Siinä se kysymys.
Joko Suomessa voi maksaa lautauksen kortilla?
24
528
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kun ainakaan täällä missä ei ole kuin K-lataus niin ei ole kuin joku sovellus.
Kerran oli ABC-sovellus joka lähti alle viikossa puhelimesta.
Olen vanha jäärä.- Anonyymi00022UUSI
K-lataukseen voit hankkia ilmaisen rfid-tagin, jolloin vilauttaminen laturin maksupisteeseen, niin se on siinä. Yhtä helppoa kuin pankkikortin lähimaksu.
- Anonyymi00002
Lataan kotona. Ei tarvii mitään appejä tai kortteja.
- Anonyymi00003
Kesällä mökillä. Ei sielläkään tarvii mitään appeja tai kortteja. Ja on muuten sikahalpaa kun yöllä lataa. Pörssisähkö on melkein ilmaista.
- Anonyymi00004
Lataako kotona silloinkin kun olet reissun päällä? Jatkojohto mukana?
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kesällä mökillä. Ei sielläkään tarvii mitään appeja tai kortteja. Ja on muuten sikahalpaa kun yöllä lataa. Pörssisähkö on melkein ilmaista.
Siirto on maaseudulla kuulemma kallista .
- Anonyymi00005
Kaiken maailman äpeillä toimivat julkiset latauspisteet ovat todella raivostuttavia. Miksei vain voisi hankkia samanlaista maksuautomaattia kuin kylmäasemilla on, mieluusti vielä optiolla, että ottaa seteleiden lisäksi myös kolikoita? Kaksieuronen tai vitonen sisään ja vastaava määrä sähköä akkuun, niin helppoa.
- Anonyymi00010UUSI
Vieläkö joku käyttää seteleitä missään? Olen 70-vuotias ja en ole rahaa käyttänyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Taitaa olla sen kymmenvuotias satasen seteli ollut varuilta lompsassa, mutta käyttöä sille ei ole eteen tullut, ulkomaillakin olen käyttänyt pelkkää luottokorttia.
- Anonyymi00006UUSI
Taitaa jo 80% pikalatauspisteistä olla lähimaksulla pankkikortilla toimivia, ainakin kaikki isoimmat latauskentät ovat kaikki.
Olen 70-vuotias ukko ja ajanut sähköautolla kohta 7 vuotta. Kokemusta yli 20.stä polttomoottoriautosta, onhan ne onnettomia vehkeitä kun kesällä sellaisella hetken ajoin, en voi edes kuvitella että enää vanhaan tekniikkaan palaisi.
En ymmärrä mikä noissa apeissa ihmisiä pelottaa. Ne kun kerran laittaa kännykkään, ne toimivat vallan mainiosti, ja niistä näkee etukäteen mitkä laturit ovat vapaana, latureiden hinnat ja latauksen etenemisen.
RIF tunnistimet ovat mielestäni pankkikorttiakin helpompi ratkaisu, piuha kiinni autoon ja lätkän näyttö laturilla niin homma rokkaa. Teslassa teslan latureilla helpoin, ei tarvitse muuta kuin kytkeä johto.
Uuden tekniikan pelko ja ennakkoluulo, sekä vähäinen tieto ovat sähköautoilun yleistymisen suurin este.- Anonyymi00007UUSI
Et ole ladannut Helenillä. Aivan kauhea, ei osattu, ei saatu sähköä, menimme muualle.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Et ole ladannut Helenillä. Aivan kauhea, ei osattu, ei saatu sähköä, menimme muualle.
Olen kaksi kertaa ladannut Helenillä. Toimi mainiosti.
Vanha helenin appi (olikohan se virran appi, en muista) ei ole toiminut pitkään aikaan. Nykyään pitää olla "Oma helen" niminen appi.
Tuosta tuli kaikille vanhan "helen apin" käyttäjälle tieto sähköpostiin. - Anonyymi00009UUSI
Äpeissa ei pelota mikään, mutta **tuttaa, kun ne vähäisen käytön vuoksi lakkaavat toimimasta. Toinen juttu se, että äpit ovat logiikaltaan erilaisia ja vallankin jos on kiire, niin menee helposti sähläämiseksi.
Sen verran ottaa päähän, että käytän nykyään reissatessa vain K-Markettien latauspisteitä & avainrenkaassa roikkuvaa RFID-tunnistetta. Joskus laina-autolla käyttänyt myös K-äppia, se on simppeli ja toimii, vaikka sitä ei aikoihin olisi käytettykään.
Meillä on myös diesel-asuntoauto. Mielestäni siinä ei ole mitään huonoa sähköautoon verrattuna. Toki paino ja koko ovat eri luokkaa, mutta ihan mielellään sillä ajelen pitkiäkin matkoja. Syksyn lomareissullakin mittariin tuli lähes 6000 km.
Toinen lähes 70-v ukko. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Äpeissa ei pelota mikään, mutta **tuttaa, kun ne vähäisen käytön vuoksi lakkaavat toimimasta. Toinen juttu se, että äpit ovat logiikaltaan erilaisia ja vallankin jos on kiire, niin menee helposti sähläämiseksi.
Sen verran ottaa päähän, että käytän nykyään reissatessa vain K-Markettien latauspisteitä & avainrenkaassa roikkuvaa RFID-tunnistetta. Joskus laina-autolla käyttänyt myös K-äppia, se on simppeli ja toimii, vaikka sitä ei aikoihin olisi käytettykään.
Meillä on myös diesel-asuntoauto. Mielestäni siinä ei ole mitään huonoa sähköautoon verrattuna. Toki paino ja koko ovat eri luokkaa, mutta ihan mielellään sillä ajelen pitkiäkin matkoja. Syksyn lomareissullakin mittariin tuli lähes 6000 km.
Toinen lähes 70-v ukko.Laita kaikille latausapeille sama salasana jonka muistat, niin äkkiä se aukeaa.
En kyllä suuria poikkeamia noissa apeissa ole huomannut… No, näin eläkeukkona ei ole mihinkään kiire. Kyllähän akut ovat vielä toistaiseksi lähinnä henkilöautojen juttu. Tulevaisuudessa muutkin muuttuu sähköiseksi väistämättä. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Laita kaikille latausapeille sama salasana jonka muistat, niin äkkiä se aukeaa.
En kyllä suuria poikkeamia noissa apeissa ole huomannut… No, näin eläkeukkona ei ole mihinkään kiire. Kyllähän akut ovat vielä toistaiseksi lähinnä henkilöautojen juttu. Tulevaisuudessa muutkin muuttuu sähköiseksi väistämättä.Näkis sen sähkörekan, voisi olla sähkömatkailuautokin mielenkiintoinen kapistus
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Näkis sen sähkörekan, voisi olla sähkömatkailuautokin mielenkiintoinen kapistus
Kaikki uusi on ihmeellistä jos elää elämänsä pää syvällä omassa perseessään katsomatta yhtään ympärilleen. Tässä yksi esimerkki sähkörekasa. Näitä on jo paljon liikenteessä.
https://www.scania.com/fi/fi/home/about-scania/newsroom/news/aholan-tayssahko-scania-kuljettaa-rajan-yli-64-tonnia-terasta.html - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Näkis sen sähkörekan, voisi olla sähkömatkailuautokin mielenkiintoinen kapistus
AI.n kertomaa:
Suomessa on tällä hetkellä noin 189 sähkökäyttöistä kuorma-autoa (rekkaa). Tämä määrä on kaksinkertaistunut vuoden aikana.
Sähköpakettiautoja valmistetaan jo usean valmistajan toimesta, joten on vain ajan kysymys milloin niistä tehdään matkailuautoja. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
AI.n kertomaa:
Suomessa on tällä hetkellä noin 189 sähkökäyttöistä kuorma-autoa (rekkaa). Tämä määrä on kaksinkertaistunut vuoden aikana.
Sähköpakettiautoja valmistetaan jo usean valmistajan toimesta, joten on vain ajan kysymys milloin niistä tehdään matkailuautoja.No tämähän se on kun nämä syrjäkylien kapeakatseiset juntit katsovat maailmaa siltä kantilta että kaikki asuisivat siellä syrjäkylällä.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
AI.n kertomaa:
Suomessa on tällä hetkellä noin 189 sähkökäyttöistä kuorma-autoa (rekkaa). Tämä määrä on kaksinkertaistunut vuoden aikana.
Sähköpakettiautoja valmistetaan jo usean valmistajan toimesta, joten on vain ajan kysymys milloin niistä tehdään matkailuautoja.Eiköhän suurin osa noista rekoista ole kevyitä jakelukuorma-autoja, jotka kuljettavat tavaraa rahtiterminaaleista asiakkaille ja päinvastoin.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eiköhän suurin osa noista rekoista ole kevyitä jakelukuorma-autoja, jotka kuljettavat tavaraa rahtiterminaaleista asiakkaille ja päinvastoin.
Joka tapauksessa sähkö on valittu parhaaksi tavaksi noissa tapauksissa.
64 tonnia ei kuulosta aivan kevyeltä.
On niin säälittävää katsella näitä vanhan maailmaan väkisin tarrautumisia. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Joka tapauksessa sähkö on valittu parhaaksi tavaksi noissa tapauksissa.
64 tonnia ei kuulosta aivan kevyeltä.
On niin säälittävää katsella näitä vanhan maailmaan väkisin tarrautumisia.Yksi tällainen tyhmä kysymys täältä takarivistä. Mitä viddua tällaiselle tavikselle merkitsee mikä rekka on paras?
Kun tällainen tavis ajaa henkilöautolla eikä välitä vittujakaan mikä rekka on paras.
- Anonyymi00012UUSI
Tämä provo on niin menneen maailman juttuja.
Suomessa on yhä enemmän sähköautojen latauspisteitä, joissa voi maksaa suoraan pankkikortilla tai lähimaksulla (Apple Pay/Google Pay), erityisesti uusissa >50 kW pikalatausasemissa, kiitos EU-lainsäädännön (AFIR), joka vaatii helpompia maksutapoja; monet operaattorit kuten ABC, Neste, St1 ja Virta tarjoavat tätä, mutta vanhemmat pisteet saattavat vaatia sovelluksia, joten tarkista aina aseman tiedot ja maksupäätteen symbolit.
Pankkikortilla lataaminen onnistuu mm. seuraavilla verkoilla:
ABC-lataus: Uudemmat latauspisteet ("Maksupiste") hyväksyvät kortit ja mobiilimaksut, S-ryhmän asiakkaat keräävät bonusta.
Neste MY Uusiutuva Lataus: Maksu onnistuu pankkikortilla tai Neste-sovelluksella/yrityskortilla, veloitus heti latauksen jälkeen.
St1: Suurteholatausasemilla voi maksaa lähimaksulla kortilla tai puhelimella, katevaraus 30€.
Virta: Tarjoaa Payment Kiosk -ratkaisuja, joissa maksu onnistuu kortilla; kertamaksu-sivusto chge.eu on myös olemassa, mutta sovellus on usein edullisempi.
Recharge: Voit skannata QR-koodin ja maksaa kortilla verkossa (50€ katevaraus).
Smash Center (Leppäkoski Group): Tarjoaa maksun pankkikortilla tai Monta-sovelluksella 0,30€/kWh. - Anonyymi00021UUSI
Kaikissa uudemmissa latauspaikoista on pankkikorttimaksumahdollisuus.
Ja ainahan voi hankkia ilmaisen rfid-tagin ja vilauttaa sitä maksuksi.
Sovelluksetkin ovat simppeleitä maksutapoja, jos nyt puhelinta käyttää maksamiseen muutenkin. Monethan käyttää sitä polttoaineiden ostoonkin.
Lataaminen on yhtä simppeliä kuin puhelimen lataaminen ja maksu yhtä simppeliä kuin muutkin lähimaksut kortilla. Käteisellä ei tietääkseni latausta voi maksaa…- Anonyymi00023UUSI
"Kaikissa uudemmissa latauspaikoista on pankkikorttimaksumahdollisuus."
Näinhän se on mutta nämä polttipösilöt elävät jo lähtökohtaisesti täysin menneisyydessä. Maksavat riemusta kiljuen polttoaineveroja kun saavat seisoa bensiksellä haiseva letku kädessä.
- Anonyymi00024UUSI
AINOA järkevä tapa maksaa lataus on auton ja latausaseman maksuneuvottelu, kun tökkää laturin kaapelin.
Ei tarvitse pelehtiä korttien, käteisen, tagejen tai appsejen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot403470Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132858- 282544
- 622060
- 182031
- 422017
- 561871
- 581656
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101518- 171385