Sähköautot ovat automaattivaihteisia – tai oikeastaan eivät, sillä niissä on vain yksi vaihde.
Sähkömoottori on tekniikaltaan sellainen, että erillisiä vaihteita ei tarvita kuten polttomoottorissa.
Sähköautossa mukava puoli on, että sillä on yksinkertaista ajaa.
118
668
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan ei huomaa mitään eroa automaattivaihteisen polttomoottoriauton ja sähköauton välillä ajamisessa. Vaihteiden vaihtaminen on täsmälleen samanlaista, koska kummassakaan ei itse vaihdeta vaihteita. Joten tuo aloituksesi on aivottoman typerä ja kuulostaa siltä kuin olisit idiootti teini joka ei ole koskaan edes ajanut autolla.
Lisäksi en näe ongelmana ajaa manuaalivaihteisella autollakaan. Itse olen omistanut vain manuaalivaihteisia autoja enkä kaipaa automaattivaihteita. Olen toki ajanut automaatilla, mutta se ei merkitse minulle mitään.- Anonyymi
En näe mitään ongelmaa siinä, että vaihde vaihtuu ajaessa itsekseen. Ajamiseen tuo ei vaikuta ainakaan yhtään vaan ajaminen on täsmälleen samanlaista. Itse asiassa harva edes huomaa automaattivaihteisessa autossa vaihteen vaihtumista ja vaikka huomaisikin niin sillä ei ole väliä. Ainakaan tuo ei ole euronkaan arvoinen asia.
"Tuskin manuaalivaihteistoisen auton ajaminen on kenellekään ongelma, mutta on tyhmää tehdä työtä, jonka automatiikka hoitaa paremmin.
Tosin eihän nykyään manuaaleilla aja kuin köyhät, joilla ei ole rahaa sähköautoon, eikä edes automattivaihteistoiseen pakoputkiautoon."
Vaihteen vaihtamisessa on vähemmän työtä kuin vilkun käyttämisessä risteyksessä. Tuo tekstisi on aivotonta typeryyttä naurettavimmillaan. Lisäksi monet kalleimmista autoista on manuaaleja edelleen ja niitä myydään uutenakin.
Ja muutenkin automaattivaihteisella autolla kehuminen on idiotismin huippu. On pelkkä makuasia ajaako automaatilla tai manuaalilla ja kyse on samasta asiasta kuin auton värin valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe mitään ongelmaa siinä, että vaihde vaihtuu ajaessa itsekseen. Ajamiseen tuo ei vaikuta ainakaan yhtään vaan ajaminen on täsmälleen samanlaista. Itse asiassa harva edes huomaa automaattivaihteisessa autossa vaihteen vaihtumista ja vaikka huomaisikin niin sillä ei ole väliä. Ainakaan tuo ei ole euronkaan arvoinen asia.
"Tuskin manuaalivaihteistoisen auton ajaminen on kenellekään ongelma, mutta on tyhmää tehdä työtä, jonka automatiikka hoitaa paremmin.
Tosin eihän nykyään manuaaleilla aja kuin köyhät, joilla ei ole rahaa sähköautoon, eikä edes automattivaihteistoiseen pakoputkiautoon."
Vaihteen vaihtamisessa on vähemmän työtä kuin vilkun käyttämisessä risteyksessä. Tuo tekstisi on aivotonta typeryyttä naurettavimmillaan. Lisäksi monet kalleimmista autoista on manuaaleja edelleen ja niitä myydään uutenakin.
Ja muutenkin automaattivaihteisella autolla kehuminen on idiotismin huippu. On pelkkä makuasia ajaako automaatilla tai manuaalilla ja kyse on samasta asiasta kuin auton värin valinta.Lisään... Ja jos olisin ostamassa autoa niin en taatusti maksaisi euroakaan ylimääräistä automaattivaihteista. Jos samasta autosta manuaali maksaa tonnin vähemmän niin valitsen manuaalin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe mitään ongelmaa siinä, että vaihde vaihtuu ajaessa itsekseen. Ajamiseen tuo ei vaikuta ainakaan yhtään vaan ajaminen on täsmälleen samanlaista. Itse asiassa harva edes huomaa automaattivaihteisessa autossa vaihteen vaihtumista ja vaikka huomaisikin niin sillä ei ole väliä. Ainakaan tuo ei ole euronkaan arvoinen asia.
"Tuskin manuaalivaihteistoisen auton ajaminen on kenellekään ongelma, mutta on tyhmää tehdä työtä, jonka automatiikka hoitaa paremmin.
Tosin eihän nykyään manuaaleilla aja kuin köyhät, joilla ei ole rahaa sähköautoon, eikä edes automattivaihteistoiseen pakoputkiautoon."
Vaihteen vaihtamisessa on vähemmän työtä kuin vilkun käyttämisessä risteyksessä. Tuo tekstisi on aivotonta typeryyttä naurettavimmillaan. Lisäksi monet kalleimmista autoista on manuaaleja edelleen ja niitä myydään uutenakin.
Ja muutenkin automaattivaihteisella autolla kehuminen on idiotismin huippu. On pelkkä makuasia ajaako automaatilla tai manuaalilla ja kyse on samasta asiasta kuin auton värin valinta.Aina vaan selvemmin tuot esille ymmärtämättömyytesi ja kokemattomuutesi, joista huomaa ettet ole metriäkään ajanut sähköautolla, eikä kokemusta ole edes automaattivaihteisesta pakoputkiautosta.
Ajaminen ei todellakaan tunnu samalta, johtuen sähköauton välittömästä reagoinnista polkimeen, sekä energian talteenottoon hidastaessa.
Automattivaihteisen vaihteen vaihtumisen tuntee aina, ellei nyt satu olemaan aivan täysi tumpelo.
Ihanko tosissasi väität, että yhdellä sormella vilkun käyttäminen on raskaampaa, kuin jalan siirtäminen kytkinpolkimelle, kytkinpolkimen painaminen, sen jälkeen vaihdekepin siirtäminen toiselle vaihteelle ja sen jälkeen kytkinpolkimen päästäminen ylös ja jalan siirtäminen pois kytkinpolkimelta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina vaan selvemmin tuot esille ymmärtämättömyytesi ja kokemattomuutesi, joista huomaa ettet ole metriäkään ajanut sähköautolla, eikä kokemusta ole edes automaattivaihteisesta pakoputkiautosta.
Ajaminen ei todellakaan tunnu samalta, johtuen sähköauton välittömästä reagoinnista polkimeen, sekä energian talteenottoon hidastaessa.
Automattivaihteisen vaihteen vaihtumisen tuntee aina, ellei nyt satu olemaan aivan täysi tumpelo.
Ihanko tosissasi väität, että yhdellä sormella vilkun käyttäminen on raskaampaa, kuin jalan siirtäminen kytkinpolkimelle, kytkinpolkimen painaminen, sen jälkeen vaihdekepin siirtäminen toiselle vaihteelle ja sen jälkeen kytkinpolkimen päästäminen ylös ja jalan siirtäminen pois kytkinpolkimelta?"Ihanko tosissasi väität, että yhdellä sormella vilkun käyttäminen on raskaampaa, kuin jalan siirtäminen kytkinpolkimelle, kytkinpolkimen painaminen, sen jälkeen vaihdekepin siirtäminen toiselle vaihteelle ja sen jälkeen kytkinpolkimen päästäminen ylös ja jalan siirtäminen pois kytkinpolkimelta?"
Sellaiselle, joka on ajanut paljon manuaalilla tuo kaikki tapahtuu niin automaattisesti, että se on helpompaa kuin vilkun käyttäminen. Se on niin alkeellisen yksinkertaista kun tuota on tehnyt paljon.
"Ajaminen ei todellakaan tunnu samalta, johtuen sähköauton välittömästä reagoinnista polkimeen, sekä energian talteenottoon hidastaessa.
Automattivaihteisen vaihteen vaihtumisen tuntee aina, ellei nyt satu olemaan aivan täysi tumpelo."
Vaikka tuon minimaalisen vähäisen muutoksen huomaisikin niin mitä vidun väliä tuolla on ajamiseen? Vaikka vaihteen vaihtumisen huomaisikin niin ei se ajamiseen mitään vaikuta. Ei ole euronkaan arvoinen asia ja sinä juuri todistit sen.
Ja sama juttu tuolla "välittömällä" reagoinnilla. Mitä viddua tuolla ominaisuudella tekee normaalissa liikenteessä? Varsinkin kun ihmisen reagointi on merkittävin asia, ei auton reagointi. Jopa polttomoottori reagoi kymmeniä kertoja nopeammin kuin kukaan ihminen koko maailmassa. Kaupungin risteyksissäkin ongelmana on aina ihminen, ei ikinä moottori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihanko tosissasi väität, että yhdellä sormella vilkun käyttäminen on raskaampaa, kuin jalan siirtäminen kytkinpolkimelle, kytkinpolkimen painaminen, sen jälkeen vaihdekepin siirtäminen toiselle vaihteelle ja sen jälkeen kytkinpolkimen päästäminen ylös ja jalan siirtäminen pois kytkinpolkimelta?"
Sellaiselle, joka on ajanut paljon manuaalilla tuo kaikki tapahtuu niin automaattisesti, että se on helpompaa kuin vilkun käyttäminen. Se on niin alkeellisen yksinkertaista kun tuota on tehnyt paljon.
"Ajaminen ei todellakaan tunnu samalta, johtuen sähköauton välittömästä reagoinnista polkimeen, sekä energian talteenottoon hidastaessa.
Automattivaihteisen vaihteen vaihtumisen tuntee aina, ellei nyt satu olemaan aivan täysi tumpelo."
Vaikka tuon minimaalisen vähäisen muutoksen huomaisikin niin mitä vidun väliä tuolla on ajamiseen? Vaikka vaihteen vaihtumisen huomaisikin niin ei se ajamiseen mitään vaikuta. Ei ole euronkaan arvoinen asia ja sinä juuri todistit sen.
Ja sama juttu tuolla "välittömällä" reagoinnilla. Mitä viddua tuolla ominaisuudella tekee normaalissa liikenteessä? Varsinkin kun ihmisen reagointi on merkittävin asia, ei auton reagointi. Jopa polttomoottori reagoi kymmeniä kertoja nopeammin kuin kukaan ihminen koko maailmassa. Kaupungin risteyksissäkin ongelmana on aina ihminen, ei ikinä moottori.Minkähänlainen juntti oletkaan, jutut ainakin on kuin erakkona eläneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähänlainen juntti oletkaan, jutut ainakin on kuin erakkona eläneen.
Vau, sinähän et kommentoinut paskaakaan tekstiini vaan ruikutit vain kuin idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihanko tosissasi väität, että yhdellä sormella vilkun käyttäminen on raskaampaa, kuin jalan siirtäminen kytkinpolkimelle, kytkinpolkimen painaminen, sen jälkeen vaihdekepin siirtäminen toiselle vaihteelle ja sen jälkeen kytkinpolkimen päästäminen ylös ja jalan siirtäminen pois kytkinpolkimelta?"
Sellaiselle, joka on ajanut paljon manuaalilla tuo kaikki tapahtuu niin automaattisesti, että se on helpompaa kuin vilkun käyttäminen. Se on niin alkeellisen yksinkertaista kun tuota on tehnyt paljon.
"Ajaminen ei todellakaan tunnu samalta, johtuen sähköauton välittömästä reagoinnista polkimeen, sekä energian talteenottoon hidastaessa.
Automattivaihteisen vaihteen vaihtumisen tuntee aina, ellei nyt satu olemaan aivan täysi tumpelo."
Vaikka tuon minimaalisen vähäisen muutoksen huomaisikin niin mitä vidun väliä tuolla on ajamiseen? Vaikka vaihteen vaihtumisen huomaisikin niin ei se ajamiseen mitään vaikuta. Ei ole euronkaan arvoinen asia ja sinä juuri todistit sen.
Ja sama juttu tuolla "välittömällä" reagoinnilla. Mitä viddua tuolla ominaisuudella tekee normaalissa liikenteessä? Varsinkin kun ihmisen reagointi on merkittävin asia, ei auton reagointi. Jopa polttomoottori reagoi kymmeniä kertoja nopeammin kuin kukaan ihminen koko maailmassa. Kaupungin risteyksissäkin ongelmana on aina ihminen, ei ikinä moottori.Minä olen ajanut paljon myös manuaalilla ( ajokorttiluokkani on ABECE), mutta siitä huolimatta vilkun käyttäminen vaatii korkeintaan 5% siitä työstä, jonka vaihteen vaihtaminen vaatii.
Sen ymmärtää jokainen täysijärkinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina vaan selvemmin tuot esille ymmärtämättömyytesi ja kokemattomuutesi, joista huomaa ettet ole metriäkään ajanut sähköautolla, eikä kokemusta ole edes automaattivaihteisesta pakoputkiautosta.
Ajaminen ei todellakaan tunnu samalta, johtuen sähköauton välittömästä reagoinnista polkimeen, sekä energian talteenottoon hidastaessa.
Automattivaihteisen vaihteen vaihtumisen tuntee aina, ellei nyt satu olemaan aivan täysi tumpelo.
Ihanko tosissasi väität, että yhdellä sormella vilkun käyttäminen on raskaampaa, kuin jalan siirtäminen kytkinpolkimelle, kytkinpolkimen painaminen, sen jälkeen vaihdekepin siirtäminen toiselle vaihteelle ja sen jälkeen kytkinpolkimen päästäminen ylös ja jalan siirtäminen pois kytkinpolkimelta?Olen sitten varmaan tumpelo , kun mun vanhassa Pajerossa ei vaihteiden vaihtumista huomaa , kuin kierroslukumittarista .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ajanut paljon myös manuaalilla ( ajokorttiluokkani on ABECE), mutta siitä huolimatta vilkun käyttäminen vaatii korkeintaan 5% siitä työstä, jonka vaihteen vaihtaminen vaatii.
Sen ymmärtää jokainen täysijärkinen.Ai, tuo 0,1 sekunnin "työ" viikossa, josta kuitenkin kaltaisesi aivoton sähköautofanaatikko itkien rääkyy. Typerämpää ja laiskempaa kermapersettä on maailmasta vaikeaa löytää.
Edelleenkin todistat teksteilläsi, että edes automaattivaihteista ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä. Automaattivaihteisto on arvoton ominaisuus autossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sitten varmaan tumpelo , kun mun vanhassa Pajerossa ei vaihteiden vaihtumista huomaa , kuin kierroslukumittarista .
Aivan varmasti olet tumpelo, siitä ei ole epäilystäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, tuo 0,1 sekunnin "työ" viikossa, josta kuitenkin kaltaisesi aivoton sähköautofanaatikko itkien rääkyy. Typerämpää ja laiskempaa kermapersettä on maailmasta vaikeaa löytää.
Edelleenkin todistat teksteilläsi, että edes automaattivaihteista ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä. Automaattivaihteisto on arvoton ominaisuus autossa.Harmittaako kun kaikki hyvät luulosi pilataan faktalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaako kun kaikki hyvät luulosi pilataan faktalla?
Vau, sinä juuri todistit että jopa automaattivaihteisto on arvoton.
- Anonyymi
"Kukaan ei huomaa mitään eroa automaattivaihteisen polttomoottoriauton ja sähköauton välillä ajamisessa. Vaihteiden vaihtaminen on täsmälleen samanlaista"
Onhan siinä suuri ero, olisitte yli tai alle 100 t€ kärry.
Täysin erilaista. Et ole kai yhtään ajanut sähköautoa.
Meillä on molempia, pari sähköautoa ja sitten yksi oikea auto. Toki vielä vanha pakettiauto, matkailuun ja tavarankuljetukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe mitään ongelmaa siinä, että vaihde vaihtuu ajaessa itsekseen. Ajamiseen tuo ei vaikuta ainakaan yhtään vaan ajaminen on täsmälleen samanlaista. Itse asiassa harva edes huomaa automaattivaihteisessa autossa vaihteen vaihtumista ja vaikka huomaisikin niin sillä ei ole väliä. Ainakaan tuo ei ole euronkaan arvoinen asia.
"Tuskin manuaalivaihteistoisen auton ajaminen on kenellekään ongelma, mutta on tyhmää tehdä työtä, jonka automatiikka hoitaa paremmin.
Tosin eihän nykyään manuaaleilla aja kuin köyhät, joilla ei ole rahaa sähköautoon, eikä edes automattivaihteistoiseen pakoputkiautoon."
Vaihteen vaihtamisessa on vähemmän työtä kuin vilkun käyttämisessä risteyksessä. Tuo tekstisi on aivotonta typeryyttä naurettavimmillaan. Lisäksi monet kalleimmista autoista on manuaaleja edelleen ja niitä myydään uutenakin.
Ja muutenkin automaattivaihteisella autolla kehuminen on idiotismin huippu. On pelkkä makuasia ajaako automaatilla tai manuaalilla ja kyse on samasta asiasta kuin auton värin valinta."Idiotismi"
tiedätkö mitä se merkitsee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei huomaa mitään eroa automaattivaihteisen polttomoottoriauton ja sähköauton välillä ajamisessa. Vaihteiden vaihtaminen on täsmälleen samanlaista"
Onhan siinä suuri ero, olisitte yli tai alle 100 t€ kärry.
Täysin erilaista. Et ole kai yhtään ajanut sähköautoa.
Meillä on molempia, pari sähköautoa ja sitten yksi oikea auto. Toki vielä vanha pakettiauto, matkailuun ja tavarankuljetukseen.Ajaminen automaattivaihteisella polttiksella ja sähköautolla on täsmälleen samanlaista. Tuo ero on vain mielikuvituksesi tuotetta eli plaseboa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei huomaa mitään eroa automaattivaihteisen polttomoottoriauton ja sähköauton välillä ajamisessa. Vaihteiden vaihtaminen on täsmälleen samanlaista"
Onhan siinä suuri ero, olisitte yli tai alle 100 t€ kärry.
Täysin erilaista. Et ole kai yhtään ajanut sähköautoa.
Meillä on molempia, pari sähköautoa ja sitten yksi oikea auto. Toki vielä vanha pakettiauto, matkailuun ja tavarankuljetukseen.Ajamisessa ei ole juurikaan eroa, mutta "ajotuntumassa" on. Molempia ajetaan samanlailla eli poljetaan kaasu tai virtapoljinta ja jarrutetaan risteyksissä joko poltto/sähkömoottorilla tai jarrupolkimella.
Mutta sähköauto kiihtyy tasaisemmin ilman katkoja ja moottorin ääniä. Kun taas polttis-automaateissa mukaanlukien cv-t ja momentinmuuntimissa on pieniä luistoja hihnojen/ketjujen siirtyessä isommalle tai pienemmälle hihnapyörävälityksille. Dsg vaihteistoa voi käyttää myös manuaalisesti ilman kytkintä jos haluaa itse päättää mikä vaihde milloinkin päällä.
T. Autoasiantuntija 😜 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajamisessa ei ole juurikaan eroa, mutta "ajotuntumassa" on. Molempia ajetaan samanlailla eli poljetaan kaasu tai virtapoljinta ja jarrutetaan risteyksissä joko poltto/sähkömoottorilla tai jarrupolkimella.
Mutta sähköauto kiihtyy tasaisemmin ilman katkoja ja moottorin ääniä. Kun taas polttis-automaateissa mukaanlukien cv-t ja momentinmuuntimissa on pieniä luistoja hihnojen/ketjujen siirtyessä isommalle tai pienemmälle hihnapyörävälityksille. Dsg vaihteistoa voi käyttää myös manuaalisesti ilman kytkintä jos haluaa itse päättää mikä vaihde milloinkin päällä.
T. Autoasiantuntija 😜Ja onko millään tuolla paskankaan väliä? Edelleenkään tämä ei ole euronkaan arvoinen asia. Automaattivaihteista polttista ja sähköautoa ajetaan täsmälleen samalla tavalla. Vaikka vaihteiden vaihtumisen juuri ja juuri huomaa niin ajotuntumaan tuo ei vaikuta yhtään.
Edelleenkin tuo sähköauton ominaisuus on täysin merkityksetön ja arvoton. Käytännössä automaattivaihteisen polttiksen ja sähköauto ovat ajotuntumaltaan täsmälleen samanlaisia. Mitään eroa ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei huomaa mitään eroa automaattivaihteisen polttomoottoriauton ja sähköauton välillä ajamisessa. Vaihteiden vaihtaminen on täsmälleen samanlaista"
Onhan siinä suuri ero, olisitte yli tai alle 100 t€ kärry.
Täysin erilaista. Et ole kai yhtään ajanut sähköautoa.
Meillä on molempia, pari sähköautoa ja sitten yksi oikea auto. Toki vielä vanha pakettiauto, matkailuun ja tavarankuljetukseen.Pakettiauto matkailuun ????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onko millään tuolla paskankaan väliä? Edelleenkään tämä ei ole euronkaan arvoinen asia. Automaattivaihteista polttista ja sähköautoa ajetaan täsmälleen samalla tavalla. Vaikka vaihteiden vaihtumisen juuri ja juuri huomaa niin ajotuntumaan tuo ei vaikuta yhtään.
Edelleenkin tuo sähköauton ominaisuus on täysin merkityksetön ja arvoton. Käytännössä automaattivaihteisen polttiksen ja sähköauto ovat ajotuntumaltaan täsmälleen samanlaisia. Mitään eroa ei ole.Ei mitään eroa? Kun polttomoottori arpoo ruiskutuksia ja muuta, sähkömoottori on jo antanut voimaa 1-2 sekuntia. Välittömän voiman kyllä tuntee sähköautoissa. Tai no Tesloista on vain henkilökohtaista kokemusta lukuisten polttomoottoriautojen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään eroa? Kun polttomoottori arpoo ruiskutuksia ja muuta, sähkömoottori on jo antanut voimaa 1-2 sekuntia. Välittömän voiman kyllä tuntee sähköautoissa. Tai no Tesloista on vain henkilökohtaista kokemusta lukuisten polttomoottoriautojen lisäksi.
Käytännön elämässä tuo on arvoton ominaisuus eikä kukaan ole tuota kaivannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännön elämässä tuo on arvoton ominaisuus eikä kukaan ole tuota kaivannut.
Minä olen sitä kaivannut joka ikinen kerta, kun jostain syystä joudun ajamaan noilla aataminaikuisilla pakoputkiautoilla.
Omalla Teslallani ajaessa aina ehtii unohtamaan, kuinka kammottavaa on ajaa polttomoottoriautolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sitä kaivannut joka ikinen kerta, kun jostain syystä joudun ajamaan noilla aataminaikuisilla pakoputkiautoilla.
Omalla Teslallani ajaessa aina ehtii unohtamaan, kuinka kammottavaa on ajaa polttomoottoriautolla.Hah hah haa... Olet selvästikin sähköautointoilija joka on pelkkä patologinen valehtelija. Todellisessa elämässä ominaisuudella ei ole paskankaan väliä. Etenkin kun ihmisen reagointiaika on kymmeniä kertoja polttomoottoriautonkin reaktiota hitaampi.
Tuo väitteesi polttomoottoriautolla ajamisen "kammottavuudesta" on naurettavan typerä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah haa... Olet selvästikin sähköautointoilija joka on pelkkä patologinen valehtelija. Todellisessa elämässä ominaisuudella ei ole paskankaan väliä. Etenkin kun ihmisen reagointiaika on kymmeniä kertoja polttomoottoriautonkin reaktiota hitaampi.
Tuo väitteesi polttomoottoriautolla ajamisen "kammottavuudesta" on naurettavan typerä.Ethän sinä köyhä ressukka ymmärrä edes mistä on kyse.
Jos joskus pääsisit ajamaan sähköautolla, niin ymmärtäisit sen reagoinnin eron, tai ymmärtäisit edes polttomoottorin toiminnan.
Olen pahoillani jos sinä olet hiukan hidas, mutta oma reagointiaikani on huomattavasti nopeampi kuin yhdenkään auton tai moottoripyörän reagointi kaasuun.
Sähköauto vastaa polkimeen välittömästi.
Ja kyllä, Teslan jälkeen jokainen polttomoottoriauto on aivan kammottava kokemus.
Kaikkein kamalin pitkään aikaan oli, kun jouduin siirtämään tuttuni manuaalivaihteista 2016 Nissan Pulsaria. Vaikka kuinka yritin asennoitua, että kyseessä on vanha ritsa, niin siltikin se vanhanaikaisuus yllätti.
”Kiihdytys” oli suorastaan huvittavaa. Painoin kaasua, ensin ei tapahdu yhtään mitään, sitten parin sekunnin kuluttua moottorin ääni muuttuu ja siitä vielä pari sekuntia, niin nopeusmittaria seuraamalla voi havaita nopeuden nousevan huvittavan hitaasti.
Mutta tuollaisen kokemuksen jälkeen osaa taas arvostaa Teslaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä köyhä ressukka ymmärrä edes mistä on kyse.
Jos joskus pääsisit ajamaan sähköautolla, niin ymmärtäisit sen reagoinnin eron, tai ymmärtäisit edes polttomoottorin toiminnan.
Olen pahoillani jos sinä olet hiukan hidas, mutta oma reagointiaikani on huomattavasti nopeampi kuin yhdenkään auton tai moottoripyörän reagointi kaasuun.
Sähköauto vastaa polkimeen välittömästi.
Ja kyllä, Teslan jälkeen jokainen polttomoottoriauto on aivan kammottava kokemus.
Kaikkein kamalin pitkään aikaan oli, kun jouduin siirtämään tuttuni manuaalivaihteista 2016 Nissan Pulsaria. Vaikka kuinka yritin asennoitua, että kyseessä on vanha ritsa, niin siltikin se vanhanaikaisuus yllätti.
”Kiihdytys” oli suorastaan huvittavaa. Painoin kaasua, ensin ei tapahdu yhtään mitään, sitten parin sekunnin kuluttua moottorin ääni muuttuu ja siitä vielä pari sekuntia, niin nopeusmittaria seuraamalla voi havaita nopeuden nousevan huvittavan hitaasti.
Mutta tuollaisen kokemuksen jälkeen osaa taas arvostaa Teslaa.Tesla on täysi paska. Ei keskimittaristoa, ei kunnon viiksivipuja toimintoineen, kaikki idioottimaisesti keskinäytön kautta. No Musk onkin idiootti....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä köyhä ressukka ymmärrä edes mistä on kyse.
Jos joskus pääsisit ajamaan sähköautolla, niin ymmärtäisit sen reagoinnin eron, tai ymmärtäisit edes polttomoottorin toiminnan.
Olen pahoillani jos sinä olet hiukan hidas, mutta oma reagointiaikani on huomattavasti nopeampi kuin yhdenkään auton tai moottoripyörän reagointi kaasuun.
Sähköauto vastaa polkimeen välittömästi.
Ja kyllä, Teslan jälkeen jokainen polttomoottoriauto on aivan kammottava kokemus.
Kaikkein kamalin pitkään aikaan oli, kun jouduin siirtämään tuttuni manuaalivaihteista 2016 Nissan Pulsaria. Vaikka kuinka yritin asennoitua, että kyseessä on vanha ritsa, niin siltikin se vanhanaikaisuus yllätti.
”Kiihdytys” oli suorastaan huvittavaa. Painoin kaasua, ensin ei tapahdu yhtään mitään, sitten parin sekunnin kuluttua moottorin ääni muuttuu ja siitä vielä pari sekuntia, niin nopeusmittaria seuraamalla voi havaita nopeuden nousevan huvittavan hitaasti.
Mutta tuollaisen kokemuksen jälkeen osaa taas arvostaa Teslaa.Sinunkin reaktioaikasi on yli 0,5 sekuntia ja jos väität muuta niin olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Edes Formula-kuskit eivät reagoi tuota 0,5 sekuntia nopeammin. Eli, kyllä, jopa polttomoottori reagoi kaasupolkimeen nopeammin kuin yksikään ihminen koko maailmassa.
Joten liikenteessä ongelmana on aina ihminen ja muuta väittävät ovat aina valehtelijoita. Eli sinä olet pelkkä valehteleva huijari.
Edelleenkin sähköauton tuo ominaisuus on arvoton. Väite siitä, että polttomoottoriautojen ajaminen on muka kamala on pelkkä naurettava vale. Sinä voit kokea mitä tahansa, mutta kukaan ei piittaa mitään sinun mielipiteistäsi.
Ja mitä sinä höpiset Teslasta eli markkinoiden paskimmasta autosta jonka on suunnitellut typerät idiootit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja jos olisin ostamassa autoa niin en taatusti maksaisi euroakaan ylimääräistä automaattivaihteista. Jos samasta autosta manuaali maksaa tonnin vähemmän niin valitsen manuaalin.
huomaa että yhtään uutta autoa et ole ostanut , omissa ostamissa merkeissä hinta sama oli aut tai manuaali
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ajanut paljon myös manuaalilla ( ajokorttiluokkani on ABECE), mutta siitä huolimatta vilkun käyttäminen vaatii korkeintaan 5% siitä työstä, jonka vaihteen vaihtaminen vaatii.
Sen ymmärtää jokainen täysijärkinen.eihän tuollaista kortti luokkaa ole olemassakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajamisessa ei ole juurikaan eroa, mutta "ajotuntumassa" on. Molempia ajetaan samanlailla eli poljetaan kaasu tai virtapoljinta ja jarrutetaan risteyksissä joko poltto/sähkömoottorilla tai jarrupolkimella.
Mutta sähköauto kiihtyy tasaisemmin ilman katkoja ja moottorin ääniä. Kun taas polttis-automaateissa mukaanlukien cv-t ja momentinmuuntimissa on pieniä luistoja hihnojen/ketjujen siirtyessä isommalle tai pienemmälle hihnapyörävälityksille. Dsg vaihteistoa voi käyttää myös manuaalisesti ilman kytkintä jos haluaa itse päättää mikä vaihde milloinkin päällä.
T. Autoasiantuntija 😜kyllä cv-t on portaaton, saatanan autoasiantuntija tiedä hevon paskaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin reaktioaikasi on yli 0,5 sekuntia ja jos väität muuta niin olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Edes Formula-kuskit eivät reagoi tuota 0,5 sekuntia nopeammin. Eli, kyllä, jopa polttomoottori reagoi kaasupolkimeen nopeammin kuin yksikään ihminen koko maailmassa.
Joten liikenteessä ongelmana on aina ihminen ja muuta väittävät ovat aina valehtelijoita. Eli sinä olet pelkkä valehteleva huijari.
Edelleenkin sähköauton tuo ominaisuus on arvoton. Väite siitä, että polttomoottoriautojen ajaminen on muka kamala on pelkkä naurettava vale. Sinä voit kokea mitä tahansa, mutta kukaan ei piittaa mitään sinun mielipiteistäsi.
Ja mitä sinä höpiset Teslasta eli markkinoiden paskimmasta autosta jonka on suunnitellut typerät idiootit?Mitähän oikein sönkötät? Testissä oma reaktioaika oli 0,15 sekuntia, eli huomattavasti vähemmän kuin sinun hatusta vedetty 0,5 s. Joten älä viitsi puhua paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on täysi paska. Ei keskimittaristoa, ei kunnon viiksivipuja toimintoineen, kaikki idioottimaisesti keskinäytön kautta. No Musk onkin idiootti....
Teslaa minulla ei ole, mutta jopa minä tiedän, että keskimittariston voi halutessaan ostaa ihan jokaiseen Teslaan. Se, että niitä ei juuri ole, vaikka sellaisen saisi kertoo aivan riittävästi miten hyödyllinen sellainen on…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslaa minulla ei ole, mutta jopa minä tiedän, että keskimittariston voi halutessaan ostaa ihan jokaiseen Teslaan. Se, että niitä ei juuri ole, vaikka sellaisen saisi kertoo aivan riittävästi miten hyödyllinen sellainen on…
Se ei muuta asiaa, että Tesla on suunniteltu idioottimaisesti. Kaikkien toimintojen tunkeminen tuolle typerälle hiplailunäytölle on typerää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eihän tuollaista kortti luokkaa ole olemassakaan
Ajokorttiluokastani voit esittää valituksen Liikenteen turvallisuusvirastolle, joka korttini myöntäjäksi on merkitty, vaikkakin muistelen alkuperäisen kortin myöntäjän olleen Tampereen poliisilaitos.
Ja kyseessä on kansanomaisesti ilmoitettuna ”rekkakortti”, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin reaktioaikasi on yli 0,5 sekuntia ja jos väität muuta niin olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Edes Formula-kuskit eivät reagoi tuota 0,5 sekuntia nopeammin. Eli, kyllä, jopa polttomoottori reagoi kaasupolkimeen nopeammin kuin yksikään ihminen koko maailmassa.
Joten liikenteessä ongelmana on aina ihminen ja muuta väittävät ovat aina valehtelijoita. Eli sinä olet pelkkä valehteleva huijari.
Edelleenkin sähköauton tuo ominaisuus on arvoton. Väite siitä, että polttomoottoriautojen ajaminen on muka kamala on pelkkä naurettava vale. Sinä voit kokea mitä tahansa, mutta kukaan ei piittaa mitään sinun mielipiteistäsi.
Ja mitä sinä höpiset Teslasta eli markkinoiden paskimmasta autosta jonka on suunnitellut typerät idiootit?Minun reaktioaikani saattaa hyvinkin olla yli 0,5s, mutta pakoputkiauton reagointi kaasun painamiseen on selvästi hitaampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun reaktioaikani saattaa hyvinkin olla yli 0,5s, mutta pakoputkiauton reagointi kaasun painamiseen on selvästi hitaampi.
Ei todellakaan ole ja kaupungissakin hitaasti risteyksistä lähteminen johtuu joka ainoa kerta ihmisestä. Nuo samat ihmiset hidastelisi sähköautonkin kanssa, mitään muutosta ei tapahtuisi. Ongelmana on aina ihminen, ei ikinä auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole ja kaupungissakin hitaasti risteyksistä lähteminen johtuu joka ainoa kerta ihmisestä. Nuo samat ihmiset hidastelisi sähköautonkin kanssa, mitään muutosta ei tapahtuisi. Ongelmana on aina ihminen, ei ikinä auto.
Tuolla taas ei ole mitään tekemistä auton hitaaseen reagointiin kaasupolkimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla taas ei ole mitään tekemistä auton hitaaseen reagointiin kaasupolkimeen.
Eikä lähes ketään ole häirinnyt tuo ”hidas” reagointi kaasupolkimeen. Normaali liikenne ei ole kilparata joten tuolla ei ole merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä lähes ketään ole häirinnyt tuo ”hidas” reagointi kaasupolkimeen. Normaali liikenne ei ole kilparata joten tuolla ei ole merkitystä.
Minua ainakin häiritsee.
Mutta sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä, kun et selvästikään autoista mitään ymmärrä.
- Anonyymi
Heräsit sitten viimeinkin tajuamaan miten sähköauto toimii.
- Anonyymi
Eli ajaminen sähköautolla on täsmälleen samanlaista kuin automaattivaihteisella polttiksella. Mitään eroa ei ole.
- Anonyymi
"...Sähköautossa mukava puoli on, että sillä on yksinkertaista ajaa...."
Siihen se mukavuus sitten jääkin. Ne on yksinkertaisia ajaa mutta monimutkaisia ladata, huoltaa ja korjata.- Anonyymi
Mikä sähköauton latauksessa on monimutkaista?
Mikä huollossa ja korjauksessa on monimutkaista? - Anonyymi
Sähköautolla ajaminen on myös hiljaista , pehmeää ja kevyttä. Voimaakaan ei puutu.
- Anonyymi
Monimutkainen ladata BUAHAHAHA BUAHAHAHA, 19 vuotias tyttäreni selviää tehtävästä helposti. Polttistörppö käyttää käsisahaa, koska akku on aivan liian monimutkainen ladata HEH.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sähköauton latauksessa on monimutkaista?
Mikä huollossa ja korjauksessa on monimutkaista?Polttistörpölle on kaikki monimutkaista mm. lukemisen ymmärtäminen. Esim polttistörpön romu diesel käy tyhjäkäynnillä perhepaikalla, yksinäinen lökäpöksy vako vilkkuen siitä lähtee, käytöstavat myös liian monimutkaista. OHO ja HÄH.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sähköauton latauksessa on monimutkaista?
Mikä huollossa ja korjauksessa on monimutkaista?Esimerkiksi sähkömoottorin jäähdytysnestevuodon korjaaminenkin on yksinkertaista . Vaihdetaan moottori kun varaosia ei saa . Yksinkertaista joo , mutta hyvin kallista .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monimutkainen ladata BUAHAHAHA BUAHAHAHA, 19 vuotias tyttäreni selviää tehtävästä helposti. Polttistörppö käyttää käsisahaa, koska akku on aivan liian monimutkainen ladata HEH.
On se monimutkaisempaa tällaiselle ex-nuorelle kuin tankkaaminen johon ei tarvi älypuhelinta eikä appia ja kaikenmaailma tsäppiä. Polttiksen tankaaminen onnistuu vaikka tien päällä kanisterista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se monimutkaisempaa tällaiselle ex-nuorelle kuin tankkaaminen johon ei tarvi älypuhelinta eikä appia ja kaikenmaailma tsäppiä. Polttiksen tankaaminen onnistuu vaikka tien päällä kanisterista.
Elät menneisyydessä. Sähköauton lataaminen maksetaan nykyään pankkikortilla niinkuin bensakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se monimutkaisempaa tällaiselle ex-nuorelle kuin tankkaaminen johon ei tarvi älypuhelinta eikä appia ja kaikenmaailma tsäppiä. Polttiksen tankaaminen onnistuu vaikka tien päällä kanisterista.
Ymmärrän että jollekin voi olla vaikea työntää latausliitin auton latausporttiin.
Mutta yleensä heillä on holhooja mukanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät menneisyydessä. Sähköauton lataaminen maksetaan nykyään pankkikortilla niinkuin bensakin.
"Elät menneisyydessä. Sähköauton lataaminen maksetaan nykyään pankkikortilla niinkuin bensakin.
Nyt näytit täyden tietämättömyytesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät menneisyydessä. Sähköauton lataaminen maksetaan nykyään pankkikortilla niinkuin bensakin.
Ei makseta joka paikassa. Korttimaksaminen on vasta tullut uusiin latausasemiin.. Korttimaksua ei ole läheskään kaikissa asemissa. Vanhat toimivat vielä erilaisilla sovelluksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Elät menneisyydessä. Sähköauton lataaminen maksetaan nykyään pankkikortilla niinkuin bensakin.
Nyt näytit täyden tietämättömyytesi.Minä maksan latauksen sellaisella siihen "isolle" näytölle yhdellä painalluksella ilmestyvällä sovelluksella "lataus", painetaan yhden kerran hiukan ennen latauspaikkaa. Lämmittää akkua, jos tarpeen. Kun laitta valitsimen p asentoon tulee näytölle kuvakkeet. Seuraa se polttisääliöill ylivoimainen tehtävä, pitää valita oikea operaattori. Yritän selittää sen polttisurpolle yksinkertaisesti, jos latausasemassa on SUURIN kirjaimin ABC, etsitään vastaava kirjainyhdistelmä ABC kuvakkeiden 5kpl, joukosta, valitaan edessä olevan tolpan numero, luukku auki ja töpseli kiinni, maksu hoituu automaattisesti. Vaikeampi, Recharge lataus, siinä on 8 kirjainta, se saattaa jo olla ylivoimainen polttistörpölle, tyttären 5 vuotias eskarilainen oppii sen kerralla. Helpotusta tuo lisää se, että jotkut asemat ovat valmiina sijaintitiedoissa, silloin polttistörppökin osaisi, koska näytölle tulee vain YKSI vaihtoehto.......voi seki tietenkin olla ylivoimainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se monimutkaisempaa tällaiselle ex-nuorelle kuin tankkaaminen johon ei tarvi älypuhelinta eikä appia ja kaikenmaailma tsäppiä. Polttiksen tankaaminen onnistuu vaikka tien päällä kanisterista.
Mistä siihen kanisteriin se bensa tulee?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi sähkömoottorin jäähdytysnestevuodon korjaaminenkin on yksinkertaista . Vaihdetaan moottori kun varaosia ei saa . Yksinkertaista joo , mutta hyvin kallista .
Aivan kuten polttomoottoriauton kampiakselin korjaus. Vaihdetaan kampiakseli, tai hiotaan se alikokoon.
Yksinkertaista joo, mutta hyvin kallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei makseta joka paikassa. Korttimaksaminen on vasta tullut uusiin latausasemiin.. Korttimaksua ei ole läheskään kaikissa asemissa. Vanhat toimivat vielä erilaisilla sovelluksilla.
Teslan navigointi ohjaa lataustarpeen sattuessa latausasemalle, siellä laitetaan johto kiinni.
Tuon pitäisi onnistua jopa ajastaan jälkeenjääneeltä pakoputkipojalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan navigointi ohjaa lataustarpeen sattuessa latausasemalle, siellä laitetaan johto kiinni.
Tuon pitäisi onnistua jopa ajastaan jälkeenjääneeltä pakoputkipojalta.En ole koskaan tarvinnut etsiä bensa-autolla tankkauspaikkaa. En käyttäisi navigaattoria sähköautonkaan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan tarvinnut etsiä bensa-autolla tankkauspaikkaa. En käyttäisi navigaattoria sähköautonkaan kanssa.
Älä viitsi puhua paskaa. Aivan takuulla olet joskus joutunut etsimään bensa-aseman, ellei kortti ole 2 viikkoa vanha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi puhua paskaa. Aivan takuulla olet joskus joutunut etsimään bensa-aseman, ellei kortti ole 2 viikkoa vanha.
Mutta navigaattoria en kertaakaan elämässäni ole bensa-aseman etsimiseen tarvinnut. Navigaattori on turhake.
- Anonyymi
Taas tuo yksi väkisinänkyröijä yrittää vääntää väkisin maailmaa kymmenen vuotta taaksepäin.
Manuaaleja ei kaipaa kukaan.- Anonyymi
" Taas tuo yksi väkisinänkyröijä yrittää vääntää väkisin maailmaa kymmenen vuotta taaksepäin.
Manuaaleja ei kaipaa kukaan."
Minä luovuin manuaalivaihteisesta autosta jo vuonna 1978, ja olen sen jälkeen ostanut aina automaattivaihteisia autoja. Vasta vuonna 2019 luovuin tavallisista automaateista, kun ostin ensimmäisen itselataavan hybridi-Toyotan.
Kokemukseni mukaan hybridi-Toyotan portaaton voimansiirto on kertaluokkaa parempi ja mukavampi kaupunkiajossa kuin paraskaan tavallinen automaattivaihteisto. Monet tavalliset automaatit nykäisevät joskus ikävästi vaihdon yhteydessä (esim. VAG-konsernin DSG-vaihteistot), mutta hybridi-Toyota toimii kaikissa ajotilanteissa täysin nykäyksettömästi. - Anonyymi
Manuaaleilla ajaa varmaan puolet suomalaisista joten puhut pelkkää paskaa.
- Anonyymi
paskaa tuo kirjoituksesi ei pidä paikkaansa kyllä joissain sähkö autoissa enemmän kuin yksi vaihde
- Anonyymi
On peruutusvaihde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On peruutusvaihde.
Itse asiassa johonkin Ionic 5:n nostalgian polttisurpoille on tehty jonkinlainen elektroninen läpyskäll ohjattava, joka tekee sähköisesti sen polttomoottoriauton surkean vääntömomentin ja voi sitten kiihdytellä ja vaihtaa ihan itse vaihteita. Tosi urpoille on myös piilotettu mäkeen ja liikennevaloille sammumis- ja kengurubensa toiminnot.
- Anonyymi
Kun huomioi että edes automaattien ja manuaalien välillä ei ole mitään eroa turvallisuudessa niin mitä aivotonta paskaa sinä kirjoitat? Koko aloituksesi kertoo vain sen, että sähköautofanaatikot ovat aivottomia idiootteja. Typerämpää idioottia kuin sähköautofanaatikko ei ole olemassa.
- Anonyymi
En ole vielä tavannut sähköautoa, jonka jousitus vetäisi vertaa hyville polttisautoille.
- Anonyymi
Et ole varmaan tavannut sähköautoa, ei niitä kotona tapaa.
Oletko nytkin lauantai-iltana yksin klo 20:53:40
vai oletko samanlainen isopappa joka miettii kuinka saisi unen, kun jälkeläisistä pienimmät jo nukkuu ja pitää olla hiljaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole varmaan tavannut sähköautoa, ei niitä kotona tapaa.
Oletko nytkin lauantai-iltana yksin klo 20:53:40
vai oletko samanlainen isopappa joka miettii kuinka saisi unen, kun jälkeläisistä pienimmät jo nukkuu ja pitää olla hiljaa.Kymmenien sähköautojen kyydissä olleena tiedän, että kivirekiä ovat.
- Anonyymi
Automaattivaihteisella polttomoottoriautolla painetaan vain kaasua, kones tekee loput. Manuaalivaihteistolla ajaminen kyllä on kuin humppaorkesterin rumpalin hommaa, kädet heiluu ja jalat heiluu.
- Anonyymi
Ei vaadi rumpalin taitoja manuaalilla ajo eikä jalat ei heilu yhtään sen enempää kuin automaatilla ajaessa. Toki se vaatii että on kaksi tervettä jalkaa, mutta yhdellä kädelläkin voi ajaa manuaalia.
https://www.youtube.com/watch?v=yXbTRm0zUto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaadi rumpalin taitoja manuaalilla ajo eikä jalat ei heilu yhtään sen enempää kuin automaatilla ajaessa. Toki se vaatii että on kaksi tervettä jalkaa, mutta yhdellä kädelläkin voi ajaa manuaalia.
https://www.youtube.com/watch?v=yXbTRm0zUtoTarkoitatko ettei kytkinpoljinta tarvitse painaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko ettei kytkinpoljinta tarvitse painaa?
Jalat ei heilu mutta nilkka suoristuu ja pohjelihakset vahvistuu. Automaatilla ajaessa vain oikean jalan pohkeet saa liikuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalat ei heilu mutta nilkka suoristuu ja pohjelihakset vahvistuu. Automaatilla ajaessa vain oikean jalan pohkeet saa liikuntaa.
Jalka pitää erikseen siirtää kytkinpolkimelle, sen jälkeen painaa kytkinpoljinta, päästää ylös ja sen jälkeen siirtää pois kytkinpolkimelta.
Ei ihan onnistu pelkällä ”nilkan suoristuksella”.
Jotkut tosin sitäkin yrittävät ja ihmettelevät kun muutaman viikon välein pitää vaihtaa painelaakeri.
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että jokainen on joskus joutunut ajamaan noilla halvemmilla manuaaleilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalka pitää erikseen siirtää kytkinpolkimelle, sen jälkeen painaa kytkinpoljinta, päästää ylös ja sen jälkeen siirtää pois kytkinpolkimelta.
Ei ihan onnistu pelkällä ”nilkan suoristuksella”.
Jotkut tosin sitäkin yrittävät ja ihmettelevät kun muutaman viikon välein pitää vaihtaa painelaakeri.
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että jokainen on joskus joutunut ajamaan noilla halvemmilla manuaaleilla.Voi kauheaa, onpa kauhean vaikeaa. Sinulle on varmaan tuskaisaa pyyhkiä perseensä asioinnin jälkeen vessassa. Jokainen tekee päivittäin tuhansia asioita joissa on paljon enemmän "työtä" kuin manuaalin ajamisessa. Esimerkiksi jokainen pesee hampaansa aamuin illoin ja se on 100 kertaa työläämpää kuin manuaalin ajaminen.
Huomaan, että ruikutat edelleen täysin merkityksettömästä asiasta. Manuaali ja automaatti on pelkkiä makuasioita aivan kuten auton värin valinta.
"Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että jokainen on joskus joutunut ajamaan noilla halvemmilla manuaaleilla."
Jokainen joutuu pyyhkimään perseensäkin vessassa. Manuaalin ajamisessa ei ole mitään erikoista ja monet nauttivat enemmän manuaalilla ajamisesta kuin automaatilla ajamisesta. Siitä, että sinä et manuaalista pidä ei merkitse paskaakaan kenellekään koko maailmassa. Sinun mielipiteesi ovat arvottomia muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kauheaa, onpa kauhean vaikeaa. Sinulle on varmaan tuskaisaa pyyhkiä perseensä asioinnin jälkeen vessassa. Jokainen tekee päivittäin tuhansia asioita joissa on paljon enemmän "työtä" kuin manuaalin ajamisessa. Esimerkiksi jokainen pesee hampaansa aamuin illoin ja se on 100 kertaa työläämpää kuin manuaalin ajaminen.
Huomaan, että ruikutat edelleen täysin merkityksettömästä asiasta. Manuaali ja automaatti on pelkkiä makuasioita aivan kuten auton värin valinta.
"Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että jokainen on joskus joutunut ajamaan noilla halvemmilla manuaaleilla."
Jokainen joutuu pyyhkimään perseensäkin vessassa. Manuaalin ajamisessa ei ole mitään erikoista ja monet nauttivat enemmän manuaalilla ajamisesta kuin automaatilla ajamisesta. Siitä, että sinä et manuaalista pidä ei merkitse paskaakaan kenellekään koko maailmassa. Sinun mielipiteesi ovat arvottomia muille.Lisään... Itse asiassa sähköhammasharjallakin hampaansa pesemisessä on enemmän työtä kuin manuaalin ajamisessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kauheaa, onpa kauhean vaikeaa. Sinulle on varmaan tuskaisaa pyyhkiä perseensä asioinnin jälkeen vessassa. Jokainen tekee päivittäin tuhansia asioita joissa on paljon enemmän "työtä" kuin manuaalin ajamisessa. Esimerkiksi jokainen pesee hampaansa aamuin illoin ja se on 100 kertaa työläämpää kuin manuaalin ajaminen.
Huomaan, että ruikutat edelleen täysin merkityksettömästä asiasta. Manuaali ja automaatti on pelkkiä makuasioita aivan kuten auton värin valinta.
"Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että jokainen on joskus joutunut ajamaan noilla halvemmilla manuaaleilla."
Jokainen joutuu pyyhkimään perseensäkin vessassa. Manuaalin ajamisessa ei ole mitään erikoista ja monet nauttivat enemmän manuaalilla ajamisesta kuin automaatilla ajamisesta. Siitä, että sinä et manuaalista pidä ei merkitse paskaakaan kenellekään koko maailmassa. Sinun mielipiteesi ovat arvottomia muille.Ajattelepa kuinka hienoa olisi ymmärtää edes aihe jota kommentoi.
Mutta tavallaan se myös selittää heikon taloudellisen tilanteesi ja sitä myöten syysi ajaa halvalla manuaalivaihteisella autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelepa kuinka hienoa olisi ymmärtää edes aihe jota kommentoi.
Mutta tavallaan se myös selittää heikon taloudellisen tilanteesi ja sitä myöten syysi ajaa halvalla manuaalivaihteisella autolla.Ja höpöttäminen jostain manuaalivaihteisen auton ajamisen "työläydestä" on idiotismin huippu. Kuten sanoin niin perseen pyyhkiminen vessassa on työläämpää kuin manuaalivaihteisen auton ajaminen.
Eli ruikutat kuin typerä teini täysin mitättömästä asiasta, josta kenenkään ei kannata maksaa euroakaan. Automaattivaihteistosta ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
Olet joko autokauppias eli valehteleva huijari, huijattavat idiootti tai typerä teini jolla ei ole edes autoa. Oma veikkaukseni on, että et ole ikinä ajanut autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpöttäminen jostain manuaalivaihteisen auton ajamisen "työläydestä" on idiotismin huippu. Kuten sanoin niin perseen pyyhkiminen vessassa on työläämpää kuin manuaalivaihteisen auton ajaminen.
Eli ruikutat kuin typerä teini täysin mitättömästä asiasta, josta kenenkään ei kannata maksaa euroakaan. Automaattivaihteistosta ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
Olet joko autokauppias eli valehteleva huijari, huijattavat idiootti tai typerä teini jolla ei ole edes autoa. Oma veikkaukseni on, että et ole ikinä ajanut autolla.Minä lopetin manuaalivaihteiston käytön jo vuonna 1978. Ihmettelen sitä, miten pitkään muutamat sinnikkäät kaverit jaksoivat kärvistellä manuaalivaihteiston kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpöttäminen jostain manuaalivaihteisen auton ajamisen "työläydestä" on idiotismin huippu. Kuten sanoin niin perseen pyyhkiminen vessassa on työläämpää kuin manuaalivaihteisen auton ajaminen.
Eli ruikutat kuin typerä teini täysin mitättömästä asiasta, josta kenenkään ei kannata maksaa euroakaan. Automaattivaihteistosta ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
Olet joko autokauppias eli valehteleva huijari, huijattavat idiootti tai typerä teini jolla ei ole edes autoa. Oma veikkaukseni on, että et ole ikinä ajanut autolla.Koko ajan vahvistuu oletukseni, että sinulla on hyvin suuria vaikeuksia luetun tekstin ymmärtämisessä.
Jo aiemmin olen maininnut että ajokorttiluokkani on ABECE, tosin silloin 1986 kun sen pahvisena versiona sain, ajokorttiluokka oli ABCE.
Ja voin vakuuttaa ettei työni ole koskaan liittynyt millään tavoin autoihin, eikä myyntiin.
Autoharrastaja sen sijaan olen ollut 1983 alkaen, lähinnä amerikkalaisia autoja, vieläkin löytyy yksi vanhempi Corvette.
En minä ole väittänyt manuaalivaihteisen ajamisen olevan työlästä, sinä olet väittänyt sen olevan yhtä kevyttä kuin automaattivaihteisen ajamisen, jonka minä olen osoittanut vääräksi.
Yritä nyt ymmärtää edes omat kommenttisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan vahvistuu oletukseni, että sinulla on hyvin suuria vaikeuksia luetun tekstin ymmärtämisessä.
Jo aiemmin olen maininnut että ajokorttiluokkani on ABECE, tosin silloin 1986 kun sen pahvisena versiona sain, ajokorttiluokka oli ABCE.
Ja voin vakuuttaa ettei työni ole koskaan liittynyt millään tavoin autoihin, eikä myyntiin.
Autoharrastaja sen sijaan olen ollut 1983 alkaen, lähinnä amerikkalaisia autoja, vieläkin löytyy yksi vanhempi Corvette.
En minä ole väittänyt manuaalivaihteisen ajamisen olevan työlästä, sinä olet väittänyt sen olevan yhtä kevyttä kuin automaattivaihteisen ajamisen, jonka minä olen osoittanut vääräksi.
Yritä nyt ymmärtää edes omat kommenttisi.On helppoa keksiä satuja täällä netissä. Sinunkin tekstisi on lähinnä naurettavan typerää valehtelua.
"En minä ole väittänyt manuaalivaihteisen ajamisen olevan työlästä, sinä olet väittänyt sen olevan yhtä kevyttä kuin automaattivaihteisen ajamisen, jonka minä olen osoittanut vääräksi."
Käytännössä ero on niin vähäinen, että automaatista ei kannata maksaa euroakaan. Automaatti on arvoton.
Vähänkin autoa ajavalle manuaalin ajaminen on ihan yhtä helppoa kuin automaatin ajaminen. Et ole osoittanut vielä tätä kertaakaan vääräksi. Päinvastoin sinun jokainen todisteesi vain kertoo että automaatti on nollan arvoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä lopetin manuaalivaihteiston käytön jo vuonna 1978. Ihmettelen sitä, miten pitkään muutamat sinnikkäät kaverit jaksoivat kärvistellä manuaalivaihteiston kanssa.
Sinä voit tehdä mitä sinua huvittaa. Muu maailma paskat piittaa siitä mitä sinä teet.
Olet pelkkä sairas eliittimulkku joka ei ymmärrä muita mieltymyksiä. Vaihteiston valinta on vähän sama kuin värin valinta autossa. Tosin värillä on suurempi merkitys kuin vaihteistolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On helppoa keksiä satuja täällä netissä. Sinunkin tekstisi on lähinnä naurettavan typerää valehtelua.
"En minä ole väittänyt manuaalivaihteisen ajamisen olevan työlästä, sinä olet väittänyt sen olevan yhtä kevyttä kuin automaattivaihteisen ajamisen, jonka minä olen osoittanut vääräksi."
Käytännössä ero on niin vähäinen, että automaatista ei kannata maksaa euroakaan. Automaatti on arvoton.
Vähänkin autoa ajavalle manuaalin ajaminen on ihan yhtä helppoa kuin automaatin ajaminen. Et ole osoittanut vielä tätä kertaakaan vääräksi. Päinvastoin sinun jokainen todisteesi vain kertoo että automaatti on nollan arvoinen.Kyse ei taaskaan ole helppoudesta. Etkö ymmärrä termien, kevyt ja helppo, eroa?
Täytyy todeta, että on hyvin hankalaa yrittää keskustella henkilön kanssa, joka ei ymmärrä sanojen merkitystä.
Tulee tunne kuin yrittäisi pelata shakkia pulun kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei taaskaan ole helppoudesta. Etkö ymmärrä termien, kevyt ja helppo, eroa?
Täytyy todeta, että on hyvin hankalaa yrittää keskustella henkilön kanssa, joka ei ymmärrä sanojen merkitystä.
Tulee tunne kuin yrittäisi pelata shakkia pulun kanssa.Ja manuaalin ajaminen on yhtä kevyttä ja helppoa kuin automaatin ajaminen. Automaatista ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja manuaalin ajaminen on yhtä kevyttä ja helppoa kuin automaatin ajaminen. Automaatista ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
Ja edelleen on pelkkä makuasia haluaako ajaa manuaalilla tai automaatilla. Tämä on ihan sama kuin värin valinta autossa. Ei sen erikoisempi asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja manuaalin ajaminen on yhtä kevyttä ja helppoa kuin automaatin ajaminen. Automaatista ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
Taidat olla vielä tyhmempi, kuin tähän saakka olen olettanut ja täytyy kertoa ettei oletukseni ollut kovin korkealla.
Ihanko tosissasi väität, että työn tekeminen on yhtä kevyttä kuin olla tekemättä työtä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla vielä tyhmempi, kuin tähän saakka olen olettanut ja täytyy kertoa ettei oletukseni ollut kovin korkealla.
Ihanko tosissasi väität, että työn tekeminen on yhtä kevyttä kuin olla tekemättä työtä?Ei manuaaliauton ajamisessa ole yhtään enempää työtä kuin automaattiauton ajamisessakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei manuaaliauton ajamisessa ole yhtään enempää työtä kuin automaattiauton ajamisessakaan.
Kiitos kun vahvistit oletukseni.
- Anonyymi
Yksinkertaista ja yksinkertaista. Jokapäiväinen johtojumppa alkaa risoa jo parissa viikossa.
- Anonyymi
Niinpä. Normipäivä: Lähde kotoa, irrota latausjohto ja pakkaa se konttiin. Tule työpaikalle, ota johto kontista ja kytke se laturiin. Latausaika on rajattu neljään tuntiin joten käy puoliltapäivin irrottamassa johto laturista, pakkaa se konttiin ja siirrä auto pois latauspaikalta. Tule töistä kotiin, ota johto kontista ja kytke se laturiin.
Nopeaa ja mukavaa on asiointi. - Anonyymi
Ihan kamalaa. Siihen menee jopa usea sekunti niinä päivinä kun tarvitsee ladata. Älkää jaksaako naurattaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Normipäivä: Lähde kotoa, irrota latausjohto ja pakkaa se konttiin. Tule työpaikalle, ota johto kontista ja kytke se laturiin. Latausaika on rajattu neljään tuntiin joten käy puoliltapäivin irrottamassa johto laturista, pakkaa se konttiin ja siirrä auto pois latauspaikalta. Tule töistä kotiin, ota johto kontista ja kytke se laturiin.
Nopeaa ja mukavaa on asiointi.Ja sama todellisuudessa:
Aamulla kotoa lähteissä, irroita latausjohto autosta ja aseta se latausaseman pidikkeeseen.
Ajele muutama päivä työmatkoja ja muita ajoja ja kun akun varaus laskee alle 20%:n, laita latausjohto autoon kiinni yöksi.
Se tapahtuu näin: ota latausjohdon latausliitin telineestä käteen, paina liittimessä olevaa nappia, jolloin auton latausportin luukku aukeaa, työnnä latausliitin auton latausporttiin ja näin homma on valmis.
Tähän saattaa mennä aikaa jopa viisi sekuntia.
Mutta loppu oli oikein; nopeaa ja mukavaa on asiointi. Voisin vielä jatkaa, sekä erittäin edullista ja helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Normipäivä: Lähde kotoa, irrota latausjohto ja pakkaa se konttiin. Tule työpaikalle, ota johto kontista ja kytke se laturiin. Latausaika on rajattu neljään tuntiin joten käy puoliltapäivin irrottamassa johto laturista, pakkaa se konttiin ja siirrä auto pois latauspaikalta. Tule töistä kotiin, ota johto kontista ja kytke se laturiin.
Nopeaa ja mukavaa on asiointi.Miksiköhän se kaapeli pitää kotona irrottaa seinässä olevasta latauslaitteesta?
Mulla on kyllä kiinteä johto laturissa. Tavallista töihin ja takaisin ajoa varten ei ole tarvetta latailla joka päivä eikä sekään kotona mikään iso asia ole.
Plugarin johtoa on tullut laitettua autoon nyt yli 5 vuotta. Ei sitä edes ajattele enää minään juttuna. Mene 10s per kerta, siis oikeasti. Ei sen enempää.
MUTTA jos ei halua niin ei niitä ole pakko ostaa. Turha silti väittää oman harhakuvan perusteella ettei kenenkään muunkaan pitäisi sähköautoa ostaa. Se olisi narsistinnen mielisairaus joten eihän kukaan niin tee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Normipäivä: Lähde kotoa, irrota latausjohto ja pakkaa se konttiin. Tule työpaikalle, ota johto kontista ja kytke se laturiin. Latausaika on rajattu neljään tuntiin joten käy puoliltapäivin irrottamassa johto laturista, pakkaa se konttiin ja siirrä auto pois latauspaikalta. Tule töistä kotiin, ota johto kontista ja kytke se laturiin.
Nopeaa ja mukavaa on asiointi.Vaivalloista on ja ellei ole kotona latausmahdollisuutta niin jopa mahdotonta. On utopiaa että kävisi jossain ostohelveteissä lataamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Normipäivä: Lähde kotoa, irrota latausjohto ja pakkaa se konttiin. Tule työpaikalle, ota johto kontista ja kytke se laturiin. Latausaika on rajattu neljään tuntiin joten käy puoliltapäivin irrottamassa johto laturista, pakkaa se konttiin ja siirrä auto pois latauspaikalta. Tule töistä kotiin, ota johto kontista ja kytke se laturiin.
Nopeaa ja mukavaa on asiointi.Normipäivä:
Lähden kotoa, irrotan latausjohdon autosta ja ripustan sen seinätelineeseen = 7 sek.
Tulen kotiin, otan latausjohdon seinältä ja kiinnitän sen autoon = 7 sek. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normipäivä:
Lähden kotoa, irrotan latausjohdon autosta ja ripustan sen seinätelineeseen = 7 sek.
Tulen kotiin, otan latausjohdon seinältä ja kiinnitän sen autoon = 7 sek.Normipäivä:
Käynnistän bensa-auton (1,5s), lähden kotoa ja ajan työpaikalle.
Tulen kotiin ja sammutan auton (0,5s).
2 viikon välein tankkaan auton johon kuluu pari minuuttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normipäivä:
Käynnistän bensa-auton (1,5s), lähden kotoa ja ajan työpaikalle.
Tulen kotiin ja sammutan auton (0,5s).
2 viikon välein tankkaan auton johon kuluu pari minuuttia.Tosin joudut erikseen ajamaan sinne huoltoasemalle, etkä todellakaan selviä siitä kahdessa minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin joudut erikseen ajamaan sinne huoltoasemalle, etkä todellakaan selviä siitä kahdessa minuutissa.
Mistäs tiedät vaikka asuisin huolto-aseman vieressä? No en asu, mutta useampikin bensa-asema sijaitsee työmatkan varrella ja niissä poikkeaminen ei vie kuin pari minuuttia, korkeintaan 4 min. jos tankki on päässy lähes tyhjäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Normipäivä: Lähde kotoa, irrota latausjohto ja pakkaa se konttiin. Tule työpaikalle, ota johto kontista ja kytke se laturiin. Latausaika on rajattu neljään tuntiin joten käy puoliltapäivin irrottamassa johto laturista, pakkaa se konttiin ja siirrä auto pois latauspaikalta. Tule töistä kotiin, ota johto kontista ja kytke se laturiin.
Nopeaa ja mukavaa on asiointi.Ei noin typerää juttua voi tulla, kuin polttistörpöltä. Normipäivä 1. asetan 15 min ennen lähtöä lämmöt päälle. Johto irti ja menoksi. Normipäivä 2. asetan lämmöt päälle 15 min ennen lähtöä ja menoksi, illalla viimeisten ajojojen jälkee johto kiinni. Päivittäiset ajot 70-100 km. Syrjäkylillä pakataan leipä ja piimää konttiin ja lähdetään virsulla risusavottaan, kun päivä valkenee. Sähkö ja -valo, myös järjen näyttää olevan tuntematon käsite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs tiedät vaikka asuisin huolto-aseman vieressä? No en asu, mutta useampikin bensa-asema sijaitsee työmatkan varrella ja niissä poikkeaminen ei vie kuin pari minuuttia, korkeintaan 4 min. jos tankki on päässy lähes tyhjäksi.
Vaikka asuisit huoltoaseman vieressä, et siltikään selviä tankkausreissusta neljässä minuutissa.
Otapa ensi kerralla aika, kun käyt tankkaamassa.
Aloita ajanotto kun käännyt huoltoaseman pihaan ja sammuta ajanotto kun olet uudestaan tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka asuisit huoltoaseman vieressä, et siltikään selviä tankkausreissusta neljässä minuutissa.
Otapa ensi kerralla aika, kun käyt tankkaamassa.
Aloita ajanotto kun käännyt huoltoaseman pihaan ja sammuta ajanotto kun olet uudestaan tiellä.Ei se paljon tuosta neljästä minuutista kuitenkaan eroa, koska lähes kaikki tankkaavat matkan varrella. Lisäksi monet kylmäasemat ovat niin vieressä tietä, että tankille menemiseen ei mene montaa kymmentä sekuntia. Suuri pumpuista osa on alle 20 metriä tiestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka asuisit huoltoaseman vieressä, et siltikään selviä tankkausreissusta neljässä minuutissa.
Otapa ensi kerralla aika, kun käyt tankkaamassa.
Aloita ajanotto kun käännyt huoltoaseman pihaan ja sammuta ajanotto kun olet uudestaan tiellä.Harvoin huoltsikoita kauas tiestä rakennetaan, ei niihin menemiseen tarvii ajaa korpisuoraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se paljon tuosta neljästä minuutista kuitenkaan eroa, koska lähes kaikki tankkaavat matkan varrella. Lisäksi monet kylmäasemat ovat niin vieressä tietä, että tankille menemiseen ei mene montaa kymmentä sekuntia. Suuri pumpuista osa on alle 20 metriä tiestä.
Täytyy todeta että aivan jokainen kylmäasema jonka minä olen nähnyt, sijaitsee tien vieressä.
Mutta hienoa että jopa pakoputkipoikakin on noin terävän havainnon tehnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy todeta että aivan jokainen kylmäasema jonka minä olen nähnyt, sijaitsee tien vieressä.
Mutta hienoa että jopa pakoputkipoikakin on noin terävän havainnon tehnyt.Eli polttomoottoriauton tankkaaminen vie aina alle 4 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka asuisit huoltoaseman vieressä, et siltikään selviä tankkausreissusta neljässä minuutissa.
Otapa ensi kerralla aika, kun käyt tankkaamassa.
Aloita ajanotto kun käännyt huoltoaseman pihaan ja sammuta ajanotto kun olet uudestaan tiellä.Otin aikaa. Meni yhteensä 8 minuuttia, vaikka käynnistin tankkauksen apista ennen tankkauspisteelle saapumista, heti kun edellinen lopetti tankkauksen; tähän meni n. 5 sekuntia. Mihin meni 5+ minuuttia? Hitaat idiootit, jotka säätävät vanhanaikaisilla pankkikorteilla ja joilla menee minuutti avatessa edes bensatankin luukku.
Toisaalta bensa-asemaa ei aivan lähellä ole. Jos sitä varten pitää käydä tankilla kotoa, touhuun menee n. 20-25 minuuttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin aikaa. Meni yhteensä 8 minuuttia, vaikka käynnistin tankkauksen apista ennen tankkauspisteelle saapumista, heti kun edellinen lopetti tankkauksen; tähän meni n. 5 sekuntia. Mihin meni 5 minuuttia? Hitaat idiootit, jotka säätävät vanhanaikaisilla pankkikorteilla ja joilla menee minuutti avatessa edes bensatankin luukku.
Toisaalta bensa-asemaa ei aivan lähellä ole. Jos sitä varten pitää käydä tankilla kotoa, touhuun menee n. 20-25 minuuttia.Mihin vidduun noita appeja muka tankatessa tarvitaan? En näe yhtäkään hyvää syytä käyttää appia tankatessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin aikaa. Meni yhteensä 8 minuuttia, vaikka käynnistin tankkauksen apista ennen tankkauspisteelle saapumista, heti kun edellinen lopetti tankkauksen; tähän meni n. 5 sekuntia. Mihin meni 5 minuuttia? Hitaat idiootit, jotka säätävät vanhanaikaisilla pankkikorteilla ja joilla menee minuutti avatessa edes bensatankin luukku.
Toisaalta bensa-asemaa ei aivan lähellä ole. Jos sitä varten pitää käydä tankilla kotoa, touhuun menee n. 20-25 minuuttia.Sinulla ei ole polttista joten tekstisi on pelkkää satua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin vidduun noita appeja muka tankatessa tarvitaan? En näe yhtäkään hyvää syytä käyttää appia tankatessa.
Onneksi ei ole sellaista puhelinta mihin saisi näitä äppejä.
- Anonyymi
Juu mutta vaikea "tankata". Oma jännitys nykyisinkin onko vapaita latauspaikkoja varsinkin ostoskeskusten halleissa, pihassa tai vilkkaiden valtateiden varrella. Sähköautoja ja plugareita on OIKEASTI ostettu jo paljon (ei uutena mutta käytettynä tuontiautona) että ruuhkia on! Ja sitten tappelu applikaatioiden ja toimivan latauspömpelin kanssa, jännitystä elämään. Ei edelleenkään suuressa osassa pankkikorttipäätettä millä voisi maksaa. Bensakotteroita parkkeerataan uhmakkaasti ja tahallaan latausruutuihin. Joskus auton latausportti voi vioittua ja piuha ei lähdekään irti tai ei lukittaudu. Pakkasilla range hupenee edelleen eli vaikkapa -10 pakasasteessa range on max 60% kesärangesta.
- Anonyymi
Jokaisen latausoperaattorin sovellus näyttää etukäteen vapaat ja varatut laturit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen latausoperaattorin sovellus näyttää etukäteen vapaat ja varatut laturit.
Minulla on vielä käytössä vanha kestävä NOKIA 3310 puhelin, joka ei kyllä näytä vapaita latauspaikkoja.
- Anonyymi
Olen ajellut sähköautolla ja pidän edelleen v8 vanhalla jenkillä ajamisesta eniten.
- Anonyymi
Minulle ei ole mitään merkitystä sillä, olipa auto manuaali, automaatti, tai vaihteeton. Ajaminen sujuu myös synkronoimattomalla Fullerilla, joka muuten onkin yksi maailman parhaita vaihteistoja. Ihan sama, vaikka hyppäisin autosta toiseen useampia kertoja päivässä - ei pienintäkään ongelmaa.
Mp:ssä vaihteet vaihtuu vasemmalla jalalla, joka sekään ei ole pieninkään ongelma. Päin vastoin.
ID4- Anonyymi
Minulla on mallia 1952 oleva Husqvarna moottoripyörä, jossa vaihteita vaihdetaan oikealla jalalla tai sitten oikealla kädellä. Sillä on hyvin mielenkiintoista ajella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on mallia 1952 oleva Husqvarna moottoripyörä, jossa vaihteita vaihdetaan oikealla jalalla tai sitten oikealla kädellä. Sillä on hyvin mielenkiintoista ajella.
Kokeiltu on Husseakin pari vuotta sitten. Todellakin mielenkiintoinen ajettava, ei mennyt muutaman kilsan lenkillä ihan rutiinilla🏍️
Vaan oletko ajanut autolla, jossa kaasupoljin on keskellä? Minä olen kokeillut moista hevosautoksi muutettua - jo silloin vanhaa bussia joskus 70-luvun loppupuolella. Olisko ollut joku britti, merkkiä en muista...
- Anonyymi
PAITSI ETTÄ KUN NE SYTTYY TULEEN NIISTÄ EI PÄÄSE ULOS
- Anonyymi
No, yksinkertaista sekin, ei tarvi miettiä vaikeaa päätöstä että lähtiskö ulos ja mitä ehtisi ottaa mukaan lähtiessään.
- Anonyymi
Vaihteiden sun muiden hallintalaitteiden käytön haasteellisuus yleensä katoaa ajamaan oppiessa ja sitten alkaa ymmärtämään että kyse onkin enemmän liikenteen hahmottamisesta, ennakoinnista ja oikeanlaisesta toiminnasta muiden kulkijoiden seassa niin että selviää siellä vahingoittamatta itseään ja muita.
- Anonyymi
Jep, ajamisen keskeisin olemus on juuri vaihteiden vaihtaminen. Muu ajamiseen liittyvä on toissijaista.
Muistaakseni joissain sähköautoissa pyyhkimet laitetaan päälle kosketusnäytöstä ja onhan poppanapipoille muitakin tosi näppäriä käyttöliittymiä kehitelty. Tuskin menee pitkään kun vilkutkin kytketään kosketusnäytön tai apin kautta.
Sähkövatkain kuskeilla on kiire vain taajamissa tai kun liikennevaloalueet alkavat. Freewayllä ajetaan kuin mummot ja muualla ei osata ajaa senkään vertaa. Ohitukset sähkövatkaimilla tuntuvat olevat täyttä utopiaa. Ehkä appi auttaisi tähän.
Opetelkaa ajamaan ja leikkikää kotona niillä kosketusäpeillänne.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse3037206Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r635054Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1014524Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli174352Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s483865Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1523772Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan723671Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava293576SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha753383Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739592500