Kuuman kesän saarna, vai ei?

sinärakas

Kuvittele ateisti ja uskovainen puistossa yhteisellä piknikillä.
Kaiken yhteisen syötävän lisäksi pari lausetta,
joita haluaisit toiselle sanoa.
Jos olet todella luova yksilö, koeta löytää se sisimmäinen molemissa persoonissasi.
1)Ateisti: ...
2)Uskova: ...

9

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias

ateisti; kylläpäs matalapaineesta syntynyt tuuli leyhyttää lehtiä, taitaa tulla sade

uskova; ettei vaan Jumala karjuis enkeleille, ne kostaa aina takas pissaamalla elävien päälle

• Markus

Jumala on rakkaus.

• Meidön tulisi kaikki rukoilla ja palvoa yhtä ja ainoasta meren jumalaa: Poseidonia.

• sä.

1)Ateisti: Olipa hyvät ruoat!
      2)Uskova: Aamen.

• Ayana

1) Ateisti: Olipas äippä tehnyt hyvää ruokaa. Kiitos kuuluu äipälle. *hieroo mahaansa*
        2) Uskovainen: Kiitos Jeesus ruuasta.*rukkoilee*

• seooon
        Ayana kirjoitti:

1) Ateisti: Olipas äippä tehnyt hyvää ruokaa. Kiitos kuuluu äipälle. *hieroo mahaansa*
        2) Uskovainen: Kiitos Jeesus ruuasta.*rukkoilee*

Ateisti:ei Jumalaa oo olemassa.

Uskovainen:Raamattu sanoo:vain hullu sanoo, ettei Jumalaa ole olemassa.

• SamWeis

1)Ateisti, suomi24.fi:n ateistien ei tarvitse nyt kuunnella tuon hihhulin jorinoita kun se makaa täällä maha tännä mun vieressä

2)Uskovainen, Kiitos jeesus herramme tästä ihanasta ateriasta, anna meille suoja tänä päivänä, mä rakastan sua ja haluaisin rakastella sua

3)ateisti: Oh my god, here we go again ! *kaivaa korvatulpat esiin*

• Kalki_Avatar

Oli kaunis kesäpäivä; ja aurinko paistoi. Elämä kukki, mehiläiset pörräsivät, ja lapset leikkivät pihoilla iloisina. Ihmiset nauttivat elämästään; grillailivat makkaraa, kävivät uimassa; rakastuivat, erosivat, syntyivät ja kuolivat. Suuri osa nautti elämästään, ja saavutti onnen edes ohikiitävänä hetkenä.

Ateisti sensijaan rypisti otsaa, ja ei oikein nähnyt järkeä missään. Hän vietti päivät kammiossaan, ja opiskeli teoreettista matematiikkaa; koska hänen mielestään matematiikka oli ainoa järkeenkäypä tieteenala. Kaikkia muita ihmisiä hän halveksi, sillä näkihän sen jo kilometrin päähän miten epärationaaleja ihmiset olivat; eivätkä olleet sisäistäneet ollenkaan valistuksen periaatetta "ajattelen, siis olen". Varsinkin ateisti inhosi verivihollistaan uskovaista; ja pyrki näkemään kaikissa ihmisissä jonkinlaisen uskomisen salaliiton järkeä vastaan.

Toisaalla uskovainen pähkäili samanlaisessa kammiossa, ja harmitteli että maailman ihmiset eivät usko. Uskovainen oli kääntänyt silmäsnä pois lihallisesta maailmasta; uimarannoista, diskoista, kulttuurista, taiteesta, ihmissuhteista, koska hän halusi kohdata rakkauden puhtaana sanana; niinkuin se on präntätty vuoden 1953 raamattuun. Hän ei voinut tajuta miten ihmiset ovat niin sokeita että pitävät elämästä, eivätkä löydä jeesusta joka on sana vuoden 1953 raamatussa. Siinä se lukee msutaa valkoisella, ja torvet eivät näe!!! Uskovainen puhisee kammiossaan, ja aloitaa lukea raamattua kahdettakymmenettäkahdeksatta kertaa; ja puhisee että tämä maailma on ateisteja täynnä! Vain ateisteja! Ketään muita; muunlaisia ihmisiä uskovaisemme ei edes laskenut ihmisten kastiin kuuluvaksi.

Mustaa valkoiselle, han huudahti! Selvästi MUSTAA VALKOISELLA!

• Uskovainen:Ah, katso tätä kaunista päivää; Jumalan henki on lähellä tänään! Etkös vain sinäkin, Aapo Ateisti, tunnekin Suuren Isämme, vapahtajan, herramme, kaikkivaltiaan Jeesus Kristuksen, joka kuoli syntiemme tähden, isän Jumalan läsnäolon?

On selvää, että Jumala rakastaa lapsiaan tänään, hellii meitä kauniilla kasvoillaan, puhuu lintujen kauniilla äänellä. Tunnetko, kuinka Jeesuksen hymy vaalisee mieltäsi kukkien kauniina puhkeamisena? Ah, niin kaunis on Jumalan mieli; jo kostuu silmäni.

Ateisti: Annatkos sitä aurinkovoidetta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe