Miksi aikuiset eivät käytä kypäräpipoja? Kivat esimerkiksi valmistaa näitä aikuisten koossa, mutta en ole vielä ainakaan pk-seudulla nähnyt kenenkään aikuisen käyttävän näitä. Pari vuotta sitten näin yhdellä tyypillä sellaisen fleecesen kypärämyssyn. Muuten tuntuu, että vaikka olis -20 pakkasta, niin porukka vetää ennemmin paljaalla päällä kuin pipo päässä. Itsellä on jo kolmatta talvea tuollainen Kivatin kypäräpipo käytössä ja musta se on ihan best pakkasilla. Suojaa pään ja kaulan aluetta todella hyvin ja vieläpä hyvin lämpimästi. En vaan uskalla käyttää tuota missään Helsingin keskustassa, missä on paljon ihmisiä. Uskallus ja pokka ei vaan riitä. Itse olen sitä mieltä, että ihmiset saavat pukeutua miten tykkäävät parhaaksi katsomallaan tavalla ilman, että sitä pitäisi jotenkin lähteä ihmettelemään kadulla, mutta pelkään muiden reaktioita, kun kypäräpipo voi olla poikkeava vaatetus ainakin näin kaupunkiolosuhteissa. Olisi kiva, kun näiden käyttö yleistyisi, niin voisi itsevarmasti käyttää kypäräpipoa missä tahansa
Kypäräpipo aikuisella
3
307
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itse paininut samojen ajatusten kanssa tässä koko alkutalven. Itselleni tuli sattumalta vastaan juuri Kivatin tuotteet vähän aikaa sitten ja oli heti ostettava heidän lämpimin kypäräpipo omaankin käyttöön. On yksi mukavimmista talvipäähineistä mitä itselläni on koskaan ollut. Olen sitä pitänyt näissä alkutalven loskakeleissäkin päässä, mutta itsellänikään ei vielä riitä rohkeus ihan keskustaan asti sen kanssa kulkea. Hyvin harvaa vastaantulijaa silti varmaan kiinnostaa mitä kenenkin päässä on ja olen samaa mieltä, että kunhan mennään siveellisyyden rajoissa niin ihan sama, miten itse kukin pukeutuu. Talvipyöräilijöille tämä on ihan normaali varuste eikä herätä kenessäkään sen enempää ihmetystä, joten luulisi ettei tällainen muidenkaan ulkoilijoiden päässä aiheuttaisi kauheasti ihmetteleviä katseita... Rohkeutta tulevaisuuteen!
- Anonyymi00002
Vaimolla on tuollaisia parikin kappaletta ja käyttää niitä kyllä. Itselläni on ohuempia kypärämyssyjä pipon tai pyöräilykypärän alle. Mutta emme asukaan pk seudulla.
- Anonyymi00003
Jos katsot miten ihmiset pukeutuu niin ei tarvitse hävetä. On paskaista ferkkaria ja croksia ja ne vasta häpeän arvoisia onkin. Ette te "hesalaiset" sen paremmin pukeudu, samanlaista tuulipukujunttia sieltäkin löytyy mitä muualta Suomesta.
Suomalainenhan on juntti. Yhtään sivistynyttä ihmistä ei ole vielä Suomesta tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425841Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714575Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464342SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564121SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt913725Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613245SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502423Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352339Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422079En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131189