Naismaiset miehet

ei kiitos

Miksi miehet ovat muuttuneet niin naismaisiksi? Ei tietenkään kaikki, mutta keskimäärin.Sitten vielä kyseisestä asiasta on tullut joku muotijuttu tuon homoseksuaalisuuden rinnalla. Tämä naismaisuus miehillä tosin ei ole enää riippuvaista seksuaalisuudesta.

Olen tavannutkin erittäin monta naismaista miestä viime aikoina, niitä tuntuu kasvavan kuin sieniä sateella. En mahda sille mitään, että minua nämä miehet naurattaa. Kavereina he ehkä menettelisivät, kumppanina ei ikinä. On tosi vaikea ottaa ihan vakavasti miestä, joka käy shoppailemassa viikottain, puhuu vaatteista, laittelee hiuksiaan ja kehuskelee mitä uutta hän on milloinkin niihin keksinyt tyyliin: "värjäsin nää mun hiukset tos viime viikol blondiks, oon muute iha tosissaan suunnitellu tota parturi-kampaajan ammattiakin"

Lisäksi nämä miehet puhuvat sössöttävällä nasaaliäänellä ja käyttävät esim. "ihana"- sanaa mielinmäärin. Yleispersoona on tunneherkkä ja käyttäytyminen välillä yhtä räiskyvän naisellista kuin kuukautisista kärsivällä naisella. Musiikki maku on keskittyy naisartisteihin ja kun kappale kuuluu vaikka radiosta on ensireaktio tyyliin "oi, mahtava biisi. Nyt on kyllä pakko tanssia!"

Asiani pointti on se, että mitä mieltä itse olette näistä naismaisista miehistä? Onko siitä tulossa uhka miehekkyydelle? Olisi myös mahtavaa jos joku naismainen mies vastaisi tähän: Mitä kuvittelet saavuttavasi naismaisella käytöksellä?

55

5589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per Saukko

      Monet naiset ihan sulavat hinttien eleganssin edessä. Ehkäpä miehet yrittävät jäljitellä heitä, siis hinttejä.

    • katoavat?

      Olen myös huomannut saman jutun näistä suomipojista! Karseita kukkakeppejä, tukka sliipattu kivalle töyhdölle, kivat pikkut t-paidat ja pöksy jalassa sellainen lapatossu ilme naamalla olevia pojuja. Blääh!!

      ONNEKSI otin itselleni aviomiheksi nuoruutensa 80-luvulla viettäneen MIHEN, ei oo mikään kukkakeppi, vaan kunnon mies kunnon asenteella! Peruskoulu, naisopettajat, sossutantat ym. ovat tehneet suomalaiseta kunnon MIEHESTÄ katoavan luonnonvaran :(

      • tähän vaikuttaa?

        Silloinhan meillä vasta olikin niitä pörrötukkia sukkahousuissaan loikkimassa esiintymislavoillakin! Dingo, Hanoi Rocks, Bon Jovi, Europe, jne....Oletteko muka unohtaneet ne kauheet takatukat/ruuhkatukat?

        Osa miehistyi heistäkin, osa ei.


      • kelaas nyt vähän
        tähän vaikuttaa? kirjoitti:

        Silloinhan meillä vasta olikin niitä pörrötukkia sukkahousuissaan loikkimassa esiintymislavoillakin! Dingo, Hanoi Rocks, Bon Jovi, Europe, jne....Oletteko muka unohtaneet ne kauheet takatukat/ruuhkatukat?

        Osa miehistyi heistäkin, osa ei.

        40 - 50 lukuset ovat kasvattaneet 80-luvun nuoret. Ja takatukat tuli silloin muotiin, mikä taas on edesauttanut nykyisen metroseksuaalibuumin syntyä :(

        MUTTA nykyiset teinit ovat niitä iloisen ja vapaan seksin kasvattamia kuuskyt-seiskytluvun teinien jälkeläisiä.

        80-lukulaisilla oli sentään JÄRKEVÄT vanhmmat kotona toisin kuin nykyään!! Sitäpaitsi oli sentään jätkillä lauluääntä, nykyjään kaikki jätkät on sellasii piipittäjä, kimittäjäjä homoja.

        Kaikki mainitsemasi takatukka jätkät oli sentään varustettu kunnon äänellä ja MUNALLA! Toisin kuin nykyään :(


      • kullata muistosi.
        kelaas nyt vähän kirjoitti:

        40 - 50 lukuset ovat kasvattaneet 80-luvun nuoret. Ja takatukat tuli silloin muotiin, mikä taas on edesauttanut nykyisen metroseksuaalibuumin syntyä :(

        MUTTA nykyiset teinit ovat niitä iloisen ja vapaan seksin kasvattamia kuuskyt-seiskytluvun teinien jälkeläisiä.

        80-lukulaisilla oli sentään JÄRKEVÄT vanhmmat kotona toisin kuin nykyään!! Sitäpaitsi oli sentään jätkillä lauluääntä, nykyjään kaikki jätkät on sellasii piipittäjä, kimittäjäjä homoja.

        Kaikki mainitsemasi takatukka jätkät oli sentään varustettu kunnon äänellä ja MUNALLA! Toisin kuin nykyään :(

        Kyllä ne mainitut laulajat ois koska vaan homoista käyny - todella akkamaisia!

        Minä olen 60-luvun lapsia ja omat lapset 21 ja 20 vuotiaat. Heidän kauttaan olen viimeiset 10 v saanut tutustua myös uudempaan nuorisokulttuuriin enkä vain siihen omaani. Pakko sanoa että nykynuoriso on paljon meitä 80-lukulaisia fiksumpia ja rohkeampia ja ehdottomasti parempikäytöksisempiä kuin me keski-ikäiset! Mutta naismaisiakin!? Höh, muutama näkyvä esimerkki ei saisi yleistää koko miespuolista nuorisoa.


      • tekemisiin
        kullata muistosi. kirjoitti:

        Kyllä ne mainitut laulajat ois koska vaan homoista käyny - todella akkamaisia!

        Minä olen 60-luvun lapsia ja omat lapset 21 ja 20 vuotiaat. Heidän kauttaan olen viimeiset 10 v saanut tutustua myös uudempaan nuorisokulttuuriin enkä vain siihen omaani. Pakko sanoa että nykynuoriso on paljon meitä 80-lukulaisia fiksumpia ja rohkeampia ja ehdottomasti parempikäytöksisempiä kuin me keski-ikäiset! Mutta naismaisiakin!? Höh, muutama näkyvä esimerkki ei saisi yleistää koko miespuolista nuorisoa.

        juuri näiden 15 - 25 vuotiaiden kanssa. Olettekos syöttnyt jotain tyttöpillereitä näille nykyajan pojuille vai?


      • omat penskat
        kullata muistosi. kirjoitti:

        Kyllä ne mainitut laulajat ois koska vaan homoista käyny - todella akkamaisia!

        Minä olen 60-luvun lapsia ja omat lapset 21 ja 20 vuotiaat. Heidän kauttaan olen viimeiset 10 v saanut tutustua myös uudempaan nuorisokulttuuriin enkä vain siihen omaani. Pakko sanoa että nykynuoriso on paljon meitä 80-lukulaisia fiksumpia ja rohkeampia ja ehdottomasti parempikäytöksisempiä kuin me keski-ikäiset! Mutta naismaisiakin!? Höh, muutama näkyvä esimerkki ei saisi yleistää koko miespuolista nuorisoa.

        ovat aina niin fiksuja että....


    • Errki987

      Pakkohan se on joidenkin miesten muuttua enemmän naismaiseksi, koska naisissa on yhä enemmän "hyviä jätkiä" ja miehekkäät piirteet hiipivät naissukukuntaan.

      Kai luonnontasa-arvo on jotain tällaista, mutta eihän tasa-arvosta voi puhua muuloin kuin naisen edun ollessa kyseessä.

    • Asiasta huvittunut

      Mielestäsi joku uusikin muotijuttu? Mitenkäs 1800-luvun englantilaiset herrasmiehet, joille oli maailmanloppu, jos mittatilaustyönä teetetty röyhelöpuku oli vääränlaista intialaista kashmiria? Vääränlaisella tarkoitan sellaista, joka yleisen käsityksen mukaan ei ollut parasta mahdollista tai muodissa. Eivät kyllä tainneet värjätä hiuksiaan, mutta peruukkeja taisivat ostella sitäkin enemmän. Nykymiehet (ja -naiset) pynttäytyvät vielä verrattain vähän...

      Musiikkimaku keskittyy naisartisteihin? Aha, no jos niin sanot. Olisiko syynä se, että joidenkin mielestä (ml. allekirjoittanut) naisilla on yleisesti ottaen paljon kauniimpi ääni? Mutta onhan tosimiehille omaakin musiikkia tyyliin Teräsbetoni ;)

      Ja kaipa miesten on hieman tasapainotettava tilannetta, nykyajan jääprinsessoilta kun ei hirveästi myötätuntoa heru kuin omille läskikasoille. Ja minä en sitten aloittanut tätä yleistämistä.

      • samalla ajalla

        1700-luvun lopun ja ennen vuotta 1809 oli meilläkin pohjoisessa kustavilainen aikamme "nuo mainiot sukkahousumiehet röyhelöissään ja peruukeissaan."

        o tempora o mores!


    • Onneksi mun tuttavapiiriini on eksynyt vain kunnon miehiä. (No yhden homon tunnen, mutta hänelle naismaisuus sallittakoon.) Suurin osa tuntemistani miehistä viettää aikaansa mieluummin auton kimpussa kuin shoppailemassa. Oman mieheni yleisin kommentti vaatteista: "Viittitkö pestä mun työvaatteet?" :) Eivätkä miespuoliset kaverini varmasti tanssi, vaikka radiosta tulisi kuinka hyvä biisi, eivät edes humalassa.

      Mistä ihmeestä tuollaisia miehiä olet löytänyt? Tottakai miehetkin saavat olla kiinnostuneita vaatteista ja laittaa hiuksiaan, mutta kuvailemasi jutut ovat jo vähän liikaa.

      • pk-seudulta kotoisin,welcome to hell....Mun edellinen duunikaveri oli sliipattu homo (tosin lopulta mun paras duunikaveri siinä paikassa) ja kaverin nykyinen pomo on sliipattu homo.Saatanan metroseksuaalit ja muut pk-seudun pellet saa ainakin meikäläisen sapen kihahtamaan todella helposti.


      • eniten.
        yrmio kirjoitti:

        pk-seudulta kotoisin,welcome to hell....Mun edellinen duunikaveri oli sliipattu homo (tosin lopulta mun paras duunikaveri siinä paikassa) ja kaverin nykyinen pomo on sliipattu homo.Saatanan metroseksuaalit ja muut pk-seudun pellet saa ainakin meikäläisen sapen kihahtamaan todella helposti.

        Totta, täällä eri seksuaalisiin suuntiin suuntautuneilla ihmisillä on todennäköisesti paremmat oltavat kuin juntti-Suomessa - täällä hukkuu helpommin väkijoukkoon.
        Mutta, ei Stadi silti mikään kunnon metropoli ole. Muualle maailmaan homojen on melkein muutettava saadakseen elää. Kuten koko sateenkaarijengin.


    • niitä neitejä löytyy pk-seudulta runsain mitoin koska meikäläisen ainut valttikortti taitaa olla just tuo tietty perusjuntti 'äijyyys'.Tosin monet nuoret typyt tuntuu tykkäävän noista perkeleen sliipatuista hinttareista ja sekös mua ja mun 'edelleen äijiä' kavereita risoo.

    • naisena

      huolestuttaa tämä asia.
      Lapsuudesta asti pojalla on pääasiassa naisia ympärillään auktoriteetteina. Päiväkodit ja koulut ovat naisvaltaisia ja yksinhuoltaja äidit ovat enemmän sääntö kuin poikkeus.

      Varsinkin lapsettomille naisille tuntuu poikien "raju" käytös olevan kuin punainen vaate ja se on karsittava pois heti kättelyssä. Nujerretaanko miehet jo lapsina?

      Mistä poika ottaa sen miehen mallin?

      • poikia SORRETAAN

        ystäväni lapsi on yhdeksän vuotias poika, joka tykkää mm. leikkiä sotaleikkejä, leikkiase juttuja, tekee jekkuja ja kepposia... Kas, kas, päiväkodistä tädiltä tuli ilmoitus, että poika on häiriintynyt kun tykkää leikkiä liian raisuja leikkejä.

        Tädit päiväkodeissa haluaa tehdä pojista pitsinnyplääjiä, homppelipoika! YÄK! YÄK!


      • seurasin
        poikia SORRETAAN kirjoitti:

        ystäväni lapsi on yhdeksän vuotias poika, joka tykkää mm. leikkiä sotaleikkejä, leikkiase juttuja, tekee jekkuja ja kepposia... Kas, kas, päiväkodistä tädiltä tuli ilmoitus, että poika on häiriintynyt kun tykkää leikkiä liian raisuja leikkejä.

        Tädit päiväkodeissa haluaa tehdä pojista pitsinnyplääjiä, homppelipoika! YÄK! YÄK!

        minäkin, kuinka kirjastotäti oli kauhuissaan, kun pojat olivat uskaltaneet Puhua satutunnin aikana. Eivät olleet enää sen jälkeen tervetulleita kyseiselle tunnille. Ja näitä esimerkkejä riittää.

        Kuka pitää poikien puolta?


      • poikien puolta
        seurasin kirjoitti:

        minäkin, kuinka kirjastotäti oli kauhuissaan, kun pojat olivat uskaltaneet Puhua satutunnin aikana. Eivät olleet enää sen jälkeen tervetulleita kyseiselle tunnille. Ja näitä esimerkkejä riittää.

        Kuka pitää poikien puolta?

        suomalaisen naissossu, tasa-arvo, paskaskeidan keskellä? Naisten mielestä tasa-arvoa on se, että pojat leikkii nukeilla, ovat hiljaa, eivätkä kommentoi tai ota kantaa mihinkään. Olettekos ajatellut millaisia aikuisia nämä sossu,tarha,opetädit tekevät lapsista?!

        Naapurissani asuu lastentarhan opettaja, pärstä on aina kuin sitruunamehussa uitettu, ei osaa tervehtiä naapureita, ei ole omia lapsia, äijäkin petti häntä kaksi vuotta, ja kun tuli ilmi jätti tädin. Tälläiselle ämmän kuvatukselle en todellakaan jättäisi lastani hoitoon! Säälin niitä lapsia, jotka joutuvat kyseisen hissuka, pärstä sitruunalla -tädin kanssa tekemisiin!


      • miehiä"

        Sen nimisen kirjanhan se Sinkkonen kirjoitti juuri tuosta aiheesta.
        80-luvulla poikien tytöttämisessa mentiinkin ihan liian pitkälle. Leluaseetkin kiellettiin, samoin hirviömäiset ja sotaiset lelut. Taidettiin se He-Man myös julistaa pannaan - muistatteko nuken?

        Onneksi Sinkkosen(kin) ansiosta palattiin vanhaan käytäntöön ja hyväksyttiin, että pojat tarvitsevat leikkejä, joissa hyvä ja paha taistelevat. Sellaiset on heille tarpeen koska se kasvattaa oikeudenmukaisemmaksi.

        Silti, silti meillä on strategisissa paikoissa liikaa pelkästään naistyöntekijöitä. Kuten tarhoissa ja kouluissa. Miksi?

        No, se on kyllä miesväen itsensä syy. Niin kauan kun niitä aloja pidetään naisten työpaikkoina ja samalla matalapalkkaisina, ei miehistä ole niille aloille tunkua!
        Poliittiset päättäjät ovat suurelta osin miehiä. Heidät pitäisi saada nostattamaan kasvatusalojen statusta ja palkkoja.

        Olisi kaikille hyödyksi jos meillä olisi tarhan setiäkin.


      • mieleeni,
        miehiä" kirjoitti:

        Sen nimisen kirjanhan se Sinkkonen kirjoitti juuri tuosta aiheesta.
        80-luvulla poikien tytöttämisessa mentiinkin ihan liian pitkälle. Leluaseetkin kiellettiin, samoin hirviömäiset ja sotaiset lelut. Taidettiin se He-Man myös julistaa pannaan - muistatteko nuken?

        Onneksi Sinkkosen(kin) ansiosta palattiin vanhaan käytäntöön ja hyväksyttiin, että pojat tarvitsevat leikkejä, joissa hyvä ja paha taistelevat. Sellaiset on heille tarpeen koska se kasvattaa oikeudenmukaisemmaksi.

        Silti, silti meillä on strategisissa paikoissa liikaa pelkästään naistyöntekijöitä. Kuten tarhoissa ja kouluissa. Miksi?

        No, se on kyllä miesväen itsensä syy. Niin kauan kun niitä aloja pidetään naisten työpaikkoina ja samalla matalapalkkaisina, ei miehistä ole niille aloille tunkua!
        Poliittiset päättäjät ovat suurelta osin miehiä. Heidät pitäisi saada nostattamaan kasvatusalojen statusta ja palkkoja.

        Olisi kaikille hyödyksi jos meillä olisi tarhan setiäkin.

        kun eräs ulkomaalainen mieshenkilö oli ensimmäistä kertaa Suomessa, niin hän kysyi ihmeissään, että "Missä kaikki miehet ovat!?". Kävi mm. pankissa, kaupassa, päiväkodissa... ja naisiahan näissä paikoissa vain oli työntekijöinä.


      • pikku.nainen
        seurasin kirjoitti:

        minäkin, kuinka kirjastotäti oli kauhuissaan, kun pojat olivat uskaltaneet Puhua satutunnin aikana. Eivät olleet enää sen jälkeen tervetulleita kyseiselle tunnille. Ja näitä esimerkkejä riittää.

        Kuka pitää poikien puolta?

        poikien ja miesten puolta.

        Oma poikani on esim. paljon raisumpi kuin molemmat sisarensa, näin se vain on. Ja niin sen annetaan ollakin. Tarpeet ovat erilaisia ja poika on kiinnostunut aivan eri asioista.

        Pyykkiä tulee pelkästään häneltä koneellinen päivässä, so what? Kone pesee. Yhtään kävelyaskelta ei "osaa ottaa" vaan meno on aina hyvin vauhdikasta.

        Samoin kaikki mekaaninen kiinnostaa, olen tottunut siihen että vasta ostamani viinipullonavaaja lojuu tuhansina palasina olohuoneen matolla. Täytyyhän sitä nähdä, miten vekotin toimii. Samoin pyöristä menee renkaat puhki ja kettingit lähtee. Vaikka poika ajaisi siinä nenäni edessä aivan "normaalisti", kohta on joku rikki.

        Noh, mies niitä sitten korjailee, onpa hänelläkin mieluisaa tekemistä.

        Kyllä naiset ja miehet ovat erilaisia, jo lapsena. Ja se täytyy myös hyväksyä eikä paapoa pojistakin naismaisia.


      • juuri näin
        pikku.nainen kirjoitti:

        poikien ja miesten puolta.

        Oma poikani on esim. paljon raisumpi kuin molemmat sisarensa, näin se vain on. Ja niin sen annetaan ollakin. Tarpeet ovat erilaisia ja poika on kiinnostunut aivan eri asioista.

        Pyykkiä tulee pelkästään häneltä koneellinen päivässä, so what? Kone pesee. Yhtään kävelyaskelta ei "osaa ottaa" vaan meno on aina hyvin vauhdikasta.

        Samoin kaikki mekaaninen kiinnostaa, olen tottunut siihen että vasta ostamani viinipullonavaaja lojuu tuhansina palasina olohuoneen matolla. Täytyyhän sitä nähdä, miten vekotin toimii. Samoin pyöristä menee renkaat puhki ja kettingit lähtee. Vaikka poika ajaisi siinä nenäni edessä aivan "normaalisti", kohta on joku rikki.

        Noh, mies niitä sitten korjailee, onpa hänelläkin mieluisaa tekemistä.

        Kyllä naiset ja miehet ovat erilaisia, jo lapsena. Ja se täytyy myös hyväksyä eikä paapoa pojistakin naismaisia.

        ottakaapas taas sossutädit ym. tantat oppia!


      • ehkä ei...
        miehiä" kirjoitti:

        Sen nimisen kirjanhan se Sinkkonen kirjoitti juuri tuosta aiheesta.
        80-luvulla poikien tytöttämisessa mentiinkin ihan liian pitkälle. Leluaseetkin kiellettiin, samoin hirviömäiset ja sotaiset lelut. Taidettiin se He-Man myös julistaa pannaan - muistatteko nuken?

        Onneksi Sinkkosen(kin) ansiosta palattiin vanhaan käytäntöön ja hyväksyttiin, että pojat tarvitsevat leikkejä, joissa hyvä ja paha taistelevat. Sellaiset on heille tarpeen koska se kasvattaa oikeudenmukaisemmaksi.

        Silti, silti meillä on strategisissa paikoissa liikaa pelkästään naistyöntekijöitä. Kuten tarhoissa ja kouluissa. Miksi?

        No, se on kyllä miesväen itsensä syy. Niin kauan kun niitä aloja pidetään naisten työpaikkoina ja samalla matalapalkkaisina, ei miehistä ole niille aloille tunkua!
        Poliittiset päättäjät ovat suurelta osin miehiä. Heidät pitäisi saada nostattamaan kasvatusalojen statusta ja palkkoja.

        Olisi kaikille hyödyksi jos meillä olisi tarhan setiäkin.

        ..kaikesta voi syyttää tarhatätejä, sossuja, opettajia ym. Minusta ainakin tuntuu että tyttömäiseen käytökseen ja olemukseen tarvitaan jotain tiettyä luonteenpiirrettä tms. Tunnen pari keskimääräistä naismaisempaa miestä, joiden isät ovat olleet todella miehekkäitä ja jämptejä kasvattajia.

        Kun katsoo ulkomaalaisia miehiä, he ovat melkein kaikki melkoisia neitejä...hyi hyi.. ei minun makuun. En minä ainakaan jaksaisi aamulla odotella kylppärin oven takana ku oma mies siellä pynttäytyisi päivää varten vähintään sen puoli tuntia.

        Minä en tunne ketään naista joka pitäisi näistä neitimiehistä, ainakaan seurustelumielessä. Kummasti silti joissakin tv-ohjelmissa ja lehdissä ihannoidaan näitä puppelipoikia. Nyyhkybiisejä esittävät siloposketkin menestyvät kummasti, vaikka niistä ei oikein ota selvää kumpaa sukupuolta ne on..

        Haluaisin näin ollen esittää jatkokysymyksen naisille: Mikä niissä neitimiehissä muka on niin ihanaa?


      • pojat saa...
        poikia SORRETAAN kirjoitti:

        ystäväni lapsi on yhdeksän vuotias poika, joka tykkää mm. leikkiä sotaleikkejä, leikkiase juttuja, tekee jekkuja ja kepposia... Kas, kas, päiväkodistä tädiltä tuli ilmoitus, että poika on häiriintynyt kun tykkää leikkiä liian raisuja leikkejä.

        Tädit päiväkodeissa haluaa tehdä pojista pitsinnyplääjiä, homppelipoika! YÄK! YÄK!

        ...olla poikia. Täälläpäin päiväkodeissa pojat kyllä saa leikkiä poikien leikkejä ym.En ole nähnyt poikaa joka leikkisi täällä tyttöjen leluilla. Valvottuja painimatseja käydään täällä mm. rippileireillä, ainakin ennen oli sellainen pappi eräässä kunnassa joka pystytti painikehän riparin pihalle.

        Hmm.. ehkäpä täällä ollaan niin homokammoisia. Ei täällä neitit pärjää ja tuskin tulevat pärjäämäänkään.


      • Urpo Jorma Tampio
        mieleeni, kirjoitti:

        kun eräs ulkomaalainen mieshenkilö oli ensimmäistä kertaa Suomessa, niin hän kysyi ihmeissään, että "Missä kaikki miehet ovat!?". Kävi mm. pankissa, kaupassa, päiväkodissa... ja naisiahan näissä paikoissa vain oli työntekijöinä.

        Niinpä. Tosiasia on se, että kaupan, pankin yms palvelualojen sekä sairaan- ja päivähoidon yms hoivatyön tekijät ovat suurimmaksi osaksi naisia. Niitä yhdistää vähäinen koulutusvaatimus ja suht alhainen palkkataso. Tosin pankeissa löytyy myös poikkeuksia tähän sääntöön. Joka tapauksessa miehet ovat perinteisesti enimmäkseen hakeutuneet aloilla, joissa palkkataso on kovemp, näistä mainittakoon rakennusala, teollisuus, mekaniikka jne. Koulutustaso ei ole myöskään korkea, mutta palkka on. Työ on kuitenkin usein raskasta. Tietenkin tähän liittyy myös se, että näillä aloilla useimmat miehet tuntevat aitoa kiinnostusta työhönsä, samalla tavoin kuin useimmat naiset hoiva- ja palvelualoilla. Meikäläisen on vaikea kuvitella kaupan kassalle istumassa 50 v. raavasta miestä, joita näkyy rakennuksilla. Yhtä utopistista olisi nähdä 50 kiloinen nainen kärräämässä tiiliä työmaalla tai asfaltoimissa 30 asteen helteessä. Tämä on tietenkin yleistystä, mutta kuitenkin. Itse työskentelin nuorempana kassalla kaupassa ja pärjäsin hyvin, mutta opiskelin korkeammalle tasolle.


      • mies2
        pikku.nainen kirjoitti:

        poikien ja miesten puolta.

        Oma poikani on esim. paljon raisumpi kuin molemmat sisarensa, näin se vain on. Ja niin sen annetaan ollakin. Tarpeet ovat erilaisia ja poika on kiinnostunut aivan eri asioista.

        Pyykkiä tulee pelkästään häneltä koneellinen päivässä, so what? Kone pesee. Yhtään kävelyaskelta ei "osaa ottaa" vaan meno on aina hyvin vauhdikasta.

        Samoin kaikki mekaaninen kiinnostaa, olen tottunut siihen että vasta ostamani viinipullonavaaja lojuu tuhansina palasina olohuoneen matolla. Täytyyhän sitä nähdä, miten vekotin toimii. Samoin pyöristä menee renkaat puhki ja kettingit lähtee. Vaikka poika ajaisi siinä nenäni edessä aivan "normaalisti", kohta on joku rikki.

        Noh, mies niitä sitten korjailee, onpa hänelläkin mieluisaa tekemistä.

        Kyllä naiset ja miehet ovat erilaisia, jo lapsena. Ja se täytyy myös hyväksyä eikä paapoa pojistakin naismaisia.

        taasha myö oltii sammaa mieltä pikku naisen kans, taijat ollakkii aika lail miun mieleen

        Oma poikani ei ole kovin raju mutta on kova rakentelemaan kaikenlaista, ihan eri lailla kuin tyttöni, samoin jalkapallosta tykkää, ja ilkikurisista kepposista


      • pikku.nainen
        mies2 kirjoitti:

        taasha myö oltii sammaa mieltä pikku naisen kans, taijat ollakkii aika lail miun mieleen

        Oma poikani ei ole kovin raju mutta on kova rakentelemaan kaikenlaista, ihan eri lailla kuin tyttöni, samoin jalkapallosta tykkää, ja ilkikurisista kepposista

        vanhan kansan viisaudessa "pojat on poikia" on todella jotain perää...


      • pikku.nainen
        Urpo Jorma Tampio kirjoitti:

        Niinpä. Tosiasia on se, että kaupan, pankin yms palvelualojen sekä sairaan- ja päivähoidon yms hoivatyön tekijät ovat suurimmaksi osaksi naisia. Niitä yhdistää vähäinen koulutusvaatimus ja suht alhainen palkkataso. Tosin pankeissa löytyy myös poikkeuksia tähän sääntöön. Joka tapauksessa miehet ovat perinteisesti enimmäkseen hakeutuneet aloilla, joissa palkkataso on kovemp, näistä mainittakoon rakennusala, teollisuus, mekaniikka jne. Koulutustaso ei ole myöskään korkea, mutta palkka on. Työ on kuitenkin usein raskasta. Tietenkin tähän liittyy myös se, että näillä aloilla useimmat miehet tuntevat aitoa kiinnostusta työhönsä, samalla tavoin kuin useimmat naiset hoiva- ja palvelualoilla. Meikäläisen on vaikea kuvitella kaupan kassalle istumassa 50 v. raavasta miestä, joita näkyy rakennuksilla. Yhtä utopistista olisi nähdä 50 kiloinen nainen kärräämässä tiiliä työmaalla tai asfaltoimissa 30 asteen helteessä. Tämä on tietenkin yleistystä, mutta kuitenkin. Itse työskentelin nuorempana kassalla kaupassa ja pärjäsin hyvin, mutta opiskelin korkeammalle tasolle.

        siinä hommassa on järkeäkin. En todellakaan lähtisi kärräämään tiiliskiviä mihinkään, jos ei olisi pakko (olen nääs 51-kiloinen). Kyllä sen homman saisikin joku raavas mies hoitaa puolestani. Muutenhan homma olisi täysin tuottamatonta.

        Mutta toisaalta jos en olisi minäkin opiskellut aivan toista alaa, voisin tehdä työkseni joitain perinteisiä "naisten töitä" aivan mukisematta. Armeijaankaan en menisi, vaan jakaisin tositilanteessa mieluummin soppaa pojille ja yrittäisin olla muuten hyödyksi.

        Työnjako oli jo 1900-luvun alussa maailmantalouden kehittymisen taikasana. Miksi emme siis noudattaisi samaa ohjenuoraa näissä jokapäiväisissäkin hommissa?


      • Asiasta huvittunut
        poikia SORRETAAN kirjoitti:

        ystäväni lapsi on yhdeksän vuotias poika, joka tykkää mm. leikkiä sotaleikkejä, leikkiase juttuja, tekee jekkuja ja kepposia... Kas, kas, päiväkodistä tädiltä tuli ilmoitus, että poika on häiriintynyt kun tykkää leikkiä liian raisuja leikkejä.

        Tädit päiväkodeissa haluaa tehdä pojista pitsinnyplääjiä, homppelipoika! YÄK! YÄK!

        Kun tulin tässä aamupäivällä pankista, vaanivat naapurit pikkupojat (4- ja 8-vuotiaat) puskassa ja tekivät yllätyshyökkäyksen ruusunmarjoja mua kohti heitellen.

        Kostin äsken ampumalla kastelukannusta vettä kummankin selkään! Tulivat siis sopivasti ampumasäteelle kun olin kukkia kastelemassa. Onneksi eivät menneet kertomaan äideilleen, olisi muuten saanut kaikki kolme vintiötä kuulla kunniansa :)


      • pojista
        Urpo Jorma Tampio kirjoitti:

        Niinpä. Tosiasia on se, että kaupan, pankin yms palvelualojen sekä sairaan- ja päivähoidon yms hoivatyön tekijät ovat suurimmaksi osaksi naisia. Niitä yhdistää vähäinen koulutusvaatimus ja suht alhainen palkkataso. Tosin pankeissa löytyy myös poikkeuksia tähän sääntöön. Joka tapauksessa miehet ovat perinteisesti enimmäkseen hakeutuneet aloilla, joissa palkkataso on kovemp, näistä mainittakoon rakennusala, teollisuus, mekaniikka jne. Koulutustaso ei ole myöskään korkea, mutta palkka on. Työ on kuitenkin usein raskasta. Tietenkin tähän liittyy myös se, että näillä aloilla useimmat miehet tuntevat aitoa kiinnostusta työhönsä, samalla tavoin kuin useimmat naiset hoiva- ja palvelualoilla. Meikäläisen on vaikea kuvitella kaupan kassalle istumassa 50 v. raavasta miestä, joita näkyy rakennuksilla. Yhtä utopistista olisi nähdä 50 kiloinen nainen kärräämässä tiiliä työmaalla tai asfaltoimissa 30 asteen helteessä. Tämä on tietenkin yleistystä, mutta kuitenkin. Itse työskentelin nuorempana kassalla kaupassa ja pärjäsin hyvin, mutta opiskelin korkeammalle tasolle.

        ja miksei tytöistäkin olisi ehkä mukava joskus nähdä miesten työskentelyä. Eli, olisko hyviä esimerkkejä, missä näin voisi tapahtua?


      • Anonyymi
        pikku.nainen kirjoitti:

        siinä hommassa on järkeäkin. En todellakaan lähtisi kärräämään tiiliskiviä mihinkään, jos ei olisi pakko (olen nääs 51-kiloinen). Kyllä sen homman saisikin joku raavas mies hoitaa puolestani. Muutenhan homma olisi täysin tuottamatonta.

        Mutta toisaalta jos en olisi minäkin opiskellut aivan toista alaa, voisin tehdä työkseni joitain perinteisiä "naisten töitä" aivan mukisematta. Armeijaankaan en menisi, vaan jakaisin tositilanteessa mieluummin soppaa pojille ja yrittäisin olla muuten hyödyksi.

        Työnjako oli jo 1900-luvun alussa maailmantalouden kehittymisen taikasana. Miksi emme siis noudattaisi samaa ohjenuoraa näissä jokapäiväisissäkin hommissa?

        Se on jotenkin niin vaikea asia nykypäivänä!!! Onnistuneella työnjaolla sitä kestävää ja hyvää taloutta rakennetaan. Ei sitä tarvis ees keksiä uudelleen...


    • vaihtoehto 5

      Mielestäni on vain ja ainoastaan hyvä asia, että makkaranpurijat alkavat vähitellen huolehtia ulkonäöstään. Kyllä niitä piereskeleviä "tosimiehiä" on ihan tarpeeksi nytkin. Eikä itsestään huolehtiminen ja tunteiden näyttäminen (esim. sanaa "ihana" käyttäen) ole mitenkään negatiivista kehitystä, luolamiesajat olivat ja menivät, sellainen tämä maailma on, että asiat kehittyvät ja muuttuvat. Eikä tämä ole mitenkään uhka miehisyydelle, joka sekin käsitteenä voi mielestäni ihan vapaasti muuttua. Ehkä olisi vain aika tarkastaa käsitteiden sisältöä?

      Tunnen (liian vähän) miehiä, joiden ei ole enää pakko esittää mitään neandertalilaista, vaan uskaltavat olla omia itsejään. Siinä ehkä ulkoisesti katoaa osa tästä "miehisyydestä", mutta itseeni tekee paljon suuremman vaikutuksen aito ihminen, joka on mitä on, eikä vain toista jotain opittua mies -kaavaa.

      Okei, tämä oli nyt yksi harmaansävy äärilaitojen välissä. Toki en ole kiinnostunut mistään ylihomoista, mutta lyhyesti vastaukseni kuuluu: en näe mitään uhkaa enkä näe miesten muuttuvan kuvailemallasi tavalla.

      • on varmaan tässäkin asiassa paras.Kyllähän nyt miehenkin edes jtn huomiota omaan ulkonäköön täytyy kiinnittää mut se että lähdetään 'jätkä' porukalla kaunpungille shoppaileen jotain saatana hillfigeriä ja lässytään vitun ärsyttävällä slangilla jä äänellä puhdasta paskaa käy hermoon.Siis just se sama saatanan show mikä nuorilla naisillakin on päällä joka paikassa alkaa tarttuun pikkuhiljaa nuoriin miehiinkin ja se on kertakaikkisen pelottavaa.Ja se että laittaa vähistä tuloistaan (nuorilla on harvoin kovin kovat tulot) 500€ kuussa vaatteisiin ja sit kituuttaa jollain saatanan makaronivellillä kuukauden on jo jonkin sortin sairaus.Ok,on mullakin parhaillaan päällä Dieselin ovh 160€ farkut mut vastaavasti paita on merkitön musta vaimonhakkaaja(hiaton t-paita) ja makso 3.20€ prismassa,näillä saatanan nykyhinttareilla jokaisen vaatekappaleen kalsareista sukkiin pitää olla tietyn merkkistä tai tulee itku.


      • Tuosta miesten ihana-sanan käyttämisestä... Ei, ei, ei. Sana ei vaan sovi miehen suuhun. Vertaa itse: "Voi kulta, onpa sulla ihana hame." tai: "Persees näyttää muuten aika hyvältä tossa hameessa."


      • -mies-
        koditonhoure kirjoitti:

        Tuosta miesten ihana-sanan käyttämisestä... Ei, ei, ei. Sana ei vaan sovi miehen suuhun. Vertaa itse: "Voi kulta, onpa sulla ihana hame." tai: "Persees näyttää muuten aika hyvältä tossa hameessa."

        Sana ihana on parhaimmillaan aika vekkuli miehen suussa, kun sen sanoo sanoo sillain huumorilla oikeessa paikassa.

        Naisten suustahan toi on pelkkää arkikieltä, mut ainakin minulla se tulee suusta kera virneen/hymyn - jos keksitte mitä tarkoitan... :)

        Se on täysin kiinni siitä miten ja missä yhteydessä sanaa käyttää.

        Kerrankin yks kaveri kuvaili ihan haltioissaan yhtä tietokonepeliä tarkoituksellisesti ihanaksi :P Kyllä nauratti, supliikki kaveri kun oli.


      • vaihtoehto 5
        koditonhoure kirjoitti:

        Tuosta miesten ihana-sanan käyttämisestä... Ei, ei, ei. Sana ei vaan sovi miehen suuhun. Vertaa itse: "Voi kulta, onpa sulla ihana hame." tai: "Persees näyttää muuten aika hyvältä tossa hameessa."

        Kyllä minusta tuo ensimmäinen vaihtoehto on aina parempi kuin se, että takamustani kutsutaan mahdollisesti vielä julkisella paikalla "perseeksi".
        Näin kesäaikaan sitä sanaa kuulee ihan liikaa tuolla kaupungilla, nämä tosikönsikkäät kun kokevat oikeudekseen huudella arvosanoja sieltä tuoppien takaa. Ei imartele sitten yhtään, ei. Sen kaljahuuruisen "hyvät perät" -kommentin sijaan ottaisin paljon mieluummin vesiselvän "ihana takamus" -ilmaisun. Mutta makunsa toki kullakin.


      • ei oo tosi!
        vaihtoehto 5 kirjoitti:

        Kyllä minusta tuo ensimmäinen vaihtoehto on aina parempi kuin se, että takamustani kutsutaan mahdollisesti vielä julkisella paikalla "perseeksi".
        Näin kesäaikaan sitä sanaa kuulee ihan liikaa tuolla kaupungilla, nämä tosikönsikkäät kun kokevat oikeudekseen huudella arvosanoja sieltä tuoppien takaa. Ei imartele sitten yhtään, ei. Sen kaljahuuruisen "hyvät perät" -kommentin sijaan ottaisin paljon mieluummin vesiselvän "ihana takamus" -ilmaisun. Mutta makunsa toki kullakin.

        Siis kuuntelisit "ihana takamus" juttuja kun kuljet kaupungilla. YÖK, minusta on kivaa kun laitan vaatteita päälleni ja kysyn mieheltäni mielipidettä. Vastaus on yleensä; hmmm aika hyvä perä". Kun se tulee oman miehen suusta se on niin iiiihhaaaanaaa.... Muuten en kyllä kuuntele kenenkään muun miehen kommentteja millainen perä minulla on, koska ei vois enempää kiinnostaa, edes se millä lausevalinnalla alentuvat kommentoimaan tuntematonta naista!


      • olen
        yrmio kirjoitti:

        on varmaan tässäkin asiassa paras.Kyllähän nyt miehenkin edes jtn huomiota omaan ulkonäköön täytyy kiinnittää mut se että lähdetään 'jätkä' porukalla kaunpungille shoppaileen jotain saatana hillfigeriä ja lässytään vitun ärsyttävällä slangilla jä äänellä puhdasta paskaa käy hermoon.Siis just se sama saatanan show mikä nuorilla naisillakin on päällä joka paikassa alkaa tarttuun pikkuhiljaa nuoriin miehiinkin ja se on kertakaikkisen pelottavaa.Ja se että laittaa vähistä tuloistaan (nuorilla on harvoin kovin kovat tulot) 500€ kuussa vaatteisiin ja sit kituuttaa jollain saatanan makaronivellillä kuukauden on jo jonkin sortin sairaus.Ok,on mullakin parhaillaan päällä Dieselin ovh 160€ farkut mut vastaavasti paita on merkitön musta vaimonhakkaaja(hiaton t-paita) ja makso 3.20€ prismassa,näillä saatanan nykyhinttareilla jokaisen vaatekappaleen kalsareista sukkiin pitää olla tietyn merkkistä tai tulee itku.

        kanssasi täysin samaa mieltä, Yrmio.


      • pikku.nainen
        koditonhoure kirjoitti:

        Tuosta miesten ihana-sanan käyttämisestä... Ei, ei, ei. Sana ei vaan sovi miehen suuhun. Vertaa itse: "Voi kulta, onpa sulla ihana hame." tai: "Persees näyttää muuten aika hyvältä tossa hameessa."

        on aivan IHANAA kuulla mieheni suusta, että olen IHANA nainen. Kyllä se sana joihinkin tarkoituksiin sopii, ja silloin miehenkin suuhun.


      • ei oo tosi! kirjoitti:

        Siis kuuntelisit "ihana takamus" juttuja kun kuljet kaupungilla. YÖK, minusta on kivaa kun laitan vaatteita päälleni ja kysyn mieheltäni mielipidettä. Vastaus on yleensä; hmmm aika hyvä perä". Kun se tulee oman miehen suusta se on niin iiiihhaaaanaaa.... Muuten en kyllä kuuntele kenenkään muun miehen kommentteja millainen perä minulla on, koska ei vois enempää kiinnostaa, edes se millä lausevalinnalla alentuvat kommentoimaan tuntematonta naista!

        Nimenomaan omaa miestä minäkin tarkoitin. Jos kaupungilla huudellaan, niin en edes vilkaise kohti.


      • vaihtoehto 5
        ei oo tosi! kirjoitti:

        Siis kuuntelisit "ihana takamus" juttuja kun kuljet kaupungilla. YÖK, minusta on kivaa kun laitan vaatteita päälleni ja kysyn mieheltäni mielipidettä. Vastaus on yleensä; hmmm aika hyvä perä". Kun se tulee oman miehen suusta se on niin iiiihhaaaanaaa.... Muuten en kyllä kuuntele kenenkään muun miehen kommentteja millainen perä minulla on, koska ei vois enempää kiinnostaa, edes se millä lausevalinnalla alentuvat kommentoimaan tuntematonta naista!

        Ai ei voi olla totta? No, tosiasia on, että niitä kommentteja kuitenkin tulee ja olen pahoillani jos en tykkää, että "persettäni" arvostellaan. Jos se pitää tehdä, niin on nätimpiäkin tapoja.

        Minä nyt vain en yksinkertaisesti tykkää kovin alkukantaisista köriläistä.
        Ei mikään ihme, että naiset valittavat ettei mies puhu mitään, ei kai ne raukat uskalla kun naiset ovat jopa määritelleet mitä sanoja mies ei voi käyttää! Jo on aikoihin eletty. Ja te samaiset ihmiset sitten valitatte että mies on "naismainen", kun ensin olette vaatineet, pakottaneet ja asettaneet raamit sille mitä miehen tulee olla ja mitä ei.


      • sisälukutaito
        vaihtoehto 5 kirjoitti:

        Ai ei voi olla totta? No, tosiasia on, että niitä kommentteja kuitenkin tulee ja olen pahoillani jos en tykkää, että "persettäni" arvostellaan. Jos se pitää tehdä, niin on nätimpiäkin tapoja.

        Minä nyt vain en yksinkertaisesti tykkää kovin alkukantaisista köriläistä.
        Ei mikään ihme, että naiset valittavat ettei mies puhu mitään, ei kai ne raukat uskalla kun naiset ovat jopa määritelleet mitä sanoja mies ei voi käyttää! Jo on aikoihin eletty. Ja te samaiset ihmiset sitten valitatte että mies on "naismainen", kun ensin olette vaatineet, pakottaneet ja asettaneet raamit sille mitä miehen tulee olla ja mitä ei.

        hukassa, juurihan kerroin, että mieheni sanoo persettäni "hyvä perä". En tosiaankaan laita hänelle sanoja suuhuun. Lauseet kyllä tulee häneltä ihan sponttaanisti, ja se lausehan on siis hyvä perä, EI IHANA TAKAPUOLI, kuten sinä toivoisit miesten sanovan sinun istumalihaksistasi. Eikös juuri tuo ole sitä sanojen suuhun pistämistä jos mikä?

        "Ei mikään ihme, että naiset valittavat ettei mies puhu mitään, ei kai ne raukat uskalla kun naiset ovat jopa määritelleet mitä sanoja mies ei voi käyttää" SINÄ ITSEHÄN TÄÄLLÄ KIRJOITTELET, MITEN MIEHEN PITÄÄ KUTSU ISUMALIHAKSIASI KUN KULJET KAUPUNGILLA!

        Hei herää pahvi! Minä ja tuo toinen rouva vain puolustelemme omia jössiköitämme, ja emme edes noteeraa jonkun tuntemattoman miehen höpötyksiä jossain terassilla. Sen verran meiltä itsetuntoa löytyy ettei tarvitse jokaiseen miehen suusta päästämään lauseeseen tarttua niin VAKAVASTI!!! (varsinkaan jos mies on jossain 2 promillen kännissä)

        JA muuten jos ärsyttää istumalihastesi kommentointi, niin käytä väljempiä vaatteita tai piilota jollain rätillä se jollet ole tarkoittanut sitä näytille!


      • vaihtoehto 5
        sisälukutaito kirjoitti:

        hukassa, juurihan kerroin, että mieheni sanoo persettäni "hyvä perä". En tosiaankaan laita hänelle sanoja suuhuun. Lauseet kyllä tulee häneltä ihan sponttaanisti, ja se lausehan on siis hyvä perä, EI IHANA TAKAPUOLI, kuten sinä toivoisit miesten sanovan sinun istumalihaksistasi. Eikös juuri tuo ole sitä sanojen suuhun pistämistä jos mikä?

        "Ei mikään ihme, että naiset valittavat ettei mies puhu mitään, ei kai ne raukat uskalla kun naiset ovat jopa määritelleet mitä sanoja mies ei voi käyttää" SINÄ ITSEHÄN TÄÄLLÄ KIRJOITTELET, MITEN MIEHEN PITÄÄ KUTSU ISUMALIHAKSIASI KUN KULJET KAUPUNGILLA!

        Hei herää pahvi! Minä ja tuo toinen rouva vain puolustelemme omia jössiköitämme, ja emme edes noteeraa jonkun tuntemattoman miehen höpötyksiä jossain terassilla. Sen verran meiltä itsetuntoa löytyy ettei tarvitse jokaiseen miehen suusta päästämään lauseeseen tarttua niin VAKAVASTI!!! (varsinkaan jos mies on jossain 2 promillen kännissä)

        JA muuten jos ärsyttää istumalihastesi kommentointi, niin käytä väljempiä vaatteita tai piilota jollain rätillä se jollet ole tarkoittanut sitä näytille!

        Jopas sitä ollaan aggressiivisia! Anteeksi kauheasti. Minä vain sanoin oman mielipiteeni alkuperäiseen aiheeseen eli mielestäni mies saa ihan vapaasti sanoa "ihana". Ja sitten vastasin kysymyksiin.
        Ihmeellistä touhua... Ensin kysytään kysymys, ja sitten jos joku erehtyy olemaan eri mieltä niin pitää alkaa haukkua. En minä ole sanonut puolikasta sanaa siitä, miten teidän kotonanne puhutaan, puhukaa ihan rauhassa perseistä ja vaikka kannuista. Yritin ottaa kantaa siihen, että "ihana" on mielestäni aika _ihana_ sana myös miehen suusta, eikä vie miehisyyttä lainkaan pois, päinvastoin.

        Mielestäni miehinen mies on silloin kun hän on mitä on, vaikka se tarkoittaisikin "naismaisten" sanojen käyttöä ja kahdesti peiliin katsomista. En tajunnut että alkuperäinen teksti tarkoitti vain omia puolisoita, luulin että puhuttiin yleisestä ilmiöstä.

        Sorry nyt vielä kerran!


      • Eiks teillä miehillä jo
        vaihtoehto 5 kirjoitti:

        Jopas sitä ollaan aggressiivisia! Anteeksi kauheasti. Minä vain sanoin oman mielipiteeni alkuperäiseen aiheeseen eli mielestäni mies saa ihan vapaasti sanoa "ihana". Ja sitten vastasin kysymyksiin.
        Ihmeellistä touhua... Ensin kysytään kysymys, ja sitten jos joku erehtyy olemaan eri mieltä niin pitää alkaa haukkua. En minä ole sanonut puolikasta sanaa siitä, miten teidän kotonanne puhutaan, puhukaa ihan rauhassa perseistä ja vaikka kannuista. Yritin ottaa kantaa siihen, että "ihana" on mielestäni aika _ihana_ sana myös miehen suusta, eikä vie miehisyyttä lainkaan pois, päinvastoin.

        Mielestäni miehinen mies on silloin kun hän on mitä on, vaikka se tarkoittaisikin "naismaisten" sanojen käyttöä ja kahdesti peiliin katsomista. En tajunnut että alkuperäinen teksti tarkoitti vain omia puolisoita, luulin että puhuttiin yleisestä ilmiöstä.

        Sorry nyt vielä kerran!

        mene hermot naisten kanssa?! Siis jos jotain sanoo napakasti aletaan mussuttamaan jotain agressiivisuus höpinöitä!

        Siis ihan tosi ei jaksa ei, ei sitten millään...ymmärtää joitakin hameväenedustajia...


    • ihan kiltisti

      "Olisi myös mahtavaa jos joku naismainen mies vastaisi tähän: Mitä kuvittelet saavuttavasi naismaisella käytöksellä?"

      Ei sillä mitään kuviteta saavutettavan. Se on pelkkä elämäntapa tykätä vaatteista ja värjätä hiuksia. Itse viihdyn tässä elämäntavassa ja jos se jotain naishenkilöa niin kovasti häiritsee niin ei häntä kukaan pakota olemaan lähistölläni.

    • Mike

      olen minä "naismainen" kuin mitä tuossa lueteltiin.

      Siinä voi olla se kun ei vastakkaisesta puolesta ole mielinmäärin kokemuksia, niin niitä piirteitä on ollut miellyttävää kasvattaa sitten omasta takaa. Ja ehkä pidän naisista sen verran paljon, että tekee mieli samaistua jotenkin.

      Jos tässä alkaisi leikkiä machoa penkkiurheilijaa ja tappelupukaria kaljoineen sekä maha- että grillimakkaroineen, niin siitä vasta sotku syntyy, että "mitä sä leikit?"

      Ei tuolla linjalla saa naisia edes kaveriksi. Paras olla vain oma originelli itsensä, ihailla naisia ja samaistua heihin mieluummin kuin tylsiin juntteihin machomiehiin.

    • voi voi

      huono tuuri sulla..

    • fakta

      Hehee...luin yhdesta tutkimuksesta, jossa sanottiin, etta liikaa viinaa/alkoholia juovat naiset saavat miehekkaita piirteita ja liikaa alkoholia juovat miehet saavat NAISMAISIA piirteita...!

      Repikaa siita...

    • esikuviksi
    • xzxz

      Mä voin olla puolihomojen kanssa ystävä. Mikä todella risoo, on kun herkkä ja "sofistikoitunut" mies yrittää machoilla mulle ja uhmakkaasti käskeä "antamaan" vaikka tiedän hyvinkin hänen seurustelevan. Se yrittää päästä niskan päälle.En tietenkään anna!

      Plus se et kun sofistikoitunut kukkapaitamies liittyy akkaporukkoihin nipottelemaan pisteliäästi selän takana. On nenänvartta pitkin katsovia asenteita ja pahaa oloa, kun joku ihminen niin häntä shokeeraa.

      • summa summarum

        Naismaisuus on pelkästään huono asia? Naiset siis nipottavat ja puhuvat paskaa selän takana, katsovat nenänvarttaan pitkin? Hellurei, onpas taas tosi hienoa olla nainen kun kaikki siihen liittyvät asiat ovat pelkästään negatiivisia...


    • Anna Mäki

      Niinpä. Yök. Kyllä miehen kuuluu olla mies. En haluais miestä joka laittaa hiuksiaan, kyl nyt värjätä voi mut en kestäis sitä kun se tulee mun vierelle peilin eteen "laittautumaan".

    • Äijä

      Osasyyllisiä, ts. "rikokseen" yllyttäjiä voi peräänkuuluttaa esim. feministit-palstalla.

    • karskikalju

      Mua vähän hävettää osallistua tällaaseen lässyjuttuun mutta on itsenikin mielestä täysin paska jätkä, aina alistamassa ja dominoimassa muita ja mitä enemmän stä teen sitä enemmät mimmit vinkaa ja miehet matelee ja kyselee kuinka sais tollaset lihakset jne

    • Anonyymi

      Kuuntelen kaikkia tärkeämpää mitä ihmisellä on sanottavaa jos on naismainen se on hänen oma ongelmansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe