ihan hyvällä mallilla . Paras valinta on kuitenkin perinteisen autovalmistajan tuote takuiden takia.,
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010