Kuinka kukaan täysipäinen voi edes haluta ikuista elämää? Sellainen halu kertoo vain siitä että ihminen ei edes ymmärrä mitä ikuisuus tarkoittaa.
Halun pitkään elämään ymmärrän mutta että ihminen haluaisi elää ikuisesti on käsittämätöntä.
Ikuinen elämä, kammottava ajatuskin
31
230
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä olisi sopiva aika elämälle terveenä olettaen että lääketiede kehittyy?
100, 120, 150 vai 200 vuotta?
Uusia ihmisiä syntyy, joten vanhojen pitää kuolla tieltä pois.- Anonyymi
300 vuotta , mutta muistaako ensimmäistä 50 vuotta 🤣
- Anonyymi
noi jumala ja jeesus istuu kokoajan vierelläni ikuisesti alkaa jo parin tunnin kuluttua vituttamaan 🤣
- Anonyymi
Olen tullut itse siihen tulokseen ettei tuota haluavat henkilöt ole pohtineet asiaa ollenkaan.
Olen kysellyt mitä siellä taivaassa se ikuisuus tehdään, ja todella harva vastaa yhtään mitään.
Yksi viittaus on ollut se, ettei henkilö tiedä elävänsä aina uudelleen samaa päivää. Eli hyvä päivä on "looppina" ilman muistikuvaa siitä.
Ja tämä on sitten se elämän tarkoitus. Mutta tämä on tainnut olla ainoa looginen vastaus, jonka olen ikinä kuullut.
Jonkin aikaa sitten yksi sanoi kuinka sitten voi tutkia maailmankaikkeutta henkenä. Tässä on vain se ongelma, että ikuisuus on ikuisesti pidempi aika kuin mitä tarvitsee aivan kaiken näkemiseen ja oppimiseen.
Joissakin uskomuksissa on uudelleensyntymä. Mutta ei sekään voi nykytiedolla olla ikuista ainakaan tällä planeetalla. Emmekä tiedä muusta elämästä ja varsinkaan siitä, voiko sitä olla ikuisesti. Tässä on ristiriitaisia näkemyksiä siitäkin mikä on sitten se tietoisuuden/hengen yms. osa joka menee uuteen kehoon. Vai onko lopulta mitään osaa.- Anonyymi
''tuota haluavat henkilöt ole pohtineet asiaa ollenkaan.''
Totta. Idea on vain, että jotain on kuoleman jälkeen. Itsetietoiselle biologiselle olennolle kuolema on perustavaa laatua oleva ongelma, johon uskovat luulevat löytäneensä ratkaisun.
ET - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''tuota haluavat henkilöt ole pohtineet asiaa ollenkaan.''
Totta. Idea on vain, että jotain on kuoleman jälkeen. Itsetietoiselle biologiselle olennolle kuolema on perustavaa laatua oleva ongelma, johon uskovat luulevat löytäneensä ratkaisun.
ET"Itsetietoiselle biologiselle olennolle kuolema on perustavaa laatua oleva ongelma, johon uskovat luulevat löytäneensä ratkaisun."
Itse näen kuoleman tuovan tarkoituksen, jossa minun pitää käyttää tämä ainutkertainen elämä hyödyllisesti. Kuoleman jälkeen en edes tarvitse tarkoitusta, koska mieleni on sammunut. Toki kehoni on osa kiertokulkua, mutta sillä ei ole minulle merkitystä.
Olen myös sitä mieltä, että kuoleman takia elämä uusiutuu. Ilman tuoretta näkökulmaa ainakin ihmiset tuppaavat jämähtää historiaan, eikä edistystä tapahdu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Itsetietoiselle biologiselle olennolle kuolema on perustavaa laatua oleva ongelma, johon uskovat luulevat löytäneensä ratkaisun."
Itse näen kuoleman tuovan tarkoituksen, jossa minun pitää käyttää tämä ainutkertainen elämä hyödyllisesti. Kuoleman jälkeen en edes tarvitse tarkoitusta, koska mieleni on sammunut. Toki kehoni on osa kiertokulkua, mutta sillä ei ole minulle merkitystä.
Olen myös sitä mieltä, että kuoleman takia elämä uusiutuu. Ilman tuoretta näkökulmaa ainakin ihmiset tuppaavat jämähtää historiaan, eikä edistystä tapahdu.Nostan hattua,
ET
- Anonyymi
Taivaassa on ikuisesti aamukahviaikaa. Sumpit pihisee! Tutut virvokkeet.
- Anonyymi
Kuitenkin kaipuu hyvään elämään näkyy kaikkialla. Muurahais pesässä askaroidaan parempaa rakentaen. Vanhemmat auttavat lapsiaan. Ötökät pakenevat vaaraa jne... Jumalan luokse valikoitunut allstars joukko, opiskelee kohti Jumaluutta. Hyvyys on tämän miljardipäisen joukon valitsema tapa hoitaa asioita. Luziferin kapina on heille järjetön mauton vitsi.
- Anonyymi
Kuka muka haluaisi uskovaisten kaltaisten pullamössökasojen elävän ikuisesti :O
Ei kukaan!!!!!- AnonyymiUUSI
Kyllä minä haluan heidän seuraa
Varma Tieto
- Anonyymi
Ikuinen elämä voi tarkoittaa myös ajattomuutta tai ajan ulkopuolella olemista.
- AnonyymiUUSI
Mitä tämä tarkoittaa mielestäsi käytännössä?
Itse ymmärrän tämän sillein, että tietoisuus on muuttumattomana ja ilman mitään kontaktia mihinkään, mutta olemassa.
Esimerkiksi olet valkoisessa tilassa, jossa et voi tehdä mitään käytännössä loputtoman ajan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse ymmärrän tämän sillein, että tietoisuus on muuttumattomana ja ilman mitään kontaktia mihinkään, mutta olemassa.
Esimerkiksi olet valkoisessa tilassa, jossa et voi tehdä mitään käytännössä loputtoman ajan.Mitä sitten? Luuletko, että siellä tarvitaan ajankuluksi jotain puuhaa, kuten suoli24 palstaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi olet valkoisessa tilassa, jossa et voi tehdä mitään käytännössä loputtoman ajan.Juha Pihkala, piispa,:
kristillisen toivon täyttyminen ikuisuudessa ei voi olla normaalin aika-avaruuden päättymätöntä jatkumoa,
vaan se on inhimillistä tietoisuutta ja yhteyttä Nyt tuntemiemme ajan ja paikan koordinaatistojen ulkopuolella.
- Anonyymi
Jos toisten toiveet ovat toiset, mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?
- Anonyymi
Ikuista elämää ateistit ei tule ikinä näkemään!
- Anonyymi
Hyvä apukoululainen alat oppia. Ei tule näkemään teistitkään.
- AnonyymiUUSI
Onneksi sinäkin kuolet!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinäkin kuolet!
Kuolema on vain pysäkki taivastiellä kotiin.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinäkin kuolet!
Vielä suurempi onni,kun sinä kuolet.
- Anonyymi
Jos se olisi samanlaista kuin tämän maailman elämä, eli ilman puolisoa ja kaikenlaista vaivaa ja ongelmaa, niin ei kiitos. Mutta taivas tarkoittaakin paikkaa, jossa asiat on niin hyvin, että sen ei tahdo koskaan loppuvan, eikä siihen tympäänny.
- Anonyymi
No hö! Ois aikaa harrastaa ja tehdä kaikkee kivaa. Viinakin tappaa hitaasti mutta ei mulla ainakaan oo kiire
- AnonyymiUUSI
Joko ikuinen Elämä Jumalan yhteydessä tai ikuinen helvetti, muuta vaihtoehtoa ei ole.
- AnonyymiUUSI
Kokemusta elämästä 80 vuotta kyllä voisin tätä vielä jatkaa kuolemani jälkeen on niin hyväelämä minulla ollut.
Varma Tieto- AnonyymiUUSI
Älä valehtele! Surkeaa on ollut sinulla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele! Surkeaa on ollut sinulla.
Ikävää että elämäsi on noin huonoa.
- AnonyymiUUSI
Ei kai siinä mistään ihmisen omasta halusta ole kyse. Vai halusitko syntyä tänne, tähän aikaan, paikkaan, perheeseen?
Ihmisen sisällä kulkee ikuinen elämänlanka. Se alkaa selkärangan tyvestä ja jatkuu pään päälle. Tuohon elämänlankaan on sidottu eri ulottuvuuksien aineelliset hiukkaset. Ne on takertuneet niin, että alaosa on meissä vaistonvaraista maallista eläimellistä puolta ja yläosa taivaallista henkistä puolta.
Jos ihminen kuolee eläimellisessä taistelussa esim. sodassa tai katutappelussa, sinä hyökkåävänä ja raivokkaana osapuolena, niin on säädetty, että elämänlangan energia jää siihen ulottuvuuteen. Kaikki on säädetty.
Oma virittäytyminen eli vapaa tahto, voi nostaa kurjistakin oloista ylös. Viattomat pääsee aina parempaan paikkaan. - AnonyymiUUSI
Makaan rähmälläni Jeesuksen edessä ja ylistän häntä ikuisesti tässä asennossa. Sen parempaa osaa ei voi ihmisellä olla.
- AnonyymiUUSI
Ikuista roolipeliä kaikki.
Kristittyjen kuvitelmat ikuisesta elämästä on aika lähellä sensorista deprivaatiota. Sitä voidaan käyttää hoitomuotona, mutta myös kidutusmuotona. Ihminen tulee aika nopeasti hulluksi kun ärsykkeet ovat tasaisesti minimissä. Myöskään tasainen ja maksimaalinen hyvänolon tunne ei pitkällä aikavälillä tunnu hyvältä. Hyvänolon tunne vaatii aina väliin kärsimystä, jotta hyvästä olosta voi nauttia.
Tälle on ihan neurobiologiset perusteet ja siinä mielessä on järjetöntä pohtia jotain aivoista irrallista tietoisuutta ikuisessa elämässä. Miten tiedottomana kuolleet pikkuvauvat ja sikiöt viettävät ikuisen elämän?Entä syvästi kehitysvammaiset? Mielisairaat? Kuurosokeat? Muistisairaat? Aivovammaiset?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sensorinen_deprivaatio
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam27214511Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu717352Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2127184Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä665186K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1164923Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754744Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1024544PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *294480Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko784197Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023978