Kuuman kesän saarna, vai ei?

sinärakas

Kuvittele ateisti ja uskovainen puistossa yhteisellä piknikillä.
Kaiken yhteisen syötävän lisäksi pari lausetta,
joita haluaisit toiselle sanoa.
Jos olet todella luova yksilö, koeta löytää se sisimmäinen molemissa persoonissasi.
1)Ateisti: ...
2)Uskova: ...

9

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias

      ateisti; kylläpäs matalapaineesta syntynyt tuuli leyhyttää lehtiä, taitaa tulla sade

      uskova; ettei vaan Jumala karjuis enkeleille, ne kostaa aina takas pissaamalla elävien päälle

    • Markus

      Jumala on rakkaus.

      • Meidön tulisi kaikki rukoilla ja palvoa yhtä ja ainoasta meren jumalaa: Poseidonia.


    • sä.

      1)Ateisti: Olipa hyvät ruoat!
      2)Uskova: Aamen.

      • Ayana

        1) Ateisti: Olipas äippä tehnyt hyvää ruokaa. Kiitos kuuluu äipälle. *hieroo mahaansa*
        2) Uskovainen: Kiitos Jeesus ruuasta.*rukkoilee*


      • seooon
        Ayana kirjoitti:

        1) Ateisti: Olipas äippä tehnyt hyvää ruokaa. Kiitos kuuluu äipälle. *hieroo mahaansa*
        2) Uskovainen: Kiitos Jeesus ruuasta.*rukkoilee*

        Ateisti:ei Jumalaa oo olemassa.

        Uskovainen:Raamattu sanoo:vain hullu sanoo, ettei Jumalaa ole olemassa.


    • SamWeis

      1)Ateisti, suomi24.fi:n ateistien ei tarvitse nyt kuunnella tuon hihhulin jorinoita kun se makaa täällä maha tännä mun vieressä

      2)Uskovainen, Kiitos jeesus herramme tästä ihanasta ateriasta, anna meille suoja tänä päivänä, mä rakastan sua ja haluaisin rakastella sua

      3)ateisti: Oh my god, here we go again ! *kaivaa korvatulpat esiin*

    • Kalki_Avatar

      Oli kaunis kesäpäivä; ja aurinko paistoi. Elämä kukki, mehiläiset pörräsivät, ja lapset leikkivät pihoilla iloisina. Ihmiset nauttivat elämästään; grillailivat makkaraa, kävivät uimassa; rakastuivat, erosivat, syntyivät ja kuolivat. Suuri osa nautti elämästään, ja saavutti onnen edes ohikiitävänä hetkenä.

      Ateisti sensijaan rypisti otsaa, ja ei oikein nähnyt järkeä missään. Hän vietti päivät kammiossaan, ja opiskeli teoreettista matematiikkaa; koska hänen mielestään matematiikka oli ainoa järkeenkäypä tieteenala. Kaikkia muita ihmisiä hän halveksi, sillä näkihän sen jo kilometrin päähän miten epärationaaleja ihmiset olivat; eivätkä olleet sisäistäneet ollenkaan valistuksen periaatetta "ajattelen, siis olen". Varsinkin ateisti inhosi verivihollistaan uskovaista; ja pyrki näkemään kaikissa ihmisissä jonkinlaisen uskomisen salaliiton järkeä vastaan.

      Toisaalla uskovainen pähkäili samanlaisessa kammiossa, ja harmitteli että maailman ihmiset eivät usko. Uskovainen oli kääntänyt silmäsnä pois lihallisesta maailmasta; uimarannoista, diskoista, kulttuurista, taiteesta, ihmissuhteista, koska hän halusi kohdata rakkauden puhtaana sanana; niinkuin se on präntätty vuoden 1953 raamattuun. Hän ei voinut tajuta miten ihmiset ovat niin sokeita että pitävät elämästä, eivätkä löydä jeesusta joka on sana vuoden 1953 raamatussa. Siinä se lukee msutaa valkoisella, ja torvet eivät näe!!! Uskovainen puhisee kammiossaan, ja aloitaa lukea raamattua kahdettakymmenettäkahdeksatta kertaa; ja puhisee että tämä maailma on ateisteja täynnä! Vain ateisteja! Ketään muita; muunlaisia ihmisiä uskovaisemme ei edes laskenut ihmisten kastiin kuuluvaksi.

      Mustaa valkoiselle, han huudahti! Selvästi MUSTAA VALKOISELLA!

    • Uskovainen:Ah, katso tätä kaunista päivää; Jumalan henki on lähellä tänään! Etkös vain sinäkin, Aapo Ateisti, tunnekin Suuren Isämme, vapahtajan, herramme, kaikkivaltiaan Jeesus Kristuksen, joka kuoli syntiemme tähden, isän Jumalan läsnäolon?

      On selvää, että Jumala rakastaa lapsiaan tänään, hellii meitä kauniilla kasvoillaan, puhuu lintujen kauniilla äänellä. Tunnetko, kuinka Jeesuksen hymy vaalisee mieltäsi kukkien kauniina puhkeamisena? Ah, niin kaunis on Jumalan mieli; jo kostuu silmäni.

      Ateisti: Annatkos sitä aurinkovoidetta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe