Minä meikkaan rahan vuoksi.
Tämä avaus liittyy aikaisempaan ketjuun, jossa pohdittiin syitä meikkaamiselle. Haluan erikseen korostaa rahan vuoksi meikkaamista, koska jotkut palstalaiset näyttävät ajattelevan, että viehättävyyden korostamisen taustalla olisi aina seksuaaliseen vetovoimaan liittyvä syy.
Meikki ja pukeutuminen ilmaisevat luotettavuutta, asiantuntemusta ja ystävällisyyttä.
Harras toiveeni olisi, että osa palstalla kirjoittavista "seksuaalisuuskuplassa" elävistä ihmisistä ymmärtäisi, ettei naisen ulkonäön korostuksen perimmäisenä tarkoituksena ole läheskään aina tuottaa esteettistä tai seksuaalista mielihyvää muille.
Sen tarkoituksena voi olla tuottaa taloudellista etua itselle.
Meikkaaminen ei aina ole edullista ja se on jatkuvasti työlästä, mutta ajattelen sitä sijoituksena.
Erityisesti Simitin ja Fuffen lohkaisuja odotellen,
🦄
Mixi Yxäri meikkaa?
118
563
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mjaa
Simiti ei voi kommentoida, koska hän raahaa kaljalaatikkoa himaansa.
Enkä mäkään voi, sillä olen keskessä maratoniani.
(reps)- AnonyymiUUSI
Siis keskellä.
Keskessä ei tapahdu mitään.
(hihitystä) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis keskellä.
Keskessä ei tapahdu mitään.
(hihitystä)Lisäys
Koska nämä ovat hieman rönsyileviä juttuja, niin voitaisiin ajatella rttä meikkaava nainen haluaa juuri vedota tällaisiin kupliin ihmisjoukoissa.
En minä tiedä. Kysy joltain.
(naurua) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys
Koska nämä ovat hieman rönsyileviä juttuja, niin voitaisiin ajatella rttä meikkaava nainen haluaa juuri vedota tällaisiin kupliin ihmisjoukoissa.
En minä tiedä. Kysy joltain.
(naurua)Hiljenin hetkeksi miettimään mahdollisimman syvällisesti sitä mitä meikkaaminen on.
Lähden liikkeelle mahdollisimman kaukaa.
Meikkaaminen alkaa käsittääkseni tyhjältä paperilta. Se on lähtötilanne. Se on alaston totuus. Sitten me piirrämme siihen, väritämme ja taivuttelemme sitä. Ja eikä aikaakaan, kun jo olemme suhteellisen tyytyväisiä tulokseen,
Mutta mikä se tulos on?
Mihin katosi se puhdas, alaston totuus?
Taidan ymmärtää miksi se on niin katoavaista.
(hihitystä) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hiljenin hetkeksi miettimään mahdollisimman syvällisesti sitä mitä meikkaaminen on.
Meikkaaminen alkaa käsittääkseni tyhjältä paperilta. Se on lähtötilanne. Se on alaston totuus. Sitten me piirrämme siihen, väritämme ja taivuttelemme sitä. Ja eikä aikaakaan, kun jo olemme suhteellisen tyytyväisiä tulokseen,
Mutta mikä se tulos on?
(hihitystä)Lisämeikki
Ovelinta tässä on se, että ei itse näe omaa meikkiään kuin peilissä. Jos siinä on jokin pielessä, niin sinulle tulisi siitä jonkun huomauttaa, sillä ei sosiaalinen melu kantaudu yleisistä vessoista, vaan ihmiskunnan saleista ja väkijoukoista.
Olet sokea omalle meikillesi. Meikki on enemmän uskonasia kuin pysyvä realiteetti.
(hirn) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hiljenin hetkeksi miettimään mahdollisimman syvällisesti sitä mitä meikkaaminen on.
Mutta mikä se tulos on?
(hihitystä)Juu. Minä en taivuta ripsiäni. Ne ovat jo kaarevat. Jos taivuttaisin, ne osuisivat ihooni. Olen kokeillut.
🦄 Saako kuormasta juoda?
Voin kuvitella suuren keskipohjalaisen urheilujuhlan, jossa yleisö kokoontuu reitin varrelle ihan vain ihmettelemään, jotkut jopa kannustamaan ja uskaliaimmat heittämään yläviitosia. Vielä viimeiset 50 metriä ja maalissa tahdonvoiman voitto ruumiin heikkoudesta palkitsee uurtajan.
- AnonyymiUUSI
Eli vastaus on:
Meikkaat itsesi vuoksi.
Tosi asia on, että myös ulkonäkö vaikuttaa elämässä menestymiseen. Niin pinnallisia me ihmiset olemme, vaikka kaikki eivät haluakaan sitä myöntää.
Antti Tuisku taisi lauleskella jotain sellaista, että twerkkaan jotta saan fyrkkaa.
Niinhän me kaikki. Elämä on suuri parittaja, ja me olemme pikku huoria siinä pelissä.
-keinovaginamies-- AnonyymiUUSI
Tietysti. Kaikki meikkaamattomuuttaan korostavat kaivavat vain omaa kuoppaansa.
🦄 Ei ole vaikuttanut. Töitä olen saanut aina ilman meikkiä ja hienoja vaatteita. Pankista on lainaa myönnetty ilman meikkiä ja ilman hienoja vaatteita, samoin ihan kaiken olen elämässäni saavuttanut mitä halunnutkin ilman meikkiä ja hienoja vaatteita. Joten ei se ole ihan noin mustavalkoista. Jos haluaa menestyä nk. Eliittipiireissä, silloin tuoväitteesi pitää paikkansa.
Jasu2025 kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut. Töitä olen saanut aina ilman meikkiä ja hienoja vaatteita. Pankista on lainaa myönnetty ilman meikkiä ja ilman hienoja vaatteita, samoin ihan kaiken olen elämässäni saavuttanut mitä halunnutkin ilman meikkiä ja hienoja vaatteita. Joten ei se ole ihan noin mustavalkoista. Jos haluaa menestyä nk. Eliittipiireissä, silloin tuoväitteesi pitää paikkansa.
Voihan olla, että olen hupparissa ja perushousuissa meikittömänä niin helvetin hyvännäköinen ja karismaattinen, että en edes itse tajua. Mutta menestykseen se ei ole vaikuttanut negatiivisesti miltä näytän.
Jasu2025 kirjoitti:
Voihan olla, että olen hupparissa ja perushousuissa meikittömänä niin helvetin hyvännäköinen ja karismaattinen, että en edes itse tajua. Mutta menestykseen se ei ole vaikuttanut negatiivisesti miltä näytän.
Jostain syystä ihmiset on luottaneet minuun ilman meikkiäkin ja hienoja vaatteita. Olen kuitenkin tehnyt vastuullista työtäkin missä satoja lapsia on luetettu hoiviini ja palautettu ehjänä vanhemmilleen. Olen nauttinut luottamusta ikäni meikittömänä. Ja kohteliaaksi on työtodistuksissa aina kehuttu.
Että jotenkin mekin meikittömät olemme arvokkaita ihmisiä ja meihinkin luotetaan.Jasu2025 kirjoitti:
Jostain syystä ihmiset on luottaneet minuun ilman meikkiäkin ja hienoja vaatteita. Olen kuitenkin tehnyt vastuullista työtäkin missä satoja lapsia on luetettu hoiviini ja palautettu ehjänä vanhemmilleen. Olen nauttinut luottamusta ikäni meikittömänä. Ja kohteliaaksi on työtodistuksissa aina kehuttu.
Että jotenkin mekin meikittömät olemme arvokkaita ihmisiä ja meihinkin luotetaan.Ja palkka on aina myöskin maksettu tehdystä työstä, vaikka verkkarit ja huppari päällä olen kulkenutkin ihmisten ilmoilla, töissä, kaikkialla.
Jasu2025 kirjoitti:
Ja palkka on aina myöskin maksettu tehdystä työstä, vaikka verkkarit ja huppari päällä olen kulkenutkin ihmisten ilmoilla, töissä, kaikkialla.
En tietenkään tiedä miten hirveässä maailmassa muut elää, mutta mä olen pärjännyt ja toteuttanut unelmiani ihan itteni näkösenä. Arkisena lökäpöksynä.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut. Töitä olen saanut aina ilman meikkiä ja hienoja vaatteita. Pankista on lainaa myönnetty ilman meikkiä ja ilman hienoja vaatteita, samoin ihan kaiken olen elämässäni saavuttanut mitä halunnutkin ilman meikkiä ja hienoja vaatteita. Joten ei se ole ihan noin mustavalkoista. Jos haluaa menestyä nk. Eliittipiireissä, silloin tuoväitteesi pitää paikkansa.
Niin, Siinä on tietysti monenlaista skaalaa, että mitä kukakin laskee elämässä menestymiseksi.
Luulen, että hevosenpää on vielä nuorehko, että pyrkyä riittää. Samoin luulen, että hänen tyyppiselleen skaala on jotain sen suuntaista, jotta vähintään johtoryhmän paikka ja nimi verokalenteriin, muuten ei olla menestytty.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Niin, Siinä on tietysti monenlaista skaalaa, että mitä kukakin laskee elämässä menestymiseksi.
Luulen, että hevosenpää on vielä nuorehko, että pyrkyä riittää. Samoin luulen, että hänen tyyppiselleen skaala on jotain sen suuntaista, jotta vähintään johtoryhmän paikka ja nimi verokalenteriin, muuten ei olla menestytty.
-keinovaginamies-Totta, menestymistä voi mitata niin monella mittarilla, katuojasta pilvenpiirtäjään. 👍
Vain köyhien tarvitsee tehdä isoja kompromisseja rahan takia. Eikä toistaitoinen tollo muuksi muutu meikin tai pikkutakin avulla. Mutta voi siitä silti olla hyötyä, koska kaikki eivät edellistä ymmärrä.
- AnonyymiUUSI
Et vain ole nähnyt meikkaamattomia naisia. Et edes tiedä, miltä sellaiset näyttävät. 😁
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Et vain ole nähnyt meikkaamattomia naisia. Et edes tiedä, miltä sellaiset näyttävät. 😁
🦄On se nähny minunkin kuvia. 😀
Anonyymi kirjoitti:
🦄En väitä osaavani kaikista sanoa, milloin ovat täysin meikittä, kevyellä ehostuksella ja "maalataanpa kasvot tyhjälle kankaalle" tai jotain näiden välillä. Mutta on ihan hyvää kokemusta naisista, jotka ovat lähes aina täysin meikittä ja poikkeustilanteessa kaikki eivät sitten ole edes tunnistaa heitä.
Jos nyt kattoo poliitikkojakin, niin siellä on monia perseestä repäistyn näköisiä edustajia ja nauttii korkeaa virkaa ja luottamusta. Ei se ulkonäkö nyt vaan ole se millä maailmaa rakennetaan ja ylläpidetään. Se on hyttysen paska itämeressä taitoihin ja osaamiseen verrattuna.
Jutta Urpilaisen meikistä pystyi päättelemään, millaisessa tilanteessa hän mielestää oli, sillä tiukemmissa paikoissa siihen tuli enemmän kontrastia.
Ihan vain sivuhuomiona ilmoitan.buddy-love kirjoitti:
Jutta Urpilaisen meikistä pystyi päättelemään, millaisessa tilanteessa hän mielestää oli, sillä tiukemmissa paikoissa siihen tuli enemmän kontrastia.
Ihan vain sivuhuomiona ilmoitan.Heh, naama alkoi punertaa. Se on muuten itselläkin ainoo oikee värisävy rusketuksen ja migreenin kalman kalpean kolmikossa. 😅
Vaihdevuosissa sitä punakkaa sävyä saakin sitten käyttää yhtenään.
- AnonyymiUUSI
Fuffe!
Ketjussa on polariteettia.
Se olisi kommentin paikka taas.
🦄- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Hänkin on nähnyt mut meikittömänä. Odotan kommenttia myös. 😄
Minä en tiedä millaisena hän on minut nähnyt. Mistä sen tietää, mikä urologi-gynekologi hän on.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Minä en tiedä millaisena hän on minut nähnyt. Mistä sen tietää, mikä urologi-gynekologi hän on.
🦄Sekin on mahdollista.
- AnonyymiUUSI
Kyllähän tuo ihan totta on, että kumasti ulkonäkö vaikuttaa usein myös tulotasoon (yös miehillä). Tietysti on paljon sellaisiakin aloja, joilla jokatapauksessa kuljetaan päivät pitkät haalareissa, naama ja kädet rapaisina (tämä on vain neutraali kuvaus, en väheksyntää) ja palkka on erinomainen. Silti suurin osa hyväpalkkaisista töistä on enemmän "valkokaulustöitä", joissa sillä habituksella on usein väliä. Kaikki tuntemani tuollaisissa töissä olevat miehetkin pitävät habituksestaan huolta (vaikkakaan heistä kukaan ei taida suoranaisesti meikata). Ulkonäön huoltaminen ei nykypäivänä ole vain naisten juttu, jos nyt on koskaan ollutkaan.
Omalla kohdallani ulkonäön korostamisessa ei oikeastaan juuri ikinä ole kysymys seksuaalisen vetovoiman korostamisesta tai mistään miessukupuoleen liittyvästä, jollen sitten tietoisesti pyri manipuloimaan tilannetta itselleni edulliseksi. Noissa tilanteissa kenellekään ei ole ikinä seksiä luvassa, vaan saatan esim. neuvottelutilanteeseen valita tietynlaista vaatetta päälleni jne. Myönnän, se on puhtaasti manipulointia ja olen siitä ylpeä. Miksi en käyttäisi hyödykseni, kun se kerta on mahdollista? Olisi typeryyttä jättää käyttämättä etu hyväkseen.- AnonyymiUUSI
Hienoa! Olen löytänyt kohtalotoverin!
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Jos asiaa miettii järjellä, niin kuinka tolkuttoman huonoa ja tasotonta mahtaakaan olla sellainen "vastus", jonka voi voittaa vaikkapa vain tyköistuvalla paidalla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Tuli muuten mieleeni tuosta, kun kirjoitit "Meikkaaminen ei aina ole edullista ja se on jatkuvasti työlästä, mutta ajattelen sitä sijoituksena."
Itse pidän oman kosmetiikkalaskuni suht edullisena. En kos saavani riittävästi lisäarvoa käyttämällä kovin kalliita tuotteita. Minulla on luottotuotteeni, joista yksikään ei ole hintavasta päästä. En myöskään itse koe meikkaamista työlääksi. Olen tosin elämäni varrella nähnyt vaivaa sen eteen, että ihoni on nykyään todella hyvässä kunnossa. Näin akneihon omistavana se on jo saavutus sinällään. Lisäksi asiaan vaikuttaa se, että minun kasvonpiirteeni eivät "kestä" kovin voimakasta meikkiä. Makuasia toki, mutta näin tuon itse koen. En koe meikkaamistayhtään sen vaivalloisemmaksi kuin vaikkapa se, että mieheni ajaa partansa joka päivä ja joinain päivinä jopa kahdesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiaa miettii järjellä, niin kuinka tolkuttoman huonoa ja tasotonta mahtaakaan olla sellainen "vastus", jonka voi voittaa vaikkapa vain tyköistuvalla paidalla.
Tyköistuva paita ei edusta tyylikästä pukeutumista.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ehdottomasti edustaa. Kysymys on vain siitä mitä muuta pukee päälleen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuli muuten mieleeni tuosta, kun kirjoitit "Meikkaaminen ei aina ole edullista ja se on jatkuvasti työlästä, mutta ajattelen sitä sijoituksena."
Itse pidän oman kosmetiikkalaskuni suht edullisena. En kos saavani riittävästi lisäarvoa käyttämällä kovin kalliita tuotteita. Minulla on luottotuotteeni, joista yksikään ei ole hintavasta päästä. En myöskään itse koe meikkaamista työlääksi. Olen tosin elämäni varrella nähnyt vaivaa sen eteen, että ihoni on nykyään todella hyvässä kunnossa. Näin akneihon omistavana se on jo saavutus sinällään. Lisäksi asiaan vaikuttaa se, että minun kasvonpiirteeni eivät "kestä" kovin voimakasta meikkiä. Makuasia toki, mutta näin tuon itse koen. En koe meikkaamistayhtään sen vaivalloisemmaksi kuin vaikkapa se, että mieheni ajaa partansa joka päivä ja joinain päivinä jopa kahdesti.Minä käytän tuotteita, joissa on optimaalinen hinta-laatusuhde. Se ei vaadi kalliita tuotteita, mutta meikki vaatii kuitenkin aika monia tuotteita. Puhuin kokonaiskustannuksesta.
Minä koen joskus meikkaamisen työlääksi. 🥵
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Minun mielestäni löysä paita ei edusta tyylikästä pukeutumista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä käytän tuotteita, joissa on optimaalinen hinta-laatusuhde. Se ei vaadi kalliita tuotteita, mutta meikki vaatii kuitenkin aika monia tuotteita. Puhuin kokonaiskustannuksesta.
Minä koen joskus meikkaamisen työlääksi. 🥵
🦄Minun meikkini ei vaadi mitenkään erityisen suurta määrää tuotteita. Kokonaiskustannukseni ei vuositasolla ole kummoinen. Tietysti meikkeihin saisi upotettua vaikka kuinka, mutta en koe tarvetta siihen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti edustaa. Kysymys on vain siitä mitä muuta pukee päälleen.
Ehkä ympäristömme on erilainen. Siinä ympäristössä missä minä elän, vartalonmyötäisyyden liiallinen korostaminen ei ole tyylikästä. Tyköistuva voi tietysti tarkoittaa monta eri asiaa. Minun mielestäni tyylikkääseen vaatteeseen kuuluu hyvä materiaali, oikea istuvuus ja sopiva väri.
Tyköistuvuus ei ole listalla ensimmäisenä, ja sillä on helppo pilata muuten tyylikäs vaatekappale.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni löysä paita ei edusta tyylikästä pukeutumista.
Ei tietenkään. Vaatteen täytyy istua. Tyköistuvuus on kuitenkin jotain muuta kuin hyvä istuvuus.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun meikkini ei vaadi mitenkään erityisen suurta määrää tuotteita. Kokonaiskustannukseni ei vuositasolla ole kummoinen. Tietysti meikkeihin saisi upotettua vaikka kuinka, mutta en koe tarvetta siihen.
Minun meikkini vaatii aika monta tuotetta. 🥵 Mutta minulla on mielestäni hyvä syy niiden käyttämiseen.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ympäristömme on erilainen. Siinä ympäristössä missä minä elän, vartalonmyötäisyyden liiallinen korostaminen ei ole tyylikästä. Tyköistuva voi tietysti tarkoittaa monta eri asiaa. Minun mielestäni tyylikkääseen vaatteeseen kuuluu hyvä materiaali, oikea istuvuus ja sopiva väri.
Tyköistuvuus ei ole listalla ensimmäisenä, ja sillä on helppo pilata muuten tyylikäs vaatekappale.
🦄Voi tietyst olla, että vain minä liikun sitten oikeasti tyylikkäästikin pukeutuvien joukossa. Kuka nimittäin puhui mitään liiallisesta korostamisesta? Ihonmyötäisen ei tarvitse tarkoittaa makkarankuorta, joka tietenkään ei koskaan ole tyylikäs vaihtoehto. Kertoo toki paljon, jos sinulle tyköistuva o yhtä kuin makkarankuori. Todellisessa maailmassaaikki tyylikkäät vaatekappaleet ovat hyvin kantajalleen istuvia, osa enemmän tyköistuvia ja osa hieman vähemmän. Monessa tyylikkäässä vaatteessa tyköistuvuus on välttämättömyys, jotta sitä voi edes kutsua tyylikkääksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Tyköistuvuus on varsinkin työpaidoissa yksi ensimmäisistä välttämättömistä ominaisuuksista, jotta se olisi tyylikäs päällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ja siis ei siinä, saahan toki ihminen pukea päälleen teltan tai säkin, jossa on metritolkulla ylimääräsitä kangasta, mutta tyylikästä siitä ei saa yrittämälläkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään. Vaatteen täytyy istua. Tyköistuvuus on kuitenkin jotain muuta kuin hyvä istuvuus.
🦄Tyköistuvuus on istuvuutta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun meikkini vaatii aika monta tuotetta. 🥵 Mutta minulla on mielestäni hyvä syy niiden käyttämiseen.
🦄En minä tietenkään voi ottaa kantaa sinun tarpeeseesi. Minä käytän säännöllisesti kuutta tuotetta ja panostan siihen, että sama tuote sopii käytettäväksi usemmassa tarkoituksessa. Kosmetiikassa on melko lyhyet käyttöajat tuotteiden kokoon nähden, joten tuolla tavalla saan tuotteet myös oikeasti käytettyä käyttöajan sisällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Kerro lisää tästä eliittiklupista
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää tästä eliittiklupista
En tiedä mitään eliittiklupista. Kerro sinä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis ei siinä, saahan toki ihminen pukea päälleen teltan tai säkin, jossa on metritolkulla ylimääräsitä kangasta, mutta tyylikästä siitä ei saa yrittämälläkään.
Myös kohtelias ja ystävällinen käytös kuuluu tyylikkyyteen. 🤭
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Myös kohtelias ja ystävällinen käytös kuuluu tyylikkyyteen. 🤭
🦄Siksipä ihmettelinkin miksi sinä lähdit tuolle linjalle tuossa ylempänä tyköistuvuuden suhteen. Hyvä, että huomasit, kohteliaisuuden ja ystävällisyyden tarpeellisuuden nyt, kun hieman peilasin tuota sinun tuossa ylempänä esittämääsi puhetapaa. Ei kärjistämisessä toki mitään vikaa ole. Se on ihan toimiva tehokeino, fiksusti käytettynä. Tuo ylempänä esittämäsi kärjistys vain oli hieman tökeröä, kuten tosiaan huomasit nyt, kun yhtä yhtä tökerönä takaisin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä ihmettelinkin miksi sinä lähdit tuolle linjalle tuossa ylempänä tyköistuvuuden suhteen. Hyvä, että huomasit, kohteliaisuuden ja ystävällisyyden tarpeellisuuden nyt, kun hieman peilasin tuota sinun tuossa ylempänä esittämääsi puhetapaa. Ei kärjistämisessä toki mitään vikaa ole. Se on ihan toimiva tehokeino, fiksusti käytettynä. Tuo ylempänä esittämäsi kärjistys vain oli hieman tökeröä, kuten tosiaan huomasit nyt, kun yhtä yhtä tökerönä takaisin.
En kärjistänyt. Minulle tyköistuvuus, istuvuus ja huono istuvuus ovat eri asteita. Sinusta sai kuvan, että omalla asteikollasi on vain kaksi ääripäätä.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En kärjistänyt. Minulle tyköistuvuus, istuvuus ja huono istuvuus ovat eri asteita. Sinusta sai kuvan, että omalla asteikollasi on vain kaksi ääripäätä.
🦄Sille minä en sitten mahda mitään, jollet sinä tiedä mitä tyköistuvuus tarkoittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sille minä en sitten mahda mitään, jollet sinä tiedä mitä tyköistuvuus tarkoittaa.
Suomisanakirjan mukaan tyköistuva tarkoittaa seuraavaa:
"Hyvin vartalon myötäinen, yleensä vaatteista puhuttaessa."
🦄
- AnonyymiUUSI
parta-Jeesus, muyyaniin ortodoksiy joku jumalanpalvrlusd--juyyu hirnodyti rakennuyu pystyyn pakkasherran paikkkkkkkakiin
- AnonyymiUUSI
niin mutta onnweksi ei olw paha olo juttu kuin rtytröt joskus sanonta
- AnonyymiUUSI
niin yrlkkarissa nuo yulli-ohjelmarkin niin kannattaisi ennen matkaa että mitä rajoirukwia, nnen lentoakin hwh
- AnonyymiUUSI
jotenkin niin itseäni huityaakin joku tyttö joka luulrn eyyä laulaa iytsekin jotain kuiin jotain illan sellaista jurtua nukahaakin helposti
Rumasti sanovat että "huo*at meikkaa".
Hekin haluavat menestyä taloudellisesti.- AnonyymiUUSI
Jokainen työtä tekevä mieskin siis hu.raa. No siis pitäähän se tavallaan paikkansa.
- AnonyymiUUSI
Sanoisivatkohan ne patriarkaatin edustajat noin?
Olenko minä sellainen ihminen, joka kovin vakavasti kuuntelisi patriarkaatin näkemyksiä? 🤭
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Sanoisivatkohan ne patriarkaatin edustajat noin?
Olenko minä sellainen ihminen, joka kovin vakavasti kuuntelisi patriarkaatin näkemyksiä? 🤭
🦄No juu, et ole.
Mutta missä on tuo patriarkaatti? Voisin siellä piipahtaa, jos sellainen jostain löytyisi.
Niillä on varmaan jotain jänniä rituaaleja, vähän niin kuin vapaamuurareilla.
Olisikohan Nalle Wahlroosilla joku kiva patriarkaalinen loosi,
Nalle-loosi 🧸- AnonyymiUUSI
Turhis kirjoitti:
No juu, et ole.
Mutta missä on tuo patriarkaatti? Voisin siellä piipahtaa, jos sellainen jostain löytyisi.
Niillä on varmaan jotain jänniä rituaaleja, vähän niin kuin vapaamuurareilla.
Olisikohan Nalle Wahlroosilla joku kiva patriarkaalinen loosi,
Nalle-loosi 🧸Patriarkaatti on kaikkien niiden mielissä (miesten ja naisten), jotka eivät erikseen ole opetelleet siitä pois.
Täällä sen ulkopuolella on parempi olla. 😁
🦄
- AnonyymiUUSI
Rumat meikkaavat, korostaen miellyttävimpiä puoliaan?
Miksi ihmeessä joku luonnon kaunis haluaisi edes meikata?
AV- AnonyymiUUSI
Jospa luonnonkauniskin pitäisi rahasta? 🤭
🦄 - AnonyymiUUSI
Valtaosa miehistä ei tunnu edes tietävän mikä on luonnonkaunista.
- AnonyymiUUSI
Et taida ehkä itse huomata, milloin käyttäydyt kuin kaksinaismoralisti.
Sinun AV kannattaa valita jatkossa vain luonnonkauniita naisia musiikkivideoillesi tai sitten mainita, että hyvä musavideo on pilattu rumalla meikatulla naisella.
Katso Vertigo - Punainen kyynel.
Eivät meidän omat toiveemme saisi muokata ketään tai vahingoitamme heitä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et taida ehkä itse huomata, milloin käyttäydyt kuin kaksinaismoralisti.
Sinun AV kannattaa valita jatkossa vain luonnonkauniita naisia musiikkivideoillesi tai sitten mainita, että hyvä musavideo on pilattu rumalla meikatulla naisella.
Katso Vertigo - Punainen kyynel.
Eivät meidän omat toiveemme saisi muokata ketään tai vahingoitamme heitä.Mjaa, viimeiset 20-vuotta olen ollut naisen kanssa joka on meikannut kerran elämässään. Hänen häämeikkinsä kasvoille loihti hänen entinen opettajansa. En voi valittaa, hän näyttää natuna silmissäni yhtä kauniilta mitä 20-vuotta sitten.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, viimeiset 20-vuotta olen ollut naisen kanssa joka on meikannut kerran elämässään. Hänen häämeikkinsä kasvoille loihti hänen entinen opettajansa. En voi valittaa, hän näyttää natuna silmissäni yhtä kauniilta mitä 20-vuotta sitten.
AV...lisäkommentiksi voin sanoa kauniista ihmisistä tulevan myös kaunista jälkikasvua.
Tyttären ei tarvitse meikata tienataakseen rahaa, hän on luonnonkaunis yksilö joka pärjää maailmassa tasa-arvoisin odotuksin meikkaamatta.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...lisäkommentiksi voin sanoa kauniista ihmisistä tulevan myös kaunista jälkikasvua.
Tyttären ei tarvitse meikata tienataakseen rahaa, hän on luonnonkaunis yksilö joka pärjää maailmassa tasa-arvoisin odotuksin meikkaamatta.
AVKunhan hankkiutuu hommiin, jossa työskennellään jossain haalarissa ja kasvot likaisina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan hankkiutuu hommiin, jossa työskennellään jossain haalarissa ja kasvot likaisina.
Sovinistisille aloille ei kannata kouluttautua, ns."meikkihuoraksi", jos sellaisia epäeetteisiä ammatteja vielä Suomessa edes nykyisin olisi. Jokin oman arvon tunto on hyvä ihmisellä olla. Kaunis ei tarvitse kauneuttaan meikeillä peitellä, se on varma juttu se.
AV Anonyymi kirjoitti:
Kunhan hankkiutuu hommiin, jossa työskennellään jossain haalarissa ja kasvot likaisina.
Tai sosiaalialalle tai yksityisyrittäjäksi missä voi määritellä lookkinsa vapaasti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...lisäkommentiksi voin sanoa kauniista ihmisistä tulevan myös kaunista jälkikasvua.
AVMaailma ei ikävä kyllä ole liikkumassa suuntaan, jossa luonollisuudella pärjäisi, vaan täysin päinvastoin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maailma ei ikävä kyllä ole liikkumassa suuntaan, jossa luonollisuudella pärjäisi, vaan täysin päinvastoin.
Kummallista, ainakin suosituimmat työkaverinaiset ovat sellaisia jotka eivät meikkaa. Tosin ovat ulkoiselta olemukseltaan hirmuisen energisiä ja sporttisia. Ovat toki nuoriakin, 30-35 v.
Ladyt jaksavat mitä vain, eikä kauneus kasvoilta katoa.
AV Anonyymi kirjoitti:
AVKyllähän tuo suuntaus varmasti saa pontta alleen nuorten myötä, että luonnollisena näyttäydytään ihan arjessa ja juhlassa. Ne on niin ikimuinaisia vanhija jäänteitä nuo meikki ja vaate uskomukset paremmuudesta, että nuoriso varmaan tajuaa teennäisyyden siinä ja osaa ottaa uudet ihanteet omikseen. Pamela Anderssonkin oppi vasta vanhana mikä on oikeesti tyylikästä. Olla ittensä.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Tai sosiaalialalle tai yksityisyrittäjäksi missä voi määritellä lookkinsa vapaasti.
Yksityisyrittäjäkin riippuu ihan täysin alasta. Valtaosin ulkonäöllä ikävä kyllä on paljon väliä, esim. melkein kaikissa asiakaspalvelutöissä. Jos asiakkaalla on mahdollisuus itse valita, niin ikävä kyllä ulkonäöllä on väliä. Ikävää, mutta totta. Kunnallisella puolella varmasti pitkälti pärjää vähemmällä, mutta heti jos menet yksityiselle, niin ulkonäöllä on väliä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sovinistisille aloille ei kannata kouluttautua, ns."meikkihuoraksi", jos sellaisia epäeetteisiä ammatteja vielä Suomessa edes nykyisin olisi. Jokin oman arvon tunto on hyvä ihmisellä olla. Kaunis ei tarvitse kauneuttaan meikeillä peitellä, se on varma juttu se.
AVKaikki vähänkään rahakkaammat alat ovat sinun sanoillasi "sovinistisia".
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Kyllähän tuo suuntaus varmasti saa pontta alleen nuorten myötä, että luonnollisena näyttäydytään ihan arjessa ja juhlassa. Ne on niin ikimuinaisia vanhija jäänteitä nuo meikki ja vaate uskomukset paremmuudesta, että nuoriso varmaan tajuaa teennäisyyden siinä ja osaa ottaa uudet ihanteet omikseen. Pamela Anderssonkin oppi vasta vanhana mikä on oikeesti tyylikästä. Olla ittensä.
Eipä ole sellaista suuntausta oikeasti näkyvillä, vaikka yksittäiset yksilöt noin toimivatkin. Trendi on täysin päinvastaista, entistä epäluonnollisempaa ja tekoälyn käyttö lisää entisestään epäluonnollisuutta. Sillä on niin helppo luoda "täydellistä" (lue muovista), joka taas vain entisestään lisää paineita. Vielä ollaan kovin kaukana siitä, että heiluri heilahtaisi toiseen suuntaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisyrittäjäkin riippuu ihan täysin alasta. Valtaosin ulkonäöllä ikävä kyllä on paljon väliä, esim. melkein kaikissa asiakaspalvelutöissä. Jos asiakkaalla on mahdollisuus itse valita, niin ikävä kyllä ulkonäöllä on väliä. Ikävää, mutta totta. Kunnallisella puolella varmasti pitkälti pärjää vähemmällä, mutta heti jos menet yksityiselle, niin ulkonäöllä on väliä.
?
Ulkonäöllä voi olla väliä, mutta ei eilen telkkarista kun katsoi Ilkka Kanervan puolisoa se meikkikään "kauneutta" esiin enää tuonnut, päinvastoin.
Nainen kuluttanut itsensä meikkeihin ja kaiken näköisiin botoksiunelmiin?
Tottahan se on miten naiset ovat oikeasti kauniita vain hetken, jos se kauneus olisi ensisijainen rekrytointivaatimus, voisi kai laittaa ilmoitukseen ei yli 40 v?
Oma kulta näyttää omiin silmiin kauniilta vaikka 150 kiloisena:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Yksityisellä puolella pärjää yhtä hyvin. Ihmisrt ostaa hyvää toimivaa palvelua, ei mannekiineja. Joten oikein hyvin voi olla ihan itsensä kunhan tekee työnsä hyvin.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Yksityisellä puolella pärjää yhtä hyvin. Ihmisrt ostaa hyvää toimivaa palvelua, ei mannekiineja. Joten oikein hyvin voi olla ihan itsensä kunhan tekee työnsä hyvin.
Ikävä kyllä ei pärjää. Tämä on nähty. Ilman sopivaa ulkonäköä on varsinkin nuoren hyvin vaikea päästä edes näyttämään sitä osaamistaan. En minäkään tästä kehityksestä pidä, mutta kylmä tosiasia on, että kilpailu vain kiristyy ja myös ulkokuorelta vaaditaan enemmän.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä ei pärjää. Tämä on nähty. Ilman sopivaa ulkonäköä on varsinkin nuoren hyvin vaikea päästä edes näyttämään sitä osaamistaan. En minäkään tästä kehityksestä pidä, mutta kylmä tosiasia on, että kilpailu vain kiristyy ja myös ulkokuorelta vaaditaan enemmän.
Eli...naiset ovat piruja toisilleen:)
Toista se oli kun elettiin miesten ehdoilla, ei bimbotyylisten naisen jotka haluavat esiintyä "menestyjinä" kanssasisareilleen tehden jokaisesta idiootteja:)
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli...naiset ovat piruja toisilleen:)
Toista se oli kun elettiin miesten ehdoilla, ei bimbotyylisten naisen jotka haluavat esiintyä "menestyjinä" kanssasisareilleen tehden jokaisesta idiootteja:)
AVEivät naiset pääosin olen näitä päätöksiä tekemässä. Eikä mm. tekoäly ole mikään naisten luomus. Kyllä tämä nykyilmapiiri on miesten luomus. Naisethan ajavat mm. anonyymiä rekrytointia jne.
Anonyymi kirjoitti:
Olen minäkin töissä ollut sosiaali- ja terveysalalla ja yksityisellä että kunnalla. Ja pärjää, harva siellä lärvi maalissa kulkee. Vaatteetkin on käytännöllisiä tai työvaate työpaikan puolesta.
Jasu2025 kirjoitti:
Olen minäkin töissä ollut sosiaali- ja terveysalalla ja yksityisellä että kunnalla. Ja pärjää, harva siellä lärvi maalissa kulkee. Vaatteetkin on käytännöllisiä tai työvaate työpaikan puolesta.
Minä taas ennustan, että ihmiset menee vielä hetken kuin sekopäät pitkin seiniä tuosda ulkonäkö pöljäilyssä ja lopulta järkiintyy ja kyllästyy jatkuvaan varustelukilpailuun. Palaa takas ihan vaan ihmisiksi, ei mallinukeiksi.
Jasu2025 kirjoitti:
Minä taas ennustan, että ihmiset menee vielä hetken kuin sekopäät pitkin seiniä tuosda ulkonäkö pöljäilyssä ja lopulta järkiintyy ja kyllästyy jatkuvaan varustelukilpailuun. Palaa takas ihan vaan ihmisiksi, ei mallinukeiksi.
Tätä kahtia jakautumista näkyy minusta jo paljon mm. nuorissa. Osa vetää lärvi paksussa kemikaalien sekasotkussa ja osa ei käytä mitään. Nykyään voi olla vapaammin oman tiensä kulkija.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Sinä oletkin, anteeksi suoruuteni, jo ikääntyvää joukkoa. Et sinä ole oikeasti taistelemassa niillä samoilla työmarkkinoilla mille nuoret valmistuvat. Sinulla on, vastuksistasi huolimatta, jo kokemusta mitä näyttää. Ja olet sinä täälläkin usein murissut, ettei sullekaan niitä työmahdollisuuksia ole tukuittain tyrkyllä.
Ulkonäkö on paljon muutakin kuin maalit naamassa. Lisäksi ne maalit ovat nykyään niin haluttaessa hyvinkin huomaamattomia. Joka luulee, ettei ulkonäkö (ikävä kyllä) paina nykyisillä työmarkkinoilla varsin paljon, on aikaa pihalla nykyisen työelämän vaatimuksista. Jasu2025 kirjoitti:
Tätä kahtia jakautumista näkyy minusta jo paljon mm. nuorissa. Osa vetää lärvi paksussa kemikaalien sekasotkussa ja osa ei käytä mitään. Nykyään voi olla vapaammin oman tiensä kulkija.
Toinen ääripää on nää meikkitubettajat ja tiketitoketi tyypit. Jotka ei muuta teekkäänelääkseen kun piirtelee naamaansa. Ääripäät.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Saat ennustaa. Minä en näe tuollaista kehitystä, vaan täysinn päinvastaista. Ja kuten todettua, ei se minustakaan hyvältä näytä (pun intended).
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Hyvin vähän missään näkyy täysin luomuna kulkevia nuoria. Maaseudulla ehkä, mutta kaupungissa (joissa valtaosa työpaikoista löytyy) ulkonäköpaine on kova, kaikessa vähänkään parempipalkkaisessa.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Toinen ääripää on nää meikkitubettajat ja tiketitoketi tyypit. Jotka ei muuta teekkäänelääkseen kun piirtelee naamaansa. Ääripäät.
Nyky nuorista (ja vähän vanhemmistakin) hyvin iso osa ei edes tiedä miltä luonnollinen näyttää. Tietäisit vain mitä kehutaan nykyään luonnonkauniiksi. Se ei suurelta osin ole luonnollista nähnytkään, vaan sen viereen voidaan listata sadan kohdan lista litä on vähän "kohenneltu". Jumalattoman iso osa ihmisistä on surullisen pihalla luonnollisuudesta.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä oletkin, anteeksi suoruuteni, jo ikääntyvää joukkoa. Et sinä ole oikeasti taistelemassa niillä samoilla työmarkkinoilla mille nuoret valmistuvat. Sinulla on, vastuksistasi huolimatta, jo kokemusta mitä näyttää. Ja olet sinä täälläkin usein murissut, ettei sullekaan niitä työmahdollisuuksia ole tukuittain tyrkyllä.
Ulkonäkö on paljon muutakin kuin maalit naamassa. Lisäksi ne maalit ovat nykyään niin haluttaessa hyvinkin huomaamattomia. Joka luulee, ettei ulkonäkö (ikävä kyllä) paina nykyisillä työmarkkinoilla varsin paljon, on aikaa pihalla nykyisen työelämän vaatimuksista.Mulla on töitä, mutta terveyteni takia en niitä kaikkia voi tehdä edes vastaanottaa. Ei ole töitä mitä voisin tehdä niin ettei sairaudet haittaa työntekoa. Ei minun ulkonäkö ole vaikuttanut ikinä yhteenkään työpaikkaan.
Terveys kyllä. Naamasta ei tuu kuluja, sairastelusta tulee työnantajalle. No minä tunnen nuoria ja en kyllä tue näkemystäsi.Anonyymi kirjoitti:
Hyvin vähän missään näkyy täysin luomuna kulkevia nuoria. Maaseudulla ehkä, mutta kaupungissa (joissa valtaosa työpaikoista löytyy) ulkonäköpaine on kova, kaikessa vähänkään parempipalkkaisessa.
Lahti ei ole maaseutu, kyllä näkee. Päökaupunkiseudulla luultavasti joukkohysteria on pääsyy sitten tai imago etiketteily, pääkaupunkilaisena pitää olla vähän parempaa kastia? Wanna be tyylillä.
Jasu2025 kirjoitti:
Mulla on töitä, mutta terveyteni takia en niitä kaikkia voi tehdä edes vastaanottaa. Ei ole töitä mitä voisin tehdä niin ettei sairaudet haittaa työntekoa. Ei minun ulkonäkö ole vaikuttanut ikinä yhteenkään työpaikkaan.
Terveys kyllä. Naamasta ei tuu kuluja, sairastelusta tulee työnantajalle. No minä tunnen nuoria ja en kyllä tue näkemystäsi.Ja juu en ole ikinä ollut mikään ruusunen tai rinsessa ja kaunotar, mutta aina hyvä ja tekevä työntekijä. Luitettava, minun valtteja ollut ikäni.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Mulla on töitä, mutta terveyteni takia en niitä kaikkia voi tehdä edes vastaanottaa. Ei ole töitä mitä voisin tehdä niin ettei sairaudet haittaa työntekoa. Ei minun ulkonäkö ole vaikuttanut ikinä yhteenkään työpaikkaan.
Terveys kyllä. Naamasta ei tuu kuluja, sairastelusta tulee työnantajalle. No minä tunnen nuoria ja en kyllä tue näkemystäsi.No mutta sehä on hienoa, että töitä riittää. Todella monelle ei nykypäivänä riitä ja kilpailu niistä duuneista on erittäin kovaa.
Sinä oletkin ihan eri sukupolvea. Mä olen sua hieman nuorempi, eikä minunkaan työuraani aloitellessa ulkonäkö ollut näin keskeinen juttu kuin se nyt on ja aina vaan muuttuu oleellisemmaksi.
Juu niin tunnen minäkin nuoria, paljon. Anonyymi kirjoitti:
Nyky nuorista (ja vähän vanhemmistakin) hyvin iso osa ei edes tiedä miltä luonnollinen näyttää. Tietäisit vain mitä kehutaan nykyään luonnonkauniiksi. Se ei suurelta osin ole luonnollista nähnytkään, vaan sen viereen voidaan listata sadan kohdan lista litä on vähän "kohenneltu". Jumalattoman iso osa ihmisistä on surullisen pihalla luonnollisuudesta.
No ton mä kyllä uskon. Ihmiset tykkää elää virtuaalissa ja etsiä ihanteita sieltä, kun ennen ihanteet käveli kadulla vastaan.
Jasu2025 kirjoitti:
No ton mä kyllä uskon. Ihmiset tykkää elää virtuaalissa ja etsiä ihanteita sieltä, kun ennen ihanteet käveli kadulla vastaan.
Ja ne ihanteet oli siis todellisia, ei nettiluomuksia. No mutta toivon nuorien olevan vanhempia sukupolvia viisaampia ja miettivän ihmisyyttä luonnollisen hyvinvoinnin kannalta ulkonäkökikkailun sijaan. Pitkässä juoksussa se kikkailu on vain onnettomaksi tekevä juttu.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Lahti ei ole maaseutu, kyllä näkee. Päökaupunkiseudulla luultavasti joukkohysteria on pääsyy sitten tai imago etiketteily, pääkaupunkilaisena pitää olla vähän parempaa kastia? Wanna be tyylillä.
Se, että sä haukut ihmisiä, ei muuta trendiä mihinkään. Sä voit riehua, räyhätä ja haukkua minkä ehdit, mutta ikävä kyllä tuollaista kehitystä ei isossa mittakaavassa ole näkyvillä. Ulkonäön merkitys on vain kasvamassa sitä mukaa kun kilpailu työelämässä jatkuvasti kasvaa. Siellä hoitoalallakaan ei ole loputtomiin töitä tarjolla, vaikka juuri nyt työmäärä kasvaa. Lastenhoidon puolella ja kouluissa työpaikkojen raju väheneminen on jo näkyvissä, kun ikäluokat koko ajan kutistuvat. Vanhustenhoidossa on vielä kasvu menossa, mutta eivät nuo suuret ikäluokat loputtomiin elä. Sinä ja minäkään emme ehkä niitä päiviä työelämässä näe, mutta nuoret tulevat kyllä ne näkemään.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Ja ne ihanteet oli siis todellisia, ei nettiluomuksia. No mutta toivon nuorien olevan vanhempia sukupolvia viisaampia ja miettivän ihmisyyttä luonnollisen hyvinvoinnin kannalta ulkonäkökikkailun sijaan. Pitkässä juoksussa se kikkailu on vain onnettomaksi tekevä juttu.
Toivoa sopii aina ja toivossa on hyvä elää. Tämän hetkinen kehitys ei kuitenkaan hirveästi uskoa lisää.
Jasu2025 kirjoitti:
Vaan ukkokulta tuli kotiin, niin meen höpisee hänen kanssa kuulumisia. Palaillaan taas kun ennättää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, viimeiset 20-vuotta olen ollut naisen kanssa joka on meikannut kerran elämässään. Hänen häämeikkinsä kasvoille loihti hänen entinen opettajansa. En voi valittaa, hän näyttää natuna silmissäni yhtä kauniilta mitä 20-vuotta sitten.
AVEn puhunut naisesi kauneudesta, enkä edes naisten kauneudesta yleensä, vaan kaksinaismoralismistasi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ulkonäkö on paljon muutakin kuin maalit naamassa. Lisäksi ne maalit ovat nykyään niin haluttaessa hyvinkin huomaamattomia. Joka luulee, ettei ulkonäkö (ikävä kyllä) paina nykyisillä työmarkkinoilla varsin paljon, on aikaa pihalla nykyisen työelämän vaatimuksista.Mukava löytää myös järkeviä kommentteja palstalta. Töitä haluavien ei ole varaa olla kuin luonnonlapsi ja the persoonallisuus, vaikka monet meistä sisimmässään sellaista löytymistä toivovat.
Rekrytoinnissa ei etsitä sisäistä kauneutta, eikä persoonallisuuden tuomaa monimuotoisuuden rikkaitta. Anonyymi kirjoitti:
Se, että sä haukut ihmisiä, ei muuta trendiä mihinkään. Sä voit riehua, räyhätä ja haukkua minkä ehdit, mutta ikävä kyllä tuollaista kehitystä ei isossa mittakaavassa ole näkyvillä. Ulkonäön merkitys on vain kasvamassa sitä mukaa kun kilpailu työelämässä jatkuvasti kasvaa. Siellä hoitoalallakaan ei ole loputtomiin töitä tarjolla, vaikka juuri nyt työmäärä kasvaa. Lastenhoidon puolella ja kouluissa työpaikkojen raju väheneminen on jo näkyvissä, kun ikäluokat koko ajan kutistuvat. Vanhustenhoidossa on vielä kasvu menossa, mutta eivät nuo suuret ikäluokat loputtomiin elä. Sinä ja minäkään emme ehkä niitä päiviä työelämässä näe, mutta nuoret tulevat kyllä ne näkemään.
Ei se mitään haukkumista ole. Eikä räyhäämistäkään. Imagossa ihmiset on aina olleet mielestään vähän muita "parempia". Ja eihän se tervettä ole. Eikä lähelläkään tasa-arvoa.
Anonyymi kirjoitti:
Mukava löytää myös järkeviä kommentteja palstalta. Töitä haluavien ei ole varaa olla kuin luonnonlapsi ja the persoonallisuus, vaikka monet meistä sisimmässään sellaista löytymistä toivovat.
Rekrytoinnissa ei etsitä sisäistä kauneutta, eikä persoonallisuuden tuomaa monimuotoisuuden rikkaitta.No ainakin mun kohdalla etsittiin. Sain haastatteluun useita tilaisuuksia ja oikeen erikseen pyydettiin, kun peruin haastattelun terveyssyiden takia. Pyysi tulemaan silti, koska haluaa minunlaisen töihin. Kävin, mutta en ottanut työtä vastaan koska olen yhä saikulla.
Joskus siis muukin kuin kuori merkkaa.- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
No ainakin mun kohdalla etsittiin. Sain haastatteluun useita tilaisuuksia ja oikeen erikseen pyydettiin, kun peruin haastattelun terveyssyiden takia. Pyysi tulemaan silti, koska haluaa minunlaisen töihin. Kävin, mutta en ottanut työtä vastaan koska olen yhä saikulla.
Joskus siis muukin kuin kuori merkkaa.Päiväkodit ovat opetustoimen eli julkishallinnon alla. Esikasvatuksen ja opetustoimen tavoite on ollut viime hallituskaudet kasvatusmielessä erilaisuuden hyväksyminen. Samoin työesteisten työteon esteiden poistaminen ja työnteon mahdollistaminen.
Tällä hetkellä hallituksessa puhaltavat paljon kylmemmät tuulet. Kaikki sellainen muutos tulee näkymään pienellä viiveellä, miten arvot kovenevat taloustavoitteiden alla. Anonyymi kirjoitti:
Päiväkodit ovat opetustoimen eli julkishallinnon alla. Esikasvatuksen ja opetustoimen tavoite on ollut viime hallituskaudet kasvatusmielessä erilaisuuden hyväksyminen. Samoin työesteisten työteon esteiden poistaminen ja työnteon mahdollistaminen.
Tällä hetkellä hallituksessa puhaltavat paljon kylmemmät tuulet. Kaikki sellainen muutos tulee näkymään pienellä viiveellä, miten arvot kovenevat taloustavoitteiden alla.Kouluun hain, erityisluokille olisin päässyt. En vaan voi puoliraihnaisena nostella itseni kokoisia yläaste oppilaita. Tai edes pienempiäkään. Työrajoite. Päiväkotiin en enää edes halua. Liian kaittista ja villiä koko touhu. Melusta tulee kivut vaan pahemmiksi. Mulle melu vainuttaa ihan suoraan kipukokemukseen asap.
Jasu2025 kirjoitti:
Kouluun hain, erityisluokille olisin päässyt. En vaan voi puoliraihnaisena nostella itseni kokoisia yläaste oppilaita. Tai edes pienempiäkään. Työrajoite. Päiväkotiin en enää edes halua. Liian kaittista ja villiä koko touhu. Melusta tulee kivut vaan pahemmiksi. Mulle melu vainuttaa ihan suoraan kipukokemukseen asap.
Mutta voipihan olla, että jokin kevyempi avustustyö vielä löytyy missä ei tarvi nostella. Oma erityisyys on laatuaan kanssa. Erityisherkkyyskin.
- AnonyymiUUSI
Luonnonkauniin kannattaa valjastaa ulkomuotonsa kauneuden markkinoille. Niin moni pitää sitä purkeista saatuna.
- AnonyymiUUSI
niin joo ppliiqailta uudi hebkilökoetti missä niin on sormenjäjwtkin noissa uusissa, ensi vuonna piräidsi
- AnonyymiUUSI
tuollaineb ettytä milloin pitäisi käydä uusimassa henkilökortyti poliiseilla, ensivuonna piyäåiswi
- AnonyymiUUSI
mutta niin joku hwkilökoertinkin uyyaubr.hyeeyjub buub biig
- AnonyymiUUSI
Kirjoittaa voi mitä vain mutta kuiteskin meikkaat miehiä varten ja että näytät hyvältä
- AnonyymiUUSI
Olet niin oikeassa. Vasta luin LinkeInstä artikkelin, jossa moitittiin ettei kamerakuvaa laiteta esiin palavereissa, vaan töitä tehdään arvostamatta muita. Ei pukeuduta asiallisesti ja parta jätetty ajamatta. Kirjoittajan mielestä jopa sängystä ja flunssassa tai krapulassa, mikä nostatti työhönsä sitoutuneiden ihmisten tunteita.
Osa ihmisistä ei pidä ulkonäköä merkityksellisenä, vaan tarvitsee asiantuntijan näkemyksen, vaikka tämä ei olisi artikuloinnin mestari.
Kirjoittaja oli mielestäni esimerkki siitä, miten paljon odotetaan ulkoiselta olemukselta. Hyvin helposti diskataan rooleihin sopimattomat. - AnonyymiUUSI
Niinpä, miksipä ihmiset yleensäkään :
Meikkaavat
Peseytyvät
Käyttävät ehjiä puhtaita vaatteita
Käyvät parturissa/kampaajalla
Huolehtivat kunnostaan, terveydestään, hampaistaan jne.
On sitä siinä ihmettelemistä, että miksi sitä näin toimitaan... - AnonyymiUUSI
Koska osaat meikata, pukeutua tyyllikkäästi ja puhua hyvin, ottaisin sinut asianajajakseni. Tämä on jo toinen kerta, kun totean saman.
Joku homsvotti olisi kauhistus oman asiani
edustaja 🫣😆- AnonyymiUUSI
Hah, kiitos! 😂
Valitettavasti oikeustieteellinen osaamiseni ei riitä siihen touhuun.
Persoonani voisi riittää, mutta koulutus ei. 😁
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hah, kiitos! 😂
Valitettavasti oikeustieteellinen osaamiseni ei riitä siihen touhuun.
Persoonani voisi riittää, mutta koulutus ei. 😁
🦄Ole hyvä 😀
Olisi kerrassaan mainiota, jos olisi tarvittaessa varaa ostaa itseään parempia palveluja 😌
Juuri siten pyrkii toimimaan yritystoiminta.
- AnonyymiUUSI
Todella rasittava aihe.
Taidan juoda gluhweinin ja katsella etänä hetken sääriäni.
(reps)- AnonyymiUUSI
Juo vihreää teetä nyt vain, kun on arkipäivä. Se on terveellisempää. Itse juon täällä vihreää teetä, johon olen lisännyt chai-maustetta.
Minä katselen ylähuuleni mustia karvoja peilistä ja mietin, pitäisikö niille tehdä jotain. :3
🦄 - AnonyymiUUSI
Hyvä idea!
Pistän puuhellan tulille, glögit lämpenemään ja alan ihailla sääriäni. Kun on pitkät ja kauniit sääret, niin etähommaksi menee.
Toki jälkkäriksi sitten vihreää teetä hunajalla. Nyt ei vedetä tumuja.
-keinovaginamies-
Yxäristä en tiedä, mutta minä meikkaan vähän joka päivä, vaikka en lähtisi kotoa minnekään. Se on lähinnä tapa. Eyelineriä ja ripsiväriä. Huulipunaa laitan, jos lähden kotipihaa kauemmas. - Isompia juhlia varten käyn kosmetologilla meikattavana, koska en raaski ostaa itselleni kaikkia niitä pohjustuksia ja värivoiteita ym., joita kunnon meikkiin tarvitaan. - Niille on niin vähän käyttöä, että ehtisivät härskiintyä jo parin käyttökerran jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1102311Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from281871Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen261837Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276471836- 991775
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la571122- 1101026
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20863- 52834
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110817