Uskonnollisissa perheissä puhutaan Taivaan Isästä

Anonyymi-ap

Uskovat eivät siis käytä sanaa isi.

"Vahingollinen ”isi-puhe”
Moni vanhempi sortuu hyvää tarkoittavaan tapaan, joka vie lapselta turvallisuudentunteen ja kyvyn sietää pettymyksiä, sanoo psykologi Mirja Kataja. Tämä voi olla myöhemmin yksi merkittävä tekijä lapsen mielenterveysongelmien taustalla. Hän kertoo, mistä haitallisessa ilmiössä on kyse ja miten tilanteen voi korjata."

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/67755bc7-fad3-45c0-b09b-e4f60982e579

Mites palstan ateistit puhuvat lapsilleen?

6

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tiivistäisitkö linkkaamasi artikkelin varsinkin kun se on maksumuurin takana? Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, ettei puhuta isästä vaan konditionaalista.

• Anonyymi00002

Minä puhun lapsilleni Taivaan Äijästä. He pitävät sitä tuttavallisena ja kivana tapana nimittää mukavaa ja herttaista holhoojaa, joka haluaa pelkkää hyvää esimerkiksi hukuttamalla ihmiskunnan tai räjäyttämällä kaupunkeja. Siis vähän samaan tapaan kuin israelilaiset tekevät Trumpin (taivaallisen äijän) tukemana nykyään.

• Anonyymi00003

Mitenkäs itse torjuisit pahan leviämistä kuin tuhoamalla pahat ihmiset? Helppohan se on Kaikkivaltiasta arvostella, mutta mietipä joskus, miten vaikea homma se oikeasti on.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Mitenkäs itse torjuisit pahan leviämistä kuin tuhoamalla pahat ihmiset? Helppohan se on Kaikkivaltiasta arvostella, mutta mietipä joskus, miten vaikea homma se oikeasti on.

Kaikkivaltiaan hommat ovat helpot kaikesta siitä päätellen, että hän ei oikeasti tee yhtään mitään. Yhtä helpot siis kuin Mikki Hiirellä, jonka seikkailut piirtävät jotkut muut kuin Mikki Hiiri itse.

• Anonyymi00005

jos et syö kaurapuuroa niin mielikuvitus isi tulee 🤣

• Anonyymi00006

Niin en tiedä mitä artikkeli pitää sisällään mutta itse olen vuoroviikko isä ja äidin kanssa ei ole lämpimät välit. Äiti pelottelee lasta "isi suuttuu jos teet noin ja näin" vaikken edes ole siellä ja en edes suuttuisi. Mutta tätähän lapseni ei tiedä. Ja sit jos menenkin jostain hermostumaan niin tämähän menee ihan päin vittua. Isällä on oltava auktoriteetti mut tää on ihan perseestä. Näin suomalaiset naiset manipuloivat lapsiaan pienestä pitäen, näin ei tule koskaan vahvaa isäsuhdetta.

Tosin todettakoon tähän sellainen että lapseni äiti on itse isätön, hänen äitinsä sai aikoinaan pelattua häneltä isän pois. Myös tyttäreni äiti sai pelattua pojaltaan(ei siis minun vaan hänellä toinen isä) isän pois. Ja äidin äidillä ei itsellään ollut biologista äitiä elämässään mukana. Tästä ylöspäin en tiedä onko ollut ehjiä vanhenpia, suvun tarina ei kerro.
      Mutta joo, näin niitä isejä pelataan pois, ei ihme että läntinen mies hakee yhä enemmän ja enemmän vaimonsa aasian maista kun suomalainen nainen on usein aivan totaalisen myrkyllinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      172
      8461
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7630
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      162
      3696
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2825
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2071
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2066
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1893
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1811
    Aihe