Miksi kaikki helluntailaiset eivät ole "terveitä" ruumiiltaan ja mileltään vaikka kehuvat olevansa hengillä täyttyneitä?
Kenellä lahkopastorilla terveeksitekemisen armolahja?
68
798
Vastaukset
- Anonyymi
Riivaajahenget tekevät suuria ihmeitä, joten hellareissa ei niitä ole, koska ihmeitä ei tapahdu.
- Anonyymi
Sanoit kerrankin totuuden, että helluntailaisissa ei riivaajahenkiä ole, kos ihmeitä ei tapahdu.
- Anonyymi
Hellunttailaisten joukossa paljon sairaita myös mieleltään. Toivottvsti saavat apua pstoriltaan.
- Anonyymi
Helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja. Siihen lahkoon ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi
Helluntailaisuus hell-kallista.
Jokaisessa kokouksessa ahneet keräävät rahaa sunnuntaina ja muulloinkin.
- Anonyymi
Jos helluntilainen on sairas niin hän menee mieluummin läääkäriin kuin vanhinten voideltavaksi - "uskossa".
- Anonyymi
Taas pakkovauvakastettuja rienataan monella aloituksella! 😂😂😂😂
- Anonyymi
Mene helluntaipastorin luokse voideltavaksi ja kaadettavaksi terveksi tekevällä öljyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene helluntaipastorin luokse voideltavaksi ja kaadettavaksi terveksi tekevällä öljyllä.
Ensin pokataan, kastetaan ja voidellaan. Sitten vasta rullataan.
- Anonyymi
Mitä palveluja köyhät ja sairaat saavat helluntaiseurakunnasta ?
- Anonyymi
Et kerro mitään OMASTA uskosta. Tuskin sinulla uskoa onkaan. Oppositiossa on helppo olla. Kerro omasta uskosta.
- Anonyymi
Täältä löytyy. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Edes Niilo Yli-Vainio sanoi, että hänellä ei ole mitään parantamisen armolahjaa. Parantaja on Jeesus.
Ihmisiä kyllä paranee. Vasta taivaassa ei ole enää sairautta. - Anonyymi
Helluntailaiset ovat pitäneet ennen parantmiskokouksia.
Ainkin ihmiet menivät parantumisen toivossa lahkosrnajien "ylivainioiden" luokse. - Anonyymi
Parantamisen armolahja helluntailaisuudessa ?!?
- Anonyymi
28 helluntailaisten viestiä poistettu.🤣🤣🤣
Tämä kertoo että helluntailaisuus ei kestä totuutta.
Jeesus varoitti susista lampaiden vaatteissa. - Anonyymi
HELLuntailaisille tärkeämpi henkilahja on kiellilläpuhuminen.
🫢🫢🫢🫢 - Anonyymi
Aloittajan kysymys on hyvä ja ajankohtainen. Yleensä parantamiskokouksia pitävät saarnaajat sanovat, että heillä ei ole parantamisen armolahjaa vaan heillä on tiedon sanat. Tiedon sanoilla ei paranneta sairautta mutta se ei tunnu heitä haittaavan.
Sellaiset kokoukset, joissa parannetaan tiedon sanojen avulla, ovat petosta. - Anonyymi
Riivatut ja antikristus tekevät ihmeitä ja parantavat sairaita. Valitut eivät.
- Anonyymi
Aito terveeksitekemisen armolahjat ei toimi helluntailaisuudessa eikä muuallakaan. Muutenkin armolahjat toimivat väärin ja puutteellisesti eikä mitään kuria tai valvontaa ole.
- Anonyymi
"Pelastusvarmuus" on helluntiuskovien lanseerama termi.
Luvatan jo maan päällä eksyttäjien ja käärmeiden toimesta taivaspaikkoja jos liittyy heidän lahkoonsa.
Hmh. Helluntailaisten kaatamiskokoukset.
😂😂😂 - Anonyymi
Helluntailaisten monet henget ja sekoilut on mukamas Pyhästä Hengestä.
Helluntailaisille koko Raamattu ei ole Jumalan Sanaa vaan tietyt jakeet peukalopaikkoina.- Anonyymi
Eivät kaikki helluntailaiset sekoile.
- Anonyymi
Kurin ja opetuksen puute on pilannut helluntailaisuuden.
Rahanahneudella on ollut oma osuutensa. - Anonyymi
Parhimmillaan olen nähnyt kun helluntaikokokouksessa 12 uudestikastettua puhuu yhtäaikaa sekokielillä.
- Anonyymi
Helluntailaiset vihaavat "pakkovauvakastettuja" ja evankeelisia kristittyjä.
Lahko mikä lahko. - Anonyymi
65 pakkovauvakastettujen herjaa on poistettu!
Vielä he valittavat, että helluntailaiset herjaa heitä!- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetyn viestejä on poistettu
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 112 sääntöjen vastaista viestiä.
- Anonyymi
Miksi Lutherin inkvisiittorit ovat nyt näin aktiivisia?
- Anonyymi
On täytynyt olla hirveästi asiaa jollakin.
Palavaa asiaa.
Eikä kukaan tiedä mitä.
Kaikki mitä on kirjoitettu on siis turhaa. - Anonyymi
Tarkoitat varmaan sitä useamman kerran kylvetettyä pedoa, joka haluaa pikkulapsia?
- Anonyymi
Lahkolaiset paniikissa poistaneett viestejä (112 viestiä) . Helluntaipastorit hurmoksessa ovat kaatuneet permannolle.
- Anonyymi
Uudestikastajien viestejä on poistettu paljon. Hyvä niin
- Anonyymi
Mutta varmaan mitään ei ole menetetty.
Ei ainakaan viisaudessa.
Se on voinut jopa lisääntyä. - Anonyymi
Jotkut olleet tosi pahoja, kirjoittaneet todellista vihapostia jossa herjanneet oikein olan takaa amerikan homoja tai mitä tahansa ja asettuneet järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle, että esivallan täytynyt puuttua siihen syntiin.
Hyvä että synti poistetaan keskuudesta. - Anonyymi
Siellä on joku luterilainen homo moderaattorina.
- Anonyymi
Kaikilla uudestisyntyneillä on armolahja voitelu julistaa sielultaan sairas syntinen terveeksi Jeesuksen veressä.
- Anonyymi
Montako sielultaan sairasta olet itse parantanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako sielultaan sairasta olet itse parantanut?
Tarkoitin synnin turmelusta, Pietarin mukaan me olemme pyhä papisto.
- Anonyymi
On tietenkin siunaus jos 112 amerikan homoherjaa on poistettu, tai 112 sotakiimaista purkausta.
Hieno homma se on eikä siinä kukaan ole menettänyt mitään ja lukuun voi sisälty vielä jokunen Paavalia herjaava juttu.- Anonyymi
Yleinen hätänumero. Tämä on Jumalan viesti. Pitää lopettaa herjaaminen tai muuten ei pelastu.
Henkensä kaupalla täällä herjataan.
- Anonyymi
Jumala ei asu lahkotemppeleissä.
Apostolien teot 7:48
Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:- Anonyymi
Ei tosiaankaan asu, mutta käy kuitenkin kyläilemässä, kun hänellä ja hänelle tulee asiaa.
- Anonyymi
Herjaajat vain lisäävät numeroa.
Paljon on kyllä turhaan herjattu.
Herjat bittiavaruudessa. - Anonyymi
Biittiavaruudessa enemmän herjoja kuin mitä näkyvillä.
Joskin Jumala näkee nekin.- Anonyymi
Ei Jumala ymmärrä chateista eikä tietotekniikastakaan yhtikäs mitään.
Jos ukolle antaa taskulampun, ei hän tajua siitä mitään.
Kysyy vain äkäisenä kuka jumala on tämän tehnyt.
- Anonyymi
On siinä pari..kolme jotakuinki jörjellistä kommenttia.
Loput paksua tuubaa. - Anonyymi
Armolahjoja pitää tavoitella!
- Anonyymi
Kielillä puhumisen armolahjaa kannattaa tavoitella.
Kunhan mukeltaa mitä sylki suuhun tuo, niin on siunattu.- Anonyymi
Luttereilla ei hajuajaan armolahjoista, ei mitään tietoa mistään aiheessa.
Ainut armolahja on panetella helluntaita plarata virsikirjaa pakkokäynneissä kirkossaan.
Muistovärssyn laatiminen on jo ylivoomaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luttereilla ei hajuajaan armolahjoista, ei mitään tietoa mistään aiheessa.
Ainut armolahja on panetella helluntaita plarata virsikirjaa pakkokäynneissä kirkossaan.
Muistovärssyn laatiminen on jo ylivoomaista.Siinä taas pedokääkkä itkee tuskaansa
Parhameilla ei ole mitään hajua armolahjoista, ainoa armolahja on uskovien haukkuminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas pedokääkkä itkee tuskaansa
Parhameilla ei ole mitään hajua armolahjoista, ainoa armolahja on uskovien haukkuminenSaattaa se novumin repiminenkin olla ukastajien armolahjoja, hehe
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas pedokääkkä itkee tuskaansa
Parhameilla ei ole mitään hajua armolahjoista, ainoa armolahja on uskovien haukkuminenTiedätkö miksi pystykorva haukkuu puun juurella ?
No ette tietenkään tiedä, eli kerron itse, se on löytänyt oravan !
Entäs helpompi kysymys miksi olkiukkokääkkänne ei hauku sakastin ovella ?
Miettikää itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi pystykorva haukkuu puun juurella ?
No ette tietenkään tiedä, eli kerron itse, se on löytänyt oravan !
Entäs helpompi kysymys miksi olkiukkokääkkänne ei hauku sakastin ovella ?
Miettikää itse.Olkikääkkä ei muuta teekään kuin haukku ja puhuu sakastista
- Anonyymi
Kyllä Jumala näkee amerikan homoherjat, mitkä menneet bittiavaruuteen.
Sekä muutkin herjat ja ajattelee, että voi voi ihmisiä miten pilaavat elämänsä. - Anonyymi
Ne herjat mitkä ovat meneet bittiavaruuteen, ovat yksin Jumalan tiedossa.
Muut herjat kaikki näkee js voivat arvioida mihin vievät. - Anonyymi
Ap kyseli:
" Miksi kaikki helluntailaiset eivät ole "terveitä" ruumiiltaan ja mileltään vaikka kehuvat olevansa hengillä täyttyneitä? "
No tuo "hengellä täyttymis oppi" ei ole ihan Raamatun mukainen.
Mutta kyllä uudestisyntynyt Jumalan lapsi, jolla on Pyhä Henki ja jolla armolahjatkin toimivat, voi olla sairas, ei se sitä tarkoita, että pitäisi olla täysin terve.
Tässä Paavali kirjoittaa Trofimuksesta:
2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.
Entäpä apostolin oma elämä ?
Ruusuilla tanssimistako ?
23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.
Eli todistaako Raamattu jostakin uskovan ruusuisesta tiestä, vai ihan muusta ?- Anonyymi
Se, että sinua ei oteta vastaan mihinkään seurakuntaan, ei ole vainoa, vaan siten suojellaan seurakuntia kaltaiseltasi narsistilta, joka on harhaoppinen.
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Vanhan Testamentin Israelin historiassa toistuu teema tai asetelma, että olivat väärin tekemisissä pakanoiden tai epäjumalien kanssa, ja siitä aiheutui kirousta. Tällä logiikalla voisi arvata sairaista pastoreista, että ovatko olleet väärällä mielellä vastaanottamassa jotakin ulkopuolelta, tai olleet väärällä tavalla yhteistyössä ulkopuolisten kanssa, niin että siitä aiheutui kirousta.- Anonyymi
Sairaus ei ole kirous vaan siunaus.
- Anonyymi
Oliko siis Job samoin paha ja toimi väärin ym ym...
Tutustutko siis Jobin kirjan sanomaan ?
- Anonyymi
Ei ollut alkuseurakunnan vika että joutuivat vainottaviksi juutalaisten taholta ja heitä kielllettiin ankarasti puhumasta Jeesuksesta. Eivät he toimineet missään väärin että juutalaiset pillastuivat, vaan he seurasivat Jeesusta ja juuri siitä se vaino ja vaikeudet tulivat. Myöhemmin myös roomalaiset vähän aikaa kiusasivat, mutta sitten olikin jo pian kaikkien paikko uskoa tai siitä tuli vaikeuksia ihmisille.
Ei ihmistä palkinta ulkoisesti uskosta, ei aineellisesti eikä terveydellä, vaan kuten Paavali sanoo, Jumalan sanoneen, että minun armossani on sinulle yllinkyllin. Kun ihminen saa Pyhän Hengen, niin kaikki maallinen menettää merkityksensä taivaallisen kosketuksen rinnalla. - Anonyymi00179
Ei-helluntailainen:
Kyllä Uudessakin testamentissa varoitellaan synnistä ja epäjumalista. Esim. 1. Kor 11 antaa ymmärtää, että jotkut olivat sairastuneet tai kuolleet, kun ehtoollista väärällä tavalla vietettiin.
11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
11:27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
11:28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
11:30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.- Anonyymi00180
Paavalin olisi pitänyt syyttää itseään, kun ei tehnyt ihmeitä ja parantanut sairaita eikä kukaan muukaan niitä ihmeitä tehnyt. Silti hän kehui tekemillään ihmeillä ja taivaassa käynnillään. Valehtelija ja huijari siis. Murhamies. Saul.
- Anonyymi00181
Ei ole poistettu kun 114 harhaoppista viestiä, mutta silti on vielä jotain jäänyt.
Ketjusta on poistettu 114 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2303368- 592857
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I252483Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk182471Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve741966Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä841860Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro191825Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401822Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.911672Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli691003