Aion laihduttaa niin etten syö mitään niin olen tehnyt ennenkin viikon ajan ja painoa putosi 8 kg

kummajainen

eli olen kerran laihduttanut olemalla syömättä viikon ajan ja minulta putosi 8kg olin ennen 88/175 nyt on kulunut kolme kuukautta ja painan 82 nyt ajattelin uudestaan, onko tälläinen tyyli silti kovin kannattavaa, ajattelin että voiko tästä seurata anoreksia

19

1648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erittäin

      Typerää.

      • Läskimooses

        Vielä typerämpää on pysyä läskinä. Sukulaislääkärin suusta tuo lause jonka suvaitsin kirjoittaa tähän moukkamaiseen erittäin typerää komennttiin.


    • tina

      Mistäs olet saanut päähäsi että nuo kilot olisivat rasvaa? Nestettä ja lihaksia paremminkin... Elimistösi menee sekaisin, äärimmäisen typerää tuollainen. Ja sitten tulla vielä leuhkimaan, apua...

      • useimmilla

        ovat puhdasta ihraa siellä vatsan ja lantion seutuvilla!
        Vain hyvin treenatussa kropassa lihakset muodostavat suurimman osan kehonpainosta!


    • nähnyt

      Jos olet syömättä sen aikaa kun pääset siihen painoon mihin halusit. Rupeat syömään sen jälkeen samaan malliin, alle kuukauden olet samoissa mitoissa taas. Luulenpa että vain kunnon urheilulla voi saada pitkä aikaisesti pysyvän ihanne painon!

      • kummajainen

        viime kerran jälkeen kyllä paino ei noussut kuin pari kiloa, mutta onhan siinä se riski kyllä


      • Tanja-
        kummajainen kirjoitti:

        viime kerran jälkeen kyllä paino ei noussut kuin pari kiloa, mutta onhan siinä se riski kyllä

        Kannattaako tollasta tulla tänne kertomaan? Näitä sivuja voi lukea joku teini-ikäinen, paino-ongelman kanssa kieriskelevä.. Tiedän kyllä mitä siitä seuraa..


      • kummajainen
        Tanja- kirjoitti:

        Kannattaako tollasta tulla tänne kertomaan? Näitä sivuja voi lukea joku teini-ikäinen, paino-ongelman kanssa kieriskelevä.. Tiedän kyllä mitä siitä seuraa..

        minähän olen itse 15 vuotias ja kärsin paino ngelmasta eikä paino tunnu laskevan muulla tavalla


      • Mummeli
        kummajainen kirjoitti:

        minähän olen itse 15 vuotias ja kärsin paino ngelmasta eikä paino tunnu laskevan muulla tavalla

        Olet vasta 15-vuotias ja paastoat noin! Ota järki käteen tyttö hyvä ja lopeta tuollainen. Menetät terveytesi tuolla. Eräs ystäväni laihdutti nuorena pelkän kahvin ja näkkileivän voimalla. Tulos: hormonitoiminta meni ihan sekaisin. Ystäväni jäi lapsettomaksi.
        Jos laihtua haluat, käypä terveyskeskuksessa terveydenhoitajan luona niin saat turvalliset ohjeet.


      • normi

        10-15 pv paasto tekee hyvää, eikä ne kilot tosiaan tule takaisin; varmaa tietoa, olen kokeillut! Paaston jälkeen ei pullamössöt maistu, vatsa täyttyy nopeasti eikä ajankuluksi syömistä enää tarvita, kun olet tottunut paastolla ollessa tekemään jotain muuta sen syömisen sijasta.


      • kummajainen
        normi kirjoitti:

        10-15 pv paasto tekee hyvää, eikä ne kilot tosiaan tule takaisin; varmaa tietoa, olen kokeillut! Paaston jälkeen ei pullamössöt maistu, vatsa täyttyy nopeasti eikä ajankuluksi syömistä enää tarvita, kun olet tottunut paastolla ollessa tekemään jotain muuta sen syömisen sijasta.

        kiitos neuvosta, haluaisin vielä tietää mitä paastoll pitäisi juoda, ihan vettä vaan vai jotain muuta. kiitos tuo oli lohduttavaa kuulla


    • kiirekiire

      olisit vaan kirjottanu suoraan että olen idiootti ja siksi laihdun ilman pysyvää tulosta..

      anoreksia on enemmän psyyken sairaus ja se ei välttämättä laukea aina laihduttamisesta. toki syömättömyys lisää riskiä koska sen jälkee sortuu ahmimaan ja taas olemaan syömättä ja kontrolli syömiseen katoaa..

    • Tietämättäni-tein-oikein

      Nykytietämyksen mukaan pysyvästi laihtuu aktivoimalla aineenvaihduntaa ja yllätysyllätys syömällä enemmän että kehon säästöliekki purkautuu ja rasva alkaa sulaa. Ks esim Anu Marin: Aktivoi aineenvaihduntasi, Patrik Borg: Tunne nälkä, Haylie Pomfroy: Nopea aineenvaihdunta. Saa ainakin Helmet- kirjastosta. Lisäksi myös stressinpoistoa ja unta sekä itsetunnon puutetta mietittävä. Itse laihdutin koko nuoruuden, mutta kiireisinä ruuhkavuosina en ehtinyt, söin nälkääni kunnon ruokaa kahdesti päivässä ja kilot hävivivät huomaamatta. Ei ole tulleet kilot takaisin, voin syödä mitä vain ja miten paljon vain haluan, vaikka liikun vain hyöty- ja arkiliikuntaa. Toki ruokailutottumukset ovat ohjautuneet terveellisempään suuntaan.

    • veijo90839863

      -Ei ole tulleet kilot takaisin, voin syödä mitä vain ja miten paljon vain haluan

      -Toki ruokailutottumukset ovat ohjautuneet terveellisempään suuntaan.

      Ai niin että kumpiko????

    • hyvääruokaa

      Syömisen kontrolloinnista tulee vaan ongelmia. Ennemmin perustarpeet kuntoon ensin, paljon vihanneksia ja juureksia ja terveelistä lihaa ja paljon rasvaa.

      Niinku kananmunia, pekonia, lehtikaali, tomaatti, porkkana, punajuuri ja paljon oliiviöljyä päälle. Nuo vihreet smoothieksi esim nii menee helposti alas. Pitäis olla nii paljon ravinteita ettei enää oo tarve syödä sokeria tai kontrolloida.

      • onkummallista

        Paljon rasvaa????? Ei ole kyllä terveellistä.


      • hyvääruokaa
        onkummallista kirjoitti:

        Paljon rasvaa????? Ei ole kyllä terveellistä.

        Ehkä kyse ei ole energiasta rasvasta proteiineista tai hiilareista vaan ravinteista?

        Voit sä kummastella ja ihmetellä ja heitellä kommentteja joissa ei ole viisautta ja paljon kysymysmerkkejä jotka on oikeesti huutomerkkejä. Kukas nyt tyhmyydestä mitään aitoa löytäisikään. Tyhmyys on rumuutta jota ei tiedä rumuudeksi.


    • Lasketaan_oikein

      viikossa 7 pv ei laihdu mitenkään 8 kiloa rasvaa pois. Se on mahdotonta. 8 kg rasvaa noin 72000 kcal. 1g rasvaa sisältää energiaa 9 kcal. Ihan laskennallisesti kroppa kuluttaa karkeasti arvioiden 2200- 2900 kcal vuorokaudessa (riippuen omasta painosta, iästä ja sukupuolesta) jos hissuksiin köpöttelee eteenpäin. Lasketaan vaikka 2800 Kcal avulla. 7 (pv) x 2800 Kcal = 19600 kcal. 19600 kcal vastaa rasvamäärää 2,2 kg.
      Enempää rasvaa et saa laihdutettua viikossa kropasta ellet huhki hullun lailla. Toisaalta Ilman polttoainetta et pysty huhkimaan kauaa. Kone leikkaa kiinni. Sitä pyörtyy. Matemaattinen ja käytännön mahdottomuus. Jos siis painosi putoaa viikossa 8 kg (kun et syö) niin jotain muuta katoaa se 5,8 kg kuin läskiä. Se on vettä tai omia hassuja uskomuksia. Jos vettä poistuu noin paljon niin olet dehydraatio eli pahassa nestevaje tilassa.

      • RealismiaKehiin

        jos vettä poistuu noin paljon, joka on ihan mahdollista, se voi johtua erittäin rankasta turvotuksesta, joka on ihan mahdollista jos on reippaasti ylipainoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe