https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9b25e7c-93e7-48b4-b5c7-e3df99b60225
"Sonnit tappoivat yrittäjän
Kokenut maatalousyrittäjä kuoli sonnien karsinaan. Yrittäjä jäi sonnien ruhjomaksi.
Kokenut karjatalouden yrittäjä oli mennyt sonnien karsinaan yksin levittämään kuiviketta. Hän jäi sonnien ruhjomaksi ja sai tämän seurauksena kuolemaan johtaneet vammat.
On myös mahdollista, että yrittäjä oli mennyt poistamaan sonnien karsinasta sinne päässyttä alle vuoden ikäistä hiehoa, koska hieho oli karsinassa onnettomuuden sattumisen jälkeen. Hiehon läsnäolo samassa karsinassa tekee sonnit levottomiksi."
Silloin, kun maalla oli naapurilla navetta ja siellä sonneja, niin ne olivat kyllä melkoisia tankkeja.
Kerran oli naapuri ollut navetassa ja sonni päässyt irti, niin joutui kiippelilemään ja traktorin hytin katolla olemaan turvassa, kun sonni riehui navetassa.
Ei paljon paina ihminen sonnin edessä, kun painaa 500-1000kg sonni.
Miestäkin joskus kutsutaan sonniksi, mutta muussa tarkoituksessa.
Sonni on vaarallinen
34
260
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Niinne on. Osaa survoa jalkoihinsa. Hevoset kanssa, jos viet tamman orien aitaukseen niin siinä käy äkkiä ihmiselle jalkoihin jääminen. Eläin osaa olla vaarallinen. Ihmisen pitää ajatella ennakkoon vähän riskejä.
Koittaa välttää ne.
Jasu- AnonyymiUUSI
Isän vanhemmat oli maanilveilijöitä ja maitokarjan pitäjiä. Siellä oli mun mummo 50kg pikkuinen muori välillä ihmeissään sonnien puskiessa nurkkaan. Pappa taas oli 140kg ja 192cm pitkä köriläs, se tuli kourineen ja kumautti sonnia niin että jytkähti. Perääntyi sonnikin. Vaatekoko 62 kertoo miehen koosta jotain.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Isän vanhemmat oli maanilveilijöitä ja maitokarjan pitäjiä. Siellä oli mun mummo 50kg pikkuinen muori välillä ihmeissään sonnien puskiessa nurkkaan. Pappa taas oli 140kg ja 192cm pitkä köriläs, se tuli kourineen ja kumautti sonnia niin että jytkähti. Perääntyi sonnikin. Vaatekoko 62 kertoo miehen koosta jotain.
JasuJa mummos juoksi vaikka satasen Suomen ennätyksen, että sai Vaaris ennen postilaatikkoa kiinni? ;)
-MP75 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja mummos juoksi vaikka satasen Suomen ennätyksen, että sai Vaaris ennen postilaatikkoa kiinni? ;)
-MP75Ei, mummo hankkiutu raskaaksi että sai vaarin pysymään kotona. 😀
Pappa oli iso mies. Ei niin isoja nää joka päivä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mummo hankkiutu raskaaksi että sai vaarin pysymään kotona. 😀
JasuEi olla hippiäisten sukua ja se kyllä näkyy sitten koossakin. 😅
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mummo hankkiutu raskaaksi että sai vaarin pysymään kotona. 😀
JasuPaparazzin mukaan sä jäit metrinmittaseks. Kuis nii pääs käymään? ;)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei olla hippiäisten sukua ja se kyllä näkyy sitten koossakin. 😅
JasuMuakin moni pitää suurena vaatekoon mukaan. Minä oon vaan raamikas, en tynnyri.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muakin moni pitää suurena vaatekoon mukaan. Minä oon vaan raamikas, en tynnyri.
JasuOot nii raamikas, että näytätki Munckin Huudolta. Kuulemma. ;)
-sivusta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oot nii raamikas, että näytätki Munckin Huudolta. Kuulemma. ;)
-sivustaMä oon viime mittauksen mukaan enää 164cm pitkä. 3 cm menny länää. Kaularangan kuluma vissii nielly joutsenkaulani lyhyemmäksi. 😅
Niin ei kaikilla tytöillä ole hoikkanakaan L koon paitoja, mutta mulla on.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paparazzin mukaan sä jäit metrinmittaseks. Kuis nii pääs käymään? ;)
Ja neuvolan mukaan piti tulla 176cm puitkä vanhempien pituuksien mukaan. Tulikin vain 167cm.😄
Teletappi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja neuvolan mukaan piti tulla 176cm puitkä vanhempien pituuksien mukaan. Tulikin vain 167cm.😄
Teletappi.
JasuVanhempi tytär on 158cm nyt 12 iässä. Tuskin kasvaa enää paljonkaan. Mutta nuorempi kasvaa yli 170cm, siitä oon varma.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vanhempi tytär on 158cm nyt 12 iässä. Tuskin kasvaa enää paljonkaan. Mutta nuorempi kasvaa yli 170cm, siitä oon varma.
JasuEilen hain tytölle S koon naisten vaatteuta ja leikillään kokeilin pukea päälleni. Ei mahtunu käsivarsi edes villatakin hihaan. Housuihin meni just pohje ei muuta. 😂
Jasu - AnonyymiUUSI
Sekin voi olla. 😆
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon viime mittauksen mukaan enää 164cm pitkä. 3 cm menny länää. Kaularangan kuluma vissii nielly joutsenkaulani lyhyemmäksi. 😅
Niin ei kaikilla tytöillä ole hoikkanakaan L koon paitoja, mutta mulla on.
JasuEi mullaka ollu Tenkan eikä Rytmi 10:n paitoja, ennenku joku 36:n jalkanen kävi vaatekaapillaki varkaissa. ;)
-niskalenkki - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei mullaka ollu Tenkan eikä Rytmi 10:n paitoja, ennenku joku 36:n jalkanen kävi vaatekaapillaki varkaissa. ;)
-niskalenkkiPieni on jalka. 😄
Mulla on 39 lapikkaat. Onneksi lapsilla on pienemmät, niin ei varasta.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pieni on jalka. 😄
Mulla on 39 lapikkaat. Onneksi lapsilla on pienemmät, niin ei varasta.
JasuBonuslapsilla voi sukuki olla leevempi ku laki sallis. Kuulemma. ;)
-neljäntuulenhiekkakasa Anonyymi kirjoitti:
JasuTuommoinen isäntä pitää karjan maidossa vaikka ilman sonnia tai kravattisonnia.
- AnonyymiUUSI
onko joku niin kuin elefantin lwyinen pylly ja paholaisen silmät lemmpi isaksesi kohde, tyypillinen kai uksainalainen nainen Zenelsk kai tykkää tuollaisita no minä en
- AnonyymiUUSI
Kakarana ärsytettiin mulleja aitauksessaan ja sitten juostiin niitä karkuun ison siirtolohkareen päälle, mihin eivät päässeet. Sitte piti odottaa, että niiden mielenkiinto pikkupoikiin hiipui ja menivät kiven reunalta kauemmas. Sitte piti taas hulluna juosta kiveltä aitauksen ulkopuolelle, etteivät saaneet kiinni.
Eikös se lihamulli ole aikalailla sama elikko kuin sonni?
Kaikenlaista sitä on tullut harrastettua. Välillä ihmettelen itekin, että kuinka olen hengissä edelleen?
-keinovaginamies-- AnonyymiUUSI
On se sama.
Naapurin navetassa oli selaisia pitkä rivi ja vahvalla kettingillä olivat kiinni.
Iso ja karvainen pää niillä mulleilla oli, eikä olis mitään vaikutusta, vaikka raskaansarjan nyrkkeilijä olisi nyrkillä kajauttanut, niin ei olisi paljon vaikutusta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On se sama.
Naapurin navetassa oli selaisia pitkä rivi ja vahvalla kettingillä olivat kiinni.
Iso ja karvainen pää niillä mulleilla oli, eikä olis mitään vaikutusta, vaikka raskaansarjan nyrkkeilijä olisi nyrkillä kajauttanut, niin ei olisi paljon vaikutusta.Yhdellä lihakarjan kasvattajalla, kun nuo olivat navetassa murtautuneet väärälle osastolle ja osittain pihallekin, niin traktorin etukuormaajalla se meni niitä paimentamaan omalle puolelleen.
Kaikenlaisten elukoiden kanssa sitä on tullutkin leikittyä, mutta pikkupojathan ovat tunnetusti kuolemattomia :)
-keinovaginamies-
Sonnit voivat olla agressiivisia ja arvaamattomia. Ne tulevat päälle massalla.
Vaikka olisi kuinka kokenut maatilayrittäjä, ei sonnien sekaan kannata mennä yksinään. Tuo maatilayrittää riskeerasi turvallisuutensa kohtalokkain seurauksin. Surullista!- AnonyymiUUSI
Ei oo montaa vuotta, ku joku ulkopuolinen oli menny sonnilaitumelle joenvarteen, olikohan kalastamaan. Ja huonosti kävi sillekin. Ei kyllä itelle tulis mieleenkään, ku aidattu alue kuitenkin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo montaa vuotta, ku joku ulkopuolinen oli menny sonnilaitumelle joenvarteen, olikohan kalastamaan. Ja huonosti kävi sillekin. Ei kyllä itelle tulis mieleenkään, ku aidattu alue kuitenkin.
Jos noin on, se on ihmisten suurta tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Sonneista kannattaa pysyä kaukana.
Joskus kesäisin saa lukea, kuinka sonni karkaa laitumelta ja lähtee sooloilemaan pitkin metsiä. Maatilayrittäjät eivät heti lähde sen perään, jos sonni on ns. turvallisessa paikassa, ettei siitä ole haittaa muille asukkaille. Sonnin annetaan olla jonkin aikaa ja lopulta se houkutellaan makupaloilla takaisin kotilaitumelle/ -navettaan. Väsytystaistelua!
Sonnia ei pysty pakottamaan, eikä käskyttämään. Jostain syystä usein sonnien nimeksi annetaan Onni.
Onni kulkee omia polkujaan. 😊- AnonyymiUUSI
tosi.typy kirjoitti:
Jos noin on, se on ihmisten suurta tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Sonneista kannattaa pysyä kaukana.
Joskus kesäisin saa lukea, kuinka sonni karkaa laitumelta ja lähtee sooloilemaan pitkin metsiä. Maatilayrittäjät eivät heti lähde sen perään, jos sonni on ns. turvallisessa paikassa, ettei siitä ole haittaa muille asukkaille. Sonnin annetaan olla jonkin aikaa ja lopulta se houkutellaan makupaloilla takaisin kotilaitumelle/ -navettaan. Väsytystaistelua!
Sonnia ei pysty pakottamaan, eikä käskyttämään. Jostain syystä usein sonnien nimeksi annetaan Onni.
Onni kulkee omia polkujaan. 😊On se omia polkuja kulkeva Mielikkiki ihan yhtvaarallinen. Kesällä oli vastaava tapaus, ku hieho yritti teloa jopa omistajansa. ;)
-sivu Anonyymi kirjoitti:
On se omia polkuja kulkeva Mielikkiki ihan yhtvaarallinen. Kesällä oli vastaava tapaus, ku hieho yritti teloa jopa omistajansa. ;)
-sivuOn ne sarvipäät arvaamattomia. Kannattaa pysyä kaukana niistä! ☝️😊
- AnonyymiUUSI
tosi.typy kirjoitti:
On ne sarvipäät arvaamattomia. Kannattaa pysyä kaukana niistä! ☝️😊
Varsinki jos ne sattuu istuu autonratissa. ;)
-soitaminulletaxi - AnonyymiUUSI
Kerran siskonmiehen luona lehmuli juoksi innoissaan laitumelta katsoon mua ja mun mönkkäriä. Se oli hirmu iloinen lehmuli.
>simiti<
- AnonyymiUUSI
mä olen syönyt tänään kokonaisen melkein mahantäyteisen banaaneja ja ostin myöskin appellsiinwja niitä on vielä paljojn syömättä.... vitamiinit kuntoon..
- AnonyymiUUSI
appelsiinit ovat sinänsä ärsyttäkin koska ne pyörivät kuin.. joku golf-pallokin jonnekin, niitä pitää hallita.
- AnonyymiUUSI
Sonnille pitää laitta jo mulli-ikäisenä nenärengas niin siitä kun vetäisee niin loppuu uhoaminen. Siihen nenärenkaaseen voi kiinnittää niin tarvittaessa myös kettingin jottei tarvitse mennä liian lähelle sonnia.
- AnonyymiUUSI
Sulla on sitte ketjutki hitsattu tangoiks. Ja varmaan pellihousut jaloissa. ;)
- AnonyymiUUSI
onko joku TRIAD vaarallinen kai joku japanilinen jotain
- AnonyymiUUSI
googgeli ti4tää siis triad is organized crime jotain jooh
https://en.wikipedia.org/wiki/Triad_(organized_crime)
toivottavasti tuo tyttö ei ole sukua jotain heille nooh.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1362754Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2682340Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?221423- 1151102
- 971064
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041023Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13952Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La57851Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.282810Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50781