Näin siinä on vain käynyt! Epätoivoisesti sähköautoista tulee markkinoille uusia ” huipputeknisiä” malleja. Mutta tosiasiassa kyseessä on enemmän tai vähemmän ” rihkama-autoja”, joissa ei ole teknistä kehitystä ollenkaan Hyvänä esimerkkinä on range, jota ei pystytä kasvattamaan juuri ollenkaan. Silti puhutaan huippurangesta jne. Sähköautobusinekselle näyttää olevan tyypillistä tosiasioiden tarkoituksellinen vääristäminen.
Sähköautot ovat jo vanhanaikaisia
53
341
Vastaukset
- Anonyymi
Jos koko elämäsi pyörii sähköautojen vastustamisen ympärillä, niin silloin sun elämässä ei ole muuta sisältöä.
- Anonyymi
Kokoajan ranget kasvaa ja latausajat lyhenee, näin se kehitys tapahtuu kokoajan.
Jo nyt löytyy jokaiselle hyvä ja sopiva sähköauto ja ranget riittää hienosti.- Anonyymi
Vanhassa polttarissani on 1300 km range. Sähköautojen kohdalla puhutaan edelleekin aivan naurettavan pienistä rangeista ja pakkaskelissä nekin puoliintuvat. Latausajat ovat edelleenkin turhauttavan pitkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa polttarissani on 1300 km range. Sähköautojen kohdalla puhutaan edelleekin aivan naurettavan pienistä rangeista ja pakkaskelissä nekin puoliintuvat. Latausajat ovat edelleenkin turhauttavan pitkiä.
Sähköautot ovat todella vanha-aikaisia. Ei niissä ole mitään uutta. Kaikki on koettu monta kertaa jo muualla. Se missä kaivattaisiin sähköautoissa todellakin uutta parannusta ei ole parantunut ollenkaan. Jotenkin tuntuu, ettei sähköautot ole tehty siihen käyttöön, mihin niitä käytännössä tarvittaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ovat todella vanha-aikaisia. Ei niissä ole mitään uutta. Kaikki on koettu monta kertaa jo muualla. Se missä kaivattaisiin sähköautoissa todellakin uutta parannusta ei ole parantunut ollenkaan. Jotenkin tuntuu, ettei sähköautot ole tehty siihen käyttöön, mihin niitä käytännössä tarvittaisiin.
Hirvee lataaminen. Eikä siitä pääse enää eroon. Kahleet on luotu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa polttarissani on 1300 km range. Sähköautojen kohdalla puhutaan edelleekin aivan naurettavan pienistä rangeista ja pakkaskelissä nekin puoliintuvat. Latausajat ovat edelleenkin turhauttavan pitkiä.
Mitä helkkarin hyötyä käytännössä on tuosta 1300 km:n dieselin rangesta, joka ihanneolosuhteissa onnistuu. Sähköautojen range ihanneolosuhteissa on jo joillakin pidempikin kuin tavi bensa-autoilla, useimmilla suurinpiirtein sama.
Ennennsähköauton mulla oli dieselcitymaasturi, jonka range ihanneolosuhteissa tosiasn oli reipas 1000 km. Eli pitkällä maatieajolla. Kaupunkiajossa se putosi helpostikin tuonne noin 700 km:ään. Talviaikaan kaupunkipätkäajossa oltii jo lähempänä 500 km, kun moottori ei kunnolla ehtinyt lämpimään oikei koskasn. Eli pudotusta oli suurinpiirten tuo 50% siinäkin.
Et varmasti koskaan tee matkaasi Suomen päästä päähän ilman taukoja. Jos teet, niin olet vaaraksi muille tiellä liikkujille. Eikä tuossa olisi edes järjenhäivääkään. Normaali tarve taudille on noin 2-3 tunnin välein, jos matkanteosta ei ole tarkoitus tehdä kärsimysnäytelmää.
Lataus on yhtä helppoa kuin puhelimen lataus ja latauspaikkoja on huomattavasti enemmän kuin tankkauspaikkoja. Lataus onnistuu kusi- ja kahvitauon aikana, joten se ei hidasta matkantekoa, vaikka olisi kiirekin.
- Anonyymi
Pahinta kaikissa autoissa, oli sitten mikä voimanlähde kyseessä tahansa nuo lisävarusteet ja liiallinen tietoliikenne. Nolla toleranssin takia nuo ajoavustimet tehty, mutta niiden vikaantuminen yleistä. Päivitetään huolloissa parannuksia ja välillä ennen huoltojakin kutsutaan kampanjoihin.
- Anonyymi
Ei niiitä huoltoon kutsuta päivityksiin. Päivitykset tulevat OTAna silloin, kun niitä on saatavana. Minunkin vanhaan -22 malliseen ID.4:ään tulee päivityksi vielä melko usein, ja aina ne ovat olleet parannuksia tai korjauksia koodivirheisiin, joihin en ole törmännyt.
Ei kai mihinkään enää asenneta tikulta ohjelmakorjauksia tai CD:ltä uudempia karttoja.
- Anonyymi
Tavikselle tärkein ominaisuus autossa on kilometrikustannus. Sähköautolla alle kaksi euroa per sata kilsaa. Polttiksella kympin.
Jos tykkää maksaa kilometreistä niin antaa mennä vaan.- Anonyymi
Ja silti monille sähköautolla ajo on monille kalliimpaa kuin polttiksella ajo. Ja uuden ja uudehkon auton kohdalla bensakuluilla ei ole merkittävä kulu. Jos ostaa uuden auto ja höpisee ”säästöistä” niin on aivokuollut idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti monille sähköautolla ajo on monille kalliimpaa kuin polttiksella ajo. Ja uuden ja uudehkon auton kohdalla bensakuluilla ei ole merkittävä kulu. Jos ostaa uuden auto ja höpisee ”säästöistä” niin on aivokuollut idiootti.
Jos valitsee maksaa jokaisesta sadasta kilometrista yli kympin niin se on tietenkin täysin sallittua ja niin voi tehdä.
Polttakaa rahaa niin paljon kuin haluatte polttiksella ajamiseen.
Sähköautolla vain alle kaksi euroa per sata kilsaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos valitsee maksaa jokaisesta sadasta kilometrista yli kympin niin se on tietenkin täysin sallittua ja niin voi tehdä.
Polttakaa rahaa niin paljon kuin haluatte polttiksella ajamiseen.
Sähköautolla vain alle kaksi euroa per sata kilsaa.Ja uudella sähköautolla ajaminen maksaa yli 60 euroa per satakilometriä. Pelkän sähkön laskeminen kuluiksi on idiotismin huippu. Pelkästään sähköauton rengaskulut on enemmän kuin kaksi euroa per sata kilsaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uudella sähköautolla ajaminen maksaa yli 60 euroa per satakilometriä. Pelkän sähkön laskeminen kuluiksi on idiotismin huippu. Pelkästään sähköauton rengaskulut on enemmän kuin kaksi euroa per sata kilsaa.
Ja uudella pakoputkiautolla vielä 20 euroa enemmmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uudella sähköautolla ajaminen maksaa yli 60 euroa per satakilometriä. Pelkän sähkön laskeminen kuluiksi on idiotismin huippu. Pelkästään sähköauton rengaskulut on enemmän kuin kaksi euroa per sata kilsaa.
Sähköautoja voi ostaa aivan samalla tavalla käytettynä kuin polttiksiakin. Mikään ei ole niin halpa ajaa kuin käytettynä ostettu sähköauto.
Ja aivan samanlaisilla renkailla sillä ajetaan kuin polttiksellakin.
Ainoa asia mistä sähköautolla ajaessa joutuu luopumaan on polttoaineverot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja voi ostaa aivan samalla tavalla käytettynä kuin polttiksiakin. Mikään ei ole niin halpa ajaa kuin käytettynä ostettu sähköauto.
Ja aivan samanlaisilla renkailla sillä ajetaan kuin polttiksellakin.
Ainoa asia mistä sähköautolla ajaessa joutuu luopumaan on polttoaineverot.Ja kaikki kohtuuhintaiset käytetyt sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. Ei se paljon auta, jos autolla muka ajaa halvalla kun auto on surkea romu. Halpoja käyttökelpoisia sähköautoja ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uudella pakoputkiautolla vielä 20 euroa enemmmän.
Todellisuudessa polttiksella ajaa halvemmalla kuin sähköautolla. Kaikki väitteet sähköautojen halpuudesta ovat valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja voi ostaa aivan samalla tavalla käytettynä kuin polttiksiakin. Mikään ei ole niin halpa ajaa kuin käytettynä ostettu sähköauto.
Ja aivan samanlaisilla renkailla sillä ajetaan kuin polttiksellakin.
Ainoa asia mistä sähköautolla ajaessa joutuu luopumaan on polttoaineverot."Ainoa asia mistä sähköautolla ajaessa joutuu luopumaan on polttoaineverot."
Ei tuo ole totta, koska valmisteverosta on lain mukaan vapautettu ainoastaan sähkö, joka toimitetaan sähköisen raideliikenteen välittömään käyttöön; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki kohtuuhintaiset käytetyt sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. Ei se paljon auta, jos autolla muka ajaa halvalla kun auto on surkea romu. Halpoja käyttökelpoisia sähköautoja ei ole olemassa.
Ihan yhtä,lailla voi sanoa kaikkien kohtuuhintaisten fossiiliautojenkin olevan käyttökelvottomia romuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa polttiksella ajaa halvemmalla kuin sähköautolla. Kaikki väitteet sähköautojen halpuudesta ovat valetta.
Laitatko laskelmat tämän tueksi?
Tiedät varmasti itsekin hyvin että näitä on pyydetty sinulta monta kertaa aiemminkin, mutta kertaankaan et ole niitä pystynyt esittämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitatko laskelmat tämän tueksi?
Tiedät varmasti itsekin hyvin että näitä on pyydetty sinulta monta kertaa aiemminkin, mutta kertaankaan et ole niitä pystynyt esittämään.Oikeasti esittämisvastuu on sähköautoilijalla, koska he ovat aloittaneet tämän. Höpöttäminen pelkästä sähköstä kuluina on naurettavan typerää. Arvonalenemat, rengaskulut jne ovat kuluja ja ne pitää aina laskea mukaan.
Tällä hetkellä uudehkon sähköauton arvonalenema on 4-5 kertaa enemmän vuodessa kuin bensakulut vuodessa on useimmilla. Joten jo tämä yksinään tarkoittaa, että bensakulujen takia ei sähköautoa kannata hankkia.
Ehkä tilanne muuttuu jos sähköhinnasta leikataan 50% ja samaan aikaan latausnopeus 5-kertaistuu ja toimintamatka tuplaantuu. Siihen saakka sähköautoa ei kannata hankkia. Eli useimpien kannattaa rauhallisesti odotella vaikka kohtuulliset 10-20 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti esittämisvastuu on sähköautoilijalla, koska he ovat aloittaneet tämän. Höpöttäminen pelkästä sähköstä kuluina on naurettavan typerää. Arvonalenemat, rengaskulut jne ovat kuluja ja ne pitää aina laskea mukaan.
Tällä hetkellä uudehkon sähköauton arvonalenema on 4-5 kertaa enemmän vuodessa kuin bensakulut vuodessa on useimmilla. Joten jo tämä yksinään tarkoittaa, että bensakulujen takia ei sähköautoa kannata hankkia.
Ehkä tilanne muuttuu jos sähköhinnasta leikataan 50% ja samaan aikaan latausnopeus 5-kertaistuu ja toimintamatka tuplaantuu. Siihen saakka sähköautoa ei kannata hankkia. Eli useimpien kannattaa rauhallisesti odotella vaikka kohtuulliset 10-20 vuotta.Korjaan.... Siis sähköautojen hinnoista leikataan 50%. Nythän sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia. Halvimmat uudet sähköautot ovat kalliita ja silti ne käyttökelvottomia romuja lyhyellä toimintamatkalla. Noin 30 000 euron sähköautoissa lähinnä työntää kätensä paskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti esittämisvastuu on sähköautoilijalla, koska he ovat aloittaneet tämän. Höpöttäminen pelkästä sähköstä kuluina on naurettavan typerää. Arvonalenemat, rengaskulut jne ovat kuluja ja ne pitää aina laskea mukaan.
Tällä hetkellä uudehkon sähköauton arvonalenema on 4-5 kertaa enemmän vuodessa kuin bensakulut vuodessa on useimmilla. Joten jo tämä yksinään tarkoittaa, että bensakulujen takia ei sähköautoa kannata hankkia.
Ehkä tilanne muuttuu jos sähköhinnasta leikataan 50% ja samaan aikaan latausnopeus 5-kertaistuu ja toimintamatka tuplaantuu. Siihen saakka sähköautoa ei kannata hankkia. Eli useimpien kannattaa rauhallisesti odotella vaikka kohtuulliset 10-20 vuotta.Toisen puolesta: Olen useastikin edittänyt vertailun Teslani ja edellisen dieselmersuni kuluista, mutta kertaakaan se ei ole kelvannut, koska mielestäsi mersu on paska, ylihinnoiteltu romu.
Vastineeksi et ole kertaakaan esittänyt oman autosi kuluja,
Et osaa niitä laskea, tai huomaat puhuneesi paskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen puolesta: Olen useastikin edittänyt vertailun Teslani ja edellisen dieselmersuni kuluista, mutta kertaakaan se ei ole kelvannut, koska mielestäsi mersu on paska, ylihinnoiteltu romu.
Vastineeksi et ole kertaakaan esittänyt oman autosi kuluja,
Et osaa niitä laskea, tai huomaat puhuneesi paskaa.Mersu on todistettavasti huijariyritys, joka perii liikaa maksuja kaikesta ja jonka laatu on heikkoa. Mersu voi periä tonnin sellaisesta korjauksesta jonka kuka tahansa voi korjata alle satasella. Joten tietenkin Mersu on kallis. Parempi olisi verrata järkevämpiin valmistajiin kuten Toyotaan, Kiaan, Hondaan jne. Tosin ne ovat laadukkaampia autojakin kuin Mersu ja eritoten Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersu on todistettavasti huijariyritys, joka perii liikaa maksuja kaikesta ja jonka laatu on heikkoa. Mersu voi periä tonnin sellaisesta korjauksesta jonka kuka tahansa voi korjata alle satasella. Joten tietenkin Mersu on kallis. Parempi olisi verrata järkevämpiin valmistajiin kuten Toyotaan, Kiaan, Hondaan jne. Tosin ne ovat laadukkaampia autojakin kuin Mersu ja eritoten Tesla.
No, oletetaan että on normaali suomalaisen autobudjetti eli 10 tonnia ja sillä pitäisi saada sähköauto jonka pikalatausaika on alle 10 minuuttia ja toimintamatka 500 km talvella. Lisäksi tavaratilaa pitää olla vähintään 500 litraa (ennen penkkien kaatoa tietenkin) ja tilaa reilusti matkustajille. Ja latauspaikka tulee kaupan päälle. Niin ja tietenkin sähköauton akun SOH pitää olla yli 90%, jos se ostetaan käytettynä.
Ja autobudjetista ei jousteta siis euroakaan ylöspäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan.... Siis sähköautojen hinnoista leikataan 50%. Nythän sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia. Halvimmat uudet sähköautot ovat kalliita ja silti ne käyttökelvottomia romuja lyhyellä toimintamatkalla. Noin 30 000 euron sähköautoissa lähinnä työntää kätensä paskaan.
Eli mitään kunnon laskelmia aiheesta et tälläkään kertaa pystynyt esittämään, eipä yllättänyt. Ja kuten tuossa todettiin, vertailulaskelmia toiseen suuntaan on esitetty useasti, mutta ne eivät sinulle kelpaa.
Ymmärrätköhän itsekään miten typerältä tuo idioottimainen jankkauksesi näyttää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersu on todistettavasti huijariyritys, joka perii liikaa maksuja kaikesta ja jonka laatu on heikkoa. Mersu voi periä tonnin sellaisesta korjauksesta jonka kuka tahansa voi korjata alle satasella. Joten tietenkin Mersu on kallis. Parempi olisi verrata järkevämpiin valmistajiin kuten Toyotaan, Kiaan, Hondaan jne. Tosin ne ovat laadukkaampia autojakin kuin Mersu ja eritoten Tesla.
Ja sama paskanjankkaaminen jatkuu….
Täysi idioottihan sinä olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mitään kunnon laskelmia aiheesta et tälläkään kertaa pystynyt esittämään, eipä yllättänyt. Ja kuten tuossa todettiin, vertailulaskelmia toiseen suuntaan on esitetty useasti, mutta ne eivät sinulle kelpaa.
Ymmärrätköhän itsekään miten typerältä tuo idioottimainen jankkauksesi näyttää?Ne eivät kelpaa koska ne edustavat promilleluokkaa kansasta. Esimerkiksi uutta Mersua on tuskin ostanut edes 0,1% suomalaisista, ei edes parhaimmillaan. Tuollaisia autoja ostaa vain harhainen eliitti, joka elää omassa kuplassaan. Normaalille kansalle tuon eliitin mielipiteet ovat vain perseestä pyyhittävää paskaa jota vedetään vessasta alas.
Järkevä vertailuasetelma lähtee siitä, että lähdetään 10 tonnin polttiksesta jota jo nyt käytetään ja verrataan vastaavaan sähköautoon ja latausaseman asennus lasketaan mukaan sähköauton kustannuksiin. Ja normaalit ihmiset vaativat sähköautolta vähintään 500 km toimintamatkaa kesät ja talvet ja pikalatausnopeuden pitää olla alle 10 minuuttia joka ainoalla latausasemalla Suomessa.
Tuollaista ei saa järkevällä hinnalla, joten useimmille on järkevintä valita polttis eikä sähköautoa. Sähköauton hankkiminen ei kannata taloudellisesti valtaosalle suomalaisista ja senhän takia uusien autojen kauppa on käytännössä. "Halvan" uuden sähköauton (todellisuudessa yhtäkään halpaa uutta sähköautoa ei ole olemassa) on vähän sama kuin työntäisi kätensä paskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersu on todistettavasti huijariyritys, joka perii liikaa maksuja kaikesta ja jonka laatu on heikkoa. Mersu voi periä tonnin sellaisesta korjauksesta jonka kuka tahansa voi korjata alle satasella. Joten tietenkin Mersu on kallis. Parempi olisi verrata järkevämpiin valmistajiin kuten Toyotaan, Kiaan, Hondaan jne. Tosin ne ovat laadukkaampia autojakin kuin Mersu ja eritoten Tesla.
Minulla oli tuollainen budjetti silloin, kun oli asuntovelkaa ja talo täynnä lapsia. Nyt olen eläkkeellä ja viimeksi ostin reilun 30k€ käytetyn sähköauton. Uutta en halunnut ostaa, vaikka siihenkin olisi ollut hyvin varaa, jotain pitää jättää sukan varteenkin. Tämä on riittänyt minulle hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät kelpaa koska ne edustavat promilleluokkaa kansasta. Esimerkiksi uutta Mersua on tuskin ostanut edes 0,1% suomalaisista, ei edes parhaimmillaan. Tuollaisia autoja ostaa vain harhainen eliitti, joka elää omassa kuplassaan. Normaalille kansalle tuon eliitin mielipiteet ovat vain perseestä pyyhittävää paskaa jota vedetään vessasta alas.
Järkevä vertailuasetelma lähtee siitä, että lähdetään 10 tonnin polttiksesta jota jo nyt käytetään ja verrataan vastaavaan sähköautoon ja latausaseman asennus lasketaan mukaan sähköauton kustannuksiin. Ja normaalit ihmiset vaativat sähköautolta vähintään 500 km toimintamatkaa kesät ja talvet ja pikalatausnopeuden pitää olla alle 10 minuuttia joka ainoalla latausasemalla Suomessa.
Tuollaista ei saa järkevällä hinnalla, joten useimmille on järkevintä valita polttis eikä sähköautoa. Sähköauton hankkiminen ei kannata taloudellisesti valtaosalle suomalaisista ja senhän takia uusien autojen kauppa on käytännössä. "Halvan" uuden sähköauton (todellisuudessa yhtäkään halpaa uutta sähköautoa ei ole olemassa) on vähän sama kuin työntäisi kätensä paskaan.Laita nyt sen alle kymppitonnin pakoputkiritsasi kulut näytille, niin saadaan nauraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät kelpaa koska ne edustavat promilleluokkaa kansasta. Esimerkiksi uutta Mersua on tuskin ostanut edes 0,1% suomalaisista, ei edes parhaimmillaan. Tuollaisia autoja ostaa vain harhainen eliitti, joka elää omassa kuplassaan. Normaalille kansalle tuon eliitin mielipiteet ovat vain perseestä pyyhittävää paskaa jota vedetään vessasta alas.
Järkevä vertailuasetelma lähtee siitä, että lähdetään 10 tonnin polttiksesta jota jo nyt käytetään ja verrataan vastaavaan sähköautoon ja latausaseman asennus lasketaan mukaan sähköauton kustannuksiin. Ja normaalit ihmiset vaativat sähköautolta vähintään 500 km toimintamatkaa kesät ja talvet ja pikalatausnopeuden pitää olla alle 10 minuuttia joka ainoalla latausasemalla Suomessa.
Tuollaista ei saa järkevällä hinnalla, joten useimmille on järkevintä valita polttis eikä sähköautoa. Sähköauton hankkiminen ei kannata taloudellisesti valtaosalle suomalaisista ja senhän takia uusien autojen kauppa on käytännössä. "Halvan" uuden sähköauton (todellisuudessa yhtäkään halpaa uutta sähköautoa ei ole olemassa) on vähän sama kuin työntäisi kätensä paskaan.Tuossa vertailuasetelmassa ei ole kyse enää sähköauton kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta, koska yksinkertaisesti tuossa kymppitonnin hintaluokassa, tai yleensäkään vanhempien/halvempien autojen joukossa ei (vielä) ole juurikaan sähköautoja tarjolla. Siten käytännössä ainut vaihtoehto on polttis jolloin kannattavuusvertailua mihinkään muuhun voimanlähteeseen on mahdotonta tehdä kun vaihtoehtoja ei ole.
- Anonyymi
Kohtaat todellisuuden bensiksellä kun maksat jokaisesta ajamastasi kilometristä kympin.
Tiedän sen hyvin koska maksoin bensan koko hinnan yli 30 vuotta. Nyt en maksa enää. Ajan sähköllä.- Anonyymi
"Kohtaat todellisuuden bensiksellä kun maksat jokaisesta ajamastasi kilometristä kympin."
Tuo aivottoman typerä paskalause kertoo vain, että on laskukyvytön harhainen idiootti. Bensa on vain pikkuinen osa kokonaiskuluista ja vain idiootti takertuu tuohon merkityksettömään asiaan. Bensa ei ole edes historiallisesti katsoen edes kallista vaan se on halpaa.
"Tiedän sen hyvin koska maksoin bensan koko hinnan yli 30 vuotta. Nyt en maksa enää. Ajan sähköllä."
Tuolla asialla kehuminen on sama kuin osaisi pyyhkiä perseensä asioinnin jälkeen vessassa tai että osaa kirjoittaa ja lukea. Suuri osa suomalaisista on ajanut bensa-autoilla yli 30 vuotta, siinä ei ole mitään erikoista. Et ole yhtään sen erikoisempi kuin kukaan koko maailmassa.
Lisäksi jos ajat uudella autolla niin höpinäsi "säästöistä" voi vetäistä vessasta alas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kohtaat todellisuuden bensiksellä kun maksat jokaisesta ajamastasi kilometristä kympin."
Tuo aivottoman typerä paskalause kertoo vain, että on laskukyvytön harhainen idiootti. Bensa on vain pikkuinen osa kokonaiskuluista ja vain idiootti takertuu tuohon merkityksettömään asiaan. Bensa ei ole edes historiallisesti katsoen edes kallista vaan se on halpaa.
"Tiedän sen hyvin koska maksoin bensan koko hinnan yli 30 vuotta. Nyt en maksa enää. Ajan sähköllä."
Tuolla asialla kehuminen on sama kuin osaisi pyyhkiä perseensä asioinnin jälkeen vessassa tai että osaa kirjoittaa ja lukea. Suuri osa suomalaisista on ajanut bensa-autoilla yli 30 vuotta, siinä ei ole mitään erikoista. Et ole yhtään sen erikoisempi kuin kukaan koko maailmassa.
Lisäksi jos ajat uudella autolla niin höpinäsi "säästöistä" voi vetäistä vessasta alas.Olet niin pihalla. Ei mulla tietenkään mitään tarvetta olla erikoinen. Sanon vaan että sähköautolla ajaminen maksaa vain murto-osan polttiksiin verrattuna.
Ei se ole mitenkään henkilökohtainen juttu vaan kaikki bensaa ostavat joutuvat maksamaan polttoaineveron. Ja kun ajaa sähköllä niin kukaan ei maksa polttoaineveroa.
Hyvin yksinkertainen asia kun vähänkin ajattelee.
Ja oletko ajatellut sitä yksinkertaista asiaa että sähköauton voi ostaa käytettynä niinkuin mutkin autot. Ei pitäisi olla mikään yllätys normaalijärkiselle ihmiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet niin pihalla. Ei mulla tietenkään mitään tarvetta olla erikoinen. Sanon vaan että sähköautolla ajaminen maksaa vain murto-osan polttiksiin verrattuna.
Ei se ole mitenkään henkilökohtainen juttu vaan kaikki bensaa ostavat joutuvat maksamaan polttoaineveron. Ja kun ajaa sähköllä niin kukaan ei maksa polttoaineveroa.
Hyvin yksinkertainen asia kun vähänkin ajattelee.
Ja oletko ajatellut sitä yksinkertaista asiaa että sähköauton voi ostaa käytettynä niinkuin mutkin autot. Ei pitäisi olla mikään yllätys normaalijärkiselle ihmiselle.Ei tuo ole totta, koska valmisteverosta on lain mukaan vapautettu ainoastaan sähkö, joka toimitetaan sähköisen raideliikenteen välittömään käyttöön;
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet niin pihalla. Ei mulla tietenkään mitään tarvetta olla erikoinen. Sanon vaan että sähköautolla ajaminen maksaa vain murto-osan polttiksiin verrattuna.
Ei se ole mitenkään henkilökohtainen juttu vaan kaikki bensaa ostavat joutuvat maksamaan polttoaineveron. Ja kun ajaa sähköllä niin kukaan ei maksa polttoaineveroa.
Hyvin yksinkertainen asia kun vähänkin ajattelee.
Ja oletko ajatellut sitä yksinkertaista asiaa että sähköauton voi ostaa käytettynä niinkuin mutkin autot. Ei pitäisi olla mikään yllätys normaalijärkiselle ihmiselle.Kun huomioi kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa, jos ajaa paljon autolla, sähköauton säästöt ovat 5-10%. Eli kaikki väitteet moninkertaisista kuluista bensa-autossa ovat valehtelua. Ja jos ajaa vähän autolla kuten suurin osa suomalaisista niin sähköauto tulee polttista kalliimmaksi.
"Ja oletko ajatellut sitä yksinkertaista asiaa että sähköauton voi ostaa käytettynä niinkuin mutkin autot. Ei pitäisi olla mikään yllätys normaalijärkiselle ihmiselle."
Normaalijärkinen ihminen tietää, että hankintahinta on suurin kulu autoilussa jos ostaa uudemman auton. Normaali-ihminen ostaa sähköauton, jos sen hankintahinta on 5 tonnia, pikalatausaika 5 minuuttia, akun SOH yli 90% ja toimintamatka keskellä talvea yli 500 km. Ja latauspaikka sisältyy tietenkin hankintahintaan. Lisäksi auton pitää olla iso perheauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun huomioi kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa, jos ajaa paljon autolla, sähköauton säästöt ovat 5-10%. Eli kaikki väitteet moninkertaisista kuluista bensa-autossa ovat valehtelua. Ja jos ajaa vähän autolla kuten suurin osa suomalaisista niin sähköauto tulee polttista kalliimmaksi.
"Ja oletko ajatellut sitä yksinkertaista asiaa että sähköauton voi ostaa käytettynä niinkuin mutkin autot. Ei pitäisi olla mikään yllätys normaalijärkiselle ihmiselle."
Normaalijärkinen ihminen tietää, että hankintahinta on suurin kulu autoilussa jos ostaa uudemman auton. Normaali-ihminen ostaa sähköauton, jos sen hankintahinta on 5 tonnia, pikalatausaika 5 minuuttia, akun SOH yli 90% ja toimintamatka keskellä talvea yli 500 km. Ja latauspaikka sisältyy tietenkin hankintahintaan. Lisäksi auton pitää olla iso perheauto.Ja kun akun SOH on sähköautossa 80% niin sähköauton voi viedä suoraan kierrätykseen koska se on silloin arvoton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun akun SOH on sähköautossa 80% niin sähköauton voi viedä suoraan kierrätykseen koska se on silloin arvoton.
Paljon on taas paniikkia ja älämölöä kun joutuu jotenkin väkisin perustelemaan miksi maksaa edelleen korkeita polttoaineveroja jokaisesta ajamista kilometristä.
Maksakaa ihmeessä jos se on noin tärkeää teille. Sähköautolla ajava ei maksa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun akun SOH on sähköautossa 80% niin sähköauton voi viedä suoraan kierrätykseen koska se on silloin arvoton.
On se kumma, miten suuria huolia sähköauto aiheuttaa. Ihan kuin sähköauto olisi jotenkin myrkyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon on taas paniikkia ja älämölöä kun joutuu jotenkin väkisin perustelemaan miksi maksaa edelleen korkeita polttoaineveroja jokaisesta ajamista kilometristä.
Maksakaa ihmeessä jos se on noin tärkeää teille. Sähköautolla ajava ei maksa.Ei ne ajokilometrit ole yhtään halvempia sähköautoilijalla. Sairas ja laskukyvytön sähköautofanaatikko vain "unohtaa" suurimman osan kuluista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne ajokilometrit ole yhtään halvempia sähköautoilijalla. Sairas ja laskukyvytön sähköautofanaatikko vain "unohtaa" suurimman osan kuluista.
Laita nyt kerrankin ne pakoputkiautosi kulut näkyviin, niin saadaaan nauraa.
- Anonyymi
Ja polttis ei ole vanhanaikainen? Aina se edellinen malli on vanhentunut kun uusi tulee- Vai kuvitteleeko joku että 1950 luvulla valmistettu auto on samanlainen kuin 2020 luvulla valmistettu? Mistä tepoililta näitä sikiää.
- Anonyymi
"Ja kun akun SOH on sähköautossa 80% niin sähköauton voi viedä suoraan kierrätykseen koska se on silloin arvoton.
Tämä on se paras juttu. Kävin hakemassa kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi sähköauton jonka SOH on 79%
Nyt ajan sillä alle kahdella eurolla per sata kilsaa.
Aivan parasta koska nämä ovat täysin arvottomia. - Anonyymi
Avaa asiaa enemmän!
- Anonyymi
Ostin 4 vuotta sitten bensiiniauton, jonka hinta oli 25 000€. Saman verran ajettu sähköauto, saman kokoinen olisi maksanut 45 000€ silloin. Tällä hetkellä autoni arvo on 19000€ ja silloin katselemani sähköauton hinnat ovat nyt 25 000€. Kummalla ajo on ollut halvempaa?
Kiitän onneani, että en ostanut silloin sähköautoa, vaikka mieli olisi tehnyt. Bensiinimoottoristen autojen hinnat on ällistyttävän korkeita tällä hetkellä, jos ovat alle 150 tkm ajettuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin 4 vuotta sitten bensiiniauton, jonka hinta oli 25 000€. Saman verran ajettu sähköauto, saman kokoinen olisi maksanut 45 000€ silloin. Tällä hetkellä autoni arvo on 19000€ ja silloin katselemani sähköauton hinnat ovat nyt 25 000€. Kummalla ajo on ollut halvempaa?
Kiitän onneani, että en ostanut silloin sähköautoa, vaikka mieli olisi tehnyt. Bensiinimoottoristen autojen hinnat on ällistyttävän korkeita tällä hetkellä, jos ovat alle 150 tkm ajettuja.Laita vielä molempien vertailemiesi autojen merkki, malli, yms tiedot ja neljän vuoden kilometrit, niin voin laskea kummalla olisi ollut halvempaa ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin 4 vuotta sitten bensiiniauton, jonka hinta oli 25 000€. Saman verran ajettu sähköauto, saman kokoinen olisi maksanut 45 000€ silloin. Tällä hetkellä autoni arvo on 19000€ ja silloin katselemani sähköauton hinnat ovat nyt 25 000€. Kummalla ajo on ollut halvempaa?
Kiitän onneani, että en ostanut silloin sähköautoa, vaikka mieli olisi tehnyt. Bensiinimoottoristen autojen hinnat on ällistyttävän korkeita tällä hetkellä, jos ovat alle 150 tkm ajettuja.Tilanne on varmaan tuo, mutta pitää muistaa että tuohon ajanjaksoon sisältyy myös uusien sähköautojen isot hinnanalennukset mitkä näkyvät käytettyjenkin arvonkehityksessä. Todennäköisesti samanlaista uusien autojen hintojen alenemaa ei enää tulee, jää nähtäväksi. Ja toisaalta samaan aikaan uusien bensa-autojen hinnat ovat ampuneet pilviin, mikä pitää käytettyjenkin hintoja korkealla.
Tuota eroa tasoittaa myös se että polttoainekulut tuolta 4 vuoden ajalta olisivat sähköautolla suuruusluokkana kuitenkin tuhansia euroja pienemmät, toki riippuen siitä paljonko kilometrejä on tullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on varmaan tuo, mutta pitää muistaa että tuohon ajanjaksoon sisältyy myös uusien sähköautojen isot hinnanalennukset mitkä näkyvät käytettyjenkin arvonkehityksessä. Todennäköisesti samanlaista uusien autojen hintojen alenemaa ei enää tulee, jää nähtäväksi. Ja toisaalta samaan aikaan uusien bensa-autojen hinnat ovat ampuneet pilviin, mikä pitää käytettyjenkin hintoja korkealla.
Tuota eroa tasoittaa myös se että polttoainekulut tuolta 4 vuoden ajalta olisivat sähköautolla suuruusluokkana kuitenkin tuhansia euroja pienemmät, toki riippuen siitä paljonko kilometrejä on tullut.Et ole vielä kyennyt todistamaan, että sähköautoilu tulisi halvemmaksi. Lisäksi useimmat eivät yli 5 tonnia autoon hankintaan laita, joten sillä pitäisi saada sähköautonkin. Siis 5 tonnilla sähköauton, jonka pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km ja latauspaikka tulee kaupan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita vielä molempien vertailemiesi autojen merkki, malli, yms tiedot ja neljän vuoden kilometrit, niin voin laskea kummalla olisi ollut halvempaa ajaa.
Bensiiniauton polttoainekulut n.6000€ 4 vuoden aikana enemmän, mitä sähkö olisi ollut. Vaikka bensiiniauton huollotkin laskee mukaan, niin silti sähköauto olisi jäänyt 7000€ kalliimmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensiiniauton polttoainekulut n.6000€ 4 vuoden aikana enemmän, mitä sähkö olisi ollut. Vaikka bensiiniauton huollotkin laskee mukaan, niin silti sähköauto olisi jäänyt 7000€ kalliimmaksi.
Etkö tiedä minkä merkkisellä ja mallisella autolla ajat?
Et varmastikaan tiedä myöskään siitä kuvittelemastasi sähköautostakaan mitään.
Ja vielä kun keksii päästään kulut, niin saa itselleen mieluisan sadun aikaiseksi.
- Anonyymi
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tyhmin asia olisi ostaa uusi polttis nyt.
Käytetty sähköauto on hyvä valinta. - Anonyymi
TRÖÖÖÖÖÖLLLL ! ! PIETARIN TROLLITEHDAS JA TOJO HÖNÖ DISSAA SÄHKÖAUTOJA 20 H/VRK 365 ! ! Ryyyyyssä suurimpia öljyn/kaasun toimittajia maailmassa ja siksi vastustaa sähköautoja ! ! Tojo hönö myös RYYYYYSSÄ ! ! VAROKAA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !
- Anonyymi
Innostukaa nyt helvetisti oikeassa olemisesta! Meidän tavoite on liikkua autolla paikasta toiseen. Se on pääasia. Jos joku rupeaa vaahtoamaan siiitä, liikkuuko auto polttoaineella vai sähköllä, on idiootti. Mutta, jos kyseessä on luonnonsuojelija, annetaan anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Innostukaa nyt helvetisti oikeassa olemisesta! Meidän tavoite on liikkua autolla paikasta toiseen. Se on pääasia. Jos joku rupeaa vaahtoamaan siiitä, liikkuuko auto polttoaineella vai sähköllä, on idiootti. Mutta, jos kyseessä on luonnonsuojelija, annetaan anteeksi.
Kannattaa riehua hirveästi sähköautojen puolesta. Onnettomien sähköauton omistajien määrä kasvaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972