Kuka yllättyi, kaikkihan tämän tiesi paitsi hallitus?
YLE
"Työttömien osa-aikatulot ovat pienentyneet työttömyysturvan ja asumistuen suojaosien poistamisen jälkeen, Kela kertoo.
Suojaosa poistui työttömyysturvasta ja yleisestä asumistuesta viime vuoden huhtikuussa.
Lakimuutoksen myötä etuudet alkavat pienentyä jo ensimmäisestä ansiotuloeurosta. Ennen lakimuutosta työtön saattoi ansaita 300 euron ansiotulot ilman, että etuudet alkoivat pienentyä.
Kelan mukaan myös osa-aikaisen työskentelyn lopettaminen työttömyysturvan aikana on lisääntynyt hieman."
Työttömien osa-aikatulot ovat pienentyneet
6
184
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Eli ihmiset ei teekkään töitä, jos palkka puolitetaan? I'm shocked! well not that shocked....
- Anonyymi00002
Demareille tunnin viikossa työtä tekevä on " TYÖLLISTETTY "
HU O N O V I T S I !
Sdp- huonon huumorin puolue. - Anonyymi00003
Kaiken lisäksi uutista vähätellään, vai että "hieman"
"...työskentelyn lopettaminen työttömyysturvan aikana on lisääntynyt hieman" - Anonyymi00004
Nämä on kaikki niitä ongelmia jotka poistuu kun siirrytään kansalaispalkkaan/perustuloon.
Jokaiselle se xx€/kk käteen ja sillä sipuli. Talous kasvaa, raha kiertää ja virkaloiset pääsee osallistumaan tuottavaan työntekoon. - Anonyymi00005
Tehdystä työstä on käytännössä maksettu aina se palkka.
Itse olen kyseisen systeemin aina nähnyt vääryytenä jota voi käyttää hyväksi itse sekä työnantajat!
Miksi työnantajat antaisivat lisätunteja kun saa tyytyväisiä tekijöitä alemmilla tunneilla?
Miksi työntekijä ottaisi lisää tunteja kun saa etuutena useita tunteja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän531087Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll231069Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514842- 50824
- 46735
- 37659
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181615Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan62609Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘38562