Uskonnollisissa perheissä puhutaan Taivaan Isästä

Anonyymi-ap

Uskovat eivät siis käytä sanaa isi.

"Vahingollinen ”isi-puhe”
Moni vanhempi sortuu hyvää tarkoittavaan tapaan, joka vie lapselta turvallisuudentunteen ja kyvyn sietää pettymyksiä, sanoo psykologi Mirja Kataja. Tämä voi olla myöhemmin yksi merkittävä tekijä lapsen mielenterveysongelmien taustalla. Hän kertoo, mistä haitallisessa ilmiössä on kyse ja miten tilanteen voi korjata."

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/67755bc7-fad3-45c0-b09b-e4f60982e579

Mites palstan ateistit puhuvat lapsilleen?

7

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tiivistäisitkö linkkaamasi artikkelin varsinkin kun se on maksumuurin takana? Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, ettei puhuta isästä vaan konditionaalista.

• Anonyymi00002

Minä puhun lapsilleni Taivaan Äijästä. He pitävät sitä tuttavallisena ja kivana tapana nimittää mukavaa ja herttaista holhoojaa, joka haluaa pelkkää hyvää esimerkiksi hukuttamalla ihmiskunnan tai räjäyttämällä kaupunkeja. Siis vähän samaan tapaan kuin israelilaiset tekevät Trumpin (taivaallisen äijän) tukemana nykyään.

• Anonyymi00003

Mitenkäs itse torjuisit pahan leviämistä kuin tuhoamalla pahat ihmiset? Helppohan se on Kaikkivaltiasta arvostella, mutta mietipä joskus, miten vaikea homma se oikeasti on.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Mitenkäs itse torjuisit pahan leviämistä kuin tuhoamalla pahat ihmiset? Helppohan se on Kaikkivaltiasta arvostella, mutta mietipä joskus, miten vaikea homma se oikeasti on.

Kaikkivaltiaan hommat ovat helpot kaikesta siitä päätellen, että hän ei oikeasti tee yhtään mitään. Yhtä helpot siis kuin Mikki Hiirellä, jonka seikkailut piirtävät jotkut muut kuin Mikki Hiiri itse.

• Anonyymi00005

jos et syö kaurapuuroa niin mielikuvitus isi tulee 🤣

• Anonyymi00006

Niin en tiedä mitä artikkeli pitää sisällään mutta itse olen vuoroviikko isä ja äidin kanssa ei ole lämpimät välit. Äiti pelottelee lasta "isi suuttuu jos teet noin ja näin" vaikken edes ole siellä ja en edes suuttuisi. Mutta tätähän lapseni ei tiedä. Ja sit jos menenkin jostain hermostumaan niin tämähän menee ihan päin vittua. Isällä on oltava auktoriteetti mut tää on ihan perseestä. Näin suomalaiset naiset manipuloivat lapsiaan pienestä pitäen, näin ei tule koskaan vahvaa isäsuhdetta.

Tosin todettakoon tähän sellainen että lapseni äiti on itse isätön, hänen äitinsä sai aikoinaan pelattua häneltä isän pois. Myös tyttäreni äiti sai pelattua pojaltaan(ei siis minun vaan hänellä toinen isä) isän pois. Ja äidin äidillä ei itsellään ollut biologista äitiä elämässään mukana. Tästä ylöspäin en tiedä onko ollut ehjiä vanhenpia, suvun tarina ei kerro.
      Mutta joo, näin niitä isejä pelataan pois, ei ihme että läntinen mies hakee yhä enemmän ja enemmän vaimonsa aasian maista kun suomalainen nainen on usein aivan totaalisen myrkyllinen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      286
      2963
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2017
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1751
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      61
      1283
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1213
    Aihe