Yksikään Jeesuksen opetulapsi ei sanonut että "tulin uskoon ".
Tiesitkö että helluntailaisuudessa tehdään monia "uskonratkaisuja" saman henkilön kohdalla.
Jokin on tässä mennyt pieleen ja pahasti.
"tulin uskoon" - fraasi
148
428
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Tulla uskoon on ihan Raamatun ilmoituksen todistama tapahtuma, henkilökohtainen tapahtuma.
Tässä esim. todistus apostoli Pietarin kautta.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)
Uskohan yhä vieläkin tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Uskoon tulemisen merkitys:
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. ( Hep 4)
"me, jotka tulimme uskoon".
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00007UUSI
Nikki usko toivosen evankeliumi on loppujen lopuksi luterilaisen kirkon oppi pelastavista sakramenteista, kirkon omistamista armon välineistä, joiden kautta kirkko jakaa kasteen armoa ja osuuksia ensimmäiseen ylösnousemukseen.
usko toivonen, et pysy kieltämään kirkkosi oppia. Raamatun jakeet eivät todista yhtään mitään sinun uskostasi ja opista, vaan kopioit Raamatun jakeita pelkästään hämäykseksi, sillä tiedät, etteivät pyhät saata sanoa pahaa Raamatusta. - Anonyymi00019UUSI
"pistis" kastetuksi tullut, antiokiassa kastetuksi tulleita alettiin kutsu kristityiksi
Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Kristuksen omaksi kastetuista alettiin puhua uskovaisista, koska he olivat kasteessa saaneet uskon Hengen lahjan.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Usko on Kristuksen Henki meissä asuvaisena, ei mikään käännyttämällä aikaansaatu psykologinen mielentila, mitä hellarit uskolla tarkoittavat. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
"pistis" kastetuksi tullut, antiokiassa kastetuksi tulleita alettiin kutsu kristityiksi
Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Kristuksen omaksi kastetuista alettiin puhua uskovaisista, koska he olivat kasteessa saaneet uskon Hengen lahjan.
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Usko on Kristuksen Henki meissä asuvaisena, ei mikään käännyttämällä aikaansaatu psykologinen mielentila, mitä hellarit uskolla tarkoittavat.Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa, Kristuksen henkeä, se ei ole Jeesuksen oma.
- Anonyymi00025UUSI
Paavali keksi omia oppeja ja puheidensa mukaan valehteli, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä. Mies oli niin ylpeä, ettei keskustellut oikeiden Jeesuksen kanssa kulkeniden apostolien kanssa, vaan opetti omia oppejaan.
Gal. 1:19
Ketään muuta apostolia en tavannut, ainoastaan Herran veljen Jaakobin.
Tosin Pietari erehtyi puolustamaan Paavalia. Molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Usko on Kristuksen Henki meissä asuvaisena, ei mikään käännyttämällä aikaansaatu psykologinen mielentila, mitä hellarit uskolla tarkoittavat.Antiokiassa uskoon tulleita alettiin nimittämään kristityiksi.
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Usko tuli julistetun evankeliumin kuulemisen kautta, kuten Raamatun totuus se meille ilmoittaa.
Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima, Herran käsi oli heidän kansaan ja vaikutti sydämen kääntymyksen herran puoleen.
Itseasiassa tässä todistuksessa ei puhuta kasteesta ollenkaan.
25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. ( Apt 11)
On hyvä pysyttäytyä siinä, mikä kirjoitettu on, sillä se mikä on kirjoitettu Raamatun ilmoitukseen on luotetettavaa.
Sen sijaan omien oppien kautta syntynyt julistus on sitä ns. korvasyyhyn vaikuttamaa totuudesta pois poikkeamista.
Ja sikäli olet oikeassa, että myös korvasyyhyopit vaikuttavat uskoa siihen korvasyyhyoppiin.
Mutta juurikin Raamatun ilmoitukseen peilaamalla sellaiset korvasyyhyopit paljastuvat.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Usko on Kristuksen Henki meissä asuvaisena, ei mikään käännyttämällä aikaansaatu psykologinen mielentila, mitä hellarit uskolla tarkoittavat.>>>>>Kristuksen omaksi kastetuista alettiin puhua uskovaisista, koska he olivat kasteessa saaneet uskon Hengen lahjan.<<<<
Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan tämän uskoessa evankeliumin ts. uudestisyntyessään.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina ) julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38 - Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa, Kristuksen henkeä, se ei ole Jeesuksen oma.
>>>>Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa, Kristuksen henkeä, se ei ole Jeesuksen oma.<<<
Raamatun ilmoituksen mukaan uskosta osattomalla ei ole Kristuksen Henkeä. Uskosta osattomasta ei tule Jumalan lasta vesi kasteessa. Vesi ei ketään uudestisynnytä.
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
Vesi ei synnytä ketään Jumalan lapseksi . Jumala itse synnyttäö lapsensa Sanansa ( evankeliumin uskomisen ) kautta.
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina ) julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
Evankeliumin uskoneeseen ts. uudestisyntyneeseen Jumalan Henki tulee asumaan .
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Paavali keksi omia oppeja ja puheidensa mukaan valehteli, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä. Mies oli niin ylpeä, ettei keskustellut oikeiden Jeesuksen kanssa kulkeniden apostolien kanssa, vaan opetti omia oppejaan.
Gal. 1:19
Ketään muuta apostolia en tavannut, ainoastaan Herran veljen Jaakobin.
Tosin Pietari erehtyi puolustamaan Paavalia. Molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.11 apostolia koki äkkikuoleman
Pakkovauvakastetut kuolevat hitaasti viinaan. - Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa, Kristuksen henkeä, se ei ole Jeesuksen oma.
Raamattu ei puhu vauvakasteen lahjasta ja yhtään mitään.
- Anonyymi00002UUSI
Ei ihme , et hellari usko on suosittua Afrikassa .
- Anonyymi00021UUSI
Ensimmäiset helluntailailaiset Los Angelesin slummeissa olivat mustia, orjien perillisiä, joiden kodin uskonto oli noituus ja henkien palvonta. Ei helluntailaisuus heille mitään uutta uskontoa ollut.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ensimmäiset helluntailailaiset Los Angelesin slummeissa olivat mustia, orjien perillisiä, joiden kodin uskonto oli noituus ja henkien palvonta. Ei helluntailaisuus heille mitään uutta uskontoa ollut.
Parhami lupasi mustille slummien miehille monen vieraan kielen täydellisen taidon käymättä päivääkään oikeata koulua, jos he liittyvät hänen perustamaansa uuteen Pentecostalismuksen lahkoon.
Pettyneet mustat miehet erosivat koko lahkosta. Ei siellä Parhamin pitämässä kieli-raamattukoulussa mitään vieraita kieliä kukaan oppinut puhumaan. - Anonyymi00119UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Parhami lupasi mustille slummien miehille monen vieraan kielen täydellisen taidon käymättä päivääkään oikeata koulua, jos he liittyvät hänen perustamaansa uuteen Pentecostalismuksen lahkoon.
Pettyneet mustat miehet erosivat koko lahkosta. Ei siellä Parhamin pitämässä kieli-raamattukoulussa mitään vieraita kieliä kukaan oppinut puhumaan.häpeä itseäsi ja kirjoitustasi
- Anonyymi00003UUSI
Kyllä ihminen itse joutuu tekemään ratkaisun palveleeko saatanaa herjaten vai Jumalaa kiitäen.
Tahto tulee ihmiseltä, mutta lahjat toteuttaa Jumalalta.- Anonyymi00018UUSI
Eksyttäjät yrittävät, että ihminen tekee nopean uskonratkaisun ja hyväksyy hänelle syötetyt valheet. Älä tee mitään nopeita uskonratkaisuja lahkolaisten ohjeiden mukaan.
Joh. 15:16
Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eksyttäjät yrittävät, että ihminen tekee nopean uskonratkaisun ja hyväksyy hänelle syötetyt valheet. Älä tee mitään nopeita uskonratkaisuja lahkolaisten ohjeiden mukaan.
Joh. 15:16
Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.No, tekivätkö helluntaipäivänä Jerusalemissa evankeliumin saarnan vastaanottaneet 3000 sielua ratkaisun helluntaipäivänä, vaiko vasta pitkän harkinnan jälkeen?
Kysymyshän on pelastuksen evankeliumin julistamisen kuulleiden kääntymisestä, Jumala kutsuu evankeliumin kautta ihmisiä kääntymykseen.
Entä Antiokiassa, julistetun evankeliumin kuulleista suuri joukko kääntyi Herran puoleen.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Tämä tapahtui Jumalan voiman vaikuttamana, Herran käsi oli heidän kanssaan.
Pidätkö valheena tätä Raamatun ilmoitusta.
Miksi epäilet pelastuksen evankeliumin julistamista Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Epäiletkö uskovaksi tulemista kuulemisen kautta ja epäiletkö myös sitä, että kuulemisen kautta uskovaksi tullut saa Pyhän Hengen sinetiksi, perintöosan vakuudeksi.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi00004UUSI
Ihminen saadaan käännyttämälä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Parhami ja Olseni käytti niitä erikoisia lisäkeinoja saada pojat tulemaan uskoon. - Anonyymi00005UUSI
Raamatun mukaan oikea usko on Kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus. Ei käännyttämällä aikaansaatu psykologinen päänusko, mitä hellarit tavoittelevat.
- Anonyymi00008UUSI
Raamatussa Kristuksen omaksi kastettuja ja kasteessa uskon Hengen lahjan saaneita alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis" mikä tarkoittaa uskovaista, uskolle kuuliasta. Siis vasta kasteen jälkeen.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.- Anonyymi00032UUSI
Itseasiassa näillekin julistettiin ensin pelastuksen eavnkeliumi, uskohan tulee kuulemisesta.
Jos Suomen kastetut olisivat "uskolle kuuliaiset", niin tämä kansa olisi kuuliainen Kristuksen sanalle, mutta on selvää, kun uutisten kautta saamme kuulla todistuksia valatavasta pimeydestä, lihan teoista yms.., niin se todistaa siitä hedelmästä, mikä ei kirkasta Jumalaa, vaan on hedelmää kuolemalle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
( Room 7)
Jeesus sanoo:
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään ( Matt 7)
Usko Toivonen
- Anonyymi00009UUSI
Uskon henki saadaan kasteessa synneistä pestyyn tyhjään sydämeen. Ei synnin sekaan.
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."- Anonyymi00034UUSI
Jumala puhdistaa sydämet uskolla ja usko tulee kuulemisesta.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Ensin uskoon tuleminen kuulemisen kautta, ja Jumalan todistus sydämen uskosta Pyhän Hengen antamisellaan.
Usko Toivonen
- Anonyymi00010UUSI
Lapsena kristityksi kastetuilla kirkkoon eli Kristukseen kuuluvilla on oikea usko. Ei uskoonsa käännytetyillä pakanoilla.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.- Anonyymi00013UUSI
Jes. 42:2
Ei hän huuda eikä melua, ei kuulu hänen äänensä kaduilla. - Anonyymi00015UUSI
Tarinasi on pulun tuubaa paksua sellaista.
Uskolla ja vauvakasteella ei ole pienintäkään yhteyttä . - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tarinasi on pulun tuubaa paksua sellaista.
Uskolla ja vauvakasteella ei ole pienintäkään yhteyttä .Joka ei ota vastaan kasteen lahjaa, uskon Henkeä, kuten sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Aikuisen on vaikea pelastua. Rikkaalle se on lähes mahdotonta. Puhumattakaan harhaoppisista uskonlahkoista, mitä tänne on Amerikasta puskettu 100 v. sitten kaikenlaista hihhuliporukoita.
- Anonyymi00069UUSI
Hengen hedelmiä ei näytä pakkovauvakastetuilla olevan.
- Anonyymi00011UUSI
Lahkolaiset ovat meluava joukko.
- Anonyymi00012UUSI
Tyhjät tynnyrit kolisee kaikista eniten.
Katseen armo pelastaa.👀 Ja lehmät lentää.🐮🍀
- Anonyymi00014UUSI
Sellainen henkilö, jonka täytyy tehdä monta uskonratkaisua, hänellä on ongelmia. Voi olla, että ei täydestä sydämestä lähdetä seuraamaan jeesusta, Sitten tulee ehkä lipsumista, ja joutuu maailmaan takaisin. Herra on armollinen ja uudistaa tekonsa.
Minä olen siinä asiassa onnellinen, että kun tulin uskoon, minulle on riittänyt siitä 49 vuodeksi.
Opetuslapsilla oli eri tilanne. Jeesus löytyi. Kyllä siinä oli uskoontulo silti. Kun Pietari lankesi, Jeesus lähetti sanan: "Sanokaa opetuslapsille ja Pietarille....."Siis Pietari oli hetken ulkopuolella. - Anonyymi00016UUSI
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3] - Anonyymi00017UUSI
Ps.8:3 Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan.
- Anonyymi00023UUSI
Kristuksen omaksi kastetulla lapsella on Pyhä Henki. Toisin kuin kastamattomalla pakanalla. Ne on niitä tyhmiä neitsyitä, joita ei enää ehditä kastaa kun Ihmisen Pojan päivänä toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
- Anonyymi00024UUSI
Kai se Raamatussakin sanottaisiin "tulin uskoon" mutta kun ei sanota.
Ihminen voi tulla vaikka minkälaiseen lahkouskoon ja jopa olla ylpeä siitä.- Anonyymi00031UUSI
Kiihkouskovaiset voivat tulla silmät kiiluen kohti pommit vyöllä hyökätä Juutalaisten kimppuun.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kiihkouskovaiset voivat tulla silmät kiiluen kohti pommit vyöllä hyökätä Juutalaisten kimppuun.
Ruotsissa Knutbyn hellauntaiseurakunnassa kun yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, niin toiset pastorit tappoivat hänet.
- Anonyymi00029UUSI
1. Piet.3
"veden kantamana" ei veteen upottamalla
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00030UUSI
1. Moos. 7:1
Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut ainoaksi hurskaaksi edessäni."
2. Moos. 25:16
Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
1. Moos. 7:1
Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut ainoaksi hurskaaksi edessäni."
2. Moos. 25:16
Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Et ole luopunut saastaisesta elämästäsi, luterilainen, eivätkä saastaiset luterilaiset ole matkalla Taivaaseen, vaan heidän kasteessa on menolippu ja portti helvettiin.
- Anonyymi00035UUSI
Kyllä. Jotkut antavat elämänsä Jeesukselle monta kertaa, kun eivät pääse eroon alkoholista ja muista päihteistä eikä elämä muutu. Sitten joka kerralla julistetaan synnit anteeksi ja onnitellaan uutta Jumalan lasta.
Luulisi tämän jo ärsyttävän asianosaisia, mutta näin jatketaan hamaan kuolemaan asti, jos päihdeongelmainen vai jaksaa käydä kokouksissa. Ja vankilassakin tätä tapahtuu.- Anonyymi00039UUSI
Ihminen tehnyt ratkaisun, mutta Jumala ei ole lähtenyt kimppaan.
Samoin ihminen voi olla olevinaan uskossa ja herjaa muita ihmisiä.
- Anonyymi00036UUSI
Pakkovauvakastetut puhuvat kielillä. Jokeltavat mitä sattuu. Se on Hengen vaikutusta ja Hengen vaikutus puolestaan on kasteveden vaikutusta ja se yhdessä lausutun Jumalan sanan kanssa.
Kastevesi + Jumalan sana = Henki uudestisynnyttää vauvan (Mutta ei aikuisia)
ja vauva jokeltaa eli puhuu kielillä. Toki hän teki sitä jo ennen kastetta, mutta vasta kasteen jälkeen oppii kunnolla jokeltamaan ja lopulta puhuu ihan selvää kieltä niin kuin apostolit konsanaan
On se vaan Jumalan ihme!- Anonyymi00045UUSI
Useamman kerran kylvetty pedo haluaa lapsia
Se vihaa uskovia ja siksi solvaa koko ajan
- Anonyymi00037UUSI
Liukasta menoa. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00040UUSI
Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" pilkkasi kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen eri palstoilla.
Nyt tyyppi on kuulemma potkaisssut tyhjää.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]- Anonyymi00068UUSI
Luterilaisten "jumala" tykkää jumalattomien kuolemasta.
Kristittyjen Jumala ei!
- Anonyymi00041UUSI
Gal. 6:7
Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. - Anonyymi00042UUSI
Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja miettiä oman lahkokuntansa suurmiesten Parhamin ja Olsenin elämää ja sitä esimerkkiä, minkä he seuraajilleen jättivät.
- Anonyymi00067UUSI
Pakkovauvakastettu mene itse peilin eteen ja mieti Lutherin kansanmurhaa, Hitlerin kansanmurhaa, Suomen ja Saksan Luterilaisen kirkon pedofiliaa!
- Anonyymi00043UUSI
Monet luopuu perinteisestä kristinuskosta ja erehtyy menemään kiihkolahkoon ja ottaa villitseviä hurmoshenkiä vastaan "Jeesuksena" ja sanoo tulleensa tosiuskovaiseksi.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00044UUSI
Jooga-henki.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Jooga-henki.
Jooga on kesy henki, mutta helluntailaisten hurmoshenki se on paha henki.
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Sananl. 4:16
Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet. - Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Jooga-henki, sateenkaari-henki ..
Epäjumalan palvontaa - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sananl. 4:16
Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet.Ylivainion aikana hellarit laittoivat liikkeelle yli tuhat väärää väitettä ihmeparanemista.
Oikea lääkäri tutki kaikki väitteet Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Kukaan ei ollut parantunut oikeasti yhtään mistään.
- Anonyymi00050UUSI
Uskoon tulo on vähän kuin kasvin istutus, sen voi itse istuttaa tai joku auttaa siinä, mutta kasvun antaa Jumala.
Jos yrittää itse kasvaa, niin tulos on vain pahaa mieltä, muiden herjaamista, pettymyksiä, katkeruutta ja kaunaisuutta.
Ja sellainen tulos näkyy ihmisessä ja ihmisen jutuissa, jos Jumala ei ole suonut kasvua.- Anonyymi00051UUSI
Kenellä on Kristittyjen yhden Kasteen lahjana saatu Pyhä uskon Henki, hänellä on kaikki se mitä Pyhä Henki on ja edustaa. Ei vain jotain muruja ja siivuja siitä, mitä pitää kasvattaa.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla.
- Anonyymi00052UUSI
Helluntailaisten usko on aikaansaatu käännyttämällä ja sitä pitää kasvattaa syöttämällä jatkuvasti uutta selitystä sisälle.
- Anonyymi00053UUSI
2. Tim. 3:7
jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen. - Anonyymi00054UUSI
Pakkovauvakastetuilta menee hermot, kun puhutaan uskoontulosta.
Luterilaisilla menee hyvin, kun kukaan ei puhu uskoontulosta. Vauvana pakkokastetaan ja sitten pitää olla hiljaa uskonasioista!- Anonyymi00057UUSI
Useamman kerran kylvetetyllä menee hermot kun uskovat kastavat lapsensa. Hän vihaa niitä jotka tulevat uskoon eivätkä mene uudelle kasteelle.
Useamman kerran kylvetetty pedo vihaa uskovia
- Anonyymi00055UUSI
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.”
1. Korinttilaiskirje 15:11 FB38
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. ........Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.”
1. Korinttilaiskirje 15:1-11 FB38
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( EVANKELIUMINA ) julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38 - Anonyymi00059UUSI
Raamatusta löytyy:
jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat:
minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen,
sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
"Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"
monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon,
Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet
pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon,
Uskoon nimen omaan tullaan!- Anonyymi00061UUSI
Homot tulevat Uskoon, heterot Fatimaan.
- Anonyymi00060UUSI
Mutta vaikka uskoon tullaan, niin silti muiden herjaaminen on pääasia.
Vaikka Raamattu ei sitä tosin erikseen hyvänä ominaisuutensa mainitse, mutta pakko se on siihen kuulua kun ilmenee niin runsaana lahjana. - Anonyymi00062UUSI
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi00063UUSI
Lahkolaiset syntyivät vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen ja heitä juutalaiset vainosivat.
Johannes ei kastanut lakihenkisiä kiihkofariseuksia, joita tosin saattaa olla tänäkin aikana, mutta heidän harhaoppinsa jokainen kyllä osaa tunnistaa ja farisealaisuus muutenkin kokenut mahalaskun, kun nykyisin enemmän syntiä puolustellaan kuin kauhistellaan.
Lahkolaisten pakanalahkoilaisten edustaja oli Paavali.
Häntä pitää herjata lahkolaisena. - Anonyymi00065UUSI
Fariseukset olivat valtiokirkon edustajia kuten nykyiset luterilaiset.
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Fariseukset olivat valtiokirkon edustajia kuten nykyiset luterilaiset.
Totta, helluntailaiset taas edustavat muita kuin raamatullisia kristittyjä
- Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Lahkolaiset syntyivät vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen ja heitä juutalaiset vainosivat.
Johannes ei kastanut lakihenkisiä kiihkofariseuksia, joita tosin saattaa olla tänäkin aikana, mutta heidän harhaoppinsa jokainen kyllä osaa tunnistaa ja farisealaisuus muutenkin kokenut mahalaskun, kun nykyisin enemmän syntiä puolustellaan kuin kauhistellaan.
Lahkolaisten pakanalahkoilaisten edustaja oli Paavali.
Häntä pitää herjata lahkolaisena.Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretin lahkoja.
- Anonyymi00064UUSI
Paavali oli ensimmäinen pakanlahkolainen ja myönsi sen itse kun häntä syytettiin lahkolaiseksi, että jos haluatte sellaiseksi kutsua, niin olen Jeesuksen Kristuksen lahkolainen, seuraan Pyhän Hengen vaikutuksesta Jeesusta enkä mitään juutalaisia tarustoja, jotka ovat tarkoitettu katovaksi kun Jeesus tuli maan päälle.
Paavali on pakanalahkolaisten esikuva. - Anonyymi00071UUSI
Tulisitte järkiinne, päivänvaloon sieltä uskonnon yöstä.
- Anonyymi00072UUSI
Kastetuista alettiin käyttää kreikankielen nimitystä "pistis" uskovainen, koska he olivat saaneet kasteessa uskon Hengen lahjan.
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - Anonyymi00074UUSI
Olin Helluntaikirkossa, kun liitettiin nuoria, jotka olivat käyneet kasteella, seurakuntaan. Heiltä ei kysytty, milloin ja miten olet tullut uskoon, vaan ainoastaan, milloin kävit kasteella.
Tietääkseni helluntaikirkossa lapset on jotenkin kirkon jäseniä. sitten teini-iässä käydään kasteella.
Ennen helluntaikirkkoa , tav. helluntaiseurakunnassa piti olla jo uskossa. Piti todistaa, milloin ja miten on tullut uskoon, lyhyesti.
En minä kyllä ihmettele, jos siinä joku hämärtyy. Toivottavasti he tulevat , jos ei heti, niin myöhemmin, uskoon,- Anonyymi00076UUSI
Noin minäkin olen asianlaidan olevan, ikävä kyllä.
Eli tuohan tarkoittaa käytännössä sitä, että seurakunnassa on uskovat ja uskosta osattomat sekaisin ja yhdessä.
Mutta mitä sanookaan Raamattu tuollaisesta?
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
No, eipä ole mikään ihme se, että mikä "meno" nyky seurakunnissa on vallalla, kun uskosta osattomat ovat mukana vaikuttamassa kaikkeen.
Surullista, todella surullista, kun ei tämän vertaa tunneta Sanaa, saati sitten, että sitä noudatettaisiin.
- Anonyymi00075UUSI
Uskoon tuleminen on tapahtunut jokaiselle, joka pääsee taivaaseen.
Edellisten lisäksi tämä Hebrealaiskirjeen 4:3: "Sen sijaan me, jotka tulimme uskoon, pääsemme lepoon."- Anonyymi00079UUSI
Paavali oli valheveikko ja murhamies.
Murhamiehet eivät peri Jumalan valtakuntaa, vaikka kuinka ruikuttaisivat.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Paavali olisi pitänyt vangita Stefanoksen murhasta ja tuomita lain mukaisesti.
Mies piilotteli väärällä nimellä ulkomailla kymmenisen vuotta.
Ja kun häntä kuulusteltiin, niin piti päästää vapaaksi, koska oli Rooman mafian jäsen ja nautti rikollisjärjestön suojeluksesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
Ei ihme ollenkaan, että Jumala vihastui mieheen ja lähetti häneen Saatanan enkelin eli demonin, joka surmasi miehet Roomassa. Paha äkkikuolema. Ei siihen liittynyt mitään armoa. - Anonyymi00087UUSI
Lepo alkaa jo tässä elämässä, lepo on vapautta synnin orjuudesta.
- Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Jeesus pelastaa ennen Paavalin kuin paatuneen pakkovauvakastetun.
- Anonyymi00080UUSI
Vauvakasteessa vauvat otetaan Saatanan orjiksi valheen avulla. Harva pääsee pakenemaan tuota orjuutta. Heitä kytätään ja valvotaan ja vainotaan, jos he yrittävät irrottautua "kasteen armosta".
- Anonyymi00083UUSI
Ei vaan Kristuksen omiksi ja sitä vastaan helluntailasiaet pedofiilit itkee
- Anonyymi00084UUSI
vauvaaa, vauvaaa, vauvakasteee, huutavat nuo pedot
- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
vauvaaa, vauvaaa, vauvakasteee, huutavat nuo pedot
Vauvat ovat luterilaisen kirkon tärkein työn kohde! Ilman vauvoja ei olisi nykyistä luterilaista kirkkoa!
- Anonyymi00082UUSI
Eihän Raamatussa ole meille mitään muuta uskovaa, joka olisi esikuva kun Paavali, joka julistaa pelastusta pakanoille, joka tuo sanoman pakanoiden keskuuteen ja joka myöntää olevansa lahkolainen. Ei ole mitään muuta mitä seurata jos ihmisen ottaa esikuvakseen kuin Paavalia siinä miten ihminen voi elää elämää lahkolaisena ja mitä se silloin on.
Tietenkin joutuu joidenkin hampaisiin ja saa syytöksiä niskaansa, mutta niinhän Paavali sanoi ettei välitä jos joku inhimillinen oikeus hänet tuomitsee, hän ei koe että hänellä olisi mitään omallatunnolla, ei hän ole viekkaudella solminut ihmisiä pauloihinsa, vaan julistanut Jeesusta Kristusta mihin uskoo ja mihin saanut Hengen voitelun.
Hyvä lahkolaisuus esikuva. - Anonyymi00085UUSI
Valehtelemalla ei oteta ketään Kristuksen omaksi. Saatanan omaksi otetaan nimenomaan valehtelemalla.
- Anonyymi00088UUSI
Siksi ei kannata Paavalista valehdella.
- Anonyymi00092UUSI
Vauvakaste on sitä valehtelua.
- Anonyymi00090UUSI
"Tulla uskoon" termi löytyy Raamatussa monesta paikasta, mutta pakkovauvakastetut eivät ole tulleet uskoon.
Apostolien teot:
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
18:27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."- Anonyymi00091UUSI
Jatkoa...
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00091 kirjoitti:
Jatkoa...
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.Paavali ei tehnyt mitään todellista parannusta, koska miehessä oli Saatanan enkeli eli demoni, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. - Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Paavali ei tehnyt mitään todellista parannusta, koska miehessä oli Saatanan enkeli eli demoni, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.Te Paavalin rienaajat olette jumalattomia!
Luetteko te mustaaraamattua, missä ei ole Paavalin eikä Pietarin kirjoituksia!
- Anonyymi00094UUSI
Raamatun kielessä Kristuksen omaksi kastetuista alettiin käyttää nimitystä "pistis" eli uskovainen, uskolle kuuliainen vasta kasteen jälkeen, koska kasteessa pestään synti pois ja puhdistettuun sydämeen annetaan Pyhä uskon Hengen lahja.
Biblia
Apt.16:15
Ja kuin hän ja hänen huoneensa kastettu oli, rukoili hän meitä, sanoen: jos te minun Herralle uskollisena pidätte, niin tulkaat minun huoneeseeni ja olkaat siinä. Ja hän vaati heitä.
33/38
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Ennen kastetta ihmisellä oleva oma usko on vain este ja tulppa kasteen lahjan Pyhän Hengen saamiselle.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesukselle.- Anonyymi00095UUSI
Helluntailaisten käännyttämällä aikaasaatu harhaoppinen usko on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.
- Anonyymi00096UUSI
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä. - Anonyymi00097UUSI
Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi. - Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois. - Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.Uudestikastajalässyttäjä kopioi hädissään samoja viestejä eikä sitä kukaan usko
Luterilaisilla on Raamatun Jeesus ja usko häneen on välttämätöntä - Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00096 kirjoitti:
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä.Kristukseen ja hänen ruumiinsa jäseneksi meidät kastetaan.
Tämä on Raamatun opetus joka ärsyttää uudestikastajia - Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.Uudestikastajat pilkkaavat koko maailmaa ja palvovat vettä. He väittävät ettei usko Jeesukseen ole välttämätön
Uudestikastajat tarvitsevat temppelirituaaleja pelastuakseen. Ja vettä - Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.Evankeliumiin kuuluu sakramentit kuten Raamatussakin
- Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.Uudestikastajat ovat ottaneet Jumalan aseman väittämällä että vain he voivat pelastua. Nämä loitusuavat uudestikastajat eivät usko Raamatun evankeliumia
- Anonyymi00101UUSI
Parhami ja Olseni oppeineen on helluntailaisten uskon perusta.
- Anonyymi00102UUSI
Olseni perusti Suomeen 40 ens. hell.srk. ja laittoi kätensä monen ihmisen päälle ja henki meni miehen käsistä moneen ihmiseen. Upotuskasteissa sitä samaa henkeä pumpattiin satoihin ihmisiin.
- Anonyymi00103UUSI
Anonyymi00102 kirjoitti:
Olseni perusti Suomeen 40 ens. hell.srk. ja laittoi kätensä monen ihmisen päälle ja henki meni miehen käsistä moneen ihmiseen. Upotuskasteissa sitä samaa henkeä pumpattiin satoihin ihmisiin.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.
- Anonyymi00108UUSI
Montako ihmistä lahkoapostoli Olsen upotti uudestikasteells?
- Anonyymi00109UUSI
Olseni touhusi 15 vuotta ja perusti 40 hell.srk. ennen kuin vietiin vankilaan ja karkotettiin Norjaan, mistä karkasi takaisin ja karkotettiin uudestaan.
Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[1
- Anonyymi00110UUSI
Mies oli saanut Amerikan hellareilta sen "henkikasteensa"....
Wikipedia
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi hän oli jättänyt Pelastusarmeijan.- Anonyymi00111UUSI
Tyhmästi teki kun kääntyi kristinuskosta helluntailaiseksi!
- Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00111 kirjoitti:
Tyhmästi teki kun kääntyi kristinuskosta helluntailaiseksi!
Luterilaisuuden ja Lutherin todella musta ja erittäin verinen ja raaka menneisyys !
Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:
Oppi-isänne Luther !
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tässä ote tuosta:
Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:
Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
eitä kidutettiin eri tavoin,
poltettiin roviolla,
mestattiin,
hirtettiin,
hukutettiin
ja haudattiin elävältä.
Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
---------------
Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:
-------------
Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.
Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
-------------------------
Kidututtajan ja murhaajanko jalanjälkiä meidän tulsii seurata ?
Kas kun ei Hitlerin ?!
- Anonyymi00113UUSI
Palstan aihe on helluntailaisuus eli Pentecostalismi.
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy. - Anonyymi00114UUSI
Luterilaiset eivät näköjään millään tajua, että ketään ei voida valehtelemalla kastaa Kristuksen yhteyteen. Se on heidän itsensä keksimä määritelmä vauvakasteelle mutta Raamattu ei vauvakastetta tunne.
Vain sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tulleet uskoon evankeliumin kuulemisen kautta, voivat levittää valhetta vauvakasteesta.- Anonyymi00125UUSI
Parhami teki poikatyötä ja sai pojat tulemaan helluntailaisten uskoon.
- Anonyymi00115UUSI
Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
- Anonyymi00124UUSI
Onko tuo huoneentauluna sakastin seinässä?
Vai liekö kuitenkin juoneen taulu omasta päästä !
- Anonyymi00116UUSI
Hellareiden kannattaisi mennä itseensä ja tutkia oman lahkokuntansa perustamista, perustajien motiiveita ja oppeja, mitä he lähtivät levittämään ja mihin se voi johtaa.
- Anonyymi00117UUSI
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.- Anonyymi00126UUSI
Millä jumalaton luterilainen koettelee, kerrothan salaisuuden !
- Anonyymi00136UUSI
Anonyymi00126 kirjoitti:
Millä jumalaton luterilainen koettelee, kerrothan salaisuuden !
Mitä jumalaton helluntailainen koettelee? Viinaako?
- Anonyymi00118UUSI
menin uskoon, tulin uskoon,
kumpikin viestii eri asiaa.
Jumalaton ei ole tullut uskoon, hän ei kykne tunnustamaan uskao, siksi hänen kielilläpuhmisen viestistä ja sokeudesta johtuen, ei näe- eikä kuule, eikä käsitä- Sanaa.
Hän ajattelee, ettei voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä uudelleen.
https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/miten-uskoon-tullaan/- Anonyymi00120UUSI
Nikodemus oli huolestunut lapsen pelastuksesta, koska Jeesus sanoi, että kaikkien ihmisten, myös lapsien on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
Då sade hans lärjungar: »Se, nu talar du öppet och brukar inga förtäckta ord.
His disciples said unto him, Lo, now speakest thou plainly, and speakest no proverb. - Anonyymi00122UUSI
Ihminen voi suullaan tunnustaa ihan mitä uskoa tahansa. Hellareilla on vihanhenki oikeita kristittyjä kohtaan.
- Anonyymi00127UUSI
Anonyymi00122 kirjoitti:
Ihminen voi suullaan tunnustaa ihan mitä uskoa tahansa. Hellareilla on vihanhenki oikeita kristittyjä kohtaan.
Mitrn tuo sanomasi vihan henki on ilmitullut suomen yhteiskunnan elämässä vuosisatojen aikana, kerro ?
- Anonyymi00137UUSI
Anonyymi00127 kirjoitti:
Mitrn tuo sanomasi vihan henki on ilmitullut suomen yhteiskunnan elämässä vuosisatojen aikana, kerro ?
Ainkin sinussa se näkyy vahvana
- Anonyymi00121UUSI
Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta,
koska "vanhurskas on elävä uskosta". Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
(Gal 3:9-12)
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
(Gal 3:23-25)
ts. adventtisit- vapauduttuaan lain käskytyksistä, tapahtuu - kun usko tulee ja he sanovat- että tulin uskoon, ja sitten kertovat mihin uskoon tulivat.
Sitten luterilaiset -vauvakasteessa- kun veispesusta vapauduttuaan, käsittävät, että vain Golgatan sovintoveri pesee veriruskeat synnit villanvalkoisesti. he tulevat uskoon ja todistavat, että lapsikaste ei pelastakaan, vaan henkilökohtaisesti usko ja näin he todistavat, kuinka tulivat uskoon.
Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi --- ja ----- suun- tunnustuksella.....
pelastutaan.... p.e.l.a.s.t.u.t.a.a.n........ se on suun tunnustustus.
ja jokaisen polven on polvistuttava ja tunnustettava- että Jeesus Kristus on Herra...
se on SUUN--- tunnustus.... Veren sovitustyö Jumalan Uhrikaritsan veri- se Karitsan nahka peittää syntien paljouden...
eikös suusi tunnustus pelitäkään aloittajalla - Anonyymi00123UUSI
Luterilaiset ei noteeraa mitään mihinkään faktaan mitä historia tuntee lutterinsa ajan hirveyksistä.
Sen näkee kommenteista !
He istuvat kirkossaan maksavat kiltisti siitä että heitä aivopestään yhä edelleen ja sulkevat silmänsä ja korvansa tapahtuneilta, hokevat parhamia ja keksivät mitä hullumpia sepusteita helluntain ihmisistä.
Tätä on ollut reilut 500 vuotta tässäkin maassa eikä loppua näy.- Anonyymi00143UUSI
Taas on vaari valtavan vihan vallassa haukkumassa luterilaisia. Se vihaa uskovia yli keiken
Helluntailaiset ei välitä Raamatusta mitään, senkin raiskaavaat lapsia ja vainoavat Jeesuksen omia, sulkevan silmänsä parhaminsa lapsityöltä
tätä on jatkunu satoja vuosia
- Anonyymi00128UUSI
Nuori tai aikuinen ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin tahansa uskoon.
Johannes ei kastanut ollenkaan itseään uskoviksi kutsuvia lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Oikea usko onkin kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
Helluntailaisuus on meluava joukko.- Anonyymi00129UUSI
Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00130UUSI
Miksi ilm aikuinen ihmispolo kirjotat tuollaista ropaskaa jolle et kykene antamaan mitään perusteita !
Mitään kasteen armoja eikä lahjoja raamatgu tunne, etkö tajua että ne ovat katolisia fraaseja joilla tyhmää kansaa vietiin kuin pässiä kirkon kirstujen täytteeksi !
Mikä se eztää avaamasta silmiään, kaihiko se on levinnyt jo harteille asti ! - Anonyymi00131UUSI
Anonyymi00129 kirjoitti:
Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.Mene nyt sinäkin tipauttamaan se euro kolehtiin niin olet osaltasi täyttänyt kirkkosi konkurssin estotiliä ja palkkapapit saavat pitää turhan virkansa.
- Anonyymi00132UUSI
Anonyymi00131 kirjoitti:
Mene nyt sinäkin tipauttamaan se euro kolehtiin niin olet osaltasi täyttänyt kirkkosi konkurssin estotiliä ja palkkapapit saavat pitää turhan virkansa.
Hellareiden kannattaisi luopua niistä Parhamin kansan raamatuista ja novumeista ja lukea oikeata Kristittyjen Raamattua.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00138UUSI
Anonyymi00130 kirjoitti:
Miksi ilm aikuinen ihmispolo kirjotat tuollaista ropaskaa jolle et kykene antamaan mitään perusteita !
Mitään kasteen armoja eikä lahjoja raamatgu tunne, etkö tajua että ne ovat katolisia fraaseja joilla tyhmää kansaa vietiin kuin pässiä kirkon kirstujen täytteeksi !
Mikä se eztää avaamasta silmiään, kaihiko se on levinnyt jo harteille asti !Kyllä tuntee mutta ethän sinä usko Raamattuun etkä sen opetuksia.
Mene typerä helluntaivanhus itkemään muualle - Anonyymi00140UUSI
Anonyymi00130 kirjoitti:
Mikä se eztää avaamasta silmiään, kaihiko se on levinnyt jo harteille asti !"raamatgu", "eztää"
Taitaa olla juovuksissa tuo vaari
- Anonyymi00133UUSI
Jenkkilahkot edustaa rajua harhaoppia.
Jenkkilahkot mm. kieltävät perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkään ihmisen syntisyyteen.- Anonyymi00145UUSI
Kyllä, hellarivaari ei tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu
- Anonyymi00134UUSI
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa tuotu tänne 100 v. sitten Amerikasta.
- Anonyymi00139UUSI
Eikä helluntailaisuus muutu terveeksi kristinuskoksi perinteisiä kristillisiä kirkkokuntia ja kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta herjaamalla.
- Anonyymi00146UUSI
Mutta sitähän pedokääkkä yrittää
Sen viha perinteisiä kristittyjä kohtaan on valtavaa!!!
- Anonyymi00141UUSI
Miksi helluntilaiset haluavat olla eriseuraisia ?
- Anonyymi00147UUSI
koska ne vihaa Jeesuksen omia
- Anonyymi00142UUSI
Penteostalismi syntyi lahkohengestä joka on henkivalta.
- Anonyymi00148UUSI
sama henkivalta ei tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu
Hellarivaari ei tunne Jeesusta
- Anonyymi00144UUSI
Herjaamalla saavutettu pään usko.
- Anonyymi00149UUSI
Pakkovauvakastetut alkavat raivota, kun Raamattu puhuu uskoon tulosta.
Alkaa olla kansanmurhaaja Lutherin henkeä! - Anonyymi00150UUSI
Olsen tuli Uskoon ja usko oli hänen kastamansa poikakaveri.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2596576Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2106138Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai385630Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1444937Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi223738Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1823671Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313435HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333123Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3172730Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan272585