uutisissa oli juttu, että ulkomailta voi tuoda yli 25 vuotta vanhan auton vain 30% verolla.
mutta miten tämä vero lasketaan?
lasketaanko se auton ostohinnasta, vai mistä?
olisi kiva hakea saksasta jokin vanha sportti :)
kiitos vastauksista
tuotimuseoauto vero-osuuden laskeminen
3
593
Vastaukset
- Sauli
Tullin sivuilta löytyy, kunhan jaksaa hakea, tarkemmat määräykset.
Autoveroa määrätään 30% ostohinnasta ALV verolle ja rahdille. Rahtiin kuulemma kannattaa itse kerätä polttoainekuitit ja laivalipun kannat, muuten määrätään arviolta.
Tulli toki arvioi hieman tuota ostohintaa, että siinä ei yritetä kieroilla.- Outlaw
Ja jos todellakin saat auton superhalpaan hintaan ulkomailta niin tulli kyllä tasoittaa hinnan oman näkemyksensä mukaiseksi.
Muuten tuossa on toduuden siemen, olen kuullut miehestä joka ajaa ympäri vuoden museo autoilla, eli kustannukset ovat 1/12 osa normaalista autoilusta, ei käyttömaksua, 1/12 osa vakuutuksista ym. Kaverilla on siis 12 museoautoa tallissa joilla ajetaan noin 30 päivää per vuosi. Pitää toki olla roima annos harrastus mieltä mukana eikä vanhojen auton tekninen ylläpitokaan ilmaista ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851788Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201204YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46810Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116773