Modernistit, kehittymättömät dualistit

Bodhi

Olen lopen kyllästynyt yksinkertaisiin länsimaísiin modernisteihin, dualistehin. Intia edustanee jonkinlaista vastakohtaa näille kehittymättömille länsimaalaisille.
Välillä tiedostan toivovani että jokin outo sairaus tai luonnonmullistus pyyhkäisisi kaikki muut kansat (varsinkin länsimaalaiset), pois tämän rakkaan planeettammme pinnalta, niin että vain intialaiset jäisivät jäljelle. Mikä ihana unelma! Länsimaiset ihmiset ovat heikkoja suuren harhan vallassa eläviä dualisteja, joilla ei ole uskoa edes sinapinsiemenen verran. Olisivatpa kaikki ihmiset intialaisia. Länsimaiset modernistit, nuo likaiset dualistit ovat todellakin harhan vallassa eläviä epävapaita kehittymättömiä olentoja. Olisivatpa kaikki he intialaisia. Heillä on uskoa, voimaa; koska he ovat lähempänä Jumalaa kuin länsimaiset ihmiset.
Siksi mikään ei voi heitä murtaa.

12

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, sitä odotellessa...

• jaina

Mitä tarkoitat "länsimailla".

Toisekseen, se myyttinen moninaisuus, mitä ns. länsimailla on tarjoilla ihmiskunnalle on hyvin värikäs: Edda, Kalevala, viikinki saagat, The Book of Cells, Olympoksen runsas jumalkaarti tarinoineen, sadut kansanperinne jne. Onglema on vain se, että olemme antaneet sen hautautua erään väkivaltainstituution jalkoihin...

• Heijastus peilistäsi
    • Bodhi

Omat silmäni avautuivat jo varhain n. 15-vuotiaana (tai siis fyysisen ruumiini ollessa sen ikäinen, tosi itsenihän on äärettömän paljon vanhempi). Silloin tutustuin kirjallisuuteen joka johti minut oikealle polulle. Tunsin itseni siunatuksi että sain vastaanottaa sen suurenmoisen tiedon. Tieto voi kohottaa, ylevöittää sielun ja toden totta sen se teki. Mutta, ihmisen täytyy olla valmis, halukas saavuttamaan seuraavan askelman, muuten ei tiedosta ole mitään hyötyä. Se auttaa siis vain vilpitöntä, puhdassydämistä etsijää. Sen jälkeen olen ollut kuin muukalainen länsimaisten ihmisten joukossa. En voi olla suhtautumatta länsimaisiin ihmisiin kuin pieniin lapsiin, niitähän he ovat, eläen maha mayan eli suuren harhan vallassa. Kaikki muodot ovat harhanomaisia ja katoavaisia. Yhteiskunta, kulttuuri ehdollistaa ihmisen tilaan joka rajoittaa häntä ja siksi ihmisen on vapauduttava niistäkin kahleista saavuttaakseen vapauden ja korkeamman tietämyksen, kehityksen tilan.

• Atman on Brahma

Ja intialaisethan ovat kastijärjestelmineen vapautuneet kulttuurin ja yhteiskuntarakenteiden kahleista!!! Aivan törkeää yleistystä tuo juttusi intialaisista. Maassa on länsimaisuuteen pyrkiviä teknologian kehittäjiä, kuten myös täysin oppimattomia landepöndejä, joiden ainoa elämänfilosofia on pysyä elossa.

Jos lukemissasi kirjoissa on mullistavia filosofisia tai uskonnollisia ajatuksia, olisi jokainen merkittävä länsimainen älykkö niihin jo tavalla tai toisella tarttunut. Vai väitätkö intialaisten (plus sinä) olevan kansana keskimäärin älykkäämpiä kuin muut? Perusteluja.

• herra

"Olen lopen kyllästynyt yksinkertaisiin länsimaísiin modernisteihin, dualistehin."

Samoin. Itse olen kiinnostunut länsimaisista postmoderneista pluralisteista sekä relativisteista. Ihailemasi intialaiset itse asiassa tukeutuvat samanlaisiin doktriineihin, mistä länsimaat nyt tietoisesti pyrkivät eroon. Jos jälkeenjääneisyys on hyve, pidä kiinni siitä sitten.

• Bodhi

Saamani vastaukset osoittavat kirjoittajiensa tietämättömyyden, kehittymättömyyden ja haluttomuuden kehittyä ja saavuttaa korkeampi taso. Todellakin, kehittymättömien länsimaisten ihmisten kanssa en alennu väittelemään.
      Se on hedelmätöntä, sillä he ovat kahlittuja "pieniä ihmisiä". Toivon että kehitytte vielä jonain päivänä (taitaa tosin olla turha toive, enkä puhu nyt darvinilaisesta kehittymisestä). Jääkää arvailemaan mitä tarkoitan, te älyllisesti ja spirituaalisesti hyvin rajoittuneet olennot. Kuten eräänkin tietäjän kerrotaan sanoneen "tietämättömyys on suurin synti" ja se totisesti pitää paikkansa.
      Joka tapauksessa toivon että lopetatte tietoisuutenne turruttamisen kuten ihmisillä tässä länsimaisessa yhteiskunnassa on tapana, ja löydätte totuuden. Varsinkin viimeisistä saamistani vastauksista paistanut kirjoittajien vulgaarin materialistinen ajattelutapa vain lievästi huvittaa.

• herra

Löytämäsi typerä ajatusmalli osoittaa ennemminkin sinun naiivia uskoa ylipäätänsä johonkin totuuteen. Mielenkiinnosta kuulisin oman versiosi tästä totuudesta, jos sitä pystyt perustelemaan. En aio hyväksyä mitään "valaistumiskertomuksia", niitä olen kuullut lestadiolaisilta ja kommunisteilta aivan tarpeeksi.

Idiootti luulee tietävänsä totuuden. Olet oikeassa siinä, täällä on useita idiootteja, mutta sinäpä et niistä pahemmin eroa. Suurimpaa osaa teistä leimaa usko ja toivo totuuden olemassaoloon. Et ole sen kummempi kuin mikään muukaan moderni länsimainen ajattelija. Olet yhtä kehittymätön kuin hekin. Miksi edes uskoa totuuteen jonakin transsendentaalisena päämääränä ja täten horisontaalisena eskatologiana, jota ei kuitenkaan koskaan saavuteta, kun edes TOTUUDEN sinänsä olemassaoloa ei problematisoida? Olet yhtä kiinnittynyt omaan typerään uskoosi totuudesta kuin kuka tahansa moderni.

Valaistumiskokemuksesi voit kertoa, älyllisistä lahjoistasi se ei tosin kerro yhtään mitään, ellei vain negatiivisessa mielessä.

• herra
        herra kirjoitti:

Löytämäsi typerä ajatusmalli osoittaa ennemminkin sinun naiivia uskoa ylipäätänsä johonkin totuuteen. Mielenkiinnosta kuulisin oman versiosi tästä totuudesta, jos sitä pystyt perustelemaan. En aio hyväksyä mitään "valaistumiskertomuksia", niitä olen kuullut lestadiolaisilta ja kommunisteilta aivan tarpeeksi.

Idiootti luulee tietävänsä totuuden. Olet oikeassa siinä, täällä on useita idiootteja, mutta sinäpä et niistä pahemmin eroa. Suurimpaa osaa teistä leimaa usko ja toivo totuuden olemassaoloon. Et ole sen kummempi kuin mikään muukaan moderni länsimainen ajattelija. Olet yhtä kehittymätön kuin hekin. Miksi edes uskoa totuuteen jonakin transsendentaalisena päämääränä ja täten horisontaalisena eskatologiana, jota ei kuitenkaan koskaan saavuteta, kun edes TOTUUDEN sinänsä olemassaoloa ei problematisoida? Olet yhtä kiinnittynyt omaan typerään uskoosi totuudesta kuin kuka tahansa moderni.

Valaistumiskokemuksesi voit kertoa, älyllisistä lahjoistasi se ei tosin kerro yhtään mitään, ellei vain negatiivisessa mielessä.

...kahliutumiseen tulee, olet yhtä lailla kiinni oman uskosi typerästä dogmatiikasta kuin pässi narussa. Et kykene selvästikään perspektivismiin, joka paradoksaalisesti huomauttaa totuuksien olemattomuuden: ollessaan itse sellainen. Tämän tajuamiseen ei tarvita valaistumista, vaan ennemminkin kriittistä älyä ja älyllisen omantunnon rehellisyyttä, jolloin haasteena on enää haastamisen ulottaminen kaikkeen olevaiseen.

• Tuo ego ei varmaan mahdu ovestakaan ulos.

• herra
        Zacharia kirjoitti:

Tuo ego ei varmaan mahdu ovestakaan ulos.

Egon suuruus ei aina ole samassa suhteessa sen aiheellisuuteen. Näin on myös Bodhin suhteen.

Kaveri ei kykene keskustelemaan itseään älykkäämmän kanssa, vaan vetää peruslestat ja sulkeutuu omaan nirvanaansa. Onkohan tämä kyseinen henkilö lukenut Kamasutraa, ja pettynyt, kun kuvia ei enää ollutkaan?

Ja olisin kiinnostunut kuulemaan, millaisista kirjoista tämä Bodhi on totuutensa löytänyt? Tuskinpa sentään perimätieto kertoo hänelle tämän? Ja jos totuus näistä kirjoista löytyy, voisin mielelläni ne lukea. Eli kerro ihmeessä totuutesi salat, vai haluatko pitää ne omana tietonasi?

• herra
        herra kirjoitti:

Egon suuruus ei aina ole samassa suhteessa sen aiheellisuuteen. Näin on myös Bodhin suhteen.

Kaveri ei kykene keskustelemaan itseään älykkäämmän kanssa, vaan vetää peruslestat ja sulkeutuu omaan nirvanaansa. Onkohan tämä kyseinen henkilö lukenut Kamasutraa, ja pettynyt, kun kuvia ei enää ollutkaan?

Ja olisin kiinnostunut kuulemaan, millaisista kirjoista tämä Bodhi on totuutensa löytänyt? Tuskinpa sentään perimätieto kertoo hänelle tämän? Ja jos totuus näistä kirjoista löytyy, voisin mielelläni ne lukea. Eli kerro ihmeessä totuutesi salat, vai haluatko pitää ne omana tietonasi?

Kykenemättömyys vastata on helppo verhota ylimielisyyteen omassa sokeudessaan perspektiivien tajuun. Pidän sinua täysin turhana ajattelijana, jonka henkiset kyvyt vastaavat lehmän vastaavia, joskin myös lehmät pystyvät märehtimään kauniimmin ja vakuuttavammin. Toisaalta lehmät myös pystyvät tuottamaan parempaa maitoa.

2 lehmät - 0 Bodhi.

Olisin vieläkin kiinnostunut kuulemaan, mistä olet totuutesi saanut? Oletko noin pelokas selvittämään muille totuuden salojasi, vai onko ennemminkin niin, että ne eivät yksinkertaisesti kestä päivänvaloa? Vai onko kysymyksessä askeettinen kokemus, johon itse Diogenes ei edes kykenisi? Jos kyseessä on askeettinen kokemus, suosittelen sinua olemaan hiljaa. Siihen eivät kaikki pysty, todennäköisesti ei kukaan muu, mutta toisaalta, eiväthän kaikki voi olla tyhmiä. Ja toisaalta, Bodhi osoitti oivasti myös sen, että eiväthän kaikki voi olla lottovoittajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2196
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1634
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1283
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      59
      1059
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1034
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe