Miten haetaan Jehovan todistajien beteliin??? Ei ollut netissä tietoa

Anonyymi-ap

Ajattelin lähteä vapaaehtois työhön joko punaiselle ristille taikka jehovantodistajien kommuuniin. Mulla on nyt 2 välivuotta käytettävänä ja minulla on teologin opinnot kesken. Miten sinne siis haetaan?

24

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kaakkois-Aasiassa oli mukava liikkua.
      Useissa paikoissa oli kyltti:
      NO BETEL!

• Anonyymi00002

Katso ohjeet "kummeli" ohjelmasta sarjassa:" Jehovien työhönotto".

• Anonyymi00003

Pitää olla aktiivisesti järjestössä ja hyvämaineinen, ei siis töpeksinyt. Lisäksi pitää täyttää kaikenlaisia utelulomakkeita. Ei saa myöskään olla liian kiinnostunut tyynyn käytöstä. Etsi hakukoneella "pillowgate".

• Laita vapaamuotoinen hakemus (tikkukirjaimilla). Ja laita potilaskertomus Niuvanniemestä. mukaan. Jos on Peräilmakilvoittelujen voittoja, niin kuvat pokaaleista voi myös laittaa. Raappahousujen takamuksesta pitää laittaa kuva, jotta nähdään onko hakijassa oikeaa Peräilma-ainesta.

• Anonyymi00004

Beteliin ei todellakaan kävellä kuin Punaiselle ristille. Sinne pyrkivät ovat todistajien "kermaa", ja heistäkin pääsee vain hyvin harvat tarkan seulan läpi. Jo kysymyksesi osoittaa, että tuskin edes viihtyisit siellä. Beteliin tahtova ei edes kuvittele harkitsevansa muita yhteisöjä. Kaikki mitä hän haluaa on palvella Jehovaa kokoaikaisesti (lue: hukata elämästään parhaita vuosia amerikkalaiseen aivopesulahkoon).

• Anonyymi00005

Beteliläisiä tosiaan pidetään kermana ja he ovat myös itse hyvin tietoisia asemastaan. Itse elämä siellä on suhteellisen yksinkertaista ja hyvin kontrolloitua esim. siisteyden ja aikataulun suhteen. Kukaan ei ole sitä erityisen mukavaksi paikaksi sanonut.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Beteliläisiä tosiaan pidetään kermana ja he ovat myös itse hyvin tietoisia asemastaan. Itse elämä siellä on suhteellisen yksinkertaista ja hyvin kontrolloitua esim. siisteyden ja aikataulun suhteen. Kukaan ei ole sitä erityisen mukavaksi paikaksi sanonut.

Olin siellä yhden kesän rakennustalkoussa.
        Omituista porukkaa sanon minä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Olin siellä yhden kesän rakennustalkoussa.
        Omituista porukkaa sanon minä.

Viina myös virtaa näissä projekteissa, olen kuullut.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Viina myös virtaa näissä projekteissa, olen kuullut.

Venäjällä kun rakennettiin haaratoimistoa suomen rakennustalkoolaisilla vodka virtasi iltaisin.
        Heidän jälkiään siivoojasisar itkien keräsi heidän pullojaan.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Venäjällä kun rakennettiin haaratoimistoa suomen rakennustalkoolaisilla vodka virtasi iltaisin.
        Heidän jälkiään siivoojasisar itkien keräsi heidän pullojaan.

Betelin arki ja ilmapiiri voi yllättää raadollisuudellaan, jos on kuvitellut menevänsä pyhään paikkaan.

Sellaisenkin kommentin olen kuullut, en tosin muista sanatarkasti, mutta että beteliin ei edes pitäisi ottaa niitä kaikkein tosiuskovimpia (naiiveimpia) nuoria, vaan sellaisia jotka ovat vähän kovempia kestämään todellisuutta.

Ylemmäksi järjestön hierarkiassa edetään, jos edetään, betelissä. Viime aikoina nimitetyt hallintoelimen jäsenet ovat usein olleet taustaltaan palvelusosastolta. Tämä tuskin on sattumaa, sillä juuri tuolla näkee kaiken pahimman saastan, kuten hyväksikäytön peittelyn. Jos sen kestää, ei hätkähdä mistään, vaan on firman luottomies.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kovia juomaan ovat.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Betelin arki ja ilmapiiri voi yllättää raadollisuudellaan, jos on kuvitellut menevänsä pyhään paikkaan.

Sellaisenkin kommentin olen kuullut, en tosin muista sanatarkasti, mutta että beteliin ei edes pitäisi ottaa niitä kaikkein tosiuskovimpia (naiiveimpia) nuoria, vaan sellaisia jotka ovat vähän kovempia kestämään todellisuutta.

Ylemmäksi järjestön hierarkiassa edetään, jos edetään, betelissä. Viime aikoina nimitetyt hallintoelimen jäsenet ovat usein olleet taustaltaan palvelusosastolta. Tämä tuskin on sattumaa, sillä juuri tuolla näkee kaiken pahimman saastan, kuten hyväksikäytön peittelyn. Jos sen kestää, ei hätkähdä mistään, vaan on firman luottomies.

Betel on niin kusinen paikka, ettei ainne lähetetä teokraattisimpia nuoria, koska ne menee siellä pilalle ja luopioituu.
        Betel on paikka kovapintaiselle kyynikko jt nuorelle, joka suunnittelee järjestöuraa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Betel on niin kusinen paikka, ettei ainne lähetetä teokraattisimpia nuoria, koska ne menee siellä pilalle ja luopioituu.
        Betel on paikka kovapintaiselle kyynikko jt nuorelle, joka suunnittelee järjestöuraa.

Vähän niinku "tuntemattomassa sotilaassa" Hietanen sanoi lähtiessään rintamalle, alokkaille:" tulkoon niille oikein kusinen paikka".

• Anonyymi00013

Vain jehisten eliitti sinne pääsee.

• Kun kukaan ei ole vielä huolinut minun tosivalheellista avioliittoa, niin kävin mieluummin yrttikurssilla mieluummin kuin Betelin tyypin vihkiäisissä. Tuli huono mieli,mutta hehän vain iloitsevat. Mihin he tosivalheellisuudessa tarvitsisivat kiinnostuneita?! Saan varmasti syöttää myöhemmin myrkkyjäni heille vastalahjaksi.

• Anonyymi00014

Beteliin ei mene muita kuin kastetut JT!

• Anonyymi00015

Missä ne on kastettu? Vodkassako?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Missä ne on kastettu? Vodkassako?

Altaassa... Tiedätkö mikä se on?

• Anonyymi00017

Vähimmäisvaatimus on järjestölle vihkiytyminen. Sen jäkeen pitää olla "hyvin mukana". Tärkeintä on olla millään tavalla kyseenalaistamatta järjestön aivopieruja, joita myös Jehovalta saaduksi arvokkaaksi hengelliseksi ravinnoksi kutsutaan .

• Anonyymi00022

En tiedä mikä on Raamattu, sitä lukemalla pelastuu

• Anonyymi00018

Selvä, joten sinne ei "haeta".Kiitos vastauksista!

• Anonyymi00020

Sinne ei "haeta". Sinne joudutaan hypnoosin seurauksena.

• Anonyymi00019
    • Trollolloo🎃

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      152
      13313
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      88
      3730
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      136
      3037
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      1471
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      46
      1426
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      157
      1385
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1304
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1264
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1091
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      206
      1010
    Aihe