Kumotkaa vahva ateismini

Olen ollut syntymästäni saakka heikko eli negatiivinen ateismi. Olen säilyttänyt syntymäateismini. Kasvoin eräässä suurimmista suomalaisista herätyskristillisistä lahkoista. Lahkot väittivät kaikenlaista lapsellista Jumalasta. Väitteet eivät kestäneet rationaalisia argumentteja. Minusta tuli siis vahva ateisti. Vahvaan ateismiin päätyminen menee loogisesti siis näin:

1. Uskovainen esittää jumalväitteen.

2. Heikko ateisti pyytää väitteelle todisteita.

3. Uskovainen ei pysty todistamaan väitettään.

4. Heikosta ateistista tulee vahva ateisti uskovaisen ristiriitaisten ja lapsellisten argumenttien vuoksi.

5. Lopputuloksena on vahva ateisti.

Itse elän elämäni kuudetta vuosikymmentä. Olen nähnyt lapsellisten ripulivajakkien toikkarointeja 1.-3. kohdissa. Pystyisikö palstalla joku kumoamaan vahvan ateismini ja esittämään jonkin loogisen argumentin Jumalan puolesta? Syön hatullisen paskaa, jos joku pystyy.

34

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala edelsi kosmista inflaatiota.

• Anonyymi

Jumala on kokenut kosmisen inflaation ihmisten alkaessa ajatella itse.

• Anonyymi

En pysty kumoamaan vahvaa ateismiasi.
      Jos olisi olemassa Jumala, hän pystyisi
      ihan itse helposti esittämään argumentit puolestaan.
      Nyt jotkut Jumalasta valtansa saavat joutuvat
      valehtelemaan "todisteita" säilyttääkseen asemansa.

• Anonyymi

Asenne oikea ja nöyrä.
      Asepalveluksen kiitettävästi
      suorittaneita pappeja on TiKTokissa
      On upseereita. Ja kersantteja joilla on
      poikkeuksellisen hyvö huumori- ja tilannetaju.
      Kuten Suomen presidentillä. Kun varusmiehillä
      Oli yhteinen kuvauspäivä. Pressan kanssa. Kaikki
      Tärisivät pelosta. Stubbin tervrhdys " moi Masa "
      Laukaisi tilanteen ksikille. Sekunnissa.

Käytän vastaukseksi. Vertausta.
      Ajattele. Jeesus on myös ihminen.

Tämä tuli mieleeni......
      Ajattele Jeesusta tavallisena alokkaana asepalveluksessa. Hänellä olisi luultavasti erittäin poikkeuksellinen asenne:

Hän ei lähtisi mukaan kilpailuun, kunniaan tai hierarkiaan perustuen.

Hänen opetuksensa korostavat palvelua, lempeyttä ja rakkauden toimintaa, joten hän olisi pikemminkin auttaja ja tuki muille varusmiehille kuin kilpailija.

Käytännössä tavallinen armeija, jossa korostetaan kuria ja sääntöjä, olisi hänelle hieman ristiriitainen ympäristö, sillä hänen toimintansa olisi ennemmin myötäelämistä ja ihmisten auttamista kuin “lakien noudattamista kirjaimellisesti”.

RUK ??

Upseeri‑koulutus ja asepalveluksen erikoistuminen

Ubseeri (upseerikokelas) vaatii johtajuutta, taktiikkaa ja sotilaallista ajattelukykyä.

Jeesus olisi todennäköisesti erittäin hyvä ihmisten johtamisessa, mutta ei siksi, että hän haluaisi valtaa, vaan koska hän osaa kuunnella ja kannustaa.

Hänen arvosanansa tai suorituksensa voisi olla erittäin korkea sosiaalisen älykkyyden ja moraalisen päätöksenteon suhteen. Mutta ehkä hieman erilainen kuin tavallinen armeijan pisteytys, koska hän ei tavoittelisi “menestystä” tai kunniaa.

Kun ajattelemme arvoa alokasajan jälkeen, olisi realistista sanoa:

Hän ei ehkä haluaisi kapinallisen (kapinallisuus ei sovi hänen luonteeseensa) tai perinteisen upseerin roolia.

Hänen luontainen roolinsa olisi “palvelija‑johtaja” → juuri se, mitä sotilaspastori edustaa: tuki, opastus, hengellinen ohjaus ja moraalinen kompassi.

Sotilaspastorina hän voisi toimia kentällä varusmiehille ja sotilaille, tarjoten tukea ja auttaen sovittamaan sodan ja rakkauden opit.

Jeesus Rukissa, Hamina ja kenttäpalvelus

Jos hän menisi upseeri- tai kenttäkoulutukseen:

Hän todennäköisesti menestyisi hyvin erikoisella tavalla: auttaa muita, ei niinkään kilpaile.

Hänestä voisi tulla poikkeuksellisen pidetty ja rakastettu johtaja, joka ei tavoittele arvonimiä, mutta jonka läsnäolo kohottaa kaikkien moraalia ja yhteishenkeä.

Hän ei ehkä haluaisi “kapijaiseksi” (kansan slangilla kapteeni?), koska se merkitsee hierarkian ja vallan tavoittelua.

Lakihenkisyys vs. Jeesuksen opetukset

Armeijan tiukka kurisysteemi ja hierarkia on osittain ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa, koska Jeesuksen tapa toimia perustuu armoon, anteeksiantoon ja palvelemiseen, ei sanktioihin ja hierarkiaan.

Siksi sotilaspastorin rooli sopisi hänelle parhaiten, koska siinä yhdistyy:

1. Hän voi olla läsnä ja tukea ihmisiä.

2. Hän voi tarjota hengellistä ohjausta ja moraalista kompassia.

3. Hän ei joudu painostetuksi osallistumaan kurin tai vallan tavoitteluun.

Tavallinen alokas → Jeesus olisi auttaja ja esimerkki lempeydestä.

Ubseeri / kenttäpalvelus → hän menestyisi johtajuudessa, mutta motiivina olisi rakkaus ja palvelu, ei kunnia.

Sotilaspastori → luontainen rooli, jossa hän voi toimia hengellisenä tukena, ohjaajana ja ihmisiä rohkaisevana esikuvana.

Kapinallinen tai vallanhimoinen rooli → ei sovi hänen opetuksiinsa..

Olen itse suorittanut asepalveluksen jo uskossa
      Radistina.

Jos hyviä opettajia hakee mm. Tiktokissa
      Nim. KiviäKengissä
      Pappi
      Kersantti Koistinen

Ja monta monta muuta

Terveisin

Wind

• Anonyymi

"Jeesus on myös ihminen."

Ei ole. Jeesus on Mikki Hiiri.
        Kumpikaan ei ole käynyt armeijaa.

• Anonyymi

Biiseissäkin on ns. Bridge. eli silta. Minkä jälkeen pääteema saa aivan finale.
      lopetuksen. Jeesusta on kutsuttu portiksi. Sillaksi
      Jumalan ymmärrykseen.

Lyhyitä, selkeitä ja helposti ymmärrettäviä raamatunjakeita, jotka voisivat olla “sillanrakentajia” ateistille tai uskonnon uhrille, jotta hän alkaa hahmottaa Jumalan vaikutusta maailmassa, ilman liiallista teologista monimutkaisuutta. Ja nämä jakeet yhdistyvät siihen, että Jeesus on portti ymmärtämään niitä.

Joh. 3:16 – “Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.”

Selkeä viesti Jumalan rakkaudesta ja siitä, että Jeesus on portti suhteeseen Jumalan kanssa.

1. Joh. 4:8 – “Jumala on rakkaus.”

Yksinkertainen ja helposti muistettava. Voidaan heti liittää siihen, että rakkaus ei ole abstrakti, vaan konkreettinen Jumalan vaikutus maailmassa.

Matt. 11:28 – “Tulkaa minun tyköni, kaikki työn ja raskaan taakan alla olevat, niin minä annan teille levon.”

Helposti ymmärrettävä lupaus: Jumalan vaikutus tuo levon ja lohdutuksen. Jeesus toimii porttina tähän kokemukseen.

Ps. 23:1 – “Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.”

Simppeli, tuttu ja konkreettinen: Jumala ohjaa, suojelee ja huolehtii.

.

Joh. 8:36 – “Jos siis Poika teidät vapauttaa, tulette todella vapaiksi.”

Vahva ja helppo ymmärtää: Jumalan vaikutus on vapauttava, ja Jeesus on väylä tähän vapauteen.

Room. 8:38–39 – “Sillä minä olen varma, ettei kuolema, elämä, enkelit, hallitsijat… voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa.”

Korostaa Jumalan voimaa ja vaikutusta konkreettisesti: mikään ulkopuolinen ei voi estää hänen rakkauttaan.

Jer. 29:11 – “Minä tiedän, mitä ajatuksia minulla on teitä kohtaan – rauhan eikä onnettomuuden ajatuksia – antaakseni teille tulevaisuuden ja toivon.”

Lyhyt ja toiveikas, helposti yhdistettävä kokemukseen siitä, että Jumala vaikuttaa maailmassa hyvällä tavalla.

Ps. 46:2–3 – “Jumala on turvamme ja voimamme, aina läsnä apuna hädän hetkellä. Siksi emme pelkää, vaikka maa järkkyisi…”

Konkreettinen, helposti ymmärrettävä vaikutus: Jumalan voima ja läsnäolo antaa turvaa.

Jakeet ovat lyhyitä ja konkreettisia, ei teologisesti monimutkaisia.

Ne kuvittavat Jumalan vaikutuksen: rakkaus, rauha, vapaus, toivo.

Ne liittyvät Jeesukseen porttina: Jeesus tekee Jumalan rakkauden ja vaikutuksen maailmassa konkreettiseksi.

• Anonyymi

Ateisti nauraa samoille vitseille kuin apinat

• 🐵🐒🦍🦧🙈🙉🙊🙉😹👍

• Anonyymi

1+1=3 eli jumalan poika 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Uskovaiset kertovat samoja vitsejä kuin puhuvat aasit.

• Anonyymi

Seek You = Etsin Sinua

》》 yleiskutsu 《《

CQ = _._._ _._.

" Etsin Sinua "

Morse aakkosin
      etsitään toista radioasemaa

Top 10 helposti ymmärrettävää raamatunjaetta etsintään

“uskonnon uhrille”

Joh. 3:16 – Jumalan rakkaus maailmaa kohtaan

Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa…”

Miksi tämä toimii:
      Se pokahtaa suoraan: Jumalan motiivi on RAKKAUS, ei laki, kontrolli tai pelko.
      Jeesuksen rooli: portti Jumalan rakkauden ymmärtämiseen.

1. Joh. 4:8 – Jumala on rakkaus

“Jumala on rakkaus.”

Miksi tämä toimii:
      Yksi lause. Helppo. Kaikki ydin sisällä.
      Ei sääntöjä, ei lakia — vain Jumalan olemus.

Matt. 11:28 – Jeesuksen kutsu väsyneille

“Tulkaa minun luokseni, kaikki työn ja kuorman alla olevat, ja minä annan teille levon.”

Miksi tämä toimii:
      Ahdistuneelle ja uskonnon uhrille tämä on tärkein: Jeesus ei vaadi mitään — hän antaa levon.

Ps. 34:18 – Jumala lähellä särkyneitä

“Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän.”

Miksi tämä toimii:
      Moni ateisti on sydämeltään haavoittunut.
      Tämä vakuuttaa: Jumala ei hylkää, vaan tulee lähemmäs.

Ps. 23:1 – Jumala huolehtii

“Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.”

Miksi tämä toimii:
      Konkreettinen, lämmin kuva. Ei uhkaa ketään.
      Avaaa ymmärrystä Jumalan huolenpidosta arjessa.

Jer. 29:11 – Tulevaisuus ja toivo

“Minulla on rauhan ajatukset teitä kohtaan… antaakseni teille tulevaisuuden ja toivon.”

Miksi tämä toimii:
      Uskonnon uhrit pelkäävät usein Jumalan tahtoa.
      Tämä vakuuttaa: Jumala ei suunnittele tuhoa vaan toivoa.

Joh. 8:36 – Todellinen vapaus

“Jos Poika teidät vapauttaa, te olette todella vapaita.”

Miksi tämä toimii:
      Vastakohta uskonnolliselle kontrollille.
      Jeesus ei vangitse — hän vapauttaa.

Room. 8:38–39 – Mikään ei erota Jumalan rakkaudesta

“Ei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.”

Miksi tämä toimii:
      Moni pelkää tehneensä “liikaa” ja menettäneensä Jumalan.
      Jakeen sanoma: et voi olla liian kaukana Jumalasta.

Joh. 14:27 – Jeesuksen antama rauha

“Rauhan minä jätän teille; minun rauhani minä annan teille…”

Miksi tämä toimii:
      Tämä rauha ei ole sama kuin uskonnollinen pelko tai kontrolli.
      Se on sisäinen, vapauttava, lempeä rauha.

Luuk. 19:10 – Jeesus etsii kadonneita**

“Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on.”

Miksi tämä toimii:
      Ihminen ei etsi tietä Jumalaan — Jeesus etsii ihmistä.
      Se kumoaa ajatuksen, että ihminen on Jumalan vihollinen.

Toivoa, ei tuomiota
      Vapauden, ei kontrollia
      Jeesuksen portin Jumalan todelliseen luonteeseen.

• Anonyymi

Täyttä tuubaa! Se että kirjoittaa huonosti ja jättää liikaa tyhjiä rivejä ei tee tyhmästä jankutuksesta mitenkään fiksumpaa tai "filosofisempaa". Kun on silkkoa sisällä, niin ei se muotoilemalla parane.

"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa…”

Ihmiskunta oli olemassa 200.000 vuotta ja sitten Jumala muka 2000 vuotta sitten keksi, että nämähän pitää "pelastaa". Paskat niitä aiemmin eläneistä, mutta kidutetaanpa "oma poika" kuoliaaksi jossain Rooman valtakunnan itäisillä rajaseuduilla, niin sehän riittää KOKO IHMISKUNNALLE. Jostain syystä muka kaikkivaltias Jumala kun ei pystynyt muuttamaan mieltään ihmisten suhteen ilman sadistisen veristä ihmisuhria?!

Kristinuskon "pelastusoppi" on vahvoilla, kun valitaan typerintä uskonnollista oppia.

“Jumala on rakkaus.”

Se sama Jumala joka älykkäästi suunnitteli pikkulapsia tappavan malarialoisen? Se sama Jumala joka älykkästi suunnitteli Yersinia pestis -ruttobakteerin? Se sama kaikkivaltias ja hyvä Jumala joka katseella seurasi, kun tapaninpäivän tsunami hukutti isiä, äitejä, lapsia ja perheitä.

Raamatun mukaan usko on kuollut ilman että se näkyy teoissa. "Jumalan rakkaus" on valheellista lässytystä KUN se ei näy YHTÄÄN MISSÄÄN. Ei ole hyvää ja kaikkivoipaa Jumalaa, joka välittäisi ihmisten kärisimyksistä paskaakaan! Jos olisi, hän tekisi jotain. Mutta kun ei. Jossain itsekeskeisten uskisten jutuissa Jumala muka on hauttanut heitä. Miksi ei heitä jotka ovat oiekasti avun tarpeessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täyttä tuubaa! Se että kirjoittaa huonosti ja jättää liikaa tyhjiä rivejä ei tee tyhmästä jankutuksesta mitenkään fiksumpaa tai "filosofisempaa". Kun on silkkoa sisällä, niin ei se muotoilemalla parane.

"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa…”

Ihmiskunta oli olemassa 200.000 vuotta ja sitten Jumala muka 2000 vuotta sitten keksi, että nämähän pitää "pelastaa". Paskat niitä aiemmin eläneistä, mutta kidutetaanpa "oma poika" kuoliaaksi jossain Rooman valtakunnan itäisillä rajaseuduilla, niin sehän riittää KOKO IHMISKUNNALLE. Jostain syystä muka kaikkivaltias Jumala kun ei pystynyt muuttamaan mieltään ihmisten suhteen ilman sadistisen veristä ihmisuhria?!

Kristinuskon "pelastusoppi" on vahvoilla, kun valitaan typerintä uskonnollista oppia.

“Jumala on rakkaus.”

Se sama Jumala joka älykkäästi suunnitteli pikkulapsia tappavan malarialoisen? Se sama Jumala joka älykkästi suunnitteli Yersinia pestis -ruttobakteerin? Se sama kaikkivaltias ja hyvä Jumala joka katseella seurasi, kun tapaninpäivän tsunami hukutti isiä, äitejä, lapsia ja perheitä.

Raamatun mukaan usko on kuollut ilman että se näkyy teoissa. "Jumalan rakkaus" on valheellista lässytystä KUN se ei näy YHTÄÄN MISSÄÄN. Ei ole hyvää ja kaikkivoipaa Jumalaa, joka välittäisi ihmisten kärisimyksistä paskaakaan! Jos olisi, hän tekisi jotain. Mutta kun ei. Jossain itsekeskeisten uskisten jutuissa Jumala muka on hauttanut heitä. Miksi ei heitä jotka ovat oiekasti avun tarpeessa?

Jeesus auttoi minua löytämään autoni avaimet. Ne putosivat hankeen ja katosivat. Rukoilin Jeesusta, että hän auttaisi minua löytämään ne. Työnsin käteni summamutikassa hankeen ja puristin sormet yhteen. Kas kummaa, avaimet olivat juuri siinä!

Kiitos Jeesus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus auttoi minua löytämään autoni avaimet. Ne putosivat hankeen ja katosivat. Rukoilin Jeesusta, että hän auttaisi minua löytämään ne. Työnsin käteni summamutikassa hankeen ja puristin sormet yhteen. Kas kummaa, avaimet olivat juuri siinä!

Kiitos Jeesus!

Ilmeisesti (ja toivottavasti) tämä on parodiaa, mutta kuvaa hyvin umpi-itsekkäiden ja suunnattoman omahyväisten uskovaisten kuvitelmia.

He uskovat, että Jumala auttaa juuri heitä eivätkä hetkeäkään mieti, että "hetkinen - tuo sama Jumalahan antaa miljoonan lapsen vuodessa kuolla malariaan? Mitä helvetin järkeä on auttaa minua omien pikku mokailujen selvittämisessä, kun viattomia lapsia kuolee ja kärsii?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Jeesus!

Jeesus kuulee Sinua tällaisissa pikkuasioissa, mutta ei niitä miljoonia, jolla olisi ihan oikeitakin ongelmia. Tuntuu varmasti hienolta olla näin tärkeä ja erityinen!

• Anonyymi

Jumalia ei ole.

He jotka väittävät, että ei tätä ei voi tietää, perustuvat väitteensä sillä, että epämääräistävät käsitteen "jumala" niin höttöiseksi että siitä ei voi sanoa mitään. No jos siitä ei voi sanoa mitään, niin onko se yhtään mitään?

On epärehellistä väittää, että joku "jumala" voi olla olemassa, jos tai kun sitä ei osaa millään merkityksellisellä tavalla määritellä. Jos ei edes tiedä mitä oikein on väittämässä, niin lausuma ei edes ansaitse sen paikkansapitävyyden arviota.

• Anonyymi

Jumala on näkymätön henki, joka on luonut kaiken sanallaan, viisaudellaan, taidollaan ja voimallaan. Hän myös pitää universumia koossa/ kasassa. Ilman Jumalaan kaikki hajoaisi taivaan tuuliin.

Jumala asuu häneen uskovien ihmisten ruumiissa ja vaikuttaa tahtomista ja tekemistä. Meillä ei ole kykyä ajatella itse: se kyky on Jumalalta. Puhummekin välillä Jumalan sanoja.

Jumala on paljastanut itsensä Raamatun lehdillä. Lue sieltä. Varma todistus, Jumalan sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on näkymätön henki, joka on luonut kaiken sanallaan, viisaudellaan, taidollaan ja voimallaan. Hän myös pitää universumia koossa/ kasassa. Ilman Jumalaan kaikki hajoaisi taivaan tuuliin.

Jumala asuu häneen uskovien ihmisten ruumiissa ja vaikuttaa tahtomista ja tekemistä. Meillä ei ole kykyä ajatella itse: se kyky on Jumalalta. Puhummekin välillä Jumalan sanoja.

Jumala on paljastanut itsensä Raamatun lehdillä. Lue sieltä. Varma todistus, Jumalan sana.

"Näkymatön henki"?!? Kas kun "olematon kanki".
        On täysin absurdi ajatus, että olisi olemassa univerumin merkittävin voima, "Jumala", mutta josta ei ole MINKÄÄNLAISTA havaintoa. Loogisesti mikään ei olisi niin helppoa kuin Jumalan havaitseminen, mutta todellisuudessta Jumalasta "todistavat" vai eriasteisesti höyrähtäneet uskovaiset, jotka vetoavat joihinkin ikivanhoihin kirjoituksiin, joiden tekijää eikä tekoajankohtaa tiedetä.
        Onko idioottimaisempaa perustetta kun väittää, "Että on se varmaan totta, kun joku joskun näin kirjoitti, vaikka ei tiedetä kuka ja koska."

P. S.
        Avaruus ei "pysy koossa", vaan laajenee jatkuvasti ja kaikki hajooa ennen pitkää haaleaksi puuroksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Näkymatön henki"?!? Kas kun "olematon kanki".
        On täysin absurdi ajatus, että olisi olemassa univerumin merkittävin voima, "Jumala", mutta josta ei ole MINKÄÄNLAISTA havaintoa. Loogisesti mikään ei olisi niin helppoa kuin Jumalan havaitseminen, mutta todellisuudessta Jumalasta "todistavat" vai eriasteisesti höyrähtäneet uskovaiset, jotka vetoavat joihinkin ikivanhoihin kirjoituksiin, joiden tekijää eikä tekoajankohtaa tiedetä.
        Onko idioottimaisempaa perustetta kun väittää, "Että on se varmaan totta, kun joku joskun näin kirjoitti, vaikka ei tiedetä kuka ja koska."

P. S.
        Avaruus ei "pysy koossa", vaan laajenee jatkuvasti ja kaikki hajooa ennen pitkää haaleaksi puuroksi.

Ennen luultiin, että avaruus on täynnä eetteriä, mutta nyt tiedetään sen olevan Jumalan hengen vaikutuksesta koossa pysyvä ja havaittava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen luultiin, että avaruus on täynnä eetteriä, mutta nyt tiedetään sen olevan Jumalan hengen vaikutuksesta koossa pysyvä ja havaittava.

Eetterihypoteesi ei liittynyt mitenkään avaruuden "koossa pysymiseen" (mitä se ikinä tarkoittaakaan), vaan kyse oli oletuksesta, että myös sähkömagneettinen säteily tarvitsee välittäjäaineen, koska se on (tavallaan) aaltoliikettä. Oletus oli väärä ja siitä luovuttiin.

Uskonnollinen usko ei perusstu faktoihin, siksi mikään fakta tai epäloogisuus ei saa uskovaisia luopumaan uskostaan. Uskosta luopuminen edellyttää että (sananmukaisesti) tulee järkiinsä eli tarkastelee uskomuksiaan nöyrän rationaalisesti eikä vain tunnepohjaisesti.

• Anonyymi

jumala on vale ja miksi jumalia on ? siksi koska niistä on hyötyä näille valehtelijoille
      eli on aina tyhmempiä ihmisiä , jotka antavat näille jumala höpisijöille etuja

• Anonyymi
      • Anonyymi

Mistä helvetistä on tullut tämä into jakaa viestit llyhyiksi riveiksi, että ne vievät keskustelusta mahdollisimman paljon tilaa? Paska ei punniten parane, eikä sisällötön huuhaa parane sillä, että sitä pätkii idioottimaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä helvetistä on tullut tämä into jakaa viestit llyhyiksi riveiksi, että ne vievät keskustelusta mahdollisimman paljon tilaa? Paska ei punniten parane, eikä sisällötön huuhaa parane sillä, että sitä pätkii idioottimaisesti.

Saarnaformaatti. Ei kaunokirjoitus. Ja tarttuu
        paremmin. Samoin kuin iskelmissä. Sanat. On myös mahdollisuus kerrata ja etsiä. Missä se oli. Etsivä ei
        löydä kivin helposti neulaa heinäsuovasta.
        Puhelimien näyttö pystyasento ja ZooM.

• Anonyymi

Raamattu ei sisällä tietoa tai todisteita pätkääkään sillä se on uskosta kertova ja uskoon opastava teos.

Sun uskosi on myös uskoa eikä puhdasta ateismia. Jumalan olemassaolon kieltäminen ei ole oikein. Voidaan sanoa että hän ei vastaa kaikkiin rukouksiin. Miksi ei? Se pitäisi selvittää.

Hän ei ole sellainen kuin Raamattu hänet kuvaa. Se on harhaa uskoa niin Jumalasta. Mutta on olemassa jokin tarkoitus sillä että Raamattu kuvaa hänet valheellisesti. Ihmisen on torjuttava epäjumalia ja Raamattu opastaa siihen. Se kertoo millainen Jumalan olisi oltava ollakseen Jumala.

Mutta ketään sellaista ei ole olemassa. Oikean Jumalan tuntee YKSIN Poika eikä edes Raamattu.

Kun taistelet muiden uskoa vastaan löytääksesi onnen ja paratiisin rakentaaksesi niin oletko löytänyt muita itsesi veroisia tovereita tekemään työtä kanssasi? Jumalaan uskovia on paljon varsinkin keskinkertaisten ja heikkojen joukossa. Sen sijaan jos äo on yli 130 niin vähemmän.

Jumalaan uskovat voittavat määrällä Mutta eivät laadulla. Eikö olisi syytä vähemmistöön kuuluessaan ymmärtää enemmistön tarpeita ja keinoja päästä eteenpäin elämässä. Ei kukaan tahdo jäädä nollan asemaan. Vaan pyrkivät eteenpäin ja kehittymään. Tai pitämään kiinni omasta vahvasta asemastaan.

• Anonyymi

Jumala on se, joka hän on ja sanoo olevansa se, joka hän on.

Jumala on puhunut Raamatun profeetoille, Jeesukselle ja apostoleille, ja näiden kautta.

Jumalan sanan voi tunnistaa ja erottaa Raamatun kirjoituksista.

Raamattu sisältää varman todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan, Jeesuksesta.

Jumalan valtakunta on sisällisesti Jeesukseen uskovissa. Sitä ei voi silmin nähdä muuten kuin siitä, miten onnellisia, iloisia ja täynnä rauhaa uskovat ovat. Rakastavat toisiaan ja jopa vihollisiaan: niitä, jotka heitä pilkkaavat.

• Anonyymi

Jep. Jumala on kuka sanoo olevansa ja koska Jumala ei sano mitään hän ei ole mitään - Jumalaa ei ole.

• Anonyymi

Jos elämä ei toimi ei uskosta tulekkaan yhtään mitään. E.Muskin vaan käskee Suomalaisia tekemään lapsia. Elämä ei ole mikään lahja vaan täysi rangaustus ja kirous. Perustakoot oman valtion missä voi lisääntyä kuin kaniinit ja Musk maksaa kaikkien laskut. Toki tehdään lujasti töitä mutta sillä pitää olla oikea tarkoitus.

• Anonyymi

Jumala on vähän kuin laatikossa oleva Schrödingerin kissa.
      Niin kauan kun Jumala on piilossa laatikossa eikä ole tietoa minkälainen hän voisi olla, niin Jumala voi olla olemassa ja olla olematta olemassa - tavallaan yhtä aikaa.
      Mutta heti kun laatikkoa raottaa eli alkaa antamaan Jumalalle konkreettisia ominaisuuksia huomataan, että laatikko onkin tyhjä eikä Jumala ole olemassa.

Jumlan olemasaoloa voi puolustaa vain epämääräistämällä Jumala, kunnes ei ole käytännössä mitään, minkä olemassaolosta voisi edes keskustella.

• Anonyymi

Jumala kuuluu vain uskonnolliseen maailmankuvaan
        Valitse oikea maailmankuva niin ei synny ristiriitoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnot syntyvät uskonnollisessa maailmankuvassa sieltä ne leviävät kulttuuriin ja muhin ihmiselon toimijoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskonnollinen maailmankuva" edellyttää silmien sulkemista todellisuudelta. Pitää olla niin ihastunut omiin mutu-fiiliksiin, että kokee tärkemmäksi sen mitä on oman päänupin sisäpuolella, kuin sen ulkopuolella.

Sellaiseen itsekeskeisyyteen en pysty.

• Anonyymi

Jumala on aivan täys kakka,
      mut mulle maistuu liköörilakka
      ja mukavasti lämmittää takka.
      Keittiössä jäkättää paha akka.

• Anonyymi

Hieno runo ja niin totta mihin maailmankuvaan tuon liittäisin ?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      39
      777
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      201
      714
    Aihe