uutisissa oli juttu, että ulkomailta voi tuoda yli 25 vuotta vanhan auton vain 30% verolla.
mutta miten tämä vero lasketaan?
lasketaanko se auton ostohinnasta, vai mistä?
olisi kiva hakea saksasta jokin vanha sportti :)
kiitos vastauksista
tuotimuseoauto vero-osuuden laskeminen
3
561
Vastaukset
- Sauli
Tullin sivuilta löytyy, kunhan jaksaa hakea, tarkemmat määräykset.
Autoveroa määrätään 30% ostohinnasta ALV verolle ja rahdille. Rahtiin kuulemma kannattaa itse kerätä polttoainekuitit ja laivalipun kannat, muuten määrätään arviolta.
Tulli toki arvioi hieman tuota ostohintaa, että siinä ei yritetä kieroilla.- Outlaw
Ja jos todellakin saat auton superhalpaan hintaan ulkomailta niin tulli kyllä tasoittaa hinnan oman näkemyksensä mukaiseksi.
Muuten tuossa on toduuden siemen, olen kuullut miehestä joka ajaa ympäri vuoden museo autoilla, eli kustannukset ovat 1/12 osa normaalista autoilusta, ei käyttömaksua, 1/12 osa vakuutuksista ym. Kaverilla on siis 12 museoautoa tallissa joilla ajetaan noin 30 päivää per vuosi. Pitää toki olla roima annos harrastus mieltä mukana eikä vanhojen auton tekninen ylläpitokaan ilmaista ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869