Miksi pyhää henkeä pitää erikseen pyytää tulemaan kokoukseen?

Anonyymi-ap

Pyhä Henki on siellä missä on yksi Jeesuksen seuraaja. Sitä ei tarvitse erikseen pyytää tulemaan kokoukseen. Miksi niin kuitenkin tehdään? Eikö riittäisi kiitos ja toteamus siitä, että Henki on läsnä?

19

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002
      UUSI

Entäs nukkumatti ja keijut?

• Anonyymi00003
      UUSI

Paljon on pöhinää ja omia kokouskaavoja ja perinnäissääntöjä luotu helluntai-karismaattisuuteenkin. Kyllähän se riittää että Jeesusta saarnataan, kyllä Henki sielät tulee paikalla katsomaan, että kenestä siellä puhutaan.

• Anonyymi00004
      UUSI

Jospa kyseessä on Pyhää Henkeä imitoivat henget.

• Anonyymi00005
      UUSI

Ei-helluntailainen kommentti:

Tekopyhät ja harhaoppiset kun toteuttavat riivaajien oppeja, ja niissä vaeltavat, niin sitten Pyhää henkeä kaipaillaan. Siitä puhe mistä puute. Raamatun mukaan uskovissa on Pyhä henki. Ei tarvitse etsiä sitä esim. sängyn alta, tai että löytyisikö tämän tai tuon saarnamiehen tilaisuuksista.

• Anonyymi00006
        UUSI

Näinhän se on. Jeesuksen mukaan taivasten valtakunta on keskellämme tai "sisällisesti meissä". Samoin Roomalaiskirjeessä muistutetaan, ettei tarvitse yrittää raahata Jeesusta alas taivaista.

• Anonyymi00007
      UUSI

Helluntilaisten kokouksissa on ihan muut henget ja voimat, jotka siellä pitää peliään.

• Anonyymi00008
      UUSI

Tuo johtunee mielestäni siitä, että nyky uskovat eivät itse elä Hengessä.

Siis monilla voi olla Pyhä Henki, mutta Henki ei pääse vaikuttamaan heissä, kun maalliset ovat heille tärkeämpiä.

Siksi mennään etsimään Henkeä ja Hengen voimaa ja vaikutusta kokouksiin ja etsitään siunauksia ihmisiltä, eikä suoraan Herralta, kuten tulisi toimia.

Siis ihan perus asiatkin ovat pahasti kateissa, jopa se perus Totuus, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on Jumalan temppeli, jossa Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta.

1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Kun edes tätä ei ymmärretä eikä tajuta, eikä koeta, niin sitten Henkeä etsitään ulkoapäin.

Uskovien Raamatun tuntemus ja sitä kautta ymmärrys on todella heikkoa, jopa olematonta nykyään, eli jäädään siis ihan ns. "vauva" asteelle huutamaan maitoa.

Eikä kehitytä Hengellisesti vaan on taannuttu ihan imeväisen tasolle.

Siis Hengellisen lapsen tulisi oppia saamaan Hengellinen ravintonsa suoraan Herralta, Pyhän Hengen kautta !

Mutta nyt siis ollaan täysin toisten ihmisten "ruokinnan" varassa !

Ja kun itse "ruokkijat" eli ne "vanhemmatkaan" eivät ole kasvaneet Hengelliseen aikuisuuteen, vaan ovat lapsia tai jopa niitä imeväisiä itsekln, niin eihän heillä ole annettavaa eikä kykyä huolehtia niistä toisista lapsista / vauvoista, kun itsellänkin on paljon täyttymättömiä tarpeita, eikä omakaan ymmärrys riitä auttamaan muita.

Tämä on ollut todella surullista ja jppa lohdutonta nähdä ja katsoa sivusta, miten huonosti asiat ovat ns. "seurakunnissa".

No, Herra avasi tätä asiaa jo parikymmentä vuotta sitten yhden Raamatunpaikan kautta, että mikä on Suomen "seurakuntien" tila ja miten siellä asiat menevät.

Laitan sen Raamatun paikan tämän jälkeen erikseen, se kannattaa lukea ajatuksella ja sitten miettiä ja tutkia ihan itse ns. "seurakuntien" todellista nykytilaa.

• Anonyymi00010
        UUSI

Tässä se Raamatunpaikka, ja siihen liityen ensin seuraava:

Saarn. 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

Hesekiel 34

1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.
        25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä;
        26 ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa-ne ovat siunauksen sateita.
        27 Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.
        28 Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.
        29 Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa.
        30 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, heidän Jumalansa, olen heidän kanssansa ja että he, Israelin heimo, ovat minun kansani, sanoo Herra, Herra.
        31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tässä se Raamatunpaikka, ja siihen liityen ensin seuraava:

Saarn. 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

Hesekiel 34

1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.
        25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä;
        26 ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa-ne ovat siunauksen sateita.
        27 Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.
        28 Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.
        29 Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa.
        30 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, heidän Jumalansa, olen heidän kanssansa ja että he, Israelin heimo, ovat minun kansani, sanoo Herra, Herra.
        31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."

Mutta onhan se Vesku hienoa, että sinä et ole niin kuin nuo huonot paimenet vaan olet hyvä paimen ja paimentanut lampaita tällä palstalla jo yli 20 vuotta tekemättä virhettä ja täydellisesti.

Sinä olet paras!

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mutta onhan se Vesku hienoa, että sinä et ole niin kuin nuo huonot paimenet vaan olet hyvä paimen ja paimentanut lampaita tällä palstalla jo yli 20 vuotta tekemättä virhettä ja täydellisesti.

Sinä olet paras!

Ole varovainen nyt !

Anonyymin henkilötietojen paljastaminen on rikos.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sinä olet paras!

Herra sinua siunatkoon runsaasti!

Kerrotko viimein sen, että mistä tuo sinun pohjaton vihasi johtuu ja kumpuaa?

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sinä olet paras!

Niin ja sinulle tiedoksesi se, että tämä foorumi ei ole mikään Seurakunta !

Enkä minä voi siten millään olla sen paimen, sillä paimenuus on sidottu Seurakuntayhteyteen.

Olen itse nimittänyt tätä areiopagiksi, sillä täällä kuten siellä aikoinaan, kukin julistaa omasta jumalastaan.

Mikä tämän foorumin funktio sitten on minulle ?

Täällä olen oppinut paljon eri eksytyksistä ja harhaopeista, sillä täällä ihmiset, jopa uskovat paljastavat ja puhuvat avoimesti siitä, mihin he oikeasti uskovat.

Eli ei tarvitse piilotella salaisia harhaoppejaan ja eksymyksiään.

Tämä on ollut siten melkoinen "korkeakoulu" siinä merkityksessä.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Herra sinua siunatkoon runsaasti!

Kerrotko viimein sen, että mistä tuo sinun pohjaton vihasi johtuu ja kumpuaa?

Viha?

• Anonyymi00009
      UUSI

Olet kaiketi päässyt yli normaalien rajojen.

• Anonyymi00011
      UUSI

Mitä se haittaa, jos joku rukoilee, Herraa Jeesusta ja pyytää, että Hän siunaisi kokouksen. minua ei häiritse, jos hän jatkaa: "Laske , herra henkesi ja siunaa tämä kokous. "

• Anonyymi00012
      UUSI

Hän erottaa rasismin rasismista joten älä huoli.

• Anonyymi00018
      UUSI

Uskovainen uskoo Jumalan Sanan ilmoituksen. Jumala ei valhettele.

Epäuskoinen tekee Jumalasta valhettelijan kun ei tahdo uskoa Hänen Sanaansa.

Jumala on yksi. Yksi kolmessa tai kolme yhdessä. Isä, Poika (Sana) , Pyhä Henki.

Henkeä ei voi olla ilman Sanaa, ja Isää. Sanaa ei voi olla ilman Henkeä ja Isää.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

Ihmisen tullessa uskoon ts. uudestisyntyessä häneen tulee Isä,Poika(Sana) Pyhä Henki asumaan.

(Jeesus Kristus - lihassa ilmestynyt Jumalan Sana sanoi) ”Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭19‬-‭20‬ ‭FB38‬‬

”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
      ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭23‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

”Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä — minä heissä, ja sinä minussa — että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.”
      ‭‭Johannes‬ ‭17‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭3‬:‭14‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
      -----
      ”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,”
      ‭‭2. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭6‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

Jumalan Henki joka tulee ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös Voiman Henki. Ei ole tervettä opetusta sanoa että pitää odottaa että puetaan voimalla korkeudesta. Näin oli ainoastaan Jeesuksen opetuslapsilla kun ei vielä ollut lupaus Pyhästä Hengestä toteutunut.
      -----
      Mutta helluntaina lupaus toteutui, eikä sen jälkeen enään mitään "Hengen sateita" taivaasta tule odottaa, vaan avata suunsa ja alkaa todistaa evankeliumia. Hengen virrat ( Jumalan Sanan todistaminen) virtaavat uskovan suun kautta lähimmäisen korville kuultavaksi.

”Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
      ‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭38‬-‭39‬ ‭FINRK‬‬

Nyt Jeesus on kirkastettuna Isän oikealla puolella ja Pyhä Henki on lähetetty. .

• Anonyymi00019
        UUSI

Miksi joku toinen saa rukous vastauksen mutta "minä" en?

Kun toinen ymmärtää ettei sellaista tarvitse enään anoa mikä on JO annettu!

Epäuskoinen anoo ja anoo ja valittaa ettei saa vastausta.
        On kuin janoinen joka on avoimen lähteen vieressä ja huutaa " antakaa minulle juotavaa"! Mitä olisi tarpeen tehdä? Kumartua juomaan lähteestä ja lopettaa valittaminen
        Uskovalle on JO annettu Pyhä Henki asumaan häneen joka on myös Voiman Henki. Se ei ole tunne kysymys , ei pidä tehdä tunteista Jumalan läsnä oloa sellainen on epäjumala. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ei muutu meidän tunteidemme mukaan.

Uskovaa on JO siunattu että hän olisi siunaukseksi. Itsekkyys ja epä usko estävät olemasta siunaukseksi lähinmäiselle.

”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
        ----
        Uskovalle on JO annettu kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaaan. Itsekeskeisyys estää laittamasta hänelle annettuja avuja ( kykyjä) käytäntöön lähimmäisen hyväksi. Leiviskänsä "liinaseen" kätkeneet tekevät kerran tiliä siitä mitä ovat jättäneet tekemättä.

”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,

niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.

Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭3‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Miksi joku toinen saa rukous vastauksen mutta "minä" en?

Kun toinen ymmärtää ettei sellaista tarvitse enään anoa mikä on JO annettu!

Epäuskoinen anoo ja anoo ja valittaa ettei saa vastausta.
        On kuin janoinen joka on avoimen lähteen vieressä ja huutaa " antakaa minulle juotavaa"! Mitä olisi tarpeen tehdä? Kumartua juomaan lähteestä ja lopettaa valittaminen
        Uskovalle on JO annettu Pyhä Henki asumaan häneen joka on myös Voiman Henki. Se ei ole tunne kysymys , ei pidä tehdä tunteista Jumalan läsnä oloa sellainen on epäjumala. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ei muutu meidän tunteidemme mukaan.

Uskovaa on JO siunattu että hän olisi siunaukseksi. Itsekkyys ja epä usko estävät olemasta siunaukseksi lähinmäiselle.

”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
        ----
        Uskovalle on JO annettu kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaaan. Itsekeskeisyys estää laittamasta hänelle annettuja avuja ( kykyjä) käytäntöön lähimmäisen hyväksi. Leiviskänsä "liinaseen" kätkeneet tekevät kerran tiliä siitä mitä ovat jättäneet tekemättä.

”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,

niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.

Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭3‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

Muuten on paljon oikeaa ja hyvää asiaa, mutta tässä ei mene ihan oikein:

--------------------

" Leiviskänsä "liinaseen" kätkeneet tekevät kerran tiliä siitä mitä ovat jättäneet tekemättä. "

-------------------

Luetaanko se Raamatunkohta kunnolla ja ajatuksella:

Luukas 19
        20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
        21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
        25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
        26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Mikä se yksi leivskä on jolla ihmisen tulisi toimia ?

Se on ihmisen elämä.

Eli Jumala on antanut elämän ja siihen on sanottu syy:

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

Tässä on se ensimmäinen leviskä kerrottu, mutta tuo ihminen ei sitä elämäänsä, eli leiviskäänsä käyttänyt.

Siksi jakeessa 26 sanotaan kuten sanotaan, eli :

26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Oli siis kyse uskosta osattomasta, jolla ei ollut Elämää, vaan vain elämä.

Näin minä olen tuon Raamatunkohdan ymmärtänyt.

Eli siinä ei ole kyse uskovasta, joka on jättänyt jotakin tekemättä.

Mutta toki on niin, että me uskovina vastaamme kaiken aikaa tekemisistämme ja tekemättä jättämisistämme Herralle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      104
      4440
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      200
      3657
    3. 202
      2991
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      72
      2832
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2737
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      83
      1371
    7. 60
      1246
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1082
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      60
      988
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      983
    Aihe