Miten haetaan Jehovan todistajien beteliin??? Ei ollut netissä tietoa

Anonyymi-ap

Ajattelin lähteä vapaaehtois työhön joko punaiselle ristille taikka jehovantodistajien kommuuniin. Mulla on nyt 2 välivuotta käytettävänä ja minulla on teologin opinnot kesken. Miten sinne siis haetaan?

26

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kaakkois-Aasiassa oli mukava liikkua.
      Useissa paikoissa oli kyltti:
      NO BETEL!

    • Anonyymi00002

      Katso ohjeet "kummeli" ohjelmasta sarjassa:" Jehovien työhönotto".

    • Anonyymi00003

      Pitää olla aktiivisesti järjestössä ja hyvämaineinen, ei siis töpeksinyt. Lisäksi pitää täyttää kaikenlaisia utelulomakkeita. Ei saa myöskään olla liian kiinnostunut tyynyn käytöstä. Etsi hakukoneella "pillowgate".

    • Laita vapaamuotoinen hakemus (tikkukirjaimilla). Ja laita potilaskertomus Niuvanniemestä. mukaan. Jos on Peräilmakilvoittelujen voittoja, niin kuvat pokaaleista voi myös laittaa. Raappahousujen takamuksesta pitää laittaa kuva, jotta nähdään onko hakijassa oikeaa Peräilma-ainesta.

    • Anonyymi00004

      Beteliin ei todellakaan kävellä kuin Punaiselle ristille. Sinne pyrkivät ovat todistajien "kermaa", ja heistäkin pääsee vain hyvin harvat tarkan seulan läpi. Jo kysymyksesi osoittaa, että tuskin edes viihtyisit siellä. Beteliin tahtova ei edes kuvittele harkitsevansa muita yhteisöjä. Kaikki mitä hän haluaa on palvella Jehovaa kokoaikaisesti (lue: hukata elämästään parhaita vuosia amerikkalaiseen aivopesulahkoon).

      • Anonyymi00005

        Beteliläisiä tosiaan pidetään kermana ja he ovat myös itse hyvin tietoisia asemastaan. Itse elämä siellä on suhteellisen yksinkertaista ja hyvin kontrolloitua esim. siisteyden ja aikataulun suhteen. Kukaan ei ole sitä erityisen mukavaksi paikaksi sanonut.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Beteliläisiä tosiaan pidetään kermana ja he ovat myös itse hyvin tietoisia asemastaan. Itse elämä siellä on suhteellisen yksinkertaista ja hyvin kontrolloitua esim. siisteyden ja aikataulun suhteen. Kukaan ei ole sitä erityisen mukavaksi paikaksi sanonut.

        Olin siellä yhden kesän rakennustalkoussa.
        Omituista porukkaa sanon minä.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Olin siellä yhden kesän rakennustalkoussa.
        Omituista porukkaa sanon minä.

        Viina myös virtaa näissä projekteissa, olen kuullut.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Viina myös virtaa näissä projekteissa, olen kuullut.

        Venäjällä kun rakennettiin haaratoimistoa suomen rakennustalkoolaisilla vodka virtasi iltaisin.
        Heidän jälkiään siivoojasisar itkien keräsi heidän pullojaan.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Venäjällä kun rakennettiin haaratoimistoa suomen rakennustalkoolaisilla vodka virtasi iltaisin.
        Heidän jälkiään siivoojasisar itkien keräsi heidän pullojaan.

        Betelin arki ja ilmapiiri voi yllättää raadollisuudellaan, jos on kuvitellut menevänsä pyhään paikkaan.

        Sellaisenkin kommentin olen kuullut, en tosin muista sanatarkasti, mutta että beteliin ei edes pitäisi ottaa niitä kaikkein tosiuskovimpia (naiiveimpia) nuoria, vaan sellaisia jotka ovat vähän kovempia kestämään todellisuutta.

        Ylemmäksi järjestön hierarkiassa edetään, jos edetään, betelissä. Viime aikoina nimitetyt hallintoelimen jäsenet ovat usein olleet taustaltaan palvelusosastolta. Tämä tuskin on sattumaa, sillä juuri tuolla näkee kaiken pahimman saastan, kuten hyväksikäytön peittelyn. Jos sen kestää, ei hätkähdä mistään, vaan on firman luottomies.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Beteliläisiä tosiaan pidetään kermana ja he ovat myös itse hyvin tietoisia asemastaan. Itse elämä siellä on suhteellisen yksinkertaista ja hyvin kontrolloitua esim. siisteyden ja aikataulun suhteen. Kukaan ei ole sitä erityisen mukavaksi paikaksi sanonut.

        Kovia juomaan ovat.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Betelin arki ja ilmapiiri voi yllättää raadollisuudellaan, jos on kuvitellut menevänsä pyhään paikkaan.

        Sellaisenkin kommentin olen kuullut, en tosin muista sanatarkasti, mutta että beteliin ei edes pitäisi ottaa niitä kaikkein tosiuskovimpia (naiiveimpia) nuoria, vaan sellaisia jotka ovat vähän kovempia kestämään todellisuutta.

        Ylemmäksi järjestön hierarkiassa edetään, jos edetään, betelissä. Viime aikoina nimitetyt hallintoelimen jäsenet ovat usein olleet taustaltaan palvelusosastolta. Tämä tuskin on sattumaa, sillä juuri tuolla näkee kaiken pahimman saastan, kuten hyväksikäytön peittelyn. Jos sen kestää, ei hätkähdä mistään, vaan on firman luottomies.

        Betel on niin kusinen paikka, ettei ainne lähetetä teokraattisimpia nuoria, koska ne menee siellä pilalle ja luopioituu.
        Betel on paikka kovapintaiselle kyynikko jt nuorelle, joka suunnittelee järjestöuraa.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Betel on niin kusinen paikka, ettei ainne lähetetä teokraattisimpia nuoria, koska ne menee siellä pilalle ja luopioituu.
        Betel on paikka kovapintaiselle kyynikko jt nuorelle, joka suunnittelee järjestöuraa.

        Vähän niinku "tuntemattomassa sotilaassa" Hietanen sanoi lähtiessään rintamalle, alokkaille:" tulkoon niille oikein kusinen paikka".


    • Anonyymi00013

      Vain jehisten eliitti sinne pääsee.

    • Kun kukaan ei ole vielä huolinut minun tosivalheellista avioliittoa, niin kävin mieluummin yrttikurssilla mieluummin kuin Betelin tyypin vihkiäisissä. Tuli huono mieli,mutta hehän vain iloitsevat. Mihin he tosivalheellisuudessa tarvitsisivat kiinnostuneita?! Saan varmasti syöttää myöhemmin myrkkyjäni heille vastalahjaksi.

    • Anonyymi00014

      Beteliin ei mene muita kuin kastetut JT!

      • Anonyymi00015

        Missä ne on kastettu? Vodkassako?


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Missä ne on kastettu? Vodkassako?

        Altaassa... Tiedätkö mikä se on?


    • Anonyymi00017

      Vähimmäisvaatimus on järjestölle vihkiytyminen. Sen jäkeen pitää olla "hyvin mukana". Tärkeintä on olla millään tavalla kyseenalaistamatta järjestön aivopieruja, joita myös Jehovalta saaduksi arvokkaaksi hengelliseksi ravinnoksi kutsutaan .

      • Anonyymi00022

        En tiedä mikä on Raamattu, sitä lukemalla pelastuu


    • Anonyymi00018

      Selvä, joten sinne ei "haeta".Kiitos vastauksista!

      • Anonyymi00020

        Sinne ei "haeta". Sinne joudutaan hypnoosin seurauksena.


    • Anonyymi00019
    • Trollolloo🎃

    • Anonyymi00025

      Oman seurakunnan kautta!!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe